مزوتراپی بینی
۲۸ مرداد ۱۴۰۱ ۹ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

مزوتراپی بینی؛ هزینه‌ها، مزایا و مضرات و مراحل درمان

5/5 - (1 امتیاز)

در گذشته مادران ما پول خود را برای خرید کرم‌های صورت پس‌انداز می‌کردند، اما نسل امروز، بخشی از پس‌انداز خود را صرف برندهای تخصصی مراقبت از پوست و درمان‌هایی می‌کنند که نتایج خوبی را در یک بازه زمانی کوتاه ارائه بدهد. اصولا رویکرد نسل جوان در برابر روند پیری، متفاوت از نسل قبل از خود است. این نسل خواهان اصلاحات فوری است؛ چه به‌صورت تزریقی، چه جراحی و چه استفاده از محصولات بهداشتی و آرایشی. مزوتراپی بینی نیز یکی از همین روش‌های سریع و زودبازده برای اصلاحات جزئی روی بینی‌های غالبا گوشتی است. درمانی که در آن ترکیبی از موادمغذی از طریق یک سوزن برای تغییر فرم بینی به پوست وارد شده و بینی را به شکل دلخواه درمی‌آورد. این مقاله به بررسی مزوتراپی برای بینی، فواید و معایب آن، زمان ماندگاری این روش و بازدهی آن برای افراد مختلف می‌پردازد.

مزوتراپی بینی چیست؟

مزوتراپی یک اصطلاح جامع برای طیف گسترده‌ای از درمان‌هاست که معمولاً با ‌عنوان «جوان‌سازی زیستی» یا «بیورویتالیزاسیون» نیز شناخته می‌شود. در این تکنیک با استفاده از تزریق زیرپوستی، یک محلول مولتی ویتامین یا عصاره‌های گیاهی طبیعی وارد لایه زیرین پوست می‌شود که می‌تواند علائم پیری پوست را بهبود بخشد.

درمانی که در آن ترکیبی از موادمغذی از طریق یک سوزن برای تغییر فرم بینی به پوست وارد شده و بینی را به شکل دلخواه درمی‌آورد.

به‎‌طورکلی، مزوتراپی اصطلاح گسترده‌ای است که برای عمل تزریق دارو یا مواد دیگر به مزودرم در منطقه مشکل‌دار به‌کار برده می‌شود. پزشکان بر این باورند که شبکه زیرین پوست، مواد را در مناطق مورد نیاز توزیع می‌کند. کاربردهای مزوتراپی با توجه به ماده‌ای که تزریق می‌شود، متفاوت است و گستردگی مواد مورد استفاده نیز امکان مانور زیادی را برای آن فراهم می‌کند.

مواد تزریقی عموما حاوی ترکیبی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد طبیعی مانند اسید هیالورونیک هستند که در پوست یافت می‌شوند. با افزایش سن میزان اسید هیالورونیک در بدن کاهش می‌یابد. این ماده اختصاصا برای مزوتراپی بینی استفاده می‌شود.

اگرچه بسیاری از افراد غالبا به‌دلیل خواص و فواید مزوتراپی برای جوانسازی صورت به آن روی می‌آورند، اما این درمان برای بدن یا حتی بینی نیز استفاده می‌شود. انواع مختلفی از مزوتراپی وجود دارد که هر کدام بسته به نگرانی‌هایی مانند کاهش کلاژن‌سازی پوست، ریزش مو، سلولیت، چربی اضافی یا حتی فرم‌دهی به بینی طراحی شده‌اند.

اما بسیاری از افراد شاید تعجب کنند وقتی بفهمند مزوتراپی بینی بدون جراحی نیز ممکن است! زیرا تصور این‌که یک بینی ایده‌آل در کمتر از 15 دقیقه، آن هم بدون درد و خونریزی به‌دست آید، تقریبا دور از ذهن و باور نکردنی به‌نظر می‌رسد. بااین‌حال، جالب‌ترین واکنش‌ها زمانی است که نتایج عمل نشان می‌دهد بینی‌ها کوچک‌تر شده‌اند. اما چگونه چنین چیزی ممکن است؟

جراحی بینی بدون جراحی، یا به قول برخی پزشکان «رینوپلاستی مایع»، درمانی است که با تزریق فیلرهای پوستی اسید هیالورونیک (HA) به بینی انجام می‌شود تا به‌طور موقت، شکل آن را تغییر دهد. در این درمان که مزوتراپی بینی نیز گفته شده است، از پرکننده‌های پوستی برای تغییر شکل خطوط بینی با تنظیمات کوچک عمدتاً روی پل بینی استفاده می‌شود.

از درمان مزوتراپی برای بینی معمولاً می‌توان برای استتار قوز بالای بینی یا رو به بالا‌کردن نوک بینی‌هایی که دارای افتادگی هستند، استفاده نمود. این درمان، با ایجاد یک کانتور ظاهری، تعریفی دوباره از پل بینی ارائه می‌دهد ومی‌تواند تغییر شکل و اصلاح فوری بینی را در پی داشته باشد.

در تکنیک مزوتراپی بینی، مواد خاصی از طریق یک سوزن بسیار ظریف، در زیر لایه پوست و داخل بافت چربی زیرجلدی ناحیه موردنظر تزریق می‌شوند. نوع و ترکیب مواد تزریق شده، به نظر پزشک یا مزوتراپیست بستگی دارد. این مواد ممکن است حاوی مقادیر اندکی از عصاره‌های گیاهی، ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، موادمغذی، هورمون‌ها، داروهای گشادکننده عروق، عوامل ضدالتهابی غیراستروئیدی، آگونیست‌های گیرنده بتا و آنتی‌بیوتیک‌ها باشند.

بیشتر بخوانید: مزوتراپی چیست؟

این‌که مزوتراپی دقیقاً چگونه به فرم‌گرفتن بینی کمک می‌کند، هنوز نامشخص است و تحقیقات بیشتری با استفاده از آزمایشات بالینی کنترل شده برای تأیید مکانیسم عمل، کارایی و ایمنی این تکنیک مورد نیاز است.

مزایای کلی تزریق پوستی هیالورونیک اسید، آنتی‌اکسیدان‌ها، دی متیل آمینو اتانول، پپتید پروکلاژن، سیلیکون، مواد معدنی، کوآنزیم‌ها، اسیدهای آمینه و مولتی ویتامین‌ها نیز عمدتا شامل بهبود خاصیت ارتجاعی پوست، سنتز کلاژن، درخشندگی، گردش خون، هموستاز، لایه‌برداری میکروپوست، آبرسانی و نرمی پوست می‌شود.

اما با وجود درگیر‌شدن سوزن‌ها با پوست، این روش نسبت به بوتاکس و پرکننده‌ها کمتر تهاجمی به‌نظر می‌رسد و از استقبال نسبتا خوبی به‌ویژه میان هنرمندان یا افراد مشهور جهان برخوردار بوده است.

میکرودرم خانگی رویت
میکرودرم خانگی رویت، پوستتو احیا کن
به پوستت جون تازه بده

فواید مزوتراپی بینی

رینوپلاستی غیرجراحی با تزریق فیلرها به بینی بیمار برای بهبود خطوط و شکل‌دهی مجدد آن انجام می‌شود. این کار با کمک پرکننده‌های پوستی ساخته شده از اسید هیالورونیک (HA) (ماده‌ای ژل مانند که به‌طور طبیعی در بدن انسان یافت می‌شود) صورت می‌گیرد.

در تمام جهان، پرکننده‌های پوستی به‌طور گسترده برای عمل‌های زیبایی استفاده می‌شوند، چون فیلرهای تزریقی کم‌تهاجمی بوده و می‌توانند حجم و ویژگی‌های بینی را تغییر دهند. همچنین به‌دلیل بی‌خطر بودن، موثر بودن و ایمنی، جایگزین خوبی برای جراحی شناخته شده‌اند.

یکی از مزایای استفاده از پرکننده پوستی HA این است که می‌توان آن را به‌راحتی با هیالورونیداز (یک آنزیم طبیعی که در بدن ما نیز یافت می‌شود) پیوند داد تا بینی ظاهر طبیعی‌تری پیدا کند.

اما مزوتراپی الزاما فقط در تزریق فیلر خلاصه نمی‌شود، بنابراین نمی‌تواند جایگزین کاهش حجم یا سایز بینی شود؛ اما بااین‌حال، عمر فیلر را طولانی‌تر می‌کند و کلاژن و الاستین را در جایی که حجم از دست رفته باشد، تحریک نموده و درنتیجه، فرم بینی را بهبود می‌بخشد.

همچنین به‌دلیل بی‌خطر بودن، موثر بودن و ایمنی، جایگزین خوبی برای جراحی شناخته شده‌اند.

همچنین برای کسانی که به دنبال داشتن ظاهری متقارن‌‍تر در بینی خود هستند، یک انتخاب مطمئن به‌شمار می‌رود. علاوه‌براین، مزوتراپی برای افرادی که کنار فرم‌دهی به بینی می‌خواهند خطوط عمودی لب، خشکی لب‌ها و چروک‌های بارکدی مجاور دهان و زیر استخوان‌های گونه را نیز از بین ببرند، گزینه‌ای بسیار عالی است. سایر فواید مزوتراپی بینی عبارتند از:

  • عدم نیاز به بیهوشی بیمار و درنتیجه دچار نشدن بیمار به عوارض بیهوشی از قبیل حالت تهوع، خشکی دهان، گرفتگی گلو، سرگیجه، احساس لرزش و سرما، مشکلات مثانه، دردهای عضلانی، هذیان‌ها و اختلالات شناختی
  • مشاهده نتیجه عمل بلافاصله بعد از پایان کار
  • عدم تغییر در غضروف بینی
  • ایجاد حالت متقارن و متعادل روی بینی و ظاهر بهتر
  • بدون درد و خونریزی
  • هزینه پایین‌تر نسبت به عمل‌های جراحی
  • ایمنی بالا

نحوه انجام مزوتراپی بینی

قبل از شروع درمان، یک مشاوره کامل برای شناخت فرد انجام شده و این سوالات از وی پرسیده می‌شود:

  • انتظار دارید به چه فرم بینی برسید؟
  • چه چیزهایی را در مورد بینی خود دوست ندارید؟
  • چه چیزهایی را در مورد بینی خود دوست دارید؟
  • آیا بیماری زمینه‌ای خاصی دارید؟
  • چه نگرانی‌هایی برای این عمل دارید؟
فیلرهای پوستی در نواحی سمت راست بینی تزریق می‌شوند و ژل در محل تزریق، به‌سرعت شکل بینی را تغییر می‌‌دهد.

سپس یک ارزیابی کامل از وضعیت سلامت فرد انجام می‌شود تا مشخص شود آیا فرد برای درمان مناسب است یا خیر!؟ اگر بینی مناسب نباشد و یا اگر درمان، تفاوتی برای بینی در قبل و بعد از عمل ایجاد نکند، پزشک نباید درمان را ادامه دهد.

به‌طورکلی، درمان با یک لایه نازک کرم بی‌حس‌کننده شروع می‌شود که روی پل بینی را پوشانده و ناحیه را برای کاهش احساس درد بی‌حس می‌کند. به محض این‌که تایید شد ناحیه بی‌حس شده است، تزریق به‌صورت استراتژیک و به آرامی و با احتیاط در مقادیر کم، روی خطوط دقیق بینی انجام می‌شود.

فیلرهای پوستی در نواحی سمت راست بینی تزریق می‌شوند و ژل در محل تزریق، به‌سرعت شکل بینی را تغییر می‌‌دهد. در این روش، برخلاف درمان‌های جراحی، بیمار کاملا هشیار است و تحت بیهوشی عمومی قرار نمی‌گیرد. به این ترتیب، بیمار حق انتخاب دارد تا نتایج را حین انجام تزریق ببیند و اگر مورد قبولش نبود، با پزشک درمیان بگذارد.

همان‌طور که گفته شد مزوتراپی بینی بیش از 15 دقیقه طول نمی‌کشد و بیمار می‌تواند نتایج آنی عمل را ببیند. از آن‌جایی که در این روش هیچ عمل جراحی انجام نشده است، نیازی به استراحت و درمان طولانی‌مدت نیست. درمان مزوتراپی برای بینی معمولا پل، نوک و دو طرف بینی را هدف قرار می‌دهد.

پزشک می‌تواند پرکننده‌های پوستی را به‌صورت استراتژیک به نواحی موردنظر روی بینی تزریق کند تا خطوط را بهبود بخشیده و شکل بینی را اصلاح نماید. بهترین نتایج در این روش، برای موارد زیر رخ می‌دهد:

  • بینی‌های قلاب‌دار: یک بینی معمولی با قوز برجسته در امتداد پل بینی و اغلب به سمت پایین خمیده هستند. این درمان قوزهای بینی را پر و صاف می‌کند تا شکل بینی صاف‌تر و متعادل‌تر شود.
  • افتادگی بینی: زمانی که بینی به سمت پایین خم شده و نوک بینی پایین آمده باشد، با تزریق استراتژیک اطراف نوک بینی، می‌توان نوک بینی را برجسته‌تر کرد و باعث بالا آمدن و غنی‌سازی مشخصات جانبی آن شد.
  • بینی‌های صاف: زمانی که بینی فاقد پل مشخص باشد، می‌‎توان فیلر را در امتداد پل بینی تزریق کرد تا شکل و ساختاری بهتر و زیباتر به آن داده و بینی را باریک‌تر و مشخص‌تر نشان دهد.

«عمل بینی 15 دقیقه‌ای» به متقاضیان این امکان را می‌دهد که با کمترین اختلال و بیشترین افزایش اعتماد به نفس نسبت به ظاهر جدید خود، در زمانی بسیار کوتاه به زندگی بازگردند. در مزوتراپی برای بینی، بهبودی به سرعت صورت می‌گیرد و جای نگرانی برای تورم بینی و مرخصی‌گرفتن از محل کار نیست. بیمار آزاد است تا فوراً روال معمول زندگی خود را بعد از این عمل سرپایی از سر بگیرد.

در انجام این روش، نوع مواد تزریقی و پرکننده‌های پوستی، عوارضی که ممکن است ایجاد شود و مهارت و تبحر پزشک، همه و همه نقش دارند.

بعد از مزوتراپی بینی چه کارهایی نباید انجام دهیم؟

فلسفه درمان مزوتراپی، برای راحت‌شدن، سرعت‌گرفتن و انجام کارهایی است که صرفا می‌توان با کمک درمان‌های غیرجراحی انجام داد و دچار دردسرهای ناشی از درمان‌های جراحی هم نشد.

در انجام این روش، نوع مواد تزریقی و پرکننده‌های پوستی، عوارضی که ممکن است ایجاد شود و مهارت و تبحر پزشک، همه و همه نقش دارند. اما برای بهتر‌شدن نتیجه و ماندگاری بیشتر این درمان، بایدها و نبایدهایی هست که لازم است جدی گرفته شود. مهم‌ترین توصیه‌های پس از درمان مزوتراپی بینی، عبارتند از:

  • پس از درمان به مدت 24 ساعت از ورزش یا فعالیت شدید خودداری کنید.
  • در چند روز اول از گذاشتن هرگونه شیء اطراف بینی، از جمله عینک یا عینک آفتابی خودداری نموده و هرگز بینی را با فشار زیاد، لمس یا مالش نواحی تزریق شده تحریک نکنید.
  • در چند هفته اول پس از درمان، نباید هیچ گونه درمان دندانپزشکی وجود داشته باشد.
  • به مدت 24 ساعت پس از درمان از مصرف الکل و نمک خودداری کنید.
  • تا 12 ساعت پس از درمان از آرایش‌کردن پرهیز کنید.
  • پس از عمل، از انجام درمان‌های زیبایی صورت، لیزر، حمام آب گرم و رفتن به سونا یا استخر اجتناب کنید.

مهم است که همه بیماران توصیه‌های پس از درمان را دنبال کنند و هر گونه عوارض جانبی و نگرانی‌هایی را که پس از درمان دارند، به پزشک خود گزارش دهند. درهرحال، بعد از درمان غیرجراحی بینی، دوران نقاهت وجود ندارد. بنابراین، افراد می‌توانند در همان روز به فعالیت‌های روزانه آرام (کارهایی که شامل هیچ‌گونه فعالیت بدنی شدید یا قرار‌گرفتن درمعرض نور خورشید نمی‌شود) بازگردند.

پس از درمان، ممکن است مقداری تورم و قرمزی در محل تزریق دیده شود. برخی از بیماران نیز ممکن است کبودی خفیفی را تجربه کنند، اما برای بسیاری از افراد هیچ علامت قابل مشاهده‌ای وجود ندارد و قرمزی و کبودی عرض یک یا دو هفته کاهش می‌یابد.

بیمار ممکن است بعد از درمان از قرص آرنیکا یا از ژل استفاده کند که به تسکین کبودی‌ها و همچنین خنک‌شدن و کاهش التهاب پوست کمک می‌کند. همچنین درصورت تجویز و اجازه پزشک، می‌توان یک کیسه یخ را برای استفاده پس از درمان به همراه داشت تا قرمزی و التهاب به حداقل برسد.

پس از درمان، ممکن است مقداری تورم و قرمزی در محل تزریق دیده شود.

مدت زمان ماندگاری

درمان غیرجراحی بینی برای افرادی که آماده راه‌حل دائمی (مثل جراحی بینی) نیستند یا نگران خطرات طی عمل، عوارض جانبی، بهبود طولانی‌مدت، نتیجه عمل و روند بهبودی در جراحی بینی هستند، ایده‌آل به‌نظر می‌رسد. نتایج این عمل موقت بینی معمولا بین 12 تا 18 ماه دوام می‌آورد، اما همین زمان هم بستگی به متابولیسم بدن و ​​سبک زندگی فرد دارد و از آن‌جا که نتایج نسبتاً موقتی هستند، می‌توان در طول زمان، مجددا تغییراتی را روی چهره انجام داد و نتیجه را برای مدت طولانی‌تری حفظ نمود. معمولاً بیماران پس از 9 ماه گذشت از درمان، بینی خود را مجددا به دست پزشک سپرده و فرم می‌دهند.

معایب مزوتراپی بینی

همیشه به مراجعان و متقاضیان تغییر فرم بینی توصیه می‌شود برای درمان‌های غیرجراحی به یک متخصص حرفه‌ای و مجرب مراجعه کنند که دانش و تجربه زیادی درمورد درمان مزوتراپی بینی داشته باشد. یک پزشک کارآزموده و متخصص می‌داند برای رسیدن به نتایج مطلوب و به حداقل رساندن خطرات و عوارض جانبی و اجتناب از هرگونه عارضه چه باید بکند.

اما بسته به این‌که چگونه این روش را انجام می‌دهد، ممکن است کمی کبودی یا تورم احتمالی در محل تزریق و احتمالاً کمی حساسیت دور از انتظار نباشد. همچنین، از آن‌جا که مزوتراپی مستقیماً در ناحیه مورد‌نظر انجام می‌شود، اعتقاد بر این است که عوارض جانبی آن نیز محدود شده یا کاهش می‌یابند. درمجموع، عوارض جانبی گزارش شده مزوتراپی برای بینی، عبارتند از:

  • واکنش آلرژیک فوری یا تاخیری به داروها و محلول‌های تزریقی
  • التهاب و تورم
  • عفونت‌های پوستی
  • تیره‌شدن محل تزریق
  • کبودی محل تزریق
  • زخم، اسکار و تغییر شکل در محل تزریق
  • پانیکولیت
  • عدم امکان انجام مزوتراپی برای بینی‌های استخوانی، برجسته یا دارای افتادگی شدید
  • احتمال آسیب به تنفس افراد
  • نیاز به تکرار عمل در دوره‌های زمانی خاص
  • عدم امکان تغییر شکل غضروف بینی یا کوچک‌کردن بینی
یک پزشک کارآزموده و متخصص می‌داند برای رسیدن به نتایج مطلوب و به حداقل رساندن خطرات و عوارض جانبی و اجتناب از هرگونه عارضه چه باید بکند.

ازسوی‌دیگر، در حال حاضر مشخص نیست پس از انجام عمل چه اتفاقی برای سلول‌های چربی می‌افتد و مواد مختلف تزریق شده ممکن است چه تأثیری بر سایر نقاط صورت داشته باشند.

به‌همین دلیل، تحقیقات بیشتری در مورد ایمنی این تکنیک مورد نیاز است. همچنین، اگرچه مزوتراپی برای چندین دهه در اروپا مورد استفاده قرار گرفته است، شواهد علمی یا بالینی بسیار کمی برای حمایت از این روش وجود دارد و به‌نظر می‌رسد هیچ استانداردی در این عمل از نظر مواد مورد استفاده، مقدار مصرف و مقدار و دفعات تزریق وجود ندارد.

نگرانی کلی انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا (ASAPS) این است که مزوتراپی، یک درمان کنترل نشده و تا حد زیادی آزمایش نشده است و تحقیقات علمی و بالینی کنترل شده‌تری قبل از تایید قطعی این روش نیاز است.

بیشتر بخوانید: مزوتراپی ابرو؛

مزوتراپی برای چه کسانی مناسب است؟

مراجعان می‌توانند از مزوتراپی برای اصلاح ظاهر بینی خود در موارد زیر استفاده کنند:

  • رفع قوز یا قوس بینی
  • برطرف‌کردن تورفتگی یا ناقرینگی بینی
  • رفع پل بینی تورفته
  • رفع انحراف نوک بینی
  • صاف نبودن سطح بینی ( فرو رفتگی یا برآمدگی)
  • رفع ناصافی و تورفتگی نوک و سطح بینی
  • برطرف‌کردن ناقرینگی نوک بینی
  • پرکردن پل بینی و تزریق فیلربرای بلندتر دیده‌شدن بینی
  • بالا‌بردن نوک بینی

اگر قبلا جراحی بینی انجام داده‌اید و از ظاهر بینی خود راضی نیستید، می‌توانید از مزوتراپی بینی برای اصلاح مشکلات جزئی به‌جای مانده از جراحی استفاده کنید.

مزوتراپی، یک درمان کنترل نشده و تا حد زیادی آزمایش نشده است و تحقیقات علمی و بالینی کنترل شده‌تری قبل از تایید قطعی این روش نیاز است.

تفاوت مزوتراپی با عمل جراحی بینی

مزوتراپی با عمل جراحی بینی تفاوت‌های کلی زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • در جراحی فرد کاملا بیهوش می‌شود، اما در مزوتراپی هشیار است و فقط ناحیه موردنظر بی‌حس می‌شود.
  • در جراحی بینی، فرد باید 5 الی 7 روز استراحت داشته باشد، ولی در مزوتراپی بینی نیازی به استراحت نیست.
  • مزوتراپی تنها 15 دقیقه به طول می‌انجامد، اما عمل جراحی یک تا چند ساعت طول می‌کشد.
  • در مزوتراپی درد و خونریزی وجود ندارد، اما در عمل جراحی بینی ممکن است تا مدت‌ها درد و حتی خونریزی وجود داشته باشد.
  • در مزوتراپی نیازی به استفاده از چسب یا پانسمان نیست.
  • در مزوتراپی نتیجه کار بلافاصله بعد از عمل قابل مشاهده است، اما در عمل جراحی، فرد باید صبر کند تا مدتی بعد که ورم‌ها خوابید، نتیجه را ببیند و گاهی دیدن نتایج واقعی ممکن است حتی تا یک‌سال طول بکشد.
  • نتایج عمل جراحی بینی ماندگاری طولانی و حتی تا پایان عمر دارند، اما نتایج مزوتراپی هر 9 الی 12 ماه یک‌بار باید تکرار شود.
  • نتایج مزوتراپی نسبت به جراحی نامحسوس‌تر هستند و تغییرات اساسی را نمی‌توان با مزوتراپی بینی ایجاد نمود.
مزوتراپی بینی، یک جایگزین بدون برش برای جراحی بینی سنتی است که با تزریق پرکننده‌های پوستی و توسط سوزن‌های بسیار ظریف برای فرم‌دهی به بینی انجام می‌شود.

مزوتراپی بینی، یک جایگزین بدون برش برای جراحی بینی سنتی است که با تزریق پرکننده‌های پوستی و توسط سوزن‌های بسیار ظریف برای فرم‌دهی به بینی انجام می‌شود. این روش جزو روش‌های درمان سرپایی به‌شمار رفته و تنها در 15 دقیقه می‌تواند فرم و شکلی تازه به بینی ببخشد.

اما نتایج آن نیز به همین اندازه کوتاه‌مدت و مقطعی هستند و هر 9 الی 12 ماه باید تکرار شوند تا فرم بینی به همان صورت باقی بماند. مزوتراپی معمولا برای رفع قوز بینی، انحراف و عدم تقارن بینی، پل بینی تورفته، ناصافی نوک بینی و پر‌کردن تورفتگی‌های نامتناسب آن مناسب است.

منبع ++++++

مزوتراپی بینی چیست؟

مزوتراپی یک اصطلاح جامع برای طیف گسترده‌ای از درمان‌هاست که معمولاً با ‌عنوان «جوان‌سازی زیستی» یا «بیورویتالیزاسیون» نیز شناخته می‌شود. در این تکنیک با استفاده از تزریق زیرپوستی، یک محلول مولتی ویتامین یا عصاره‌های گیاهی طبیعی وارد لایه زیرین پوست می‌شود که می‌تواند علائم پیری پوست را بهبود بخشد.

فواید مزوتراپی بینی چیست؟

رینوپلاستی غیرجراحی با تزریق فیلرها به بینی بیمار برای بهبود خطوط و شکل‌دهی مجدد آن انجام می‌شود. این کار با کمک پرکننده‌های پوستی ساخته شده از اسید هیالورونیک (HA) (ماده‌ای ژل مانند که به‌طور طبیعی در بدن انسان یافت می‌شود) صورت می‌گیرد.

بعد از مزوتراپی بینی چه کارهایی نباید انجام دهیم؟

مهم است که همه بیماران توصیه‌های پس از درمان را دنبال کنند و هر گونه عوارض جانبی و نگرانی‌هایی را که پس از درمان دارند، به پزشک خود گزارش دهند. درهرحال، بعد از درمان غیرجراحی بینی، دوران نقاهت وجود ندارد. بنابراین، افراد می‌توانند در همان روز به فعالیت‌های روزانه آرام (کارهایی که شامل هیچ‌گونه فعالیت بدنی شدید یا قرار‌گرفتن درمعرض نور خورشید نمی‌شود) بازگردند.

۲۸ مرداد ۱۴۰۱ ۹ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی