لوسیون خانگی
۲۹ آبان ۱۴۰۰ ۱۴ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

لوسیون خانگی بسازید! روش تهیه لوسیون خانگی برای انواع پوست‌های چرب و مستعد آکنه

به این مطلب امتیاز دهید

اگر غدد پوستی بیش از حد چربی ترشح کنند، پوست چرب و روغنی می‌شود. پوست چرب ظاهری براق، کدر و زمخت دارد و معمولا مستعد مشکلاتی مثل بروز آکنه و جوش است. این نوع پوست باید مرتب شست و شو و پاک سازی شود تا چربی اضافه از آن برطرف شده، منافذ صورت بسته شود. برای این کار به جای استفاده از محصولات شیمیایی و صنعتی می‌توانید خودتان دست به کار شوید و در خانه با موادی ساده و دم دستی، لوسیون خانگی و پاک کننده تهیه کنید. در ضمن با استفاده از دستگاه دستی فیس براش این کار بسیار راحت و رضایت بخش خواهد بود. در ادامه با کیوت مگ همراه باشید تا با همه روش‌های تهیه لوسیون خانگی آشنا شویم.

تهیه کرم‌ها و لوسیون‌های ضروری در خانه

حتی بهترین پوست‌ها و سالم‌ترین چهره‌ها هم به مراقبت نیاز دارند. ضروری‌ترین و روزمره‌ترین نیاز پوستِ صورت استفاده از کرم‌های ضدآفتاب، پاک کننده و مرطوب کننده و آبرسان است. همیشه انتخاب نوع کرم و لوسیون و تهیه آن آزاردهنده است. ضمن اینکه نگرانی از مضرات محصولات شیمیایی آزاردهنده است.

پیش از استفاده از روغن‌ها و کرم‌های فوق باید پوست صورت را به خوبی شست و شو دهید تا منافذ آن باز شود.

ما در اینجا راه‌های تهیه کرم‌ها و انواع لوسیون خانگی‌های ضروری را به ساده‌ترین شکل خدمت دوستان عزیز عرضه می‌کنیم:

به پوستت جون تازه بده

تهیه کرم مرطوب کننده

برای تهیه یک کرم مرطوب کننده و محافظ پوست در برابر سرما و گرما، ۴۵۰ گرم پیه را در قابلمه بریزید و روی آن آب جوش بریزید تا شروع به ذوب شدن نماید. در حین سرد شدن با قاشق مواد زائد روی آب را بردارید.

پس از سرد شدن آب آن را خالی کرده و دوباره آب جوش بریزید. این عمل را دو یا سه بار تکرار کنید تا پیه کاملا ذوب شود و تصفیه گردد. بعد چند قطره از ادکلون مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید و بگذارید سرد شود. سپس آن را در ظرف درب دار بریزید و به عنوان کرم مصرف کنید.

روغن ضدآفتاب

یک قاشق چایخوری کتیرا، ۳۰۰ گرم آب مقطر، ۵۰ گرم روغن سویا.

کتیرا را در آب مقطر حل کرده روی حرارت قرارداده هم بزنید تا کتیرا حالت فرنی به خود بگیرد و در این حالت روغن را به آن اضافه کرده روی حرارت آن قدر بجوشانید تا آبی باقی نماند. روغن حاصل را قبل از رفتن در معرض نور خورشید روی صورت ماساژ دهید.

لوسیون ضد تابش آفتاب

یک لوسیون خانگی هیجان انگیز و ساده دیگر: یک قاشق چایخوری چای سیاه، یک قاشق چایخوری چای سبز، یک استکان آب.

آب را جوش آورده و چای سیاه و سبز را در آن ریخته و پنج دقیقه صبر کنید و پس از سرد شدن روی صورت ماساژ دهید و از خانه بیرون بروید. این لوسیون از پوست شما در برابر آفتاب محافظت می‌کند.

لوسیون قابض با سیب

(عملکرد قابض در ضدچروک بودن این لوسیون خانگی است) ۳ قاشق نعناع خرد شده؛ ۲ قاشق سرکه سیب؛ ۲۸۰ گرم آب مقطر.
نعناع را در ظرفی ریخته و سرکه سیب را روی آن بریزید. درب آن را خوب بسته هفت روز صبر کنید. طی این مدت ظرف را تکان دهید. صاف کنید و بعد آب را داخل آن بریزید و در ظرفی ریخته و نگهداری کنید. این لوسیونِ قابض، پوست را محافظت کرده و منافذ را می‌بندد و به پوست طراوت می‌دهد.

لوسیون مخلوط نعناع و جعفری

۳ قاشق غذاخوری نعنای تازه خرد شده، ۲ قاشق غذاخوری جعفری تازه خرد شده، ۲۸۵ میلی گرم شیر.
نعناع و جعفری را در ظرفی ریخته شیر را به روی آن بریزید. هم زده و سپس مخلوط را صاف کرده و در ظرفی ریخته و میتوانید از ان استفاده کنید.

حتی بهترین پوست‌ها و سالم‌ترین چهره‌ها هم به مراقبت نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: آبرسانی به پوست دست؛

لوسیون خانگی روغن نخود

نخود یک مشت، ۱۵۰ گرم روغن آفتابگردان، آب.
نخود را به مدت ۲ شب در آب خیس کرده و در محل خنکی قرار دهید. پس از ۲ روز این نخودها را له کرده و صاف کنید و روغن آفتابگردان را به آن اضافه کنید آنقدر بجوشانید تا آب آن بخار شود. روغن حاصل را می‌توان برای تقویت پوست و شفافیت آن استفاده کرد.

لوسیون‌های مخصوص پوست چرب

آب برنج

برنج هنگام صاف شدن،‌ بهترین لوسیون برای پوست‌های چرب است که منجر به بستن منافذ می‌شود.

آب پرتقال

بهترین لوسیون و پاک کننده برای پوست‌های چرب و کم آب است.

آب خیار

برای رطوبت رساندن به پوست بسیار مفید است.

آب اسفناج

برای پوست‌های جوش دار ثمربخش است.

میکرودرم خانگی رویت
میکرودرم خانگی رویت، پوستتو احیا کن

تونیک گوجه فرنگی

یک عدد گوجه فرنگی رسیده، یک قاشق چایخوری گلیسیرین. گوجه را له کرده آب آن را گرفته در ظرفی بریزید، گلیسیرین را اضافه کرده هم بزنید.

این لوسیون خانگی را در ظرفی ریخته و در یخچال نگهداری کنید. این تونیک را مدت زیادی می‌توان نگه داشت. باید ظرف ۴-۳ مرتبه مصرف گردد. مدت زمان لازم روی پوست ۱۵ الی ۲۰ دقیقه می‌باشد. لکه‌های پوست را از بین می‌برد و پوست را تمیز می‌کند.

لوسیون گل ختمی

کرمی مرطوب کننده برای پوست چرب: دو قاشق غذا خوری گل ختمی، یک قاشق غذاخوری گلیسیرین، یک قاشق چایخوری زرده تخم مرغ، یک قاشق غذاخوری گلاب.

یک مشت گل ختمی را در ۵۷۰ میلی گرم آب جوش ریخته و پس از یک شب آن را صاف کنید، زرده تخم مرغ را ولرم نموده و در حال هم زدن گلیسیرین و گلاب را اضافه کنید، مخلوط را با حرارت جوش آورده و مدت ۳ دقیقه به آرامی بجوشانید. بعد از روی حرارت برداشته تا سرد شدن مواد به هم زدن ادامه دهید. این کرم مرطوب کننده برای پوست‌های چرب و جوش دار موثر است زیرا پوست را تغذیه می‌کند.

این کرم مرطوب کننده برای پوست‌های چرب و جوش دار موثر است

بخور برای رفع جوش‌های سر سیاه

۲ قاشق غذاخوری گل بابونه شیراز، ۱۰۰ گرم آب.
آب را جوش آورده و گل‌ها را داخل آن بریزید و حرارت را خیلی کم کنید و صورت را بخور دهید. این عمل را طی ۱۰ دقیقه چندمرتبه تکرار کنید. ظرف را از روی حرارت برداشته تا ولرم شود. از محتوی ظرف روی پوست بخوابانید و ۱۰ دقیقه صبر کنید. صورت را با آب ولرم بشویید.

لوسیون ضد جوش صورت

برای تهیه این لوسیون خانگی ۲ قاشق غذاخوری شاطره، ۲ قاشق غذاخوری کاسنی، ۲ قاشق غذاخوری گل ختمی، شی ر،یک دوم قاشق غذاخوری آویشن، ۱ قاشق غذاخوری کتیرا،یک قاشق غذاخوری گل ختمی خبازی(پنیرک). این مواد را غیر از شیر در مخلوط کن یا هاون ریخته نرم بسابید. برای هر بار مصرف یک قاشق از آن را با شیر مخلوط کرده و به صورت خمیر درآورید و ۲۰ دقیقه روی صورت بگذارید. مراقب زیر چشمان باشید و با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

راه حل دیگر برای از بین بردن چربی اضافه روی پوست شستن مداوم و عمقی صورت می‌باشد.

پیش از استفاده از روغن‌ها و کرم‌های فوق باید پوست صورت را به خوبی شست و شو دهید تا منافذ آن باز شود. می‌توانید شست و شو را با کمک فیس‌براش انجام دهید. فیس‌براش وسیله‌ای کوچک و دستی با برس‌های متعدد است که کارهای مختلفی مثل ماساژ، پاک سازی، شست‌وشو و آرایش را برای شما انجام می‌دهد.

عملکرد نرم و ملایم این وسیله ۶ برابر بهتر از راه‌های معمول است. با کمک فیس براش عضلات صورت ریلکس شده و خون رسانی به پوست تسهیل می‌شود. در نتیجه پوستی شاداب تر، بدون چین و چروک و جوش‌های سر سیاه، شفاف و زیبا خواهید داشت.برای مشاهده دستگاه اینجا کلیک کنید.

راه حل دیگر برای از بین بردن چربی اضافه روی پوست شستن مداوم و عمقی صورت می‌باشد. برای اینکار شستشوی دستی تمام چربی زائد را از بین نمی برد و بهتر است اینکار با دستگاه تخصصی شستشوی صورت انجام شود تا حداکثر نتیجه حاصل شود.

بیشتر بخوانید: روش صحیح آبرسانی به پوست

فیس براش دستگاهی تخصصی و متناسب با پوست لطیف صورت است که این عمل را به بهترین نحو انجام می‌دهد. شستشوی روزانه چربی اضافه از سطح پوست سلامت پوست شما را تضمین می‌کند. کیوت اسکین برای هر نوع پوست و هر سلیقه‌ای یک فیس‌براش دارد همین امروز فیس‌براش دلخواهتان را انتخاب کنید.

آیا میشود روغن ضدآفتاب در منزل تهیه کرد؟

کتیرا را در آب مقطر حل کرده روی حرارت قرارداده هم بزنید تا کتیرا حالت فرنی به خود بگیرد و در این حالت روغن را به آن اضافه کرده روی حرارت آن قدر بجوشانید تا آبی باقی نماند. روغن حاصل را قبل از رفتن در معرض نور خورشید روی صورت ماساژ دهید.

چگونه لوسیون گل ختمی بسازیم؟

یک مشت گل ختمی را در ۵۷۰ میلی گرم آب جوش ریخته و پس از یک شب آن را صاف کنید، زرده تخم مرغ را ولرم نموده و در حال هم زدن گلیسیرین و گلاب را اضافه کنید، مخلوط را با حرارت جوش آورده و مدت ۳ دقیقه به آرامی بجوشانید. بعد از روی حرارت برداشته تا سرد شدن مواد به هم زدن ادامه دهید. این کرم مرطوب کننده برای پوست‌های چرب و جوش دار موثر است زیرا پوست را تغذیه می‌کند.

تونیک گوجه فرنگی چگونه تهیه میشود؟

یک عدد گوجه فرنگی رسیده، یک قاشق چایخوری گلیسیرین. گوجه را له کرده آب آن را گرفته در ظرفی بریزید، گلیسیرین را اضافه کرده هم بزنید. این لوسیون خانگی را در ظرفی ریخته و در یخچال نگهداری کنید. این تونیک را مدت زیادی می‌توان نگه داشت. باید ظرف ۴-۳ مرتبه مصرف گردد.

۲۹ آبان ۱۴۰۰ ۱۴ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

14 دیدگاه برای لوسیون خانگی بسازید! روش تهیه لوسیون خانگی برای انواع پوست‌های چرب و مستعد آکنه

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی