آفتاب گرفتن در هوای ابری!
۱۸ آبان ۱۴۰۰ ۱۶ دیدگاه zohre.kh

آفتاب گرفتن در هوای ابری! روش صحیح انجام یک کار پیچیده!

به این مطلب امتیاز دهید

نور خورشید منبه غنی و طبیعی از انواع ویتامین‌ها است که از مهم‌ترین آن می‌توان به ویتامین D اشاره کرد. با توجه به این موضوع که این ویتامین در موادغذایی کمتری موجود است و بسیاری از افراد در جهان با مشکل کمبود ویتامین دی و عوارض ناشی از آن روبه‌رو هستند، حمام آفتاب می‌تواند پیشنهاد خوبی در یک روز آفتابی باشد. اما جالب است بدانید که آفتاب گرفتن در هوای ابری نیز به همان میزان شما را از جذب ویتامین دی بهره‌مند می‌سازد و اگر در مناطقی با آب‌وهوای سرد و ابری زندگی می‌کنید، از انجام این کار منصرف نشوید.

آفتاب گرفتن در هوای ابری!

با توجه به علاقه زیادی که اکثر افراد به آفتاب گرفتن نشان می‌دهند، تحقیقات و بررسی‌های زیادی نیز در زمینه روش‌های صحیح آن، تکنیک‌ها و استانداردهای نحوه‌ی انجام صحیح آن انجام شده است تا درگیر عوارض ناشی از در معرض نور خورشید قرار گرفتن نشوید. همچنین نحوه استفاده از محصولات مراقبت از پوست به هنگام آفتاب گرفتن تاثیر بسیاری در کاهش خطرات اشعه‌های مختلف خورشید دارد. در این مقاله سعی داریم شما را با این تکنیک‌ها و استانداردها آشنا کنیم.

به پوستت جون تازه بده

بهترین روزها برای آفتاب گرفتن

آفتاب‌گرفتن و برنزه‌کردن همیشه یک روال و برنامه موردعلاقه بسیاری از مردان و زنان برای سلامتی و زیبایی به‌ویژه در ماه‌های آفتابی تابستان بوده است. برای انجام این‌کار عوامل مختلفی مهم هستند، به‌عنوان مثال نوع پوست شما فاکتوری‌ست که باید نسبت به آن آگاهی داشته باشید و خصوصیات آن را برای ایجاد تجربه مناسب آفتاب گرفتن بشناسید. عامل دیگری که اهمیت زیادی دارد زمان است.

اینکه بدانید چه روزهایی از سال و همچنین چه ساعت‌هایی از روز را به حمام آفتاب بپردازید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. باید به نحوه عملکرد خورشید در طول سال فکر کنید. اینکه چه زمانی آفتاب ملایم است و چه زمانی خیلی گرم می‌شود.

بنابراین باید نوع عملکرد آفتاب در روزهای مختلف در محیط و منطقه زندگی خود را مطالعه کنید و بدانید که کدام روزهای هفته آفتاب روی پوست ملایم و چه زمانی بیش از حد گرم است. همچنین باید به ماه‌های مختلف سال نیز توجه کنید. در برخی ماه‌ها خورشید خیلی گرم است و ممکن است مشکلاتی را برای شما ایجاد کند و در برخی از ماه‌های سال شما با آفتاب گرفتن در هوای ابری مواجه هستید.

نوع آفتاب گرفتن در فصول مختلف نیز می‌تواند تاثیرات مختلفی را ایجاد کند. برخی از افراد آفتاب گرفتن در هوای ابری و زمستان را خیلی دوست دارند . به همین دلیل فصل‌های سردتر سال را برای انجام این کار می‌پسندند. برخی نیز به دلیل علاقه به تیره‌شدن پوست خود فصل‌های گرم‌تر را ترجیح می‌دهند.

توصیه می‌شود که در ماه‌های اردیبهشت تا شهریور اقدام به آفتاب گرفتن نکنید و یا در صورت انجام آن، حتما نکات ایمنی و جانب احتیاط را حفظ کنید. زیرا اشعه‌ها در این فصل‌ها بیش‌ازحد طاقت‌فرسا هستند. اشعه ماوراء‌بنفش در این زمان در تماس نزدیک با زمین است و اگر در این زمان برنزه شوید، ممکن‌است با مشکل آفتاب‌سوختگی و التهاب پوست مواجه شوید.

فیس براش آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست
برش پاکسازی آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست

بهترین ساعات روز برای آفتاب گرفتن

همان‌طور که به آن اشاره شد، برای گذراندن یک روز دلچسب با برنامه حمام آفتاب، توجه به روز و ساعت آن بسیار مهم است. پس قبل از اقدام به این‌کار حتما به این سوال پاسخ دهید که چه زمانی از روز می‌توانم آفتاب بگیرم؟ باید درنظر داشته باشید که بهترین ساعات روز تحت‌تاثیر فصل و شرایط آب‌و‌هوایی منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید می‌تواند متفاوت باشد.

اما یک اصل کلی وجود دارد و آن اینکه آفتاب‌گرفتن در زمان‌هایی که نور و پرتو خورشید دورتر و ملایم‌تر است، مناسب‌ و کم‌خطر می‌باشد. ساعات میانی روز می‌تواند زمان خوبی برای انجام این‌کار باشد. ممکن است تعجب کنید که چرا زمان میانی روز که تابش نور خورشید باشدت کمتری صورت می‌گیرد، بهترین زمان است.

این به‌این دلیل است که یک آفتاب‌گرفتن و برنزه‌شدن خوب را برای شما با کمترین ریسک تضمین می‌کند. این زمان ممکن است با زمان‌های مناسب آفتاب گرفتن در هوای ابری متفاوت باشد و بهتر است با کمی مطالعه و بررسی تایم مناسب برای حمام افتاب در شرایط هوایی مختلف را بدانید و بر همین اساس به انجام این‌کار روی آورید.

برای جذب ویتامین‌ها و فوائد آفتاب و همچنین تیره‌کردن پوست خود، توصیه می‌شود که یک روند تدریجی و مرحله‌به‌مرحله را در پیش بگیرید. زیرا عجله برای انجام آن و رسیدن به رنگ پوست دلخواه خود ممکن است منجر به سوختگی پوست و یا آسیب‌های جدی دیگر شود، به‌خصوص اگر شدت نور خورشید زیاد باشد.

بنابراین بهترین زمان اواسط روز و در ساعت‌های 2 تا 4 بعدازظهر است. از دلایل مهم دیگر برای آفتاب گرفتن در این ساعت‌ها این است که در این زمان، اشعه‌ها به سمت آسمان کشیده می‌شوند و این باعث می‌شود که اشعه‌های مضر تاثیر کمتری روی پوست شما بگذارند.

نوع آفتاب گرفتن در فصول مختلف نیز می‌تواند تاثیرات مختلفی را ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: روش صحیح آفتاب گرفتن:

7 اشتباه رایج در آفتاب گرفتن در هوای ابری

لازم است که به این نکته توجه کنید که با تغییر فصول، برخی از محصولات مراقبت از پوست طبیعی شما نیز باید تغییر کنند برای اینکه به پوست شما کمک شود تا با فصل جدید سازگار شود. هر فردی بسته به نوع پوست خود تحت تأثیر تابستان قرار می‌گیرد. مبتلایان به آکنه ممکن است بدتر شدن آکنه را تجربه کنند، در حالی که مبتلایان به قرمزی ممکن است قرمزی، گرگرفتگی و التهاب بیشتری را تجربه کنند. در این قسمت با اشتباهات رایج در مورد آفتاب گرفتن در هوای ابری و در زمستان و راه‌حل آن‌ها آشنا شوید.

  • تامین ویتامین D از طریق سولاریوم

بسیاری از افراد بر این باور هستند که با برنزه‌کردن از طریق دستگاه سولاریوم نیز به تامین ویتامین D لازم در بدن خود می‌پردازند. متاسفانه این باور در بین افرادی که در مناطقی با آب‌وهوای سرد و ابری زندگی می‌کنند، بیشتر رواج دارد. این درحالی‌ست که تمام بررسی‌ها و تحقیقات متخصصان پوست این اعتقاد را رد می‌کند. آسیب رسیدن به پوست، خطر ابتلا به سرطان و پیری زودرس در این روش از برنزه‌کردن بسیار بالاست.

  • افراد با پوست تیره نیازی به استفاده از ضدآفتاب ندارند

این ذهنیت بسیار غلط است که افراد با پوست تیره نیاز کمتری به استفاده از ضدافتاب و دیگر محصولات مراقبتی پوست به هنگام آفتاب ‌گرفتن در هوای ابری و دیگر زمان‌ها دارند.

زیرا حمام آفتاب به هر روشی و با هرنوع ویژگی‌های پوستی در صورتی که با رعایت استانداردها انجام نشود ممکن است به کدهای ژنتیکی شما آسیب برساند. بنابراین با هر رنگ پوستی، به مراقبت‌ها و اصول صحیح قرار گرفتن در معرض نور خورشید توجه کنید.

  • تنها آسیب آفتاب گرفتن سوختگی پوست است

همان‌طور که در قسمت‌های مختلف این مطلب به آن اشاره شد، آسیب‌های مختلفی برای روش‌های غلط آفتاب گرفتن وجود دارد. اما برخی افراد که آگاهی کمی نسبت به این موضوع دارند، تنها سوختگی و التهاب پوست را از عوارض آن می‌دانند.

اما برخی مشکلات ممکن است در آینده شما را درگیر کند. و همین امر عاملی‌ است که شما را در توجه به مراقبت از پوست خود در برابر اشعه خورشید، دچار سهل‌انگاری می‌کند.

  • استفاده از محصولات مراقبتی فقط در هوای آفتابی

آکادمی پوست آمریکا اعلام کرده است که تنها 20 درصد از افراد به هنگام آفتاب گرفتن در هوای ابری از محصولات مراقبتی استفاده می‌کنند. اما باید بدانید که پوست شما در هر زمانی ممکن است در اثر اشعه ماوراء‌بنفش خورشید آسیب ببیند.

آکادمی می‌گوید: “حتی در روزهای ابری، تا 80 درصد از اشعه ماوراء‌بنفش می‌تواند به پوست شما نفوذ کند.” بنابراین، مهم است که هر زمان که بیرون هستید، صرف نظر از زمان و فصل سال، به استفاده از ضدآفتاب و محصولات محافظت از پوست عادت کنید.

  • فراموش کردن پوشاندن قسمت‌های حساس بدن

هنگام آفتاب گرفتن در هوای ابری و دیگر آب‌وهوا، باید مطمئن شوید که تمام قسمت‌های حساس بدن خود را پوشانده‌اید. طبق تحقیقات صورت گرفته گوش‌ها، پلک‌ها، لب‌ها، پوست‌سر، بازوها، گردن و قفسه سینه‌ دربرابر نور خورشید آسیب زیادی می‌بینند.

برخی از این نواحی ممکن است نیاز به استفاده بیشتر از محصولات محافظتی نسبت به سایر قسمت‌های بدن داشته باشند. برای مثال، اگر چیزی می‌خورید یا می‌نوشید، احتمالاً نیاز دارید که محافظ آفتاب را دوباره به لب‌های خود بچسبانید. یا اگر دست‌هایتان را می‌شوید، بهتر است مجدد کمی لوسیون استفاده کنید.

  • عدم توجه به تاریخ انقضا محصولات مورداستفاده

یک عدد کوچک روی ضدآفتاب و دیگر محصولات مراقبتی آفتاب‌گرفتن وجود دارد که در زمان استفاده باید به آن توجه کنید. طبق بررسی‌های آکادمی پوست آمریکا، اگر مطمئن نیستید که چه مدت آن محصولات را داشته‌اید، آن‌ها را دور بیندازید. همچنین در صورتی که تاریخ انقضا نامفهوم شود و مدت طولانی از خرید آن می‌گذرد، از استفاده آن اجتناب کنید.

  • استفاده از محصولات چند منظوره

محافظت در برابر آفتاب‌گرفتن به اشکال مختلفی انجام می‌شود. این نوع از مراقبت‌ها اغلب در آرایش گنجانده می‌شود، در صورتی که این موارد را با یک SPF مناسب تکمیل کنید خوب است. اما طبق تحقیقات انجام شده بهتر است برای آفتاب گرفتن در هوای ابری محصولات جداگانه بخرید و از ان‌ها با روش‌های صحیح استفاده کنید. علاوه‌بر این، بهتر است از لوسیون‌های ضدآفتاب به‌جای اسپری‌ها استفاده کنید. زیرا به این شکل بهتر متوجه می‌شوید که پوست شما چقدر پوشانده شده است و مواد مضر اسپری را نیز تنفس نخواهید کرد.

در هنگام آفتاب گرفتن باید موارد زیر را درنظر داشت:

  • در طول حمام آفتاب، مقدار زیادی آب بنوشید و خود را هیدراته نگه دارید.
  • سر خود را با یک حوله مرطوب بپوشانید .
  • پس از آفتاب‌گرفتن، با آب حمام کنید.
  • پس از آفتاب‌گرفتن، فوراً چیزی نخورید .
  • بیش از 1 ساعت زیر نور آفتاب ننشینید.
  • قبل از حمام آفتاب به مدت 2 ساعت چیزی نخورید.
  • افرادی که از بیماری‌های قلبی رنج می‌برند یا به نور آلرژی دارند، نباید آفتاب بگیرند.
آفتاب گرفتن در تمام طول سال طرفداران زیادی دارد

وسایل لازم برای آفتاب گرفتن در هوای ابری

آفتاب گرفتن در تمام طول سال طرفداران زیادی دارد. بسیاری از این افراد، به گرفتن آفتاب در هوای ابری نیز روی می‌آورند. برای اینکه بتوانید از تمامی فوائد و ویتامین‌های نور خورشید استفاده کنید، بهتر است وسایل و تجهیزات خود را با نوع شرایطی که در آن قرار دارید متناسب کنید.

استفاده از انواع روغن‌ها، ضدآفتاب‌های مناسب هوای ابری، لوسیون‌های آب‌رسان و مرطوب‌کننده، ژل‌های شست‌وشو، بالم ضدآفتاب لب، عینک آفتابی، اسپری‌های بعد از اتمام آفتاب‌گرفتن، کلاه و حوله توصیه می‌شود. همچنین به هنگام تهیه هر کدام از آن‌ها با فروشنده و متخصص مشورت کنید تا محصولی را که با شرایط پوستی شما و ویژگی‌های آب‌وهوایی منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید را خریداری کنید.

روغن برنزه‌کننده، اشعه خورشید را بر روی پوست جذب کرده و متمرکز می‌کند تا رنگ برنزه‌ای عمیق و تیره ایجاد کند.

روغن‌های ویژه برای آفتاب گرفتن

استفاده از روغن‌های ویژه برای آفتاب‌گرفتن به شما در محافظت از پوست خود و رسیدن به یک رنگ پوست زیبا کمک خواهد کرد.

روغن‌های برنزه‌کننده معمولاً به‌عنوان یکی از مواد اصلی در تابستان برای برنزه‌شدن سریع استفاده می‌شود.

نحوه عملکرد روغن‌های برنزه‌کننده به شرح زیر است:

روغن برنزه‌کننده، اشعه خورشید را بر روی پوست جذب کرده و متمرکز می‌کند تا رنگ برنزه‌ای عمیق و تیره ایجاد کند. این نوع روغن‌ها برای شرایط هوایی مختلف متفاوت هستند. همچنین نوع پوست شما نیز انتخاب روغن مناسب را نیز متفاوت می‌کند. به‌عنوان مثال روغن‌های مناسب آفتاب گرفتن در هوای ابری با هوای آفتابی با یکدیگر فرق دارند.

حتی اگر در زمان و موقعیتی هستید که پوست برای تیره شدن، به اندازه کافی اشعه ماوراء‌بنفش را دریافت می‌کند، این روغن‌های ویژه با تشدید اشعه‌ها، این فرآیند را تسریع می‌کنند. به این شکل اشعه UV به پوست نفوذ کرده و توانایی ملانوسیت‌ها را برای تولید ملانین افزایش می‌دهد.

هر چه میزان ملانین در پوست شما بیشتر باشد، آفتاب بیشتری دریافت خواهید کرد. باید بدانید که یک برنزه‌کننده استاندارد که به شکل روغن‌های مخصوص آفتاب‌گرفتن استفاده می‌شود، در واقع نوعی دی‌هیدروکسی‌استون (DHA)، یک قند طبیعی بی‌رنگ است که همراه با اسیدهای آمینه طبیعی، بر روی لایه بیرونی پوست شما واکنش شیمیایی می‌دهد. این یک اثر برنزی طبیعی بر روی پوست شما ایجاد می‌کند، که بعد از آن نیز با ازبین‌رفتن لایه سلولی آسیب‌دیده پوست به‌طور طبیعی می‌میرد و لایه‌برداری می‌شود.

از دیگر مزایای استفاده از روغن‌های ویژه آفتاب گرفتن در هوای ابری و دیگر آب‌وهواها این است که آن‌ها مملو از مواد مرطوب‌کننده هستند. زیرا قرارگرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند به‌سرعت پوست شما را کم آب کند. همچنین این نوع روغن‌ها حاوی ویتامین E و گلیسیرین هستند تا تعادل رطوبتی پوست را حفظ کنند.

فواید آفتاب گرفتن در هوای ابری

آیا می‌دانید بهترین زمان از روز برای آفتاب گرفتن در هوای ابری چه زمانی است؟ بسیاری از مردم متوجه می‌شوند که در روزهای ابری بیشتر از روزهای آفتابی دچار آفتاب سوختگی می‌شوند. اکثر افراد ممکن است در این روزها قدرت نور خورشید را دست کم بگیرند و از استفاده از هر نوع ضدآفتاب خودداری کنند و در نتیجه شاهد سوختگی و آسیب قابل توجه پوست خود باشند.

بسته به ضخامت ابرها، تا 75 درصد از اشعه ماوراء‌بنفش خورشید از ابرها عبور می‌کند. اما در برخی موارد، ابرهای نازک می‌توانند اشعه‌های UV بسیار کمی را مسدود کنند و حتی می‌توانند سطوح UV را به دلیل پراکندگی نور افزایش دهند.

بسیاری از افراد دچار کمبود ویتامین D هستند، زیرا منبع اصلی آن اشعه ماوراء‌بنفش خورشید است که از طریق پوست انسان جذب می‌شود. سطوح پایین ویتامین D عامل ایجاد راشیتیسم است، بیماری که باعث ایجاد پاهای خمیده در کودکان می‌شود. همچنین مطالعات نشان می‌دهد که کمبود ویتامین D ممکن است ما را در برابر سایر مشکلات سلامتی، از بیماری قلبی و سرطان گرفته تا مولتیپل اسکلروزیس مستعدتر کند.

بسیاری افراد هستند که در مناطقی با آب‌وهوای خاص که اکثر روزهای سال ابری‌ست زندگی می‌کنند. با وجود این موضوع که ابر نور خورشید را کاهش می‌دهد و اثرات آن را کم می‌کند اما توصیه می‌شود در روزهای ابری نیز حمام آفتاب بگیرید و از فوائد آن بهره ببرید. آفتاب گرفتن در هوای ابری نیز به همان اندازه به استفاده شما از جذب ویتامین‌های نور خورشید کمک خواهد کرد.

مدت زمان آفتاب گرفتن در هوای ابری

اینکه شما با آفتاب گرفتن در هوای ابری دچار سوختگی و آسیب پوست نمی‌شوید، یک باور غلط است. به‌همین خاطر بهتر است بدانید که کدام زمان‌ها برای انجام حمام آفتاب دلچسب در یک روز ابری مناسب‌تر است. نیمه‌ی اول روز یا همان صبح‌ها و همچنین عصرها و بعد از ساعت 5، نور خورشید ملایم‌تر بوده و در یک روز ابری در این ساعت‌ها، اشه کمتری را از خود ساطع می‌کند. اما همچنان از ضدآفتاب‌ها با غلظت بالا استفاده کنید و به هر روش از پوست خود محافظت کنید.

با رعایت اصول آفتاب گرفتن در هوای ابری نیز می‌توانید از لذت نور خورشید بهره ببرید.

حمام آفتاب در زمستان

اگر در منطقه‌ای هستید که در زمستان آفتاب مناسبی دارد، همچنان می‌توانید از آفتاب گرفتن در هوای ابری لذت ببرید. باید بدانید که برف نور خورشید را منعکس می‌کند و باعث می‌شود که خورشید در زمستان نسبتاً قدرتمندتر از تابستان باشد.

چگونه در زمستان آفتاب بگیریم؟

برای کسانی که علاقه‌مند به آفتاب‌گرفتن در طول سال و همچنین داشتن رنگ تیره هستند، در زمستان هم امکان حمام آفتاب وجود دارد. همچنین ممکن است در طول زمستان کمی افسرده شوید و از SAD یا اختلال عاطفی فصلی رنج ببرید. با این حال، راه‌هایی برای آفتاب گرفتن در طول زمستان وجود دارد تا افسردگی را کاهش داده و کمی برنزه شوید.

ابتدا محل زندگی خود را در نظر بگیرید. اگر در مناطق گرم‌تر زندگی می‌کنید، احتمالاً به اندازه کافی روزهای آفتابی وجود دارد که بتوانید بیرون بنشینید و آفتاب بگیرید. اگر در آب‌وهوای سردتری زندگی می‌کنید، ممکن‌است مجبور شوید تا زمانی که هوا گرم‌تر شود صبر کنید. اما در همان روزهای سرد و ابری نیز با رعایت اصول آفتاب گرفتن در هوای ابری نیز می‌توانید از لذت نور خورشید بهره ببرید.

فواید آفتاب گرفتن در زمستان

بسیاری از مردم تمایل دارند بدانند که چرا قرارگرفتن در معرض نورخورشید حتی در زمستان برای ما ضروری است. نورخورشید به تنظیم ریتم طبیعی بدن ما کمک می‌کند و عدم دریافت کافی از آن می‌تواند از جهات مختلف بر سلامت ما تأثیر بگذارد. همان‌طور که قرارگرفتن بیش‌ازحد درمعرض نورخورشید می‌تواند به پوست ما آسیب برساند، آفتاب‌گرفتن اصولی نیز بسیاری از بیماری‌های پوستی را درمان کرده و همچنین به بهبود خلق‌وخوی کمک می‌کند.

آفتاب گرفتن در هوای ابری و همچنین در طول سال، به‌عنوان حمام درمانی نیز شناخته می‌شود و از زمان‌های قدیم به‌دلیل خاصیت آن در مبارزه با بیماری‌ها مورد توجه بوده است. به برخی از مهم‌ترین فوائد آفتاب گرفتن در زمستان توجه کنید.

  • ویتامین دی: قرار گرفتن در معرض نورخورشید به بدن کمک می‌کند تا ویتامین D را به‌طور طبیعی بسازد. از طریق نورخورشید، ما 90٪ ویتامین D دریافت می‌کنیم که به محافظت از ما در برابر بیماری‌ها و کاهش روند پیری کمک می‌کند. توصیه می‌شود روزانه 10-15 دقیقه حمام آفتاب بگیرید. دریافت ویتامین D به تنهایی از طریق غذا دشوار است، بنابراین آفتاب گرفتن برای ما بسیار ضروری است. توجه کنید که آفتاب گرفتن در هوای ابری را فراموش نکنید.
  • کاهش افسردگی: پس از گذراندن مدتی در آفتاب، علائم افسردگی ممکن است کاهش یابد. نور خورشید به مغز کمک می‌کند تا هورمون سروتونین ترشح کند که می‌تواند خلق‌و‌خوی افراد را بهبود بخشد و همچنین احساس آرامش را افزایش می‌دهد.
  • بهبود خواب: هر روز و به‌ویژه صبح‌ها 15 دقیقه بیرون بروید. زیرا آفتاب به جلوگیری از تولید ملاتونین در بدن کمک می‌کند. آفتاب‌گرفتن به تنظیم ریتم شبانه‌روزی کمک می‌کند و به این شکل با غروب خورشید بدن انسان به‌طور طبیعی خواب‌آلود می‌شود. به این شکل خواب منظمی خواهید داشت و کیفیت آن نیز بهبود می‌یابد.
  • تقویت استخوان‌ها و سیستم ایمنی بدن: ویتامین D به بدن کمک می‌کند تا کلسیم موردنیاز بدن را جذب کند. این امر منجر به تقویت استخوان‌ها نیز می‌شود و ممکن است به پیشگیری از پوکی استخوان و آرتریت کمک کند. با آفتاب‌گرفتن منظم، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می‌شود. ویتامین D به بدن کمک می‌کند تا با بیماری‌هایی از جمله بیماری قلبی، آنفولانزا، اسکلروز عضلانی و بیماری‌های خودایمنی و سرطان مبارزه کند.

بیشتر بخوانید: چک لیست آفتاب گرفتن؛

آفتاب گرفتن در هوای ابری و آفتابی یکی از تفریحاتی‌ست که اکثر افراد در سراسر دنیا به آن علاقه دارند. این امر هم در بین بانوان و هم آقایان رواج دارد. با توجه به عوارض مختلف آفتاب گرفتن در کنار فوائد فراوان آن، باعث ایجاد بررسی‌ها و تحقیقات مختلفی شده است که نتیجه همه آن‌ها ما را به تجربه یک حمام آفتاب اصولی و استاندارد با کمترین ضرر سوق می‌دهد. در این مقاله سعی داشتیم شما را با تکنیک‌ها و اصول درست آفتاب گرفتن در شرایط مختلف آشنا کنیم.

منبع +++++

بعد از اتمام آفتاب گرفتن چه چیزهایی توصیه میشود؟

استفاده از انواع روغن‌ها، ضدآفتاب‌های مناسب هوای ابری، لوسیون‌های آب‌رسان و مرطوب‌کننده، ژل‌های شست‌وشو، بالم ضدآفتاب لب، عینک آفتابی، اسپری‌های بعد از اتمام آفتاب‌گرفتن، کلاه و حوله توصیه می‌شود. همچنین به هنگام تهیه هر کدام از آن‌ها با فروشنده و متخصص مشورت کنید تا محصولی را که با شرایط پوستی شما و ویژگی‌های آب‌وهوایی منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید را خریداری کنید.

فواید آفتاب گرفتن در هوای ابری چیست؟

بسیاری افراد هستند که در مناطقی با آب‌وهوای خاص که اکثر روزهای سال ابری‌ست زندگی می‌کنند. با وجود این موضوع که ابر نور خورشید را کاهش می‌دهد و اثرات آن را کم می‌کند اما توصیه می‌شود در روزهای ابری نیز حمام آفتاب بگیرید و از فوائد آن بهره ببرید. آفتاب گرفتن در هوای ابری نیز به همان اندازه به استفاده شما از جذب ویتامین‌های نور خورشید کمک خواهد کرد.

در هنگام آفتاب گرفتن باید چه نکاتی را رعایت کرد؟

1. سر خود را با یک حوله مرطوب بپوشانید . 2. پس از آفتاب‌گرفتن، با آب حمام کنید. 3. پس از آفتاب‌گرفتن، فوراً چیزی نخورید . 4. بیش از ۱ ساعت زیر نور آفتاب ننشینید. 5. قبل از حمام آفتاب به مدت ۲ ساعت چیزی نخورید.

۱۸ آبان ۱۴۰۰ ۱۶ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

16 دیدگاه برای آفتاب گرفتن در هوای ابری! روش صحیح انجام یک کار پیچیده!

مطالب رو مختصرو مفیدبنویسید
حوصله سربر مینویسید

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی