ماساژ صورت با روغن نارگیل
۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ۱۲ دیدگاه zohre.kh

ماساژ صورت با روغن نارگیل

به این مطلب امتیاز دهید

روغن نارگیل از جمله روغن‌هایی است که درجه اشباع بالایی دارد. این روغن علاوه بر استفاده در محصولات آرایشی، یکی از بهترین و سالم‌ترین روغن‌ها برای پخت و پز است. روغن نارگیل در سراسر جهان، علاوه بر کاربرد بسیار در حوزه سلامت و زیبایی، به دلیل ارزش غذایی مناسب، به عنوان یک روغن خوراکی ایده‌آل شناخته شده است.

امروزه بسیاری از افراد از روغن‌های گیاهی، به ویژه روغن نارگیل برای سلامت پوست و موی خود استفاده می‌کنند و از طریق ماساژ صورت با روغن نارگیل، پوست خود را سالم و لطیف نگه می‌دارند. در ادامه این مقاله، بیشتر با این روغن و شیوه‌های ماساژ صورت با روغن نارگیل آشنا خواهیم شد.

ماساژ صورت با روغن نارگیل

روغن نارگیل از مغز (میوه) نخل نارگیل به دست می‌آید. این روغن حاوی اسیدهای چرب با زنجیره متوسط، از جمله: اسید کاپریک، اسید کاپریلیک و اسید لوریک است.

روغن نارگیل در دمای اتاق به شکل جامد بوده و اگر آن را اندکی گرم کنید، نرم شده و به شکل مایع درمی‌آید. حدود 52 تا 85 درصد روغن نارگیل از چربی‌های اشباع ‌شده خاصی تشکیل شده که اسیدهای چربی با زنجیره متوسط نامیده می‌شوند.

امروزه بسیاری از افراد از روغن‌های گیاهی، به ویژه روغن نارگیل برای سلامت پوست و موی خود استفاده می‌کنند

 یکی از ویژگی‌های ایده‌آل برای روغن نارگیل، اثر مرطوب‌کنندگی بعد از استفاده از آن است. مردم معمولا از روغن نارگیل برای اگزما و رشد نوزادان نارس استفاده می‌کنند. همچنین این روغن، برای پسوریازیس، چاقی، سرطان سینه، بیماری قلبی، ام اس و بسیاری از بیماری‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به پوستت جون تازه بده

3 فایده شگفت‌انگیز مصرف روغن نارگیل

افزایش کلسترول خوب

در بدن دو نوع کلسترول وجود دارد. لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) یا کلسترول خوب و لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) یا کلسترول بد. سطوح بالای HDL ممکن است به تقویت سلامت قلب و عروق کمک کند. برخی محققان استدلال کرده‌اند تری‌گلیسیریدهای زنجیره متوسط ​​(MCTs) مانند روغن نارگیل، ممکن است به افزایش سطح کلسترول خوب کمک کند.

با این حال، یافته‌های منبع معتبر منتشر شده در سال 2018 نشان می‌دهد که تأثیر روغن نارگیل فوق بکر بر کلسترول، ممکن است مشابه روغن زیتون باشد. البته متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند باید در مصرف روغن نارگیل نیز همانند هر روغن و چربی دیگر تعادل را رعایت نمود.

کنترل قند خون

یافته‌های یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که MCTs موجود در روغن نارگیل ممکن است به حفظ حساسیت بدن به انسولین کمک کند. هر چند این تحقیق روی حیوانات اثربخش بوده است، اما می‌توان امید داشت که در انسان‌ها نیز با مصرف این روغن همین رویه را داشته ‌باشیم.

افزایش سوخت‌وساز

محققان دریافته‌اند که مصرف نوعی چربی اشباع شده در روغن نارگیل به نام MCTs ممکن است مقدار کالری‌هایی را که سوزانده می‌شود، افزایش دهد. از آنجایی‌که چربی‌های موجود در روغن نارگیل 65% از نوع زنجیره متوسط است، ممکن است خواص چربی‌سوزی مشابه روغن MCT خالص را داشته باشد.

در حالی که MCT‌ها ممکن است میزان سوزاندن کالری شما را افزایش دهند، به خاطر داشته‌ باشید که روغن نارگیل کالری بسیار بالایی دارد و اگر آن را در مقادیر زیاد مصرف کنید، به راحتی می‌تواند منجر به افزایش وزن شود.

مصرف نوعی چربی اشباع شده در روغن نارگیل به نام MCTs ممکن است مقدار کالری‌هایی را که سوزانده می‌شود، افزایش دهد.

4 خاصیت فوق‌العاده ماساژ صورت با روغن نارگیل

روغن نارگیل را از میوه خام یا پوست خشک آن استخراج می‌کنند. به همین دلیل خاصیت نرم‌کنندگی و مرطوب‌کنندگی آن ممکن است برای انواع خاصی از پوست، مانند پوست‌های خشک یا معمولی تا خشک مفید باشد.

از دیگر خواص روغن نارگیل، تأثیر خوب بر چروک صورت است. روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب مغذی است که به آبرسانی و محافظت از پوست کمک می‌کند. مهم‌ترین این اسیدهای چرب عبارتند از لینولئیک اسید که به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند و اسید لوریک که خاصیت ضد باکتریایی دارد.

اگر پوست خشک و ترک‌خورده دارید، استفاده از خواص روغن نارگیل برای چروک صورت و دهیدراته شدن آن، به جای مرطوب کننده معمولی، ممکن است پوست شما را نرم و هیدراته کند و پس از بیدار شدن از خواب با طراوت و نرم به نظر برسد. در ادامه به برخی از دیگر خواص شگفت‌انگیز مصرف این روغن بر پوست اشاره می‌کنیم.

از بین رفتن میکرو ارگانیسم‌های مضر

همان‌طور که در قسمت‌های قبل اشاره کردیم، اسیدهای چرب زنجیره متوسط ​​موجود در روغن نارگیل، دارای خواص ضد میکروبی هستند و می‌توانند به پوست در مقابله میکروارگانیسم‌های مضر کمک کنند.

متخصصان معتقدند بسیاری از انواع عفونت‌های پوستی، از جمله آکنه، سلولیت، فولیکولیت و پای ورزشکاران، توسط باکتری‌ها یا قارچ‌ها ایجاد می‌شوند. شما می‌توانید به وسیله ماساژ صورت با روغن نارگیل و مالش آن روی پوست، از رشد این میکروارگانیسم‌ها جلوگیری کنید.

اسید لوریک تقریبا ۵5٪ از اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل را تشکیل می‌دهد که به روش بسیار مؤثر می‌تواند با میکروارگانیسم‌های مضر مبارزه کند.

علاوه بر این، اسید کاپریک یکی دیگر از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​است که در روغن نارگیل، به میزان کمتر یافت می‌شود. مطالعه دیگری نیز در لوله آزمایش، اثرات ضد قارچی اسید کاپریک را نشان داد. طی این مطالعه مشخص شد که این اسید می‌تواند از رشد انواع خاصی از قارچ‌ها جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: ماساژ صورت چیست؟

کاهش التهاب صورت و پوست

التهاب مزمن یکی از معضلات پوستی رایج در بین افراد است؛ از جمله آن می‌توان به پسوریازیس، درماتیت تماسی و اگزما شاره کرد. یکی از خواص بسیار مهم روغن نارگیل، ضدالتهابی بودن آن است. محققان عقیده دارند روغن نارگیل را روی گوش‌های ملتهب موش‌ها استفاده کردند. روغن نارگیل نه ‌تنها اثر ضد التهابی دارد، بلکه درد را نیز تسکین می‌دهد.

علاوه بر این، روغن نارگیل ممکن است با تأثیر مثبت بر میزان آنتی اکسیدان پوست، التهاب آن‌ را کاهش دهد. آنتی اکسیدان‌ها با تثبیت رادیکال‌های آزاد در بدن، خنثی کردن اتم‌های واکنشی می‌توانند به التهاب کمک کنند. متخصصان حوزه سلامت پوست اعتقاد دارند که می‌توان به وسیله ماساژ صورت با روغن نارگیل می‌توان تا حد زیادی از التهاب صورت و پوست جلوگیری کرد.

درمان آکنه و جوش

بسیاری تصور می‌کنند مصرف روغن نارگیل سبب بسته شدن منافذ پوست می‌شود، اما تحقیقات بسیاری نشان می‌دهد که اتفاقا مصرف این روغن سبب بهبود آکنه می‌شود. در قسمت قبل دیدیم که خاصیت ضد التهابی روغن نارگیل، سبب کاهش التهاب در بدن شده و چون آکنه نوعی التهاب پوستی به شمار می‌رود، به درمان آکنه نیز کمک خواهدکرد.

به علاوه، خواص ضد باکتریایی اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​در روغن نارگیل نیز می‌تواند به کاهش آکنه کمک کند. مطالعات متعدد نشان داده‌اند اسید لوریک و همچنین اسید کاپریک که تقریباً نیمی از اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل را تشکیل می‌دهد، باکتری‌های مرتبط با آکنه را از بین می‌برد.

ترمیم زخم‌های صورت

برخی تحقیقات روی حیوانات به ویژه موش‌ها نشان داده که روغن نارگیل ممکن است به بهبود زخم در سطح پوست نیز کمک کند. این مطالعه نشان داد که درمان زخم‌ها با روغن نارگیل سریع‌تر انجام می‌شود.

فقط کافی است در محل زخم، به ماساژ صورت با روغن نارگیل بپردازید. همچنین مصرف روغن نارگیل سطح کلاژن را افزایش می‌دهد که آن پروتئین مهمی برای بهبود زخم است.

روغن نارگیل به عنوان یکی از راه‌حل‌های دائمی بسیار مفید و البته طبیعی برای جلوگیری از ریزش مو است

4 خاصیت بی‌نظیر روغن نارگیل برای مو

روغن نارگیل یکی از محبوب‌ترین روغن‌های طبیعی برای درمان مشکلات مو و پوست است. از فواید این روغن برای مو می‌توان به محافظت از مو در مقابل حرارت، ترمیم موهای شکننده و آسیب‌دیده، جلوگیری از ریزش و کمک به رشد مو اشاره کرد.

روغن نارگیل به دلیل ویژگی حفظ رطوبت، به مدت طولانی در موهای شما باقی می‌ماند و رطوبت طبیعی آن را حفظ می‌کند. به همین دلیل، استفاده از روغن نارگیل یکی از مؤثرترین روش‌های درمان مو است. در ادامه برخی دیگر از فواید مصرف روغن نارگیل را بیان می‌کنیم.

درمان ریزش مو

یکی از معضلاتی که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند، ریزش متناوب مو است. روغن نارگیل به عنوان یکی از راه‌حل‌های دائمی بسیار مفید و البته طبیعی برای جلوگیری از ریزش مو است. در هند باستان از این روغن برای تمیزی و لطافت مو و حفظ سلامت آن استفاده می‌کردند.

اثر خنک‌کنندگی

بسیاری از افراد دچار تعریق زیاد در کف سر خود هستند. متخصصان به این اشخاص توصیه می‌کنند روغن نارگیل را بر کف سر خود ماساژ دهند. این روغن نه ‌تنها میزان سلامت پوست کف سر را افزایش می‌دهد، بلکه موهای شما را به خوبی تغذیه می‌کند.

درمان شوره سر

درمان شوره سر یکی از کارکردهای روغن نارگیل است. اسیدهای چرب مختلفی که در این روغن وجود دارند، ضد شوره هستند؛ در نتیجه، مصرف مرتب و به اندازه روغن نارگیل، شوره سر را از بین می‌برد.

همچنین می‌توانید با مخلوط کردن روغن نارگیل با آب گرم و روغن کرچک، شوره سر را درمان کنید. البته به دلیل ویسکوزیته بالای روغن کرچک، شست‌وشوی سر با شامپو، پس از استفاده از این ترکیب ضروری است.

حفظ رطوبت در موها

حفظ رطوبت یکی از بهترین و مهم‌ترین خواص روغن نارگیل برای سلامت موهای شماست. این روغن یکی از بهترین نگهدارنده‌های رطوبت بوده و در برابر شکسته شدن و تبخیر پایدار است.

مصرف روغن زیتون برای چه کسانی مضر است؟

ماساژ پوست و صورت با روغن نارگیل، ممکن است برای همه‌ی افراد مناسب نباشد. تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد این روغن برای صورت‌هایی‌ با پوست چرب یا مستعد آکنه چندان مناسب نیست.

یکی از کارکردهای روغن نارگیل، مسدودسازی منافذ پوست است. از آنجایی‌که روغن نارگیل می‌تواند منافذ پوست را مسدود کند، ممکن است سبب ایجاد آکنه در برخی از افراد نیز شود.

در پوست‌های چرب در صورتی که روغن نارگیل در طول شب روی پوست بماند، ممکن است باعث ایجاد جوش‌های سرسیاه و سرسفید روی سطح صورت شود.

همچنین اگر کسی به مدت طولانی آنتی بیوتیک مصرف می‌کند یا سیستم ایمنی ضعیفی دارد، نباید از روغن نارگیل برای صورت خود استفاده کند، زیرا زمینه مناسبی برای رشد انواع دیگر عفونت‌های قارچی یا باکتریایی یا آکنه را ایجاد خواهد کرد.

فیس براش آیلو پرو
یک دستگاه با دو قابلیت: شستشوی پوست و ماساژ صورت

آموزش صحیح ماساژ صورت با روغن نارگیل

استفاده درست از روغن‌های گیاهی، یکی از دغدغه‌های افراد هنگام مصرف آن است. اگر با هدف تأثیرگذاری بیشتر روغن نارگیل از آن استفاده می‌کنید، پس با ما همراه باشید تا آموزش نحوه صحیح ماساژ صورت با روغن نارگیل را فرابگیرید. لایه نازکی از روغن نارگیل را روی پوست خود بمالید. در نظر داشته باشید روغن‌ها گیاهی حرکت دست روی بافت پوست صورت را روان کرده و مانع از ایجاد چروک روی صورت می‌شوند.

ماساژ صورت با روغن نارگیل در زیر گوش و امتداد فک

با نوک انگشت این نقاط را به مدت یک دقیقه از زیر گوش به سمت گلو و در امتداد فک به صورت دورانی ماساژ دهید. در نقاطی که احساس گرفتگی دارید، فشار بیشتری اعمال کنید. لازم به ذکر است یکی از نقاطی که همواره ماساژ اصولی آن سخت است، همین ناحیه خواهد بود.

ماساژ صورت با روغن نارگیل در طرفین صورت

حرکات دورانی بزرگی در طرفین صورت و در امتداد فک، گوشه‌های لب، سوراخ بینی و روی گونه ایجاد کنید. در ضمن چشم‌های خود را ببندید و روی حرکات آرامش‌بخش تمرکز کنید.

ماساژ صورت با روغن نارگیل در گیجگاه و پیشانی

عمده سردردها در این ناحیه اتفاق می‌افتند. پس بهتر است در هنگام ماساژ صورت با روغن نارگیل، توجه بیشتری به این نواحی شود. از طرفین به سمت وسط پیشانی به صورت مارپیچ رفته و بازگردید. این حرکت را به مدت یک دقیقه ادامه دهید.

ماساژ صورت با روغن نارگیل اطراف چشم

انگشتان خود را روی تاج ابرو گذاشته و به آرامی به کناره چشم و پایین آن حرکت دهید و نهایتا در گوشه داخلی چشم این حرکت را ادامه دهید. این حرکت را باید به مدت یک دقیقه ادامه دهید. ماساژ این نقطه، آرامش را به چشمانتان باز می‌گرداند. برای جلوگیری از آسیب رساندن به پوست زیر چشم، از روغن بیشتری برای این ناحیه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش ماساژ صورت؛

ماساژ صورت با روغن نارگیل بینی

ماساژ بینی، به رفع سینوس کمک می‌کند. از بالا به پایین روی تیغه بینی را به مدت یک دقیقه ماساژ دهید.

روغن نارگیل دارای مواد مغذی زیادی است که می‌تواند به سلامتی شما و داشتن یک رژیم غذایی خوب کمک کند. این روغن حاوی اسیدهای چربی است که بدن شما به آن نیاز دارد و ممکن است به بهبود عملکرد متابولیسم و سلامت مو و پوست کمک کند.

با این حال، روغن نارگیل دارای مزایای بالقوه برای پوست، از جمله کاهش التهاب، مرطوب نگه داشتن پوست و کمک به بهبود زخم‌ها است.

اسیدهای چرب با زنجیره متوسط موجود در روغن نارگیل، دارای خواص ضد میکروبی هستند که می‌توانند به درمان آکنه و محافظت از پوست در برابر باکتری‌های مضر کمک کنند. متخصصان معتقدند ماساژ صورت با روغن نارگیل به صورت مرتب، پوست شما را نرم و لطیف خواهد کرد.

منبع +++

چهار خاصیت روغن نارگیل برای مو چیست؟

1.درمان ریزش مو 2. اثر خنک‌کنندگی 3. درمان شوره سر 4. حفظ رطوبت در موها

مصرف روغن زیتون برای چه کسانی مضر است؟

ماساژ پوست و صورت با روغن نارگیل، ممکن است برای همه‌ی افراد مناسب نباشد. تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد این روغن برای صورت‌هایی‌ با پوست چرب یا مستعد آکنه چندان مناسب نیست.

چهار خاصیت روغن نارگیل برای صورت چیست؟

1. از بین رفتن میکرو ارگانیسم‌های مضر 2. کاهش التهاب صورت و پوست 3. درمان آکنه و جوش 4. ترمیم زخم‌های صورت

معمولا روغن نارگیل چه کاربردی دارد؟

 یکی از ویژگی‌های ایده‌آل برای روغن نارگیل، اثر مرطوب‌کنندگی بعد از استفاده از آن است. مردم معمولا از روغن نارگیل برای اگزما و رشد نوزادان نارس استفاده می‌کنند. همچنین این روغن، برای پسوریازیس، چاقی، سرطان سینه، بیماری قلبی، ام اس و بسیاری از بیماری‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ۱۲ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی