۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ۰ دیدگاه admin

تفاوت‌های آنفولانزا و ویروس کرونا

به این مطلب امتیاز دهید

امروزه با حضور بیماری کرونا بسیاری از افراد در مورد تفاوت‌های آنفولانزا و ویروس کرونا اطلاعاتی ندارند و به همین دلیل امکان دارد که این دو بیماری را با یکدیگر اشتباه بگیرند. بر همین اساس باید اطلاعات خود را در مورد آنفولانزا و ویروس کرونا بیشتر کنند تا بتوانند تفاوت هردوی آنها را به خوبی متوجه شوند. ترس از ویروس کرونا موجب شده است که بسیاری از افراد با یک آبریزش بینی ساده هم بر این باور باشند که به این بیماری دچار شده‌اند و از آنجایی که این ویروس برخی از افراد را کشته است بسیاری از افراد از اینکه آنها هم گرفتار این درد شوند در هراس هستند. شما باید بدانید که تفاوت‌های آنفولانزا و ویروس کرونا بسیار زیاد می‌باشد، به همین دلیل در ادامه برخی از مهمترین های آنها را بیان می‌کنیم تا شما آگاهی بیشتری در این زمینه داشته باشید.

مقایسه آنفولانزا و ویروس کرونا :

  1. یکی از مهمترین علامت‌های ویروس کرونا تب می‌باشد، از آنجایی که بیماری کرونا امروزه بسیار زیاد شده است، اگر در بدن خود احساس تب داشتید باید به صورت جدی تری به این بیماری دقت نمایید.
  2. سرفه های خشک از دیگر علامت‌های بیماری کرونا شناخته می‌شود، در آنفولانزا سرفه‌هایی که افراد دارند چندان خشک نمی‌باشد، ولی در این ویروس باید بدانید که سرفه ها خشک هستند و در برخی از موارد به قدری سرفه ها ادامه دارد که خون از گلوی مبتلا شده خارج می‌شود.
  3. درد عضلات و خستگی و بی حالی از دیگر نشانه‌های بیماری کرونا می‌باشد، البته در این مورد هم   فرق  زیادی بین آنفولانزا و کرونا ویروس  نمی‌باشد، ولی از آنجایی که قدرت سرایت این ویروس و انتقال دادن آن بسیار زیاد است، باید به این علائم توجه زیادی نشان دهید و در صورتی که بیشتر افراد به این بیماری دچار شده‌اند شما هم دقت داشته باشید که اگر این علائم را در بدن خود مشاهده کردید سریعا به پزشک مراجعه نمایید.
    ویروس کرونا

برخی علائم که ویروس کرونا ندارد :

دقت داشته باشید  که یکی از  تفاوت‌های بین این دو بیماری آبریزش بینی می‌باشد، بیشتر کسانی که به آنفولانزا دچار می‌شوند دارای آبریزش بینی هستند، ولی بیماری کرونا این علامت را ندارد. همچنین از دیگر علامت‌های آنفولانزا این است که بیماران گلو درد دارند، در این صورت اگر این علامت‌ها را در بدن خود مشاهده کردید زیاد نگران نباشید چرا که شما فقط سرما خورده‌اید و یا به آنفولانزا دچار شده‌اید.  از آنجایی که بیماری کرونا بیشتر دستگاه تنفسی را درگیر می‌کند، بیشتر مبتلایان به این ویروس سرفه‌های خشک خواهند داشت، ولی در صورتی که شما سرما خورده‌اید و نمی‌دانید به کدام یکی از ویروس‌ها مبتلا شده‌اید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا شما را معاینه کند.

آنفولانزا

بیشتر بخوانید: صورت تمیز، کاهش ریسک ابتلا به کرونا

اگر می‌خواهید به خوبی در مورد تفاوت‌های آنفولانزا و ویروس کرونا اطلاع داشته باشید باید بدانید که ویروس کرونا 50 سال گذشته در جامعه بشری وجود داشته است و علائمی که از خود نشان می داده نسبت به الان بسیار کمتر بوده و تنها آن را با سرماخوردگی ساده می‌شناختند. اما در سال 2012 این بیماری از خفاش به انسان منتقل شد و بعد از آن شدت آن تا حدودی افزایش پیدا کرد و بیماری شدید سارس را به وجود آورد و نهایتا در سال 2019 ویروس جدید که اکنون همه آن را به خوبی می‌شناسند را به وجود آورد و از آنجایی که خطر این ویروس نسبت به انواع پیشین خود بیشتر است، جان برخی از افراد را می‌گیرد.

 تفاوت‌های آنفولانزا و ویروس کرونا و برخی از شباهت‌های آنها :

[su_panels panels_color=”#ffffff” border_color=”#e43755″ text_color=”#000000″]همانطوری که بیان کردیم شما با تفاوت‌های آنفولانزا و ویروس کرونا تا حدودی آشنایی لازم را به دست آوردید و دیگر نیازی نیست از این بیماری و ویروس در هراس باشید، چرا که این بیماری بیشتر کسانی ار ضعیف می‌کند که در ریه های خود مشکل دارند و کسانی را هم که سن زیادی دارند را درگیر می‌کند، چرا که سیستم بدنی آنها تا حدودی ضعیف است. بدون شک این بیماری هم مانند بیماری‌های دیگر می‌باشد ولی تنها موردی که در این بیماری وجود دارد این است که سریعا منتقل می‌شود، به همین دلیل است که بیشتر افراد از این بیماری در هراس می‌باشند.[/su_panels] [su_panels panels_color=”#ffffff” border_color=”#e4a737″ text_color=”#000000″]دقت داشته باشید که علاوه بر این شباهت‌هایی هم در این دو بیماری وجود دارد، که یکی از مهمترین آنها این است که در علائم بالینی در این هردوی این بیماری ها و روند به وجود آمدن بیماری آنها تا حدودی با یکدیگر شباهت دارند. ویروس کرونا که امروزه افراد زیادی در سراسر جهان به آن دچار می‌شوند توانایی زیادی در پیدایش عفونت در دستگاه تنفسی را دارد و بخش تحتانی این دستگاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، و همچنین آنفولانزا هم بخش فوقانی که در سیستم دستگاه تنفسی وجود دارد را تحت تاثیر قرار می دهد و موجب بیماری افراد می‌شود.[/su_panels]
مهمترین تفاوت‌ بین آنفولانزا و ویروس کرونا  این است که در بخش تحتانی که در سیستم دستگاه تنفسی وجود دارد و از آنجایی که بسیار حساس‌تر از بخش فوقانی می‌باشد این بیماری به وجود می آید و به همین دلیل است که برخی از افراد را که مشکل تنفسی دارند را از پای می‌اندازد.

نتیجه گیری در مورد آنفولانزا و ویروس کرونا :

به طور کلی به گفته بسیاری از پزشکان اگر شما سیستم دفاعی بدنتان تا حدودی قوی است و مشکلی در ریه های خود ندارید، اگر به این بیماری دچار شدید بهتر است دو روز استراحت کنید و اگر متوجه شدید که بیماری شما شدت یافته است به پزشک مراجعه نمایید، چرا که تعداد بهبود یافتگان این بیماری هم بسیار زیاد بوده است و به همین دلیل پزشکان زیادی توصیه می‌نمانید که از این بیماری در هراس نباشید.

تفاوت‌های آنفولانزا و ویروس کرونا

فرق بین آنفولانزا و ویروس کرونا می‌تواند شما را به خوبی متوجه این بیماری سازد و شما را در مورد اینکه ویروس کرونا دارید را مطلع سازد. بدون شک شما با متوجه شدن تفاوت‌های بین آنفولانزا و ویروس کرونا می‌توانید نوع بیماری خود را تشخیص دهید و در پی راه حلی برای درمان آن باشید. امروزه این بیماری یکی از بیماری‌های خطرناک به شما می‌رود و از آنجایی که تعداد زیادی جان خود را از دست داده‌اند افراد باید تمامی نکات بهداشتی را رعایت کنند تا دچار این بیماری نشوند، البته باید بدانید شدت آن به اندازه بیماری طاعون نمی‌باشد، ولی تا حدودی ترس های خود را دارد.

مقالات مرتبط:

نکاتی در مورد ورود ویروس کرونا به سطح پوست

۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی