کرم پوست طبیعی
۵ خرداد ۱۳۹۷ ۰ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

معرفی تونیک ها و کرم های پوست طبیعی

به این مطلب امتیاز دهید

امروز می خواهیم چند نوع تونیک و کرم پوستی طبیعی را خدمت دوستان عزیز معرفی کنیم که به راحتی می توانید خودتان آن ها رادر خانه آماده کرده و برای صورتتان استفاده کنید. امیدواریم با مداومت در استفاده از این تقویت کننده های موثر پوستتان را تغذیه کرده و جوانی را به آن بازگردانید.

تونیک طبیعی:

به پوستت جون تازه بده

یک تونیک( تقویت کننده ) پوستی گران قیمت:

گلاب یک شیشه؛ هماملیس (عرق نارون کوهی ) یک شیشه؛ عرق بهار نارنج یک شیشه.

مواد ذکر شده را در بطری شیشه ای بزرگی بریزید و خوب هم بزنید. آنگاه هر روز صبح پس از شست و شوی صورت مقدار کمی از این محلول را روی صورت بپاشید و سپس صورتتان را به دلخواه آرایش نمائید. این محلول باعث طراوت، تازگی و پرخون شدن پوست و رفع چربی اضافه و بسته شدن منافذ گشاد پوست می شود.

کرم پوستی قابض با سیب:

(عملکرد قابض ضدچروک بودن آن است)

۳ قاشق نعناع خرد شده؛ ۲ قاشق سرکه سیب؛ ۲۸۰ گرم آب مقطر. نعناع را در ظرفی ریخته و سرکه سیب را روی آن بریزید.

درب آن را خوب بسته هفت روز صبر کنید. طی این مدت ظرف را تکان دهید. صاف کنید و بعد آب را داخل آن بریزید و در ظرفی ریخته و نگهداری کنید. این کرم قابض، پوست را محافظت کرده و منافذ را می بندد و به پوست طراوت می دهد.

تهیه کرم پوستی مرطوب کننده:

برای تهیه یک کرم مرطوب کننده و محافظ پوست در برابر سرما و گرما، ۴۵۰ گرم پیه را در قابلمه بریزید و روی آن آب جوش بریزید تا شروع به ذوب شدن نماید. در حین سرد شدن با قاشق مواد زائد روی آب را بردارید. پس از سرد شدن آب آن را خالی کرده و دوباره آب جوش بریزید. این عمل را دو یا سه بار تکرار کنید تا پیه کاملا ذوب شود و تصفیه گردد. بعد چند قطره از ادکلون مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید و بگذارید سرد شود.

سپس آن را در ظرف درب دار بریزید و به عنوان کرم مورد مصرف قرار دهید.

گل ختمی، کرم مرطوب کننده برای پوست چرب:

دو قاشق غذا خوری گل ختمی؛ یک قاشق غذاخوری گلیسیرین؛ دو قاشق غذا خورى الکل سفید؛ یک قاشق چایخوری زرده تخم مرغ؛ یک قاشق غذاخوری گلاب.

یک مشت گل ختمی را در ۵۷۰ میلی گرم آب جوش ریخته و پس از یک شب آن را صاف کنید، الکل و زرده تخم مرغ را ولرم نموده و در حال هم زدن گلیسیرین و گلاب را اضافه کنید، مخلوط را با حرارت جوش آورده و مدت ۳ دقیقه به آرامی بجوشانید بعد از روی حرارت برداشته تا سرد شدن مواد به هم زدن ادامه دهید. این کرم مرطوب کننده برای پوست های چرب و جوش دار موثر است زیرا پوست را تغذیه می کند.

کرم پوستی طبیعی
کرم پاک کننده مایونز:

یک عدد زرده تخم مرغ؛ یک قاشق غذاخوری سرکه؛ یک دوم قاشق چایخوری شکر؛ هشت قاشق روغن زیتون. زرده تخم مرغ، شکر و سرکه را با هم خوب هم زده، کم کم روغن را بدان اضافه کنید. مخلوط را خوب هم زده تا غلیظ و نرم شود و کرم زرد رنگی حاصل شود. کرم را در ظرفی ریخته در یخچال نگهداری کنید.

کرم پاک کننده دوغ و آبلیمو:

دو قاشق غذاخوری دوغ؛ سه قاشق چایخوری آب لیمو(تازه).

دوغ و آبلیمو را خوب مخلوط کرده و در ظرف در بسته ای ریخته در یخچال نگه دارید. در موقع مصرف آن را به گردن و صورت مالیده و پس از مدتی صورت خود را بشویید و با پنبه پاک کنید.

مخلوط پر خاصیت شیر و عسل:

۲ قاشق چایخوری آب؛ ۱۴۰ گرم شیر؛ ۱ قاشق چایخوری عسل صاف؛ ۱ عدد زرده تخم مرغ.

آب و عسل را مخلوط نموده در حین گرم کردن هم بزنید تا به حالت مایع روان در بیاید. از روی حرارت برداشته پس از سرد شدن، شیر و زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید. همه مواد را خوب هم زده در ظرفی ریخته و نام مخلوط را بر روی ظرف بنویسید. در یخچال نگهداری کنید. در این شیرپاک کن مواد طبیعی زیباکننده بسیار خوبی وجود دارد. پوست را تمیز کرده و آن را تغذیه می کند و برای انواع پوست ها مناسب است.

مخلوط نعناع و جعفری:

۳ قاشق غذاخوری نعنای تازه خرد شده ؛ ۲ قاشق غذاخوری جعفری تازه خرد شده؛ ۲۸۵ میلی گرم شیر.

نعناع و جعفری را در ظرفی ریخته شیر را به روی آن بریزید. هم زده و ۱۲ ساعت صبر کنید و سپس مخلوط را صاف کرده و در ظرفی ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

پیش از استفاده از هر یک از این لوسیون ها باید پوست را به خوبی شست و شو دهید تا منافذ پوست باز شود و عملکرد جذب این مواد بهتر صورت بگیرد. برای این کار بهتر است از دستگاهی به نام فیس براش استفاده کنید که عملکرد شست و شو را ۶ برابر بهتر از شیوه های معمول انجام می دهد. فیس براش بسیار سریع و ملایم است و برس های متعددی دارد. برای ماساژ و پخش مواد آرایشی نیز کاربرد دارد. این وسیله باعث ریلکس شدن عضلات زیر پوست و پرخون شدن پوست صورت می شود. کثیفی ها و جوش های سرسیاه را برطرف کرده و مانع از بروز چین و چروک زودرس می شود. برای آشنایی بیشتر با این محصول می توانید اینجا را کلیک کنید.

۵ خرداد ۱۳۹۷ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی