ماسک مو با روغن زیتون
۷ آذر ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه zohre.kh

ماسک مو با روغن زیتون

به این مطلب امتیاز دهید

داشتن موهای زیبا و خوش‌حالت آرزوی هر کسی است و نمی‌توان تاثیر آن را در جذابیت چهره نادیده گرفت. متاسفانه موها بسیار شکننده و آسیب‌پذیر هستند و کوچک‌ترین بی‌توجهی به آن‌ها می‌تواند منجر به بروز مشکلات مختلفی، از قبیل ریزش، خارش، موخوره، شوره سر و… شود. راه‌های درمانی بسیار متنوعی هم برای این مشکلات وجود دارد، اما توصیه ما استفاده از راه‌های درمانی طبیعی است، چرا که اگر خاصیت و فایده این روش‌های درمانی بیشتر از روش‌های دارویی و شیمیایی نباشد، کمتر نیست و چه بسا که حداقل ضرری برای شما ندارد. روغن‌های طبیعی می‌توانند در این مسیر کمک شایانی به شما کنند. یکی از این روغن‌ها، روغن زیتون است که این روزها در دسترس همه است و با خواص فراوان خود به‌عنوان راه‌حل درمان‌ بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با طرز تهیه چند ماسک مو با روغن زیتون و مواد دیگر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

خواص و تاثیرات روغن زیتون روی موها

بهتر است ابتدا با خواص متعدد و تاثیرات فراوان روغن زیتون روی موها آشنا شوید. تاثیرات استفاده از روغن زیتون برای موها عبارت‌اند از:

یکی از این روغن‌ها، روغن زیتون است که این روزها در دسترس همه است و با خواص فراوان خود به‌عنوان راه‌حل درمان‌ بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تحریک رشد مو با استفاده از روغن زیتون

لازم است بدانید برای افزایش رشد موها نیاز به دو ماده موثر ویتامین E و آهن دارید. خود آهن می‌تواند جذب ویتامین E در بدن شما را بیشتر کند. در روغن زیتون هر دو این مواد مغذی و معدنی وجود دارند با افزایش جریان خون در ریشه‌ی موها می‌توانند روند رشد موهایتان را بهبود ببخشند.

افزایش حجم و تراکم مو با استفاده از روغن زیتون

 روغن زیتون سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مفید است که با مهارکردن رادیکال‌های آزاد مانع از خشک شدن پوست کف سر، به وجود آمدن شوره، خارش و ریزش مو می‌شود. مشخصا با قطع شدن روند ریزش مو و تقویت ریشه موها با مرور زمان، شما می‌توانید موهایی حجیم و با تراکم بالا داشته باشید.

بیشتر بخوانید: ماساژ صورت با روغن زیتون

نرم‌کردن موها با استفاده از روغن زیتون

همان‌طور که اشاره کردیم، روغن زیتون حاوی مقادیر بسیار بالایی از آنتی‌اکسیدان است. علاوه بر این، این ماده سرشار از آهن، ویتامین A و ویتامین E بوده که با عملکرد خود قادرند نرمی و لطافت از دست رفته موهایتان را به شما بازگردانند.

آبرسانی به موها با استفاده از روغن زیتون

موهای شما برای شاداب ماندن نیاز به تغذیه صحیح و رطوبت‌رسانی دارند، چرا که رطوبت مورد نیاز پوست کف سرتان به‌تدریج به علت برخورد با آلودگی‌های محیطی کاهش پیدا کرده و بعد هم از بین می‌رود.

از دست دادن رطوبت موها یقینا باعث آسیب جدی به لایه‌ بیرونی مو که محافظ طبیعی لایه‌های درونی است، خواهد شد. شما با استفاده از روغن زیتون می‌توانید به ریشه و ساقه موهایتان آب‌رسانی کرده و از آسیب‌های جدی این‌چنینی جلوگیری کنید.

به پوستت جون تازه بده

آموزش ساخت چند ماسک مو با روغن زیتون

در این بخش می‌خواهیم چند ماسک کاربردی و بسیار ساده که با روغن زیتون و مواد مغذی دیگر ساخته می‌شود را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

ماسک مو با روغن زیتون

روغن زیتون به‌عنوان یک روغن طبیعی و سرشار از مواد معدنی و مغذی مختلف، خود به‌تنهایی می‌تواند یک ماسک بسیار موثر و پرفایده باشد. برای استفاده از روغن زیتون کافی است نصف فنجان از این روغن را در یک ظرف پیرکس یا ظروف مشابه آن بریزید و روی حرارت مستقیم یا غیرمستقیم آن را گرم کنید.

روغن را گوشه‌ای بگذارید تا کمی خنک شود. سپس با کمک یک قلم‌مو یا نوک انگشتانتان آن را به کف سر و ساقه موهایتان بمالید و به‌آرامی ماساژ دهید تا کاملا جذب شود. اگر موهای چربی دارید، بهتر است روغن را به کف سرتان نزنید و تنها ساقه موهای خود را به آن آغشته کنید.

یک کلاه پلاستیکی را روی موهایتان بگذارید و سرتان را با حوله بپیچید تا گرم شود. اجازه دهید برای ۳۰ دقیقه این ماسک روی موهایتان باقی بماند. سپس با آب ولرم و شامپوی معمولی موهای خود را شستشو دهید. این ماسک را می‌توانید یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ماسک مو چیست؟

ماسک مو با روغن زیتون، عسل و ویتامین E

یکی دیگر از ماسک‌های تقویتی بسیار کاربردی، ماسک روغن زیتون و ویتامین E است. همان‌طور که گفتیم در روغن زیتون به شکل طبیعی مقادیر مناسبی از ویتامین E وجود دارد که موجب تقویت ریشه مو و افزایش رشد آن می‌شود. حال تصور کنید مقدار این ویتامین موثر را در یک ترکیب طبیعی افزایش دهید؛ یقینا تاثیر آن چندین برابر خواهد شد.

برای داشتن این ماسک کافی است سه قاشق غذاخوری روغن زیتون را با نصف قاشق چایخوری روغن ویتامین E و دو قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. از ریشه تا ساقه موهایتان را به این ماسک چسبناک آغشته کنید و یک کلاه پلاستیکی را روی سرتان بکشید.

این ماسک باید برای یک ساعت روی موهایتان باقی بماند تا اثر خود را بگذارد. پس از طی شدن این زمان می‌توانید سرتان را با آب ولرم و شامپو شستشو دهید. اگر موهایتان خشک و آسیب‌دیده است، توصیه می‌کنیم از این ماسک هفته‌ای یک بار استفاده کنید، اما اگر موهای معمولی و چربی دارید، ماهی یک‌بار هم کفایت می‌کند.

یکی دیگر از ماسک‌های تقویتی بسیار کاربردی، ماسک روغن زیتون و ویتامین E است.

ماسک مو با روغن زیتون و تخم‌مرغ

حتما از خواص تخم‌مرغ برای موها شنیده‌اید. از قدیم‌الایام افراد برای تقویت موهایشان از تخم‌مرغ استفاده می‌کرده‌اند و این سنت نسل به نسل منتقل شده تا به ما رسیده است. بنابراین استفاده از تخم‌مرغ پیشینه تاریخی و ثابت‌شده‌ای دارد و شما می‌توانید به نتایج این ماسک اعتماد کامل داشته باشید.

کافی است پنج قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر را با دو زرده تخم‌مرغ مخلوط کنید تا به ترکیب چسبناک خمیری‌شکل برسید. این ماسک را روی پوست سر و ساقه موهایتان بمالید و با نوک انگشتانتان ماساژ دهید تا جذب شود. سرتان را با یک کلاه پلاستیکی و حوله برای ۳۰ دقیقه بپیچید.

پس از طی شدن زمان گفته‌شده موهای خود را با آب ولرم و شامپوی ملایم شستشو دهید. از این ماسک معجزه‌آسا می‌توانید هفته‌ای یک‌بار استفاده کنید تا نتایج آن را ببینید. یقینا از عملکرد این ماسک در تقویت تار موها و افزایش رطوبت آن‌ها متعجب خواهید شد.

این ماسک را روی پوست سر و ساقه موهایتان بمالید و با نوک انگشتانتان ماساژ دهید تا جذب شود

ماسک مو با روغن زیتون و آبلیمو

ماسک موی روغن زیتون و آبلیمو نیز یکی از پرخاصیت‌ترین و ساده‌ترین ماسک‌هایی است که می‌توانید در منزل خود با کمترین امکانات تهیه کنید. تنها لازم است دو قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر را به همراه دو قاشق آبلیموی تازه یا یک لیموترش تازه ترکیب کنید تا ماسکتان آماده شود.

این ترکیب مغذی را با سر انگشتان خود به ساقه موهایتان بزنید و کمی ماساژ دهید تا کاملا به خورد تار موها برود. سر خود را با یک روسری یا حوله بپوشانید تا کمی گرم شود. بگذارید ماسک برای ۲۰ تا ۲۵ دقیقه روی سرتان باقی بماند؛ سپس با آب ولرم موهای خود را شستشو دهید.

توصیه می‌کنیم از این ماسک هفته‌ای یک‌بار استفاده کنید تا هم ساقه موهایتان تقویت شود و هم از شر شوره، خارش و ریزش مو خلاص شوید.

بیشتر بخوانید: فواید روغن زیتون برای پوست

ماسک مو با روغن زیتون، دارچین و عسل

داشتن موهای حجیم و پرپشت آرزوی هر انسانی است. این روزها به علت تغذیه نامناسب و زندگی صنعتی بسیاری از افراد درگیر مشکل ریزش مو هستند و سعی در درمان آن دارند. یکی از ساده‌ترین راه‌های درمان استفاده از ماسک‌های خانگی و طبیعی است می‌تواند علاوه بر جلوگیری از ریزش، با تحریک فولیکول‌ها روند رشد مو را سرعت ببخشد.

ماسک روغن زیتون، عسل و دارچین یکی از این ماسک‌ها است. برای تهیه این ماسک کاربردی و مقوی باید ۴ قاشق روغن زیتون را با ۳ قاشق عسل یک قاشق دارچین مخلوط کنید و آن‌قدر هم بزنید تا یک ترکیب خمیری‌شکل و نرم داشته باشید.

مواد را روی پوست سر و ساقه موهای خود بزنید و با نوک انگشتانتان ماساژ دهید تا کاملا جذب شود. ۳۰ دقیقه منتظر بمانید. سپس می‌توانید سرتان را با شامپوی مناسب بشویید و آب‌کشی کنید. توصیه می‌کنیم از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید تا روند رشد موهایتان سرعت بگیرد.

این روزها به علت تغذیه نامناسب و زندگی صنعتی بسیاری از افراد درگیر مشکل ریزش مو هستند و سعی در درمان آن دارند.

ماسک مو با روغن زیتون، موز و عسل

یکی از ساده‌ترین و البته موثرترین ماسک‌هایی که می‌توانید در خانه تهیه کنید، ماسک روغن زیتون، موز و عسل است. یک موز رسیده را به کمک چنگال یا میکسر کاملا له کنید و در ظرف مناسبی بریزید. همان‌طور که می‌دانید موز سرشار از پتاسیم است و موهای شما را تغذیه می‌کند.

دو قاشق عسل و سه قاشق روغن زیتون را به آن اضافه کنید با همزن یا چنگال آنقدر هم‌ بزنید تا به خمیری یکنواخت و کرمی‌شکل برسید. به کمک قلم‌مو این ماسک را روی ساقه موهایتان بمالید و ۳۰ دقیقه صبر کنید. سپس می‌توانید سر خود را با یک شامپوی ملایم و آب ولرم شستشو دهید.

نتیجه استفاده از این ماسک در همان دفعه اول هم کاملا مشخص است، اما می‌توانید برای تاثیر ماندگارتر هفته‌ای یک بار از آن استفاده کنید.

ماسک مو با روغن زیتون و روغن نارگیل

ترکیب روغن‌های طبیعی سرشار از مواد معدنی و مغزی معجزه می‌کند! روغن نارگیل یک آب‌رسان و نرم‌کننده طبیعی است که می‌تواند با روغن زیتون ترکیب شده و یک ماسک جادویی را برایتان به ارمغان بیاورد. کافی است دو قاشق روغن زیتون را با ۵ تا ۷ قطره روغن نارگیل ترکیب کنید و آن را در ظرف مناسب روی حرارت غیر مستقیم (مثلا کتری) گرم کنید.

اجازه دهید این ترکیب کمی خنک شود. سپس با نوک انگشتانتان آن را به کف سر و ساقه موهایتان بمالید و ماساژ دهید. برای ۳۰ دقیقه سرتان را با حوله بپوشانید تا تاثیر آن دوچندان شود. پس از گذشت زمان گفته‌شده می‌توانید موهای خود را آب‌کشی کنید.

استفاده مداوم و هفتگی از این ماسک نه‌تنها باعث تقویت و تغذیه موهایتان می‌شود، که با از بین بردن وز و خشکی مو نرمی، لطافت و شادابی را به موهای شما هدیه خواهد داد.

همان‌طور که می‌دانید موز سرشار از پتاسیم است و موهای شما را تغذیه می‌کند.

ماسک مو با روغن زیتون، عسل و شیرنارگیل

یکی دیگر از ترکیبات موثر و مفیدی که می‌توانید در منزل تهیه کنید، ماسک روغن زیتون و شیرنارگیل است. از خواص عسل حتما آگاه هستید. لازم است دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک فنجان کوچک شیرنارگیل مخلوط کرده و یک قاشق غذاخوری عسل را برای تاثیر بیشتر و چسبناک‌ شدن ماسک اضافه کنید.

آن را به کمک انگشتان خود یا قلم‌مو روی ساقه موها بمالید و ۶۰ دقیقه منتظر باشید. سپس می‌توانید موهای خود را با شامپوی بسیار ملایم و آب ولرم شستشو دهید. توصیه می‌کنیم هفته‌ای یک‌بار از این ماسک استفاده کنید تا وز موهایتان از بین برود و موهایی نرم و لطیف داشته باشید.

ماسک مو با روغن زیتون و ماست

شاید برایتان جالب باشد بدانید ترکیب ماست و روغن زیتون می‌تواند با تحریک فولیکول‌ها، سرعت رشد موهای شما را به شکل ملموسی افزایش داده و نرمی و لطافت را به شما هدیه دهد. برای تهیه این ماسک نیاز به یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک عدد تخم‌مرغ و ۲ قاشق غذاخوری ماست دارید.

این سه ماده را در یک ظرف مناسب به‌اندازه یک‌بار استفاده باهم مخلوط کنید و تا جایی هم بزنید که نرم و یکدست شود. با نوک انگشتانتان آن را روی ساقه‌ موهایتان بمالید و کمی ماساژ دهید تا به خورد موها برود. بهتر است در این مرحله سرتان را با کلاه رنگ و حوله بپوشانید و اجازه دهید موهایتان برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در همین وضعیت باقی بماند.

سپس سرتان را با شامپوی ملایم و آب ولرم بشویید. از این ماسک هفته‌ای یک‌بار استفاده کنید تا از نتایجش شگفت‌زده شوید.

با نوک انگشتانتان آن را روی ساقه‌ موهایتان بمالید و کمی ماساژ دهید تا به خورد موها برود.

بیشتر بخوانید: 6 ماسک مو با روغن نارگیل؛ 

نکات کاربردی در مصرف ماسک مو

  • توصیه می‌کنیم موهای خود را پیش از مصرف این ماسک‌ها کمی مرطوب کنید تا اثر ماسک دوچندان شود.
  • به هیچ عنوان برای خشک‌‌کردن موهایتان از سشوار یا حوله‌های زبر و خشن استفاده نکنید.
  • روند درمان و ترمیم موهای آسیب‌دیده با ماسک‌های خانگی ممکن است کمی کند باشد، اما به شما اطمینان می‌دهیم نتایج آن ماندگارتر از روش‌های شیمیایی خواهد بود. صبور باشید و به درمان‌های طبیعی اعتماد کنید.

در این مطلب با انواع ماسک‌ موهایی که می‌توانید با روغن زیتون درست کنید، آشنا شدید. ممارست در استفاده از این ماسک‌ها، کلید حل مشکل موهای آسیب‌دیده‌تان خواهد بود.

منبع ++++

ماسک مو با روغن زیتون چه خاصیتی دارد؟

روغن زیتون به‌عنوان یک روغن طبیعی و سرشار از مواد معدنی و مغذی مختلف، خود به‌تنهایی می‌تواند یک ماسک بسیار موثر و پرفایده باشد. برای استفاده از روغن زیتون کافی است نصف فنجان از این روغن را در یک ظرف پیرکس یا ظروف مشابه آن بریزید و روی حرارت مستقیم یا غیرمستقیم آن را گرم کنید.

افزایش حجم و تراکم مو با استفاده از روغن زیتون امکان پذیر است؟

روغن زیتون سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مفید است که با مهارکردن رادیکال‌های آزاد مانع از خشک شدن پوست کف سر، به وجود آمدن شوره، خارش و ریزش مو می‌شود. مشخصا با قطع شدن روند ریزش مو و تقویت ریشه موها با مرور زمان، شما می‌توانید موهایی حجیم و با تراکم بالا داشته باشید.

از ماسک های ترکیبی بسیار کاربردی کدام ماسک است؟

یکی دیگر از ماسک‌های تقویتی بسیار کاربردی، ماسک روغن زیتون و ویتامین E است. همان‌طور که گفتیم در روغن زیتون به شکل طبیعی مقادیر مناسبی از ویتامین E وجود دارد که موجب تقویت ریشه مو و افزایش رشد آن می‌شود. حال تصور کنید مقدار این ویتامین موثر را در یک ترکیب طبیعی افزایش دهید؛ یقینا تاثیر آن چندین برابر خواهد شد.

۷ آذر ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی