روتین صبحگاهی پوست
۹ آبان ۱۴۰۱ ۱ دیدگاه sahar.fard

روتین صبحگاهی پوست؛ عادت‌های صبحگاهی برای مراقبت از پوست

به این مطلب امتیاز دهید

همه ما از اهمیت مراقبت از پوست در شب می‌دانیم اما روتین مراقبت از پوست در صبح را نادیده می‌گیریم! یک روتین مراقبت از پوست روزانه، از لحظه بیدار شدن آغاز می‌شود و حتی می‌تواند تعیین­کننده خلق‌وخوی ما برای بقیه روز باشد! در این مقاله قصد داریم روتین صبحگاهی یا عادات صبحگاهی مراقبت از پوست را که باعث شادابی و حفظ جوانی پوست می‌شود مرور کنیم؛ با ما همراه باشید.

۱۰ عادت صبحگاهی خوب برای مراقبت از پوست

همان‌طور که مراقبت از پوست در شب به رفع مشکلات پوستی و بازسازی پوست در خواب کمک می‌کند روتین مراقبت از پوست در صبح نیز به ما کمک می‌کند تا در طول روز از داشتن چهره‌ای شاداب و جوان لذت ببریم. بنابراین اگر می‌­خواهید در طول روز زیباتر به نظر برسید عادات صبحگاهی زیر را برای مراقبت از پوست دنبال کنید!

عادات صبحگاهی مراقبت از پوست
بنابراین اگر می‌­خواهید در طول روز زیباتر به نظر برسید عادات صبحگاهی زیر را برای مراقبت از پوست دنبال کنید!
همان‌طوری که مراقبت از پوست در شب به رفع مشکلات پوستی و بازسازی پوست در خواب کمک می‌کند روتین مراقبت از پوست در صبح نیز به ما کمک می‌کند تا در طول روز از داشتن چهره‌ای شاداب و جوان لذت ببریم.

۱- بدنتان را هیدراته کنید

روزتان را با نوشیدن یک لیوان آب ولرم و لیموترش آغاز کنید! این معجون نه‌تنها باعث آبرسانی بدن می‌شود بلکه به دفع سموم از بدن و شفاف شدن رنگ پوست کمک می‌کند. حتی می‌توانید کمی سرکه سیب ارگانیک به آن اضافه کنید.

۲- ورزش کنید

۳۰ دقیقه پیاده‌روی در هوای تازه صبحگاهی به پاکسازی ذهن، افزایش انرژی و شادی و سلامت روان کمک می‌کند و باعث می‌شود تا نگرش مثبتی نسبت به شروع روز و چالش‌های پیش رو داشته باشید. همچنین ورزش کردن سبب افزایش گردش خون در پوست شده و به درخشندگی و تازگی پوست کمک می‌کند.

دوش بگیرید
همچنین ورزش کردن سبب افزایش گردش خون در پوست شده و به درخشندگی و تازگی پوست کمک می‌کند.

۳- دوش بگیرید

دوش گرفتن اول صبح نه‌ تنها کسالت بعد از خواب را از ما دور می‌کند و باعث بهتر نفس کشیدن پوست، شل شدن عضلات و تنظیم دمای بدن می‌شود بلکه به ما کمک می‌کند تا چربی اضافی که براثر مصرف کرم‌های شب روی پوست مانده را پاک کنیم.

بنابراین اولین مرحله برای مراقبت از پوست در صبح این است که صورتتان را با یک شوینده بشویید. یک شوینده مناسب پوست نه­تنها چربی اضافی پوست را از بین می‌برد بلکه پوستتان را نرم و لطیف می‌کند؛ کافی است مقداری از آن را در کف دست بریزید و به صورت بمالید.

برای تحریک گردش خون و پاکسازی عمیق پوست، یک دقیقه آن را روی صورت ماساژ دهید سپس با آب ولرم صورتتان را بشویید. توجه کنید که بعد از شستشو نباید صورتتان را خشک کنید.

۴- لوسیون بدن بزنید

شستشوی بدن با یک لوسیون آبرسان یکی از بهترین عادات صبحگاهی مراقبت از پوست است. به خصوص در این زمان از سال، لوسیون­‌های حاوی شیر و عسل بهترین انتخاب هستند زیرا با خشکی پوست مبارزه کرده و نرمی و لطافت را به پوست بازمی‌گردانند.

همچنین برای تغذیه پوست و از بین بردن تنش و استرس، می‌توانید به وان حمام، مخلوطی از لیمو، زنجبیل، نمک، روغن نارگیل و روغن بادام اضافه کنید و مدتی در آن دراز بکشید و ریلکس کنید.

۵- اسکراب قهوه بزنید

بسیاری از ما صبحمان را با نوشیدن یک فنجان قهوه آغاز می‌کنیم درصورتی که از فواید اسکراب قهوه برای پوست غافلیم!

اسکراب قهوه با لایه‌برداری سطحی، سلول‌های مرده پوست را از بین برده و نرمی و لطافت را به پوست بازمی­گرداند. همچنین آنتی­اکسیدان­های طبیعی قهوه به افزایش کلاژن­سازی و کاهش پیری زودرس پوست کمک می‌کنند. دقت کنید که فقط یکبار در هفته از این اسکراب استفاده کنید.

تونر بزنید
تونرها از تولید چربی اضافی در پوست جلوگیری می‌کنند و سبب جذب بهتر مرطوب‌کننده و سایر کرم‌های مراقبتی پوست می‌شوند.

۶- تونر بزنید

استفاده از تونر یکی از اصلی‌ترین مراحل روتین مراقبت از پوست در صبح است زیرا هرگونه چربی و آلودگی باقی‌مانده در عمق پوست را پاک کرده و باعث کوچک شدن منافذ و متعادل شدن سطح PH پوست می‌شود.

تونرها از تولید چربی اضافی در پوست جلوگیری می‌کنند و سبب جذب بهتر مرطوب‌کننده و سایر کرم‌های مراقبتی پوست می‌شوند. بنابراین چشم‌ها را ببندید و یک تونر مناسب پوست را روی صورت اسپری کنید، سپس با کف دست پوست صورت را به‌آرامی فشار دهید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا کاملاً جذب پوست شود.

۷- پوستتان را مرطوب کنید

برای تغذیه و حفظ رطوبت پوست، یک مرطوب‌کننده بر پایه روغن یا آب را بسته به نوع پوستتان انتخاب کنید. مرطوب‌کننده‌ها از خشک شدن پوست در طول روز محافظت می‌کنند. به‌ اندازه یک نخود مرطوب‌کننده بردارید، روی صورت و گردن بمالید و به‌آرامی ماساژ دهید تا کاملاً جذب پوست شود.

اگر مشکل خاص پوستی مثل آکنه، چین و چروک عمیق، اسکار و … دارید از سرم غافل نشوید. سرم ها محلول‌های بسیار غلیظی هستند که مشکلات خاص پوستی را هدف قرار داده و آن­ها را برطرف می‌کنند. بسته به مشکلی که دارید یک سرم مناسب انتخاب کنید، آن را روی صورت بمالید و ۲ تا ۳ دقیقه صبر کنید تا کاملاً جذب پوست شود.

بیشتر بخوانید: روتین مراقبت از پوست قبل از خواب

۸- صورتتان را ماساژ دهید

مطمئناً کمتر کسی برای مراقبت از پوست در صبح به ماساژ فکر می‌کند! درواقع اگر بخواهیم صادق باشیم نمی‌خواهیم که ماساژ را به عنوان یک عادت صبحگاهی خوب برای مراقبت از پوست بدانیم! اما ماساژ دادن صورت چه به صورت دستی و چه با دستگاهی مثل آیون ماساژور، باعث کاهش تنش در پوست و رفع پف صورت می‌شود.

فقط ۲ دقیقه وقت بگذارید و با ماساژ دادن، آرامش مداوم در طول روز را به پوستتان هدیه دهید. اگر می‌خواهید پوستتان همیشه شاداب باشد حتما آیون ماساژور کیوت اسکین را امتحان کنید

۹- کرم دور چشم بزنید

پوست زیر چشم نازک‌ترین و حساس‌ترین پوست صورت است بنابراین باید از یک کرم مخصوص برای محافظت از آن استفاده کنید. کرم‌های دور چشم مشکلاتی مانند خشکی، چین وچروک، تیرگی و پف زیر چشم را از بین می‌برند. حتی می‌توانید از یک چای کیسه‌ای سرد برای کاهش تیرگی و پف زیر چشم استفاده کنید.

ضد آفتاب بزنید
برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراءبنفش خورشید لازم است که حداقل از یک ضد آفتاب با SPF30 در طول روز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: روتین مراقبت پوستی؛

۱۰- ضد آفتاب بزنید

برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراءبنفش خورشید لازم است که حداقل از یک ضد آفتاب با SPF30 در طول روز استفاده کنید. ضد آفتاب از پوستتان در برابر آسیب‌های ناشی از آفتاب محافظت می‌کند و یکی از بهترین عادات صبحگاهی مراقبت از پوست به شمار می‌رود. شروع روز بدون ضد آفتاب به معنی آشکار شدن لکه‌ها و رنگدانه­ های قهوه‌ای رنگ، چین و چروک، آسیب سلول‌های پوستی و پیری زودرس است.

خلاصه اینکه وقت آن است صبح‌ها برای خودتان بیشتر وقت بگذارید و برای حفظ شادابی و جوانی پوست، یکسری عادات صبحگاهی مراقبت از پوست را دنبال کنید. شما برای مراقبت از پوست در صبح چه عادات صبحگاهی را دنبال می‌کنید؟ خوشحال می‌شویم تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ورزش چه کمکی به سلامت انسان میکند؟

۳۰ دقیقه پیاده‌روی در هوای تازه صبحگاهی به پاکسازی ذهن، افزایش انرژی و شادی و سلامت روان کمک می‌کند و باعث می‌شود تا نگرش مثبتی نسبت به شروع روز و چالش‌های پیش رو داشته باشید. همچنین ورزش کردن سبب افزایش گردش خون در پوست شده و به درخشندگی و تازگی پوست کمک می‌کن

آیا مرطوب کننده ها از خشکی پوست محافظت میکند؟

برای تغذیه و حفظ رطوبت پوست، یک مرطوب‌کننده بر پایه روغن یا آب را بسته به نوع پوستتان انتخاب کنید. مرطوب‌کننده‌ها از خشک شدن پوست در طول روز محافظت می‌کنند. به‌ اندازه یک نخود مرطوب‌کننده بردارید، روی صورت و گردن بمالید و به‌آرامی ماساژ دهید تا کاملاً جذب پوست شود.

چرا باید از کرم دور چشم استفاده کرد؟

پوست زیر چشم نازک‌ترین و حساس‌ترین پوست صورت است بنابراین باید از یک کرم مخصوص برای محافظت از آن استفاده کنید. کرم‌های دور چشم مشکلاتی مانند خشکی، چین وچروک، تیرگی و پف زیر چشم را از بین می‌برند.

۹ آبان ۱۴۰۱ ۱ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی