مراقبت از مو به سبک کره ای
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ۰ دیدگاه zohre.kh

مراقبت از مو به سبک کره ای

به این مطلب امتیاز دهید

موها یکی از زیباترین عضوهای بدن هستند که اگر سلامت خود را از دست بدهند، می‌توانند تاثیر مخربی در ظاهر فرد ایجاد کنند. به همین علت بسیاری از افراد مراقبت‌های پوستی و مویی را جدی گرفته و از انواع مواد طبیعی و شیمیایی برای بهبود وضعیت و یا پیشگیری از آسیب‌ها استفاده می‌کنند. اما آیا می‌دانید استفاده از چند نوع محصول، چه طبیعی و چه شیمیایی در کنار هم نه‌تنها نتیجه مفید نداشته، که می‌تواند آثار مخربی به موها وارد کند؟ چاره چیست؟ آیا می‌شود روتین مراقبت از موها را نادیده گرفت؟ قطعا پاسخ این پرسش منفی است. پزشکان و متخصصان عموما توصیه می‌کنند از یک روتین مراقبتی که قبلا امتحانش را پس داده، استفاده شود. یکی از این روتین‌ها، روتین مراقبت از مو به سبک کره ای است که در کشور کره طرفداران زیادی داشته و بارها امتحان خود را پس داده است. در ادامه قصد داریم مراحل انجام این روتین را به‌طور کامل و شفاف توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

پاکسازی پوست سر در روتین مراقبت از مو به سبک کره ای

اولین مرحله از روتین مراقبت از مو به سبک کره ای پاکسازی پوست سر است که در این مرحله کره‌ای‌ها  از یک پاک‌کننده مناسب برای از بین بردن چربی‌های اضافه، آلودگی‌های سطح و عمق پوست و همچین سلول‌های مرده استفاده می‌کنند.

پزشکان و متخصصان عموما توصیه می‌کنند از یک روتین مراقبتی که قبلا امتحانش را پس داده، استفاده شود.

لازم است ترکیبات این محصولات پاک‌کننده کف سر، دارای مقادیر معینی از سالیسیلات «Salicylate» باشد. این ماده باعث می‌شود زمانی که شما شامپو را به پوست سر خود می‌زنید، کف نکند، اما نهایت پاک‌کنندگی را داشته‌باشد. این فرایند باید یک بار در هفته انجام شود تا بهترین نتیجه ممکن را داشته‌باشد.

بهتر است پیش از حمام کردن، این شامپو را زمانی که موهایتان خشک است، به پوست کف سر خود بمالید و ماساژ دهید تا تمام سطح سرتان به آن آغشته شود. بیست دقیقه اجازه دهید شامپو روی سرتان باقی بماند و سپس آن را بشویید. اگر پوست سر خشکی دارید، بهتر است دو هفته یک بار از این شامپوها استفاده کنید. چرا که شامپو چربی‌های پوست سر را کاهش می‌دهد و این می‌تواند باعث خشک‌تر و شکننده‌تر شدن موهایتان شود.

به پوستت جون تازه بده

استفاده از شامپو مناسب در روتین مراقبت از مو به سبک کره ای

دومین مرحله از این روتین، استفاده از یک شامپوی ملایم و مناسب با پوست سر به هنگام شستشوی موها است. انتخاب این شامپو به خودتان بستگی دارد، اما اگر با مشکلات پوستی دست و پنجه نرم می‌کنید، توصیه می‌کنیم از دستور پزشک برای استفاده از شامپو پیروی کنید.

شامپویی که استفاده می‌کنید در وهله اول باید بتواند PH پوست شما را در عین تمیز کردن موهایتان، متعادل نگه دارد. علاوه بر این ترکیبات شامپو باید دارای تمامی مواد مغذی ممکن باشد تا بتواند ویتامین‌ها را به پوست سر و ساقه موهایتان برساند.

ماساژ دادن موها و کف سر را در این فرایند فراموش نکنید. اصولا کره‌ای‌ها، روی این مسئله بسیار حساس هستند و چند دقیقه را صرف ماساژ دادن سر با شامپو می‌کنند. یکی از تکنیک‌های دیگری که می‌توانید به هنگام شستن موها از آن استفاده کنید، گرفتن شوک شامپو است. توصیه می‌کنیم شامپو را ابتدا کف دست خود بریزید و چند دقیقه ماساژ دهید تا شوک ابتدایی آن گرفته شود. سپس سرتان را به آن آغشته کرده و ماساژ دهید. این ترفند باعث می‌شود ساقه موهایتان دیرتر چرب شود.

بیشتر بخوانید: فواید و عوارض مصرف زنجبیل برای پوست و مو

یکی از تکنیک‌های دیگری که می‌توانید به هنگام شستن موها از آن استفاده کنید، گرفتن شوک شامپو است.

استفاده از نرم‌کننده در روتین مراقبت از مو به سبک کره ای

هر مدل مویی دارید، چه صاف چه مجعد، باید از نرم‌کننده‌های مخصوص موهایتان استفاده کنید. این کار باعث می‌شود هم ساقه موهایتان نرم‌تر شود و فرم بهتری به خود بگیرد. بهتر است این فرایند را پس از استفاده از شامپو در حمام انجام دهید. توصیه می‌کنیم کمی نم موهای خود را در حمام بگیرید و سپس با نوک انگشتانتان نرم‌کننده را روی ساقه موهایتان بمالید. حواستان باشد نرم‌کننده را به پوست سرتان نزنید. برای آبرسانی بهتر به موها، می‌توانید از یک نرم‌کننده گیاهی مرغوب استفاده کنید.

ماساژ پوست سر در روتین مراقبت از مو به سبک کره ای

اگر از ماساژ عضله استفاده کرده باشید، می‌دانید که این کار چقدر لذت‌بخش است و چه آرامشی برای شما به همراه می‌آورد. ماساژ پوست سر نیز مانند ماساژ عضلات احساس خوشایندی به شما داده و علاوه بر آن، جریان گردش خون شما را نیز تنظیم می‌کند.

همچنین می‌تواند فولیکول‌ها را برای رشد سریع‌تر موها تحریک کند. به همین علت ماساژ پوست سر یکی از مهم‌ترین مراحل مراقبت از مو به سبک کره ای به حساب می‌آید. کافی است پس از شستشوی سر، زمانی که موهایتان کاملا خشک شد، از انواع ماساژورهای مخصوص پوست سر استفاده کنید. این ماساژورها با حرکات دورانی که برایشان طراحی شده‌ است می‌توانند فولیکول‌های پوست سرتان را فعال کند.

استفاده از ماسک مو در روتین مراقبت از مو به سبک کره ای

استفاده از ماسک مو در هر نوع روتین پوستی جایگاه خاص خودش را دارد، اما در این بین کره‌ای‌ها به آن اهمیت دوچندان می‌دهند، چرا که می‌تواند به شکل عمقی، ریشه و ساقه موها را تغذیه کند. یکی از کاربردی‌ترین و محبوب‌ترین ماسک موهای موجود، روغن‌های گیاهی هستند که به‌صورت طبیعی و صنعتی در عطاری‌ها و فروشگاه‌ها موجودند و می‌توان از آن‌ها برای تقویت مو استفاده کرد.

روغن‌هایی مانند روغن آرگان، روغن بادام، روغن نارگیل و روغن کرچک تنها بخشی از این روغن‌ها هستند که می‌توان از آن‌ها هم به‌تنهایی و هم به‌عنوان ماده ترکیبی با دیگر مواد نرم‌کننده مانند برنج، موز، آووکادو، عسل، توت فرنگی، ماست، مایونز و… برای از بین بردن خشکی مو، وزی مو و موخوره بهره برد.

توصیه می‌کنیم حداقل هفته‌ای یک بار از ماسک مو برای تقویت موهای خود استفاده کنید. علاوه بر این‌ها، انواع ماسک موهای آماده در بازار موجودند که البته توصیه می‌کنیم از محصولاتی که در ترکیبات آن‌ها سولفات، پارابن و سیلیکون به کار رفته است استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید: سولفات برای مو؛

توصیه می‌کنیم حداقل هفته‌ای یک بار از ماسک مو برای تقویت موهای خود استفاده کنید.

آبکشی موها با سرکه در روتین مراقبت از مو به سبک کره ای

از قدیم‌الایام سرکه به‌عنوان یکی از مواد طبیعی که برای سلامت و تقویت موهای مفید است، شناخته می‌شود. در فرهنگ مراقبت از مو به سبک کره ای نیز این محصول جایگاه ویژه‌ای داشته و نقش مهمی را در حفظ تعادل PH پوست سر ایفا می‌کند. کافی است یک فنجان سرکه سیب را با دو فنجان آب ولرم یا سرد مخلوط کنید و آن را روی موهای سرتان که از پیش کمی نم زده‌اید، بریزید.

به مدت ۵ دقیقه پوست کف سر خود را با نوک انگشتانتان ماساژ دهید و سپس با آب سرد موهایتان را کاملا آب‌کشی کنید. با توجه به چرب بودن یا خشک بودن پوست کف سرتان می‌توانید از این ترکیب جادویی هفته‌ای یک‌بار یا دو هفته‌ای یک‌بار استفاده کنید.

اسکراب پوست سر در روتین مراقبت از مو به سبک کره ای

همان‌قدر که اسکراب پوست در روتین پوست صورت و بدن نقش مهمی دارد، پوست سر هم باید هر چند وقت یک‌بار لایه‌برداری شود. چرا که لایه‌برداری عمیق پوست منجر به جوان ماندن آن و از بین رفتن هر گونه آلودگی و چربی اضافه‌ای شده و می‌توان فولیکول‌های مو را برای رشد بیشتر تحریک کند. علاوه بر این، فرایند اکسیژن‌رسانی به پوست سر با لایه‌برداری منظم افزایش پیدا می‌کند.

کره‌ای‌ها عموما از اسکراب‌های گیاهی و ملایم برای این کار استفاده می‌کنند تا بتوانند آن را به‌طور دائم در روتین مراقبت از پوست سرشان قرار دهند. مشخصا اگر بخواهید از لایه‌بردارهای قوی استفاده کنید، پس از مدت کوتاهی پوست سرتان تحریک و دچار التهاب می‌شود و ممکن است دچار مشکلات پوستی مختلفی شوید. توصیه می‌کنیم هفته‌ای یک بار پس از شستشوی موهایتان از اسکراب استفاده کنید.

استفاده از تونر مناسب در روتین مراقبت از مو به سبک کره ای

تونرهای مناسب پوست و موی سر در کلیه فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی وجود دارند و شما می‌توانید از مشاوران هر مجموعه یا پزشک متخصص خودتان برای انتخاب بهترین گزینه مشورت بگیرید. تونرها خواص ضد میکروبی فوق‌العاده‌ای دارند و می‌توانند التهاب پوست را از بین ببرند. علاوه بر این، در از بین بردن عفونت‌های پوستی و شوره سر نیز کمک‌کننده‌اند.

آبرسانی عمقی به بافت پوست سر و ساقه موها از دیگر نتایج استفاده از تونرها خواهد بود. همچنین اگر تونر متناسب با پوست و موی شما انتخاب شود، می‌توانید شاهد افزایش حجم موهایتان نیز باشید. بهترین زمان استفاده از تونرها در روتین مراقبت پوستی، پس از آبکشی موها است.

بهتر است به کمک یک حوله نرم یا تیشرت نخی، نم موهای خود را بگیرید و تونر را بر روی پوست سر و موهایتان اسپری کنید. اگر علاقه‌ای به استفاده از تونرهای آماده صنعتی ندارید، ژل آلوئه‌ورا تا حدی می‌تواند کار تونر را برایتان انجام دهد.

بیشتر بخوانید: موخوره از ریشه؛ علائم، دلایل و روش درمان خانگی

همچنین اگر تونر متناسب با پوست و موی شما انتخاب شود، می‌توانید شاهد افزایش حجم موهایتان نیز باشید.

استفاده از سرم مو در روتین مراقبت از مو به سبک کره ای

سرم مو، با کمک به تغذیه عمیق‌تر فولیکول‌ها، باعث تحریک رشد مو شده و روند رشد آن را سرعت می‌بخشد. همچنین این محصول می‌تواند یک لایه محافظت‌کننده بر روی ساقه موها ایجاد کرده و از آن‌ در برابر گرما و آلودگی‌های محیطی محافظت کند. بهتر است پس از اتمام فرایند دوش گرفتن و خشک کردن کامل موها از سرم مو استفاده کنید.

استفاده از پک‌‌های مراقبتی مو در روتین مراقبت از مو به سبک کره ای

آخرین مرحله از این روتین کاربردی و جادویی، استفاده از پک‌های مراقبت از مو خواهد بود. کره‌ای‌ها عموما پس از اتمام مراحل پیش از حمام و پس از خشک کردن موها، به سراغ پک‌های مراقبتی پیش از خواب می‌روند. این پک‌ها کمک می‌کنند در طول شب که شما در حال استراحت هستید، موهایتان به‌طور عمیق تغذیه شده و در برابر آسیب‌های ناشی از آلودگی، گرما، سرما، مواد شیمیایی و… تقویت شود.

کره‌ای‌ها عموما پس از اتمام مراحل پیش از حمام و پس از خشک کردن موها، به سراغ پک‌های مراقبتی پیش از خواب می‌روند.

کلام پایانی

روتین مراقبت از مو به سبک کره ای نه تنها برای موهای آسیب‌دیده می‌تواند کارآمد باشد، که می‌تواند نقش عظیمی در پیشگیری از انواع آسیب‌های مو ایفا کند. مراحل انجام این روتین بسیار ساده است. توصیه می‌کنیم اگر قصد انجام این روتین را دارید، حتما از دستورالعمل‌ گفته‌شده پیروی کنید.

سوالات متداول:

پاکسازی پوست سر در روتین مراقبت از مو به سبک کره ای چیست؟

1. پاکسازی پوست سر 2. استفاده از یک شامپوی ملایم و مناسب با پوست سر 3. استفاده از نرم‌کننده 4. ماساژ پوست سر 5. استفاده از ماسک مو 6. آبکشی موها با سرکه 7. اسکراب پوست سر 8. استفاده از تونر مناسب 9. استفاده از سرم مو 10. استفاده از پک‌‌های مراقبتی مو

اسکراب پوست سر در روتین مراقبت از مو به سبک کره ای چیست؟

همان‌قدر که اسکراب پوست در روتین پوست صورت و بدن نقش مهمی دارد، پوست سر هم باید هر چند وقت یک بار لایه‌برداری شود. لایه‌برداری عمیق پوست منجر به جوان ماندن آن و از بین رفتن هر گونه آلودگی و چربی اضافه‌ای شده و می‌توان فولیکول‌های مو را برای رشد بیشتر تحریک کند. علاوه بر این، فرایند اکسیژن‌رسانی به پوست سر با لایه‌برداری منظم افزایش پیدا می‌کند. کره‌ای‌ها عموما از اسکراب‌های گیاهی و ملایم برای این کار استفاده می‌کنند تا بتوانند آن را به‌طور دائم در روتین مراقبت از پوست سرشان قرار دهند.

منابع: + + + + + + +

۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی