کانتورینگ صورت گرد و تپل
۲۶ تیر ۱۴۰۱ ۷ دیدگاه zohre.kh

کانتورینگ صورت گرد و تپل با ترفندهای ساده!

به این مطلب امتیاز دهید

صنعت میکاپ یک صنعت بسیار مهم در دنیای امروز محسوب می‌شود و احتمالا در شبکه‌های اجتماعی مختلف دیده‌اید که میکاپ‌آرتیست‌های مختلفی در صفحه‌های پ مخاطب خود انواع میکاپ‌ها را آموزش می‌دهند. یکی از مهم‌ترین بخش‌های آرایش صورت، کانتورینگ یا برجسته‌سازی نقاط زیبای صورت است. امروزه این فرایند یک مهارت بسیار مهم در میکاپ به شمار می‌آید و بسیاری از افراد دوست دارند در مهمانی‌ها یا حتی آرایش روزانه خود از آن استفاده کنند. فرم چهره فرد در کانتورینگ اهمیت زیادی دارد. روش‌های مختلف برای کانتور‌کردن صورت گرد، صورت بیضی، صورت قلبی‌شکل، صورت مربعی و… تعریف شده که ما در ادامه می‌خواهیم کانتورینگ صورت گرد و تپل را برایتان شرح دهیم. با ما همراه باشید.

کانتورینگ صورت چیست و چه فوایدی دارد؟

اگر اهل آرایش‌کردن باشید، احتمالا می‌دانید کانتورینگ صورت چیست و چگونه انجام می‌شود. این تکنیک محبوب نه تنها میان میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای، که میان افراد معمولی هم جا افتاده است و روش‌های مختلفی برای انجام آن وجود دارد. البته به‌غیر از لوازم آرایشی، می‌توان از تزریق ژل برای رسیدن به بهترین نتیجه بهره برد که در ادامه بیشتر در رابطه با آن صحبت می‌کنیم؛ اما میکاپ‌کردن اساسا از روش‌های جراحی و تزریقی محبوبیت بیشتری دارد و همه افراد با هر سنی می‌توانند از آن استفاده کنند.

امروزه این فرایند یک مهارت بسیار مهم در میکاپ به شمار می‌آید و بسیاری از افراد دوست دارند در مهمانی‌ها یا حتی آرایش روزانه خود از آن استفاده کنند.

در صنعت میکاپ، کانتورینگ قسمت‌های مختلف صورت مثل بینی، لب، گونه، زاویه فک و…، یک مهارت مهم به‌حساب می‌آید. کانتورینگ صورت اساسا به استفاده‌کردن از سایه‌های روشن و تیره جهت برجسته‌کردن، باریک‌کردن یا عمیق‌تر‌کردن ویژگی‌های مختلف چهره می‌گویند که بدون انجام آرایش دیده نمی‌شوند. فواید کانتورینگ صورت شامل موارد زیر می‌شود:

  • کانتورینگ بینی باعث می‌شود بینی شما قلمی و کوچک‌تر دیده شود.
  • کانتورینگ پیشانی و گونه باعث پوشاندن خطوط چروک چهره شده و صورت شما را جوان‌تر نشان می‌دهد.
  • کانتورینگ به چهره شما حالت بیضی و زاویه‌داری می‌دهد.
  • این فرآیند در کنار لاغر و استخوانی نشان‌دادن صورت، عمق خاصی به چشم‌ها می‌دهد و باعث جلوه بیشتر صورت می‌شود.
به پوستت جون تازه بده

کانتورینگ صورت گرد و تپل با تزریق ژل

همان‌طور که گفتیم کانتورینگ صورت با میکاپ یک کار حرفه‌ای و وقت‌گیر است و افرادی که حوصله کانتور‌کردن روزانه صورت خود را ندارند و از طرفی دیگر دوست دارند بخش‌های زیبای صورت مانند گونه‌هایشان برجسته‌تر شود و صورتشان زاویه بهتری بگیرد، می‌توانند از روش تزریق ژل و فیلر استفاده کنند.

این جراحی کوچک در کلینیک‌های معتبر زیبایی انجام می‌شود و باید برای انجام آن با یک پزشک متخصص پوست و زیبایی مشورت کنید. ماندگاری این ژل‌های تزریقی دائمی نیست و به‌طور استاندارد و متوسط بین ۶ تا ۱۸ ماه باقی می‌ماند و پس از آن جذب پوستتان می‌شود. این یعنی نیاز به تمدید مجدد ژل خواهید داشت.

مراقبت‌هایی که پس از تزریق ژل باید انجام دهید

  • حداقل تا ۲۴ ساعت پس از تزریق ژل، از ماساژ‌دادن صورتتان خوداری نمایید.
  • تا چند روز پس از انجام عمل، نباید درمعرض تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرید.
  • بهتر است انجام کار‌های دندانپزشکی را حداقل تا دو هفته عقب بیندازید، چراکه بازماندن دهانتان به مدت طولانی باعث حرکت ژل زیر پوست و بدفرم‌شدن صورتتان می‌شود.
  • امکان دارد ۳ یا ۴ روز در ناحیه تزریق ژل تورم و کبودی کوچکی را مشاهده کنید؛ این اتفاق طبیعی است و باید اجازه دهید خود به خود رفع شود.

بیشتر بخوانید: کانتورینگ صورت؛ 

کانتورینگ صورت با لوازم آرایشی

همان‌طور که گفتیم کانتورینگ صورت،تکنیکی است که برای زاویه‌سازی و بعد‌دادن به صورت استفاده می‌شود. به‌غیر از تزریق ژل و فیلر، روش دیگری که برای این کار وجود دارد، استفاده‌از لوازم آرایشی است که یقینا سختی‌های عمل جراحی و تزریق ژل را ندارد.

در این تکنیک با استفاده‌از لوازم آرایشی که رنگ‌هایی کمی تیره‌تر یا روشن‌تر از رنگ واقعی پوست شما است، به صورتتان زاویه داده شده و ظرافت استخوان‌های صورت شما را به نمایش می‌کشد. برخلاف کرم پودر و کانسیلرها، کانتورینگ با رنگ‌های متفاوت با رنگ پوست جهت ایجاد سایه‌روشن انجام می‌شود و نباید رنگ آن مطابق با رنگ پوست صورتتان باشد.

برخلاف کرم پودر و کانسیلرها، کانتورینگ با رنگ‌های متفاوت با رنگ پوست جهت ایجاد سایه‌روشن انجام می‌شود و نباید رنگ آن مطابق با رنگ پوست صورتتان باشد.

کانتور صورت شاید بخش اساسی آرایش محسوب نشود، اما استفاده‌از آن باعث خوش‌فرم‌تر‌شدن و زیباتر‌شدن شما می‌شود. با استفاده‌از این تکنیک آرایشی می‌توانید گونه‌ها و لب‌های خود را برجسته‌تر کنید و جذابیت بصری بیشتری برای صورتتان به ارمغان بیاورید.

معمولا از کانتورینگ صورت در انواع گریم‌های ساده و حرفه‌ای استفاده می‌شود، زیرا انجام آن یک کار زمان‌بر و ظریف است و نمی‌توان همیشه از آن در آرایش‌های روزمره استفاده کرد. هدف اصلی کانتورینگ صورت مخفی‌کردن یا پررنگ‌تر‌کردن بعضی از زوایای صورت است که موجب زیبایی بیشتر می‌شود.

هرچند کانتورینگ صورت نیاز به لوازم آرایشی خاصی ندارد، اما هرچه تجهیزات شما کامل‌تر و باکیفیت‌تر باشد، نتیجه بهتری را مشاهده خواهید کرد.

ابزار مورد نیاز کانتورینگ صورت

  • کرم پودر‌های مایع: کرم‌پودرهای مایع را معمولا کسانی استفاده می‌کنند که هنوز در صنعت میکاپ مبتدی هستند. این کرم‌ پودرها به دلیل پخش راحت و بی‌دردسر، روی صورت گزینه مناسبی برای شروع خواهند بود.
  • کانسیلرها: کانسیلرها جز مهم عملیات کانتورینگ صورت هستند. در انتخاب کانسیلر مناسب باید توجه داشته باشید رنگ آن از رنگ پوست شما یک درجه روشن‌تر باشد. اگر کانسیلر در دسترس نداشته باشید، می‌توانید از کرم‌پودری استفاده کنید که کمی از پوستتان روشن‌تر است.
  • پودر یا پنکک‌های تیره کانتور: در این بخش بهتر است از پودرهای کانتور با پنکک‌هایی استفاده کنید که یک یا دو درجه از رنگ پوست شما تیره‌تر هستند.
  • براش‌های مناسب: براش‌ها برای پخش‌کردن و محو‌کردن لوازم آرایشی روی صورت شما استفاده می‌شوند. حتما براشی را تهیه کنید که جنس موهای آن باکیفیت است و به پوست حساس صورت آسیب نمی‌رساند. بهتر است برای کانتور‌کردن از براشی استفاده نمایید که سر گرد دارد.
فیس براش آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست
برش پاکسازی آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست

آیا برای کانتور صورت گرد و تپل باید از کرم پودر استفاده کنید؟

مشخصا هر آرایش بی‌نقصی نیاز به کرم پودر و پرایمر دارد. بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند استفاده‌از کرم پودر باعث غلیظ‌شدن و سنگین‌شدن آرایش صورتشان شده و همراه‌شدن آن با کانتور و کانسیلر آن‌ها را مانند عروس یا مدل‌های عکاسی میکاپ می‌کند.

در حقیقت این دسته از افراد تصور می‌کنند این شکل از میکاپ حرفه‌ای باعث می‌شود شکل طبیعی ظاهرشان را از دست بدهند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، توصیه می‌کنیم این تصور اشتباه را کنار بگذارید و با خیال راحت در آرایش خود از کرم پودر، کانسیلر و کانتور استفاده کنید.

قطعا میزان استفاده‌از این لوازم آرایشی در میکاپ‌های روزانه کمتر از میکاپ مهمانی است و بعد از مدتی آزمون و خطا به میزان مناسب استفاده‌از آن‌ها پی می‌برید و یاد می‌گیرید با تکنیک‌های محو و بلندینگ آرایش خود را طبیعی کنید.

قطعا میزان استفاده‌از این لوازم آرایشی در میکاپ‌های روزانه کمتر از میکاپ مهمانی است و بعد از مدتی آزمون و خطا به میزان مناسب استفاده‌از آن‌ها پی می‌برید

توجه داشته باشید اگر دوست دارید در میکاپ روزانه‌تان کرم پودر، کانسیلر و کانتور به‌راحتی محو شوند و مثل گچ روی صورتتان اصطلاحا ماسیده نشوند، حتما باید از یک پرایمر صورت باکیفیت نیز استفاده کنید. در صورتی که پرایمر آرایش صورت در دسترس خود ندارید، می‌توانید یک کرم مرطوب‌کننده مناسب پوستتان را جایگزین آن کنید؛

اما یقینا پرایمر جلوه بهتری به آرایش شما خواهد داد. توصیه ما این است که برای آرایش روزانه یک کرم پودر سبک متناسب با پوست خود را انتخاب کنید، زیرا کرم پودرهای حرفه‌ای با پوشش بالا برای آرایش روزانه سنگین هستند و جلوه‌ای طبیعی به صورت شما نمی‌دهند. بسیاری از این کرم پودرهای سبک و روزانه در فرمولاسیون و خود از SPF یا ضدآفتاب هم بهره می‌برند و این یعنی می‌توانید با استفاده‌از آن‌ها با یک تیر دو نشان بزنید.

ترتیب استفاده کانتور و کانسیلر در کانتورینگ صورت گرد و تپل اهمیت دارد؟

احتمالا اگر ویدیوهای بلاگرهای آرایشی را تماشا می‌کنید، به ترتیب استفاده‌از کانتور و کانسیلر در میکاپشان توجه کرده‌اید. اما باید به شما این اطمینان را بدهیم که ترتیب استفاده‌از کانتور و کانسیلر در آرایش روزمره اهمیت خاصی ندارد و شما طبق عادت خود می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید.

کانتور صورت گرد و تپل چه اهمیتی دارد؟

همان‌طور که گفتیم، کانتورینگ صورت باعث زاویه‌سازی و برجسته‌کردن نقاط زیبای صورت می‌شود. بسیاری از افرادی که صورت گرد و تپل دارند، ترجیح می‌دهند در آرایش روزانه خود صورتشان را کانتور نکنند. اگر شما هم این عادت را دارید، باید بگویم کانتورینگ صورت گرد و تپل باعث می‌شود جذابیت بصری چهره شما بیشتر شده و زوایای زیبای صورتتان نمایان شود؛

زیرا کانتورینگ با ایجاد زاویه، صورت و فک شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد و این تفاوت می‌تواند جذاب باشد. در نهایت انتخاب و انجام این مرحله در میکاپ، بستگی به سلیقه خودتان خواهد داشت.

اگر شما هم این عادت را دارید، باید بگویم کانتورینگ صورت گرد و تپل باعث می‌شود جذابیت بصری چهره شما بیشتر شده و زوایای زیبای صورتتان نمایان شود؛

کدام نوع کانتور بهتر است؟

استفاده‌از کانتور پودری، مایع یا کرمی، کاملا به انتخاب و سلیقه خودتان بستگی دارد و در نهایت امر نوع آن‌ها تفاوت خاصی در زاویه‌سازی صورتتان ایجاد نمی‌کند. تنها لازم است بدانید پاک‌کردن کانتورهای پودری آسان‌تر از دیگر انواع آن است. همچنین کانتورهای مایع بهتر از سایر کانتورها محو یا بلندینگ می‌شوند و کانتورهای کرمی بافت طبیعی‌تر و هموارتری روی پوست صورت ایجاد می‌کنند.

این سلیقه شما است که ترجیح دهید آسان‌تر آرایش خود را پاک کنید، بلندینگ ساده‌تری داشته باشید یا اینکه نتیجه زاویه‌سازی و کانتورینگتان طبیعی‌تر باشد.

کانتورینگ صورت گرد و تپل چگونه انجام می‌شود؟

معمولا صورت‌های گرد و تپل زاویه فک خاصی ندارند و به همین علت باید با کانتور‌کردن آن را به شکل قلبی یا زاویه‌دار درآورد. در کانتورینگ صورت‌های گرد معمولا چانه را کمی باریک‌تر و استخوان‌های گونه را کمی پهن‌تر کرده و با ایجاد زاویه طبیعی در تمام صورت کار تمام می‌شود. درادامه مراحل کانتورینگ صورت گرد و تپل را شرح می‌دهیم.

ایجاد سایه‌روشن در کانتورینگ صورت گرد و تپل

تفاوتی ندارد که صورت شما گرد یا کشیده‌ است، در هر دو صورت در قدم اول نیاز است مقداری کانسیلر را زیر چشم‌هایتان بزنید تا آن نواحی روشن‌تر، شفاف‌تر و جوان‌تر به‌نظر برسد. کانسیلرهای مایع انتخاب بسیار مناسبی برای هایلایت یا روشن‌‌کردن نواحی مختلف صورت هستند، چراکه نحوه بلندینگ و محو‌کردن آن بسیار راحت‌تر از دیگر انواع کانسیلر خواهد بود.

توجه داشته باشید باید کانسیلر را فقط 1 تا 2 درجه روشن‌تر از رنگ پوست خود خریداری کنید. در این مرحله باید کانسیلر را به شکل یک مخروط یا مثلث برعکس زیر چشمان خود بکشید.

توجه داشته باشید ضلع بزرگ مثلث (قاعده) را باید تا زیر خط رویش مژه‌های پایین چشم امتداد دهید و دو ضلع دیگر را تا نوک گونه‌هایتان بکشید. فراموش نکنید داخل مثلث را با همان کانسیلر پر کنید. در مرحله بعدی، کانسیلر را بر پیشانی، روی خط بینی و روی گونه‌های خود (منطقه T) بکشید.

ایجاد سایه‌های تیره در کانتورینگ صورت گرد و تپل

شما با انجام کانتورینگ صورت تلاش می‌کنید زاویه‌های زیبایی به صورت، خصوصا در ناحیه گونه و فک بدهید تا فرم آن از حالت ساده و بی‌زاویه خارج شود. به همین منظور باید سایه‌های تیره‌ای در نواحی که می‌خواهید برجسته شود، ایجاد کنید. برای ایجاد سایه‌های تیره می‌توانید از کرم پودر مایع، برنزر، پنکک و یا کانسیلر استفاده نمایید. اما باید ببینید چه رنگی مناسب پوست صورت شما است؟

پیش از این اشاره کردیم برای انتخاب کانسیلر مناسب پوستتان باید سراغ رنگی بروید که 1 تا 2 درجه روشن‌تر از پوستتان است. برای انتخاب کانتور هم دنبال رنگی 1 تا 2 درجه تیره‌تر از پوستتان باشید. نحوه کانتورینگ و زاویه‌سازی صورت گرد به این صورت است که ابتدا باید یک خط در امتداد پیشانی‌تان و نزدیک به خط رویش موها ایجاد نمایید.

خط دیگر کانتور را باید روی خط زاویه فک خود بکشید. در ادامه نواحی زیر استخوان گونه و دو طرف بینی را کانتور کنید. توصیه می‌کنیم کانسیلر و کرم پودر خود را مخلوط کنید تا رنگی نزدیک به رنگ پوست خود داشته باشید.

برای ایجاد سایه‌های تیره می‌توانید از کرم پودر مایع، برنزر، پنکک و یا کانسیلر استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: لیفتینگ صورت چیست؟

محو‌کردن کانسیلر و کانتور در کانتورینگ صورت گرد و تپل

قسمت مهم کانتورینگ صورت گرد و تپل، بلندینگ یا همان محو‌کردن خط‌هایی است که روی صورت خود برای ایجاد زاویه کشیده‌اید. برای بهتر انجام‌شدن این مرحله می‌توانید اسفنج یا همان بلندرتان را کمی مرطوب کرده و آن را به شکل ضربه‌ای (تپ تپ) روی خط‌های کانسیلر خود بکشید.

همچنین می‌توانید از یک براش گرد مخصوص کانتور باکیفیت و مرغوب استفاده نمایید. براش را روی خط‌های کانتور بکشید تا ردی از مرز خط‌های کشیده‌شده در نواحی استخوانی باقی نماند و تنها سایه‌روشن‌های ایجاد شده زوایای صورت را نمایان کند. در این مرحله می‌توانید یک رژگونه که با رنگ پوستتان هارمونی دارد را استفاده کنید تا جلوه بیشتری روی استخوان گونه ایجاد کند.

نکاتی مهم در کانتورینگ صورت گرد و تپل

  • از کرم پودری متناسب با رنگ پوست خود استفاده کنید. هر چه رنگ کرم پودر شما به رنگ پوست صورتتان نزدیک‌تر باشد، چهره نهایی شما طبیعی‌تر خواهد شد و می‌تواند پایه خوبی برای کانتورینگ صورت شما فراهم کند.
  • فونداسیون خوب بسیار اهمیت دارد، زیرا اگر به شکل درست انجام نشود، صورتتان پوسته پوسته خواهد شد.
  • حتما از فونداسیونی استفاده نمایید که شکل موادش با سایر محصولات آرایشی‌تان یکسان باشد؛ مثلا اگر کانتور شما پودری است، فونداسیون شما هم باید پودری باشد؛ وگرنه صورتتان پوسته پوسته شده و جلوه طبیعی خود را از دست می‌دهد.
  • می‌توانید رنگ فونداسیون صورتتان را با رنگ پوست گردنتان هماهنگ کنید. پوست گردن کمی‌ رنگ‌پریده‌تر از صورت است و انتخاب رنگ مناسب بر اساس پوست گردنتان به شما این اطمینان را می‌دهد که میکاپ نهایی‌تان تیره نخواهد شد.
  • کانتورینگ‌کردن صورت به‌معنای برجسته‌کردن نقاطی است که می‌خواهید بیشتر دیده شوند. بنابراین باید نقاطی که می‌خواهید دیده نشوند را پنهان کنید. جهت هایلایت‌کردن، به محصولاتی نیاز دارید که یک تا دو درجه روشن‌تر از فونداسیون پایه پوستتان باشد. مراقب باشید که فراتر از دو درجه نروید تا ظاهر پوستتان طبیعی بماند.
  • برای بخش‌‌هایی که می‌خواهید برجسته‌تر کنید نیاز به محصولاتی‌ دارید که یک تا دو درجه از رنگ پوستتان تیره‌تر باشد. با استفاده‌از این وسایل، سایه‌هایی ایجاد می‌کنید که استخوان‌های گونه و زوایای فک را شارپ‌تر نشان دهد.
  • کیفیت براش روی ترکیب‌شدن و بلندیگ میکاپتان تاثیر می‌گذارد. اگر براش شما خوب نباشد و رنگ‌های مختلف درست ترکیب نشوند، میکاپتان شکل مصنوعی به خود خواهد گرفت. براش‌های بزرگ و پرپشت می‌توانند انتخاب خوبی باشند.
  • هنگام کانتورینگ موهای خود را از روی صورتتان کنار بزنید. همان‌طور که گفتیم کانتور‌کردن باید از خطوط رویش مو آغاز شود. بنابراین باید موهای خود را کاملا جمع کنید تا نه رنگ لوازم آرایشی را به خود بگیرد و نه مزاحم دید شما شود.
  • پیش از انجام کانتورینگ، حتما صورتتان را کامل شستشو دهید و خشک کنید تا آماده آرایش شود. اگر لازم بود، یک لایه‌برداری ملایم هم انجام دهید.
  • اگر می‌خواهید نواحی روشن صورتتان برجسته‌تر شوند، از هایلایترهای مخصوص برای متعادل‌کردن چهره خود استفاده کنید. هایلایترهای کرمی قادرند نور محیط را بیش از فونداسیون‌های پودری به خود جذب کنند و جلوه بیشتری به صورتتان بدهند.
  • پودرهای مات می‌توانند ظاهری نرم و زیبا به میکاپ شما بدهند. با استفاده‌از یک براش مناسب، لایه نازکی از پودر را روی صورتتان بزنید. در کنار آن می‌توانید از پودرهای روشن‌کننده یا شاین برای شفاف و براق‌شدن آرایش خود استفاده کنید. این پودرهای جلوه جذابی برای پوست شما خواهند داشت و می‌توانید در ناحیه گردن و سینه خود نیز از آن بهره ببرید.
  • زمانی که مطمئن شدید پایه آرایش شما آماده است و تمام نقاط زیبای صورتتان برجسته شده، آرایش لب و چشم‌های خود را آغاز کنید. به شما توصیه می‌کنیم برای طبیعی‌تر‌شدن آرایشتان، به هیچ وجه از میکاپ چشم و لب سنگین استفاده نکنید.
در این مرحله می‌توانید یک رژگونه که با رنگ پوستتان هارمونی دارد را استفاده کنید تا جلوه بیشتری روی استخوان گونه ایجاد کند.

با اهمیت و شیوه انجام کانتورینگ صورت گرد و تپل آشنا شدید. اگر شما هم به این بخش از میکاپ علاقه دارید، به شما توصیه می‌کنیم تک‌تک مراحلی که شرح دادیم را به‌درستی انجام دهید تا آرایشی طبیعی و زیبا داشته باشید.

منبع +++++

کانتورینگ صورت با لوازم آرایشی به چه صورت است؟

در این تکنیک با استفاده‌از لوازم آرایشی که رنگ‌هایی کمی تیره‌تر یا روشن‌تر از رنگ واقعی پوست شما است، به صورتتان زاویه داده شده و ظرافت استخوان‌های صورت شما را به نمایش می‌کشد. برخلاف کرم پودر و کانسیلرها، کانتورینگ با رنگ‌های متفاوت با رنگ پوست جهت ایجاد سایه‌روشن انجام می‌شود و نباید رنگ آن مطابق با رنگ پوست صورتتان باشد.

آیا برای کانتور صورت گرد و تپل باید از کرم پودر استفاده کنید؟

مشخصا هر آرایش بی‌نقصی نیاز به کرم پودر و پرایمر دارد. بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند استفاده‌از کرم پودر باعث غلیظ‌شدن و سنگین‌شدن آرایش صورتشان شده و همراه‌شدن آن با کانتور و کانسیلر آن‌ها را مانند عروس یا مدل‌های عکاسی میکاپ می‌کند.

کانتور صورت گرد و تپل چه اهمیتی دارد؟

کانتورینگ صورت باعث زاویه‌سازی و برجسته‌کردن نقاط زیبای صورت می‌شود. بسیاری از افرادی که صورت گرد و تپل دارند، ترجیح می‌دهند در آرایش روزانه خود صورتشان را کانتور نکنند. اگر شما هم این عادت را دارید، باید بگویم کانتورینگ صورت گرد و تپل باعث می‌شود جذابیت بصری چهره شما بیشتر شده و زوایای زیبای صورتتان نمایان شود؛

۲۶ تیر ۱۴۰۱ ۷ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی