ترتیب صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی
۳۰ فروردین ۱۴۰۱ ۷ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

ترتیب صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی

به این مطلب امتیاز دهید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با هزار امید و آرزو  محصولات مراقبت پوستی بخرید و بعد از یک مدت متوجه شوید که آن‌ها نتوانسته‌اند آن‌طور که انتظار داشتید مشکل شما را برطرف کنند. اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که شاید علت بی‌نتیجه بودن آن محصولات، ترتیب غلط استفاده از آن‌ها‌ بوده است؟

از رعایت ترتیب صحیح در استفاده از محصولات مراقبت پوستی نباید غافل شد و متخصصان پوست نیز این موضوع را تأیید کرده‌اند زیرا این محصولات از نظر غلظت و مواد تشکیل‌دهنده با یکدیگر متفاوت هستند و این مسئله میزان نفوذپذیری آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

برای مثال کرم و لوسیون‌های اکلسیو (occlusive) یا انسداد‌کننده با ایجاد یک لایه محافظ بر روی پوست، مانع از تبخیر و خروج رطوبت پوست می‌شوند. استفاده از این کرم‌ها قبل از محصولات دیگر از نفوذ آن‌ها جلوگیری می‌کنند و کارایی آن‌ها را تقریباً به صفر می‌رسانند. البته لازم است بدانید که ترتیب استفاده از محصولات مراقبت پوستی، بسته به نوعی که استفاده می‌کنید برای روز و شب متفاوت است. در ادامه همراه ما باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنیم:

ترتیب صحیح استفاده از محصولات مراقب پوستی در صبح

مرحله 1: پاک‌کننده

قبل از هر اقدامی لازم است پوست خود را طی دو مرحله پاک‌سازی کنید. ابتدا با یک پاک‌کننده روغنی صورت خود را پاک کنید سپس به وسیله یک شوینده با پایه آب مانند ژل‌های شستشو آن را به مدت چند دقیقه با حرکات دایره‌ای ماساژ داده و یا توسط یک فیس براش بشویید.

فیس براش‌ها یکی از موثرترین ابزارها برای پاک‌سازی پوست هستند که علاوه بر تمیز کردن پوست، آن را لایه‌برداری نیز می‌کنند. اگر نمی‌دانید که چه نوع براشی برای پوست شما مناسب است، پیشنهاد ما به شما فیس براش‌های کیوت اسکین است. فیس براش کیوت اسکین در دو مدل چرخشی و لرزشی ، با قابلیت اتصال براش‌های متنوع و مناسب برای پوست‌های مختلف می‌توانید نیاز شما برای استفاده ازفیس براش را برآورده سازد.

محصولات مراقبت پوستی
قبل از هر اقدامی لازم است پوست خود را طی دو مرحله پاک‌سازی کنید.

مرحله 2: تونر

پاک‌سازی باعث می‌شود منافذ پوست شما باز شود به همین دلیل بهتر است که از یک تونر برای بستن منافذ پوستتان استفاده کنید. تونرها با غلظت آبکی که دارند به سرعت جذب پوست می‌شوند و همچنین علاوه بر لایه‌برداری و پاک‌سازی سلول‌های مرده، پوست را نیز آبرسانی می‌کنند.

مرحله 3: سرم

حال نوبت آن است که پوست خود را به وسیله یک سرم پوست تغذیه کنید. سرم‌ها حاوی ترکیبات فعال قوی، مرطوب‌کننده و آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که پوست برای سالم ماندن به آن‌ها نیاز دارد. سرم‌های ویتامین C برای استفاده روزانه بسیار مناسب هستند. این سرم‌ها سبک بوده و علاوه بر سرعت جذب بالا پوست شما را هیدراته نیز می‌کنند.

مرحله 4: کرم دور چشم

حتی اگر هاله تیره دور چشم ندارید، استفاده از کرم دور چشم را فراموش نکنید. این کرم‌ها، ملایم و سبک هستند و مختص پوست اطراف چشم فرموله شده‌اند. وظیفه اصلی این کرم‌ها روشن کردن پوست اطراف چشم و از بین بردن چین و چروک است. همچنین پف اطراف چشم را نیز کاهش می‌دهد.

مراقبت از  پوست
حتی اگر هاله تیره دور چشم ندارید، استفاده از کرم دور چشم را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید: مراقبت از پوست در ماه رمضان؛ 

مرحله 5: کرم ضد جوش

اگر پوست مستعد آکنه دارید، حالا زمان استفاده از کرم‌های ضد جوش است. کرم‌های ضد جوش حاوی مواد قدرتمندی هستند که بر روی ناحیه موردنظر تمرکز می‌کنند. از کرمی استفاده کنید که حاوی نیاسینامید (niacinamide)، بنزوئیل پروکساید (benzoyl peroxide) یا سالیسیلیک اسید (salicylic acid) باشد.

مرحله 6: مرطوب‌کننده

چند دقیقه به کرم ضد جوش زمان بدهید تا به خوبی جذب شود سپس از مرطوب‌کننده استفاده کنید. مرطوب‌کننده‌ای را خریداری کنید که مناسب نوع پوست شما باشد و همچنین حاوی یک ماده مؤثر یا آنتی‌اکسیدان قوی باشد تا بتواند باعث ترمیم و بهبود بافت پوست شما شود.

اگر پوست چرب یا ترکیبی دارید از یک مرطوب‌کننده سبک و اگر پوستتان حساس است، نوع ملایم آن را انتخاب کنید. همچنین در صورت داشتن پوست خشک، یک مرطوب‌کننده و آبرسان قوی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

مرحله 7: رتینول (retinol)

رتینول یک ماده شگفت‌انگیز است که با پیری پوست مبارزه می‌کند. این ماده باعث بهبود تولید کلاژن شده و رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند. همچنین علاوه بر کاهش چین و چروک، پوست را محکم می‌کند. اگر پوست حساس و آکنه‌ای دارید قبل از مصرف، با یک متخصص پوست مشورت کنید.

مرحله 8: ضدآفتاب

این مرحله از اهمیت بسیاری برخوردار است و به خصوص افراد با پوست روشن هرگز نباید از آن غافل شوند. ضدآفتاب با درجه SPF حداقل 30، معمولاً برای انواع پوست مناسب است. همچنین مهم است که پوست شما نسبت به ضدآفتابی که استفاده می‌کنید حساسیت نداشته باشد و یا پوست شما را خشک نکند.

مرحله 9: آرایش

حالا می‌توانید آرایش روزانه خود را انجام داده و یک روز خوب را آغاز کنید.

محصولات مراقبت پوستی
این مرحله از اهمیت بسیاری برخوردار است و به خصوص افراد با پوست روشن هرگز نباید از آن غافل شوند.
به پوستت جون تازه بده

ترتیب صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی در شب

مرحله 1: پاک‌کننده

پس از سپری کردن یک روز طولانی حالا زمان آن رسیده که با یک پاک‌کننده روغنی از شر تمام آرایش، گرد و غبار و دوده‌هایی که در طول روز بر روی پوستتان انباشته شده است خلاص شوید. سپس به وسیله یک شوینده با پایه آب، آلودگی‌ها و مواد آرایشی باقیمانده را به طور کامل بشویید.

مرحله 2: تونر

حالا از یک تونر استفاده کنید تا سلول‌های مرده را از روی پوستتان برداشته و منافذ باز آن را ببندد. چند ثانیه منتظر بمانید تا تونر جذب پوستتان شود.

مرحله 3: کرم دور چشم

در این مرحله کرم دور چشم را با نوک دو انگشت به آرامی دور چشم مالیده و ماساژ دهید سپس چند ثانیه صبر کنید تا جذب پوستتان شود.

مرحله 4: کرم‌های ضد جوش

پوست شما در شب، خود را ترمیم می‌کند. بنابراین استفاده از کرم‌های ضد جوش در شب نیز می‌تواند تأثیر آن‌ها را در بهبود التهاب، جای زخم و جوش دو چندان کند.

مرحله 5: کرم شب

برنامه مراقبتی خود را با کرم شب به پایان برسانید. کرم شبی را انتخاب کنید که سبک، آبرسان و با پایه ژل باشد تا به سرعت جذب شده و رطوبت پوست را در طول شب حفظ کند. استفاده منظم از کرم‌های شب، باعث می‌شود که پوست شما شاداب و جوان‌تر به نظر برسد.
رعایت ترتیب صحیح در استفاده از محصولات مراقبت پوستی از اهمیت بالایی برخوردار است. اما برای اینکه تلاش‌های شما به هدر نرود لازم است که چند نکته اساسی را به خاطر داشته باشید. این نکات عبارت‌اند از:

فیس براش آیلو پرو
یک دستگاه با دو قابلیت: شستشوی پوست و ماساژ صورت

بایدها:

  • یک پاک‌کننده آرایش خوب انتخاب کنید.
  • یک شوینده صورت مناسب تهیه کنید.
  • قبل از مصرف هر محصولی ابتدا آن را تست کنید.
  • 2 تا 3 بار در هفته صورت خود را با یک اسکراب خوب لایه‌برداری کنید.
  • ابتدا با ملایم‌ترین نوع محصولات شروع کنید.
  • از محصولاتی استفاده کنید که مختص نوع پوست شما باشند.
  • نحوه واکنش محصولات را بر پوست خود بررسی کنید برای مثال: آیا باعث ایجاد جوش بر روی پوست شما می‌شوند یا خیر.

نبایدها

  • قبل از حذف آرایش و شستشوی صورت، هیچ‌چیزی به پوست خود نزنید.
  • از صابون برای شستشوی صورت استفاده نکنید.
  • از مصرف محصولاتی که حاوی عطرهای مصنوعی، مواد شیمیایی و یا سیلیکون هستند خودداری کنید.
  • صورت خود را با آب داغ نشویید.
  • اگر پوستتان مستعد آکنه است از محصولاتی که بیش از حد روغنی هستند استفاده نکنید.
  • بدون فکر محصولات مراقبت پوستی را خریداری نکنید.

بیشتر بخوانید: مراقبت‌های پوستی دوران بارداری

اگر می‌خواهید شروع به استفاده از یک کرم یا لوسیون جدید کنید قبل از اینکه آن را به لیست دائمی محصولات مراقبت پوستی خود اضافه کنید، مطمئن شوید که نسبت به آن آلرژی ندارید و اگر متوجه شده‌اید که تا به الآن روال غلطی را در استفاده از محصولات خود پیش گرفته بودید، نگران نباشید هیچوقت برای یک شروع دوباره دیر نیست.

چرا باید ترتیب محصولات پوستی را رعایت کنیم؟

از رعایت ترتیب صحیح در استفاده از محصولات مراقبت پوستی نباید غافل شد و متخصصان پوست نیز این موضوع را تأیید کرده‌اند زیرا این محصولات از نظر غلظت و مواد تشکیل‌دهنده با یکدیگر متفاوت هستند و این مسئله میزان نفوذپذیری آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. برای مثال کرم و لوسیون‌های اکلسیو (occlusive) یا انسداد‌کننده با ایجاد یک لایه محافظ بر روی پوست، مانع از تبخیر و خروج رطوبت پوست می‌شوند. استفاده از این کرم‌ها قبل از محصولات دیگر از نفوذ آن‌ها جلوگیری می‌کنند و کارایی آن‌ها را تقریباً به صفر می‌رسانند.

چرا باید از فیس براش استفاده کنیم؟

فیس براش‌ها یکی از موثرترین ابزارها برای پاک‌سازی پوست هستند که علاوه بر تمیز کردن پوست، آن را لایه‌برداری نیز می‌کنند. اگر نمی‌دانید که چه نوع براشی برای پوست شما مناسب است، پیشنهاد ما به شما فیس براش‌های کیوت اسکین است. فیس براش کیوت اسکین در دو مدل چرخشی و لرزشی ، با قابلیت اتصال براش‌های متنوع و مناسب برای پوست‌های مختلف می‌توانید نیاز شما برای استفاده ازفیس براش را برآورده سازد.

رتینول چیست؟

رتینول یک ماده شگفت‌انگیز است که با پیری پوست مبارزه می‌کند. این ماده باعث بهبود تولید کلاژن شده و رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند. همچنین علاوه بر کاهش چین و چروک، پوست را محکم می‌کند. اگر پوست حساس و آکنه‌ای دارید قبل از مصرف، با یک متخصص پوست مشورت کنید.

۳۰ فروردین ۱۴۰۱ ۷ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

7 دیدگاه برای ترتیب صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی

عالی بود

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی