تفاوت ماسک مو و کرم مو
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ۲۶ دیدگاه sahar.fard

تفاوت ماسک مو و کرم مو چیست؟

به این مطلب امتیاز دهید

امروزه با وجود محصولات متنوع در بازار ممکن است درک تفاوت دو محصول مثل ماسک مو و کرم مو برای برخی از افراد گیج‌کننده باشد. در حقیقت هریک از این محصولات اهداف خاصی را دنبال می‌کنند؛ ماسک مو برای ترمیم موهای آسیب‌دیده و کرم مو برای نگهداری و حالت‌دهی موها استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید بیشتر در مورد این دو محصول بدانید تا پایان مقاله با مجله سلامت کیوت اسکین همراه شوید!

تفاوت ماسک مو و کرم مو

اگر به دنبال محصولی هستید که بدون چرب کردن موها بتواند در رام کردن و حالت دادن به موها کمکتان کند و درعین‌حال موهایتان را تغذیه کند، باید بگویم کرم مو انتخاب عاقلانه‌ای است! درست مثل بدن ما، موهایمان نیز به مواد مغذی نیاز دارند. اگرچه روغن‌ها می‌توانند مواد مغذی موردنیاز برای موها را فراهم سازند اما باعث چسبندگی مو می‌شوند اما کرم‌های مو نه‌ تنها نیازهای ما برای یک استایل شیک را برآورده می­سازند بلکه در سلامت موها نیز مؤثر هستند.

تفاوت ماسک مو و کرم مو چیست؟
اگرچه روغن‌ها می‌توانند مواد مغذی موردنیاز برای موها را فراهم سازند اما باعث چسبندگی مو می‌شوند اما کرم‌های مو نه‌تنها نیازهای ما برای یک استایل شیک را برآورده می­سازند بلکه در سلامت موها نیز مؤثر هستند.
به پوستت جون تازه بده

کرم مو چیست و چه کاربردی دارد؟

کرم مو درواقع نوعی حالت‌دهنده برای مو است که وظیفه اصلی آن افزودن درخشش طبیعی و حالت‌دهی به موهاست. مواد طبیعی موجود در کرم‌های مو مانند روغن رزماری، شاهدانه، روغن نعنا و روغن بادام سبب درخشش و تغذیه مو می‌شوند و از آسیب‌های ناشی از آلودگی‌های مضر، اشعه ماوراءبنفش و هرگونه گردوخاک، جلوگیری می‌کنند. کرم مو بدون زحمت ظاهری طبیعی‌تر، آراسته و زیبا به موها می‌بخشد.

به عبارت ساده کرم مو بدون اینکه حس سنگینی روی مو ایجاد کند، وز و درهم‌ریختگی آن را از بین می‌برد. کرم‌های مو مانند واکس و ژل مو چسبناک نیستند بلکه بسیار نرم و سبک بوده و برای انواع موها مناسب هستند؛ مخصوصاً موهای فرفری که غیرقابل‌کنترل هستند را به‌راحتی حالت می‌دهند و درعین‌حال تقویت می‌کنند. کرم مو یکی از محبوب‌ترین محصولات آرایشی برای مو است که عمده‌ترین کاربردهای آن عبارت‌اند از:

کرم مو نوعی حالت‌دهنده برای مو است که وظیفه اصلی آن افزودن درخشش طبیعی و حالت‌دهی به موهاست. به عبارت ساده کرم مو بدون اینکه حس سنگینی روی مو ایجاد کند، وز و درهم‌ریختگی آن را از بین می‌برد.
کرم مو
به عبارت ساده کرم مو بدون اینکه حس سنگینی روی مو ایجاد کند، وز و درهم‌ریختگی آن را از بین می‌برد.
  • افزایش درخشش طبیعی مو: کرم‌های مو با مواد مختلف و بر پایه روغن ساخته می‌شوند ازاین‌رو می‌توانند در افزایش درخشش طبیعی فوری موها، خصوصاً موهای خشک کمک‌کننده باشند. اگر از خشکی و کدری موهایتان ناراحت هستید کافی است مقداری کرم مو را به موها بمالید و از براقیت آن لذت ببرید!
  • استفاده آسان و انعطاف‌پذیر: برخلاف سر­م­های مو یا حتی روغن‌هایی که باید در زمان مشخص استفاده شوند، کرم‌های مو یکی از راحت‌ترین و همه‌کاره‌ترین گزینه‌ها برای حفظ زیبایی موها به شمار می‌روند. به‌راحتی می‌توانید در هر مکان و زمانی از این محصول برای درخشش و حالت‌دهی به موهایتان استفاده کنید. با درخشش و حالتی که کرم مو به موهایتان می‌دهد اعتمادبه‌نفستان بیشتر می‌شود!
  • حفظ سلامت مو: این روزها کرم‌های مو حاوی روغن و مواد طبیعی هستند که می‌توانند در حفظ سلامت مو مؤثر باشند. کرم‌های مو جهت رطوبت رسانی و رساندن مواد مغذی به مو، در بافت مو نفوذ کرده و سلامت موها را بهبود می‌بخشند. کرم‌های مو اسیدهای چرب را جایگزین لیپیدهای موجود در مو می‌کنند و از این طریق مانع از شکنندگی و دوشاخه شدن(موخوره) مو می‌شوند.

بیشتر بخوانید: ترمیم مو آسیب دیده را بیاموزید؛ 

ماسک مو
ماسک مو معمولاً برای ترمیم موهای آسیب‌دیده استفاده می‌شود.

ماسک مو و فواید آن

ماسک مو معمولاً برای ترمیم موهای آسیب‌دیده استفاده می‌شود. این محصول در تغذیه و از بین بردن زبری مو بسیار مؤثر است. درواقع ماسک مو نوعی محصول است که به تغییر ساختار، بهبود آسیب‌دیدگی یا خشکی موها کمک می‌کند. بزرگ‌ترین مزیت ماسک مو در مقابل محصولاتی مثل نرم‌کننده یا کرم مو، ماهیت درمانی پیشرفته آن است.

ماسک مو فقط یک نرم‌کننده و حالت‌دهنده مو نیست بلکه بسیار بیشتر از آن است. این محصول سبب صافی و براق شدن موها می‌شود و در تأمین چربی مفید مو و کاهش خشکی پوست سر مؤثر خواهد بود. حتی می‌توانید قبل از شستن موها، ماسک مو را روی موهای خشک خود بزنید تا جذب ریشه شود و به پوست سر برسد.

اسکین اسکرابر کیوت اسکین، درما اف
اسکین اسکرابر، جعبه ابزار پوست

این محصول موهای خشک شما را دوباره تغذیه می‌کند، همچنین روغن و دیگر مواد لازم برای حفظ سلامت پوست سر جهت بازسازی فوری چربی موها را فراهم می‌سازد. برای بازسازی موهای ابریشمی و صاف خود می‌توانید هفته­ای یکبار از ماسک مو استفاده کنید. در لیست زیر به برخی از مزیت‌های ماسک مو اشاره شده است:

  • برخلاف کرم مو که سبب درخشش موقتی موها می­شود، ماسک مو درخششی دائمی به موها می‌بخشد.
  • ماسک مو باعث صافی طولانی‌مدت موها می‌شود.
  • برای تغذیه بهتر می‌توان ماسک مو را روی موهای خشک استفاده کرد.
  • ماسک مو می‌تواند در درمان خشکی پوست سر مؤثر باشد و سبب بازیابی طبیعی چربی پوست سر می­شود.
  • ماسک­های مو مقرون‌به‌صرفه هستند! به جای استفاده روزانه از کرم‌های مو برای حالت‌دهی و صاف کردن موها می‌توانید هفته‌ای یکبار از ماسک مو استفاده کنید و از فواید بی‌نظیر نآن برایآلببیآن برای حفظ سلامت و نرمی مو بهره‌مند شوید.

بیشتر بخوانید: درمان سوختن مو؛

درمجموع زمانی که از ماسک مو صحبت می‌کنیم منظور یک محصول درمانی است که برای از بین بردن آسیب، ضعف و سایر مشکلات در مورد یکپارچگی مو استفاده می‌شود درصورتی‌که کرم مو می‌تواند وضعیت فعلی مو را موقتاً بهبود بخشد. اگر تجربه‌ای در استفاده از ماسک یا کرم مو داشته‌اید خوشحال می‌شویم تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

کرم مو چیست؟

کرم مو درواقع نوعی حالت‌دهنده برای مو است که وظیفه اصلی آن افزودن درخشش طبیعی و حالت‌دهی به موهاست.

کاربرد کرم چیست؟

مواد طبیعی موجود در کرم‌های مو مانند روغن رزماری، شاهدانه، روغن نعنا و روغن بادام سبب درخشش و تغذیه مو می‌شوند و از آسیب‌های ناشی از آلودگی‌های مضر، اشعه ماوراءبنفش و هرگونه گردوخاک، جلوگیری می‌کنند. کرم مو بدون زحمت ظاهری طبیعی‌تر، آراسته و زیبا به موها می‌بخشد.

ماسک مو چیست و چه فوایدی دارد؟

ماسک مو معمولاً برای ترمیم موهای آسیب‌دیده استفاده می‌شود. این محصول در تغذیه و از بین بردن زبری مو بسیار مؤثر است. درواقع ماسک مو نوعی محصول است که به تغییر ساختار، بهبود آسیب‌دیدگی یا خشکی موها کمک می‌کند. بزرگ‌ترین مزیت ماسک مو در مقابل محصولاتی مثل نرم‌کننده یا کرم مو، ماهیت درمانی پیشرفته آن است.

۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ۲۶ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

26 دیدگاه برای تفاوت ماسک مو و کرم مو چیست؟

من موهای فری دارم و از ماسک موی بیول استفاده میکنم. عالیه و خیلی راضیم

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی