آموزش کانسیلر دور چشم
۲۵ آبان ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه zohre.kh

کانسیلر دور چشم؛ آموزش مدل‌ها و روش‌های 2022

به این مطلب امتیاز دهید

کانسیلر یکی از اصلی‌ترین لوازم زیبایی برای آرایش حرفه‌ای و بدون نقص است. از این محصول پرکاربرد برای پوشش‌دهی به قسمت‌هایی از صورت که دارای مشکلات مختلف است، استفاده می‌شود. صاف و یکدست‌کردن پوست، کمک به کاهش ظاهر چین‌وچروک اطراف چشم و محوکردن جای جوش، لک و آکنه از مهم‌ترین کاربردهای آن است. در این میان، کانسیلر دور چشم بیشتر از دیگر انواع کانسیلر مورداستفاده قرار می‌گیرد، زیرا اکثر بانوان با مشکل تیرگی و وجود حلقه‌های تیره اطراف چشم مواجه هستند. این درحالی است که کانسیلر به کاهش خطوط ریز و تیرگی موجود اطراف چشم، پیش از اقدام برای آرایش به شما کمک می‌کند. برای آشنایی با مزایا، کاربردها و نحوه استفاده از کانسیلر با ادامه مطلب همراه باشید.

کانسیلر چیست؟

کانسیلر یک محصول آرایشی است که برای پنهان‌کردن عیوب مختلف پوست، ازجمله سیاهی زیر چشم، لکه‌های پیری، آکنه، تغییر رنگ پوست و جای زخم استفاده می‌شود. کانسیلرها را می‌توانید در فرمول‌های مختلفی از جمله مایعات، کرم‌ها، پودرها و … با استفاده از برس، اسفنج یا انگشت برای هدف‌های مختلف پوستی به‌کار ببرید.

این درحالی است که کانسیلر به کاهش خطوط ریز و تیرگی موجود اطراف چشم، پیش از اقدام برای آرایش به شما کمک می‌کند.

همچنین کانسیلر دورچشم و پوست در رنگ‌های مختلف برای هماهنگی با انواع رنگ‌های مختلف پوست موجود است. درصورت استفاده صحیح، کانسیلر می‌تواند ظاهری یکدست به پوست بدهد و آرایش کلی شما را بی‌عیب‌ونقص کند.

به پوستت جون تازه بده

مزایای استفاده از کانسیلر

کانسیلر یکی از مهم‌ترین محصولات برای داشتن یک روکش یکدست برای کسانی است که آرایش حرفه‌ای انجام می‌دهند. همچنین این محصول آرایشی به پنهان‌کردن هر مشکل پوستی کمک می‌کند و باعث می‌شود صورت شما صاف و بی‌عیب به‌نظر برسد.

توجه به این نکته بسیار مهم است که فقط با خرید کانسیلرهای باکیفیت و گران‌قیمت نمی‌توان به بهترشدن آرایش صورت کمک کرد، بلکه باید بدانید روش استفاده صحیح از آن برای هر قسمت از صورت چگونه است. عدم آشنایی با نحوه استفاده از یک محصول، می‌تواند اثرات آن را ازبین برده و نتیجه نامطلوبی به‌همراه داشته باشد.

موارد استفاده از کانسیلر

شما می‌توانید از این محصول آرایشی برای اهداف مختلف زیبایی و حرفه‌ای‌کردن آرایش صورت خود استفاده کنید. اما باید انتخاب بهترین و مناسب‌ترین کانسیلر و همچنین روش استفاده از آن را به‌خوبی بدانید. برخی از مهم‌ترین کاربردهای کانسیلر عبارت است از:

عدم آشنایی با نحوه استفاده از یک محصول، می‌تواند اثرات آن را ازبین برده و نتیجه نامطلوبی به‌همراه داشته باشد.

پنهان‌کردن حلقه‌های تیره زیر چشم

یکی از رایج‌ترین کاربردهای کانسیلر دور چشم، پنهان‌کردن سیاهی زیر و اطراف چشم است. برای رسیدن به این مزیت کانسیلر توصیه می‌شود:

  • رنگ مناسب را انتخاب کنید.
  • مقدار کمی از آن را روی قسمت موردنظر اعمال نموده و آن را به‌خوبی پخش کنید.
  • اگر روی پوست اطراف چشم خود دایره‌های تیره رنگ دارید، بهتر است از کانسیلر ته رنگ هلویی استفاده کنید.
  • کانسیلرهای مایع و سبک برای زیر چشم بهترین گزینه محسوب می‌شوند، زیرا به راحتی پخش می‌شوند.
  • افرادی که دچار سیاهی شدید اطراف و زیر چشم هستند، می‌توانند از اصلاح‌کننده رنگ و سپس کانسیلر برای ازبین بردن تیرگی و کمک به روشن‌شدن پوست اطراف چشم خود بهره ببرند.

پنهان‌کردن لکه‌ها و عیوب پوست

کانسیلر همچنین برای پنهان‌کردن لک‌هایی مانند آکنه، جای زخم و لکه‌های پیری عالی است. نکته کلیدی این است که:

  • در انتخاب رنگ مناسب کانسیلر به رنگ و ویژگی‌های پوست خود دقت کنید.
  • کانسیلرهای کرم‌مانند برای پنهان‌کردن لکه‌ها گزینه ایده‌آل‌تری هستند، زیرا پوششی متوسط ​​تا کامل را روی پوست ایجاد کرده و به‌راحتی می‌توان آنها را روی منطقه موردنظر پخش کرد.

روشن‌کردن و برجسته‌کردن پوست

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای کانسیلر روشن‌کردن پوست و برجسته‌کردن قسمت‌هایی از صورت است. برای‌هایلایت می‌توانید:

  • کانسیلری را انتخاب کنید که یک تا دو درجه از رنگ پوستتان روشن‌تر است و آن را روی قسمت‌هایی که می‌خواهید برجسته کنید، مانند بالای استخوان‌های گونه و پل بینی‌تان بمالید.
  • سپس آن را به‌خوبی با هم مخلوط کنید.
  • توجه داشته باشید کانسیلر یک ‌هایلایتر نیست زیرا‌هایلایترها دارای درخشندگی هستند و نمی‌توان آن را در ناحیه زیر چشم اعمال کرد.

کانتورینگ

شما همچنین می‌توانید از کانسیلرها برای کانتورینگ استفاده کنید. کانتورینگ تکنیکی است که برای تقویت برخی از ویژگی‌های صورت استفاده می‌شود. برای کانتور کردن، باید:

  • سایه‌ای انتخاب کنید که یک تا دو درجه تیره‌تر از رنگ پوست شما است.
  • سپس کانسیلر را روی نواحی که می‌خواهید کانتور کنید، مانند زیر استخوان گونه، در امتداد خط رویش مو و پایین‌ترین قسمت‌های بینی خود بمالید.
  • از یک برس نرم استفاده کنید و مواد آرایشی را با هم مخلوط کنید تا خطوط خشن ایجاد نشود.

کانتور ابرو

از دیگر مزیت‌ها و موارد استفاده کانسیلر این است که می‌توان از آن برای مشخص‌کردن ابروها استفاده کرد. برای این کار:

  • از یک برس خطی استفاده کنید و زیر ابروها کانسیلر بزنید تا ظاهری واضح و مشخص ایجاد کنید.
  • در نهایت برای داشتن ظاهری طبیعی، آن را کمی پخش کنید.

کانتور لب

استفاده از کانسیلر در اطراف لب‌ها می‌تواند به ایجاد ظاهری مشخص کمک کند. به همین منظور:

  • ابتدا از خط لب برای کشیدن خط در اطراف لب‌های خود استفاده کنید و سپس لب‌های خود را با رژ لب پر کنید.
  • در نهایت، از یک برس کوچک برای زدن کانسیلر در امتداد خطوط لب خود استفاده کنید که به ایجاد ظاهری تیز و مشخص کمک می‌کند.

آماده‌سازی پلک برای سایه چشم

اگر می‌خواهید سایه چشم شما به بهترین شکل ظاهر شود، ابتدا باید پلک‌های خود را آماده کنید. یکی از راه‌های یکدست‌کردن رنگ پلک، استفاده از کانسیلر است که به ایجاد یک بوم صاف برای سایه چشم کمک کرده و رنگ‌ها را برجسته‌تر و نمایان‌تر می‌کند.

اگر می‌خواهید سایه چشم شما به بهترین شکل ظاهر شود، ابتدا باید پلک‌های خود را آماده کنید.

بیشتر بخوانید: سایه زدن زیر چشم؛

ویژگی‌های کانسیلر دور چشم

سیاهی اطراف چشم، ازجمله مشکلات رایجی است که اکثر خانم‌ها با آن درگیر هستند. به لطف کانسیلرها، اکنون می‌توانید پوست تیره این قسمت‌ها را به‌راحتی و درعرض چند ثانیه پنهان کنید. ویژگی‌های کانسیلر دور چشم به شما این امکان را می‌دهد که تمام نقاط و قسمت‌های تیره اطراف چشم را به‌خوبی پنهان کنید.

بهترین روش استفاده برای این هدف این است که کانسیلر را زیر چشم نقطه‌گذاری کرده و محصول را با انگشت یا یک برس سایه نرم و لطیف پخش کنید. مطمئن شوید از گوشه‌های داخلی چشم تا خط مژه پایین و پایین تا بالای استخوان گونه را بپوشانید.

اما به خاطر داشته باشید ویژگی‌های این محصول آرایشی به‌گونه‌ای است که باید به روشی صحیح از آن استفاده شود. برای این منظور توصیه می‌شود:

  • کانسیلر دور چشم را با نوک انگشت و به‌صورت حلقه‌ای روی منطقه موردنظر بزنید، آن را به‌آرامی ماساژ دهید تا کاملا جذب شود.
  • بهتر است از مقدار کمی پرایمر استفاده کرده و آن را روی پلک و ناحیه زیر چشم بمالید.
  • اگر تیرگی شدید دارید، ابتدا از یک اصلاح‌کننده نارنجی استفاده کنید.
  • اکنون نقاط کوچکی از کانسیلر را زیر چشم‌ها و نزدیک به مژه‌های خود بزنید. گوشه داخلی چشم را فراموش نکنید.
  • با استفاده از یک برس یا نوک انگشت خود، به‌آرامی کانسیلر را پخش کرده و آن را روی پوست خود بمالید. توجه داشته باشید کانسیلر را مالش ندهید، زیرا این کار ظاهر پوست شما را خراب می‌کند.

مراحل استفاده از کانسیلر دور چشم

برای یادگیری نحوه استفاده از کانسیلر اطراف و زیر چشم، لازم نیست یک آرایشگر حرفه‌ای باشید. هر کسی می‌تواند با آشنایی با نکات مهم و کلیدی در استفاده صحیح از این محصول آرایشی، از مزایای آن در زیبایی پوست بهره ببرید. بنابراین برای کاربرد صحیح و موثر کانسیلر بهتر است به این نکات توجه داشته باشید:

 1. رنگ مناسب را انتخاب کنید. از آنجایی که حلقه‌های تیره دور چشم تمایل به رنگ آبی یا بنفش دارند، کانسیلر صورتی، هلویی یا زرد می‌تواند به پنهان‌کردن آن کمک کند (بدون توجه به رنگ پوست شما). بهترین کانسیلر باید یک درجه روشن‌تر از کرم پودر یا رنگ طبیعی پوست شما باشد تا لکه‌های تیره را خنثی کرده و آرایش شما را طبیعی کند.

 2. پوست خود را مرطوب کنید. مرطوب‌کننده باید بخشی از روتین مراقبت از پوست همه باشد، چه پوست خشک و چه پوست چرب داشته باشید. پوست اطراف چشم شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. قبل از استفاده کانسیلر، کمی کرم مرطوب‌کننده دور چشم بمالید تا ناحیه را حجیم و آبرسانی کند. پوست زیر چشم شما بسیار ظریف است و اغلب با چین‌وچروک‌های کوچک یا خطوط ریز پوشیده شده است. استفاده از مرطوب‌کننده می‌تواند به محافظت از پوست و پر‌کردن این خطوط اضافی کمک کرده تا کانسیلر به‌خوبی روی پوست شما بنشیند.

بهترین کانسیلر باید یک درجه روشن‌تر از کرم پودر یا رنگ طبیعی پوست شما باشد تا لکه‌های تیره را خنثی کرده و آرایش شما را طبیعی کند.

 3. گوشه داخلی چشم خود را با کانسیلر بپوشانید. هنگام استفاده از کانسیلر دور چشم، بسیاری از افراد روی حلقه‌های تیره زیر چشم تمرکز می‌کنند. این در حالی است که استفاده از کانسیلر در گوشه‎های داخلی چشم نیز ضروری است، زیرا این نواحی نیز می‌توانند به اندازه زیر چشم شما تیره باشند. با این کار به یکدست‌شدن رنگ پوست اطراف چشم خود کمک می‌کنید.

 4. بهترین ابزار را برای استفاده از کانسیلر انتخاب کنید. شما می‌توانید از انگشتان خود یا برس آرایش یا پدهای فشرده برای کمک به جذب کانسیلر به پوست خود استفاده کنید. جالب است بدانید زدن کانسیلر زیر چشم با گرمای انگشتان، به ذوب‌شدن آن در پوست شما کمک می‌کند. اما اگر قصد دارید پوشش بیشتری از کانسیلر را داشته باشید، یک برس کانسیلر یا اسفنج آرایش موثرتر خواهد بود.

5. پودر سفت‌کننده را فراموش نکنید. اگر قصد داریدبعد از کانسیلر زیر چشم، از خط چشم، سایه یا ریمل استفاده کنید، بهتر است قبل از آرایش مقداری پودر سفت‌کننده روی کانسیلر خود بزنید. توجه داشته باشید که پودری را انتخاب کنید که با رنگ پوست شما همخوانی داشته باشد.

براش کانسیلر دور چشم

برس کانسیلر یک برس آرایشی کوچک است که برای استفاده و ترکیب فرمول‌های کانسیلر مایع، کرم و پودر ساخته شده است. به‌طور معمول، یک برس کانسیلر دارای یک سر برس‌ کوچک با پرزهای فشرده است که انتهای آن نیز به شکل صاف و مخروطی است.

این ابزار زیبایی دارای یک دسته بلند است که حداکثر کنترل را هنگام استفاده از آن به شما می‌دهد. شما می‌توانید به‌راحتی مناطق موردنظر صورت خود را به‌صورت یکنواخت با کانسیلر پوشش دهید. همچنین براش‌های کوچک کانسیلر به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید محصول را در نواحی و قسمت‌های کوچک مانند اطراف چشم نیز به‌کار ببرید.

دلایل مهم استفاده از برس کانسیلر دور چشم

  • برای برجسته‌کردن نواحی موردنظر شما مفید است.
  • به شما کمک می‌کند تا لکه‌ها و حلقه‌های زیر چشم را به‌خوبی پنهان کنید تا ظاهری بی‌عیب داشته باشید.
  • این ابزار آرایشی به شما کمک می‌کند در زدن کانسیلر دور چشم دقیق‌تر باشید.
  • با استفاده از آن هیچ اثر انگشتی روی آرایش شما باقی نمی‌ماند و ظاهری یکنواخت به پوست شما می‌دهد.
  • از انتقال کثیفی و باکتری از دست‌ها به صورت شما جلوگیری کنید.
همان‌طور که می‌دانید برس‌های کانسیلر در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارند.

نحوه انتخاب بهترین براش کانسیلر دور چشم

همان‌طور که می‌دانید برس‌های کانسیلر در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارند. با توجه‌به نوع کانسیلر و نواحی موردنظر خود بهتر است بهترین گزینه را انتخاب نموده و استفاده کنید:

  • برس کانسیلر کلاسیک: این مدل از براش کانسیلر با داشتن موهای نرم و انعطاف‌پذیر به شما امکان می‌دهد تا کانسیلر دور چشم را به‌راحتی در اطراف و زیر چشم خود اعمال کنید.
  • برس کانسیلر کوچک: اگر قصد دارید با استفاده از کانسیلر لکه‎های پوست خود را پنهان کنید از یک برس کانسیلر دقیق کوچک استفاده کنید. از آنجایی که این مدل از براش‌ها دارای موهای فشرده هستند، می‌توانید از آن برای محوکردن لکه‌ها و جای جوش بهره ببرید.
  • برس کانسیلر تخت: کانسیلرهای پودری را می‌توان با برس کانسیلر با سطح صاف روی پوست اعمال کرد. این ابزار کمک می‌کند تا کانسیلر را به سرعت روی پوست بمالید تا یک سطح صاف و یکپارچه ایجاد شود. همچنین این مدل برای تنظیم کانسیلرهای مایع و کرم با پودر نیز گزینه خوبی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: تاثیر فرم صورت در آرایش

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به آرایش‌کردن حرفه‌ای علاقه‌مند هستید، حتما در بین وسایل آرایشی خود یک کانسیلر نیز وجود دارد. مزایای کانسیلر دور چشم ازجمله صاف، یکدست و روشن‌کردن پوست نواحی اطراف چشم، آن را به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین لوازم آرایشی در بین بانوان تبدیل کرده است.

شما می‌توانید از این محصول کاربردی برای پنهان‌کردن انواع لک و جای جوش، چین‌وچروک و تیرگی اطراف چشم و همچنین برجسته‌کردن برخی از نواحی صورت بهره ببرید. اما نکته مهم این است که حتما باید با روش‌های صحیح استفاده از آن آشنا باشید، درغیر این صورت ممکن است نتیجه کار شما را با مشکل روبه‌رو کرده و ظاهر طبیعی آرایش شما را خراب کند.

منبع ++++

کانسیلر چیست؟

کانسیلر یک محصول آرایشی است که برای پنهان‌کردن عیوب مختلف پوست، ازجمله سیاهی زیر چشم، لکه‌های پیری، آکنه، تغییر رنگ پوست و جای زخم استفاده می‌شود. کانسیلرها را می‌توانید در فرمول‌های مختلفی از جمله مایعات، کرم‌ها، پودرها و … با استفاده از برس، اسفنج یا انگشت برای هدف‌های مختلف پوستی به‌کار ببرید.

مزایای استفاده از کانسیلر چیست؟

کانسیلر یکی از مهم‌ترین محصولات برای داشتن یک روکش یکدست برای کسانی است که آرایش حرفه‌ای انجام می‌دهند. همچنین این محصول آرایشی به پنهان‌کردن هر مشکل پوستی کمک می‌کند و باعث می‌شود صورت شما صاف و بی‌عیب به‌نظر برسد.

براش کانسیلر دور چشم چیست؟

برس کانسیلر یک برس آرایشی کوچک است که برای استفاده و ترکیب فرمول‌های کانسیلر مایع، کرم و پودر ساخته شده است. به‌طور معمول، یک برس کانسیلر دارای یک سر برس‌ کوچک با پرزهای فشرده است که انتهای آن نیز به شکل صاف و مخروطی است.

۲۵ آبان ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی