پاکسازی صورت با لیزر
۸ آذر ۱۴۰۰ ۱۰ دیدگاه zohre.kh

پاکسازی صورت با لیزر؛ لایه برداری پوست صورت با لیزر چگونه است؟

به این مطلب امتیاز دهید

پوست انسان از کودکی در معرض انواع آلودگی‌ها، نور خوشید، گرد و خاک، خشکی هوا و… قرار می‌گیرد و به مرور از طراوت و درخشندگی‌اش کاسته می‌شود. اما خبر خوب این است که می‌توان تا حدود زیادی، با کمک انواع روش‌های پاکسازی صورت، این روند تخریبگر را متوقف کرد یا سرعتش را پایین آورد. یادتان باشد پوست شما همواره توان بازسازی خود را دارد. بسته به سن و روشی که برای جوانسازی انتخاب می‌کنید این بازسازی می‌تواند اندک یا بسیار زیاد باشد. یکی از روش‌های بسیار مؤثر برای مراقبت از پوست، پاکسازی صورت با لیزر است.

در این مقاله قصد داریم انواع روش‌های پاکسازی صورت و تفاوت عملکرد این روش‌ها را با هم بررسی کرده و صفر تا صد پاکسازی با لیزر (مزایا و معایب و تناسب آن با انواع پوست) را شفاف‌سازی کنیم.

 پاکسازی پوست و پاکسازی صورت با لیزر چیست؟

پاکسازی پوست یک عبارت ترکیبی است که برای استفاده از روش‌های مختلف مراقبت از پوست به کار می‌رود. اگر برایتان سؤال است که چه پوست‌هایی نیاز به مراقبت دارند پاسخ این است: پوست شما! فرقی نمی‌کند که پوست خشکی دارید یا چرب، جوش می‌زنید یا لک دارید.

در هر صورت لازم است که به پاکسازی و مراقبت از پوستتان اهمیت دهید. گفتنی است پاکسازی صورت با لیزر یکی از روش‌های بسیار کاربردی برای مراقبت از پوست به شمار می‌آید.

یکی از روش‌های بسیار مؤثر در پاکسازی، پاکسازی صورت با لیزر است

پوست و چربی زیر بافت چهره از واحدهای زیبایی زیادی تشکیل شده که هر کدام این واحدها دارای رنگ و ضخامت و بافت و تحرک مشابه اما جدا از هم هستند. با افزایش سن جدا بودن این واحدها بیشتر آشکار شده و چین و چروک‌های صورت پدیدار می‌شوند. در پاکسازی پوست، این واحدهای جداگانه نقش اصلی را در التیام مشکلات پوستی بازی می‌کنند.

انواع روش‌هایی که برای پاکسازی پوست وجود دارند عبارت‌اند از:

روش‌های پاکسازی که پزشک متخصص باید انجام دهد

یکی از روش‌های بسیار مؤثر در پاکسازی، پاکسازی صورت با لیزر است که حتماً باید تحت نظر پزشک متخصص صورت بگیرد. علت اهمیت این موضوع این است که دستگاه‌های لیزر با توجه به نوع پوست شما تنظیم می‌شوند و بدون آسیب رسانی، پوست صورتتان جوانسازی می‌کنند.

تطابقی که این لیزرها با نوع پوست دارند موجب می‌شود که حتی افراد با سن بالا از این روش پاکسازی نتایج درخشانی بگیرند.

روش‌های پاکسازی که در سالن‌های زیبایی انجام می‌شود

در محیط آرایشگاه خدماتی نظیر ماساژ صورت، آبرسانی به کمک دستگاه‌های بخور، برداشت سلول‌های مرده به کمک لایه‌بردارهای شیمیایی، ابزار درمارولر، اسکراب‌ها و… صورت می‌گیرد.

روش‌های پاکسازی که در خانه می‌توانید انجام دهید

در صورتی که از هر کدام از روش‌های بالا نظیر پاکسازی صورت با لیزر یا لایه‌برداری در سالن‌های آرایشی استفاده کنید همچنان نیاز است که روتین‌ مراقبت از پوست خاص خودتان را داشته باشید.

نوشیدن روزانۀ آب به مقدار کافی، استفاده از ضدآفتاب مناسب پوست و مرطوب کننده‌های روز و شب از جملۀ این برنامۀ پوستی است که می‌توانید به کمک آن‌ها از پوستتان در برابر آلودگی‌ها و استرس روزانه و افزایش سن محافظت کنید. همچنین انواع ماسک‌های خانگی می‌توانند آسیب‌های پوستی سطحی را از چهره بزدایند.

انواع ماسک‌های خانگی می‌توانند آسیب‌های پوستی سطحی را از چهره بزدایند.

بیشتر بخوانید: بخور صورت و پاکسازی صورت!

به پوستت جون تازه بده

پاکسازی و شفافیت پوست صورت

متخصصان زیبایی توصیه می‌کنند که در کنار روتین روزانۀ مراقبت‌های پوستی، هر 4 الی 6 هفته، پاکسازی عمیق صورت انجام شود. در بیشتر مواقع برطرف کردن مشکلات پوستی نیاز به درمان‌های مختلفی دارد. به طور مثال ممکن است نیاز باشد در مراحل اولیۀ پیدایش چروک روی صورت از کرم‌های ضد چروک استفاده کرد و اگر این چروک‌ها عمیق‌تر بود به سراغ پاکسازی صورت با لیزر رفت.

به طور کلی پاکسازی و شفافیت پوست صورت برای سلامت آن بسیار حیاتی است. ما در اینجا به 5 علت لزوم این امر می‌پردازیم.

5 علت که نشان می‌دهد پاکسازی پوست ضروری است

1. پاکسازی پوست برای همه مناسب است: ممکن است شما با توجه به نوع پوستتان در استفاده از برخی روش‌های پاکسازی مثل پاکسازی صورت با لیزر محدودیت داشته باشید. با این حال پوست شما چه چرب باشد، چه خشک، چه جوش فعال چه لک داشته باشد باز هم نیاز به پاکسازی و مراقبت دارد. هر چه سن بالاتر می‌رود اهمیت پاکسازی صورت هم بیشتر می‌شود.

2. پوست جوانسازی می‌شود: استفاده از روش‌های پاکسازی که مناسب پوست هر کس باشد پس از مدتی باعث جوانسازی پوست می‌شود. کلاژن که ماده‌ای حیاتی است با هربار پاکسازی عمیق به میزان بیشتری در پوست تولید می‌شود و سن چهرۀ افراد را از آنچه هستند کمتر نشان می‌دهد و نتیجۀ این مراقبت مداوم داشتن پوستی درخشان و سالم خواهد بود.

3. پوست به صورت عمیق پاکسازی می‌شود: وقتی پاکسازی صورت به‌طور مداوم انجام نشود هرگز روش‌های مراقبت پوستی نمی‌توانند روی آسیب‌های عمیق پوستی تأثیر بگذارند و صرفاً درخشندگی سطحی و زدگذری ایجاد می‌کنند.
افرادی که در زمان گذشته یا اکنون تجربۀ جوش‌های فعال صورت را داشته‌اند یا در سنین پایین لک‌های ناشی از آفتاب‌سوختگی روی پوستشان به جا مانده باید برای محو کردن اثر این عارضه‌ها به روش‌های مختلف از جمله پاکسازی صورت با لیزر دوباره سلامت پوست خود را به دست آورند.

4. استرس کاهش می‌یابد: در محیط‌های پراز استرسی که ما زندگی می‌کنیم مراقبت از خود اهمیت بسیار زیادی دارد. پاکسازی پوست یکی از روش‌هایی است که با آن به خود یادآوری می‌کنیم که چقدر مهم هستیم و باید برای سلامت خودمان تلاش کنیم. روش‌های پاکسازی نظیر ماساژ صورت و استفاده از ماسک‌های خنک و خوشبو از جمله روش‌های پاکسازی بسیار فرح‌بخش است که لازم است برای آرامش بیشتر هر ماه وقتی را به این کار اختصاص دهید.

5. از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند: اگر پوست مدام پاکسازی شود دیرتر دچار پیری می‌شود و شادابی خود را حفظ می‌کند. بنابراین با توجه به علت‌های ذکر شده بهتر است پس از شناخت کافی پوستتان، روشی مناسب برای پاکسازی عمیق آن انتخاب کنید و هر ماه آن را تکرار کنید.
در ادامه اطلاعاتی دربارۀ برخی از این روش‌ها از جمله پاکسازی صورت با لیزر و لایه‌بردارها در اختیارتان قرار می‌دهیم. شما می‌توانید با توجه به عملکرد هر کدام از این روش‌های پاکسازی و به فراخور پوست خود یکی یا ترکیبی از آن‌ها را انتخاب کنید و زیبایی پوستتان را بهبود ببخشید.

اسکین اسکرابر، درما اف
اسکین اسکرابر، جعبه ابزار پوست

لایه برداری و پاکسازی صورت با لیزر

درمان‌های پوستی به کمک لیزر در میان مردم محبوبیت زیادی دارند؛ چراکه استفاده از لیزر برای لایه‌برداری سریع و بدون درد است و تأثیر چشمگیری در بهبود پوست صورت دارد. لایه‌برداری توسط لیزر باعث می‌شود لکه‌های رنگی ایجاد شده روی پوست، محل زخم‌های ناشی از کنه، چین و چروک‌های ریز صورت، لک‌های کبدی، غدد چربی روی بینی و… بهبود پیدا کنند.

 در لایه‌برداری لیزری آنچه اتفاق می‌افتد این است که پوست به صورت لایه به لایه تبخیر می‌شود، لایۀ بیرونی برداشته شده و لایۀ زیرین گرما می‌بیند. این عمل پوست را تحریک کرده و در نتیجه ناچار به کلاژن‌سازی می‌کند. فیبرهای کلاژن‌ تازه پوست تازه‌ای می‌سازند که بسیار نرم‌تر از گذشته خواهد بود و روی آن اثری از آسیب‌های پوستی قدیمی وجود ندارد. به این ترتیب پاکسازی صورت با لیزر باعث می‌شود سلامت پوست بازگردد.

جوانسازی و پاکسازی صورت با لیزر

برای جوانسازی صورت با لیزر انواع مختلفی وجود دارد که انتخاب آن‌ها به فراخور هر پوست برعهدۀ پزشک متخصص است. از جملۀ روش‌های لیزر عبارت‌اند از:

پاکسازی صورت با لیزر CO2

در لیزر CO2 که به تازگی نسل جدید از آن ارائه شده پالس‌های نوری بسیار کوتاه یا پرتوهای نوری مداومی به پوست وارد می‌شود که با کمتری آسیب به پوست اطراف صورت، لایۀ بیرونی پوست را برمی‌دارد و موجب جوانسازی آن می‌شود. مدت زمان لازم برای درمان و بازیابی پوست پس از لیزر CO2 دو هفته است.

پاکسازی صورت با لیزر اربیوم

لیزر اربیوم  به این منظور طراحی شده است که چین و چروک‌ و خطوط عمیق روی پوست را از بین ببرد و باید برای استفاده از این نوع لیزر بیهوشی موضعی صورت گیرد. این نوع لیزر فقط مختص صورت نیست و می‌توان از آن روی دست و گردن و سینه هم استفاده کرد.

لیزر اربیوم کمترین آسیب را به بافت اطراف می‌زند و این یکی از مهم‌ترین نکات مثبت این نوع لیزر است. همچنین عوارض جانبی کمتری در مقایسه با لیزر CO2 از قبیل، تورم و کبودی و قرمزی پوست دارد. طول درمان آن نیز کوتاه‌تر است و در عرض یک هفته پوست خود را بازیابی می‌کند. هرچه رنگ پوست شما تیره‌تر باشد عملکرد لیزر اربیوم روی آن بهتر خواهد بود.

پاکسازی صورت با لیزر RF فرکشنال

دستگاه فرکشنال دارای دو لیزر است که تخریبی و غیرتخریبی هستند و هر کدامشان روی قسمتی از صورت تأثیر می‌گذارند. سوزن‌های بسیار ظریف این دستگاه که با طلا پوشیده شده مانع از هرنوع حساسیت پوستی می‌شود. وظیفۀ این سوزن‌های ریز تحریک پوست برای کلاژن‌سازی است.

با خروج آن‌ها از پوست رد قرمزی روی صورت به جا می‌ماند که بعد از چند ساعت از بین می‌رود. بهتر است قبل از لیزر، پوست با کرم بی‌حسی موضعی پوشانده شود. پس از لیزر می‌توان برای بهبود سریع‌تر از کرم‌های ترمیم کننده استفاده کرد. اگر پاکسازی صورت با لیزر فرکشنال به صورت ماهیانه انجام شود خیلی زود مشکلات آن برطرف خواهد شد.

سوزن‌های بسیار ظریف این دستگاه که با طلا پوشیده شده مانع از هرنوع حساسیت پوستی می‌شود

مراقبت‌های قبل از لیزر صورت

برای این که در حین پاکسازی صورت با لیزر عارضه‌ای را تجربه نکنید بهتر است چند روز قبل از انجام این عمل مواردی را رعایت کنید. این نکات عبارت‌اند از:

1.دوری از نور آفتاب: حداقل دو هفته پیش از پاکسازی صورت با لیزر از بودن در معرض نور مستقیم آفتاب بپرهیزید. نور آفتاب به شدت به پوست صورتتان آسیب می‌زند و پس از لیزر این آسیب خود را نشان می‌دهد.

2. پرهیز در استفاده از مواد دارویی: همان‌طور که در بالا گفته شد لیزر باعث حساس‌تر شدن پوست می‌شود و بهتر است خود ما با استفاده از محصولات دارویی خاص به این مسئله دامن نزنیم. از این رو حداقل چند هفته پیش از لیزر از محصولات اسیدی مانند گلیکولیک اسید و رتینوئیک اسید خودداری کنید.

3. لزوم استفاده از کرم ضد آفتاب: چه در داخل منزل چه در بیرون، چه روز آفتابی و چه روز ابری، ضد آفتاب را از برنامۀ روتین مراقبت پوستی حذف نکنید و هر دو الی سه ساعت آن را تمدید کنید.

4. استفاده نکردن از محصولات لایه‌بردار: حداقل دو هفته پیش از پاکسازی صورت با لیزر مصرف هرگونه لایه‌بردار را کنار بگذارید تا التهابات پوستی بخوابد و لیزر با کمترین عوارض جانبی پوستتان را بهبود دهد.

5. اجتناب از آرایش صورت پیش از لیزر: برای انجام لیزر حتماً صورتتان را از هر نوع مادۀ آرایشی پاک کنید تا پوست دچار آلودگی و مشکلات ناشی از آن نشود.

6 فایدۀ پاکسازی صورت با لیزر

1. کم شدن خطوط چین و چروک: بیشترین چین و چروک‌ها عموماً دور لب و چشم پدیدار می‌شوند. لیزرها دقیقاً روی این نقاط به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که چین و چروک‌های تازه و با عمق کم کاملاً محو شوند و آن‌هایی که مدت‌هاست از ایجادشان گذشته قدری کمتر شوند.

2. درمان لکه‌های قهوه‌ای و قرمز و بی‌رنگ: مسائل مختلف از جمله پرتو آفتاب، بالا رفتن سن و مشکلات رنگدانه‌های پوستی می‌توانند به کمک لیزر برطرف شوند و پوست صورت را عاری از این لکه‌ها کنند.

3. سفت کردن پوست و تحریک آن برای ساخت کلاژن: با افزایش سن، پوست کشسانی خود را از دست می‌دهد. جاذبۀ زمین همه چیز را به سمت پایین می‌کشد، حتی پوست صورت را. بنابراین به مرور زمان با از بین رفتن کشسانی پوست دچار افتادگی می‌شود. پاکسازی پوست با لیزر این امکان را برای پوست ایجاد می‌کند که مجدداً کلاژن سازی کند و کشسانی از دست رفته را بازیابد. پوستی که به این شیوه درمان شود خیلی زود بهبود پیدا می‌کند و جوانتر به نظر می‌رسد.

4. بهبود بخشیدن به زخم‌های ناشی از آکنه و جراحی و… : جوش‌های صورت همواره پوست را نازیبا می‌کنند. افرادی که در بزرگسالی همچنان با آکنه درگیرند، آسیب پوستی بیشتری در مقایسه با نوجوانان روی صورتشان باقی می‌ماند. از طرفی برخی افراد زخم‌هایی روی صورتشان دارند که اعتمادبه‌نفسشان را خدشه‌دار کرده است. نتایج استفاده از لیزر برای پاکسازی پوست از فردی به فرد دیگر متفاوت است اما می‌توان گفت برخی به طور کامل با کمک این شیوه به سلامت پوستی دست یافته‌اند. 

5. کاهش برجستگی رگ‌های خونی روی پوست: اشعۀ نور خورشید، تحریکات پوستی، هورمون‌ها و… گاهی باعث برجستگی رگ‌های پوست صورت می‌شوند که به این نوع رگ‌ها، رگ‌های عنکبوتی می‌گویند. پاکسازی صورت با لیزر می‌تواند در یک یا دو جلسه این رگ‌های عنکبوتی را از روی پوست صورت پاک کند.

میکرودرم رویت
میکرودرم خانگی رویت، پوستتو احیا کن

6. کاهش اندازۀ منافذ بزرگ پوست: منافذ بزرگ پوستی که ناشی از افزایش سن و ژنتیک هستند باعث می‌شوند ناهمواری‌های زیادی در پوست ایجاد شود. اگر به صورت طولانی مدت از لیزر برای درمان استفاده کنید رفته رفته این منافذ کوچک‌تر شده و از ناهمواری‌های موجود کاسته می‌شود.

باید به این نکته توجه شود که با وجود فواید بسیار پاکسازی و لایه‌برداری صورت به کمک لیزر، این روش برای پوست برخی افراد مناسب نیست. افرادی که در این گروه قرار دارند بهتر است از قبل با پزشک خود مشورت کنند و پاکسازی صورت با لیزر را بعد از رفع مشکلاتشان انجام دهند یا به طور کلی از روش‌های دیگری برای لایه‌برداری یا مراقبت‌های پوستی خود استفاده کنند. کسانی که چنین محدودیتی دارند عبارت‌اند از:

  1. افرادی که در حال حاضر جوش فعال دارند؛
  2. افرادی که رنگ پوستشان بسیار تیره است؛
  3. افرادی که چین و چروک‌های عمیقی دارند؛
  4. افرادی که پوستی بیش از حد حساس و ضعیف دارند.

پاکسازی پوست با لیزر بهتر است یا با لایه بردار؟

از دیگر روش‌های پاکسازی پوست لایه‌برداری شیمیایی است. در این شیوه متخصص پوست از اسیدهای متنوع استفاده می‌کند تا جای آکنه، لکه‌های پوستی، اثرات آفتاب سوختگی و… را از روی صورت بزداید و چین و چروک‌ها را کاهش دهد. البته این روش عوارض جانبی هم دارد که از جملۀ این عوارض می‌توان به تیره شدن پوست صورت، واکنش‌های آلرژیک، عفونت یا ویروسی شدن پوست اشاره کرد.

پاکسازی صورت با لیزر تا دو هفته نیاز به مراقبت داشت اما در روش لایه‌برداری علاوه‌بر این مدت می‌بایست تا حدود 6 ماه از قرارگیری در معرض نورخورشید اجتناب شود و مراقبت‌های پوستی حساس‌تری دارد.

می‌توان گفت لایه‌برداری از جمله سریع‌ترین روش‌های پاکسازی پوست است و نیاز به بستری هم ندارد. علاوه‌بر برطرف کردن چین و چروک و لک‌های پوستی، اثربخشی این روش برای از بین بردن اسکارهای نه چندان عمیق نیز مناسب است. اما باید به این نکته توجه شود که نمی‌توان برای پاکسازی پوست همۀ افراد از روش لایه‌برداری استفاده کرد. به طور مثال اگر کسی سابقۀ تبخال دارد این روش برای او مناسب نیست.

پاکسازی صورت با لیزر بهتر است یا لایه‌بردار مسئله‌ای است که شما می‌بایست با توجه به شرایط خود و محدودیت‌های پوستتان بسنجید

پاسخ این سؤال که پاکسازی صورت با لیزر بهتر است یا لایه‌بردار مسئله‌ای است که شما می‌بایست با توجه به شرایط خود و محدودیت‌های پوستتان بسنجید و عوارض جانبی هر کدام از این روش‌ها را بررسی کنید. در نهایت نیز با پزشک متخصص خود در این باره مشورت کنید تا بهترین روش پاکسازی و مراقبت پوستی را برای خود به کار ببندید.

پاکسازی صورت با لیزر موهای زائد

موهای زائد صورت امروزه به کمک چند جلسه لیزر به طور کامل از چهره پاک می‌شوند و طراوت و زیبایی صورت را که پشت موهای زائد پنهان شده بود دوباره به نمایش می‌گذارد. استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد هم برای خانم‌ها و هم آقایان امکان‌پذیر است و در صورتی که مراقبت‌های پوستی پس از آن به درستی انجام شود نتیجه پوستی سالم و درخشان خواهد بود.

موهای زائد صورت امروزه به کمک چند جلسه لیزر به طور کامل از چهره پاک می‌شوند و طراوت و زیبایی صورت را که پشت موهای زائد پنهان شده بود دوباره به نمایش می‌گذارد.

اقداماتی که باعث می‌شوند پوست پس از لیزر موهای زائد زیباتر از گذشته شود عبارت‌اند از:

پاکسازی ملایم انجام دهید: برای اینکه منطقۀ لیزر شده را تحریک نکنید بهتر است از شویندگان ملایم استفاده کنید و حین شست‌وشو و خشک کردن فشاری به صورت وارد نکنید.

شروع به آرایش نکنید: پس از لیزر موهای زائد صورت بهتر است تا 24 ساعت از آرایش آن خودداری کنید چون در طول این مدت زمانی پوست در حساس‌ترین حالت خود به سر می‌برد و استراحت دادن به آن موجب می‌شود که سریع‌تر خود را بازیابی کند.

از خاراندن یا کشیدن یا اصلاح صورت خودداری کنید: پاکسازی صورت با لیزر دقیقاً به همان اندازه پوست را حساس می‌کند که آفتاب‌سوختگی. بنابراین پس از لیزر سعی کنید به صورتتان بیش از حد دست نزنید و تا زمانی که بهبود نیافته هیچ روش دیگری را برای اصلاح موهای زائد روی آن امتحان نکنید.

در معرض نور آفتاب قرار نگیرید: این توصیه در هر شرایطی مفید است اما اگر لیزر موهای زائد صورت انجام داده‌اید بهتر است بیشتر به این امر توجه داشته باشید. نور خورشید پوست شما را خشک و تحریک می‌کند. بهتر است در برابر نور خوشید از ضد آفتاب با SPF بیشتر از 35 استفاده کنید.

از مرطوب کننده استفاده کنید: پاکسازی صورت با لیزر می‌تواند موجب خشکی پوست شود و درمان این امر استفادۀ مداوم از مرطوب کننده‌های ملایم است. به خاطر داشته باشید که در 24 ساعت اول از مرطوب‌کننده‌ای استفاده کنید که اسیدی یا دارای رتینول نباشد تا پوست تحریک نشود.

از برنزه کردن در دستگاه و استفاده از لایه‌بردار اجتناب کنید: حداقل یک الی دو هفته از برنزه کردن در دستگاه خودداری کنید چون به اندازۀ نور خورشید برای پوست مضر خواهد بود. همچنین در این مدت از هیچ نوع لایه‌برداری استفاده نکنید تا پوستتان بهبود یابد.

به خاطر داشته باشید که در ابتدای امر حتماً لک‌ها، جوش‌ها و چین و چرک‌های پوست خود را به پزشک متخصص نشان دهید و از او بخواهید با توجه به نوع پوست خود شما بهترین روش پاکسازی را برایتان تجویز کند.

بیشتر بخوانید: انواع ابزار پاکسازی پوست را بشناسید!

ممکن است این امکان برایتان فراهم باشد که در مدت زمان کوتاهی تمامی مشکلات پوستی را با چند جلسه پاکسازی برطرف کنید. این احتمال هم وجود دارد که چین و چروک‌ها و لک‌ها عمق گرفته باشند و درمان طولانی‌تری را بطلبد. در هر صورت توصیه می‌کنیم حتماً فرصتی را برای جوانسازی پوست اختصاص دهید و از نتیجۀ این عمل لذت ببرید.

منبع ++++

پاکسازی پوست و پاکسازی صورت با لیزر چیست؟

پاکسازی پوست یک عبارت ترکیبی است که برای استفاده از روش‌های مختلف مراقبت از پوست به کار می‌رود. در هر صورت لازم است که به پاکسازی و مراقبت از پوستتان اهمیت دهید. گفتنی است پاکسازی صورت با لیزر یکی از روش‌های بسیار کاربردی برای مراقبت از پوست به شمار می‌آید.

پاکسازی و شفافیت پوست صورت چقدر اهمیت دارد؟

متخصصان زیبایی توصیه می‌کنند که در کنار روتین روزانۀ مراقبت‌های پوستی، هر 4 الی 6 هفته، پاکسازی عمیق صورت انجام شود. در بیشتر مواقع برطرف کردن مشکلات پوستی نیاز به درمان‌های مختلفی دارد. به طور مثال ممکن است نیاز باشد در مراحل اولیۀ پیدایش چروک روی صورت از کرم‌های ضد چروک استفاده کرد و اگر این چروک‌ها عمیق‌تر بود به سراغ پاکسازی صورت با لیزر رفت.

پاکسازی صورت با لیزر RF فرکشنال چگونه است؟

دستگاه فرکشنال دارای دو لیزر است که تخریبی و غیرتخریبی هستند و هر کدامشان روی قسمتی از صورت تأثیر می‌گذارند. سوزن‌های بسیار ظریف این دستگاه که با طلا پوشیده شده مانع از هرنوع حساسیت پوستی می‌شود. وظیفۀ این سوزن‌های ریز تحریک پوست برای کلاژن‌سازی است.

۸ آذر ۱۴۰۰ ۱۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی