لوسیون مو چیست؟
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ۱۲ دیدگاه zohre.kh

لوسیون مو چیست و چه کاربردی دارد؟

به این مطلب امتیاز دهید

در دنیای امروز افراد به هرنحوی به‌دنبال حفظ زیبایی و حفظ تناسب اندام‌ خود هستند. متخصصان و کارشناسان حوزه سلامت معتقد هستند تغذیه سالم و جلوگیری از آلودگی‌های محیطی عوامل بسیاری موثری خواهند بود که به افراد کمک می‌کنند تا هرچه بهتر مراقبت سلامت خود باشند. باتوجه به اینکه امروزه بسیاری از عوامل محیطی در اختیار افراد نبوده و نمی‌تواند از تاثیر آن‌ها بر بدن کاهش دهند، محصولات و ترکیبات خاص طبیعی و شیمیایی توسط متخصصان به بازار مراقبت‌های سلامت وارد شده‌اند.

اغلب افراد عقیده دارند که پوست و مو به‌عنوان مهم‌ترین عوامل زیبایی خواهند بود و مراقبت از آن‌ها به‌واسطه تماس زیاد و مستقیم با انواع آلودگی‌های محیطی بسیار حائز اهمیت است. یکی از ترکیباتی که امروزه بیشتر اشخاص برای مراقبت و سلامت از موی خود استفاده می‌کنند، لوسیون مو است. در این مطلب قصد داریم تا درخصوص لوسیون مو و انواع آن، مزایا و نحوه استفاده از لوسیون مو و تفاوت ماسک مو و لوسیون مو را برسی کنیم.

لوسیون مو چیست؟

حتما برای شماهم پیش آمده که در موهای خود احساس خشکی کنید. یکی از بزرگترین معضلات در موی افراد، خشکی بیش از اندازه آن‌هاست. این خشکی گاهی به‌قدری اعصاب‌خردکن شده که افراد تصمیم می‌گیرند علی‌رغم میل باطنی، مواهای خودرا کوتاه کنند. این خشکی از عوامل زیادی ناشی می‌شود.

یکی از ترکیباتی که امروزه بیشتر اشخاص برای مراقبت و سلامت از موی خود استفاده می‌کنند، لوسیون مو است.

استفاده از زیاد از سشوار و اتو مو، رنگ کردن موها، قرار گرفتن مو در معرض نور خورشید و استفاده از محصولات شیمیایی مانند دکلره از جمله عواملی است که باعث خشکی موها می‌شود و متاسفانه تعداد افرادی که در معرض این عوامل آسیب زننده به مو هستند کم نیست.

موهای خشک رطوبت خود را از دست می‌دهند و علاوه‌بر از دست دادن سلامتی و طراوت خود، ظاهری ناخوشایند پیدا می‌کنند که این امر به نوبه خود بر زیبایی ظاهر افراد بسیار تاثیرگذار است. بنابراین راه چاره رساندن رطوبت کافی به موها و بازگرداندن آب از دسته رفته به آن‌ها است. لوسیون مو محصولی است که امروزه با ترکیبات بسیار مفید و مغذی خود سبب شده تا پس از مصرف آن، موها رطوبت لازم و کافی را به‌دست آورد. لوسیون مو یک محصول حالت‌دهنده مو است و با مالیدن آن برروی مو، روی آن باقی می‌ماند.

هدف لوسیون‌ها معمولاً مرطوب کردن مو است، این محصول ماده‌ای شبیه به کرم بوده و مزیت اصلی آن رطوبت‌رسانی به ریشه‌های مو برای جلوگیری از خشکی بیشتر آن و ترمیم ریشه‌های مو است. لوسیون‌های مو بافت سبک‌تری نسبت به برخی از مواد شیمیایی دیگر و ژل‌های مرطوب‌کننده دارند، بنابراین می‌توان آن‌ها را برای تمام بافت‌های مو بدون هیچ‌گونه احساس سنگینی در موها استفاده کرد.

لوسیون‌های مو دارای مواد مرطوب‌کننده و حالت‌دهنده‌ای هستند که می‌توانند موها را نرم و قابل کنترل‌تر کنند. علاوه‌براین، آن‌ها به پوست سر نفوذ می‌کنند تا هرگونه خارش یا خشکی در ریشه را از بین ببرند. بنابراین، اگر می‌خواهید هر روز موهای خود را تازه نکه دارید به شما توصیه می‌کنیم حتما از این محصول کاربردی استفاده کنید.

اگر با موهای خشک و شکننده دست و پنجه نرم می‌کنید بهتر است هرچه سریع‌تر اقدام به استفاده از کرم مرطوب‌کننده مو کنید.
به پوستت جون تازه بده

فواید لوسیون مو چیست؟

همانطور که گفته شد عوامل زیادی وجود دارد که رطوبت طبیعی مو را از بین می برد و سبب آسیب به مو می‌شود. به عنوان مثال، آب و هوای خشک، اتو و حالت دهنده، مواد آرایشگاهی، تغییرات هورمونی و مواد شیمیایی موجود در برخی شامپوها. لوسیون مو می‌تواند از شما در برابر شکستگی و خشکی آینده موی شما محافظت کند و در عین حال خاصیت ترمیم‌کنندگی آسیب‌هایی را که قبلاً وارد شده است نیز برطرف کند.

اگر با موهای خشک و شکننده دست و پنجه نرم می‌کنید بهتر است هرچه سریع‌تر اقدام به استفاده از کرم مرطوب‌کننده مو کنید. در ادامه برخی از فواید استفاده از لوسیون برای موها را خواهیم گفت تا شما بدانید که استفاده از این محصولات مراقبتی تا چه حد می‌تواند شما را در داشتن موهای سالم و زیبا کمک کند.

فرموله شده برای انواع مو

موها مانند پوست در افراد مختلف انواع متفاوتی دارد و با گذر سن و تاثیر عوامل هورمونی و محیطی می‌تواند نوع مو تغییر کند. لوسیون‌های مو برای بسیاری از انواع مو و نگرانی‌های مختلف مراقبت از مو فرموله شده‌اند. شما می‌توانید از لوسیون‌ها برای درمان برای مشکلات شکنندگی و خشکی پوست سر استفاده کنید.

همچنین اگر موهای نازکی دارید به‌راحتی می‌توانید یک لوسیون ضخیم کننده تهیه کنید. اگر موهای مجعد دارید، می‌توانید از لوسیون بازکننده برای حالت دادن به موهایتان استفاده کنید. این یک مزیت بسیار عالی برای یک محصول مراقبتی است.

بیشتر بخوانید: فواید آب برنج برای مو؛ 

اسکین اسکرابر، درما اف
اسکین اسکرابر، جعبه ابزار پوست

رطوبت رسانی به مو

آبرسانی و رطوبت دهی به مو و پوست گام اول هر روتین مراقبتی و سلامتی برای پوست و مو است. موهای مرطوب شده خاصیت ارتجاعی بیشتری دارند و کمتر در معرض شکستگی و گره خوردن قرارخواهندگرفت. این بدان معنی است که رطوبت به شما کمک می‌کند تا طول مو را حفظ کنید. همانطور که موهای شما رشد می‌کند، مرطوب نگه داشتن موهای شما باعث می‌شود موهای شما بلندتر شوند.

جلوگیری از ریزش مو

ریزش مو از عوامل متععدی ناشی می‌شود. عوامل محیطی، هورمونی و ارثی می‌تواند دلیل ریزش موی سر شما باشد. لوسیون مو از فولیکول‌های مو در برابر تاثیر مضر هورمون DHT در ریزش موی ارثی نیز محافظت می‌کند.

ریزش موی ارثی به دلیل تبدیل تستوسترون به دی هیدروتستوسترون (DHT) ایجاد شده و می‌توان گفت DHT  بزرگترین دشمن مو محسوب می‌شود چرا که سبب بزرگ شدن فولیکول‌های مو شده و اجازه نمی‌دهد موها رشد کنند، در این صورت تارهای مو نازک شده و رشد کمی خواهند کرد.

اثرگذاری سریع

یکی از مزیت‌های یک محصول مراقبت پوست و مو اثرگذاری سریع آن است. خیلی از افراد دوست دارند تا اثرگذاری محصولی که استفاده می‌کنند را سریعا مشاهده کنند و این اتفاق حس خوبی را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد. مواد تشکیل دهنده لوسیون، تاثیرگذاری خود را از همان زمان استفاده، آغاز می‌کنند.

از آنجا که رشد مو روند کندی دارد، 3 تا 6 ماه طول خواهدکشید تا اولین اثرات آن قابل مشاهده باشد. در مناطق مشکل‌دار مو یا پوست سر، این روند آهسته‌تر  بوده و ریشه‌های مو به‌خصوص در موهای بلند، ممکن است برای مدت طولانی در مرحله استراحت باقی بمانند. اثر کامل لوسیون ها اغلب بعد از 12 ماه قابل مشاهده است..

یکی از مزیت‌های یک محصول مراقبت پوست و مو اثرگذاری سریع آن است.

3 نوع لوسیون مو پرکاربرد کدام‌اند؟

همان‍‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم لوسیون‌ها برای انواع مو فرموله شده‌اند. علاوه‌براین ترکیبات موجود در لوسیون‌ها متفاوت بوده و برای موقعیت‌های خاص و انواع موها استفاده می‌شوند.

اما ویژگی همه‌ی لوسیون‌ها، افزایش آب‌رسانی و ترمیم‌کنندگی ریشه مو است. اما لوسیون‌های خاص و منحصربه‌فردی نیز وجود دارند که دارای ترکیبات خاص با تاثیرهای مخصوص به خود هستند. در ادامه 3 لوسیون پرکاربرد برای مو را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

لوسیون روغنی

یکی از پرکاربردترین انواع لوسیون، لوسیون روغنی است. مهم‌ترین فایده‌ی این لوسیون ترمیم عمیق انواع موهای آسیب دیده بر اثر رنگ و دکلره یا استفاده دائم و همیشگی از وسایل حرارتی مثل اتو و سشوار است که دچار موخوره، خشکی و شکنندگی شده‌اند. این لوسیون به عمق فولیکول‌های موی شما نفوذ می‌کند و بعد از استفاده از این نوع لوسیون‌ها موهای شما ظاهر زیباتری نیز نیز پیدا کرده، مرتب و درخشان می‌شوند.

لوسیون آب‌رسان

هرچند آبرسانی به موها مختص نوع خاصی از مو نیست و همه افراد با هر جنس مویی باید به این موضوع توجه کنند اما این لوسیون مناسب افرادی است که موهای به‌شدت نازک و خشک دارند. یکی از راه‌های لطیف و قوی کردن این موها، استفاده از لوسیون‌های حاوی  عصاره‌های آب‌رسان در آن‌ها است.

آبرسانی روزانه و به‌موقع به ساقه‌ی موهای شما، اصلی‌ترین و مهمترین وظیفه لوسیون‌ موی آبرسان است. اغلب این نوع لوسیون‌های مو با آبرسانی باعث حجم‌دهی موها نیز خواهند شد. بعد از استفاده از این لوسیون احساس چرب و کثیف شدن موها را نخواهید داشت.

لوسیون متعادل‌کننده چربی سر

این لوسیون بهترین گزینه برای اشخاصی است که موهای چرب دارند. چربی بیش از اندازه‌ی پوست سر اغلب تاثیر بسیار مخرب و ناپسندی در ظاهر افراد درپی دارد.

بهترین راه درمان و مهار این غده‌های چربی، لوسیون متعادل کننده‌ی چربی سر است. این لوسیون مو حاوی ترکیباتی است که نقش موثری در کنترل چربی پوست سر دارند. این ترکیبات رشد و تکثیر باکتری‌هایی که سبب چرب شدن پوست می‌شوند را مهار می‌کند.

دانستن نحوه‌ی استفاده از محصولات مراقبت از مو و پوست یکی از الزامات مهم قبل از مصرف آن‌هاست

نحوه‌ی استفاده از لوسیون مو

دانستن نحوه‌ی استفاده از محصولات مراقبت از مو و پوست یکی از الزامات مهم قبل از مصرف آن‌هاست. البته درخصوص محصولات لوسیون خیالتان راحت باشد، چراکه دستورالعمل بسیار ساده‌ای دارد و شما می‌توانید با رعایت چند نکته و گذراندن مراحل کوتاهی از این محصولات استفاده کرده و تاثیر آن را مشاهده کنید.

در ادامه قصد داریم تا آموزشی مختصر ولی مفید را در ارتباط با نحوه‌ی مصرف لوسیون داشته باشیم.

طرز مصرف لوسیون بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که تصورش را می‌کنید. عموما قبل از مصرف لوسیون نیازی به شستشوی صورت و موهای خود نخواهید داشت و متخصصان بهترین زمان برای استفاده از این محصول را بعد از استحمام و شستن مو می‌دانند.

برای کارایی بیشتر و تاثیرگذاری بهتر لوسیون توصیه می‌شود که موها را به‌آرامی با یک حوله نرم خشک کرده و اصلا هم نیازی به استفاده از سشوار برای خشک کردن نخواهید داشت. سپس مقداری لوسیون را به کف دست خود بزنید و از پایین به بالا به موهای خود بکشید. ساقه موها باید به لوسیون مو آغشته شوند.

برای داشتن اطلاعات دقیق درخصوص شستشوی مو قبل از استفاده‌ بهتر است حتما روش استفاده درج شده روی بسته محصول را مطالعه کنید. برخی از لوسیون‌ها دارای ترکیبات خاصی برای تغذیه مو هستند که نباید به مدت طولانی روی پوست سر باقی بمانند. به همین دلیل بعد از چند دقیقه باید موها را شست.

همچنین باید مرطوب‌کننده را فقط روی موهای خیس بمالید. این کار به تارهای شما اجازه می‌دهد تا محصول را به خوبی جذب کنند.

تفاوت لوسیون مو با ماسک مو چیست؟

بسیاری از محصولات مراقبت از مو، از شامپوها گرفته تا ابزارهای حالت دهنده، وجود دارند که می‌توانند چربی طبیعی موهای شما را از بین ببرند

بسیاری از افراد براین تصور هستند که لوسیون مو و ماسک مو هردو یک محصول هستند و کارایی یکسانی دارند. اما باید به شما بگوییم که به‌طور قطع این تصور اشتباه است. این دو محصول کاملا از یکدیگر متفاوت بوده و فواید و نحوه استفاده جداگانه‌ای دارند.

  • طبق نظر متخصصان و کارشناسان حوزه سلامت و مراقبت مو، عمده تفاوت لوسیون مو و ماسک مو در نحوه استفاده از این دو محصول است.
  • شما قبل از استفاده از ماسک مو باید حتما موی خود را شستشو دهید تا اثر ماسک به‌خوبی جذب ریشه‌های آن شود. البته باید این نکته را هم درنظر داشته باشید که در لحظه مصرف ماسک مو حتما موهای خود را خشک کنید و شستشوی آن صرفا برای تمیزی است.
  • تفاوت دیگر در میزان و مدت تاثیرگذاری و همچنین فواید آن برای مو است. عموما لوسیون‌ها خاصیت ترمیم‌کنندگی و آب‌رسانی به‌مراتب قوی‌تری را نسبت به ماسک‌های مو دارند. البته کارشناسان این حوزه معتقدند، اگر به‌دنبال تاثیر آنی و فوری هستید بهتر است از ماسک‌های مو استفاده کنید. اما اگر به‌دنبال نتایج پایدارتر و ماندگارتر هستید توصیه ما استفاده از لوسیون مو است.

پوست و مو در عنصر بسیار مهم در زیبا به نظر رسیدن چهره است. بنابراین باید دائما مراقب این دو عضو بسیار مهم بود و این مراقبت در هر سنی باید صورت بگیرد. رطوبت و آب موجود در بافت پوست و مو یکی از عوامل تاثیرگذار بر حفظ سلامت آن‌ها است. همانطور که برای مراقبت از پوست خود باید از یک مرطوب کننده  استفاده ‌کنید، موهای شما نیز برای محافظ نیازمند ترکیبات مکمل حاوی مواد مغذی است. عمده‌ی این ترکیبات را می‌توانید در لوسیون مو مشاهده کنید.

استفاده از اتو و صاف‌کننده‌های مو گسترش پیدا کرده و همین باعث خشکی بیشتر ریشه‌های مو شده است. مصرف انواع لوسیون به شما کمک خواهد کرد تا این مشکل را حد بالایی برطرف کنید. یک لوسیون مو مرطوب‌کننده از موهای شما در برابر خشکی و شکستن محافظت می‌کند.

بسیاری از محصولات مراقبت از مو، از شامپوها گرفته تا ابزارهای حالت دهنده، وجود دارند که می‌توانند چربی طبیعی موهای شما را از بین ببرند. یافتن لوسیون‌های مراقبت از مو که به‌طور مداوم رطوبت را تامین و از خشکی و شکنندگی جلوگیری کند بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: رشد سریع مو؛

اگر از لوسیون برای جلوگیری یا درمان ریزش مو استفاده می‌کنید قبل استفاده از لوسیون‌های مختلف، ابتدا به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا با انجام چند آزمایش، علت ریزش‌ مو‌ی خود را متوجه شوید.

پس از تشخیص و مشورت با پزشک متخصص، یکی از لوسیون‌های مناسب را با توجه به علت ریزش موی خود انتخاب کرده و چند ماه تا پایان دوره‌ی درمان به استفاده از لوسیون ادامه دهید تا نتایج قابل قبول‌تری کسب کنید.

منبع +++

لوسیون مو چیست و چه کاربردی دارد؟

موهای خشک رطوبت خود را از دست می‌دهند و علاوه‌بر از دست دادن سلامتی و طراوت خود، ظاهری ناخوشایند پیدا می‌کنند که این امر به نوبه خود بر زیبایی ظاهر افراد بسیار تاثیرگذار است. بنابراین راه چاره رساندن رطوبت کافی به موها و بازگرداندن آب از دسته رفته به آن‌ها است. لوسیون مو محصولی است که امروزه با ترکیبات بسیار مفید و مغذی خود سبب شده تا پس از مصرف آن، موها رطوبت لازم و کافی را به‌دست آورد. لوسیون مو یک محصول حالت‌دهنده مو است و با مالیدن آن برروی مو، روی آن باقی می‌ماند.

فواید لوسیون مو چیست؟

1.فرموله شده برای انواع مو 2. رطوبت رسانی به مو 3. جلوگیری از ریزش مو 4. اثرگذاری سریع

چند نوع لوسیون پرکاربرد هست و کدامند؟

سه نوع لوسیون وجود دارد. 1. لوسیون روغنی 2. لوسیون آب رسان 3. لوسیون متعادل‌کننده چربی سر

برای کارایی بهتر لوسیون بهتر است چه کنیم؟

برای کارایی بیشتر و تاثیرگذاری بهتر لوسیون توصیه می‌شود که موها را به‌آرامی با یک حوله نرم خشک کرده و اصلا هم نیازی به استفاده از سشوار برای خشک کردن نخواهید داشت. سپس مقداری لوسیون را به کف دست خود بزنید و از پایین به بالا به موهای خود بکشید. ساقه موها باید به لوسیون مو آغشته شوند.

۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ۱۲ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی