فواید سرکه سیب برای مو
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ۸ دیدگاه zohre.kh

فواید سرکه سیب برای مو؛ تقویت کننده و ماسک موی طبیعی!

5/5 - (1 امتیاز)

فرقی نمی‌کند که جنس موهایمان معمولی، خیلی چرب یا خیلی خشک باشد، چون چیزی که موها همیشه به آن نیاز دارند، محصولی است که بتواند تعادل را به زندگی آن‌ها بازگرداند. به‌عنوان مثال، برای موهای چرب، به محصولی نیاز است که بتواند چربی‌ اضافی مو را بگیرد، بدون آن‌که روی چربی طبیعی و ضروری مو تاثیر بدی داشته باشد. این موضوع برای موهای خشک و معمولی هم صادق است، چون مسائل مختلفی مثل شوره سر، کدر‌شدن موها یا وز‌شدن آن‌ها می‌تواند برای هرکسی کلافه‌کننده باشد. در این‌ مواقع، یکی از راهکارهای ساده و در دسترس، استفاده از سرکه سیب است. فواید سرکه سیب برای مو از زمان‌های بسیار دور شناخته شده بوده‌اند و در این مقاله نیز علل استفاده از این ماده خوراکی برای موها و تاثیرات آن روی رشد، تقویت، کاهش چربی و درخشندگی مو بررسی خواهد شد. در انتها نیز طرزتهیه چند ماسک فوق‌العاده خانگی را برای تقویت مو با کمک سرکه سیب معرفی خواهیم کرد.

آن‌چه خواهید خواند...

علل و فواید استفاده از سرکه سیب برای شست و شوی مو

به‌نظر می‌رسد بهترین محصولات زیبایی، معمولا همان‌هایی هستند که خیلی بی‌ادعا و آرام در کابینت آشپزخانه نشسته‌اند. بنابراین، استفاده از آن‌ها برای کمک به سلامت پوست و مو کاملا منطقی، کم‌هزینه و آسان محسوب می‌شود. در این میان، یکی از بهترین راهکارهای خانگی برای سم‌زدایی پوست سر، استفاده از محلول سرکه سیب است که از سیب‌های تخمیرشده تهیه شده و بخشی از روتین مراقبت از موها به‌شمار می‌رود.

در این‌ مواقع، یکی از راهکارهای ساده و در دسترس، استفاده از سرکه سیب است.

سرکه سیب تنها یکی از هدایای طبیعت به انسان است که به‌علت فواید متعدد آن، نمی‌توان از آن برای تقویت موها صرف‌نظر کرد. در نهایت فواید سرکه سیب برای مو تنها به یک کلمه برمی‌گردد: تعادل! این ماده خوراکی، از کاهش موخوره گرفته تا درخشندگی و لایه‌برداری پوست سر را به‌سادگی انجام می‌دهد. برخی دیگر از فواید سرکه سیب برای مو، شامل مواردی است که در ادامه بیان می‌کنیم:

کمک به تعادل و آرامش پوست سر با سرکه سیب

مو دارای یک محدوده pH طبیعی– به‌عنوان سطح اسیدی یا قلیایی – است که باید حفظ شود تا سالم بماند. هنگامی که موها به‌دلایل مختلف در برابر استرس‌های محیطی، استفاده از محصولات مختلف شیمیایی، باد و آفتاب یا هر نیروی بیرونی دیگر قرار می‌گیرند، به تدریج ظاهر زیبای خود را از دست می‌دهند.

ازسوی‌دیگر، pH طبیعی پوست سر 5.5 و ساقه مو 3.5 است. شامپوها و نرم‌کننده‌های قلیایی، تعادل PH مو را مختل نموده و باعث ایجاد تخلخل و وز‌شدن موها می‌شوند. سرکه سیب دارای pH حدودا 2 تا 3 است و می‌تواند تعادل را به موها بازگرداند، کوتیکول‌های باز را ببندد، تخلخل مو را کاهش دهد و موها را قوی‌تر و درخشان‌تر نشان دهد.

لایه‌برداری با سرکه سیب برای تقویت موها

از آن‌جایی که سرکه تولیدشده از سیب نسبت به اکثر شامپوهای معمولی اسیدی‌تر است، به لایه‌برداری سلول‌های مرده پوست سر و شستشوی رسوبات آب‌های سخت و محصولات مو از ساقه موها (مانند شامپوهای پودری و خشک) کمک می‌کند. پس از استفاده از سرکه سیب، شامپو به‌راحتی روی موها کف می‌کند.

کاهش خشکی و خارش پوست سر با کمک سرکه سیب

پوست سر، میزبان برخی از باکتری‌ها و قارچ‌هایی است که بسیاری از آن‌ها بی‌ضرر هستند، اما گاهی باعث عوارض جانبی نامطلوبی مانند خارش و شوره سر می‌شوند. یکی از فواید سرکه سیب برای مو همین است که می‌تواند با کمک به کنترل باکتری‌ها یا قارچ‌هایی که باعث بروز مشکلات پوست سر و مو می‌شوند، باعث متعادل‌شدن پوست سر خشک و رفع خارش سر شود.

بیشتر بخوانید: فواید سرکه سیب برای پوست؛ 

فیس براش آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست
برش پاکسازی آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست

کاهش چربی کف سر با سرکه سیب

سرکه به‌ویژه از نوع سیب، می‌تواند به کاهش چربی‌های طبیعی اضافی در ریشه مو کمک نموده و برای افرادی که موهای چرب یا نازکی دارند، یک انتخاب ایده‌آل محسوب شود. علاوه‌براین، این ماده خوراکی بسیار ملایم‌تر از شامپوهای شفاف‌کننده است. بنابراین می‌توان حتی بیش از یک‌بار در هفته از آن استفاده نمود. این موضوع می‌تواند در متعادل‌کردن pH، بستن کوتیکول و بازگرداندن سطح و درخشش مو نقش داشته باشد.

کاهش ریزش و شکستگی مو با کمک سرکه سیب

از آن‌جایی که سرکه سیب این توانایی را دارد که pH پوست سر را متعادل نموده و هرگونه التهاب را در فولیکول‌های مو کاهش دهد، بنابراین برای کاهش ریزش و کاهش استرس به ساقه مو مفید است.

استفاده از سرکه سیب در رنگ‌کردن موها

بیشتر رنگ‌ موها خاصیت قلیایی دارند و به همین دلیل، کوتیکول مو را باز می‌کنند و تخلخل آن را افزایش می‌دهند. از آن‌جایی که سرکه‌ای که از سیب تولید می‌شود کمی اسیدی است، می‌تواند طول عمر و شادابی رنگ مو را افزایش دهد. برای گرفتن بهترین نتیجه، سرکه باید به نسبت 1 تا 8 با آب رقیق شود و پس از رنگ کردن، موها با آن آبکشی شوند.

بیشتر رنگ‌ موها خاصیت قلیایی دارند و به همین دلیل، کوتیکول مو را باز می‌کنند و تخلخل آن را افزایش می‌دهند.

کاهش وز مو با سرکه سیب

سرکه‌ای که از سیب تولید می‌شود، حاوی اسید‌استیک است که به بازگرداندن درخشندگی به موها و کاهش خشکی مو کمک نموده و باعث می‌شود موها کمتر وز شوند. دلیل شکنندگی و وز‌شدن موها به علت محتوای قلیایی بالای آن‌هاست و وقتی با اسیدیته سرکه در تقابل قرار بگیرند، تعادل به مو بازمی‌گردد.

صاف‌شدن کوتیکول‌های مو با کمک سرکه سیب

گفته می‌شود اسیدیته طبیعی این سرکه، به صاف‌کردن کوتیکول موهای افراد کمک می‌کند و موخوره ناشی از کوتیکول‌های بلند شده را کاهش می‌دهد. این موضوع، همچنین به این معنی است که موها ممکن است پس از شستشو با سرکه بهتر بتوانند نور را منعکس کنند و درخشان‌تر دیده شوند.

کاهش شوره سر با سرکه سیب

آلفا هیدروکسی اسید‌موجود در سرکه تولیدشده از سیب، یک لایه‌بردار طبیعی است که پوست سر را تمیز کرده و شوره سر را کاهش می‌دهد. برای این هدف، سرکه را با آب رقیق کنید و پوست سر خود را ماساژ دهید.

اجازه دهید چند دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید. برای افرادی که مشکل شدید شوره سر دارند، استفاده از این روش به‌صورت هفتگی یا دو بار در هفته مفید واقع می‌شود. ماهیت اسیدی سرکه به نابودی قارچ مالاسزیا که باعث شوره سر می‌شود، کمک می‌کند.

سلامت موها با سرکه سیب

سرکه سیب برای مو مفید است، چون حاوی تعداد زیادی ویتامین و مواد معدنی است که موها را تغذیه کرده و آن‌ها را درخشان و سالم می‌کند.

افزایش حجم مو با کمک سرکه سیب

وبلاگ‌نویسان زیبایی ادعا می‌کنند آبکشی موها با سرکه سیب ممکن است به افرادی که موهای مجعد دارند کمک کند تا حجم موهای خود را افزایش دهند. تفکری که در پشت این موضوع وجود دارد این است که سرکه مانند شامپوها و نرم‌کننده‌های معمولی تارهای مو را سنگین نمی‌کند. این ادعا تنها با شواهد تجربی پشتیبانی شده است و هنوز مدرک علمی مستدلی ندارد.

تفکری که در پشت این موضوع وجود دارد این است که سرکه مانند شامپوها و نرم‌کننده‌های معمولی تارهای مو را سنگین نمی‌کند.

استفاده از سرکه سیب برای باز‌کردن گره مو

موهای درهم و آشفته، باعث ریزش بیشتر می‌شوند و این ماده اسیدی مقرون‌به‌صرفه می‌تواند به کاهش ژولیدگی و گره‌های مو کمک کند. تنها کافی است به این روش عمل کنید:

  • سرکه و آب را به نسبت مساوی مخلوط کنید و بعد از شامپو و نرم‌کننده روی موهای خود بریزید.
  • چند دقیقه موها را به همان شکلی که هستند بگذارید بمانند و سپس آبکشی کنید.
  • اگر پوست سر حساسی دارید، آب بیشتری نسبت به سرکه اضافه کنید و اگر نمی‌خواهید موهایتان بوی سرکه بگیرد، می‌توانید روغن‌های معطر مانند آرگان را نیز به این ترکیب بیفزایید.
به پوستت جون تازه بده

تاثیر سرکه سیب در براق‌شدن مو

استفاده منظم از شامپوها، نرم‌کننده‌ها و سایر محصولات مو منجربه تجمع رسوبات شیمیایی روی ساقه موها می‌شود. آبکشی مو با سرکه تولیدشده از سیب، به تمیز‌کردن کامل پوست سر کمک نموده و باعث درخشنگی و براق‌شدن موها می‌شود. همچنین، یکی از مشکلات رایجی که همه ما در استفاده از محصولات مراقبت از مو با آن مواجه هستیم، این است که انگار شامپوها پس از مدتی استفاده مکرر اثر اولیه خود را از دست می‌دهند.

یکی از دلایل این موضوع، تجمع رسوبات روی فولیکول‌های مو و مسدود‌شدن آن‌هاست. درنتیجه موها کدر و بی‌روح به‌نظر می‌رسند. برای حل این مشکل، در یک فنجان بزرگ آب، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب بریزید و بعد از شامپو موها را با آن آبکشی کنید و سپس مجددا با آب سرد بشویید و یک نرم‌کننده ملایم را به انتهای تارهای مو بمالید و آبکشی کنید.

روش استفاده از سرکه سیب برای مو

برای تهیه محلول سرکه و آب باید 2 تا 4 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با نیم لیتر آب خنک در یک بطری پلاستیکی مخلوط کنید. پس از شامپو‌زدن و آبکشی موها، سر را به سمت عقب برگردانید و محلول را روی کل پوست سر بریزید. این محلول باید 1 تا 2 دقیقه روی سر بماند و سپس کاملاً شسته شود. محلول سرکه نباید با چشم‌ها تماس پیدا کند.

آبکشی مو با سرکه تولیدشده از سیب، به تمیز‌کردن کامل پوست سر کمک نموده و باعث درخشنگی و براق‌شدن موها می‌شود.

سرکه سیب برای تحریک رشد مو و جلوگیری از ریزش مو

بسیاری از وبلاگ‌های زیبایی ادعا می‌‎کنند یکی از فواید سرکه سیب برای مو کمک به رشد موهاست، اما واقعیت این است که تحقیقات منتشر شده بسیار کمی در این مورد وجود دارد. بسیاری از هیجانات در مورد این سرکه، بر اساس شواهد تجربی یا مطالعاتی است که نگاهی کلی به سرکه داشته‌اند و سندیت ندارند.

درهرحال، اگرچه فواید سرکه سیب برای مو بسیار زیادند، اما این ماده ریزش شدید مو را درمان نمی‌کند و بیشتر، داروی باستانی درخشندگی مو و درمان شوره سر است که گفته می‌شود موردعلاقه رومی‌ها بوده است. البته برخی از طرفداران این ماده خوراکی، ادعا می‌کنند سرکه سیب به دلیل قدرتی که در تسکین انواع بیماری‌های پوست سر، از جمله پوسته پوسته‌شدن، شوره سر و پسوریازیس دارد، شایسته داشتن جایگاهی در روتین مراقبت از مو است و می‌تواند باعث تقویت موها شود.

علاوه‌براین، ادعاهای زیادی نیز وجود دارد مبنی بر این‌که استفاده از سرکه تولیدشده از سیب، روی پوست سر باعث تحریک جریان خون شده و رشد مو را تقویت می‌کند، اگرچه شواهد محکم اندکی در این مورد وجود دارد.

نحوه استفاده از سرکه سیب برای مو به‌صورت مرحله به مرحله

ماهیت سرکه سیب به خودی خود بسیار خشن است و نباید مستقیماً روی مو ریخته شود، بنابراین مطمئن شوید آن را قبل از استفاده روی پوست سر رقیق کرده‌اید. رقیق‌نکردن آن می‌تواند پوست سر را تحریک کند یا حتی منجربه سوختگی خفیف شود. ساده‌ترین روتینی که در استفاده از این سرکه باید دنبال کرد، به این ترتیب است:

  • موها را با شامپو بشویید.
  • سه قاشق غذاخوری سرکه به‌دست آمده از تخمیر سیب را با 1 و 4/3 فنجان آب مخلوط کنید. اگر موهای چرب دارید یا به شوره سر مبتلا هستید، می‌توانید از چهار قاشق غذاخوری سرکه سیب در همین میزان آب استفاده کنید.
  • محلول را روی پوست سر ماساژ دهید و بگذارید تا پنج دقیقه بماند (درصورتی که به‌درستی رقیق شده باشد، نباید پوست سر بسوزد، اما اگر سوخت، فوراً سر را بشویید).
  • سپس موها را به‌طور کامل با آب خنک بشویید تا کوتیکول موها بسته شوند.

چه کسانی باید از سرکه سیب برای مو استفاده کنند؟

افرادی که به دنبال درخشندگی بیشتر، تسکین خارش و شوره سر یا صاف‌شدن موهایشان هستند، می‌توانند از فواید سرکه سیب برای مو بهره‌مند شوند. هر نوع مویی که از وز‌شدن و کم‌آبی رنج می‌برد، با کمک سرکه تولیدشده از سیب می‌تواند حالت بهتری پیدا کند؛ زیرا این ویژگی‌ها نتیجه بازماندن کوتیکول مو در اثر آسیب‌های شیمیایی یا محصولات مختلف است.

علاوه‌براین، افرادی که احساس می‌کنند موهایشان بی‌جان و کدر هستند، با کمک این سرکه می‌توانند به حذف طبیعی لایه‌های سنگین رسوبات روی تارهای مو کمک کنند. اما معمولا استفاده از این ماده برای افرادی که مو یا پوست خشک دارند، توصیه نمی‌شود و بهتر است به‌جای آن از ماسک موهای آبرسان استفاده کنند. سرکه سیب حاوی اسید‌استیک است که اسیدی بسیار قوی است. بنابراین، اگر پوست حساسی دارید که به‌راحتی تحریک می‌شود، این ماده ممکن است برای روتین شما ایده‌آل نباشد.

هر نوع مویی که از وز‌شدن و کم‌آبی رنج می‌برد، با کمک سرکه تولیدشده از سیب می‌تواند حالت بهتری پیدا کند؛

سرکه سیب برای موهای چرب

موهای چرب به محصولی نیاز دارند که بتواند تعادل را به آن‌ها بازگرداند و دربرابر چربی اضافی مانند یک شوینده عالی و کم‌خطر عمل نموده و درعین‌حال، چربی طبیعی ضروری را از ساقه مو حذف نکند. بنابراین، توصیه کارشناسان به افرادی که موی چرب دارند، به این‌صورت است:

  • 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب را به یک فنجان آب اضافه کنید.
  • آن را روی موهای خود بریزید.
  • پس از 2 الی 3 دقیقه موها را آبکشی کنید.

این محلول، نه تنها چربی موها را از بین می‌برد، بلکه پوست سر را هم خشک نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: شستشوی پوست با سرکه سیب؛

چند ماسک خانگی عالی و موثر برای موها با سرکه سیب

در ادامه به معرفی چند ماسک موی خانگی فوق‌العاده با استفاده از سرکه سیب می‌پردازیم که حالت‌دهنده عمیق مو هستند.

ماسک موی سرکه سیب و عسل برای تقویت مو

مواد لازم:

  • 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب
  • 4 قاشق غذاخوری آب
  • 3 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 قاشق غذا خوری روغن زیتون

طرزتهیه و استفاده:

  • تمام مواد را در یک کاسه با هم مخلوط کرده و هم بزنید تا یک‌دست شود.
  • مخلوط را با کمک انگشتان خود روی پوست سر و تارهای مو بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند.
  • موهای خود را کاملا با آب بشویید.
  • بعد از استفاده این ماسک، نیازی به شامپو‌کردن موهای خود ندارید. به‌طور خلاصه، این ماسک مو نه تنها موها را حالت می‌دهد، بلکه به ترمیم آسیب‌های ناشی از شامپوها و نرم‌کننده‌ها نیز کمک می‌کند.
موهای چرب به محصولی نیاز دارند که بتواند تعادل را به آن‌ها بازگرداند و دربرابر چربی اضافی مانند یک شوینده عالی و کم‌خطر عمل نموده

ماسک موی سرکه سیب و روغن نارگیل برای رشد مو

مواد لازم:

  • 4 قاشق غذاخوری سرکه سیب
  • 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل (برای موهای خشک مقدار آن را افزایش دهید و برای موهای چرب کاهش دهید)
  • 3 قاشق غذاخوری آب

طرزتهیه و استفاده:

  • همه مواد را با هم مخلوط کرده و روی موها بمالید.
  • بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

ماسک موی سرکه سیب و ماست برای موهای آسیب‌دیده

مواد لازم:

  • 2/1 قاشق چای‌خوری سرکه سیب
  • 2 قاشق غذاخوری ماست

طرزتهیه و استفاده:

  • مواد را مخلوط کرده و روی پوست سر خود بمالید.
  • اجازه دهید 30 دقیقه روی موها بماند و سپس با آب ولرم بشویید.
  • می‌توانید هر هفته یک‌بار این کار را امتحان کنید.

ماسک موی سرکه سیب و آلوئه‌ورا برای رفع خارش سر

مواد لازم:

  • 2/1 قاشق چای‌خوری سرکه سیب
  • 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا

طرزتهیه و استفاده:

  • مواد را مخلوط کرده و ماسک را به‌مدت 30 دقیقه روی پوست سر بگذارید.
  • سپس با استفاده از شامپوی معمولی موهای خود را بشویید.
درعین‌حال، چربی طبیعی ضروری را از ساقه مو حذف نکند. بنابراین، توصیه کارشناسان به افرادی که موی چرب دارند، به این‌صورت است

ماسک موی سرکه و سفیده تخم‌مرغ برای رشد طولی مو

مواد لازم:

  • سفیده تخم‌مرغ 1 عدد
  • 2/1 قاشق چای‌خوری سرکه سیب

طرزتهیه و استفاده:

  • سفیده تخم‌مرغ و سرکه تولیدی از سیب را در یک کاسه مخلوط کنید و به‌طور یکنواخت روی پوست سر خود بمالید.
  • اجازه دهید این مخلوط برای ۴۰ تا ۴۵ دقیقه روی موها بماند.
  • سپس با شامپوی معمولی و آب سرد بشویید.
  • می‌توانید هفته‌ای یک‌بار به‌طور منظم این کار را تکرار کنید.

ماسک موی سرکه سیب و آب شنبلیله برای پرپشت‌شدن موها

مواد لازم:

  • 1 قاشق غذاخوری خمیر شنبلیله
  • 1 قاشق چای‌خوری سرکه سیب

طرزتهیه و استفاده:

  • برای تهیه خمیر شنبلیله، بذر شنبلیله را یک شب خیس نموده و صبح با کمک آسیاب له کنید.
  • سرکه را به خمیر اضافه نموده و روی موهای خود بمالید.
  • اجازه دهید این مخلوط به‌مدت 20 تا 30 دقیقه روی موها بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

این ماسک مو یک پاسخ عالی برای حل مشکل موهای نازک است.

ماسک موی سرکه سیب و روغن خردل برای موهای خشک

مواد لازم:

  • 1 قاشق چای‌خوری سرکه از نوع سرکه سیب
  • 2 قاشق غذاخوری روغن خردل

طرزتهیه و استفاده:

  • روغن و سرکه را با هم مخلوط کرده و به‌مدت 30 دقیقه روی پوست سر و موها قرار دهید.
  • سپس موها را با آب و شامپوی معمولی بشویید.

این ماسک مو برای موهای خشک عالی است، زیرا آن‌ها را تغذیه و مرطوب می‌کند.

در برخی منابع از خاصیت تحریک‌کنندگی این سرکه برای رشد طولی و پرپشت‌شدن موها نام برده شده است.

فواید سرکه سیب برای مو بسیار زیاد و متنوع هستند و عموما از خاصیت متعادل‌کننده این ماده خوراکی ناشی می‌شوند. سرکه سیب با خاصیت اسیدی خود در برابر خاصیت قلیایی اغلب شامپوها و نرم‌کننده‌ها می‌تواند به رفع خشکی و خارش پوست سر، کاهش شوره سر، لایه‌برداری پوست سر، کاهش چربی کف سر و ساقه موها، رفع کدورت و رسوبات روی مو، کاهش وز مو، افزایش حجم موها و سلامت و درخشندگی موها کمک کند.

در برخی منابع از خاصیت تحریک‌کنندگی این سرکه برای رشد طولی و پرپشت‌شدن موها نام برده شده است. چند ماده خوراکی عالی که در کنار سرکه سیب می‌توانند به‌عنوان ماسک مو استفاده شده و تاثیر فوق‌العاده‌ای روی سلامت مو داشته باشند، شامل عسل، ماست، سفیده تخم‌مرغ، آلوئه‌ورا، روغن نارگیل، روغن خردل و شنبلیله هستند.

منبع +++

چه کسانی باید از سرکه سیب برای مو استفاده کنند؟

افرادی که به دنبال درخشندگی بیشتر، تسکین خارش و شوره سر یا صاف‌شدن موهایشان هستند، می‌توانند از فواید سرکه سیب برای مو بهره‌مند شوند. هر نوع مویی که از وز‌شدن و کم‌آبی رنج می‌برد، با کمک سرکه تولیدشده از سیب می‌تواند حالت بهتری پیدا کند؛ زیرا این ویژگی‌ها نتیجه بازماندن کوتیکول مو در اثر آسیب‌های شیمیایی یا محصولات مختلف است.

استفاده از سرکه سیب برای موهای رنگ شده چه خاصیتی دارد؟

بیشتر رنگ‌ موها خاصیت قلیایی دارند و به همین دلیل، کوتیکول مو را باز می‌کنند و تخلخل آن را افزایش می‌دهند. از آن‌جایی که سرکه‌ای که از سیب تولید می‌شود کمی اسیدی است، می‌تواند طول عمر و شادابی رنگ مو را افزایش دهد. برای گرفتن بهترین نتیجه، سرکه باید به نسبت 1 تا 8 با آب رقیق شود و پس از رنگ کردن، موها با آن آبکشی شوند.

لایه‌برداری با سرکه سیب برای تقویت موها مناسب است؟

از آن‌جایی که سرکه تولیدشده از سیب نسبت به اکثر شامپوهای معمولی اسیدی‌تر است، به لایه‌برداری سلول‌های مرده پوست سر و شستشوی رسوبات آب‌های سخت و محصولات مو از ساقه موها (مانند شامپوهای پودری و خشک) کمک می‌کند. پس از استفاده از سرکه سیب، شامپو به‌راحتی روی موها کف می‌کند.

۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ۸ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی