تناسب اندام یا اندام متناسب
۱۹ شهریور ۱۴۰۱ ۴ دیدگاه admin

تناسب اندام چیست؟ چگونه اندام متناسب داشته باشیم؟

1/5 - (1 امتیاز)

اندام متناسب و زیبا یکی از اصلی‌ترین معیارهای زیبایی می‌باشد. رسیدن به اندام متناسب و زیبا و حفظ آن، کار آسانی نیست و نیاز به مراقبت و رعایت اصولی دارد. داشتن تناسب اندام و اندام متناسب از آن جمله کارهایی است که باید برای تحقق آن صبر و حوصله به خرج داد. اگر که از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید اندام متناسب داشته باشید و آن را برای همیشه متناسب نگه دارید می‌بایست مدت زمان مناسبی را برای آن صرف کنید زیرا کاهش وزن در مدت زمان کوتاه و به صورت غیر علمی می‌تواند باعث آسیب رساندن به سلامت جسمانی شما شود. ما سعی کرده‌ایم در اینجا بهترین و راحت‌ترین راه حل‌ها را برای رسیدن به اندامی خوب، به شما پیشنهاد دهیم.

ورزش، بهترین راه داشتن اندامی زیبا

همه می‌دانند که بهترین راه داشتن اندامی زیبا، ورزش می‌‌‌‌باشد. افراد می‌توانند با انجام ورزش‌هایی متناسب با اندام ایده‌آل‌شان سریع‌تر و بهتر به اندامی زیبا برسند، برای مثال فردی که فقط از چربی‌های ناحیه شکم رنج می‌برد می‌تواند با انجام ورزش‌های مخصوص برای این ناحیه، راحت‌تر از شر چربی‌های آن خلاص شود.

حال اگر که سوال شما این است که چگونه بدنی عضلانی داشته باشیم و یا چگونه اندامی گلابی شکل داشته باشیم باید درجواب شما بگوییم که ورزش بهترین راه‌حل شما می‌باشد که می‌تواند اندام شما را کاملا اصولی زیبا کند؛ پس شما می‌توانید با بررسی ورزش‌های مختلف، ورزشی را که مورد علاقه شما می‌باشد و عضلات مد نظر شما را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد را پیدا کنید و به آن بپردازید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که وقت لازم برای باشگاه رفتن ندارید و یا هزینه ی باشگاه برای شما زیاد می‌باشد می توانید با انجام ورزش‌های ساده‌ای که در برنامه‌های تلویزیونی، صفحات اینترنت و یا شبکه‌های اجتماعی معرفی شده است، با صرف زمان بسیار کم در منزل خود و بدون نیاز به تجهیزات خاص به اندام متناسب خود برسید.

اندام متناسب
پس شما می‌توانید با بررسی ورزش‌های مختلف، ورزشی را که مورد علاقه شما می‌باشد و عضلات مد نظر شما را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد را پیدا کنید و به آن بپردازید.

بیشتر بخوانید: آکنه بعد از ورزش؛ 

مهم ترین نکته ای که هنگام ورزش کردن باید مورد توجه قرار داد تغذیه مناسب می‌باشد. اگر که پیش خود فکر می‌کنید حال که ورزش را شروع کرده‌اید، دیگر به برنامه غذایی مناسب احتیاجی ندارید باید بگوییم که بهتر است کمی بیشتر فکر کنید زیرا در صورت رعایت نکردن رژیم غذایی مناسب احتمالا ورزش شما تاثیری بر روی بدن و عضله‌های شما نخواهد داشت و احتمال رسیدن به اندام متناسب را برای شما کم خواهد کرد.

شما برای تناسب اندام می‌بایست هنگام ورزش مصرف غذا‌های پروتئین‌دار و سبزیجات را بیشتر در برنامه‌غذایی خود قرار دهید تا اندام متناسب خود را در مناسب‌ترین زمان بسازید.

آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

به پوستت جون تازه بده

چگونه بدون ورزش به اندام متناسب برسیم؟

ممکن است فکر کنید برای داشتن اندام متناسب می‌بایست گرسنگی زیاد و طاقت فرسایی را تحمل کرد، اما این باوری اشتباه است؛ زیرا انجام دادن کارهای سخت علاوه بر اینکه انگیزه شما را برای رسیدن به هدفتان کم می‌کند، ممکن است باعث آسیب‌های جسمانی در شما نیز شود.

ما در زیر اقداماتی را برای شما آورده‌ایم که بتوانید آن‌ها را به سادگی در برنامه‌های روزمره خود قرار دهید و با تبدیل آن‌ها به عادات روزمره‌تان، اندام متناسب خود را بسازید و آن را برای همیشه حفظ کنید. پس با ما همراه باشید.

آب زیاد بنوشید

شما می‌توانید با نوشیدن آب به مقدار فراوان به سادگی وزن خود را کنترل کنید. نوشیدن آب باعث می‌شود از خوردن تنقلات خودداری کنید و اشتهای کاذب شما بسیار کم شود. نوشیدن آب می‌تواند علاوه بر کنترل وزن و اندام متناسب، فواید بسیاری برای سلامت جسمانی و شادابی پوست شما داشته باشد.

اندامی متناسب با مصرف مواد خوراکی حاوی پروبیوتیک

اندام متناسب
شما می‌توانید با جای دادن لبنیات، سبزیجات، میوه‌ها، مارچوبه، ترشی کلم و… در رژیم غذایی خود، بیشتر از این باکتری مفید بهره ببرید.

خوراکی حاوی پروبیوتیک به خوراکی‌هایی گفته می‌شود که حاوی باکتری پروبیوتیک می‌باشند. باکتری‌های پروبیوتیک باعث عملکرد بهتر روده‌ها و گوارش می‌شوند که در نهایت باعث رسیدن به اندامی متناسب می‌شود. شما می‌توانید با جای دادن لبنیات، سبزیجات، میوه‌ها، مارچوبه، ترشی کلم و… در رژیم غذایی خود، بیشتر از این باکتری مفید بهره ببرید.

ایستادن و نشستن به صورت صاف

اگر به نشستن و ایستادن به صورت صاف عادت ندارید، ممکن است این کار در ابتدا کمی برای شما مشکل باشد و یا فراموش کنید که می‌بایست به این صورت بنشینید و یا بایستید؛ اما اگر روزی چند بار این کار را انجام دهید در مدت زمان بسیار کم به آن عادت خواهید کرد و فواید آن را به وضوح در بدن خود خواهید دید.

صاف نشستن و یا ایستادن اصولی دارد که شما می‌توانید با رعایت این اصول از آسیب رسیدن به کمرتان جلوگیری کنید. شما می‌بایست هنگام نشستن و ایستادن شکم خود را بگیرید و کمر خود را صاف نگه دارید به صورتی که قوز آن را از بین ببرید.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید رعایت کنید این است که هرگز در پایین کمر خود قوس ایجاد نکنید؛ درست است که قوس کمر باعث زیباتر دیده شدن اندام شما می‌شود اما قوس بیش از اندازه باعث آسیب رسیدن به ستون فقرات و ایجاد کمر درد در شما می‌شود.

بیشتر بخوانید: مراقبت پوست هنگام ورزش

اندام متناسب
در زندگی امروزه به دلیل فراز و نشیب‌های زیادی که در زندگی وجود دارد بسیاری از افراد دچار استرس می‌شوند.

جویدن غذا به صورت کامل

یکی از راه‌هایی که همیشه برای جویدن کامل غذا پیشنهاد می‌شود شمردن تعداد دفعاتی است که غذا را می‌جوید، اما از آنجایی که این کار برای اکثر افراد، کار خسته کننده‌ای می‌باشد و یا وسط شمارش، ادامه دادن آن را فراموش می‌کنند، پس می‌توان با مشخص نمودن مدت زمانی مناسب برای میل کردن غذایتان، زمان صرف غذا را طولانی‌تر کنید تا غذایتان را به صورت کامل بجوید؛

زیرا نجویدن درست غذا و یا تند غذا خوردن باعث ورود هوا به معده فرد می‌شود که این باعث بزرگ شدن شکم در افراد خواهد شد.

استرس ممنوع

یکی از مهمترین عواملی که باعث چاقی در افراد می‌شود استرس می‌باشد. در زندگی امروزه به دلیل فراز و نشیب‌های زیادی که در زندگی وجود دارد بسیاری از افراد دچار استرس می‌شوند.

استرس یکی از عواملی است که باعث آزاد شدن هورمون کورتیزول در بدن می‌شود که این هورمون نیز باعث چاقی در افراد می‌شود. افراد می‌توانند با کمک گرفتن از روش‌هایی مانند مدیتیشن، وان آب گرم و … استرس خود را به راحتی کاهش دهند و به اندام متناسب برسند.

جنب و جوش را به زندگی خود بیاورید

اگر از آن دسته افرادی هستید که شرایط لازمه را برای رفتن به باشگاه و یا بیرون رفتن در خانه ندارید بهتر است که جنب و جوش را به خانه خود بیاورید و با انجام کارهایی که باعث بالا رفتن ضربان قلب شما می‌شود، بی‌تحرکی را از خود دور کنید و چربی‌های اضافی را بسوزانید.

مهم ترین نکته در ورزش کردن چیست؟

مهم ترین نکته ای که هنگام ورزش کردن باید مورد توجه قرار داد تغذیه مناسب می‌باشد. اگر که پیش خود فکر می‌کنید حال که ورزش را شروع کرده‌اید، دیگر به برنامه غذایی مناسب احتیاجی ندارید باید بگوییم که بهتر است کمی بیشتر فکر کنید زیرا در صورت رعایت نکردن رژیم غذایی مناسب احتمالا ورزش شما تاثیری بر روی بدن و عضله‌های شما نخواهد داشت و احتمال رسیدن به اندام متناسب را برای شما کم خواهد کرد.

جویدن غذا به صورت کامل چقدر در سلامتی مهم است؟

یکی از راه‌هایی که همیشه برای جویدن کامل غذا پیشنهاد می‌شود شمردن تعداد دفعاتی است که غذا را می‌جوید، اما از آنجایی که این کار برای اکثر افراد، کار خسته کننده‌ای می‌باشد و یا وسط شمارش، ادامه دادن آن را فراموش می‌کنند، پس می‌توان با مشخص نمودن مدت زمانی مناسب برای میل کردن غذایتان، زمان صرف غذا را طولانی‌تر کنید تا غذایتان را به صورت کامل بجوید

صاف نشستن اصولی در تناسب اندام مهم است؟

صاف نشستن و یا ایستادن اصولی دارد که شما می‌توانید با رعایت این اصول از آسیب رسیدن به کمرتان جلوگیری کنید. شما می‌بایست هنگام نشستن و ایستادن شکم خود را بگیرید و کمر خود را صاف نگه دارید به صورتی که قوز آن را از بین ببرید.

۱۹ شهریور ۱۴۰۱ ۴ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی