ماسک مو با سس مایونز
۱ آذر ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه zohre.kh

ماسک مو با سس مایونز؛ روش تهیه و استفاده

به این مطلب امتیاز دهید

مشخصا عمر درمان‌های شیمیایی و صنعتی به ۵ قرن هم نمی‌رسد و به همین علت درمان‌های خانگی از گذشته‌های دور مورد توجه انسان‌ها بوده است. اگر تاثیر این درمان‌ها بیشتر از درمان‌های شیمیایی نباشد، کمتر هم نیست و حتی شاید در مواقعی اثر آن با سرعت بیشتری خود را نشان داده و ماندگارتر هم باشد. مواد غذایی مختلف همواره سرشار از پروتئین‌ها، اسید آمینه‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و روغن‌های چرب مفید بوده‌اند و ترکیب بسیاری از آن‌ها مکانیسم اثر فوق‌العاده‌ای در ترمیم و بهبود مشکلات مختلف داشته است. یکی از این ماده‌های غذایی بسیار کاربردی، سس مایونز است. سس مایونز می‌تواند با ترکیبات مختلف به‌عنوان یک ماسک موی فوق‌العاده قوی خود را مطرح کند و اثر بی‌نظیری روی موهای سر شما بگذارد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با انواع ماسک مو با سس مایونز آشنا کنیم. مواد اولیه این ماسک‌ها اصولا در هر خانه‌ای موجود است و شما می‌توانید از این ترکیبات معجزه‌آسا نهایت استفاده را ببرید. با ما همراه باشید.

خواص فوق‌العاده ماسک مو با سس مایونز

آب‌رسانی و تغذیه‌رسانی به موها

سس مایونز قادر است رطوبت از دست رفته موهای شما را بازگرداند و آب‌رسانی فوق‌العاده‌ای به ریشه و ساقه موهایتان انجام دهد.

سس مایونز می‌تواند با ترکیبات مختلف به‌عنوان یک ماسک موی فوق‌العاده قوی خود را مطرح کند و اثر بی‌نظیری روی موهای سر شما بگذارد.

واضح است سس مایونز به‌عنوان نوعی روغن شناخته می‌شود. این روغن صنعتی از روغن سویا یا کانولا، سرکه، زرده تخم‌مرغ و آبلیمو درست شده است و البته برخی از برندها ممکن است به این ترکیب مواد دیگری را هم اضافه کنند. مشخص است این ترکیب که بر پایه روغن ساخته شده است، می‌تواند به‌راحتی موهای شما را چرب کند.

بنابراین اگر موهای مجعد و وزی دارید که تولید سبوم در آن‌ها پایین است، مطمئن باشید استفاده از این سس می‌تواند آن‌ها را نرم و لطیف کند. موهای چرب کمتر به این ترکیب احتیاج پیدا خواهند کرد؛ چرا که تولید سبوم و چربی به میزان کافی و مناسب در آن‌ها انجام می‌شود.

تقویت و افزایش استحکام موها

سس مایونز سرشار از مواد مغذی است که می‌تواند موهای آسیب‌دیده شما را ترمیم کند. همچنین می‌توانید با استفاده از آن به‌عنوان ماسک ریشه و ساقه‌ موهای خود را تقویت کنید تا از گزند انواع آسیب‌های مختلف مانند شکسته‌شدن و موخوره گرفتن در امان بمانید.

افزایش سرعت روند رشد موها

رشد منطقی موها حدود یک تا یک و نیم سانت در ماه است. این میزان ممکن است برای برخی از افراد کمتر و برای برخی دیگر بیشتر باشد. اگر از کندی سرعت رشد موهای خود شکایت دارید، به شما توصیه می‌کنیم از ماسک مو با سس مایونز استفاده کنید.

ماسک مایونز قادر است سرعت رشد موهای شما را به شکل چشم‌گیری افزایش دهد، زیرا در ترکیبات آن یک اسید آمینه فوق‌العاده موثر تحت عنوان سیستئین وجود دارد که عامل مهمی در ساخت کراتین و تقویت موها به شمار می‌آید.

محققان به این نتیجه رسیده‌اند ترکیب این ماده با ویتامین B6 مکانیسم اثر تقویتی سس مایونز را افزایش می‌دهد و روند تغذیه‌رسانی به ریشه و ساقه موها را سرعت می‌بخشد.

درمان شپش سر

هرچند سطح بهداشت عمومی نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است، اما هنوز هم افرادی پیدا می‌شوند که دچار شپش سر شده و این موجود موذی را به دیگران هم انتقال دهند. این اتفاق در کودکانی که مدرسه یا مهد کودک می‌روند، شایع‌تر است.

جالب است بدانید سس مایونز عملکرد فوق‌العا‌ه قوی در از بین بردن شپش‌ها دارد. البته فراموش نکنید سس مایونز یک درمان موقت و ابتدایی برای شپش‌ها محسوب می‌شود و شما در نهایت باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

درمان موخوره

رایج‌ترین عارضه‌ای که برای موها، خصوصا موهای بلند به وجود می‌آید، موخوره است. حتما در طول زندگی خود این مشکل را تجربه کرده‌اید و می‌دانید موخوره چقدر می‌تواند زیبایی موهای شما را تحت تاثیر قرار دهد.

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، سس مایونز بر پایه روغن تولید می‌شود و مواد مغذی آن قادرند ریشه‌ و ساقه موها را تغذیه کنند. یکی از مهم‌ترین علل به وجود آمدن موخوره نیز عدم تغذیه‌رسانی صحیح به ساقه موها است. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از ماسک سس مایونز فولیکول‌ها موی سر خود را به‌خوبی تغذیه کنید.

به پوستت جون تازه بده

ماسک مو با سس مایونز

همان‌طور که گفتیم برای تولید سس مایونز از مواد غذایی مختلفی کمک گرفته شده است که اگر به هر یک از آن‌ها حساسیت داشته باشید، نمی‌توانید از این سس به‌عنوان ماسک مو استفاده کنید. اما اگر حساسیت خاصی ندارید، این ماسک می‌تواند اثرگذاری فوق‌العاده بالایی روی موهای شما داشته باشد.

کافی است موهای خود را کمی مرطوب کنید. بسته به حجم موهایتان، مقداری از سس را به موهایتان بمالید. بهتر است این فرایند را از کف سر شروع کرده و تا انتهای ساقه موهایتان ادامه دهید.

باید مطمئن شوید موهایتان کاملا آغشته به سس مایونز شده است. حال باید سر خود را ماساژ دهید تا سس کاملا به خورد تار موهایتان برود. می‌توانید از یک شانه دندانه درشت استفاده کنید تا سس به‌طور یکنواخت به سطح سرتان برسد. کار شما با سس مایونز تمام شد.

بهتر است یک کلاه رنگ پلاستیکی روی سرتان بکشید و دور آن را با حوله بپیچید. اجازه دهید سس مایونز به مدت ۲۰ دقیقه روی موهایتان باقی بماند. سپس سرتان را با یک شامپوی معمولی و آب ولرم شستشو دهید. هفته یک یا دو دفعه از این ماسک فوق‌العاده موثر استفاده کنید. نتایجش معجزه‌آسا خواهد بود.

ماسک مو با سس مایونز و موز

موز یکی از مغذی‌ترین میوه‌ها است. این میوه که در تمام فصل‌ها در دسترس است، سرشار از پتاسیم و انواع ویتامین‌ها بوده و می‌تواند موجب سلامت پوست سر و تغذیه و آب‌رسانی به موهایتان شود. یک موز کوچک و کاملا رسیده را انتخاب کرده و آن را با دستگاه یا چنگال کاملا له کنید تا یک پوره موز یک‌دست داشته باشید.

با توجه به حجم موهایتان سس مایونز را به این پوره اضافه کنید و آن‌قدر هم بزنید تا به یک خمیر نرم برسید. موهای خود را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید تا دسترسی بیشتری به سر خود داشته باشید. مواد را روی بخش‌های مختلف بمالید و چند ثانیه ماساژ دهید.

اجازه دهید این ترکیب به مدت یک ساعت روی سرتان باقی بماند. سپس می‌توانید سر خود را با آب ولرم بشویید. اگر موهای آسیب‌دیده و شکننده‌ای دارید، هفته‌ای یک یا دو بار از این ماسک استفاده کنید تا شاهد بهبود وضعیت آن‌ها باشید.

این میوه که در تمام فصل‌ها در دسترس است، سرشار از پتاسیم و انواع ویتامین‌ها بوده و می‌تواند موجب سلامت پوست سر و تغذیه و آب‌رسانی به موهایتان شود.

ماسک مو با سس مایونز و ژله نفتی

شپش سر برای هیچ‌کس خوشایند نیست و این موجود موذی در اثر عدم رعایت بهداشت و ارتباط با کسی که درگیر این بیماری شده است، شکل می‌گیرد. سس مایونز یکی از اصلی‌ترین درمانگرهای خانگی شپش سر به شمار می‌آید؛ چرا که در ترکیب با ژله نفتی می‌تواند امکان تنفس را برای شپش‌ها سخت کرده و حیات آن‌ها را متوقف کند.

برای داشتن این ماسک مقداری سس مایونز را با ژله نفتی مخلوط کنید تا به یک ترکیب ژلاتینی برسید. با نوک انگشتان خود این ماسک را روی موهای خود بمالید و کف سرتان را ماساژ دهید. اجازه دهید به مدت یک ساعت این ترکیب اثر خود را روی سرتان بگذارد.

سپس می‌توانید با آب ولرم موهای خود را بشویید. با استفاده از این ماسک با شپش‌های سر خود خداحافظی کرده و تمیزی و لطافت را به موهایتان هدیه دهید.

ماسک مو با سس مایونز و تخم‌مرغ

این ترکیب یکی از موثرترین ماسک‌ها برای درمان ریزش مو به شمار می‌آید. حتما از قدیمی‌ترها شنیده‌اید که گاهی از تخم‌مرغ خام برای تقویت موهای خود استفاده می‌کرده‌اند. بنابراین می‌توان گفت استفاده از این ترکیب یک پیشینه سنتی دارد و این ماسک امتحان خودش را پس داده است.

پروتئین‌های موجود در تخم‌مرغ در کنار اسید آمینه موجود در سس مایونز می‌توانند یک ترکیب بی‌نظیر برای موهای شما باشند و اگر دچار ریزش مو شده‌اید، این مشکل را درمان کنند.

همان‌طور که گفتیم در ترکیبات سس مایونز تخم‌مرغ هم به چشم می‌خورد و اضافه‌کردن مجدد تخم‌مرغ به این ترکیب برای افزایش اثرگذاری آن است. یک فنجان سس مایونز و یک عدد تخم‌مرغ را در یک ظرف بریزید. برای خمیری‌تر‌شدن این ترکیب می‌توانید چند قطره روغن طبیعی مانند روغن زیتون، روغن بادام شیرین و یا روغن نارگیل را هم اضافه کنید.

این ترکیب را تا جایی هم بزنید که یک خمیر یکدست داشته باشید. موهای خود را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و با سر انگشتان یا یک قلم‌موی کوچک ماسک را به ساقه موهایتان بزنید. اجازه دهید این ترکیب برای نیم ساعت روی سرتان باقی بماند. سپس با یک شامپوی معمولی و ملایم و آب ولرم سر خود را شستشو دهید. از این ماسک یک بار در هفته استفاده کنید تا نتایج آن را ببینید.

بیشتر بخوانید: ماسک مو با زرده تخم مرغ؛

ماسک مو با سس مایونز و شنبلیله

شاید برایتان عجیب باشد بدانید پودر شنبلیله یک ماده فوق‌العاده قوی برای درخشان‌کردن موها است. اگر موهایتان خشک و کدر شده و درخشندگی که می‌خواهید را ندارد، می‌توانید از ترکیب سس مایونز و دانه یا پودر شنبلیله استفاده کنید. لازم است از شب قبل مقداری از دانه‌های شنبلیله را در آب خیس کنید تا کمی نرم شود.

سپس آن‌ها را چرخ کنید تا به‌صورت خمیری نرم و یکدست در بیاید. اگر از پودر شنبلیله استفاده می‌کنید، کافی است آن را دو ساعت در آب بخیسانید. آن را با مقداری سس مایونز ترکیب کنید تا یک ماسک نرم داشته باشید. ترکیب را روی موهای خود بمالید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه در همین وضعیت باقی بماند. بعد از گذشت زمان گفته‌شده سر خود را با آب ولرم و شامپوی ملایم بشویید.

اگر از پودر شنبلیله استفاده می‌کنید، کافی است آن را دو ساعت در آب بخیسانید.

ماسک مو با سس مایونز و پاپایا

بسیاری از افراد دائما از موخوره شکایت دارند. این عارضه در افرادی که موهای بلند دارد و البته نمی‌توانند به شکل درست به آن‌ها رسیدگی کنند، به‌طور فراوانی دیده می‌شود. علت این امر کمبود اسید آمینه، عدم آب‌رسانی صحیح و نرسیدن تغذیه مناسب به موها است.

تمام این موارد باعث شکننده‌شدن موها و در نتیجه موخوره و ایجاد ظاهری بد و ناخوشایند می‌شود. در این وضعیت شما با استفاده از سس مایونز و پاپایا که یک آب‌رسان فوق‌العاده قوی است، می‌توانید موهای خود را سرشار از پروتئین و رطوبت کافی کنید.

دو قاشق غذاخوری سس مایونز را به همراه دو برش متوسط پاپایا در یک ظرف مناسب بریزید. البته باید پاپایا را به‌خوبی با استفاده از میکسر یا هر وسیله دیگری له کرده و تبدیل به پوره‌ای خمیری‌شکل کنید. این ترکیب را با یکدیگر مخلوط کنید.

خمیر یکدست آماده‌شده را روی موهای خود بمالید و با کلاه رنگ و حوله سرتان را بپوشانید تا رطوبت آن کاملا به سرتان منتقل شود. ۳۰ دقیقه در همین وضعیت باقی بمانید. سپس می‌توانید با آب ملایم و یک شامپوی معمولی سر خود را شستشو دهید.

ماسک مو با سس مایونز و شیر نارگیل

این ماسک کاربردی یکی دیگر از ترکیبات مفیدی است که برای موها، خصوصا برای صاف‌کردن موها، فواید فوق‌العاده زیادی دارد. اگر موهای مجعد و وزی دارید، پیشنهاد می‌کنیم از این ماسک هفته‌ای یک‌بار استفاده کنید تا نتایج آن را ببینید. برای ساختن این ماسک تنها نیاز به یک فنجان سس مایونز و یک فنجان شیر نارگیل خواهید داشت.

این دو ماده را به نسبت مساوی با یکدیگر در یک ظرف مناسب مخلوط کنید تا به یک ترکیب یکدست برسید. سپس موهای خود را به بخش‌های مساوی تقسیم کرده و ماسک را روی آن‌ها بمالید. با گذاشتن یک کلاه پلاستیکی رنگ روی سر و پیچیدن حوله در آن، حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه سر خود را گرم کنید. سپس می‌توانید با آب ولرم و شامپوی معمولی سر خود را شستشو دهید. در همان استفاده اول متوجه تاثیرات فوق‌العاده آن خواهد شد.

این دو ماده را به نسبت مساوی با یکدیگر در یک ظرف مناسب مخلوط کنید تا به یک ترکیب یکدست برسید

ماسک مو با سس مایونز و آووکادو

موهای خشک، زبر و خشن زیبایی چهره شما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند. برای خلاص‌شدن از این وضعیت، راهکارهای شیمیایی بسیار زیادی وجود دارد، اما تا به حال به فکر درمان‌های خانگی بوده‌اید؟ تاثیر این درمان‌ها اگر بیشتر از درمان‌های شیمیایی نباشد، کمتر هم نیست.

سس مایونز و آووکادو از اصلی‌ترین منابع غذایی حاوی اسیدآمینه، آنتی‌اکسیدان‌ها و روغن‌های چرب و مفید هستند. ترکیب این دو ماده می‌تواند موهای شما را تغذیه و ترمیم کرده و جلوه جذاب و شادابی را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد. تنها کافی است با توجه به حجم موهایتان مقداری از آووکادو له‌شده را با سس مایونز ترکیب کنید.

ماسک شما آماده است. در این مرحله باید آن را روی موهای خود قرار داده و از سمت ریشه تا پایین ساقه ماساژ دهید. بگذارید ماسک به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی موهایتان باقی بماند. می‌توانید طی این مدت با یک حوله سر خود را بپوشانید تا فرایند رطوبت‌رسانی به شکل بهتری انجام شود.

بعد از طی‌شدن زمان گفته‌شده، سر خود را با آب ولرم بشویید. این ماسک نه‌تنها به‌عنوان نرم‌کننده، که به‌عنوان تغذیه‌کننده و تقویت‌کننده موهای سرتان به کمک شما خواهد آمد.

ماسک مو با سس مایونز و سرکه

از قدیم‌الایام استفاده از سرکه برای درمان قارچ‌های پوستی و شوره سر رواج داشته است، چرا که سرکه طبیعی می‌تواند سطح PH پوست را متعادل کرده و ترشح روغن اضافی در کف سر را کنترل کند. باید بگوییم ترکیب سرکه طبیعی و سس مایونز معجزه خواهد کرد!

برای مشاهده اثر این ترکیب جادویی، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک فنجان سس مایونز ترکیب کنید تا یک مخلوط خمیری‌شکل و یکدست داشته باشید. این ماسک را روی سر خود بمالید و کمی با نوک انگشتانتان ماساژ دهید. پنج دقیقه این فرایند را ادامه دهید و سپس با آب ولرم سرتان را بشویید. استفاده از این ماسک را تا از بین رفتن شوره‌های سرتان ادامه دهید.

برای مشاهده اثر این ترکیب جادویی، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک فنجان سس مایونز ترکیب کنید تا یک مخلوط خمیری‌شکل و یکدست داشته باشید.

ماسک مو با سس مایونز و روغن نارگیل

رنگ‌کردن موها برای اکثر افراد جذاب است و زیبایی خاصی دارد. اما باید بدانید پس از مدتی کوتیکول موهای رنگ‌شده آسیب می‌بینید. اما چاره چیست؟ قطعا رنگ نکردن موها پاک‌کردن صورت مسئله است. به‌جای آن شما می‌توانید با انواع ماسک‌های خانگی این فرایند را کنترل کنید.

روغن نارگیل در این مسیر به شما کمک خواهد کرد. مقداری سس مایونز را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. خمیر به دست آمده را روی سرتان بمالید و کمی ماساژ دهید. اجازه دهید یک ساعت این ترکیب جادویی روی سرتان باقی بماند.

سپس با یک شامپوی معمولی سر خود را بشویید. نتایج استفاده از این ماسک در همان دفعه اول هم قابل مشاهده است و شما می‌توانید هفته‌‌ای یک‌بار برای گرفتن نتیجه بهتر از این ماسک استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: 12 ماسک موی پروتئینه خانگی؛ 

روغن نارگیل در این مسیر به شما کمک خواهد کرد. مقداری سس مایونز را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید.

در این مطلب با انواع ماسک‌های مویی که می‌توانید با سس مایونز آماده کنید، آشنا شدید. کافی است کمی به این ماسک‌های خانگی و موثر اعتماد کنید تا از نتایج آن شگفت‌زده شوید.

منبع +++++

سس مایونز چه خاصیتی دارد؟

سس مایونز سرشار از مواد مغذی است که می‌تواند موهای آسیب‌دیده شما را ترمیم کند. همچنین می‌توانید با استفاده از آن به‌عنوان ماسک ریشه و ساقه‌ موهای خود را تقویت کنید تا از گزند انواع آسیب‌های مختلف مانند شکسته‌شدن و موخوره گرفتن در امان بمانید.

برای درمان شپش سس مایونز مناسب است؟

جالب است بدانید سس مایونز عملکرد فوق‌العا‌ه قوی در از بین بردن شپش‌ها دارد. البته فراموش نکنید سس مایونز یک درمان موقت و ابتدایی برای شپش‌ها محسوب می‌شود و شما در نهایت باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

اگر موهای وزی دارید از چه ترکیبی باید استفاده کرد؟

این ماسک کاربردی یکی دیگر از ترکیبات مفیدی است که برای موها، خصوصا برای صاف‌کردن موها، فواید فوق‌العاده زیادی دارد. اگر موهای مجعد و وزی دارید، پیشنهاد می‌کنیم از این ماسک هفته‌ای یک‌بار استفاده کنید تا نتایج آن را ببینید. برای ساختن این ماسک تنها نیاز به یک فنجان سس مایونز و یک فنجان شیر نارگیل خواهید داشت.

۱ آذر ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی