ماسک صورت هلو
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۰ دیدگاه sahar.fard

ماسک صورت هلو؛ دستور ساخت و استفاده 8 ماسک خانگی با هلو

به این مطلب امتیاز دهید

هلو از آن دسته‌ میوه‌هایی است که طرفداران بسیاری دارد. چه در میان میوه‌ها و چه فرآورده‌های دیگری مثل آب‌میوه و بستنی. بی دلیل نیست اگر بگوییم این همه طرفدار هلو، از خواص و اثرات بسیار خوب آن باخبر هستند و قدر این طلای خوردنی را می‌دانند! از تاثیر هلو بر سلامت و زیبایی پوست چه می‌دانید؟ حتما در بسیاری از فرآورده‌های شیمیایی مراقبتی دیده‌اید که هلو در ترکیب و تهیه‌ی آن‌ها وارد شده و از مزایای استفاده‌ی هلو، در دستور و توضیحات این محصولات نوشته‌اند. آیا دوست دارید از این میوه‌ی مفید و ارزشمند در ترکیب با جو دوسر که به معجزه‌گری در ماسک‌های خانگی شناخته می‌شود، استفاده کنید؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است پس به شما خواندن این مطلب درباره ماسک صورت هلو را توصیه می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان همراه ما در کیوت مگ بمانید.

چرا ماسک صورت هلو برای صورت مفید است ؟

هلو هم یکی دیگر از میوه‌های فصلی است که اوایل اردیبهشت تا آبان در بازار موجود است. میوه‌ای که نزدیک به 87 درصد آن را آب تشکیل داده است و سرشار از ویتامین‌های مغذی مختلفی است.

ماسک صورت هلو و آرد جوی دوسر
حتما در بسیاری از فرآورده‌های شیمیایی مراقبتی دیده‌اید که هلو در ترکیب و تهیه‌ی آن‌ها وارد شده و از مزایای استفاده‌ی هلو، در دستور و توضیحات این محصولات نوشته‌اند.

هلو کالری و چربی بسیار پایینی دارد، به همین خاطر در رژیم غذایی افرادی که به دنبال کاهش وزن یا تناسب اندام هستند، نقش قابل توجهی برای خود کسب کرده‌ است. ویتامین‌های A ، B و E  در هلو، باعث شده که شادی و طراوت را به بدن هدیه کند. هرچند که میزان ویتامین E  وB در هلو زیاد نیست.

به پوستت جون تازه بده

آموزش ۸ ماسک صورت هلو برای پوست شما

 گفتیم که هلو خواص متعددی دارد که برای موارد متفاوتی در بدن مهم و تاثیرگذار است. هلو منبع غنی از رطوبت، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است. این موارد می‌تواند خشکی پوست را برطرف کند و برای رفع لکه‌های خشکی پوست، پوست خشن یا پوسته‌پوسته شده بسیار کمک‌کننده باشد.

اگر شما صاحب یک پوست دهیدراته (کم‌آب) هستید، پس بدون شک به یک محصول یا ماسک آبرسان نیاز دارید. انتظار ترمیم و بازسازی پوست از یک ماسک خانگی، ممکن است شما را به سمت امتحان ماسک‌های مختلف ببرد.

در این میان یک انتخاب خوب که می‌تواند تا حد بسیاری انتظار شما را برآورده کند، ماسک هلو است. این ماسک برای محافظت پوست در برابر تاثیرات خارجی و ترمیم و بازسازی پوست، بسیار کمک‌کننده است. 

بیشتر بخوانید: ۱۱ ماسک صورت گوجه فرنگی؛ روش تهیه + روش استفاده صحیح

خواص جو دوسر برای پوست
هلو منبع غنی از رطوبت، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است.

۱. ماسک صورت هلو و آرد جوی دو سر

برای این ماسک می‌توانید از آرد جو دوسر یا جو دوسر ریز و آسیاب شده استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری هلو پوره شده را در یک کاسه کوچک بریزید و جو دوسر را به آن اضافه کنید.

ماده‌ای که می‌توانید برای چسبندگی و راحت‌تر شدن استفاده از ماسک صورت هلو و آرد جو دوسر به آن اضافه کنید، شیر است. شیر کمک می‌کند چسبندگی مواد بیشتر شده و به راحتی، ماسک را به صورت خود منتقل کنید. شیر را به آرامی و به میزان کم اضافه کنید تا یک ماسک شل و آبکی نداشته باشید. به این صورت از کثیف‌کاری‌هایی که ممکن است در زمان زدن ماسک به وجود آید هم کم می‌کنید.

تهیه ماسک صورت هلو و آرد جوی دو سر
بعد از زمان گفته شده، صورت خود را با آب گرم بشویید و برای جلوگیری از خشکی پوست مرطوب‌کننده مناسب پوست خود را بزنید.

ماسک را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست ماساژ دهید و بعد از این زمان ۱۰ دقیقه‌ی دیگر به آن فرصت دهید تا روی پوست شما بماند.
نکته‌ی مهم: طبق تجربه، ماساژ دادن برای پوست‌های چرب و جوش‌دار می‌تواند باعث تحریک و تشدید جوش‌های صورت شود. بنابراین اگر از اسکراب و ماسک صورت هلو و آرد جوی دوسر استفاده می‌کنید، تا حد ممکن از زمان ماساژ دادن صورت خود کم کنید و به همان زمانی که روی پوست می‌ماند اکتفا کنید.

در زمان اسکراب صورت از اعمال فشار زیاد بر روی پوست و حرکات خشن روی صورت، دوری کنید. اجازه بدهید به آرامی و با یک فشار ملایم، مواد به صورت شما اثر کنند.

بعد از زمان گفته شده، صورت خود را با آب گرم بشویید و برای جلوگیری از خشکی پوست مرطوب‌کننده مناسب پوست خود را بزنید.

فواید ماسک صورت هلو و جو دوسر

ماسک صورت هلو و آرد جو دوسر در ترکیب با یکدیگر، به خاطر خواصی که دارند می‌توانند به کاهش چین و چروک و خطوط ریز صورت کمک کنند. هلو اغلب در مواد آرایشی ضد پیری کاربرد زیادی دارد. همچنین، هلو با از بین بردن لکه‌‎های تیره، لکه‌های آکنه و سایر نقایص پوستی، به شما کمک می‌کند تا یک پوست سلامت و شاداب داشته باشید.

در بخش‌های پیشین اشاره کردیم که هلو سرشار از ویتامین A و مقدار کمی ویتامین B و E است و همچنین آرد جو دوسر، یک منبع غنی از ویتامین‌های B و E به حساب می‌آید. پس وقتی شما ترکیبی از ماسک صورت هلو و آرد جو دوسر را استفاده می‌کنید، دراصل یک ماسک کامل و مغذی از اصلی‌ترین ویتامین‌های لازم برای سلامت و شادابی پوست را دارید.

بیشتر بخوانید: ماسک برای پوست چرب 

این ماسک می‌تواند به شما کمک کند تا پوست خود را پس از قرارگرفتن درمعرض آفتاب، بازسازی کنید. پوست شما را سرزنده و درخشان می‌کند و در بهبود رنگ و شفافیت پوست شما موثر است.

هلو برای انواع پوست حتی برای پوست‌های حساس و تحریک شده مناسب است.

اسکراب و ماسک صورت هلو و آرد جوی دوسر فوق‌العاده غنی، مغذی و مرطوب‌کننده است. به خاطر داشته باشید که در استفاده‌ی مدام و طولانی‌مدت یک ماسک خانگی است که می‌توان نتیجه‌ی مناسب را کسب کرد اما از یک ماسک هر روز و پشت سر هم استفاده نکنید. اجازه بدهید صورت شما فرصت نفس کشیدن و بازسازی را برای خود پیدا کند.

فیس براش آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست
برش پاکسازی آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست

 ۲. ماسک صورت هلو و ماست

هلو و ماست را در یک کاسه کوچک هم بزنید تا کاملاً ترکیب شوند.توجه کنید که ترکیب بدست آمده زیاد رقیق یا غلیظ نباشد. مخلوط نهایی شما باید نه خیلی شل و نه خیلی سفت باشد. زیاد ماست اضافه نکنید زیرا باعث می شود که ماسک شما بریزد.

ماسک را به آرامی روی صورت بمالید. با استفاده از یک برس تمیز پوست یا با دستان تمیز، ماسک هلو را به آرامی روی صورت خود بمالید. می‌توانید برای استفاده از همه ماسک تهیه شده، آن را روی گردن و سینه نیز بمالید. بگذارید ماسک هلو و ماست به مدت 15-10 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید. حالا صورت خود را با حوله تمیز خشک کنید. از این که چهره شما تازه و درخشان به نظر می‌رسد شگفت زده خواهید شد.

آیا می‌توان از باقی مانده ماسک را دوباره استفاده کرد؟ شما می‌توانید باقی مانده ماسک صورت هلو تهیه شده را در یخچال قرار بدهید و به مدت 5-3 روز از آن استفاده کنید.

با استفاده از یک برس تمیز پوست یا با دستان تمیز، ماسک هلو را به آرامی روی صورت خود بمالید. می‌توانید برای استفاده از همه ماسک تهیه شده، آن را روی گردن و سینه نیز بمالید.

بیشتر بخوانید: ماسک شکلات تلخ برای صورت

۳. ماسک خامه و عسل و هلو

خامه را در یک کاسه ریخته و چند دقیقه هم بزنید تا زمانی که به یک شکل پفی برسد. پوست هلو را کنده و آن را در یک ظرف دیگر له کنید. سپس خمیر هلو را به خامه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شود و در نهایت با اضافه کردن عسل دوباره آن را هم بزنید. بگذارید این ترکیب به مدت ده دقیقه بماند سپس از آن بر روی صورت و گردن خود استفاده کنید پس از ۱۵ دقیقه آن آبکشی کنید.

این ترکیب رطوبت رسان قوی باعث نرمی پوست و لطافت پوست می‌گردد.

۴. ماسک هلو و روغن زیتون و ویتامین E

 روغن زیتون علاوه براینکه خاصیت آنتی اکسیدان داراست حاوی ویتامین های مفید برای پوست می‌باشد. مخلوطی از هلو، روغن زیتون و ویتامین E یک مرطوب کننده مناسب برای پوست است. هلو رسیده پوست کنده را کاملا له کنید سپس روغن زیتون و ویتامین E را با آن ترکیب کنید. آن را بر روی صورت خود بمالید و بگذارید ده دقیقه بماند سپس با آب کمی گرم آن را بشویید.

این ماسک صورت هلو موجب برطرف شدن چین و چروک های پوست شده و پوست را سفت می‌کند. همچنین این ماسک خاصیت آبرسانی دارد و حالت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد.

۵. ماسک سفیده تخم مرغ و ماست و هلو

 این ترکیب رطوبت رسان خوبیست و برای خاصیت ارتجاعی و کاهش چین و چروک مناسب است. پوره هلو را با ماست و سفیده تخم مرغ با همزن برقی مخلوط نمایید. سپس آن را به صورت مالیده و پانزده دقیقه بعد صورت خود را بشویید.

پوره هلو را با ماست و سفیده تخم مرغ با همزن برقی مخلوط نمایید. سپس آن را به صورت مالیده و پانزده دقیقه بعد صورت خود را بشویید.

در این ترکیب زمانی که هلو با سفیده تخم مرغ مخلوط میشود خاصیت سفت کنندگی پوست را خواهد داشت.در مجموع این ماسک برای سفت کنندگی پوست صورت و کاهش چین و چروک های صورت استفاده میشود.

۶. ماسک هلو و خیار

هلو را پوست کنده و له کنید. هلو له شده را با خیار رنده شده خوب مخلوط کنید و ترکیب را بر روی پوست صورت و گردن خود بمالید. 20 دقیقه صبر کنید و در نهایت صورت خود را با آب ولرم بشوئید و به آرامی خشک کنید.

این ماسک با از بین بردن سلول های مرده و آلودگی‌های موجود بر سطح پوست، موجب پاکسازی پوست می‌شود. همچنین خیار موجود در این ماسک سبب التیام پوست های آسیب دیده و آفتاب سوخته می‌شود و آبرسانی طبیعی محسوب می‌شود.

۷.  ماسک هلو و روغن آووکادو

هلو رسیده ای را پوست کنده و له کنید. روغن آووکادو به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. ماسک را بر روی صورت خود مالیده و 10 دقیقه صبر کنید. در نهایت صورت خود را با آب ولرم بشوئید. این ماسک به دلیل داشتن روغن آووکادو موجب شفاف شدن پوست می‌شود و حتی می‌توان از آن به عنوان مرطوب کننده طبیعی استفاده کرد.

۸.  ماسک هلو و عصاره گل سرخ

پوست یک هلو را جدا کنید و با مقداری عصاره گل سرخ مخلوط نمایید. ترکیب خمیری شکل را به صورت و گردن خود بمالید و استراحت کنید. پس از 20 دقیقه پوست را با آب ولرم شستشو دهید. هلو و گل سرخ هر دو دارای خاصیتی پاک کننده و تسکین بخش برای پوست می‌باشند و می‌توانند در کنار یکدیگر به عنوان مرطوب کننده قوی عمل نمایند.

رایحه قوی گل سرخ و همچنین رطوبت و خنکی هلو بر پوست و اعصاب شما تاثیری عالی گذاشته و پر پراز مدت میتواند پوستی صاف، شفاف، لطیف و جوان را برای شما به ارمغان بیاورد.

از آن‌جا که برای هیچ یک از این ماسک‌ها، به یک هلو کامل نیاز ندارید، می‌توانید هلو را به اندازه نیاز ماسک استفاده کنید و بقیه را در سینی یخ، منجمد کرده و برای استفاده‌های بعدی نگه‌دارید.

نکات مهم

  • مطمئن شوید که یک هلو را خوب له کرده و از آن استفاده می‌کنید. یک راه بهتر که می‌توانید در زمان تهیه ماسک صورت هلو از آن بهره ببرید، استفاده از مخلوط‌کن برای پوره کردن کامل هلو است. هرچه پوره را نرم و صاف‌تر کنید، پوست بهتر می‌تواند از آن استفاده کند.
  • از آن‌جا که برای هیچ یک از این ماسک‌ها، به یک هلو کامل نیاز ندارید، می‌توانید هلو را به اندازه نیاز ماسک استفاده کنید و بقیه را در سینی یخ، منجمد کرده و برای استفاده‌های بعدی نگه‌دارید.
  • استفاده از ماسک و اسکراب‌های مختلف بر روی پوست زمانی تاثیرگذاری بیشتری دارد که از قبل پوست خود را با شوینده‌های مناسب پوست شسته و کاملا تمیز کرده باشید. پوست‌هایی که در معرض رطوبت و بخور هستند، منافذ پوستی باز دارند؛ به همین دلیل مواد اسکراب و ماسک را بهتر تغذیه می‌کنند.
  • اگر ماسک خود را در خانه انجام می‌دهید می‌توانید از یک کاسه‌ی آب گرم استفاده کنید و برای چند دقیقه‌ی کوتاه صورت خود را بخور دهید تا منافذ پوست باز شوند.

بیشتر بخوانید: ماسک صورت گریپ فروت

سخن پایانی

استفاده از ماسک‌های خانگی یک راه امن و مطمئن برای بازسازی سلامت پوست است. ماسک صورت هلو هم در همین قائده قرار دارد. با تمام این‌ها نکات و ظرافت‌هایی وجود دارد که اگر از آن‌ها آگاه باشید می‌توانید به روند بهتر شدن و تقویت پوست خود بیشتر کمک کنید. همه‌ی افراد بازخورد یکسانی به ماسک‌ها و موادطبیعی ندارند.

پیش از این‌که ماسک‌ها را بر روی صورت خود قرار دهید، روی پوست دست امتحان کنید تا از نداشتن حساسیت نسبت به آن، اطمینان پیدا کنید. اکنون شما برای ما بنویسید؛ اگر بخواهید یک ماسک خانگی خوب و مناسب با خواصی مشابه ماسک صورت هلو معرفی کنید، پیشنهاد شما چیست؟ آیا تا به حال تجربه استفاده از این ماسک را داشته‌اید؟ سوالات و نظرات خود را برای ما بنویسید.

هلو دارای چه ویتامین هایی است؟

میوه‌ای که نزدیک به 87 درصد آن را آب تشکیل داده است و سرشار از ویتامین‌های مغذی مختلفی است. هلو کالری و چربی بسیار پایینی دارد، به همین خاطر در رژیم غذایی افرادی که به دنبال کاهش وزن یا تناسب اندام هستند، نقش قابل توجهی برای خود کسب کرده‌ است. ویتامین‌های A ، B و E  در هلو، باعث شده که شادی و طراوت را به بدن هدیه کند. هرچند که میزان ویتامین E  وB در هلو زیاد نیست.

آیا هلو برای پست مفید است؟

هلو خواص متعددی دارد که برای موارد متفاوتی در بدن مهم و تاثیرگذار است. هلو منبع غنی از رطوبت، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است. این موارد می‌تواند خشکی پوست را برطرف کند و برای رفع لکه‌های خشکی پوست، پوست خشن یا پوسته‌پوسته شده بسیار کمک‌کننده باشد.

چرا ماسک هلو و آرد جو دوسر برای پوست مناسب است؟

ماسک صورت هلو و آرد جو دوسر در ترکیب با یکدیگر، به خاطر خواصی که دارند می‌توانند به کاهش چین و چروک و خطوط ریز صورت کمک کنند. هلو اغلب در مواد آرایشی ضد پیری کاربرد زیادی دارد. همچنین، هلو با از بین بردن لکه‌‎های تیره، لکه‌های آکنه و سایر نقایص پوستی، به شما کمک می‌کند تا یک پوست سلامت و شاداب داشته باشید. هلو سرشار از ویتامین A و مقدار کمی ویتامین B و E است و همچنین آرد جو دوسر، یک منبع غنی از ویتامین‌های B و E به حساب می‌آید.

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی