پن شستشوی پوست چیست؟
۲۶ آذر ۱۴۰۰ ۱۰ دیدگاه zohre.kh

پن شستشوی پوست چیست؟ معرفی و بررسی انواع پن شستشو پوست در بازار

به این مطلب امتیاز دهید

صورت یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است و مشکلات پوستی می‌تواند باعث کاهش اعتماد به نفس فرد بشود. هر انسانی دوست دارد پوستی شفاف، تمیز و سالم داشته باشد و در راستای بهبود سلامت آن هم تلاش می‌کند؛ اما ممکن است برخی اوقات این تلاش‌ها به شکل درست انجام نشود و نتیجه عکس بدهد و بیشتر باعث خشکی و التهاب و یا چربی و آکنه شود. پن‌های شستشو صورت یکی از محصولاتی است که می‌تواند در این زمینه به فرد برای داشتن پوستی بهتر کمک کند و باعث شادابی و زیبایی پوست بشود. در این مقاله با ما همراه باشید تا همه چیز در مورد پن شستشوی پوست حساس را برای شما شرح دهیم.

پن شستشوی پوست حساس چیست؟

پیش از اینکه بدانید پن شستشوی صورت چیست، باید بدانید که پوست صورت، چه معمولی، چه چرب، چه خشک و چه مختلط دارای PH مشخصی است و برای اینکه در ناحیه پوست صورت مشکلی ایجاد نشود بهتر است از محصولاتی مانند پن شستشوی پوست حساس یا به‌طور کلی از پن‌های شستشو به‌جای محصولات بهداشتی دیگر استفاده شود؛ زیرا پن‌های شستشو دارای PH پایین و حالت اسیدی کمتری هستند و مشکل و حساسیت برای پوست ایجاد نمی‌کنند.

صورت یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است و مشکلات پوستی می‌تواند باعث کاهش اعتماد به نفس فرد بشود

زیاد بودن PH یا قلیایی بودن پوست باعث افزایش چربی و در نتیجه بروز آکنه و رشد باکتری‌ها می‌شود و در مقابل، کم شدن PH پوست یا اسیدی شدن آن باعث چین و چروک، خشکی و ایجاد حساسیت می‌شود.

پس نیاز است پوست انسان در محدوده مشخصی از سطح PH قرار بگیرد تا مشکلات جدی پوستی برای فرد پیش نیاید. یکی از اقدامات مناسب برای این کار استفاده از پن‌های شستشو است.

پن‌های شستشو در حالت کلی و شکل ظاهری، شبیه به صابون هستند اما از لحاظ مقدار PH کاملاً با صابون و محصولات صابونی تفاوت دارند و در واقع حالت قلیایی کمتری دارند و این سبب می‌شود که پوست انسان پس از مدتی شستشو خشک، ملتهب و قرمز نشود و بروز حساسیت بیمار را تهدید نکند. پن شستشوی پوست حساس برای مصارف مختلف از جمله تمیز کردن پوست، درمان لک و آکنه، درمان زخم و … استفاده می‌شود.

به پوستت جون تازه بده

انواع پن شستشوی پوست حساس

حال که متوجه شدید پن شستشوی صورت چیست، چه ویژگی‌ها و چه تفاوت‌هایی با محصولات شستشوی صورت دیگر مانند صابون دارد، ممکن است قصد خرید این محصول بهداشتی را پیدا کرده باشید. در این بخش از مقاله می‌خواهیم انواع پن شستشوی پوست حساس و کاربردهای مختلف آن‌ها را برای شما شرح دهیم.

بیشتر بخوانید: چرا ژل شستشوی صورت پوست چرب مهم است!؟

افرادی که بر روی پوست صورتشان جای لک‌های مختلف باقی مانده است و یا تیرگی‌هایی در قسمتی از پوست وجود دارد، می‌توانند از پن شستشوی روشن‌کننده صورت استفاده کنند

پن شستشوی روشن‌کننده

افرادی که بر روی پوست صورتشان جای لک‌های مختلف باقی مانده است و یا تیرگی‌هایی در قسمتی از پوست وجود دارد، می‌توانند از پن شستشوی روشن‌کننده صورت استفاده کنند و به مرور زمان تأثیر آن در از بین رفتن لک و تیرگی روی پوستشان را ببینند. PH این پن‌ها کاملاً مناسب با انواع پوست است و باعث بروز خشکی، التهاب، چربی و… نمی‌شود و به‌راحتی پوست صورت را صاف، شفاف، تمیز و روشن می‌کند و باعث حفظ رطوبت و شادابی پوست می‌شود.

پن شستشوی ضد لک

پن شستشوی ضد لک مشخصاً برای از بین بردن لک‌های مخصوص مانند لک‌های به‌جا مانده از جوش و آکنه استفاده می‌شود و حاوی مقادیر مشخصی از اسید لاکتیک، زینک سالیسسلات، ویتامین B5 و ویتامین E است که تمامی این‌ها در از بین بردن لک مؤثر است. عملکرد این نوع پن مانند عملکرد محصولات لایه‌بردار است و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد، به همین جهت بهتر است بیش از اندازه از آن استفاده نشود.

پن شستشوی صورت لایه‌بردار

توصیه می‌شود استفاده از پن‌های شستشویی که خاصیت لایه‌برداری دارند و فرمولاسیون آن‌ها مشخصاً برای این کار ترکیب شده است، زیر نظر پزشک انجام شود؛ زیرا این پن‌های شستشو قدرت بالایی در از بین بردن سلول‌های مرده پوست دارند و میزان مصرف آن باید توسط پزشک تعیین شود.

اسکین اسکرابر کیوت اسکین، درما اف
اسکین اسکرابر، جعبه ابزار پوست

پن شستشوی صورت پاک‌کننده

این مدل از پن‌های شستشو صرفاً جهت پاک‌سازی صورت از هر گونه آلودگی و گرد و خاک تولید شده است و برای هر پوستی مناسب است و ایجاد حساسیت نمی‌کند.

پن پاک‌کننده پوست صورت در فرمولاسیون خود حاوی ویتامین E است که از بروز حساسیت‌های پوستی جلوگیری می‌کند و رطوبت پوست را از بین نمی‌برد. این پن‌های پاک‌کننده کاربری عمومی دارند و بدون نگرانی از ایجاد مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پن شستشوی صورت ضد جوش

افرادی که وضعیت جوش زدن مداوم پوست خود ناراضی هستند و در نواحی مختلف صورتشان جوش‌های سر سیاه، سر سفید، هورمونی و … دیده می‌شود می‌توانند از پن‌های شستشوی صورت ضد جوش و آکنه استفاده کنند.

این پن‌ها قادر هستند به‌راحتی چربی پوست که عامل بسیار مهمی در جوش زدن است را کنترل کنند و منافذ پوست را ترمیم نمایند. همچنین در خشک شدن سریع‌تر جوش و سرعت بخشیدن به طول درمان جوش‌های مقاوم مؤثر هستند.

پن شستشوی صورت آبرسان

بسیاری از افراد از خشکی پوست خود ناراضی هستند. افرادی که پوست خشک دارند معمولاً از سوزش پوست، التهاب، پوسته‌پوسته شدن، قرمزی و … شکایت دارند و همواره به دنبال راهی برای افزایش رطوبت پوست خود هستند.

پن شستشوی پوست حساس که خاصیت آبرسانی دارد گزینه مناسبی برای این افراد است. این پن‌ها با فرمولاسیون غیرصابونی خود باعث می‌شوند PH پوست تنظیم شود. همچنین موجب افزایش رطوبت پوست نیز می‌شوند.

پن شستشوی صورت مخصوص پوست‌های چرب

در مقابل افرادی که همیشه از خشک بودن بیش از حد پوست خود شکایت دارند، افرادی هستند که چربی پوست خود ناراضی‌اند. چربی پوست یکی از مهم‌ترین عوامل بروز جوش‌های پوستی است و تا زمانی که تنظیم نشود می‌تواند باعث بروز مشکلات زیادی شود.

پن شستشوی صورت مخصوص پوست‌های چرب با فرمولاسیون خاص خود قادر است PH پوست را تنظیم کند و تا حد بسیار زیادی از چربی پوست بکاهد. با تنظیم PH پوست صورت نه تنها از میزان جوش‌ها کاسته می‌شود، بلکه رطوبت پوست به حد اعتدال می‌رسد و منافذ باز آن به‌راحتی جمع می‌شود.

بیشتر بخوانید: شستشوی پوست با سرکه سیب

تفاوت پن شستشوی پوست حساس با صابون چیست؟

صابون و پن از لحاظ ظاهری بسیار به یکدیگر شبیه هستند و کاربرد یکسانی هم دارد و هر دو معمولاً جهت پاک‌سازی پوست به دلایل مختلف استفاده می‌شوند؛ اما این دو محصول بهداشتی فواید و فرمولاسیون متفاوتی با یکدیگر دارند.

از مهم‌ترین تفاوت این دو محصول می‌توان به نوع کاربری آن اشاره کرد؛ پن‌ها به‌طور کلی برای شستشوی انواع پوست مانند پوست چرب، پوست خشک، پوست جوش‌دار، پوست لک‌دار، پوست حاوی زخم و اگزما، پوست حساس و… مورد استفاده قرار می‌گیرد اما صابون به دلیل خاصیت خشک‌کنندگی و PH پایین خود بهتر است فقط برای پوست‌های معمولی و نرمال استفاده شود.

می‌توانید به‌صورت عملی این تفاوت را به‌خوبی متوجه شوید، برای این کار، به دستشویی بروید و با صابون، یک طرف صورت خود را بشویید. حال برای مقایسه با پن شستشوی پوست، طرف دیگر صورت خود را با پن بشویید و آب بکشید. اگر روی پوست صورت خود دست بکشید، متوجه خواهید شد که قسمتی که با صابون شسته‌اید ظاهر تمیزتر است و کشیده شدن پوست خود را احساس می‌کنید؛

اما در طرف مقابل پوست نرم است و رطوبت خود را حفظ کرده است. چند دقیقه صبر کنید، نتیجه نهایی کاملاً متفاوت است. خواهید دید قسمتی که با صابون شسته شده است، کم کم براق می‌شود و از خود چربی ترشح می‌کند و قسمتی که با پن شسته شده، همچنان تمیز است و نه چربی از خود ترشح کرده و نه خشک و پوسته‌پوسته شده است.

این تفاوت اصلی پن شستشوی صورت و صابون است. صابون  PHای متفاوت با PH مخصوص پوست دارد و به همین دلیل قادر است تمام چربی‌ها پوست حتی چربی‌های مفید پوست که سبوم نام دارد و برای رطوبت و شادابی پوست نیاز است را از بین ببرد.

اما پن آسیبی به چربی‌های مفید پوست نمی‌زند و فقط آلودگی‌ها، سلول‌های مرده و چربی‌های مضر پوست را پاک می‌کند و علاوه بر آن، یک لایه محافظ بر روی پوست ایجاد می‌کند که وظیفه‌اش کنترل رطوبت پوست و جلوگیری از نابودی آن است و به همین دلیل شما بعد از شستشوی پوست صورت خود با پن‌ها، در صورت خود احساس نرمی و رطوبت می‌کنید. علاوه بر تمام این موارد، پن‌ها توانایی این را دارند که مواد مغذی را به پوست شما برسانند.

اما صابون‌ها خاصیت متفاوتی دارند؛ آن‌ها از تجزیه روغن‌ها و چربی‌های حیوانی و گیاهی تولید می‌شوند و خاصیت قلیایی بسیار بالایی دارند و که این ویژگی خوبی برای تنظیم PH پوست محسوب نمی‌شود. صابون قدرت شویندگی و تمیزکنندگی بالایی دارد و این ویژگی باعث تجزیه شدن و از بین رفتن لایه هیدرولیپیدی پوست شده و در نتیجه، پست از شستشو پوست خشک، کشیده و پوسته‌پوسته می‌شود.

فیس براش آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست
برش پاکسازی آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست

علاوه بر این، صابون باعث تجزیه ماده کلاژن موجود در پوست می‌شود و این اتفاق خوش‌آیندی نیست، زیرا تجزیه کلاژن پوست به معنای ضعیف شدن سیستم دفاعی پوست صورت در مقابل میکروب‌ها و باکتری‌ها است و نتیجه نهایی‌اش بروز جوش، آکنه و لک‌های پوستی است. افرادی که پوست خشک دارند نیز با استفاده از صابون به صورت خود آسیب زیادی می‌زنند؛ صابون باعث می‌شود خشکی پوست بیشتر شده و پس از شستشو، صورت پوسته‌پوسته شود و خشکی، قرمزی و التهاب را به همراه دارد. صابون‌ها تمامی چربی‌های موجود در پوست را به‌راحتی از بین می‌برند و با از دست رفتن چربی‌های مفید، پوست مجبور می‌شود برای محافظت از خود، چربی و ملانین بیشتری ایجاد کند و سطح چربی پوست بالا برود که این اتفاق نتیجه‌ای جز بروز جوش و آکنه بیشتر ندارد.

در مقابل، پن‌ها شوینده‌های ملایمی‌اند که حاوی سورفکتانت هستند و PH ای مطابق با PH مناسب صورت دارند و قادر هستند تمام آلودگی‌ها را از پوست بزدایند و علاوه بر آن، ساختار طبیعی و رطوبت پوست را حفظ کرده و عاملی برای ایجاد جوش، آکنه، لک، اگزما، خشکی، التهاب و … نشوند.

بیشتر بخوانید: شستشوی صورت به روش صحیح را بیاموزید!

پن شفاف مخصوص پوست‌های حساس درمالیفت

تا به اینجا با انواع پن شستشوی پوست حساس آشنا شدید و دانستید این محصول چه تفاوت‌هایی با صابون و دیگر محصولات شوینده پوست دارد. پن شفاف مخصوص پوستهای حساس درمالیفت یکی از بهترین پن‌های شستشوی صورت موجود در بازار است که با بهترین متریال و مواد اولیه تولید شده است.

PH این پن باکیفیت بسیار نزدیک به PH پوست است و از این جهت باعث بروز مشکلات و حساسیت‌های پوستی نمی‌شود. استفاده از پن شفاف مخصوص پوستهای حساس درمالیفت مزایایی دارد که در این بخش به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • این پن برای انواع پوست‌ها قابل استفاده است و عوارض جانبی ایجاد نمی‌کند.
  • پن شستشوی پوست حساس قادر است التهابات ناشی از جوش، آکنه، گزیدگی حشرات، اپیلاسیون و … را به‌راحتی درمان کند.
  • پن شفاف درمالیفت طراوات و شادابی را به پوست هدیه می‌دهد و چین و چروک‌های صورت را از بین می‌برد.
  • این پن با تمامی پوست‌های حساس و معمولی سازگار است و موجب بروز حساسیت و آلرژی نمی‌شود.
این پن حاوی شی‌باتر است که یکی از قوی‌ترین نرم‌کننده‌ها و مرطوب‌کننده‌های پوست است و باعث از بین رفتن خشکی پوست می‌شود.

پن شستشوی صورت کامان پوست خشک و حساس

یکی دیگر از بهترین گزینه‌هایی که برای خرید پن شستشوی پوست حساس وجود دارد، پن مخصوص پوست خشک و حساس کامان است. این محصول مانند دیگر محصولات این برند یک کالای باکیفیت است که با حجم زیاد و قیمت کم در بازار عرضه می‌شود و طرفداران خاص خودش را دارد.

پن شستشوی پوست خشک و حساس کامان از بروز حساسیت‌ها و مشکلات پوستی مانند خشکی، قرمزی، التهاب، پوسته‌پوسته شدن، جوش، آکنه، اگزما و … جلوگیری می‌کند و پوستی شاداب و تمیز را برای انسان به ارمغان می‌آورد. دیگر ویژگی‌های پن شستشوی پوست خشک و حساس کامان عبارت است از:

  • این پن حاوی شی‌باتر است که یکی از قوی‌ترین نرم‌کننده‌ها و مرطوب‌کننده‌های پوست است و باعث از بین رفتن خشکی پوست می‌شود.
  • پن شستشوی صورت کامان با داشتن مقادیر مناسبی از روغن جوجوبا و ویتامین E، چروک‌های پوستی، التهاب و اگزمای پوست را به‌راحتی از بین می‌برد.
  • پن شستشوی پوست حساس کامان PH بسیار مناسبی دارد و پوست را از حالت چرب یا خشک خارج کرده و به حد اعتدال می‌رساند.
  • این پن علاوه بر خاصیت پاک‌کنندگی و شویندگی مناسب، روند گردش خون را نیز آسان‌تر می‌کند.
  • در فرمولاسیون پن شستشوی صورت کامان از عصاره آلوئه‌ورا استفاده شده است که باعث آبرسانی عمیق، حفظ رطوبت و شادابی پوست می‌شود.
  • وجود مقادیری از ویتامین C در پن شستشوی کامان به‌عنوان آنتی اکسیدان عمل می‌کند و از تخریب و تجزیه کلاژن پوست تا حد بسیار زیادی جلوگیری می‌نماید.
پن‌های شوینده صورت یکی از جدیدترین محصولات بهداشتی است که میان مردم بسیار محبوب است

در این مقاله با صفر تا صد پن‌های شستشو و پن شستشوی پوست حساس و ویژگی‌های آن آشنا شدید. دانستید که پن‌های شوینده صورت یکی از جدیدترین محصولات بهداشتی است که میان مردم بسیار محبوب است و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن باعث شده تا مورد استقبال زیادی قرار بگیرد.

اگر از چربی یا خشکی بیش از حد پوست خود عاصی شده‌اید، به شما توصیه می‌کنیم که از پن‌های شستشوی صورت به‌جای صابون و دیگر شوینده‌ها استفاده کنید. خواهید دید که چقدر وضعیت پوستتان بهبود پیدا کرده است و زیباتر دیده می‌شوید. امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله به شما کمک کنیم.

منبع ++++

پن شستشو چیست؟

پن‌های شستشو در حالت کلی و شکل ظاهری، شبیه به صابون هستند اما از لحاظ مقدار PH کاملاً با صابون و محصولات صابونی تفاوت دارند و در واقع حالت قلیایی کمتری دارند و این سبب می‌شود که پوست انسان پس از مدتی شستشو خشک، ملتهب و قرمز نشود و بروز حساسیت بیمار را تهدید نکند

تفاوت پن شستشو با صابون چیست؟

پن‌ها به‌طور کلی برای شستشوی انواع پوست مانند پوست چرب، پوست خشک، پوست جوش‌دار، پوست لک‌دار، پوست حاوی زخم و اگزما، پوست حساس و… مورد استفاده قرار می‌گیرد اما صابون به دلیل خاصیت خشک‌کنندگی و PH پایین خود بهتر است فقط برای پوست‌های معمولی و نرمال استفاده شود.

چند نوع پن شستشو وجود دارد؟

1.پن شستشوی روشن‌کننده 2. پن شستشوی ضد لک 3. پن شستشوی صورت لایه‌بردار 4. پن شستشوی صورت پاک‌کننده 5. پن شستشوی صورت ضد جوش 6. پن شستشوی صورت آبرسان

۲۶ آذر ۱۴۰۰ ۱۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی