رفع موی زائد با زرد چوبه
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۸ دیدگاه admin

رفع موی زائد با زردچوبه را بیاموزید!

5/5 - (1 امتیاز)

چه رابطه‌ای بین موهای زائد و زردچوبه وجود دارد؟ این ادویه طلایی رنگ و معطر یک ترکیب محبوب در خورشت‌های هندی و غذاهای خوش‌طعم دیگر است. اما برخی از افراد روزانه از این ادویه برای مصارف زیبایی و پوست خود استفاده می‌کنند. همچنین این ادویه برای درمان ناراحتی‌های پوستی همچون آکنه و هایپرپیگمنتیشن (لک‌های پوستی) استفاده می‌شود. اثربخشی رفع موی زائد با زردچوبه بسیار مورد توجه قرار گرفته است و تجربه‌های شخصی و آموزش‌های آنلاین نیز در این مورد وجود دارد. در ادامه با نحوه استفاده از زردچوبه و کاربرد آن در از بین بردن موهای صورت و بدن آشنا خواهیم شد.

آیا واقعاً رفع موی زائد با زردچوبه امکان پذیر است؟

بله، زردچوبه حاوی مواد شیمیایی است که رشد موها را کند و متوقف می‌کند. همچنین استفاده از ماسک یا اسکراب زردچوبه ریشه‌های مو را تضعیف کرده و آن‌ها را به سطح پوست می‌کشانند. تحقیقی در سال 2017، روغن کورکوما (Curcuma) گیاهی از خانواده زردچوبه را به مدت 10 هفته در ناحیه زیربغل 60 خانم مورد آزمایش قرار دادند.

از بین بردن موهای زائد با زردچوبه
زردچوبه حاوی مواد شیمیایی است که رشد موها را کند و متوقف می‌کند.

محققان در این آزمایش دریافتند که این روغن رشد مو را در آن نواحی کاهش داده است. اما عملکرد این گیاه نسبت به شیو کردن و یا اپیلاسیون بسیار آهسته‌تر بوده و نتیجه کار به‌اند ازه آن‌ها چشمگیر نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: حذف مو زائد صورت؛

به پوستت جون تازه بده

فواید زردچوبه

بدون التهاب:

استفاده از رفع موی زائد با زردچوبه معمولاً بی‌خطر بوده و یک روش طبیعی برای صاف‌کردن پوست است. نه تنها عوارض جانبی نداشته و منجربه التهاب بر روی پوست نمی‌شود، بلکه برای پوست‌های حساس بسیار مناسب است.

محوکننده لک‌ها:

استفاده از زردچوبه می‌تواند به روشن‌تر شدن پوست و حتی تغییر رنگ آن کمک کند. در تحقیقی که سال 2017 برای آزمایش روغن کورکوما به منظور کاهش موهای زائد انجام شد، دریافتند که موجب کاهش سلول‌های رنگدانه (ملانین) در بدن نیز می‌شود. در نتیجه می‌تواند به کمرنگ شدن لک‌های ناشی از آفتاب، لک‌های پیری یا هایپرپیگمنتیشن بر روی پوست کمک کند.

خواص ضد میکروبی:

زردچوبه علاوه بر خاصیت ضد میکروبی، ضد ویروس و ضد قارچ نیز می‌باشد که ممکن است به درمان بیماری‌های پوستی همچون آکنه و شوره سر کمک کند.

پاک کنندگی ملایم:

همچنین می‌توانید از یک ماسک زردچوبه به عنوان یک لایه بردار برای پاک‌سازی سلول‌های مرده و منافذ باز پوست استفاده کنید.

هزینه کم:

استفاده از رفع موی زائد با زردچوبه می‌تواند یک جایگزین ارزان به جای روش‌هایی همچون لیزر، شیو کردن و یا اپیلاسیون باشد.

از بین بردن موهای زائد با زردچوبه
همچنین می‌توانید از یک ماسک زردچوبه به عنوان یک لایه بردار برای پاک‌سازی سلول‌های مرده و منافذ باز پوست استفاده کنید.

انواع ماسک زردچوبه

خمیر یا ماسک زردچوبه به طور سنتی برای حذف موهای زائد و درمان‌ ناراحتی‌های پوستی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای این منظور پس از تهیه خمیر، آن را مستقیماً بر روی صورت یا سایر نواحی بدن استفاده می‌کنند.

دستورالعمل 1:

با ترکیب مواد زیر یک خمیر زردچوبه درست کنید:

  • پودر زردچوبه
  • آب
  • گلاب (اختیاری، برای خوش عطر شدن)
  • ژل آلوئه‌ورا ( اختیاری، برای چسبندگی خمیر و تسکین پوست)

دستورالعمل 2:

یک روش رایج برای تهیه خمیر زردچوبه اضافه کردن آرد است زیرا آرد از زرد شدن رنگ پوست جلوگیری می‌کند. این دستورالعمل برای تهیه ماسک زردچوبه بر روی پوست به ویژه پوست صورت بسیار مناسب است:

  • زردچوبه 1 ق.چ
  • آرد 2 ق.غ
  • شیر یا ماست 3 ق.غ
  • چند قطره عسل

دستورالعمل 3:

روش دیگر برای تهیه خمیر زردچوبه تنها از دو ماده تشکیل شده است:

  • پودر زردچوبه
  • شیر یا ماست (پرچرب)

همچنین می‌توانید روغن زردچوبه یا کورکوما به ماسک خود اضافه کنید. با این کار مقدار مواد شیمیایی تضعیف‌کننده مو در ماسک شما افزایش می‌یابد.برای تمام دستورالعمل‌های بالا، ترکیبات را تا زمانیکه به غلظتی مانند خمیردندان برسند، مخلوط کنید.

توجه داشته باشید که خمیر بدست آمده باید خیس و نرم باشد. بنابراین در صورت خشک بودن بیش از حد خمیر، آب و یا مایع بیشتری به آن اضافه کنید و در صورت رقیق بودن نیز می‌توانید از پودر زردچوبه بیشتری در خمیر استفاده کنید.

از بین بردن موهای زائد با زردچوبه
همچنین می‌توانید روغن زردچوبه یا کورکوما به ماسک خود اضافه کنید.

مراحل استفاده

  1.  خمیر زردچوبه را بر روی ناحیه‌ای از صورت یا بدن که قصد دارید موهای آن را بردارید بمالید. از یک قلمو آرایش برای این کار استفاده کنید تا انگشتانتان رنگی نشود.
  2.  بگذارید خمیر تا زمانیکه کاملاً خشک شود روی پوست بماند.
  3. هنگامیکه ماسک خشک می‌شود، در پوست خود احساس کشیدگی خواهید داشت و خمیر شروع به خرد‌ شدن و ریزش از روی پوست می‌کند.
  4.  در این مرحله بیشتر افراد دوست دارند که تکه‌های خشک‌شده ماسک را از روی پوست جدا کنند. در این شرایط، ماسک شبیه به یک مو بر عمل می‌کند که ممکن است برخی از موها بر روی پوست باقی بمانند.
  5. صورتتان را با آب ولرم بشویید و ماسک را با دست و یا با یک دستمال صورت با ملایمت پاک کنید.
  6.  پوست را با یک حوله به آرامی خشک کنید.

بیشتر بخوانید: صابون زردچوبه؛ 

عوارض جانبی استفاده از زردچوبه

یکی از مشکلات رفع موی زائد با زردچوبه رنگ گرفتن پوست است.
زردچوبه رنگ زیادی داشته و استفاده از خمیر یا روغن آن ممکن است بر روی پوست شما یک رنگ زرد یا نارنجی ملایمی ایجاد کند. اما موقتی بوده و شستن پوست با یک صابون ملایم، رنگ آن را از بین می‌برد. یک لایه‌برداری ملایم با یک حوله نرم و مرطوب نیز می‌تواند کمک بسیاری کند. لایه‌برداری مقداری از سلول‌های قدیمی در لایه بالای پوستتان را برداشته و کمک می‌کند تا رنگ زردچوبه محو شده و از بین برود.

اسکین اسکرابر کیوت اسکین، درما اف
اسکین اسکرابر، جعبه ابزار پوست

بوی زیاد

خمیر زردچوبه دارای بوی قوی و زیادی است که برخی افراد آن را دوست ندارند.

ابهامات

به دلیل نبودن اطلاعات کافی درباره فواید این گیاه در رفع موی زائد با زردچوبه باعث شده است تا با سؤالاتی مواجه شویم. برای مثال، آیا خمیر زردچوبه برای کاهش موهای زائد تأثیر بیشتری دارد یا روغن زردچوبه و کورکوما و همینطور چه مقدار و برای چه مدت باید از آن بر روی پوست استفاده کرد؟

تحقیقات بیشتری در زمینه خاصیت تضعیف‌کنندگی مو زردچوبه لازم است. چندین مطالعه و تحقیق درباره فواید سلامتی زردچوبه به عنوان یک ادویه غذایی وجود دارد، اما مطالعات کمی درباره استفاده از آن بر روی پوست و از بین بردن موهای زائد انجام شده است.

چه زردچوبه‌ای بخریم؟

  • می‌توانید پودر زردچوبه را از اغذیه فروشی‌ها و یا عطاری‌ها تهیه کنید.
  • همچنین می‌توانید به فروشگاه‌های خاورمیانه‌ای همچون مغازه‌های هندی و یا ایرانی در منطقه خود مراجعه کنید. آن‌ها زردچوبه را به عنوان یک ترکیب کلیدی در تهیه غذاها استفاده می‌کنند.
  • می‌توانید از مکمل‌های زردچوبه یا کورکوما استفاده کنید. کپسول را باز کرده و پودر داخل آن را خارج کرده و استفاده کنید. البته این روش بسیار هزینه‌بر خواهد بود.
  • به دنبال محصولات ارگانیک و یا برندهای شناخته شده‌ باشید تا از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید.

توصیه نهایی

اطلاعات و مطالعات قطعی به منظور بهترین روش برای استفاده از زردچوبه برای از بین بردن موهای زائد وجود ندارد، اما با این حال می‌توانید از فواید آن برای پوست و از بین بردن موهای زائد بهره ببرید.

آیا رفع موی زائد با زردچوبه امکان پذیر است؟

بله، زردچوبه حاوی مواد شیمیایی است که رشد موها را کند و متوقف می‌کند. همچنین استفاده از ماسک یا اسکراب زردچوبه ریشه‌های مو را تضعیف کرده و آن‌ها را به سطح پوست می‌کشانند.

عوارض استفاده از زردچوبه چیست؟

زردچوبه رنگ زیادی داشته و استفاده از خمیر یا روغن آن ممکن است بر روی پوست شما یک رنگ زرد یا نارنجی ملایمی ایجاد کند. اما موقتی بوده و شستن پوست با یک صابون ملایم، رنگ آن را از بین می‌برد. یک لایه‌برداری ملایم با یک حوله نرم و مرطوب نیز می‌تواند کمک بسیاری کند.

زردچوبه با پوست چه میکند؟

استفاده از زردچوبه می‌تواند به روشن‌تر شدن پوست و حتی تغییر رنگ آن کمک کند. در تحقیقی که سال 2017 برای آزمایش روغن کورکوما به منظور کاهش موهای زائد انجام شد، دریافتند که موجب کاهش سلول‌های رنگدانه (ملانین) در بدن نیز می‌شود. در نتیجه می‌تواند به کمرنگ شدن لک‌های ناشی از آفتاب، لک‌های پیری یا هایپرپیگمنتیشن بر روی پوست کمک کند.

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۸ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

18 دیدگاه برای رفع موی زائد با زردچوبه را بیاموزید!

چرا همین ترکیب رو دقیقا وقتی راجب رشد مو هم سرچ میکنین درباره ی زردچوبه میاره و دقیقا برعکس همین توضیحاته و نوشته به شدت هم تازه برای زخیم شدن و رشد مو کاربرد داره؟؟
بارها و بارها در رابطه با گیاهان و محصولات مختلف تو اینترنت به این موضوع برخوردم و فقط یه موضوع برام مشخص میشه و اونم اینه که هدف فقط تبلیغات اون محصول هست برای فروش به هر نحوی به هر آدمی.
لطفا من رو آگاه کنید تا قضاوت اشتباه نکنم.

خوبه

بعد از زدن ماسک صورت داغ میکند

واقعا تاثیر داره؟

یعنی تاثیر داره

باید بگم که موهای زائد رو از بین نمیبره بلکه بیشتر و رخیم ترشونم میکنه…بهتون توصیه میکنم که استفاده نکنید

سلام
میگم ایناک همه از این روش زرد چوبه مینالن
من موندم بزنم یا نزنم
لطفا اگه میشه با دلیل محکم از این مقالتون دفاع کنید تا ماهم بتونیم اطمینان کنیم جانم

پیشنهاد میکنم روی منطقه دیگر بدن مثل پا یا سینه با عکس قبل وبعد انجام دهید تا درستی یا نادرستی مقاله مشخص شود

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی