شستن صورت بعد از تزریق چربی
۱۱ دی ۱۴۰۰ ۱۵ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

شستن صورت بعد از تزریق چربی

به این مطلب امتیاز دهید

انسان به‌طور ذاتی میل به زیبایی، شادابی و جوانی دارد. امروزه انواع عمل‌های زیبایی زیر نظر مجرب‌ترین متخصصان زیبایی و جراحان پلاستیک بر روی صورت بیماران انجام می‌شود. یکی از انواع این عمل‌های زیبایی، تزریق ژل، چربی و فیلر به نواحی مختلف صورت مانند بینی، لب، گونه، پیشانی، زیر چشم و … است. در این مقاله با ما همراه باشید تا همه چیز در مورد تزریق به صورت، مراقبت‌های پس از آن و نحوه شستن صورت بعد از تزریق چربی، ژل و فیلر را برایتان شرح دهیم.

مراقبت‌های بعد از تزریق چربی

تزریق به صورت با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. روش‌هایی مانند تزریق ژل، تزریق فیلر، تزریق چربی و … بخشی از آن‌ها است. تزریق چربی معمولاً عوارض بیشتری نسبت به تزریق ژل و فیلر دارد؛ اما این عوارض کوتاه‌مدت است و با انجام مراقبت‌های پس از تزریق تا حد زیادی از شدت آن کاسته می‌شود.

تزریق چربی معمولاً عوارض بیشتری نسبت به تزریق ژل و فیلر دارد؛

درد، کبودی و تورم در ناحیه تزریق شده بخشی از این عوارض است. بهتر است بیمار تا حداقل ۲۴ ساعت پس از تزریق چربی به نواحی مختلف صورت خود دست نزند و فقط از کمپرس یخ برای رفع کبودی، درد و تورم استفاده نماید. احتمالاً بیمار پس از تزریق ترشحاتی را مشاهده کند که بعد از گذشت ۲۴ ساعت می‌تواند آن‌ها را به‌آرامی تمیز کند و صورت خود را شستشو دهد.

در ابتدا بهتر است در مورد زمان مناسب شستن صورت بعد از تزریق چربی و ژل، با پزشک مشورت کنید. نحوه انجام عملیات تزریق ژل و شرایط هر بیمار متفاوت است و ممکن است پزشک دستورالعمل‌های مختلفی برای هر بیمار داشته باشد؛ اما به‌طور کلی توصیه می‌شود تا بیست و چهار ساعت پس از تزریق ژل یا چربی به صورت، از حمام استفاده نکنید و صورت خود را نیز نشویید.

پس از گذشت بیست و چهار ساعت کامل می‌توانید با آب ولرم حمام کنید. توجه کنید که نباید فشاری به ناحیه تزریق شده وارد شود و هنگام شستشوی صورت خود، از ماساژ دادن آن ناحیه بپرهیزید. در هفته‌های ابتدایی پس از تزریق چربی یا ژل، سعی کنید از حمام کردن طولانی با آب خیلی سرد یا آب خیلی گرم اجتناب کنید.

به پوستت جون تازه بده

چه مدت بعد از تزریق ژل می‌توان صورت را شست؟

برای پاسخ به این سؤال مهم و کاربردی، از نظرات پزشکان صاحب تخصص در خصوص شستن صورت بعد از تزریق چربی استفاده می‌کنیم. از برخی متخصصان زیبایی این سؤال پرسیده شده که چه مدت پس از تزریق ژل به صورت می‌توان صورت را شست و استحمام انجام داد؟

برخی می‌گویند که بلافاصله پس از تزریق می‌توانید صورت خود را بشویید. باید توجه کنید که نباید هیچ گونه فشار شدیدی به ناحیه تزریق شده وارد کنید. اگر بر صورت خود بوتاکس یا دیسپورت تزریق کرده‌اید، توصیه می‌کنم حداقل تا ۴ ساعت پس از انجام تزریق دراز نکشید.

بهتر است برای حصول بهترین نتیجه از تزریق ژل به صورت، به یک متخصص زیبایی و جراح پلاستیک باتجربه و بادانش مراجعه کرده و از دستورالعمل‌های پیش از تزریق و پس از تزریق کاملاً پیروی کنید.

برخی متخصصان معتقدند هر کدام از انژکتورها در رابطه با محدودیت‌هایی که پس از تزریق ژل به صورت اعمال می‌شود، دستورالعمل‌های متفاوت و خاص خود را دارند، پس توصیه می‌شود سؤالات تخصصی خود را در مورد هر مرحله از تزریق ژل از جمله شستن صورت بعد از تزریق چربی، از انژکتور خود بپرسید تا مناسب‌ترین پاسخ را بگیرید.

بیشتر پزشکان توصیه می‌کنند که حداقل تا ۳ ساعت پس از تزریق بوتاکس، دیسپورت یا زئومین صورت خود را نشویند یا اگر نیاز است حتماً صورت شسته شود، آن را به آرامی لمس کنند تا مشکلی برای ناحیه تزریق شده ایجاد نشود.

این سوال‌ها و نگرانی‌ها از جمله زمان مناسب و نحوه شستن صورت بعد از تزریق چربی چیزهایی است که حتماً باید با پزشک متخصص دارای مجوز مشورت شود و قبل از ترک کردن مطب یا کلینیک، رفع شده باشد. توصیه می‌کنیم اگر به صورت خود بوتاکس تزریق کرده‌اید، حداقل ۴ یا ۶ ساعت صبر کنید و در این مدت زمان، صورت خود را نشویید. اگر تزریق به روش فیلر را انجام داده‌اید، تنها نیاز است مراقبت کنید که جسم خشنی با صورتتان برخورد نداشته باشد.

باید مراقب باشید که بلافاصله پس از تزریق ژل به لب و یا در ساعات اولیه بعد از تزریق، صورت و لب‌های خود را با آب سرد نشویید

نحوه شستن صورت بعد از تزریق چربی به لب

تزریق ژل به لب از سوی جوانان امروزی با استقبال بسیار زیادی روبه‌رو شده است. تزریق ژل لب یکی از انواع تزریقات ناحیه صورت است که توسط پزشک متخصص زیبایی جهت رفع نواقصی مثل پارگی لب، نامتقارن بودن آن، فرورفتگی‌ها و دیگر مشکلات این چنینی انجام می‌گیرد.

مراقبت‌های پس از انجام تزریق لب و شستن صورت بعد از تزریق چربی و ژل اهمیت بسیار زیادی در دستیابی به نتیجه دلخواه دارد. نحوه شستن صورت و زمان آن از مهم‌ترین مراقبت‌های پس از تزریق است.

باید مراقب باشید که بلافاصله پس از تزریق ژل به لب و یا در ساعات اولیه بعد از تزریق، صورت و لب‌های خود را با آب سرد نشویید. این اقدام باعث جمع شدن و گلوله مانند شدن ژل در زیر پوست لب و در نهایت موجب بدفرم شدن لب‌ها می‌شود.

در مقابل، استفاده از آب بسیار گرم هم می‌تواند ساختار ژل را تغییر داده و یا باعث حرکت ژل در زیر پوست لب و پارگی لب‌ها شود. همچنین برای شستن لب‌ها بعد از تزریق ژل نباید از شوینده‌های قدرتمند استفاده کنید و باید مراقب باشید که فشاری به لب‌ها وارد نشود.

بهتر است حداقل تا یک هفته پس از تزریق ژل به بینی، بیمار از استحمام و رفتن به سونا و استخر خودداری کند

شستن صورت بعد از تزریق ژل و چربی به بینی

عمل تزریق ژل به بینی یکی دیگر از انواع تزریقات صورت است. این عمل هم مانند دیگر تزریقات مراقبت‌هایی دارد که باید پس از انجام آن رعایت شود تا نتیجه دلخواه بیمار با کمترین عوارض حاصل گردد.

بهتر است حداقل تا یک هفته پس از تزریق ژل به بینی، بیمار از استحمام و رفتن به سونا و استخر خودداری کند.

توصیه می‌شود در هفته‌های اول پس از تزریق، جهت شستشوی صورت و بینی از شوینده‌های قوی استفاده نشود؛ همچنین بهتر است در همین هفته‌های ابتدایی از آب بسیار گرم یا آب بسیار سرد برای شستن صورت استفاده نشده و هنگام شستشوی صورت و بینی با آب ولرم، فشاری به بینی وارد نگردد و با کمترین لمس ممکن این کار انجام شود.

بیشتر بخوانید: شستن صورت با بتادین

شستن صورت بعد از تزریق ژل و چربی به زیر چشم

انجام تزریق ژل زیر چشم یکی از عمل‌های زیبایی صورت جهت رفع گودی و سیاهی زیر چشم است. همان‌طور که می‌دانید و کاملاً مشخص است، پوست ناحیه زیر چشم بسیار حساس و نازک است و به همین علت باید حداقل تا ۸ ساعت پس از انجام تزریق از تماس دست و لمس کردن چشم، استفاده از لوازم آرایشی مختلف و شستن صورت و چشم‌ها پرهیز شود.

توصیه می‌شود پس از گذشت حداقل ۲۴ ساعت از انجام تزریق، بیمار با صابون مناسب و مخصوص که توسط پزشک متخصص زیبایی و جراحی پلاستیک معرفی می‌شود، صورت خود بدون وارد کردن هیچ گونه فشاری شستشو دهد و سپس با آب ولرم آن را بشوید.

شستن صورت بعد از تزریق چربی به خط خنده و اخم

تزریق ژل به خط خنده و اخم یکی دیگر از انواع تزریقات صورت است که جذابیت خاصی برای بیمار به ارمغان می‌آورد و قطعاً مانند دیگر عمل‌ها، نیاز به رعایت مراقبت‌هایی دارد. مثلاً بهتر است تا ۲۴ ساعت پس از انجام تزریق، شستشوی صورت انجام نشود.

همچنین باید در هفته‌های ابتدایی پس از تزریق، صورت به‌وسیله شوینده ملایم، مناسب و مخصوص و با آب ولرم و متعادل شسته شود؛ بدون اینکه ماساژی انجام گرفته و فشاری به ناحیه تزریق وارد گردد.

بهتر است بدانید حمام‌های طولانی و استفاده از آب بسیار گرم و بخار کردن حمام، موجب وارد شدن آسیب به ژل و فیلر می‌شود و توصیه می‌شود تا حد امکان از استحمام کردن در هفته اول پرهیز شود و اگر نیاز به این کار بود، استحمام کوتاه و با آب ولرم انجام شود.

فیس براش آیلو کیوت اسکین یاسی
فیس براش سیلیکونی آیلو یه هدیهٔ متفاوت برای یه آدم متفاوت

مراقبت‌های مهم بعد از تزریق ژل چیست؟

مراقبت‌های پس از تزریق چربی و ژل به صورت، تنها در نحوه شستشوی صورت بعد از تزریق چربی و زمان آن خلاصه نمی‌شود و به رعایت موارد دیگری نیز نیاز است که نتیجه نهایی همان نتیجه دلخواه بیمار باشد. در این بخش از مقاله دیگر مراقبت‌های پس از تزریق ژل و چربی را برای شما شرح می‌دهیم.

پرهیز از ورزش و فعالیت سنگین

انجام ورزش و فعالیت‌های سنگین و شدید بدنی باعث بالا بردن ضربان قلب شده و این اتفاق تشدید کبودی و تورم صورت را به همراه خواهد داشت. علاوه بر این، ورزش‌های سنگین می‌تواند ژل، فیلر و چربی تزریق شده را تحریک کند و موجب حرکت آن‌ها در زیر پوست شود. بهتر است تا ۲۴ ساعت پس از تزریق از هر گونه فعالیت ورزشی پرهیز کنید و حداقل تا دو هفته بعد از انجام ورزش‌های سنگین خودداری نمایید.

خوابیدن درست و صحبح

نحوه خوابیدن پس از انجام تزریق اهمیت بسیاری دارد. مهم‌ترین اقدام این است که جهت جلوگیری از وارد شدن هر نوع فشاری بر ناحیه تزریق، بیمار هنگام خواب به‌صورت طاق باز بخوابد تا صورتش با زمین یا تشک برخوردی نداشته باشد.

توصیه می‌شود بیمار در کنار خود بالشت‌های نرم قرار دهد تا اگر خواست به‌صورت ناخودآگاه به اطراف بچرخد، این امکان برایش محدود شده و آسیبی به صورت خود وارد نکند.

پرهیز از استعمال دخانیات و مواد الکلی

استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی‌های الکلی مختلف بعد از تزریق ژل به نواحی مختلف صورت منجر به افزایش عوارض می‌شود. بهتر است حداقل تا ۳ یا ۵ روز پس از تزریق فیلر، ژل و چربی از استعمال دخانیات و خوردن نوشیدنی‌های الکلی به‌طور کامل خودداری شود.

استفاده مداوم از کمپرس سرد و گرم

یقیناً پس از تزریق ژل و چربی به نواحی مختلف صورت، مشاهده قرمزی و تورم و احساس درد در محل تزریق کاملاً طبیعی است و نگرانی خاصی ندارد. بیمار می‌تواند جهت کاهش درد، کبودی و تورم تا حدود ۳ ساعت پس از تزریق هر ۱۰ دقیقه یک بار از کمپرس سرد استفاده کند. بیمار باید مراقب باشد که محل تزریق از کمپرس یخ رطوبتی جذب نکند و کاملاً خشک بماند. پس از گذشت چند روز بیمار می‌تواند از کمپرس گرم برای کاهش عوارض خود استفاده نماید.

ماساژ صحیح و به‌موقع

گاهی اوقات پزشک جهت جلوگیری از خون‌مردگی و گلوله شدن ژل و فیلر توصیه می‌کند بیمار ناحیه تزریق شده را ماساژ دهد. دستورالعمل انجام صحیح ماساژ بسیار اهمیت دارد زیرا اگر فشار زیادی بر ناحیه تزریق وارد شود، ممکن است مشکلات جدیدی برای بیمار ایجاد شود و ناحیه تزریق شده فرم نهایی خود را از دست بدهد.

گاهی اوقات پزشک جهت جلوگیری از خون‌مردگی و گلوله شدن ژل و فیلر توصیه می‌کند بیمار ناحیه تزریق شده را ماساژ دهد.

عدم استفاده از لوازم آرایشی

بهتر است بیمار تا دو هفته پس از تزریق از آرایش کردن صورت خود پرهیز کند و از هیچ‌گونه لوازم آرایشی حتی ضد آفتاب هم استفاده نکند. همچنین توصیه می‌شود بیمار در مورد برندهای لوازم آرایشی که استفاده می‌کند با پزشک خود مشورت نماید.

رژیم غذایی مناسب

رژیم غذایی مناسب نقش بسیار مهمی در کاهش مدت زمان دوران نقاهت پس از عمل دارد. مصرف آب کافی و مایعات مقوی می‌تواند تورم و کبودی پوست را کاهش دهد. همچنین بهتر است بیمار در روزهای ابتدایی بعد از تزریق از غذاهای نرم و مقوی استفاده کند تا فشاری بر ناحیه تزریق شده وارد نشود. پس از چند روز بیمار می‌تواند به رژیم غذایی سابق خود بازگردد.

بیشتر بخوانید: ۵ اشتباه در شستن صورت

نحوه پوشیدن لباس و استفاده از لباس مناسب

پوشیدن لباس نیز تأثیر بسزایی در کاهش عوارض پس از تزریق دارد. مثلاً هنگام پوشیدن لباس‌های تنگ یا یقه اسکی ممکن است به صورت بیمار فشار وارد شود و ژل، فیلر و چربی تزریق شده را تحریک کند. بیمار می‌تواند در روزهای ابتدایی از لباس‌های دکمه‌دار، زیپ‌دار یا یقه گشاد استفاده نماید تا آسیبی به صورت خود وارد نکند.

مصرف داروها و مشورت با پزشک در طول دوران درمان

معمولاً پزشک متخصص زیبایی جهت کاهش تورم، کبودی و دردهای احتمالی پس از تزریق، داروهای خوراکی و موضعی مختلفی تجویز می‌کند. بیمار موظف است تا پایان دوران نقاهت خود، داروهای تجویزشده پزشک را به‌طور کامل و با زمان‌بندی درست مصرف کند تا دوران نقاهت و عوارض کاهش یافته و نتیجه نهایی عمل هر چه سریع‌تر مشاهده شود.

انجام و رعایت مراقبت‌های پس از تزریق اهمیت بسیار زیادی در نتیجه نهایی دارد.

با نحوه شستن صورت بعد از تزریق چربی، ژل و فیلر آشنا شدید. انجام و رعایت مراقبت‌های پس از تزریق اهمیت بسیار زیادی در نتیجه نهایی دارد. این مهم است که بدانید باید برای مشاهده نتایج تزریق صورت خود صبور باشید. بروز عوارض پس از هر نوع عملی طبیعی است. شما باید کاملاً استرس و نگرانی را از خود دور کرده و مراقبت‌های لازم را انجام دهید تا طول درمانتان کامل شود. امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله به شما کمک کنیم.

منبع ++

چه مدت بعد از تزریق ژل می‌توان صورت را شست؟

برخی می‌گویند که بلافاصله پس از تزریق می‌توانید صورت خود را بشویید. باید توجه کنید که نباید هیچ گونه فشار شدیدی به ناحیه تزریق شده وارد کنید. اگر بر صورت خود بوتاکس یا دیسپورت تزریق کرده‌اید، توصیه می‌کنم حداقل تا ۴ ساعت پس از انجام تزریق دراز نکشید.

نحوه شستن صورت بعد از تزریق چربی به لب چگونه است؟

باید مراقب باشید که بلافاصله پس از تزریق ژل به لب و یا در ساعات اولیه بعد از تزریق، صورت و لب‌های خود را با آب سرد نشویید. این اقدام باعث جمع شدن و گلوله مانند شدن ژل در زیر پوست لب و در نهایت موجب بدفرم شدن لب‌ها می‌شود.

بعد از تزریق ژل به زیر چشم باید چه کنیم؟

انجام تزریق ژل زیر چشم یکی از عمل‌های زیبایی صورت جهت رفع گودی و سیاهی زیر چشم است. همان‌طور که می‌دانید و کاملاً مشخص است، پوست ناحیه زیر چشم بسیار حساس و نازک است و به همین علت باید حداقل تا ۸ ساعت پس از انجام تزریق از تماس دست و لمس کردن چشم، استفاده از لوازم آرایشی مختلف و شستن صورت و چشم‌ها پرهیز شود.

۱۱ دی ۱۴۰۰ ۱۵ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی