جلوگیری از پیری صورت
۲ آبان ۱۴۰۰ ۴۷ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

۱۶ راه جلوگیری از پیری صورت + راهکارهای جوان سازی پوست

2/5 - (1 امتیاز)

برای جلوگیری از پیری صورت و پوست به راهکارهایی مناسب است؟ سن بر روی همه اعضای بدن تاثیر می‌گذارد.  همان طور که با افزایش سن عقل و تجربه و دستاوردهای ما بیشتر می‌شود تغییراتی نیز در ظاهر ما به‌وجود می‌آید. چهره و صورت ما در خط مقدم این تغییرات است و پیش از بقیه اعضای بدن تغییر می‌کند و سن فرد را افشا می‌کند.

جلوگیری از پیری صورت 

چهره طی سال‌های مختلف عمر در حال تغییر است. بعضی از این تغییرات برای همه آشنا هستند. برای مثال با بالا رفتن سن گوش‌ها کمی کشیده‌تر می‌شوند، زیرا غضروف در آن‌ها رشد می‌کند یا با افزایش سن ممکن است تیزی نوک بینی از بین برود زیرا بافت همبند غضروف بینی کاهش می‌یابد.

به پوستت جون تازه بده

چرا صورتمان پیر و پر چین ‌و ‌چروک می‌شود؟

هنگامی که ما جوان هستیم، چربی موجود در چهره به طور مساوی توزیع می‌شود. چربی قسمت‌هایی مثل پیشانی، شقیقه ‌ها، گونه ‌ها و مناطق اطراف چشم و دهان را پر می‌کند ولی با گذشت زمان این چربی از دست می‌رود، کم و زیاد می‌شود و به سمت پایینِ صورت حرکت می‌کند.  قسمت‌های دیگر چهره، به خصوص نیمه پایینی، چربی را جذب می‌کنند و چربی‌‌ها در اطراف چانه و گردن قرار می‌گیرند. از آثار کاهش چربی به‌ وجود آمدن چین و چروک است. چین‌های عمیق در پیشانی و بین ابروها شکل می‌گیرند که نتیجه کشیده شدن و خشک شدن عضلات صورت هستند. چین‌های دیگر ممکن است عمیق‌تر باشند زیرا چربی کاهش می‌یابد و به اطراف حرکت می‌کند.  چین و چروک‌های نرم‌تری نیز در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سیگار کشیدن و انحطاط طبیعی عناصر پوستی یعنی ضخیم‌شدن و انعطاف‌پذیری آن رخ می‌دهد. 

از آثار کاهش چربی به‌ وجود آمدن چین و چروک است.
از آثار کاهش چربی به‌ وجود آمدن چین و چروک است.

جلوگیری از پیری صورت و جوان سازی پوست!

قبل از هر چیز بدانیم حتی اگر ژن‌های عالی داشته باشیم که بسیار جوان‌تر از سنمان باشند، باز هم تغییرات مرتبط با سن در ظاهر چهره ما به‌وجود خواهد آمد. این تغییرات شور و شوق و چالش‌های زندگی ما را نشان می‌دهد. بعضی‌ها معتقدند باید خیلی راحت بالا رفتن سن و تغییرات ظاهر خود را بپذیریم و آن را جشن بگیریم.

اما خیلی از افراد چنین روحیه‌ای ندارند و حاضرند تن به جراحی‌های متعدد بدهند تا چهره‌شان جوان‌تر شود. اما جراحی گران است و هزینه‌های زیادی را بر ما تحمیل می‌کند، ضمن آنکه هر گونه عمل جراحی به خصوص عمل‌های جراحی زیبایی عوارض خطرناکی را به دنبال می‌آوردند. در حال حاضر گزینه‌های زیادی به‌جز جراحی برای تغییر چهره سالم وجود دارد که البته بسیاری از این روش‌ها نیز ارزان نیستند. به ویژه هنگامی که نیاز به تکرار کردن درمان داریم. در اینجا چند نمونه از راه‌های جوان‌سازی  چهره را ذکر می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: هیدرودرمی چیست؟

راه‌های جوان‌سازی چهره و جلوگیری از پیری صورت

۱. پوستتان را از نور خورشید محافظت کنید

این راه بهترین شیوه برای جوان نگه داشتن صورت است. بخش اعظم آسیب‌های چهره از بخش UVA طیف نور می‌آید، بنابراین شما باید به کرم‌های ضد آفتاب عادت کنید تا هم از این طیف نور و هم از نور UVB که باعث آفتاب سوختگی می‌شود مصون بمانید. استفاده از کلاه آفتابی نیز ایده خوبی است.

۲. کرم‌ها و لوسیون‌ها

مرطوب‌کننده‌ها، پوست‌های خشک را تسکین می‌دهند  و می‌توانند چروک‌ها را موقتاً پنهان سازند. مرطوب‌کننده‌ها به چهره‌هایی که چربی کمتری دارند آب می‌رسانند و در بسیاری اوقات دارای گلیسیرین هستند. کرم‌های لایه‌بردار  می‌توانند ظاهر پوست سال‌خورده را ترمیم کنند و با از بین بردن سلول‌های مرده پوست مشکل پیری چهره را برطرف کنند.

۳. تزریق ژل بوتولینوم

 نام تجاری این شیوه بوتاکس است. این تزریق‌ها برای درمان خطوط پیشانی و بین سینه‌ها استفاده می‌شود. آن‌ها با جمع‌کردن و از حرکت‌اند اختن ماهیچه‌هایی که خطوط بیان را تشکیل می‌دهند، کار می‌کنند و به این شیوه پوست را مسطح می‌کنند. هر چند با این روش ممکن است برخی از خطوط عمیق برطرف نشود. باید خاطر نشان کرد که در سال ۲۰۰۹ هشدار جدیدی در مورد مضرات توکسین بوتولینوم منتشر شده است.

چند نمونه از راه‌های جوان‌سازی پوست صورت را ذکر می‌کنیم.
چند نمونه از راه‌های جوان‌سازی پوست صورت را ذکر می‌کنیم.

۴. پرکنندههای پوستی

پرکننده‌های پوستی برای درمان خطوط تولید شده توسط کلاژن و چربی از دست رفته استفاده می‌شود. در ایالات متحده رایج‌ترین روش زیبایی پس از تزریق ژل بوتولینوم تزریق پرکننده پوستی است. نخستین محل برای تزریق دو مجموعه از پرانتزها است: خطوطی که از بینی تا گوشه‌های دهان در دو سوی صورت گسترش می‌یابد، و خطوط دیگری که از گوشه‌های دهان تا چانه در دو طرف صورت گسترش می‌یابد.

در بحث جلوگیری از پیری صورت چیزهای زیادی به عنوان پرکننده پوست استفاده می‌شود. در حال حاضر، اسید هیالورونیک از محبوب‌ترین‌ها است که به طور طبیعی در بسیاری از بافت‌ها یافت می‌شود. اسید هیالورونیک گران‌تر از کلاژن است، اما دوام بیشتری دارد. زیرا متأسفانه همانند تزریق ژل بوتولینوم، تأثیر پرکننده پوستی پس از چند ماه از بین می‌رود و باید تزریق تکرار شود.

آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

۵. درمان لیزر

  لیزرها را می‌توان در خانه با رنگدانه‌های خاصی استفاده کرد و نیاز به مراجعه به پزشک نیست. اگر هدف از لیزر خلاص‌شدن از شربت‌ها و نقاط کبدی باشد از رنگ قهوه‌ای و اگر هدف مویرگ‌های شکسته باشد باید از رنگ قرمز استفاده کرد. آنها همچنین برای چین و چروک‌های ناشی ازآسیب‌های خورشید و زخم‌های آکنه‌ای به‌کار می‌رود. پس از بیشتر ‌ای لیزری پوست نیاز به زمان دارد. بسته به نوع و میزان درمان، ممکن است چند هفته طول بکشد. درمان‌های غیرمعمول معمولا کمتر منجر به بهبود می‌شوند. 

همان‌طور که می‌دانید از جمله روش های شادابی و طراوت پوست ماساژ آن است.
همان‌طور که می‌دانید از جمله روش های شادابی و طراوت پوست ماساژ آن است.

۶. استرس نداشته باشید

حذف کامل استرس از زندگی تقریبا غیرممکن است اما برای نجات زیبایی خود مجبورید عضلات پیشانی‌تان را شل کنید! چراکه در زمان استرس معمولا اخم می‌کنید و پیشانی‌تان را چین می‌اندازید. از طرفی خود این چین و چروک‌ها باعث افزایش استرس می‌شوند و پیری زودرس را به ارمغان می‌آورد.اخم، خنده، تعجب یا حالت‌های دیگر، ماهیچه‌های صورت را منقبض می‌کنند. اگر ماهیچه‌های خاصی خیلی زیاد استفاده شوند، خط‌های مربوط به آن ماهیچه پر رنگ و ماندگار می‌شوند.

هر زمان که عضلات صورت‌تان را حرکت می‌دهید پوست‌تان کمی چروک می‌خورد. این چروک‌ها در دوران جوانی سریع ناپدید می‌شوند اما هرچه سن بالاتر می‌رود و تولید سلول‌های جدید کندتر می‌شود چروک‌ها نیز دیرتر رفع شده و گاهي دائمی می‌شوند. در نور آفتاب حتما از عینک آفتابی استفاده کنید تا مجبور نشوید چشم‌های‌تان را ریز کنید. همچنین اگر چشم‌های‌تان ضعیف است حتما به یک متخصص مراجعه کنید تا عینک مناسب بگیرید. از اخم کردن خودداری کنید. 

۷. صورت خود را دو بار در روز بشویید!

شستن و تمیز کردن روزانه‌ی پوست در همه‌ی دوره‌های زندگی ضروری است، اما بعد از رسیدن به سی‌سالگی باید به این عادت رفتاری بیش از گذشته پایبند باشید. برای پاکسازی و شست‌وشوی صورت از پاک‌کننده‌ی ملایم و مناسب نوع پوست خود استفاده کنید. انواع پوست چرب، خشک، طبیعی و مستعد آکنه نیاز به شوینده‌ی مناسب خود دارند.

پاک‌کننده‌های ملایم، صورت را از چربی‌ها و آلودگی‌های روزانه پاک می‌کنند و آرامش و رطوبت را به پوست شما را بازمی‌گردانند. حتما قبل از رفتن به تخت خواب، صورت خود را از تمام آلودگی‌ها و مواد آرایشی پاک کنید. بنابراین شما به یک پاک‌کننده‌ی سبک نیاز دارید تا سموم و مواد زائد آرایشی و آثار به جامانده از انواع کرم پوست را از روی صورت شما پاک کند.

  • صبح‌ها: برای شستن چربی‌هایی که در طول شب بر پوست جمع شدند
  •  شب‌ها: برای پاک کردن صورت از مواد آرایشی و آلودگی‌ها 
  •  عرق، پوست را تحریک می‌کند. پس اگر ورزش می‌کنید یا به هر دلیلی، زیاد عرق می‌کنید، حتماً بعد از ورزش، صورت و بدن خود را بشویید. 

۸. مصرف سرم‌های حاوی ویتامین‌های مفید برای پوست

در ادامه بحث جلوگیری از پیری صورت باید گفت ویتامین‌ها از جمله مواد مفید برای حفظ جوانی و شادابی پوست هستند و مصرف سرم‌های حاوی آن‌ها زیر نظر پزشک متخصص، روی صورت شما معجزه خواهد کرد. علاوه بر مرطوب‌کننده، برای تأثیر بیشتر در حفظ سلامتی و آب‌رسانی قوی، باید استفاده از سرم‌ها را نیز در عادت‌های رفتاری خود بعد از گذر سی‌سالگی بگنجانید.دریافت میزان کافی از انواع ویتامین‌ها مخصوصا ویتامین‌های E و C و A می‌تواند بر روی سلامتی و جوانی افراد تاثیر گذار باشد.

ویتامین C آنتی اکسیدانی مهم و مفید برای حفظ سلامتی پوست است و در دوران بعد از سی‌سالگی مصرف آن اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. این ویتامین از پوست در مقابل رادیکا‌های آزاد مضر و آلاینده‌های هوا مراقبت می‌کند و در نتیجه ظاهری روشن به پوست می‌بخشد. بنابراین استفاده از محصولات حاوی ویتامین سی، زیر نظر متخصص پوست، جذابیت و جوانی صورت شما را بیشتر خواهد کرد.  ویتامین A از دیگر ویتامین‌های ضروری پوست بعد از سی‌سالگی است. سرم‌های حاوی این ویتامین سبب بهبود آسیب‌های حاصل از اشعه‌های خورشید، پیشگیری از پیری پوست، کوچک شدن منافذ بزرگ، رفع آکنه و تیرگی پوست می‌شود.

۹. استفاده از مرطوب‌کننده فراموش نشود

مرطوب‌کننده در فهرست ضروری‌ترین انواع کرم پوست قرار دارد و برای آنکه بعد از سی‌سالگی نیز صورتی شاداب و جوان داشته باشید، باید استفاده از آن را در الویت قرار دهید. سرم‌های آب‌رسان نمی‌توانند جایگزین کرم‌های مرطوب‌کننده شوند و نباید در صورت مصرف سرم، استفاده از مرطوب‌کننده را از عادات روزانه خود حذف کنید. بیشتر کرم‌های مرطوب‌کننده حاوی اسید هیالورونیک هستند و این ماده‌ی قدرتمند، تGثیر فوق‌العاده‌ای در حفظ رطوبت پوست دارد.

هر روز به‌اند ازه‌ی لازم از کرم مرطوب کننده‌ی مناسب پوست خود استفاده کنید. کرم‌های مرطوب کننده رطوبت پوست را به دام می‌اندازند، از خشکی پوست جلوگیری می‌کنند و ظاهر شاداب‌تری به آن می‌دهند.

 ۱۰.خواب کافی داشته باشید 

با اینکه شما وقتی خواب هستید فعالیت زیادی ندارید اما پوست شما شدیدا در حال فعالیت است. سعی کنید حتما ۷ الی ۸ ساعت در طول شب بخوابید تا فعالیت بازسازی پوست‌تان بهینه شود و پوست فرصت کافی برای بازسازی داشته باشد. با این کار وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید پوستی شفاف و درخشان خواهید داشت.بر طبق مطالعات خواب، علاوه بر حلقه‌های سیاه و کیسه‌هایی که در زیر چشم‌ها قرار دارند، خواب کافی به زندگی کلی کمتری نسبت داده نشده است.کمبود خواب به سلول‌های پوستی فشار می‌آورد و تولید سلول‌های جدید را مختل می‌کند.

خوابیدن به‌اند ازه‌ کافی، به ویژه در طول شب، آن گودی سیاه چشم‌تان محو می‌کنند و رنگ و بافت پوست‌تان را بهبود می‌بخشد. یکی از بهترین روش‌های جوانسازی پوست که هم لذت بخش است و هم مجانی.

چین و چروکهایی که در زمان خوابیدن ایجاد می شوند به مرور زمان دائمی خواهند شد.
چین و چروکهایی که در زمان خوابیدن ایجاد می شوند به مرور زمان دائمی خواهند شد.

۱۱. بر روی شکم خوابیدن باعث پیری زودرس می‌شود

وقتی که بر روی شکم خود می‌خوابید یا برخی افراد به پهلو، صورت خود را روی بالش می‌گذارید و چین و چروک روی پوستتان ایجاد می‌کنید.کلاژن و بافت در صورت شما با گذشت زمان ضعیف‌تر می‌شود، بنابراین وقتی که صورت خود را روی بالش می‌گذارید، این خطوط می‌توانند دائمی شوند.اگر به صورت طاق باز نمی خوابید باید مدل خوابیدن خود را تغییر دهید. چین و چروکهایی که در زمان خوابیدن ایجاد می‌شوند به مرور زمان دائمی خواهند شد. ما تقریبا یک‌سوم از عمر خود را در خواب هستیم پس سعی کنید صورت‌تان را روی بالش نگذارید و به جای آن به پشت بخوابید و زیر زانوهای‌تان یک بالش قرار دهید. حتی اگر وسط خواب بی‌اختیار به پهلو بچرخید باز هم توانسته‌اید احتمال ایجاد چروک‌ها را کاهش دهید. 

۱۲. استفاده از کرم‌های دور چشم برای جلوگیری از پیری صورت

پوست اطراف چشم از حساس‌ترین مناطق صورت است و زودتر از سایر نقاط، علائم پیری را نشان می‌دهند. بنابراین کرم دور چشم از ضروری‌ترین انواع کرم پوست، بعد از سی‌سالگی محسوب می‌شود و برای پیشگیری از روند پیری بسیار مناسب است.استفاده از کرم دور چشم مناسب و تاییدشده، از پوست ظریف این ناحیه محافظت می‌کند و با آب‌رسانی قوی، سبب کاهش یا از بین رفتن چروک‌های پنجه کلاغی، چین زیر چشم، و سایر چروک‌های ریز و مزاحم دور چشم خواهد شد. صاف و یک‌دست شدن پوست اطراف چشم، جوانی و شادابی را به صورت شما بازمی‌گردانند، چشم شما درشت‌تر به نظر می‌رسد و دیگر از پوست جمع‌شده و خطوط ریز گذشته خبری نیست. به همین علت بعد از سی‌سالگی، نباید مصرف منظم کرم پوست دور چشم را فراموش کنید.صاف کردن پوست اطراف چشمانتان می‌تواند باعث شود که شما سال‌ها جوان‌تر به نظر برسید. 

۱۳. رژیم غذایی سالم داشته باشید

رژیم‌های غیراستاندارد و مداوم باعث پیری زودرس پوست می‌شوند. این رژیم‌ها معمولا همراه با پایین و بالا رفتن مداوم وزن هستند. اضافه وزن باعث می‌شود پوست کشیده شود و الاستیسیتی آن کاهش یابد. از طرف دیگر کاهش وزن باعث ایجاد چین و چروک و شل شدن پوست می‌شود.

مصرف بیش از حد نمک، سیب‌زمینی سرخ کرده، قهوه و شیرینی‌جات نیز در طولانی‌مدت به پوست آسیب می‌رساند و باعث پیری زودرس پوست می‌گردد.بررسی‌ها نشان می‌دهد، مصرف زیاد میوه‌ها و سبزی‌های تازه باعث جلوگیری از پیری پوست می‌شود. اگر درصد بالایی از مواد غذایی شما حاوی مواد قندی و کربوهیدرات پیچیده مانند نان، ماکارونی، برنج و … باشد، روند پیری پوست تسریع می‌شود.

 ۱۴.سیگار نکشید 

سیگار نه‌تنها سلامت‌تان را به خطر می‌اندازد و دندان‌های‌تان را زرد می‌کند بلکه باعث می‌شود پوست‌تان کم آب شده و پیری زودرس را به همراه بیاورد. نیکوتین رگ‌های خونی را منقبض می‌کند و خونرسانی به پوست را کاهش می‌دهد. به این ترتیب سلول‌های پوست دچار کمبود مواد مغذی و اکسیژن می‌شوند و پوست چروک می‌خورد. علاوه بر این پک زدن به سیگار، چین و چروک‌های دور لب را افزایش می‌دهد.

تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۳ روی دوقلوها انجام شد به وضوح تاثیر مخرب سیگار بر روی پوست را نشان داد. نتایج این تحقیق مشخص کرد که در میزان پف زیر چشم، پلک‌های متورم و چین و چروک یکی از دوقلوهایی که سیگار می‌کشید تفاوت بسیاری با دیگری وجود دارد.کشیدن سیگار سبب پیری زودرس شده و بزرگ‌ترین تاثیر را در کوتاه کردن طول عمر دارد. روزی یک پاکت سیگار کشیدن ۷ سال از عمر را کم می‌کند پس هر چه زودتر سیگار را ترک کنید.

استفاده از لایه‌بردارها را در برنامه‌ی هفتگی خود بگنجانید.
استفاده از لایه‌بردارها را در برنامه‌ی هفتگی خود بگنجانید.

۱۵. از کرم‌های لایه‌بردار مناسب پوست برای جلوگیری از پیری صورت استفاده کنید

لایه‌بردارها یکی از عوامل قدرتمند برای درمان پوست و جلوگیری از پیری صورت هستند و در صورت مشورت با پزشک، برای از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست، استفاده از لایه‌بردارها را در برنامه‌ی هفتگی خود بگنجانید. علاوه بر انواع کرم پوست، دو تا سه بار استفاده از لایه‌بردارها در طول هفته، نتیجه‌ی بسیار خوبی خواهد داشت و سبب تحریک فرتیند تولید کلاژن، بهبود آب‌رسانی به پوست و… خواهد شد. لایه‌برداری روتین هر روزه نیست و روندی است که باید آرام و پیوسته برای بهبود و شادابی پوستتان انجام دهید. و تاثیرات آن حداقل یک الی دو ماه بعد از مصرف مشخص می‌شود.این کار اگر درست انجام نشود در عوض داشتن پوست شاداب با پوستی نازک و ملتهب سروکار دارید که حتی گاهی رگ‌های سطحی آن هم پاره شده‌اند. استفاده از ابزارهای لایه‌برداری پوست نیز علاوه بر لایه‌برداری می‌تواند به هیدراته و بهبود پوست شما کمک کند. کیوت اسکین در این زمینه برترین دستگاه‌های لایه‌بردار را طراحی و تولید کرده است که در دسترس شماست.

۱۶. صورتتان را ماساژ بدهید

در ادامه بحث جلوگیری از پیری صورت باید گفت ماساژ صورت می‌تواند جریان خون به بافت‌های صورت را افزایش دهد و باعث ایجاد پوستی جوان‌تر و روشن‌تر شود. این ماساژها می‌توانند به شما کمک کنند پوست خود را لیفت کنید و ظاهر پف شدگی و چین وچروک موجود بر روی پوست را کاهش دهید. افزون بر این، ماساژ صورت خوب قادر است استرس را کاهش دهد و حس آرامش را در شما ایجاد نماید. سعی کنید هر روز یکبار صورت خود را صبح یا شب قبل از خواب ماساژ دهید.ماساژ صورت را جزو برنامه‌های زیبایی و جوانسازی پوست خود قرار دهید.اما همان‌طور که می‌دانید از جمله روش‌های شادابی و طراوت پوست ماساژ آن است. این کاری است که ممکن است با دست‌ها به سختی و خسته کننده صورت پذیرد. ما میخواهیم راهی را به شما پیشنهاد کنیم که از روش‌های فوق ارزان تر، بدون عارضه و از نظر پزشکی تایید شده‌تر باشد. برای ماساژ هر چه بهتر پوست می‌توانید از آیون ماساژور استفاده کنید که قابلیت ماساژ گرم و سرد را برای شما به ارمغان می‌آورد.

استفاده از براش های کیوت اسکین که با انرژی باتری کار می‌کنند. ابزاری برای شست و شوی صورت، ماساژ پوست و کمک به آرایش و خواباندن مواد آرایشی بر روی پوست شما. این وسیله بدون ورود هیچ گونه صدمه‌ای به پوست شما شست وشوی پوست شما را تا ۶ برابر از شست و شو با دست بهتر انجام می‌دهد و با ماساژ آن می‌تواند به شفافیت، طراوت و دور بودن پوست شما از چروکیدگی و پیری کمک کند. این وسیله در انجام میک آپ هم به شما کمک بزرگی خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر با این پدیده دنیای بهداشت و مراقبت از پوست صورت کلیک کنید.

سن بر روی همه اعضای بدن تاثیر می‌گذارد. همان طور که با افزایش سن عقل و تجربه و دستاوردهای ما بیشتر می‌شود تغییراتی نیز در پوست صورت و ظاهر ما به‌وجود می‌آید. چهره و صورت ما در خط مقدم این تغییرات است و پیش از بقیه اعضای بدن تغییر می‌کند و سن فرد را افشا می‌کند. چهره طی سال‌های مختلف عمر در حال تغییر است. بعضی از این تغییرات برای همه آشنا هستند. برای مثال با بالا رفتن سن گوش‌ها کمی کشیده‌تر می‌شوند، زیرا غضروف در آن‌ها رشد می‌کند یا با افزایش سن ممکن است تیزی نوک بینی از بین برود زیرا بافت همبند غضروف بینی کاهش می‌یابد.

در این مقاله تلاش کردیم به به تمامی نکاتی که باید برای جلوگیری از پیری صورت بدانید بپردازیم، به کارگرفتن تمامی این نکات کار ساده ای نیست اما اگر حفظ سلامتی و شادابی پوست و مخصوصا حفظ جوانی برای شما مهم است باید تمامی این موارد را با دقت به کار بگیرید.

هر سوالی داشتید در قسمت دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید، کارشناسان کیوت اسکین در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود.

منبع: + +

راه‌های جوان‌سازی چهره و جلوگیری از پیری صورت چیست؟

1. پوستتان را از نور خورشید محافظت کنید 2. کرم‌ها و لوسیون‌ها ۳. تزریق ژل بوتولینوم ۴. پرکننده‌های پوستی ۵. درمان لیزر ۶. استرس نداشته باشید ۷. صورت خود را دو بار در روز بشویید! ۸. مصرف سرم‌های حاوی ویتامین‌های مفید برای پوست ۹. استفاده از مرطوب‌کننده فراموش نشود ۱۰.خواب کافی داشته باشید

آیا ماساژ صورت در چین چروک پوستی تاثیر دارد؟

ماساژ صورت می‌تواند جریان خون به بافت‌های صورت را افزایش دهد و باعث ایجاد پوستی جوان‌تر و روشن‌تر شود. این ماساژها می‌توانند به شما کمک کنند پوست خود را لیفت کنید و ظاهر پف شدگی و چین وچروک موجود بر روی پوست را کاهش دهید. افزون بر این، ماساژ صورت خوب قادر است استرس را کاهش دهد و حس آرامش را در شما ایجاد نماید. سعی کنید هر روز یکبار صورت خود را صبح یا شب قبل از خواب ماساژ دهید.

سیگارچه تاثیری بر پیری صورت دارد؟

سیگار نه‌تنها سلامت‌تان را به خطر می‌اندازد و دندان‌های‌تان را زرد می‌کند بلکه باعث می‌شود پوست‌تان کم آب شده و پیری زودرس را به همراه بیاورد. نیکوتین رگ‌های خونی را منقبض می‌کند و خونرسانی به پوست را کاهش می‌دهد. به این ترتیب سلول‌های پوست دچار کمبود مواد مغذی و اکسیژن می‌شوند و پوست چروک می‌خورد. علاوه بر این پک زدن به سیگار، چین و چروک‌های دور لب را افزایش می‌دهد.

وقتی که بر روی شکم خود می‌خوابید چه اتفاقی میافتد؟

وقتی که بر روی شکم خود می‌خوابید یا برخی افراد به پهلو، صورت خود را روی بالش می‌گذارید و چین و چروک روی پوستتان ایجاد می‌کنید.کلاژن و بافت در صورت شما با گذشت زمان ضعیف‌تر می‌شود، بنابراین وقتی که صورت خود را روی بالش می‌گذارید، این خطوط می‌توانند دائمی شوند.اگر به صورت طاق باز نمی خوابید باید مدل خوابیدن خود را تغییر دهید. چین و چروکهایی که در زمان خوابیدن ایجاد می‌شوند به مرور زمان دائمی خواهند شد.

۲ آبان ۱۴۰۰ ۴۷ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی