۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ۰ دیدگاه admin

چگونه از کرونا نترسیم ؟

به این مطلب امتیاز دهید

از زمانی که ویروس کرونا وارد ایران شده است، بسیاری از افراد از این ویروس و عوارض آن در هراس هستند و بدون شک تمام ذهن آنها را درگیر کرده است. ولی در واقع باید بدانید که این ویروس چندان ترسناک و خطرناک نمی‌باشد و شما با رعایت برخی از نکات بدون شک هرگز به این ویروس و بیماری دچار نمی‌شوید، بر این اساس بهتر است برخی از نکاتی را که برای جلوگیری از بیماری کرونا را پزشکان پیشنهاد می‌دهند را جدی بگیرید و به آنها عمل کنید تا به این بیماری و ویروس دچار نشوید. برای اینکه با راه‌های پیشگیری از بیماری کرونا آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه برخی از نکات مهم را بیان می‌کنیم تا اطلاعات شما در این زمینه بیشتر شود و دیگر از این ویروس و عوارض آن در هراس نباشید.

ویروس کرونا

روش‌های پیشگیری از بیماری کرونا :

همانطوری که بیان نمودیم ویروس کرونا چندان ترسناک نمی‌باشد، به همین دلیل نیازی نیست نگران این بیماری باشید، بلکه تنها باید برخی از نکات را بسیار رعایت کنید که این نکات عبارت می‌باشد از :

  1. شستشوی مکرر دست ها 

یکی از مهمترین و اصلی ترین روش‌هایی که شما با این روش از ورود ویروس کرونا به بدن خود جلوگیری می‌کنید این است که، به صورت مداوم دست های خود را شستشو دهید. اینکه شما تنها دست‌های خود را با آب شستشو دهید کافی نمی‌باشد، بلکه باید دست‌هایتان را با صابون و به همراه آب به خوبی شستشو دهید و مدت زمانی که نیاز است شما دست هایتان را بشویید 20 ثانیه می‌باشد و باید تمامی نواحی دست را به خوبی شستشو دهید.

اگر شما آب و یا صابون در دسترس خود ندارید، بهتر است از ضد عفونی کننده‌هایی که دارای الکل می‌باشند استفاده کنید، چرا که آنها هم به خوبی می‌توانند ویروس کرونا را از روی دستان شما از بین ببرند.

کرونا

بیشتر بخوانید: صورت تمیز، کاهش ریسک ابتلا به کرونا

  1. ضد عفونی کردن اشیاء

اگر شما مجبور هستید روزانه به محل کار خود بروید، باید برای جلوگیری از بیماری کرونا به طور مداوم میز کار و وسایلی را که با آنها در ارتباط هستید را شستشو دهید، برخی از این وسایل که افراد دیگر هم با آنها در تماس می‌باشند شاید به این ویروس آلوده شده باشند، به همین دلیل به طور مداوم باید این وسایل را با محلول‌های ضدعفونی کننده تمیز کنید. از آنجایی که این ویروس خاصیت چسبندگی دارد، بهترین روش برای از بین بردن آن استفاده مواد الکلی می‌باشد که به طور کامل آنها را از بین ببرد. همچنین باید اگر در مکان‌های عمومی هم هستید از لمس کردن برخی از سطوح ماند میله های مترو و یا اتوبوس پرهیز کنید و یا اینکه از دستکش‌های یک بار مصرف برای جلوگیری از بیماری کرونا استفاده نمایید.

  1. دست ندادن

[su_panels panels_color=”#ffffff” border_color=”#a02f6c” text_color=”#000000″]از دیگر مهمترین روش‌هایی که برای جلوگیری از بیماری کرونا پیشنهاد شده است و آن را هم باید بسیار جدی بگیرید، این است که با هیچ فردی دست ندهید، این ویروس قدرت سرایت بسیاری دارد، به همین دلیل بهتر است با دیگران دست ندهید و همچنین روبوسی کردن را هم کنار بگذارید. از آنجایی که این ویروس از راه دست دادن منتقل می‌شود، بهتر است به طور کلی دست دادن را فراموش کنید و دیگر با هیچ فردی دست ندهید. همچنین دقت داشته باشید که دست‌های خود را به هیچ عنوان به صورت خود، چشمان خود، دهان و یا گوش هایتان نمالید، چرا که ویروس کرونا از این راه سرایت پیدا می‌کند. اگر دست های شما استریل نشده است به طور جدی باید از دست دادن و دست زدن به صورت خود جلوگیری نمایید.[/su_panels]
  1. در خانه ماندن

اگر شما بیرون از منزل کار نمی‌کنید و مجبور نیستید برای کارهای خود به بیرون از منزل بروید، بهتر است در خانه بمانید تا از شیوع و گسترش ویروس کرونا جلوگیری نمایید. به گفته سازمان بهداشت، که توصیه می‌کند در خانه ماندن بهترین راه مقابله و از بین بردن این ویروس می‌باشد، بهتر است شما هم برای کارهای غیر ضروری به بیرون از منزل نروید تا هرچه سریعتر این ویروس از بین برود. اگر هم در خانه خود هستید فراموش نکنید که تمامی نکاتی را که در بالا بیان کردیم را رعایت کنید، در این صورت می‌توانید از ویروس و بیماری کرونا جلوگیری نمایید.

  1. استفاده از ماسک

در ابتدا سازمان جهانی بهداشت اعلام نمود که برای جلوگیری از ویروس کرونا نیازی نیست که از ماسک استفاده کنید، ولی در واقع باید بدانید که این توصیه بیشتر برای کسانی بود که بیماری نداشتند و به این بیماری دچار نشده بودند، چرا که بیشتر افراد مبتلا شده باید از ماسک استفاده می‌کردند تا از شیوع بیماری جلوگیری نمایند. بعد از اینکه قدرت سرایت و پیشرفت این بیماری بیشتر شد، سازمان جهانی بهداشت اعلام نموده است در مکان هایی که رفت و آمد زیاد است و شما می‌خواهید به بیرون از منزل بروید، بهتر است برای جلوگیری از بیماری کرونا ختما از ماسک استفاده کنید.

کرونا ویروس

امروزه بیشتر افراد بهتر است از ماسک استفاده نمایند تا به این بیماری و ویروس که سراسر دنیا را درگیر است دچار نشوند، در واقع شاید این ویروس کشنده نباشد، ولی سیستم ایمنی بدن را بسیار ضعیف می‌کند و به همین دلیل است که بسیاری از افراد از آن می‌ترسند.

  1. پخت کامل گوشت و تخم مرغ

اگر شما می‌خواهید از گوشت و تخم مرغ استفاده کنید، باید دقت داشته باشید که این خوراکی ها را به طور کامل بگذارید پخته شود، در واقع در صورت پخته نشدن کامل آنها امکان دارد که شما به بیماری کرونا دچار شوید، چرا که بیشتر خوراکی‌هایی که خام هستند این بیماری و ویروس را در خود جای داده‌اند، به همین دلیل بهتر است آن را جدی بگیرید تا به آن دچار نشوید. پیش از اینکه غذا خوردن خود را هم شروع کنید بهتر است دست‌های خود را به خوبی با آب و صابون شستشو دهید تا از ورود ویروس کرونا به بدن خود جلوگیری نمایید.
  1. فاصله با افراد بیمار

شما باید با افرادی که بیمار شده اند و به بیماری کرونا مبتلا گشته‌اند حدود یک متر فاصله داشته باشید و همچنین دقت نمایید که باید از ماسک استفاده نمایید، بهتر است بیمار از دستکش یکبار مصرف استفاده کند تا افراد دیگر را بیمار نکند. همانطوری که افراد مبتلا نشده به این ویروس باید برخی از نکات را جدی بگیرند، افرادی که مبتلا شده‌اند هم باید برخی از نکات بهداشتی را جدی بگیرند تا افراد دیگر را به این بیماری دچار نکنند.

بیماری کرونا

در واقع بیماری کرونا چندان ترسناک نمی‌باشد و اگر بهداشت عمومی را رعایت کنید بدون شک به این بیماری دچار نخواهید شد و همچنین باید برای نترسیدن بدانید تمامی بیماری‌های فراگیر در گذشته به علت عدم رعایت بهداشت بوده است، به همین دلیل شما باید این نکات بالا را به خوبی رعایت کنید.

مقالات مرتبط:

نکاتی در مورد ورود ویروس کرونا به سطح پوست

تفاوت‌های آنفولانزا و ویروس کرونا

۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی