آموزش پاکسازی صورت در آرایشگاه
۲ بهمن ۱۴۰۰ ۱۵ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

آموزش پاکسازی صورت در آرایشگاه؛ معرفی دستگاه‌ها و روش‌های پاکسازی

2/5 - (1 امتیاز)

اگر برای شما مهم است که پوستی سالم، شاداب و درخشان داشته باشید، بهتراست پاکسازی پوست صورت را فراموش نکنید. بسیاری از ما به‌دلیل درگیری‌ها و مشغله‌هایی که در طول روز با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنیم، زمان و انرژی انجام پاکسازی پوست در خانه را نداریم. در این شرایط رفتن به مراکز تخصصی برای دریافت خدمات مربوط به جوان‌سازی پوست توصیه می‌شود. اما درصورتی که تمایل دارید در خانه به مراقبت و رسیدگی از پوست خود بپردازید، بهتراست ابتدا آموزش پاکسازی صورت در آرایشگاه را به درستی فرا بگیرید تا بتوانید این‌کار را به بهترین شکل انجام دهید. زیرا استفاده از محصولات نامناسب و یا پیروی از شرایط نادرست انجام این‌کار، نه تنها شما را به داشتن پوستی زیبا نزدیک نمی‌کند، بلکه ممکن‌ است شما را درگیر عوارض و آسیب‌هایی نیز کند. در این مطلب سعی داریم شما را با روش‌های پاکسازی صورت در آرایشگاه، فواید آن و باید و نبایدهای مهم مربوط به پاکسازی صورت، آشنا کنیم.

آموزش پاکسازی صورت در آرایشگاه و روش‌های آن

پاکسازی صورت با هدف ازبین‌بردن سلول‌های مرده پوست، چربی، کثیفی، آرایش و سایر آلاینده‌ها از سطح و عمق پوست با استفاده از محصولات مخصوص برای این‌کار، انجام می‌شود. این نوع مراقبت از پوست به بازنگه‌داشتن منافذ و جلوگیری ازبروز بیماری‌های پوستی مانند التهاب و آکنه کمک می‌کند.

در این شرایط رفتن به مراکز تخصصی برای دریافت خدمات مربوط به جوان‌سازی پوست توصیه می‌شود

پاکسازی صورت در آرایشگاه با آن نوع از مراقبت از پوستی که در خانه انجام می‌دهید بسیار متفاوت است. شرط اساسی و اولیه انجام پاکسازی در مراکز مختلف، آموزش پاکسازی صورت در آرایشگاه بوده و به این‌شکل شما از مراقبت اصولی‌تری بهره خواهید برد. توصیه می‌شود به‌صورت دوره‌ای و منظم به انجام این‌کار بپردازید.

این توصیه بویژه برای افرادی که بالای 30 سال سن دارند و همچنین اشخاصی که از پوست چرب به‌همراه جوش و آکنه رنج می‌برند، جدی‌تر است. برای این دسته از افراد، یک یا دوبار پاکسازی در ماه و برای افراد با انواع دیگر پوست مانند خشک، مختلط و یا نرمال، هر سه ماه یک‌بار کافی است.

روش‌های پاکسازی پوست در آرایشگاه

باتوجه‌به آموزش پاکسازی صورت در آرایشگاه، دو روش کلی برای پاکسازی پوست را می‌توان معرفی کرد:

آموزش پاکسازی صورت در آرایشگاه بدون استفاده از دستگاه 

در این روش از پاکسازی پوست، بدون استفاده از دستگاه و با استفاده از مهارت‌های تجربی، ابتدا به تشخیص نوع پوست مراجع با استفاده از لمس و یا لامپ‌های مخصوص پرداخته می‌شود. ضرورت این‌کار به این دلیل است که حتما باید از محصولات مراقبتی ویژه هر نوع پوست به‌صورت مجزا استفاده کنید.

بنابراین در این شکل از پاکسازی، پوست با استفاده از محصولات مناسب و سازگار با آن، عاری از هرنوع آلودگی، چربی اضافی و سلول‌های مرده می‌شود. در ابتدای کار خود، ممکن‌ است با این سوال مواجه شوید که بهتربن مواد برای پاکسازی پوست بدون استفاده از دستگام کدام است؟ با توجه‌ به آموزش پاکسازی صورت در آرایشگاه بدون استفاده از دستگاه، بهتر است از مواد ذکر شده در این قسمت استفاده کنید:

  • استفاده از ژل و تونر برای پوست‌های چرب
  • استفاده از شیرپاک‌کن و تونر برای پوست‌های نرمال
  • استفاده از شیرپاک‌کن و تونر ویژه پوست خشک
  • استفاده از پاک‌کننده‌های ویژه هر قسمت از پوست، برای پوست‌های مختلط

 روش پاکسازی پوست صورت بدون استفاده از دستگاه

  • ابتدا موهای مراجع را با هدبند به سمت بالا قرار دهید. این‌کار را به این‌خاطر انجام می‌دهید که موی سر به مواد مورداستفاده آغشته نشود.
  • استفاده از مواد مراقبتی برای پاکسازی پوست که باید با نوع پوست فرد سازگار باشد.
  • پخش‌کردن مواد برروی پوست و استفاده از ماساژ با حرکات دورانی، تا مواد به‌خوبی جذب پوست شوند.
  • تمیزکردن مواد از روی پوست با استفاده از اسفج، و بعد از آن نیز به خشک‌کردن پوست بپردازید.
  • پد را با تونر آغشته کرده، تمام صورت را با آن پاک کنید.
  • در ادامه از اسکراپ مناسب پوست فرد برای انجام مرحله لایه‌برداری و آب‌رسانی به پوست استفاده کنید.
  • ماساژ، بخور زغال، ماسک پایانی، کرم‌ها و ضدآفتاب از جمله کارهایی‌ست که برای تکمیل عملیات پاکسازی پوست با توجه‌به درخواست فرد و همچنین نوع آموزش پاکسازی صورت در آرایشگاه می‌توانید انجام دهید.

بیشتر بخوانید: مراحل پاکسازی پوست؛

پاکسازی صورت در آرایشگاه با استفاده از دستگاه

استفاده از دستگاه‌های مخصوص، برای پاکسازی پوست بویژه برای افراد با پوست چرب عاری از جوش و آکنه بسیار مناسب است. با استفاده از آموزش پاکسازی صورت در آرایشگاه با استفاده از دستگاه، می‌توانید نظافت و لایه‌برداری عمیق پوست را تجربه کرده و منافذ خود را از هرگونه آلودگی پاک کنید. برای این‌کار بعد از انجام مراحل مربوط به استفاده از دستگاه برای پاک‌کردن پوست باید راه‌های زیر را دنبال کرده تا به بهترین نتیجه رسید:

  • استفاده از ماسک مربوط‌به پاکسازی پوست باتوجه به نوع پوست فرد
  • پاک‌کردن مواد از سطح پوست
  • ضدعفونی‌کردن پوست
  • استفاده از ماسک آرام‌بخش
  • اتمام کار با استفاده از کرم‌های مناسب و ضدآفتاب

نکته مهمی که در این قسمت باید به آن اشاره کرد این است که درصورتی که ناراحتی تنفسی و قلبی دارید، پوست خشک، حساس و یا آکنه‌داری دارید، در بدن شما پلاتین و یا باطری وجود دارد و از همه مهم‌تر باردار هستید، از روش پاکسازی پوست با دستگاه استفاده نکنید.

استفاده از دستگاه‌های مخصوص، برای پاکسازی پوست بویژه برای افراد با پوست چرب عاری از جوش و آکنه بسیار مناسب است

فواید آموزش پاکسازی صورت در آرایشگاه

باید توجه داشت که در کنار انواع روش‌های خانگی و سنتی مراقبت از پوست، نمی‌توان از فواید پاکسازی پوست در آرایشگاه و مراکز تخصصی چشم‌پوشی کرد. این افراد متخصص با گذراندن دوره‌های آموزش پاکسازی صورت در آرایشگاه، با انواع پوست، محصولات متناسب برای هرکدام از انواع پوست و همچنین روش استفاده از ابزارها و دستگاه‌های مختلف به‌خوبی آشنا هستند و به این شکل، به‌طور موثرتری به مراقبت و جوان‌سازی پوست شما می‌پردازند.

در این قسمت به برخی از مهم‌ترین این فواید اشاره می‌کنیم:

  • کمک‌به زیبایی، طراوت و سرزندگی پوست صورت از مهم‌ترین فواید پاکسازی صورت در آرایشگاه است.
  • استفاده از ماساژ صورت به‌منظور جذب مواد مورداستفاده برای پاکسازی، این‌کار به گردش منظم خود در زیر پوست شما می‌انجامد.
  • وجود مرحله آبرسانی موثر به پوست، به افزایش سطح رطوبت پوست کمک کرده که مانع از کم‌آبی لایه بیرونی پوست می‌شود.
  • پاکسازی پوست در آرایشگاه، هرنوع آلودگی، جوش‌های سرسیاه و سلول‌های مرده را از سطح پوست جدا می‌کند.
  • ایجاد آرامش در پوست و کمک به جذب راحت‌تر اکسیژن توسط آن، از نتایج مهم مرحله ماساژ پوست است.
  • کمک‌به جوان ماندن و رفع چروک‌های ریز پوستی از مهم‌ترین نتایج مرحله آبرسانی به پوست، بویژه پوست‌های خشک است.
  • جذب مواد مغذی، معدنی و اکسیژن‌دار، افزایش کلاژن‌سازی پوست، جوانی و درخشندگی پوست از مهم‌ترین فواید آموزش پاکسازی صورت در آرایشگاه است.
اسکین اسکرابر، درما اف
اسکین اسکرابر، جعبه ابزار پوست
به پوستت جون تازه بده

مراحل پاکسازی پوست در آرایشگاه چگونه است؟

برای افرادی که به پوست خود اهمیت می‌دهند و همواره برای مراقبت و محافظت از آن تلاش می‌کنند، اطمینان از نحوه انجام کار و روش‌های مربوط به آن بسیار مهم است، به‌همین خاطر بهتراست برای مراجع خود مراحل پاکسازی پوست را به‌خوبی توضییح دهید. برای این منظور از تجربیات عملی خود و آموزش پاکسازی صورت در آرایشگاه استفاده کنید. مراحل پاکسازی پوست صورت به ترتیب زیر است:

مرحله آماده‌سازی

باتوجه به نوع پکیجی که توسط فرد انتخاب می‌شود، اولین قدم آماده‌سازی برای پاکسازی پوست است. در این مرحله، ابتدا باید به فرد مشاوره‌های لازم داده شده و سوالاتی مانند سابقه بیماری، نوع دارویی که درحال مصرف آن است، مقدار آبی که در طول روز به بدن خود می‌رساند، شرایط کاری، تغذیه، فعالیت بدنی و مانند اینها پرسیده شود.

این به شما کمک می‌کند که با آگاهی از نوع سبک زندگی فرد، مناسب‌ترین مراحل را برای پاکسازی پوست او انجام دهید. تعویض و پهن‌کردن روانداز یکبارمصرف برروی تخت، زدن هدبند به‌منظور جمع‌کردن موی سر، پاک‌کردن صورت فرد از آرایش، کرم مرطوب‌کننده و یا کرم ضدآفتاب و… از جمله کارهایی‌ست که باید در مرحله آماده‌سازی برای پاکسازی صورت انجام شود. تمام این نکات در آموزش پاکسازی صورت در آرایشگاه به شما گفته خواهد شد.

مرحله مشخص‌کردن نوع پوست و بررسی ویژگی‌های آن

در این مرحله، باید با دقت و باتکیه بر دانش و تجربه خود، به بررسی پوست مراجع بپردازید. اهمیت این مرحله تا جایی‌ست که تشخیص شما، نوع پکیج و محصولاتی که قرارهست برای پاکسازی استفاده شود را تعیین می‌کند. بنابراین پس از بررسی و تشخیص نوع پوست فرد، پکیج مناسب را برای شروع کار خود انتخاب کنید.

مرحله بخور دادن پوست صورت

برای بازشدن منافذ و آماده‌سازی پوست جهت دریافت موثر محصولات مربوط به پاکسازی، از دستگاه‌های بخور کمک بگیرید. این‌کار به ریلکس شدن پوست، بازشدن منافذ و تخلیه جوش‌های سرسیاه کمک می‌کند. باید بدانید که بخوردادن برای افرادی که دارای پوست‌های حساسی هستند، مناسب نیست.

بهتراست برای این افراد این مرحله را حذف کرده و یا با درجه تنظیم ملایم‌تر و مدت زمان کمتری انجام دهید. همچنین با توجه‌به آموزش پاکسازی صورت در آرایشگاه، برای افزایش اثربخشی مرحله بخوردادن پوست، می‌توانید از انواع دانه‌ها و برگ‌های گیاهی مانند گل‌بابونه استفاده کنید.

برای این‌کار کافی‌ست این مواد را در قسمت مخزن آب دستگاه قرار دهید تا از فواید آن در بازکردن و تمیزکردن منافذ بهره ببرید. کمک‌به افزایش میزان گردش خون در زیر پوست، آبرسانی، ایجاد شفافیت، شادابی و روشنی پوست از دیگر مزایای استفاده از بخوردادن در پاکسازی پوست است.

همچنین با توجه‌به آموزش پاکسازی صورت در آرایشگاه، برای افزایش اثربخشی مرحله بخوردادن پوست، می‌توانید از انواع دانه‌ها و برگ‌های گیاهی مانند گل‌بابونه استفاده کنید.

مرحله لایه‌برداری و اسکراب پوست

این مرحله در نتیجه کار شما بسیار موثر است. برای انجام لایه‌برداری پوست، می‌توان از دو روش لایه‌برداری فیزیکی و یا شیمیایی استفاده کرد. انتخاب هرکدام از آن‌ها به انتخاب مراجع، پکیج سازگار با پوست او و هزینه پرداختی برای این‌کار بستگی دارد. تشخیص بهترین روش انجام لایه‌برداری برای هر نوع از پوست در آموزش پاکسازی صورت در آرایشگاه به‌خوبی شرح داده می‌شود.

در روش شیمیایی، از انواع کرم‌ها و محصولات ویژه برای لایه‌برداری پوست استفاده می‌شود. این مواد با عملکرد آنزیمی خود، به ازبین‌رفتن سلول‌های مرده پوست و بازشدن منافذ کمک می‌کنند. به‌منظور انجام صحیح مرحله لایه‌برداری ابتدا اسکراب مناسب با پوست فرد را به‌اندازه کافی برروی پوست قرار داده و به‌خوبی و به مدت کافی ماساژ دهید.

سپس اسکراب را با پدهای مخصوص از روی پوست فرد پاک کنید. در برخی موارد و با تشخیص متخصص زیبایی و پاکسازی، در این مرحله از انواع ماسک‌ها مانند ماسک زغال، سیاه و یا پیلینگ برای تخلیه جوش‌های سرسیاه نیز استفاده می‌شود.

مرحله تخلیه جوش‌های سرسیاه

جوش‌های سرسیاه زمانی به‌وجود می‌آیند که آلودگی و کثیفی به عمق منافذ نفوذ کرده و ماندگار شده است. درحین پاکسازی پوست، بهترین فرصت برای تخلیه این نوع از جوش‌ها فراهم است. برای این‌کار می‌توان از انواع ماسک‌ها استفاده کرده و یا با فشاردادن صحیح ناحیه جوش‌ها باتکیه‌بر آموزش پاکسازی صورت در آرایشگاه به خارج‌کردن جوش‌ها و پاکسازی عمیق منافذ بپردازید.

مرحله ماساژ پوست

پس از انجام تمام مراحل بازکردن منافذ و خارج‌کردن انواع آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی از سطح و عمق پوست، برای ریلکس شدن، استراحت و آرامش پوست، از ماساژ استفاده کنید. ماساژ، نرمش و واردکردن ضربه‌های ریز برروی پوست، جریان خون را افزایش داده، سلامت و درخشندگی پوست را تضمین می‌کند.

مرحله نهایی

برای اتمام پاکسازی پوست، بهتراست از یک ماسک ملایم و سازگار با پوست فرد استفاده کنید. بعد از آن نیز مقداری کرم ضدآفتاب برروی پوست بمالید. زیرا به‌دلیل لایه‌برداری و پاکسازی، پوست حساس شده و نباید بدون ضدافتاب دربرابر نورخورشید قرار گیرد.

بایدها و نبایدهای آموزش پاکسازی صورت در آرایشگاه

برای انجام صحیح پاکسازی پوست، بهتراست با نکات مهم و بایدها و نبایدهای مربوط‌به آن به‌خوبی آشنا باشید. توجه به این نکات در افزایش اثربخشی کار و همچنین رضایت مراجعین از شما، بسایر موثر است. در این قسمت برخی از مهم‌ترین نکات را معرفی می‌کنیم.

  • برای شستشوی صورت مراجع، از آب با دمای مناسب استفاده کنید. مطمئن شوید که همیشه از آب ولرم استفاده می‌کنید. آب‌داغ این پتانسیل را دارد که عملکرد سدپوستی را با التهاب و تحریک پوست مختل کند. همچنین آب سرد نیز اثرات نرم‌کننده‌ای که برای پاک‌کردن کامل آرایش و آلودگی‌ها لازم است را نخواهد داشت.
  • محصولات، لایه‌بردارها و اسکراب‌ها را با دقت انتخاب کنید.  باید توجه داشته باشید که برای پوست‌های متفاوت از یک محصول مشخص استفاده نکنید. تشخیص تفاوت بین انواع پوست‌ها و همچنین استفاده از محصولات سازگار با آن، مهم‌ترین قدم در رسیدن به یک پاکسازی مطلوب است. این نکات در آموزش پاکسازی صورت در آرایشگاه نیز ارائه می‌شود.
  • از استفاده از محصولات اسیدی اجتناب کنید. استفاده از یک لایه‌بردار و اسکراب حاوی اسیدسالیسیلیک، نه تنها نیاز به لایه‌برداری را برطرف می‌کند، بلکه به پوست شما برای افزایش گردش سلولی، مهار تولید چربی اضافی و رسیدن‌به چهره‌ای روشن‌تر کمک می‌کند. استفاده از یک تونر در مراحل پاکسازی پوست نیز راهی عالی برای مشاهده اثرات روشن‌کنندگی آن است.
  • قبل از اسکراب، پوست را تمیز کنید. باید بدانید که تمیزکردن پوست باید در الویت باشد.  این‌کار برای از بین‌بردن آلاینده‌ها و چربی اضافی از پوست بوده و بعد از آن با اسکراب سلول‌های تازه و زیبای پوست آشکار می‌شود.
  • به مقوله زمان توجه کنید. با توجه به آموزش پاکسازی صورت در آرایشگاه، باید به‌خوبی بدانید که برای هر مرحله از کار، هرنوع از پوست و هر محصول چه مقدار زمان صرف کنید. توجه داشته باشید که کیفیت کار خود را فدای تعداد بالای نوبت‌دهی خود نکرده و پاکسازی را با عجله انجام ندهید.
داشتن پوستی سالم و درخشان، ازجمله فاکتورهای مهم در زیبایی محسوب می‌شود. بسیاری از افراد برای مراقبت از پوست خود، زمان و هزینه زیادی را صرف می‌کنند

بیشتر بخوانید: پاکسازی پوست در خانه؛

داشتن پوستی سالم و درخشان، ازجمله فاکتورهای مهم در زیبایی محسوب می‌شود. بسیاری از افراد برای مراقبت از پوست خود، زمان و هزینه زیادی را صرف می‌کنند. در کنار استفاده از انواع محصولات مراقبتی، انجام پاکسازی پوست در مراکز تخصصی به شادابی آن بسیار کمک می‌کند. زیرا این افراد با توجه به تجربه و آموزش پاکسازی صورت در آرایشگاه، به موثرترین شکل، به انجام این‌کار می‌پردازند. اهمیت این موضوع را با آشنایی با روش‌ها، فواید و اهمیت پاکسازی پوست بهتر درک خواهید کرد. در این مقاله سعی داشتیم به معرفی کامل این موارد و بایدها و نبایدهای پاکسازی پوست صورت بپردازیم.

چه زمانی جوش های سرسیاه به وجود می‌ایند؟

جوش‌های سرسیاه زمانی به‌وجود می‌آیند که آلودگی و کثیفی به عمق منافذ نفوذ کرده و ماندگار شده است. درحین پاکسازی پوست، بهترین فرصت برای تخلیه این نوع از جوش‌ها فراهم است. برای این‌کار می‌توان از انواع ماسک‌ها استفاده کرده و یا با فشاردادن صحیح ناحیه جوش‌ها باتکیه‌بر آموزش پاکسازی صورت در آرایشگاه به خارج‌کردن جوش‌ها و پاکسازی عمیق منافذ بپردازید.

آیا بخور دادن صورت در پاکسازی مهم است؟

برای بازشدن منافذ و آماده‌سازی پوست جهت دریافت موثر محصولات مربوط به پاکسازی، از دستگاه‌های بخور کمک بگیرید. این‌کار به ریلکس شدن پوست، بازشدن منافذ و تخلیه جوش‌های سرسیاه کمک می‌کند. باید بدانید که بخوردادن برای افرادی که دارای پوست‌های حساسی هستند، مناسب نیست.

چرا باید پاکسازی صورت انجام بدیم؟

پاکسازی صورت با هدف ازبین‌بردن سلول‌های مرده پوست، چربی، کثیفی، آرایش و سایر آلاینده‌ها از سطح و عمق پوست با استفاده از محصولات مخصوص برای این‌کار، انجام می‌شود. این نوع مراقبت از پوست به بازنگه‌داشتن منافذ و جلوگیری ازبروز بیماری‌های پوستی مانند التهاب و آکنه کمک می‌کند.

در پاکسازی پوست رعایت چه نکاتی مهم است؟

محصولات، لایه‌بردارها و اسکراب‌ها را با دقت انتخاب کنید.  باید توجه داشته باشید که برای پوست‌های متفاوت از یک محصول مشخص استفاده نکنید. تشخیص تفاوت بین انواع پوست‌ها و همچنین استفاده از محصولات سازگار با آن، مهم‌ترین قدم در رسیدن به یک پاکسازی مطلوب است.

منبع ++

۲ بهمن ۱۴۰۰ ۱۵ دیدگاه
اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی