تفاوت میکرودرم با میکرودرم آبریژن
۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ۱۳ دیدگاه zohre.kh

تفاوت میکرودرم با میکرودرم آبریژن؛ قبل از خرید باید بدانید که…

به این مطلب امتیاز دهید

امروزه برای درمان مشکلات پوست و همچنین حفظ و افزایش زیبایی آن، محصولات و روش‌های مختلفی وجود دارد. برخی از روش‌های درمانی برای ایجاد صافی و یکدستی پوست، با استفاده از دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود. میکرودرم آبریژن از جمله روش‌های درمانی با استفاده از دستگاه است که طرفداران زیادی دارد. برای رسیدن به بهترین نتیجه، باید با تفاوت میکرودرم با میکرودرم آبریژن و سایر روش‌های درمانی آشنا باشید تا بهترین و مناسب‌ترین گزینه را برای پوست خود انتخاب کنید. این روش‌ها به شما در کاهش چین‌وچروک، لک‌های ناشی از زخم و آکنه و داشتن پوستی زیبا و شفاف کمک می‌کند. در این مطلب به بررسی کامل این روش‌ها، مزایا و عوارض آن‌ها می‌پردازیم.

میکرودرم چیست؟

میکرودرم یک روش درمانی بسیار رایج برای لایه‌برداری پوست به کمک دستگاه‌های مخصوص است. میکرودرم در مقایسه با سایر روش‌ها مانند درم آبریژن، لایه‌برداری شیمیایی و لایه‌برداری با لیزر خطر کمتری داشته و بهبودی آن نیز سریع‌تر است.

برای رسیدن به بهترین نتیجه، باید با تفاوت میکرودرم با میکرودرم آبریژن و سایر روش‌های درمانی آشنا باشید تا بهترین و مناسب‌ترین گزینه را برای پوست خود انتخاب کنید.

از آنجایی که میکرودرم تنها سطحی از پوست را حذف و لایه‌برداری می‌کند، بهترین عملکرد را برای بهبود شرایط روی سطح پوست مانند پیری زودرس (آسیب ناشی از نور خورشید)، خطوط ریز، لکه‌های پیری، آکنه، و زخم‌های سطحی دارد. اگرچه پوست صورت رایج‌ترین ناحیه برای انجام میکرودرم است، اما هر ناحیه پوستی از جمله گردن، سینه، پشت و دست‌ها را می‌توان با این روش درمان کرد.

میکرودرم یک روش بدون درد، غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست با استفاده از ترکیبی از نوک ساینده یا کریستال‌های ظریف و مکش خلاء روی پوست است. در این روش درمانی، نوع سوزن، میزان سر کردن ناحیه موردنظر، میزان فشار و سرعت وکیوم متناسب با نوع حساسیت و تحمل پوست شما تنظیم می‌شود.

در بررسی تفاوت میکرودرم با میکرودرم آبریژن می‌توان گفت که جلسات معمولی آن از پنج تا 60 دقیقه زمان می‌برد. همچنین بعد از انجام آن می‌توانید به‌راحتی فعالیت روزانه و همیشگی خود را انجام دهید، اما باید برخی نکات مراقبتی را نیز رعایت کنید. بعد از انجام میکرودرم می‌توانید:

  • از کرم‌های آرایشی و غیر تحریک‌کننده استفاده کنید.
  • این روش حتی به‌طور موقت جذب برخی از داروهای موضعی را با افزایش نفوذپذیری پوست تسهیل کند.
  • میکرودرم دقیقاً مانند مسواک زدن دندان‌ها به از بین بردن پلاک‌ها و مواد زائد پوستی کمک می‌کند.
  • از آنجایی که پوست انسان معمولاً در فواصل 30 روزه بازسازی می‌شود، بهبود پوست با میکرودرم موقتی است و برای بهبود مستمر باید در فواصل متوسط ​​دو تا چهار هفته تکرار شود.
  • درمان‌های متعدد با روش میکرودرم در ترکیب با کرم‌های ضد آفتاب، دوری از آفتاب و استفاده از سایر کرم‌های مراقبت از پوست، بهترین نتایج را به همراه دارد.
  • تفاوت میکرودرم و میکرودرم آبریژن (که یک روش جراحی تهاجمی است) به گونه‌ای است که میکرودرم آبریژن معمولاً توسط متخصصین پوست یا جراحان پلاستیک تحت بیهوشی موضعی یا عمومی انجام می‌شود.
میکرودرم خانگی رویت
میکرودرم خانگی رویت، پوستتو احیا کن
به پوستت جون تازه بده

درم آبریژن چیست؟

درم آبریژن یا صاف کردن پوست با جراحی، روشی است که در آن یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک از یک ابزار تخصصی برای لایه‌برداری عمیق پوست استفاده می‌کند. این عمل ساینده یا صاف کردن، خطوط پوست را بهبود می‌بخشد، زیرا لایه‌های بالایی پوست را می‌خراشد تا پوست جدید و صاف را ایجاد کند.

اگر چروک‌های زیادی روی پوست خود دارید و می‌خواهید پوست صاف‌تری داشته باشید، روش درم آبریژن گزینه مناسبی برای شما است. بسیاری از افرادی که از ناهنجاری‌های پوستی مانند خطوط ریز ناشی از آسیب خورشید، چین‌و‌چروک، ملاسما، اسکار آکنه و … رنج می‌برند، با انجام این روش درمانی بهبود مطلوبی را مشاهده می‌کنند.

اما توجه داشته باشید که قبل از تصمیم گیری برای انجام درم آبریژن، ابتدا با تفاوت میکرودرم با میکرودرم آبریژن آشنا شده و مطمئن شوید که آیا درم آبریژن برای شما مناسب است یا خیر.

اگر چروک‌های زیادی روی پوست خود دارید و می‌خواهید پوست صاف‌تری داشته باشید، روش درم آبریژن گزینه مناسبی برای شما است.

بیشتر بخوانید: درم ابریژن چیست؟ 

 اگر پوست روشنی دارید، درم آبریژن نتایج خوبی را به شما ارائه می‌دهد. رنگ پوست‌های تیره بیشتر مستعد ایجاد جای زخم یا تغییر رنگ هستند. اگر پوست شما تیره‌تر است، ممکن است با روش‌های جایگزین برای لایه‌برداری پوست، به نتایج بهتری دست پیدا کنید.

مزایای میکرودرم آبریژن

با توجه به تفاوت میکرودرم با میکرودرم آبریژن، هدف میکرودرم آبریژن صاف‌تر، روشن‌تر و یکدست‌تر کردن پوست صورت است. اکثر افراد از روش میکرودرم آبریژن استفاده می‌کنند تا موارد زیر را برطرف کنند:

  • تیرگی در رنگ چهره
  • رنگ پوست ناهموار
  • بافت ناهموار پوست
  • لکه‌های سنی
  •  لکه‌های تیره ناشی از برطرف شدن آکنه
  • لکه‌های ناشی از زخم‌های عمیق و سطحی
  • ملاسما

همچنین بسیاری از افراد از مزایای میکرودرم آبریژن برای بهبود نتایج محصولات ضدپیری یا سفیدکننده پوست استفاده می‌کنند، زیرا این روش می‌تواند به نفوذ این محصولات به عمق پوست کمک کند.

بیشتر بخوانید: فواید میکرودرم آبریژن؛

عوارض میکرودرم آبریژن

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، تفاوت میکرودرم با میکرودرم آبریژن این است که روش درم آبریژن ممکن است ریسک و خطر بیشتری داشته باشد. اما در صورتی که این کار را با آگاهی از شرایط پوست خود و مشاوره با پزشک متخصص انجام دهید، نتایج مطلوبی برای شما به‌همراه دارد. اما در حالت کلی برای چند روز پس از انجام این روش درمانی ممکن است با برخی عوارض میکرودرم آبریژن مواجه شوید. این علائم شامل موارد زیر است:

  • تورم پوست
  • قرمزی پوست، شبیه آفتاب‌سوختگی
  • کبودی
  • احساس سوزش
  • افزایش حساسیت پوست به نور خورشید

توصیه می‌شود بعد از عمل از ضدآفتاب استفاده کنید، چراکه به اطمینان شما برای رسیدن به بهترین نتایج و کاهش خطر عوارض جانبی کمک می‌کند. میکرودرم آبریژن ممکن است برای افرادی که پوست آن‌ها به‌راحتی زخم می‌شود یا جوش‌های تبخالی دارند، مناسب نباشد.

کاربرد میکرودرم آبریژن و میکرونیدلینگ

تفاوت میکرودرم با میکرودرم آبریژن به گونه‌ای است که میکرودرم آبریژن روش درمانی پوست است که باید در مطب پزشک متخصص انجام شود و معمولاً حدود یک ساعت طول می‌کشد. روش انجام آن نیز به صورتی است که شما در طول جلسه درمانی، روی یک صندلی دراز می‌کشید و پزشک شما از یک دستگاه دستی برای اسپری کردن ذرات روی پوست شما استفاده می‌کند. بعد از اتمام کار نیز از یک مرطوب‌کننده و همچنین ضدآفتاب برای محافظت از پوست شما استفاده می‌شود.

تفاوت میکرودرم با میکرودرم آبریژن به گونه‌ای است که میکرودرم آبریژن روش درمانی پوست است که باید در مطب پزشک متخصص انجام شود

میکرودرم آبریژن اولین بار در سال 1996 توسط سازمان غذا و دارو تایید شد و از آن زمان تا کنون صدها دستگاه میکرودرم آبریژن تولید شده است. بر اساس دستگاه خاص مورد استفاده، کاربرد میکرودرم آبریژن و روش انجام آن نیز متفاوت می‌شود. چند روش مختلف برای انجام این روش وجود دارد:

هندپیس با نوک الماس

 یک هندپیس با نوک الماس برای لایه‌برداری ملایم سلول‌های مرده در پوست شما طراحی شده است. عمق ساییدگی ممکن است تحت تأثیر فشار اعمال شده بر روی هندپیس و همچنین مدت زمان ماندن مکش روی پوست شما متفاوت باشد. این شکل از اپلیکاتور میکرودرم آبریژن به‌طور معمول برای نواحی حساس‌تر پوست صورت مانند اطراف چشم استفاده می‌شود.

میکرودرم آبریژن کریستالی

کاربرد میکرودرم آبریژن کریستال به این شکل است که از یک هندپیس ساطع کننده کریستال استفاده می‌کند تا به‌آرامی روی کریستال‌های ریز اسپری شود و به این صورت، لایه‌های بیرونی پوست از بین برود. در این روش نیز سلول‌های مرده پوست فورا ساکشن می‌شوند. انواع مختلف کریستال‌هایی که ممکن است مورد استفاده قرار گیرند، شامل اکسید آلومینیوم و بی کربنات سدیم است.

هیدرودرم آبریژن

 هیدرودرم آبریژن روش جدیدتری است. این روش درمانی شامل ترکیب لایه‌برداری بدون کریستال و تزریق محصولات به پوست است. گفته می‌شود این فرآیند تولید کلاژن را تحریک می‌کند و جریان خون زیر پوست شما را به حداکثر می‌رساند.

میکرونیدلینگ

در روش میکرونیدلینگ از یک دستگاه فیزیکی مخصوص برای کاهش خطوط ریز، چین‌و‌چروک یا اسکار در انواع پوست استفاده می‌شود.

بسیاری از افراد که با روش‌های درمانی پوست با استفاده از دستگاه آشنایی ندارند، ممکن است گزینه‌های نامناسبی را با توجه به شرایط و نوع پوست خود انتخاب کنند.

تفاوت میکرودرم با میکرودرم آبریژن

بسیاری از افراد که با روش‌های درمانی پوست با استفاده از دستگاه آشنایی ندارند، ممکن است گزینه‌های نامناسبی را با توجه به شرایط و نوع پوست خود انتخاب کنند. این کار می‌تواند آسیب‌های جدی به‌همراه داشته باشد. مهم‌ترین تفاوت میکرودرم با میکرودرم آبریژن، شامل موارد زیر است:

  • میکرودرم نسبت به درم آبریژن تهاجم کمتری دارد.
  • در درم آبریژن از روش‌های فشرده‌تری برای برداشتن لایه بالایی پوست استفاده می‌شود.
  • متخصص پوست ممکن است درم آبریژن را برای اسکارهای آکنه، لکه‌های ناشی از تصادف یا جراحی یا برای پاک کردن خالکوبی توصیه کند.
  • درم آبریژن فقط برای افرادی که پوست روشن دارند، مناسب است.
  • میکرودرم می‌تواند برای افراد با هر رنگ پوستی مناسب باشد.
  • در روش میکرودرم از اسپری کریستال‌های ساینده ریز برای نرم کردن انواع پوست استفاده می‌شود.
  • میکرودرم روش سبک‌تری از درم آبریژن است و برای مشکلات عمیق پوست، مانند ترک‌های پوستی، اسکار یا چین‌وچروک کارایی ندارد.
  • روش میکرودرم نیازی به بیهوشی ندارد و پوست شما در 24 ساعت بهبود می‌یابد.

بسته به نوع پوست، وضعیت و اهداف خود، ممکن است بخواهید گزینه‌های دیگری را برای بازسازی پوست خود در نظر بگیرید. به همین منظور بهتر است با متخصص پوست خود مشورت کنید تا بفهمید کدام گزینه برای شما مناسب‌تر است.

چه کسی باید میکرودرم را برای درمان پوست خود در نظر بگیرد؟

میکرودرم تا حدودی برای افرادی که پوست تیره یا کم رنگ، آکنه خفیف، تغییر رنگ آکنه، لک و اسکار بسیار سطحی آکنه دارند، مفید است. میکرودرم آبریژن ممکن است یک گزینه درمانی خوب برای بیمارانی باشد که مشکلات پوستی سطحی و سبک دارند و به دنبال حداقل مزایا و تقریباً بدون عوارض جانبی هستند.

افرادی که اسکارهای آکنه عمیق‌تری دارند، باید در انتظار یکسری درمان‌های جدی‌تر و طولانی‌تر باشند یا احتمالاً از درم آبریژن جراحی، لایه‌برداری شیمیایی یا لایه‌برداری با لیزر توسط پزشک بهره ببرند.

بیشتر بخوانید:‌ پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم؛

چند وقت یکبار می‌توانم میکرودرم آبریژن انجام دهم؟

مهم‌ترین تفاوت میکرودرم با میکرودرم آبریژن در این است که میکرودرم آبریژن را می‌توان به دفعات به صورت هفتگی یا حداکثر هر هشت هفته یکبار انجام داد که بستگی به تحمل پوست و اثرات موردنظر و دلخواه شما دارد.

بسیاری از افراد با درمان هفتگی برای سه جلسه آغاز می‌کنند، سپس با یک رژیم نگهداری ماهانه از پوست به تغییر درمان می‌پردازند. توصیه می‌شود برای بهبود مستمر روش میکرودرم آبریژن در فواصل متوسط ​​دو تا چهار هفته آن را تکرار کنید. به‌طور معمول درمان‌های متعدد (شش تا 12 جلسه) برای مشاهده بهبود قابل توجه توصیه می‌شود.

بسیاری از افراد با درمان هفتگی برای سه جلسه آغاز می‌کنند، سپس با یک رژیم نگهداری ماهانه از پوست به تغییر درمان می‌پردازند.

نکاتی که باید در مورد میکرودرم آبریژن بدانید

  • میکرودرم آبریژن یک درمان زیبایی ساده، سریع و بدون درد است که هیچ ریسک و خطری ندارد.
  • میکرودرم آبریژن به لایه‌برداری ملایم لایه‌های سطحی پوست با استفاده از سایش و مکش کمک می‌کند.
  • در میکرودرم آبریژن از کریستال‌های ظریف یا نوک‌های کوچک الماسی برای ساییدن پوست و مکش خلاء برای حذف سلول‌های مرده پوست استفاده می‌شود.
  • میکرودرم آبریژن روش کم خطرتری است که با بهبودی سریع همراه است. بدون درد است و نیازی به سوزن یا بیهوشی ندارد.
  • میکرودرم آبریژن می‌تواند با کاهش خطوط ریز، آسیب زودهنگام آفتاب و علائم آکنه خفیف و کم عمق، به بهبود ظاهر پوست کمک کند.
  • این روش برای اسکارهای عمیق آکنه یا چین‌وچروک‌های عمیق پوست مفید نیست.
  • پوست ممکن است حتی پس از یک بار درمان به میزان قابل توجهی صاف‌تر شود و مرطوب‌کننده و سایر محصولات مراقبت از پوست را بهتر جذب کند.
  • این یک درمان حرفه‌ای مقرون‌به صرفه با هزینه نسبتاً کم است.
  • به‌طور معمول، میکرودرم آبریژن ممکن است هر سه تا چهار هفته یکبار برای رسیدن نتایج مطلوب تکرار شود.
  • میکرودرم آبریژن لیزر نیست.
  • به طور کلی، پوست نرم‌تر و صاف‌تر نتیجه موردانتظار پس از میکرودرم آبریژن است.
  • مشکلات خفیف پوست معمولا در عرض چند دقیقه تا چند ساعت پس از میکرودرم آبریژن برطرف می‌شود.
  • در این روش لایه‌برداری خفیف پوست انجام می‌شود.
  • بعد از انجام میکرودرم آبریژن، به‌طور مداوم از مرطوب‌کننده یا ضدآفتاب استفاده کنید.
  • استفاده از کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید، زیرا ممکن است پس از درمان حساسیت به نور افزایش یابد.
  • میکرودرم آبریژن ممکن است تحریک تولید کلاژن را افزایش داده و در نتیجه به جوانسازی پوست کمک کند.
در بین انواع روش‌های درمانی پوست با استفاده از دستگاه، میکرودرم آبریژن از محبوبیت زیادی برخوردار است.


آیا می‌توان میکرودرم آبریژن را در خانه انجام داد؟

یکی از رایج‌ترین سوالات در درمان مشکلات خفیف پوستی با استفاده از دستگاه‌های مخصوص و در بررسی تفاوت میکرودرم با میکرودرم آبریژن این است که آیا می‌توان روش میکرودرم آبریژن را در خانه انجام داد یا خیر. باید بدانید که بسیاری از کیت‌های میکرودرم آبریژن خانگی در فروشگاه‌های محصولات آرایشی یا به صورت آنلاین در دسترس هستند.

اما توصیه می‌شود قبل از انجام این روش در خارج از یک محیط بالینی، با یک متخصص پوست مشورت کنید. این کار برای اطمینان از این است که آیا پوست شما برای میکرودرم آبریژن مناسب است و احتمال اینکه عوارض جانبی برای شما به‌همراه نداشته باشد، انجام می‌شود. همچنین متخصص پوست به شما می‌گوید چگونه با هر گونه عوارض جانبی که ممکن است ایجاد شود، مقابله کنید.

در بین انواع روش‌های درمانی پوست با استفاده از دستگاه، میکرودرم آبریژن از محبوبیت زیادی برخوردار است. با توجه به تفاوت میکرودرم با میکرودرم آبریژن، باید گفت که هدف هر دو روش این است که پوست شما از نظر بافت و رنگ یکدست‌تر و صاف‌تر شود. در روش درمانی میکرودرم آبریژن نیاز به یک سری جلسات متعدد است که طی آن، فرد متخصص لایه بالایی پوست را با یک دستگاه کوچک دستی برمی‌دارد.

بسیاری از افراد از میکرودرم آبریژن برای کاهش اثرات قابل مشاهده پیری یا از بین بردن لکه‌های باقی مانده از آکنه استفاده می‌کنند. این روش غیر تهاجمی است، اما می‌تواند عوارض جانبی مانند سوزش، تورم و همچنین افزایش حساسیت به نور خورشید را برای شما به‌همراه داشته باشد.

به‌طور معمول یک متخصص پوست یا متخصص مراقبت از پوست، میکرودرم آبریژن را انجام می‌دهد. اگرچه کیت‌های خانگی آن نیزموجود است، اما توصیه می‌شود قبل از انجام میکرودرم آبریژن در خارج از کلینیک با یک متخصص پوست مشورت کنید.

منبع ++++

میکرودرم چیست؟

میکرودرم یک روش درمانی بسیار رایج برای لایه‌برداری پوست به کمک دستگاه‌های مخصوص است. میکرودرم در مقایسه با سایر روش‌ها مانند درم آبریژن، لایه‌برداری شیمیایی و لایه‌برداری با لیزر خطر کمتری داشته و بهبودی آن نیز سریع‌تر است.

درم آبریژن چیست؟

درم آبریژن یا صاف کردن پوست با جراحی، روشی است که در آن یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک از یک ابزار تخصصی برای لایه‌برداری عمیق پوست استفاده می‌کند. این عمل ساینده یا صاف کردن، خطوط پوست را بهبود می‌بخشد، زیرا لایه‌های بالایی پوست را می‌خراشد تا پوست جدید و صاف را ایجاد کند.

هیدرودرم آبریژن چیست؟

هیدرودرم آبریژن روش جدیدتری است. این روش درمانی شامل ترکیب لایه‌برداری بدون کریستال و تزریق محصولات به پوست است. گفته می‌شود این فرآیند تولید کلاژن را تحریک می‌کند و جریان خون زیر پوست شما را به حداکثر می‌رساند.

۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ۱۳ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی