ماسک سویا
۵ آذر ۱۴۰۱ ۹ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

ماسک سویا؛ روش ساخت و دستورالعمل استفاده در خانه

به این مطلب امتیاز دهید

آیا تابه‌حال از ماسک سویا برای صورت استفاده کرده‌اید؟ آیا می‌دانید که به کمک این دانه گیاهی می‌توانید علائم پیری را به‌طور طبیعی کاهش دهید؟! سویا نوعی دانه گیاهی غنی از پروتئین است که معمولاً به‌صورت توفو(کشک تهیه‌شده از دانه سویا)، شیر، روغن یا حتی پروتئین سویا فرآوری می‌شود. یک مشت دانه سویا، فیبر، مواد معدنی و ویتامین‌های موردنیاز بدن را تأمین می‌کند. این ماده مغذی برای سلامت پوست و مو نیز بسیار مفید است. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه چند ماسک سویا در خانه را به شما آموزش دهیم؛ با کیوت مگ همراه باشید.

طرز تهیه ۵ ماسک سویا در خانه

همان‌طوری که پیش‌تر اشاره کردیم، سویا سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین‌های گروه B، فیبر و کلسیم است که هم به‌صورت خوراکی و هم موضعی، می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد. ماسک سویا در تقویت و تولید کلاژن، لطافت و درخشندگی پوست بسیار مؤثر است.

طرز تهیه ماسک سویا در خانه
سویا سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین‌های گروه B، فیبر و کلسیم است که هم به‌صورت خوراکی و هم موضعی، می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد.

می‌توانید ماسک سویا را با انواع مرطوب کننده‌ها جایگزین کنید و از نرمی و لطافت پوستتان لذت ببرید! همچنین اگر به دنبال ماده‌ای برای کنترل چربی پوست هستید ماسک سویا یک درمان ایده­آل است. می‌توانید از ترکیب گلیسیرین و سویا برای رطوبت ­رسانی طبیعی پوستتان استفاده کنید.

ماسک سویا در تقویت و تولید کلاژن، لطافت و درخشندگی پوست بسیار مؤثر است. می‌توانید ماسک سویا را با انواع مرطوب کننده‌ها جایگزین کنید و از نرمی و لطافت پوستتان لذت ببرید!

همچنین به کمک این ماسک می‌توانید علائم پیری را کنترل کنید! با افزایش سن هورمون حیاتی استروژن که به حفظ کشش پوست کمک می‌کند از دست می‌رود. سویا و فیتواستروژن موجود در آن به تولید استروژن کمک می­کنند که درنتیجه آن چین‌وچروک‌ها، خطوط ظریف اطراف لب و لکه‌های تیره روی پوست از بین می‌روند.

علاوه بر این از شیر سویا نیز می‌توانید در بسیاری از شوینده‌های صورت خانگی استفاده کنید زیرا کمک می‌کند تا از شر آلودگی‌ها و سلول‌های مرده روی پوست خلاص شوید. ویتامین E موجود در شیر سویا برای سلامت پوست ضروری است.

استفاده از این ماسک‌های خانگی به‌صورت روزانه می‌تواند پوست شما را تغذیه و سالم نگه دارد. در ادامه طرز تهیه بهترین ماسک‌های خانگی با سویا را باهم می‌آموزیم:

بیشتر بخوانید: انواع ماسک خانگی ضد چروک و شاداب کننده

به پوستت جون تازه بده

۱- پوستی مرطوب و بدون چروک با ماسک سویا

برای تهیه این ماسک مقداری سویا را له کرده و چند قطره آب به آن اضافه کنید. این ترکیب را حسابی مخلوط کنید تا خمیری شکل شود. سپس به صورت بمالید و بگذارید ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بماند. این کار را ۳ بار در هفته انجام دهید تا نتایج خارق‌العاده آن را روی پوست مشاهده کنید.

ماسک جودوسر و سویا
جودوسر یک غله عالی برای کنترل چربی و حفظ درخشش پوست است. جودوسر همچنین دارای خاصیت روشن‌کنندگی است

۲- ماسک جودوسر و سویا برای پوست‌های چرب

جودوسر یک غله عالی برای کنترل چربی و حفظ درخشش پوست است. جودوسر همچنین دارای خاصیت روشن‌کنندگی است و می‌تواند به بهبود رنگ پوست و کاهش رنگدانه­ های پوستی کمک کند. از طرفی سویا در درمان آکنه، جوش و کاهش لکه‌های ناشی از منافذ مسدود شده با آلودگی و چربی، بسیار مؤثر است.

ترکیب سویا و جودوسر می‌تواند در از بین بردن سلول‌های مرده، نرمی و لطافت پوست بسیار مؤثر باشد. برای تهیه ماسک سویا و جودوسر کافی است یک فنجان بلغور جودوسر را در یک کاسه بریزید و حدود ۳ قاشق غذاخوری روغن سویا به آن اضافه کنید و هم بزنید.

سپس کمی آب به مخلوط اضافه کنید تا خمیری نرم و خامه‌ای شکل به دست آید. این مخلوط را روی پوست تمیز بمالید و بگذارید حدود ۱۵ دقیقه روی صورت بماند. در آخر پوستتان را با آب ولرم بشویید.

۳- ماسک سویا و شیر

این ماسک خاصیت لایه‌برداری و پاک‌کنندگی داشته و یک پاک‌کننده عالی برای پوست‌های خشک و حساس به شمار می‌رود. شیر سرشار از آنزیم‌هایی است که می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد. استفاده روزانه این ماسک می‌تواند پوست را تغذیه و سبب درخشندگی آن شود.

برای تهیه این ماسک خانگی ابتدا 1 قاشق چای‌خوری سویا را در یک فنجان شیر خیس کنید و بگذارید یک شب تا صبح بماند. سپس آن را با مخلوط‌کن، مخلوط کنید تا خمیری صاف و یکدست به دست آید.

در آخر ۱ قاشق چای‌خوری روغن بادام به آن اضافه کنید و مجدداً مواد را باهم مخلوط کنید. با استفاده از یک پنبه، ماسک را به صورت بمالید و با دست پوستتان را به‌آرامی و با حرکات دورانی ماساژ دهید تا از شر هرگونه آلودگی، چربی و سلول‌های مرده روی پوست خلاص شوید.

سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید. شما می‌توانید روزی یک‌بار از این ماسک استفاده کنید. این ماسک برای افراد با پوست چرب مناسب نیست.

ماسک قهوه و شیر سویا
این ماسک خاصیت لایه‌برداری و پاک‌کنندگی داشته و یک پاک‌کننده عالی برای پوست‌های خشک و حساس به شمار می‌رود.

۴- ماسک قهوه و شیر سویا

در حال حاضر کافئین به‌عنوان ماده اصلی در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و مو یافت می‌شود. قهوه مملو از کافئین است و فواید بی‌شماری برای پوست دارد. این ماده با تحریک و افزایش گردش خون، در زیبایی، لطافت و براقیت پوست بسیار مؤثر است.

قهوه منافذ را سفت و منقبض و ظاهری بی‌عیب و نقص به پوست می‌دهد. همچنین التهاب را کاهش داده و با از بین بردن لکه‌ها، باعث بهبود رنگ پوست می‌شود. از طرفی آنتی‌اکسیدان‌های موجود در قهوه از پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند.

شیر سویا پوست را آبرسانی کرده و برای تسکین خشکی و خارش پوست بسیار مؤثر است. شیر سویا حاوی آنتی‌اکسیدان است و پوست را برای مدت طولانی جوان نگه می‌دارد، همچنین با خاصیت ضدالتهابی که دارد در کاهش و درمان آکنه مؤثر است.

پوست را نرم می‌کند و آسیب‌های پوستی ناشی از تابش اشعه UV را ترمیم می‌کند. ازآنجایی‌که شیر سویا سبوم(چربی پوست) را کنترل می‌کند بنابراین هم روی پوست‌های خشک و هم چرب به‌خوبی کار می‌کند.

برای تهیه ماسک قهوه و شیر سویا یک کاسه بردارید و ۲ قاشق غذاخوری پودر قهوه فوری به آن اضافه کنید. در ادامه ۱ قاشق غذاخوری شیر سویا به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید تا کاملاً باهم مخلوط شوند. این ماسک معجزه‌گر را روی صورت و گردن بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند، سپس صورتتان را بشویید. می‌توانید سه بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

ماسک شیر سویا و چوب صندل
شیر سویا پوست را آبرسانی کرده و برای تسکین خشکی و خارش پوست بسیار مؤثر است.

بیشتر بخوانید: راهکار چاق شدن صورت؛

۵- ماسک شیر سویا و پودر چوب صندل

استفاده موضعی از شیر سویا می‌تواند به تغذیه و رطوبت­رسانی پوست کمک کند. اگر این شیر گیاهی را با پودر چوب صندل ترکیب کنید یک پاک‌کننده ایده­آل خانگی خواهید داشت! چوب صندل به‌عنوان یک درمان خانگی مؤثر برای درمان جوش، آکنه، افتادگی پوست، چین‌وچروک و رنگدانه­های ناشی از پیری شناخته شده است.

برای تهیه این ماسک ۲ قاشق چای‌خوری پودر چوب صندل را با ۴ قاشق غذاخوری شیر سویا مخلوط کنید تا خمیری شکل شود. سپس به کمک پنبه آن را روی پوست بمالید. پوستتان را به صورت دورانی ماساژ دهید تا گردش خون افزایش یابد. بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، صورتتان را با آب ولرم بشویید.

کلام آخر اینکه یک درمان طبیعی مانند ماسک سویا می‌تواند برای پوست بسیار مفید باشد. اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در سویا، آن را به یک ماده اصلی برای تغذیه و رطوبت­رسانی پوست تبدیل کرده که قادر است لطافت و درخشندگی را به پوست هدیه دهد.

سویا چیست؟

سویا نوعی دانه گیاهی غنی از پروتئین است که معمولاً به‌صورت توفو(کشک تهیه‌شده از دانه سویا)، شیر، روغن یا حتی پروتئین سویا فرآوری می‌شود. یک مشت دانه سویا، فیبر، مواد معدنی و ویتامین‌های موردنیاز بدن را تأمین می‌کند. این ماده مغذی برای سلامت پوست و مو نیز بسیار مفید است.

ماسک سویا چه خاصیتی دارد؟

همچنین به کمک این ماسک می‌توانید علائم پیری را کنترل کنید! با افزایش سن هورمون حیاتی استروژن که به حفظ کشش پوست کمک می‌کند از دست می‌رود. سویا و فیتواستروژن موجود در آن به تولید استروژن کمک می­کنند که درنتیجه آن چین‌وچروک‌ها، خطوط ظریف اطراف لب و لکه‌های تیره روی پوست از بین می‌روند.

ترکیب جودوسر و سویا برای پوست مناسب است؟

جودوسر یک غله عالی برای کنترل چربی و حفظ درخشش پوست است. جودوسر همچنین دارای خاصیت روشن‌کنندگی است و می‌تواند به بهبود رنگ پوست و کاهش رنگدانه­ های پوستی کمک کند. از طرفی سویا در درمان آکنه، جوش و کاهش لکه‌های ناشی از منافذ مسدود شده با آلودگی و چربی، بسیار مؤثر است. ترکیب سویا و جودوسر می‌تواند در از بین بردن سلول‌های مرده، نرمی و لطافت پوست بسیار مؤثر باشد.

۵ آذر ۱۴۰۱ ۹ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی