روتین مراقبت از پوست قبل از خواب
۳ آبان ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

روتین مراقبت از پوست قبل از خواب

به این مطلب امتیاز دهید

یکی از مهم‌ترین رازهای سلامت بدن، خواب باکیفیت هنگام شب است. پوست همانند سایر اعضای بدن به یک عادت خواب مناسب و سالم نیاز دارد تا جوانی و طراوتش را از دست ندهد. باوجوداینکه در طول روز پوست شما در برابر تهدیدهای خارجی وظایف زیادی را انجام می‌دهد، اما شب‌ها در حالت استراحت و بازسازی قرار می‌گیرد تا سلول‌های آن فرایند جوان‌سازی را آغاز کنند. از طرفی هنگام خواب سلول‌های پوستتان رشد بیشتری را تجربه می‌کنند که باعث تقویت لایه درم می‌شود. خواب کافی و باکیفیت برای جوان‌سازی پوست لازم است، اما کافی نیست. برای اینکه پوستتان ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده را با سرعت بیشتری انجام دهد، بهتر است به یک روتین مراقبت از پوست قبل از خواب متکی باشید. در این مقاله بهترین روش‌های مراقبتی را برای انواع پوست‌های خشک و چرب بررسی خواهیم کرد تا سلامت پوست‌هایتان را جدی‌تر پیگیری کنید.

چرا روتین مراقبت از پوست قبل از خواب مهم است؟

پوست شما در طول روز در معرض برخورد با اشعه خورشید، باکتری‌ها و آلودگی‌های مختلف قرار می‌گیرد. معمولاً شب‌ها این فرصت را دارید که از محیط‌های مضر برای پوستتان دور بمانید. زمانی که ارتباط و برخورد پوست با این آلودگی‌ها کمتر می‌شود، سلول‌های آسیب‌دیده از بین می‌روند و سلول‌های جوان و جدید جایگزین می‌شوند.

از طرفی هنگام خواب سلول‌های پوستتان رشد بیشتری را تجربه می‌کنند که باعث تقویت لایه درم می‌شود.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن در خواب

بنابراین، بهتر است قبل از رفتن به رختخواب، روتین مراقبت از پوست قبل از خواب را اجرا کنید. پاک‌سازی و رطوبت‌رسانی پوست باعث می‌شود که باکتری‌ها و محصولات آرایشی از بین بروند و ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده به‌راحتی انجام شود. داشتن یک روتین منظم مراقبت از پوست به شما کمک می‌کند تا حساس‌ترین عضو بدنتان به طور طبیعی ترمیم شود.

آب‌رسانی پوست قبل از خواب به‌عنوان یک عامل کمکی برای تغذیه پوستتان به‌حساب می‌آید. در نتیجه، نرمی و استحکام پوست حفظ می‌شود. همچنین به دلیل افزایش جریان خون در شب‌ها، سلول‌های پوست با سرعت بیشتری بازسازی می‌شوند. وقتی سرتان را روی بالش می‌گذارید، مغز شما استراحت می‌کند و سطح هورمون‌های بدن متعادل می‌شود.

در طول روز به علت استرس زیاد سطح هورمون کورتیزول افزایش می‌یابد و این برای پوست مضر است. هنگام خوابیدن این هورمون کمتر می‌شود و ترمیم سلول‌ها آسان‌تر انجام می‌شود.

اگر می‌خواهید ظاهر پوستتان به بهترین شکل ممکن برسد، باید از آن مراقبت کنید. شستن صورت در طول روز و استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده مفید است. اما نمی‌توانید روتین مراقبت از پوستتان را به همین مورد محدود کنید. اگر از محصولات یا روش‌های مراقبتی هنگام شب بهره ببرید، جوان‌سازی پوستتان به حداکثر می‌رسد.

به پوستت جون تازه بده

شب‌ها برای پوست چه اتفاقی می‌افتد؟

در طول زندگی، پوستتان نسبت به گذشته دچار تغییراتی می‌شود. بازسازی پوست بدن به طور کامل، تقریباً 27 روز زمان می‌برد. در طول روز پوستتان به علت ارتباط به لوازم آرایشی و عوامل محیطی آسیب می‌بیند. همچنین تغییرات پوست در هنگام شب متوقف نمی‌شود.

تقریباً بین ساعت 11 تا نیمه‌شب (در حالت بیدار یا خواب) تولید سلول‌های جوان پوست بیشتر می‌شود و بازسازی سلول‌های تخریب‌شده انجام می‌گیرد. در این زمان پوست مواد ضد پیری مانند اسید گلیکولیک را به‌راحتی جذب می‌کند. همچنین تولید سبوم (چربی) در اواسط روز به اوج خود می‌رسد.

بنابراین، سطح رطوبت پوست در اواخر روز و شب‌ها به حداقلی‌ترین حالت ممکن کاهش می‌یابد. از طرفی دمای پوست در شب‌ها افزایش پیدا می‌کند و اسیدی‌تر می‌شود؛ همین دو عامل خشکی پوست را افزایش می‌دهند.

هنگام استراحت در شب‌ها سطح کورتیزول بدن کمتر می‌شود و از التهاب پوست جلوگیری می‌کند. در نتیجه بروز جوش آکنه پوست را تهدید نمی‌کند.

باوجوداینکه هنگام خوابیدن مغزتان در سطح هوشیاری بسیار پایینی قرار می‌گیرد، اما بیشتر اعضای بدن فعال هستند. پوست هم از این قاعده پیروی می‌کند و پس از خوابیدن، ترمیم و بازسازی را به حداکثر می‌رساند.

هنگام استراحت در شب‌ها سطح کورتیزول بدن کمتر می‌شود و از التهاب پوست جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: روتین صبحگاهی پوست؛

مزایای پاک‌سازی پوست صورت قبل از خواب

احتمالاً شب‌ها خسته می‌شوید و برای اجرای روتین مراقبت از پوست تنبلی می‌کنید. همچنین پس از یک روز خسته‌کننده تنها کاری که می‌خواهید انجام بدهید، این است که بدون هیچ مقدمه‌ای چراغ‌ها را خاموش کنید و بخوابید. اهمیت‌ندادن به یک روتین منظم شبانه می‌تواند به ضرر پوست‌هایتان تمام شود.

فهمیدن علت و اهمیت پاک‌سازی صورت قبل از خواب، به شما کمک می‌کند تا این کار را بادقت بیشتری انجام دهید. مزایای اجرای روتین مراقبت از پوست قبل از خواب، عبارت‌اند از:

جوش آکنه را کاهش می‌دهد

در طول روز به طور ناخودآگاه پوست صورتتان را لمس می‌کنید و آلودگی‌های زیادی با پوستتان برخورد می‌کنند. به همین علت پوست صورت به یک منبع برای تجمع باکتری‌های زیادی تبدیل می‌شود. اگر صورتتان را شب‌ها پاک‌سازی نکنید، منافذ آن مسدود می‌شوند و جوش‌های زیادی به وجود می‌آیند.

همچنین منافذ بسته فرایند بازسازی را دچار اختلال می‌کنند. پاک‌سازی صورت قبل از خواب، تنها به معنای شستن آن نیست و باید پس از پاک‌سازی پوستتان از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید.

مانع افزایش چین‌وچروک می‌شود

اگر آلودگی‌های پوستتان را به طور منظم نشویید، پیری پوست را زودتر از زمان مورد انتظار تجربه می‌کنید. محصولات آرایشی که روی پوست صورتتان استفاده می‌کنید، رادیکال‌های آزاد محیط آلوده را روی پوست نگه می‌دارند.

اگر شب‌ها مواد آرایشی و آلودگی‌های جمع‌شده در طول روز را پاک‌سازی نکنید، رادیکال‌های آزاد کلاژن سالم پوست را تجزیه می‌کنند. ازبین‌رفتن کلاژن‌های سالم باعث بروز پیری زودرس پوست می‌شود.

عملکرد مرطوب‌کننده‌ها بهتر می‌شود

پوست شما در حالت خواب به طور خودکار ترمیم می‌شود. نتیجه بازسازی سلول‌های پوستی زمانی اثربخش می‌شود که آلودگی‌های روی پوست کمتر باشد. وجود باکتری‌ها و آلودگی‌های زیاد روی پوست باعث می‌شود مرطوب‌کننده با پوستتان ارتباط کمتری داشته باشد و استفاده از آن نتیجه مفیدی را ارائه نمی‌کند.

نشستن صورت قبل از اجرای روتین مراقبتی باعث می‌شود فواید محصولات مرطوب‌کننده را از دست بدهید. اگر آلودگی‌های پوستتان را بشویید، مرطوب‌کننده به‌راحتی به منافذ پوستتان نفوذ می‌کند و آب‌رسانی بهتر انجام می‌شود.

خشکی پوست کاهش می‌یابد

یکی از شایع‌ترین عوارض پوستی که افراد زیادی را به دردسر می‌اندازد، خشک‌شدن پوست است. پوست برای اینکه وظیفه خودترمیمی را به‌درستی انجام دهد، به اکسیژن نیاز دارد. اگر مواد آرایشی و باکتری‌های روی پوستتان را قبل از خواب پاک‌سازی نکنید، اکسیژن‌رسانی به پوست به کمترین حالت خود می‌رسد.

از طرفی به علت اینکه تولید سبوم پوست هنگام خواب کاهش می‌یابد، پاک‌سازی آلودگی‌های صورت و استفاده از مرطوب‌کننده باعث رسیدن اکسیژن بیشتر به پوست می‌شود. در نتیجه خشکی پوستتان در طول روز بعد کاهش می‌یابد و قرمزی و سوزش پوست را تجربه نمی‌کنید.

پوست برای اینکه وظیفه خودترمیمی را به‌درستی انجام دهد، به اکسیژن نیاز دارد.

آسیب‌های چشم کمتر می‌شود

هنگام خوابیدن به‌جاماندن مواد شیمیایی موجود در محصولات آرایشی روی صورت و پلک‌ها باعث هدایت آن‌ها به درون چشم‌ها می‌شود؛ برخورد قسمت داخلی چشم با مواد آرایشی آن را تحریک می‌کند. همچنین مواد آرایشی فولیکول‌های مو و غدد چربی را مسدود می‌کنند و منجربه تجمع باکتری‌های بیشتر می‌شوند.

فیس براش آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست
برش پاکسازی آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست

تمامی این موارد باعث ایجاد التهاب و بروز عوارض پوستی و چشمی می‌شوند. شستن آرایش صورت قبل از خواب، از ورود مواد شیمیایی و آلوده به درون چشم‌ها جلوگیری می‌کند و آسیب‌های چشم را کاهش می‌دهد.

ملحفه‌های شما تمیزتر می‌شود

لکه‌هایی که روی بالش و ملحفه شما وجود دارند، علاوه بر اینکه ناخوشایند هستند، آلودگی‌های خود را به صورتتان منتقل می‌کنند. شستن آرایش صورت از برخورد و به‌جاماندن آن‌ها روی رختخواب جلوگیری می‌کند و برخورد پوست صورتتان با منابع آلوده کمتر می‌شود.

مراحل پاک‌سازی صورت قبل از خواب

متخصصان پوست و مو بر این باورند که بیشترین عملکرد محصولات ضد پیری در زمان خواب است، زیرا به فرایند خودترمیمی سرعت می‌بخشد. هنگام خواب اعضای مختلف بدن وظایف متفاوتی را اجرا می‌کنند و فعالیت آن‌ها متوقف نمی‌شود.

از طرفی فعالیت برخی از عضوها مانند پوست شدت بیشتری پیدا می‌کند. به همین دلیل بهتر است این فرصت را غنیمت بشمارید و با پیروی از یک روتین مراقبت از پوست قبل از خواب، بازسازی سلول‌های پوستی را بهبود ببخشید.

مراحل انجام روتین پوستی در شب‌ها بسیار راحت است؛ به‌طوری که انجام آن‌ها زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. 6 مرحله روتین پوستی پس از یک روز پرمشغله، عبارت‌اند از:

مرحله اول: پاک‌کردن آرایش

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که می‌توانید برای به خطر انداختن سلامتی پوستتان انجام دهید، این است که شب‌ها با آرایش بخوابید.

شستن صورت با آب کافی نیست، زیرا اغلب محصولات آرایشی به نحوی طراحی و تولید شده‌اند که در برابر آب مقاوم باشند. به همین دلیل معمولاً مواد آرایشی به‌راحتی از روی صورت پاک نمی‌شوند. پس بهتر است پس از شستن آلودگی‌های انباشته‌شده از روی صورت با آب و صابون، یک روتین خاص را اجرا کنید.

برای اینکه مواد آرایشی مقاوم را از روی پوستتان به طور کامل حذف کنید، با استفاده از روغن نارگیل یا زیتون صورتتان را ماساژ دهید. سپس با کمک یک دستمال نرم یا پنبه صورتتان را پاک کنید. همچنین می‌توانید به کمک میسلار واتر، لوازم آرایشی را به‌راحتی پاک کنید.

مرحله دوم: پاک‌سازی

پس از پاک‌کردن آرایش با استفاده از یک پاک‌کننده و آب چربی‌های اضافی را پاک کنید. انتخاب یک محصول پاک‌کننده کار سختی نیست. یک پاک‌کننده که با آن راحت هستید، بهترین گزینه است.

برای اجرای این مرحله، مقدار کوچک (به‌اندازه یک نخود) از پاک‌کننده را با دستتان بردارید و صورتتان را با آن ماساژ دهید. سپس با آب ولرم بشویید.

پس از پاک‌کردن آرایش با استفاده از یک پاک‌کننده و آب چربی‌های اضافی را پاک کنید.

بیشتر بخوانید: روتین مراقبت پوستی؛

مرحله سوم: از تونر استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین مراحل روتین پوستی، بهره‌مندی از فواید تونر است. احتمالاً قبل از استفاده از تونر فکر می‌کردید این یک محصول به‌دردنخور است. اما اگر یکبار از این محصول استفاده کنید، به کاربردی بودن آن اعتقاد پیدا می‌کنید.

تونر علاوه بر اینکه پوستتان را آب‌رسانی می‌کند، منافذ پوست را کوچک می‌کند و مانع از ورود هرگونه آلودگی به پوست می‌شود. استفاده از این محصول آسان است. تونرهایی که الکل ندارند، بهترین گزینه برای انواع پوست هستند.

برای اجرای این مرحله، مقداری از تونر را روی دستمال نخی بریزید و به‌آرامی روی پوستتان بمالید. همچنین بهتر است قبل از رفتن به مرحله بعدی، منتظر بمانید تا پوستتان تونر را جذب کند.

مرحله چهارم: از یک سرم استفاده کنید

اگر پوستتان لکه، جوش یا چروک زیادی دارد، توصیه می‌کنیم قبل از خواب از سرم کمک بگیرید؛ مخصوصاً که این محصول پس از استفاده از تونر روی پوستتان به‌راحتی جذب می‌شود. البته سرم انواع مختلفی دارد و باتوجه‌به نوع پوستتان می‌توانید سرم مناسب را انتخاب کنید.

پس از استفاده از سرم آب‌رسان یا روشن‌کننده، بهتر است برای رفتن به مرحله بعدی، یک تا دو دقیقه منتظر بمانید. بهترین روش استفاده از سرم این است که روی پوستتان ضربه‌های ملایمی بزنید تا جذب بهتر انجام شود.

مرحله پنجم: از کرم دور چشم کمک بگیرید

اگر می‌خواهید یک روتین پوستی بی‌نقص داشته باشید، استفاده از کرم دور چشم را فراموش نکنید. پوست اطراف چشم بسیار ظریف و حساس است و علائم پیری پوست از این ناحیه شروع می‌شود. احتمالاً هنگام استفاده از محصولات مراقبت از پوست مانند مرطوب‌کننده و ضدآفتاب در روزها، پوست اطراف چشمتان را فراموش می‌کنید.

به همین دلیل اطراف چشم منجر به سیاهی، چروکی و ظاهری خسته‌کننده می‌شود. اضافه‌کردن یک کرم دور چشم باکیفیت به روتین شبانه، مرطوب ماندن این ناحیه در طول روز را تضمین می‌کند.

بنابراین، از چین‌وچروک زودرس در پوست اطراف چشم جلوگیری می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم هنگام خرید کرم دور چشم، از فروشنده بخواهید محصولی را به شما معرفی کند که باعث افزایش هیدراتاسیون در پوست این ناحیه می‌شود.

مرحله ششم: آب‌رسانی کنید

باوجوداینکه آب‌رسانی پوست هنگام شب در آخرین مرحله قرار دارد، اما اهمیت آن کم نیست. اگر می‌خواهید هر روز صبح با پوستی نرم و لطیف از خواب بیدار شوید، باید هر شب قبل از خواب از مرطوب‌کننده استفاده کنید. محصول مرطوب‌کننده را می‌توانید متناسب با ویژگی‌های پوستتان انتخاب کنید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم هنگام استفاده از مرطوب‌کننده روی صورتتان، ناحیه اطراف گردن را هم فراموش نکنید و به‌اندازه صورتتان به آن اهمیت بدهید.

روتین شبانه مراقبت انواع پوست قبل از خواب

روتین مراقبت از پوست در شب با روش‌های طبیعی یا با کمک محصولات مراقبتی به‌راحتی انجام می‌شود. اما نکته مهم این است که باید از روش متناسب با پوستتان بهره بگیرید تا استفاده از محصولات مراقبت از پوست به‌سلامتی شما آسیبی وارد نکند.

برای انتخاب بهترین کرم مرطوب‌کننده بهتر است قبل از خرید، نوع پوستتان را مشخص کنید و باتوجه‌به شرایط شخصی خودتان، بهترین روتین پوستی را اجرا کنید؛ برای مثال، روتین مراقبتی برای پوست چرب با روتین پوست خشک بسیار متفاوت است. بهترین روتین مراقبت از انواع پوست برای قبل از خواب به شرح زیر است:

برای اجرای روتین پوست‌های چرب، از مصرف هرگونه کرم‌های سنگین و روغن‌های طبیعی، مانند روغن نارگیل، کنجد یا زیتون خودداری کنید

روتین مراقبت از پوست چرب قبل از خواب

یکی از چالش‌های مراقبت از پوست در شب‌ها این است که پوستتان چرب باشد. چربی پوست در طول روز روی پوست جمع می‌شود و شب‌ها مقدار زیادی چربی روی صورتتان وجود دارد. بنابراین، آب‌رسانی آن سخت‌تر می‌شود و باید قبل از هرگونه اقدام پوستتان را بادقت بالا پاک‌سازی کنید.

برای اجرای روتین پوست‌های چرب، از مصرف هرگونه کرم‌های سنگین و روغن‌های طبیعی، مانند روغن نارگیل، کنجد یا زیتون خودداری کنید. استفاده از روغن‌های طبیعی برای جوان‌سازی پوست بسیار مفید است، اما برای پوست‌های چرب می‌تواند مضر باشد.

اگر می‌خواهید از محصولات طبیعی برای پوست چربتان استفاده کنید، عصاره گل رز، روغن دانه کدوتنبل و روغن هسته انگور، گزینه‌های مناسبی هستند.

همچنین میسلار واتر برای پوست‌های چرب مفید هستند. در حالت کلی برای پوست چرب از محصولاتی که منافذ پوست را می‌بندند، استفاده نکنید و مرطوب‌کننده‌های مبتنی بر ژل را جایگزین کرم‌های چرب کنید.

روتین مراقبت از پوست خشک قبل از خواب

برای پوست‌های خشک از محصولاتی که آن را مرطوب نگه می‌دارند، استفاده کنید. مرطوب‌کننده‌های باکیفیت علاوه بر آب‌رسانی، روی پوست لایه‌ای ایجاد می‌کنند که از تبخیر رطوبت پوست جلوگیری می‌کند. همچنین پیشنهاد می‌کنیم محصولاتی که حاوی گلیسیرین هستند را برای پوست خشک امتحان کنید.

نکته مهم‌تر این است که هنگام حمام‌کردن یا شستن صورتتان از آب خیلی داغ استفاده نکنید. آب با دمای بالا، پوست را خشک، کدر و بی‌طراوت می‌کند.

روتین مراقبت از پوست حساس قبل از خواب

لایه بیرونی پوست‌های حساس باید عاری از هرگونه محصولات ضخیم باشد. برای مراقبت از پوست‌های حساس، باید محصولی را انتخاب کنید که سبک‌وزن باشد و به‌راحتی جذب شود.

پوست باید به‌راحتی اکسیژن دریافت کند. محصولاتی که روی پوست لایه ضخیمی ایجاد می‌کنند، به پوست فرصت تنفس نمی‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم برای پوست‌های حساس از ترکیباتی مانند آلوئه‌ورا، روغن درخت چای، بابونه، اسطوخودوس و خیار استفاده کنید.

نکات تکمیلی روتین مراقبت از پوست قبل از خواب

داشتن یک روتین منظم برای پوست در شب‌ها، می‌تواند سلامت پوستتان را تضمین کند. اما بهتر است در کنار استفاده از محصولات پاک‌کننده و مرطوب‌کننده، نکات مهمی را رعایت کنید تا فواید چندبرابری محصولات مراقبتی را ببینید. نکات تکمیلی که اجرای آن‌ها برای سلامت پوستتان مفید هستند، عبارت‌اند از:

  • هنگام خوابیدن به پهلو اصطکاک بین بالش و صورت، باعث ایجاد چین‌وچروک می‌شود. بهتر است بالش‌هایتان را با روکش‌های نرم؛ مانند روکش ابریشمی بپوشانید تا کمترین اصطکاک ایجاد شود.
  • خوابیدن رو به زمین، برخورد پوست صورت با بالش را بیشتر می‌کند و محصولات مراقبتی به طور سریع از روی پوست پاک می‌شوند. سعی کنید پشت به زمین بخوابید تا مرطوب‌کننده صورتتان به‌راحتی پاک نشود.
  • قبل از خواب مواد حاوی کافئین مانند قهوه یا چای مصرف نکنید. این نوشیدنی‌ها کیفیت خوابتان را پایین می‌آورند و روتین مراقبت از پوستتان را به هم می‌زنند.
  • مرطوب کردن دست‌ها، پاها و لب را فراموش نکنید. برای آب‌رسانی لب‌ها می‌توانید از بالم لب استفاده کنید.

بهترین زمان برای اجرای روتین مراقبت از پوست قبل از خواب

از نظر متخصصان پوست و مو، بهترین زمان دقیقاً قبل از رفتن به رختخواب است. اما پیشنهاد می‌کنیم بین اجرای روتین پوستی و خوابتان، حدوداً 15 الی 30 دقیقه تأخیر ایجاد کنید تا مرطوب‌کننده‌ای که استفاده کردید به پوستتان جذب شود. البته بهتر است دقیقاً بعد از رسیدن به منزل و حداقل یک یا دو ساعت قبل از خواب، آرایش و آلودگی‌های صورتتان را پاک کنید.

از نظر متخصصان پوست و مو، بهترین زمان دقیقاً قبل از رفتن به رختخواب است.

اگر شب‌ها قبل از خواب یک روتین مناسب را اجرا نکنید، روز بعد پوستتان را باطراوت نمی‌بینید. پاک‌سازی و رطوبت‌رسانی پوست هنگام شب، باعث ایجاد دوام بیشتر در شادابی آن در طول روز می‌شود. همچنین روتین مراقبت از پوست قبل از خواب، مقاومت پوست را در برابر تهدیدها بالا می‌برد و آن را شفاف نگه می‌دارد.

محصولات مراقبت از پوستی که روزها استفاده می‌کنید، معمولاً روی محافظت از پوست تمرکز دارند. اما روتین پوستی در شب‌ها بیشتر وظیفه آب‌رسانی و کمک به ترمیم سلول‌های آسیب را انجام می‌دهد.

منبع +++++

چرا روتین مراقبت از پوست قبل از خواب مهم است؟

پوست شما در طول روز در معرض برخورد با اشعه خورشید، باکتری‌ها و آلودگی‌های مختلف قرار می‌گیرد. معمولاً شب‌ها این فرصت را دارید که از محیط‌های مضر برای پوستتان دور بمانید. زمانی که ارتباط و برخورد پوست با این آلودگی‌ها کمتر می‌شود، سلول‌های آسیب‌دیده از بین می‌روند و سلول‌های جوان و جدید جایگزین می‌شوند.

آیا به جا ماندن محصولات آرایشی برای چشم مضر است؟

هنگام خوابیدن به‌جاماندن مواد شیمیایی موجود در محصولات آرایشی روی صورت و پلک‌ها باعث هدایت آن‌ها به درون چشم‌ها می‌شود؛ برخورد قسمت داخلی چشم با مواد آرایشی آن را تحریک می‌کند. همچنین مواد آرایشی فولیکول‌های مو و غدد چربی را مسدود می‌کنند و منجربه تجمع باکتری‌های بیشتر می‌شوند.

آب رسانی پوست مهم است؟

باوجوداینکه آب‌رسانی پوست هنگام شب در آخرین مرحله قرار دارد، اما اهمیت آن کم نیست. اگر می‌خواهید هر روز صبح با پوستی نرم و لطیف از خواب بیدار شوید، باید هر شب قبل از خواب از مرطوب‌کننده استفاده کنید. محصول مرطوب‌کننده را می‌توانید متناسب با ویژگی‌های پوستتان انتخاب کنید.

۳ آبان ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی