مراقبت از مو
۸ بهمن ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه zohre.kh

مراقبت از مو؛ همه چیز راجع به ماسک‌ها و نگهداری مو

به این مطلب امتیاز دهید

موها بخش مهمی از زیبایی افراد هستند؛ به‌طوری که بسیاری از افراد ماهانه هزینه‌ای را برای بهبود وضعیت ظاهری آن پرداخت کرده و دائما سعی می‌کنند برای مهمانی‌ها و قرارهای مختلف به آن‌ها فرم بدهند. اما تنها ظاهر موها اهمیت دارد؟ در حقیقت اگر موهایتان از لحاظ ظاهری وضعیت مطلوبی داشته باشد، خیال می‌کنید مشکل خاصی ندارند و می‌توانند تا ابد کیفیت فعلی‌شان را حفظ کنند؟ اگر پاسختان مثبت است، سخت در اشتباه‌اید! موها بسیار حساس هستند و با کوچک‌ترین آسیبی صدمات جبران‌ناپذیری به آن‌ها وارد می‌شود. به همین علت است که امروزه در سرتاسر دنیا تکنیک‌های مختلف مراقبت از مو مورد توجه قرار گرفته و افراد خصوصا در سنین جوانی و میان‌سالی سعی می‌کنند موهایشان را در وضعیت سلامت کامل قرار دهند. در این مطلب می‌خواهیم در ارتباط با مراقبت از موها با استفاده از ماسک‌های خانگی نکاتی را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

انواع ماسک خانگی برای مراقبت از مو

ماسک‌ها ساده‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارهایی هستند که می‌توانید در منزل به کمک مواد غذایی مفید و مغذی تهیه کنید. در ادامه طرز تهیه چند ماسک خانگی ساده برای مراقبت از مو را به شما آموزش می‌دهیم.

به همین علت است که امروزه در سرتاسر دنیا تکنیک‌های مختلف مراقبت از مو مورد توجه قرار گرفته و افراد خصوصا در سنین جوانی و میان‌سالی سعی می‌کنند موهایشان را در وضعیت سلامت کامل قرار دهند.

طرز تهیه ماسک مو خانگی با استفاده از تخم‌مرغ و شیر

فواید سفیده و زرده تخم‌مرغ برای موها بر همگان واضح است و این ماده غذایی از قدیم‌الایام جزو محبوب‌ترین تقویت‌کننده‌های مو به شمار می‌آمده است. دلیل این امر هم ترکیبات مغذی درون این ماده است. تخم‌مرغ حاوی مقادیر بسیار زیادی پروتئینی و ویتامین‌های گروه B بوده و برای حفظ سلامت موهای شما مناسب‌ترین و در دسترس‌ترین گزینه ممکن است.

همچنین این ماسک موی خانگی برای جلوگیری از ریزش موها و تقویت رشد آن‌ها بسیار مفید است و می‌توانید به کمک آن انواع ماسک‌های کاربردی و تقویت‌کننده را تهیه کنید. برای استفاده از ماسک تخم‌مرغ و شیر کافی است ۱ عدد تخم‌مرغ، ۱ فنجان شیر، ۲ قاشق آب‌لیمو و چند قطره روغن زیتون را در ظرفی مناسب بریزید و کاملا با هم مخلوط کنید.

ماسک شما آماده است! آن را به پوست کف سرتان زده و پس از ۲۰ دقیقه با آب سرد شستشو دهید. حواستان باشد که آب گرم باعث بسته شدن تخم‌مرغ شده و فرایند شستشو را سخت می‌کند. از این ماسک ۲ بار در هفته استفاده کنید تا شاهد نتایج فوق‌العاده آن باشید.

طرز تهیه ماسک مو خانگی با استفاده از ماست

ماست یکی از محبوب‌ترین محصولات لبنی میان تمامی افراد است و در هر خانه‌ای حتما مقداری از آن پیدا می‌شود. شما می‌توانید به کمک آن یک ماسک موی فوق‌العاده قوی سرشار از پروتئین، ویتامین B و ویتامین D در منزل آماده کنید.

برای این کار تنها کافی است ۱ فنجان ماست را به همراه مقداری سرکه سیب و یک قاشق عسل در ظرفی مناسب بریزید و مخلوط کنید تا یک ترکیب چسبناک داشته باشید. آن را روی موهای خود بمالید و ماساژ دهید. اجازه دهید به منظور اثرگذاری بیشتر حداقل ۱۰ دقیقه ماسک روی موهایتان باقی بماند. سپس به کمک آب ولرم و شامپوی بدون سولفات موهایتان را شستشو دهید.

ماست یکی از محبوب‌ترین محصولات لبنی میان تمامی افراد است و در هر خانه‌ای حتما مقداری از آن پیدا می‌شود.

بیشتر بخوانید: مراقبت از موهای فر؛ 

طرز تهیه ماسک مو خانگی با استفاده از موز

موز یک میوه بسیار مقوی، سرشار از پتاسیم و آنتی‌اکسیدان و غنی از انواع ویتامین‌ها و روغن‌های طبیعی است که می‌تواند موجب درخشندگی، رشد و کاهش ریزش موها شود.

برای تهیه این ماسک خانگی مقوی تنها لازم است ۲ عدد موز رسیده و نرم را به همراه چند قطره روغن زیتون، چند قطره روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و به کمک نوک انگشتانتان روی موهایتان بمالید و کاملا ماساژ دهید. ۵ دقیقه صبر کنید تا ماسک اثرگذاری لازم را داشته باشد. سپس می‌توانید با آب ولرم و شامپوی معمولی موهای خود را شستشو دهید.

طرز تهیه ماسک برای مراقبت از مو با استفاده از رزماری

گیاه رزماری سرشار از خواص آنتی‌اکسیدانی بوده که با مبارزه کردن با رادیکال‌های آزاد سلامتی و زیبایی را به موهای شما هدیه می‌دهد. ۳ قاشق غذاخوری رزماری خشک و خردشده را با یک فنجان آب مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید. کمی بعد آن را از روی شعله بردارید و در گوشه‌ای بگذارید تا خنک شود.

ماسک رزماری شما آماده است. این مخلوط را روی موهایتان بمالید و به مدت ۲۰ دقیقه ماساژ دهید. سپس با آب گرم و یک شامپوی معمولی بدون سولفات سرتان بشویید. پس از چند بار استفاده از این ماسک، خواص جادویی آن را مشاهده خواهید کرد.

گیاه رزماری سرشار از خواص آنتی‌اکسیدانی بوده که با مبارزه کردن با رادیکال‌های آزاد سلامتی و زیبایی را به موهای شما هدیه می‌دهد.

طرز تهیه ماسک ویتامین E برای مراقبت از مو

روغن ویتامین E سرشار از خواص آنتی‌اکسیدانی، ضد قارچی و ضد التهابی است و شما می‌توانید به کمک آن نه‌تنها وضعیت فعلی موهایتان را بهبود ببخشید، که یک فرایند درمانی برای موهای آسیب دیده‌تان آغاز کنید. این روغن هم ضامن سلامت پوست سر شما خواهد بود و هم موخوره و ساییدگی ساقه موهایتان را از بین می‌برد.

برای تهیه این ماسک اثربخش به ۲ کپسول ویتامین E، یک قاشق روغن نارگیل، یک قاشق روغن بادام، چند قطره روغن کرچک و چند قطره اسانس اسطوخودوس نیاز دارید. تمامی این مواد را در یک ظرف مناسب ریخته و با هم مخلوط کنید. موهایتان را به قسمت‌های مساوی تقسیم نمایید تا روغن به تمام تارهای موهایتان به‌طور مساوی برسد.

۵ دقیقه روغن را روی سرتان ماساژ دهید و به کمک یک کلاه پلاستیکی رنگ موهایتان را بپوشانید. اجازه دهید این ماسک برای یک شب روی سرتان باقی بماند. صبح روز بعد می‌توانید با آب ولرم و شامپوی معمولی سرتان را شستشو دهید.

طرز تهیه ماسک با استفاده از روغن نارگیل برای مراقبت از مو

روغن نارگیل اصولا در اکثر ماسک‌های مربوط به پوست و مو وجود دارد و دلیل آن‌ هم خواص فوق‌العاده زیاده و زنجیره‌های اسید چربی است که این ماده تامین می‌کند. تمامی این ویژگی‌ها سبب شده روغن نارگیل یک محصول فوق‌العاده برای جلوگیری از ریزش مو باشد.

طرز استفاده از آن هم بسیار آسان است. کافی است چند قطره از روغن نارگیل را کف دست خود بریزید و گرم کنید. سپس آن را روی موهایتان مالیده و ماساژ دهید تا اثر خود را بگذارد. می‌توانید این کار را ۱۵ دقیقه پیش از حمام رفتن انجام دهید.

تمامی این ویژگی‌ها سبب شده روغن نارگیل یک محصول فوق‌العاده برای جلوگیری از ریزش مو باشد.

طرز تهیه ماسک مو با استفاده از روغن کرچک

روغن کرچک یکی از غنی‌ترین منابع پروتئینی در دسترس است که با جلوگیری از خشک شدن بیش از حد پوست کف سر و موها موجب تقویت و تغذیه ساقه مو شده و به درمان آن‌ها کمک می‌کند. استفاده از این روغن به‌عنوان ماسک هم بسیار ساده است؛

کافی است ۲ قاشق غذاخوری روغن کرچک را با یک عدد تخم‌مرغ به‌طور کامل مخلوط کرده و آن را به پوست سرتان بمالید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه ماسک کف سرتان باقی بماند و اثر خود را بگذارد. حال می‌توانید با آب سرد و شامپوی معمولی سر خود را بشویید.

طرز تهیه ماسک مراقبت از مو با استفاده از آووکادو

آووکادو یکی از غنی‌ترین منابع اسیدهای چرب امگا 3 به شمار آمده و با خواص ضد التهابی فوق‌العاده‌اش قادر است به رشد دوباره موهای از دست رفته و بهبود سلامت آن‌ها کمک کند.

برای تهیه این ماسک جادویی کافی است یک عدد آووکادو کوچک را با چند قطره روغن بادام، چند قطره روغن زیتون و نصف فنجان شیر به‌خوبی مخلوط کرده و با نوک انگشتانتان آن را روی موهایتان بزنید و تا ریشه مو ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک برای ۱۵ دقیقه باقی بماند و سپس با شامپوی معمولی و آب ولرم شستشو دهید.

طرز تهیه ماسک با استفاده از چای سبز

یکی دیگر از منابع اصلی انواع آنتی‌اکسیدان‌ها چای سبز است که مصرف آن هم به صورت خوراکی و هم به‌ صورت موضعی فواید فوق‌العاده زیادی برای بدن دارد. مکانیسم اثر چای سبز روی موها به این شکل است که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند و به این ترتیب مانع از ریزش موی شما می‌شود.

برای تهیه این ماسک جادویی کافی است دو قاشق غذاخوری چای سبز را با یک زرده تخم‌مرغ ترکیب کرده و تمام موهایتان را آغشته به آن کنید. ۲۰ دقیقه صبر نمایید و سپس با آب سرد سرتان را شستشو دهید.

یکی دیگر از منابع اصلی انواع آنتی‌اکسیدان‌ها چای سبز است که مصرف آن هم به صورت خوراکی و هم به‌ صورت موضعی فواید فوق‌العاده زیادی برای بدن دارد.

طرز تهیه ماسک موی خانگی با استفاده از توت‌فرنگی

موهای چرب همیشه آزاردهنده هستند؛ چرا که هم باید همیشه نگران بد فرم شدن آن‌ها باشید و هم ریزش موی زیادی را تجربه می‌کنید. شاید عجیب به نظر برسد؛ اما راه‌حل این مشکل، ماسک موی توت‌فرنگی است! ریزش مو اصولا به دلیل مسدود شدن منافذ باز مو ایجاد شده که توت‌فرنگی با خواص معجزه‌آسای خود قادر است این مشکل را درمان کند.

تنها کافی است ۳ یا ۴ عدد توت‌فرنگی تازه را با چند قطره روغن بادام و روغن نارگیل مخلوط کنید. ماسک شما آماده است! موها و پوست سرتان را آغشته به ماسک کرده و به‌خوبی ماساژ دهید. ۲۰ دقیقه بعد می‌توانید سرتان را با آب سرد و شامپوی بدون سولفات شستشو دهید.

به پوستت جون تازه بده

مراقبت از مو به هنگام خشک کردن

خشک کردن مو اگر به شکل درستی انجام نشود می‌تواند آسیب‌های بسیار زیاد و بعضا جبران‌ناپذیری وارد کند. بنابراین بهتر است جهت محافظت از موهایتان در برابر چنین آسیب‌هایی یک روش درست و منطقی برای خشک کردن موهایتان انتخاب کنید.

خشک کردن طبق همان عادت‌های اشتباه همیشگی اثرات فوق‌العاده مخربی روی موها و تبعا چهره شما خواهد گذاشت. سشوار کشیدن یکی از در دسترس‌ترین و ساده‌ترین روش‌ها برای خشک کردن سریع موها محسوب می‌شود. در ادامه می‌خواهیم اشتباهات رایجی که اغلب افراد به هنگام خشک کردن موها دارند را بیان کنیم. این اشتباهات باعث بدحالت شدن و آسیب جدی می‌شود.

  • اگر موهای بلند، حجیم و سنگینی دارید، استفاده از روش قدیمی و البته غلط سشوار کشیدن می‌تواند باعث افزایش فشار و کشش روی موها شده و در نهایت منجر به نازک شدن و شکستگی تار موهای شما شود.
  • اگر عادت به خوابیدن با موهای خیس دارید، باید سعی کنید آن را از سرتان بیندازید. موهای خیس و مرطوب بسیار آسیب‌پذیرتر از حالت عادی هستند و هنگام خواب ممکن است به‌راحتی با کوچک‌ترین حرکتی دچار شکستگی و آسیب‌دیدگی شوند.
  • به هیچ عنوان از کرم‌ها و ژل‌های خشک‌‌کننده بر روی موها خود استفاده نکنید. این مواد شیمیایی نه تنها باعث مراقبت از مو نمی‌شوند، بلکه موهای شما را چرب‌تر، سنگین‌تر و بدفرم‌تر می‌کنند.
  • اگر از هیچ نوع ماسک مو یا محصولات بهداشتی مربوط به موها استفاده نمی‌کنید، توصیه می‌کنیم با مراجعه به متخصص یک محصول مرتبط با جنس موهایتان را انتخاب و خریداری کرده و از آن‌ در روتین روزانه یا هفتگی‌تان استفاده کنید.
خشک کردن مو اگر به شکل درستی انجام نشود می‌تواند آسیب‌های بسیار زیاد و بعضا جبران‌ناپذیری وارد کند.

تکنیک‌های سشوار کشیدن برای مراقبت از مو

همان‌طور که گفتیم، سشوار کشیدن سریع‌ترین و راحت‌ترین راه ممکن برای خشک کردن موها محسوب می‌شود، اما آیا سشوار کشیدن با باد بسیار گرم به همان میزان که سریع است، ایمن هم هست؟ پاسخ این سوال قطعا منفی است. در حقیقت بهترین راه برای خشک کردن موها با سشوار بدون این‌که آسیب خاصی به ریشه و ساقه‌ آن‌ها برسد، استفاده از ترکیبی از باد سشوار و هوای آزاد است.

مسئله مهم دیگر در سشوار کشیدن فاصله‌ قرارگیری این دستگاه نسبت به موهایتان است. شما باید بتوانید با توجه به تکنیک‌هایی که در ادامه شرح می‌دهیم، به یک شیوه امن و مطمئن برای خشک کردن موهایتان برسید. شاید در نگاه اول عجیب به نظر بیاید، اما سشوار کشیدن ایمن می‌تواند به همین اندازه سخت و دقیق باشد. این تکنیک‌های کاربردی عبارت‌اند از:

  • پس از شستشوی موهایتان سریعا به سراغ سشوار نروید و اجازه دهید حدودا ۷۰ درصد رطوبت آن به وسیله‌ی هوا گرفته شود. پس از مدتی شما می‌توانید بازه زمانی لازم برای رسیدن به این سطح از رطوبت را متوجه شوید و این بازه زمانی ارتباط مستقیم با حجم و طول موهایتان دارد.
  • پس از این‌که بخش عمده‌ای از رطوبت موهایتان کشیده شد، سشوار را روی سردترین درجه آن تنظیم کرده و در فاصله حداقل ۱۵ سانتی‌متری موهای خود نگه دارید.
  • پس از این‌که موهایتان کمی به باد مصنوعی سشوار عادت کرد، درجه را کم کم بالا ببرید و سعی کنید به‌طور مداوم آن را روی تمام موهایتان حرکت داده و روی یک نقطه متمرکز نشوید. این فرایند را تا خشک شدن کامل موهایتان ادامه دهید.
  • در پایان می‌توانید فرم دلخواه خود را به موهایتان بدهید و به کمک محصولات زیبایی مو آن را فیکس کنید.
  • استفاده از این تکنیک‌های ساده اما دقیق به شما کمک می‌کند موهای سالم، حجیم و زیبایی داشته باشید؛ هر چند توصیه می‌کنیم تا حد امکان موهایتان را به روش طبیعی و در مجاورت هوای آزاد خشک کنید.

بیشتر بخوانید: مراقبت از موی بلند؛

در حقیقت بهترین راه برای خشک کردن موها با سشوار بدون این‌که آسیب خاصی به ریشه و ساقه‌ آن‌ها برسد، استفاده از ترکیبی از باد سشوار و هوای آزاد است.

در این مطلب به‌طور کامل با روش‌های مراقبت از مو به کمک ماسک‌های خانگی ساده و تکنیک‌های خشک کردن مو آشنا شدید. اگر موهایتان دچار آسیب شده است، توصیه می‌کنیم هر چه سریع‌تر فرایند درمان آ‌ن‌ها را آغاز کنید.

منبع ++++

خشک کردن مو باید چگونه باشد؟

خشک کردن مو اگر به شکل درستی انجام نشود می‌تواند آسیب‌های بسیار زیاد و بعضا جبران‌ناپذیری وارد کند. بنابراین بهتر است جهت محافظت از موهایتان در برابر چنین آسیب‌هایی یک روش درست و منطقی برای خشک کردن موهایتان انتخاب کنید.

طرز تهیه ماسک ویتامین E برای مراقبت از مو چگونه است؟

روغن ویتامین E سرشار از خواص آنتی‌اکسیدانی، ضد قارچی و ضد التهابی است و شما می‌توانید به کمک آن نه‌تنها وضعیت فعلی موهایتان را بهبود ببخشید، که یک فرایند درمانی برای موهای آسیب دیده‌تان آغاز کنید. این روغن هم ضامن سلامت پوست سر شما خواهد بود و هم موخوره و ساییدگی ساقه موهایتان را از بین می‌برد.

اثر چای سبز روی موها چیست؟

یکی دیگر از منابع اصلی انواع آنتی‌اکسیدان‌ها چای سبز است که مصرف آن هم به صورت خوراکی و هم به‌ صورت موضعی فواید فوق‌العاده زیادی برای بدن دارد. مکانیسم اثر چای سبز روی موها به این شکل است که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند و به این ترتیب مانع از ریزش موی شما می‌شود.

۸ بهمن ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی