ماسک مو با روغن نارگیل
۶ آذر ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه zohre.kh

6 ماسک مو با روغن نارگیل؛ طرز تهیه + دستورالعمل استفاده

به این مطلب امتیاز دهید

موها یکی از اصلی‌ترین عناصر زیبایی هر فردی به شمار می‌آیند. کوچک‌ترین آسیبی می‌تواند این زیبایی را تحت‌تاثیر قرار دهد و یقینا هم می‌دانید که فرایند درمان این آسیب‌ها به علت وجود نداشتن رگه‌های عصبی در ساقه موها چقدر سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود. این در حالی است که شما می‌توانید با انواع ماسک‌های طبیعی و خانگی موهای خود را تقویت کرده و آسیب‌های به وجود آمده را درمان کنید. یکی از مواد مغذی و مفیدی که در این راه به کمک شما می‌آید، روغن نارگیل است. شما می‌توانید در منزل خود، انواع ماسک مو با روغن نارگیل و ترکیبات دیگر را آماده کرده و از نتایج آن حیرت‌زده شوید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با انواع این ماسک‌ها و تاثیرات فوق‌العاده‌شان آشنا کنیم.

استفاده از روغن نارگیل در انواع ماسک مو چه اثری دارد؟

اگر از موهای خشک و آسیب‌دیده خود اذیت می‌شوید و فرایند فرم دادن به موهایتان در سخت‌ترین حالت ممکن خود می‌گذرد و حتی گاهی مجبور می‌شوید آن‌ها را پنهان کنید چون نمی‌توانید آن‌طور که می‌خواهید حالتشان دهید، چاره شما روغن نارگیل است.

یکی از مواد مغذی و مفیدی که در این راه به کمک شما می‌آید، روغن نارگیل است.

روغن نارگیل را به جرات می‌توان یک نرم‌کننده فوق‌العاده قوی دانست که طبیعت آن را به موهای شما هدیه داده است. این روغن به‌راحتی جذب ساقه موهای شما شده و باقی‌مانده‌اش در کمترین زمان ممکن با آب و شامپوی معمولی از سطح سرتان شسته می‌شود و نتیجه استفاده مداوم از آن نرمی، لطافت، شادابی و زیبایی موهای شما خواهد بود.

موهای شما یقینا پس از چند هفته استفاده از روغن نارگیل به‌عنوان ماسک، حالت‌پذیری‌اش افزایش پیدا می‌کند و از شر وز و شکنندگی موهایتان خلاص خواهید شد.

 یک اسید چرب فوق‌العاده موثر به نام لوریک اسید در روغن نارگیل وجود دارد. شاید برایتان جالب باشد بدانید این ماده وزن مولکولی پایینی دارد و همین وزن پایین به لوریک اسید اجازه نفوذ به ساقه موها را می‌دهد.

نفوذ لوریک اسید جذب ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب مفید توسط موهای شما را به همراه خواهد داشت و نتیجه آن، ترمیم‌کردن، افزایش رطوبت، برطرف‌کردن خشکی و بهبود وضعیت موهایتان خواهد بود. توجه داشته باشید علت بروز خشکی مو، از دست دادن پروتئین‌های لازم است.

زمانی که پروتئین‌های موجود در ساقه موهای شما کاهش پیدا کنند و فرایند بازتولید آن‌ها با مشکل روبه‌رو شود، موهایتان آسیب‌پذیر و شکننده شده و طی همین فرایند خشک و زبر می‌شوند. چاره رفع این مشکل انتقال پروتئین بیشتر به موها و ترمیم نقاط آسیب‌دیده است.

در سال‌های گذشته یک مطالعه تحقیقاتی گسترده در رابطه با اثرگذاری روغن آفتاب‌گردان، روغن نارگیل و روغن معدنی روی موها انجام شد که نتایج بسیار جالبی داشت. در میان تمام این روغن‌ها، این روغن نارگیل بود که پروتئین‌های از دست رفته ساقه موها را بازگرداند و همین روند منجر به بهبود وضعیت موهای آسیب‌دیده و شکننده شد.

در حقیقت نتایج این مطالعه تحقیقاتی حاکی از آن بود که روغن نارگیل اثر محافظتی و ترمیمی بالایی روی موها دارد و می‌تواند آسیب‌های واردشده به ساقه مو را کنترل کند.

روغن نارگیل به‌تنهایی هم یک ماسک فوق‌العاده اثرگذار و قوی برای موهای شما محسوب می‌شود، حال ببینید ترکیب آن با مواد طبیعی موثر و کاربردی دیگر چه اثر بی‌نظیری روی موهایتان خواهد داشت. در ادامه این مطلب می‌خواهیم نحوه آماده‌کردن چند ماسک مو با روغن نارگیل را به شما آموزش دهیم.

در میان تمام این روغن‌ها، این روغن نارگیل بود که پروتئین‌های از دست رفته ساقه موها را بازگرداند و همین روند منجر به بهبود وضعیت موهای آسیب‌دیده و شکننده شد.

بیشتر بخوانید: ماسک مو چیست؟

به پوستت جون تازه بده

ماسک با نارگیل، آلوئه‌ورا و رزماری

یکی از موثرترین و مقوی‌ترین ماسک‌هایی که می‌توانید با روغن نارگیل درست کنید، این ماسک است. آلوئه‌ورا یکی از محصولاتی است که تقریبا تمام افرادی که با شبکه‌های اجتماعی مختلف ارتباط دارند، از مزایای و فواید آن برای پوست و شنیده‌اند.

ژل آلوئه‌ورا خواص ضد میکروبی فراوانی دارد و به همین علت باعث تسکین التهاب پوست آسیب‌دیده می‌شود. جالب است بدانید این ماده جادویی قادر است هر گونه عفونت و باکتری موجود روی سطح سرتان را کنترل کرده و فولیکول‌های مو را تغذیه کند.

رزماری نیز خواص ضدالتهابی فوق‌العاده زیادی دارد و جریان گردش خون را سرعت می‌بخشد. ترکیب این دو ماده با روغن نارگیل که خود یک آب‌رسان و نرم‌کننده طبیعی است، معجزه خواهد کرد. برای تهیه این ماسک کافی است ابتدا ژل خالص آلوئه‌ورا را از این گیاه به شکل مستقیم استخراج کنید.

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل طبیعی فرابکر به همراه ۵ قطره روغن پایه رزماری را به آن اضافه کنید. مقدار ترکیبات بسته به حجم موهایتان می‌تواند متغیر باشد.

تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا به ترکیب ژلاتینی یکدست برسید. با استفاده از قلم‌مو یا نوک انگشتانتان، ماسک را روی موهای خود بمالید. بهتر است اطراف ریشه‌ها را کمی بیشتر ماساژ دهید تا ماسک کاملا به خورد موهایتان برود.

از آنجایی که این ماسک کمی چسبناک است، حواستان باشد موهایتان زیاد از حد آشفته نشود تا برای شستشو اذیت نشوید. می‌توانید موهای خود را با کلاه پلاستیکی رنگ و حوله بپوشانید و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در این وضعیت باقی بماند.

سپس می‌توانید سرتان را با آب ولرم و شامپوی معمولی شستشو دهید. استفاده مداوم و هفتگی از این ماسک باعث افزایش رشد موهایتان نیز خواهد شد.

ترکیبات این ماده مملو از ویتامین‌های گروه B و سایر مواد معدنی بوده که موجب تقویت و استحکام تار موهای شما می‌شود.

ماسک مو با روغن نارگیل، عسل و موز

عسل یک ماده غذایی طبیعی ضد باکتریایی فوق‌العاده قوی است که می‌تواند برای از بین بردن شوره‌های سر که ناشی از انواع عفونت پوستی هستند، موثر باشد. ترکیبات این ماده مملو از ویتامین‌های گروه B و سایر مواد معدنی بوده که موجب تقویت و استحکام تار موهای شما می‌شود.

علاوه بر آن، موز نیز سرشار از پتاسیم و سایر مواد معدنی طبیعی است و در حقیقت این میوه بسیار مغذی می‌تواند فرایند آب‌رسانی و رساندن تغذیه به موهای شما را در بالاترین کیفیت ممکن انجام دهد.

همچنین لازم است بدانید موز موجب بهبود و افزایش خاصیت کشسانی طبیعی موهای شما شده و از شکنندگی و آسیب دیدن آن جلوگیری کند.

مشخص است استفاده از این ماسک موی تهیه‌شده با روغن نارگیل، عسل و موز چقدر می‌تواند برای موهای شما مغذی و مفید باشد و در از بین بردن عفونت، شوره سر و خارش به شما کمک کند. کافی است یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل به همراه ۲ قاشق غذاخوری عسل طبیعی، ۲ قاشق غذاخوری شیر نارگیل و یک موز رسیده را در ظرفی مناسب مخلوط کنید.

توجه داشته باشید باید موز را با چنگال یا میکسر له کرده و کاملا به پوره تبدیل کنید تا حالتی خمیری‌شکل به ماسک شما بدهد. فرایند هم‌ زدن را تا جایی ادامه دهید که ماسکتان حالت کشسانی و یکدستی پیدا کند. موهای خود را برای داشتن دسترسی بهتر به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کند و ماسک را با قلم‌مو یا نوک انگشتانتان به ساقه موها بمالید.

دو تا سه دقیقه ماساژ دهید و اجازه دهید ماسک حدود ۱۵ دقیقه روی سرتان باقی بماند. سپس با آب سرد و شامپوی ملایم سر خود را شستشو دهید. استفاده مداوم و هفتگی از این ماسک مغذی، موجب آب‌رسانی بهتر به موهای شما خواهد شد.

مشخص است استفاده از این ماسک موی تهیه‌شده با روغن نارگیل، عسل و موز چقدر می‌تواند برای موهای شما مغذی و مفید باشد

بیشتر بخوانید: فواید روغن زیتون برای پوست

ماسک مو با روغن نارگیل و تخم‌مرغ

اگر موهای شما به هر دلیلی به‌شدت آسیب دیده و احساس می‌کنید شادابی و لطافت اصلی خود را از دست داده است، به شما پیشنهاد می‌کنیم ماسک مو با روغن نارگیل و تخم‌مرغ را امتحان کنید. زرده تخم‌مرغ سرشار از پروتئین و مواد مغذی لازم برای تقویت موهای شما بوده و می‌تواند در زمان کوتاهی حجم و تراکم موهایتان را نیز افزایش دهد.

جالب است بدانید موهای شما بعد از همان دفعه اول استفاده از این ماسک بسیار نرم‌تر و درخشان‌تر خواهد شد. برای تهیه این ماسک مفید و مغذی باید ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یک زرده تخم‌مرغ که کاملا هم‌زده شده و به رنگ کرم درآمده است را به همراه ۱ قاشق غذاخوری عسل طبیعی مخلوط کنید.

 بهتر است عسل را پیش از اضافه‌کردن روی حرارت غیر مستقیم (مانند کتری) قرار دهید تا کمی نرم شود. تمامی مواد را تا جایی هم بزنید که یک ترکیب نرم، یکدست و چسبناک داشته باشید. با استفاد از یک قلم‌مو تمیز ماسک را از انتهای ساقه تا ریشه موهای خود بمالید و سپس ۲ دقیقه با نوک انگشتانتان آن را ماساژ دهید تا کاملا جذب ساقه موهایتان شود.

بهتر است اجازه دهید این ماسک برای ۱ ساعت روی موها باقی بماند. می‌توانید از یک کلاه رنگ پلاستیکی و یک حوله برای گرم‌کردن سرتان استفاده کنید. پس از گذشت زمان گفته‌شده، سر خود را با آب ولرم و شامپو یا نرم‌کننده معمولی شستشو دهید.

بهتر است از این ماسک هفته‌ای یک بار استفاده کنید تا تاثیرات آن قابل مشاهده شود. اگر آسیب موهایتان شدید است، می‌توانید دفعات استفاده از این ماسک را به دو بار در هفته برسانید.

بیشتر بخوانید: مزایای روغن دنبه برای پوست

ماسک با روغن نارگیل و آبلیمو

شوره سر یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که ممکن است در تمام فصول سال برای هر کسی پیش بیاید. این شوره‌های مزاحم به‌و‌ضوح روی لباس، خصوصا لباس‌های تیره مشاهده می‌شوند و این موضوع برای بسیاری از افراد خجالت‌آور است.

علاوه بر این عدم درمان شوره سر در درازمدت می‌تواند باعث به وجود آمدن انواع عفونت‌های سر، مانند درماتیت سبورئیک شود. اگر سال‌ها است با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنید، حتما سراغ درمان‌های شیمیایی مختلف هم رفته‌اید.

اما بیاید این بار از یک درمان خانگی امتحان‌شده و بسیار موثر استفاده کنید. درمانگر پیشنهادی و بسیار کاربردی که ما برای شما در نظر داریم، ماسک موی روغن نارگیل و آبلیمو است. همه شما می‌دانید که لیمو حاوی مقادیر زیادی از ویتامین C است و این ویتامین می‌تواند باعث تقویت و تغذیه پوست سر شما شود.

این ماده غذایی معجزه‌آسا قادر است هر گونه عفونت قارچی که در اثر شوره سر ایجاد می‌شود را به‌راحتی درمان کند. علاوه بر این آبلیمو سطح PH پوست سر را تنظیم کرده و با کاهش چربی کف سر، آلودگی‌های جمع‌شده که باعث مسدودشدن فولکیو‌ل‌های مو می‌شود را از بین می‌برد.

 برای تهیه این ماسک فوق‌العاده کاربردی شما نیاز به یک لیموترش تازه و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل خواهید داشت. بسته به حجم موهایتان این مقادیر می‌تواند متغیر باشد. لیموترش تازه را از وسط نصف کرده و در یک ظرف کوچک محتویات آن را تخلیه کنید.

در این مرحله هسته‌های لیمو باید جدا شود. روغن نارگیل را به آن اضافه کرده و این دو ماده را با یک دیگر مخلوط کنید. موهای خود را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و با نوک انگشتانتان این ماسک را روی پوست سر و ساقه موهای خود بمالید.

اجازه دهید ۱۵ دقیقه این ترکیب روی سرتان باقی بماند. سپس با آب سرد سر خود را آب‌کشی نمایید. هفته‌ای یک بار این ماسک مغذی را استفاده کنید تا از شر شوره‌های سرتان خلاص شوید.

همه شما می‌دانید که لیمو حاوی مقادیر زیادی از ویتامین C است و این ویتامین می‌تواند باعث تقویت و تغذیه پوست سر شما شود.

بیشتر بخوانید: ماسک مو با روغن زیتون

ماسک با روغن و اسطوخودوس

رنگ‌کردن مو یکی از راه‌های زیباتر نشان دادن موها است و بسیاری از افراد دوست دارند انواع رنگ‌ها، چه فانتزی و چه غیرفانتزی را روی سر خود امتحان کنند. اما آیا می‌دانید که استفاده مکرر از رنگ موها و مواد دکلره، چقدر می‌تواند به موهایتان آسیب برساند؟ چاره چیست؟

می‌توانید برای همیشه از رنگ‌کردن موهایتان صرف‌نظر کنید؟ اگر پاسختان مثبت است، که با پاک‌کردن صورت مسئله به راه‌حل رفع این مشکل می‌رسید، اما اگر نمی‌توانید، ماسک موی روغن نارگیل و اسطوخودوس در خدمت شما است!

این ماسک موی معجزه‌آسا می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن موهایی که بر اثر استفاده از مواد دکلره، رنگ مو و دستگاه‌های حالت‌دهنده مو با حرارت مستقیم آسیب دیده‌اند را درمان و ترمیم کند. برای داشتن این ماسک موی مغذی و کاربردی تنها باید یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با ۷ قطره اسانس اسطوخودوس ترکیب کنید.

روغن به دست آمده را با نوک انگشتان یا قلم‌مو به کف سر و ریشه موها بمالید و کمی ماساژ دهید. یک کلاه رنگ پلاستیکی را روی سر خود بکشید و اجازه دهید این ترکیب یک شب تا صبح روی سرتان باقی بماند. صبح روز بعد سرتان را با شامپوی بسیار ملایم و آب ولرم شستشو دهید.

پس از استفاده اول از این ماسک متوجه تغییرات فوق‌العاده موهایتان خواهید شد. اگر از میزان تغییر راضی نیستید و ترجیح می‌دهید فرایند درمان را ادامه دهید، می‌توانید برای دو ماه هفته‌ای یک‌بار از این ترکیب استفاده کنید.

برای داشتن این ماسک موی مغذی و کاربردی تنها باید یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با ۷ قطره اسانس اسطوخودوس ترکیب کنید.

در این مطلب چند ماسک موی ساده و مفید که می‌توانید با روغن نارگیل آماده کنید را به شما آموزش دادیم. با استفاده مداوم از این ماسک‌ها می‌توانید موهای آسیب‌دیده خود را درمان کنید.

منبع ++++

استفاده از روغن نارگیل در انواع ماسک مو چه اثری دارد؟

اگر از موهای خشک و آسیب‌دیده خود اذیت می‌شوید و فرایند فرم دادن به موهایتان در سخت‌ترین حالت ممکن خود می‌گذرد و حتی گاهی مجبور می‌شوید آن‌ها را پنهان کنید چون نمی‌توانید آن‌طور که می‌خواهید حالتشان دهید، چاره شما روغن نارگیل است.

چرا روغن نارگیل برای مو مناسب است؟

روغن نارگیل را به جرات می‌توان یک نرم‌کننده فوق‌العاده قوی دانست که طبیعت آن را به موهای شما هدیه داده است. این روغن به‌راحتی جذب ساقه موهای شما شده و باقی‌مانده‌اش در کمترین زمان ممکن با آب و شامپوی معمولی از سطح سرتان شسته می‌شود و نتیجه استفاده مداوم از آن نرمی، لطافت، شادابی و زیبایی موهای شما خواهد بود.

چرا ترکیب عسل و روغن نارگیل برای مو مناسب است؟

عسل یک ماده غذایی طبیعی ضد باکتریایی فوق‌العاده قوی است که می‌تواند برای از بین بردن شوره‌های سر که ناشی از انواع عفونت پوستی هستند، موثر باشد. ترکیبات این ماده مملو از ویتامین‌های گروه B و سایر مواد معدنی بوده که موجب تقویت و استحکام تار موهای شما می‌شود.

۶ آذر ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی