خشکی-پوست
۲ بهمن ۱۴۰۰ ۸ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

درمان خشکی پوست در تابستان

به این مطلب امتیاز دهید

وقتی به پوست خشک فکر می‌کنید احتمالا ذهن شما سریعا با پوستی شکننده و پوسته شده در دمای بسیار سرد زمستان درگیر می‌شود. اما افرادی که پوستی خشک دارند تنها به دلیل افزایش رطوبت هوا در تابستان نمی‌توانند از مراقبت‌های مخصوص پوست خشکشان شانه خالی کنند. دمای بالای هوا، تابش شدید آفتاب و مواد شیمیایی مثل روغن های آفتاب یا ضد آفتاب ها از آسیب رسان‌های اساسی به پوست طی تابستان می‌باشند. به معرفی ۱۰ نکته برای درمان خشکی پوست در تابستان می‌پردازیم که با انجام آنها می‌توانید در طی تابستان پوستی نرم و لطیف به جای پوستی زبر و پوسته پوسته داشته‌باشید.

ده راهکار برای مبارزه با خشکی پوست

در اینجا به مراحل جلوگیری از خشکی پوست میپردازیم . انجام مو به مو  و مداوم مراحل زیر برای جلوگیری از خشکی پوست الزامیست:

دمای بالای هوا، تابش شدید آفتاب و مواد شیمیایی مثل روغن های آفتاب یا ضد آفتاب ها از آسیب رسان‌های اساسی به پوست طی تابستان می‌باشند

برای درمان خشکی پوست در تابستان آن را مرطوب کنید

اگر سطح پوستتان خشک است قطعا انباری از کرم های مرطوب کننده دارید که ظاهری سرحال و بشاش به پوستتان ببخشند. مراقبت تابستانی از پوست هم شامل آبرسانی و مرطوب کردن مرتب و روزانه پوست توسط کرم های آب رسان و مرطوب کننده های مناسب نوع پوستتان می‌باشد.

در طول تابستان سعی کنید از ابرسان‌هایی استفاده کنید که آب را درون پوستتان محبوس می‌کنند و ماندگاری طولانی‌تری دارند. در نهایت پوستی سرحال تر، درخشان و سالم خواهید‌داشت.

مدت زمان قرار گرفتن در معرض تهویه مطبوع هوا با خشکی پوست مرتبطند

فکر می‌کنید هیتر‌ها تنها منابع تهویه مصنوعی هوا هستند که می توانند پوستتان را خشک کنند؟ مجدد فکر کنید! کولرها رطوبت هوای موجود در اتاق را تخلیه می‌کنند که می‌تواند موجب خشک شدن ظاهر پوشت شما در تابستان شود. اگر نمی‌توانید از آنها استفاده نکنید مصرف آب رسان هایتان را افزایش دهید، تا جلوی آسیب را تا حدودی بگیرید.

لایه برداری هفتگی از مراحل درمان خشکی پوست در تابستان

با انجام لایه برداری هفتگی توسط فیس براش کیوت اسکین و از بین بردن بافت مرده پوست کمک شایانی به سلامتی پوستتان می‌کنید. به طور کلی لایه برداری از ارکان مراقبت تابستانی از پوست خشک می‌باشد فقط دقت کنید این کار را بیش از اندازه انجام ندهید و حتما با براش مخصوص نوع پوست شما انجام شود.

لایه برداری بیش از حد ممکن است موجب خشک تر شدن پوستتان شود. از دیگر موارد مهم و قابل توجه . استفاده از کرم ها و اسکراب‌های لایه برداری متناسب با نوع پوست شما است. استفاده از اسکراب های مخصوص پوست های خیلی چرب و یا آب‌رسانی نکردن به پوست بعد از لایه برداری می‌تواند موجب خشکی مضاعف شود..

بیشتر بخوانید: انواع مرطوب کننده پوست صورت خشک 

آبرسانی با ماسک برای درمان خشکی پوست در تابستان

افراد با سطح خشک پوستی می‌توانند از مزایای آب رسانی به سطح پوست با ماسک بهرمند شوند. ماسک های صورت حاوی ویتامین ب ۵ و هیالورونیک اسید برای این موضوع پیشنهاد می‌شوند. هیالورونیک اسید به عنوان ماده ای شناسایی شده‌است که می‌تواند تا ۱۰۰۰ برابر وزن خود آب جذب کند.

این مشخصه هیالورونیک اسید را در دسته آب‌رسان‌های قوی و موثر برای پوست های خشک قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید از منابع خوراکی تحریک کننده تولید هیالورونیک اسید بهره ببرید. مواد غذایی مثل مغز استخوان، غذاهای تهیه شده بر پایه سئیا، ریشه های غذایی سرشار از نشاسته مثل سیب‌زمینی‌ها و مرکبات از جمله مواد خوراکی هستند که منجر به افزایش تولید هیالورونیک اسید در بدنتان می‌شوند.

مواد غذایی مثل مغز استخوان، غذاهای تهیه شده بر پایه سئیا، ریشه های غذایی سرشار از نشاسته مثل سیب‌زمینی‌ها و مرکبات از جمله مواد خوراکی هستند که منجر به افزایش تولید هیالورونیک اسید در بدنتان می‌شوند.

استفاده از ضد آفتاب جهت درمان خشکی پوست در تابستان

مطمئنا تا بحال از ضرورت استفاده هر روزه از ضد آفتاب های ضد آب با SPF 15 یا بیشتر با خبر شده‌اید. در تابستان با بالا رفتن دما و قرار گرفتن در هوای آزاد و زیر تابش خورشید نیاز به مراقبت‌های بیشتری از پوست دارید. برای نگهداری از پوست در تابستان مصرف ضد آفتاب ها و محصولات مراقبتی در برابر خورشید برای محافظت از لایه سطحی پوستتان الزامی است.

ضد آفتاب ها ۲ الی ۳ ساعت دوام محافظتی دارند و بعد از این مدت باید روی پوست تمدید شوند. بهترین انتخاب ضد آفتاب های بدون الکل، پارابن، مواد خوشبو کننده و روغن می‌باشند. برای بهترین نتیجه ساعت ماندن زیر آفتاب را کاهش دهید و در ساعات اوج تابش سعی کنید زیر سایه بمانید.

استفاده از اسپری‌ها(فیس میست) برای درمان خشکی پوست در تابستان

این اسپری‌ها باعث آب رسانی به سطح پوست می‌شوند. برخی افراد آن را جزئی غیر اساسی برای مراقبت از پوست می‌دانند. اما اگر شما از خشکی پوستتان رنج می‌برید و به دنبال نکاتی برای مراقبت تابستانی از پوست خشک هستید حتما آن را در روتین خود قرار دهید.

این محلول ها عمری دوباره به پوستتان خواهند بخشید. موادی مثل گل کاکتوس، جنسینگ تبتی، لوندر و رزماری از تشکیل دهنده‌های مناسب برای این محلول اسپری شونده هستند. با استفاده از این محلول ها پوستتان نرم و لطیف خواهد شد.

ضد آفتاب ها ۲ الی ۳ ساعت دوام محافظتی دارند و بعد از این مدت باید روی پوست تمدید شوند. بهترین انتخاب ضد آفتاب های بدون الکل، پارابن، مواد خوشبو کننده و روغن می‌باشند.

بیشتر بخوانید: 12 روش شستشوی پوست خشک و حساس

مصرف الوئه ورا برای درمان خشکی پوست در تابستان

از معایب تابستان ایجاد سوختگی‌های پوستی می‌باشد. هر چند با مصرف و تمدید کرم‌های ضد آفتاب این تاثیرات به حداقل می‌رسند اما اگر خیلی کوشا نباشید در نهایت پوستتان خشک و آسیب پذیر می‌شود. برای برطرف کردن التهابات و خشکی پوست در این حالت می‌توانید از آلوئه ورا استفاده کنید.

آلوئه ورا با خاصیت آنتی سپتیک باعث التیام پوست می‌شود. حتی اگر سوختگی ندارید در مراقبت از پوست در تابستان یا در حالت عادی و خشکی پوست هم می‌توانید از آلوئه‌ورا به شکل ژل‌ها، لوسیون‌ها و یا حتی به شکل طبیعی روی پوست استفاده کنید.

میکرودرم خانگی رویت
میکرودرم خانگی رویت، پوستتو احیا کن

پاکسازی برای کاهش خشکی پوست در تابستان!

هر نوع از مراقبت پوستی که انجام دهید باز هم پاکسازی روزانه پوست پایه و اساس داشتن پوستی سالم و زیباست! تحت هر شرایطی! شستشو روزانه پوست با فیس براش کیوت اسکین ۶ برابر موثرتر از شستشوی دستی می‌باشد و باعث پاک شدن کامل منافذ از آلودگی ها، چربی ها، کثیفی و بقایای آرایشی قبل از آسیب رساندن آنها به پوستتان می‌شود.

برای مراقبت از پوست در تابستان حتما دقت کنید ژل شستشوی مناسب پوستتان را تهیه و استفاده کنید. شستشوی روزانه پوست‌های خشک و حساس با براش ابریشمی این محصولات موجب حداکثر پاکیزگی و حداقل تحریک سطحی پوست می‍شود و این برای خانم‌هایی که به دنبال داشتن پوست سالم‌تر، بهتر و ظاهری شاداب‌ترند ویژگی فوق‌العاده‌ای است.

بیشتر بخوانید: مراقبت از پوست خشک

بررسی میزان چربی پوست بدن

اگر فکر می کنید پوست بدنتان هم خشک و دهیدراته است می‌توانید با لوسیون های لوکس ناز پرورده اش کنید یا روغن های سبک و طبیعی مناسب نوع پوستتان را مصرف کنید.

استفاده از روغن آفتابگردان، روغن نارگیل، آلوئه‌ورا، عسل و نوشیدن شیذ از موارد طبیعی کمک کننده به کاهش خشکی پوست بدن هستند. در صورت تمایل به مصرف کرم‌ها و لوسین‌های پوستی آماده به ترکیبات آن‌ها دقت کنید. یا از مشاوره مسئول فروش محصول برای اطمینان از مناسب بودن محصول برای پوستتان استفاده کنید.

اگر فکر می کنید پوست بدنتان هم خشک و دهیدراته است می‌توانید با لوسیون های لوکس ناز پرورده اش کنید یا روغن های سبک و طبیعی مناسب نوع پوستتان را مصرف کنید.

برای درمان خشکی پوست در تابستان درست حمام کنید

حمام کردن با آب داغ می تواند باعث ریلکس شدن شما شود ولی برای پوستتان این طور نیست! در واقع دوش گرفتن با آب داغ باعث از بین رفتن چربی مفید پوست و خشکی و التهاب پوست می‌شود. پس به حمام با آب ولرم قانع شوید! از آن مهم‌تر زمان ماندن در حمام می‌باشد.

بیشتر بخوانید: آبرسانی به پوست خشک

حواستان باشد برای جلوگیری از خشکی بیش از حد پوست زمان حمام کردنتان را به حداقل برسانید. رعایت موارد و نکات کوچک اینچنینی می‌تواند موجب تغییرات بزرگی در پوستتان شود. همه موارد را جدی بگیرید و به رعایت آنها دقت کنید. اگر به دنبال درمان مشکل خشکی پوستتان هستید فقط استفاده از کرم‌های گران قیمت نمی تواند همه مشکل را برطرف کند.

پوست ما از اعضای بسیار مهم بدن می باشد و با تغییرات جوی نیازمند مراقبت‌های ویژه‌ای می‌شود. برای حفظ شادابی و سلامتی پوستمان در طول سال باید به تغییرات دمایی، رطوبتی و کمبودهای پوست متناسب با شرایط توجه و سریعا جبران شود.

برای مشاهده فروشگاه فیس براش کیوت اسکین انجا کلیک کنید.

لایه برداری برای پوست خشک چند بار در هفته انجام شود؟

با انجام لایه برداری هفته ای یکبار توسط فیس براش کیوت اسکین و از بین بردن بافت مرده پوست کمک شایانی به سلامتی پوستتان می‌کنید. به طور کلی لایه برداری از ارکان مراقبت تابستانی از پوست خشک می‌باشد فقط دقت کنید این کار را بیش از اندازه انجام ندهید و حتما با براش مخصوص نوع پوست شما انجام شود.

ایا الوئه ورا برای خشکی پوست مناسب است؟

آلوئه ورا با خاصیت آنتی سپتیک باعث التیام پوست می‌شود. حتی اگر سوختگی ندارید در مراقبت از پوست در تابستان یا در حالت عادی و خشکی پوست هم می‌توانید از آلوئه‌ورا به شکل ژل‌ها، لوسیون‌ها و یا حتی به شکل طبیعی روی پوست استفاده کنید.

برای درمان خشکی پوست در تابستان میتوان حمام کرد؟

حمام کردن با آب داغ می تواند باعث ریلکس شدن شما شود ولی برای پوستتان این طور نیست! در واقع دوش گرفتن با آب داغ باعث از بین رفتن چربی مفید پوست و خشکی و التهاب پوست می‌شود. پس به حمام با آب ولرم قانع شوید! از آن مهم‌تر زمان ماندن در حمام می‌باشد.

راهکارهای مبارزه با خشکی پوست چیست؟

1.برای درمان خشکی پوست در تابستان آن را مرطوب کنید 2. مدت زمان قرار گرفتن در معرض تهویه مطبوع هوا با خشکی پوست مرتبطند 3. لایه برداری هفتگی از مراحل درمان خشکی پوست در تابستان 4. آبرسانی با ماسک برای درمان خشکی پوست در تابستان 5. استفاده از ضد آفتاب جهت درمان خشکی پوست در تابستان

۲ بهمن ۱۴۰۰ ۸ دیدگاه
اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

8 دیدگاه برای درمان خشکی پوست در تابستان

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی