لک های صورت
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ۰ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

جوش‌ ، لک‌های صورت و منافذ پوست

به این مطلب امتیاز دهید

شناشایی علل ایجاد جوش ها ، لک های صورت و منافذ پوست بهترین راه برای درمان آنهاست. با دانستن علت ایجاد آنها روی پوست خود درمانشان کنیم.

علت پیدایش جوش‌ها:

از نظر علمی و پزشکی هیچ نوع غذا یا خوراکی در ایجاد و تشدید جوش صورت دخیل نیست؛ ولی براساس طب قدیم و گفته افرادی که جوش صورت دارند، بعضی از خوراکی‌ها در بدتر شدن جوش صورت دخالت دارند و پرهیز از این مواد غذایی باعث بهبود جوش‌ها می‌شوند.

غذا و خوراکی‌هایی که باعث این عارضه می شوند عبارت اند از غذاهای چرب و تنقلات، خرما، کشمش، محصولات دریائی (ماهی و میگو) و بعضی میوه‌جات از قبیل موز، کیوی، خرمالو و غیره. بهترین تشخیص را هر کسی با تجربه خود می‌تواند به دست آورد تا با پرهیز از آن نوع مواد غذایی از به‌وجود آمدن جوش بر روی پوست صورت خود جلوگیری کند.

البته تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف بیش از حد نان پخته شده با آرد سفید یا غلاتی که پوسته آن ها جدا شده و به‌طور کلی کربوهیدرات‌های تصفیه شده و همچنین شکلات و غذاهای چرب می‌تواند باعث بروز آکنه یا همان جوش‌های جوانی و نوجوانی شود. مصرف این مواد باعث ایجاد واکنش‌هایی در بدن می‌شود که رشد و تولید باکتری‌های عامل پیدایش آکنه را افزایش می‌دهد. برخی از متخصصان پوست رژیم‌های کم کربوهیدرات را توصیه می‌کنند.

به پوستت جون تازه بده

منافذ پوست:

روزنه یا همان منافذ پوستی در حقیقت محل خروج چربی از غدد چربی اند. در افرادی که این غدد تا حدودی فعال‌ است و پوست چربی دارند این منافذ دیده می شود.

البته این منافذ در همه افراد وجود دارد و نباید هیچ‌وقت به فکر بستن این منافذ بود، زیرا با بستن این منافذ محل خروجی این غدد بسته شده، که این باعث ایجاد جوش صورت می‌شود. البته در جامعه اشتباه فکر می‌کنند که باید منافذ بسته باشند. زمانی‌که ترشحات چربی در این منافذ گیر بیفتند به علت اکسیده شدن مواد چربی در این منافذ به رنگ تیره دیده می‌شوند.

این همان جوش‌های سرسیاه است. راحت‌ترین روش از بین بردن این ترشحات چربی شست وشوی مکرر صورت با صابون‌های ضد جوش است.

استفاده از کرم و ژل‌های حاوی AHA که مقداری لایه‌‌برداری می‌‌کنند به دیده نشدن منافذ پوست کمک می‌کنند‌. در صورتی‌که این منافذ باز و غیرزیبا شده باشند برای درمان باید از پزشک متخصص کمک گرفت.

منافذ پوست
لک صورت:

لک صورت یا ملاسما عارضه‌ای پوستی شایع به خصوص در دختران و خانم‌های جوان است.

این عارضه‌ به صورت لک‌های قهوه‌ای تا خاکستری تیره روی پیشانی و چانه دیده می‌شوند. شایع‌ترین سنین بروز این لک‌ها سن ۲۰ تا ۳۰ سالگی است. علت‌های زیادی در ایجاد این لک‌ها نقش دارند ولی مهم‌ترین علت را اشعه ماوراء بنفش خورشید می‌دانند‌. یعنی همیشه این علت به اضافه علل دیگری را در ایجاد لک سهیم می‌دانند.

علل دیگر:

۱ – مصرف دارو به ویژه داروهای هورمونی و به خصوص داروهای پیشگیری از حاملگی (به¬صورت قرص، تزریق و یا کاشتنی…) و داروهای دیگر نیز در بروز لک نقش دارد از جمله داروهای اعصاب.

۲- تغییرات هورمونی در بدن از جمله کیست¬های متعدد تخمدان (PCO) یا بیماری های فوق کلیوی از علل ایجاد لک می‌باشد، که با درمان و همچنین با دوری از تابش نور خورشید به طور مستقیم روی صورت و مصرف منظم کرم های ضدآفتاب با عیار بالاتر از ۲۰، به فواصل هر ۳ ساعت می توان از ایجاد لک تا حد زیادی جلوگیری کرد. برای از بین بردن لک با تجویز پزشک متخصص از کرم های حاوی هیدروکینون با درصد گوناگون (نباید بیشتر از ۶ تا ۷ درصد باشد) می توان استفاده کرد.

اما این مشکلات پوستی اگر ژنتیکی نباشند راه‌هایی برای برطرف شدن دارند، که از بهترین و موثرترین آنها شست و شو و پاکیزه نگه داشتن صورت و ماساژ پوست است. حتما می‌دانید که این کار با دست بسیار سخت و خسته کننده است.

اما ما در نظر داریم وسیله ای را به شما معرفی کنیم که با از استفاده آن هم می توانید با ۶ برابر کارایی بیشتر صورتتان را پاکیزه سازید و هم در ضمن استفاده از آن پوست خود را ماساژ دهید تا با ریلکس کردن عضلات زیر پوست، صورت خود را به آرامی ماساژ دهید. این وسیله برای انجام میک آپ هم مفید است و مواد آرایشی را به بهترین وجه روی پوست شما پخش می کند. این وسیله فیس براش نام دارد. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با این وسیله و تاثیرات موثر آن بر پوست صورت به این صفحه مراجعه کنید.

۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی