کربوکسی تراپی برای جای بخیه و اسکار
۱۷ شهریور ۱۴۰۱ ۹ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

کربوکسی تراپی برای جای بخیه و اسکار

به این مطلب امتیاز دهید

افراد زیادی در ترمیم جای بخیه و درمان عوارض پوستی دچار چالش هستند. دلیل نگرانی این چالش، اهمیت سلامتی و زیبایی پوست بدن است. سؤال افرادی که برای درمان و ترمیم مشکلات پوستی اقدام می‌کنند، این است که بهترین روش برای درمان این مشکل چیست. تجربیات درماتولوژیست‌ها و تحقیقات علمی نشان می‌دهد که بهترین روش، درمان بدون جراحی است. جای زخم، بخیه و سیاهی دور چشم، عوارضی هستند که مردم حاضر نیستند برای رفع آن‌ها زیر تیغ جراحی بروند. پزشکان متخصص پوست و مو همیشه سعی می‌کنند از یک روش ایمن و سازگار با بدن، برای درمان کمک بگیرند. دفع کربن‌دی‌اکسید توسط بدن، کربوکسی تراپی را به یک راه مطمئن برای رفع عارضه‌های پوستی تبدیل کرده است. در این مقاله تأثیر کربوکسی تراپی برای جای بخیه و اسکار و نقش آن در بهبود مشکلات پوستی را توضیح خواهیم داد.

تاریخچه کربوکسی تراپی برای جای بخیه و اسکار

اولین آوازه استفاده از کربن‌دی‌اکسید برای التیام زخم‌های پوست، در سال 1930 (90 سال پیش) در کشور فرانسه به صدا درآمد. در آن زمان افرادی که در چشمه آب معدنی شنا می‌کردند، به طور اتفاقی متوجه شدند درمان برخی از مشکلات پوستی‌شان با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد.

پزشکان متخصص پوست و مو همیشه سعی می‌کنند از یک روش ایمن و سازگار با بدن، برای درمان کمک بگیرند.

پس از بررسی‌های زیاد، متوجه شدند فایده درمانی آن چشمه آب گرم، به علت وجود سرشار کربن در آن آب است. حدود 20 سال بعد از کشف این حقیقت، پزشکان فرانسوی اولین تزریق دی‌اکسید‌کربن به بدن را برای درمان سلولیت شروع کردند. 3 سال بعد از آن، یک پزشک متخصص قلب و عروق، با انتشار نتایج تحقیقاتش، اثرات کربوکسی تراپی در کاهش فشارخون و گشادشدن عروق کرونر را به جامعه پزشکی ارائه داد.

حدود سال‌های قبل از 1999، برخی از جراحان لاپاراسکوپی به این حقیقت رسیدند که گاز کربن‌دی‌اکسید در حفره شکمی، بافت چربی مجاور را کاهش می‌دهد. تلاش پژوهشگران در طول 100 سال گذشته، باعث پیشرفت علم پزشکی در کاربرد گاز کربن‌دی‌اکسید برای سلامت و زیبایی مردم شد. به گفته وب‌سایت‌های فعال در زمینه پزشکی، این روش هنوز به تأیید FDA نرسیده است.

میکرودرم خانگی رویت
میکرودرم خانگی رویت، پوستتو احیا کن

اما به طور گسترده، کربوکسی تراپی برای جای بخیه و اسکار در کشورهای آمریکایی، اروپایی و آفریقایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نتایج قبل و بعد کربوکسی تراپی که برای بازسازی بافت پوست و زیبایی استفاده می‌شود، به این شرح است: 1. افزایش ضخامت لایه درم و بهبود رشته‌های کلاژن در پوست 2. افزایش بیش از 55 درصد خاصیت ارتجاعی پوست. امروزه پزشکان از کربوکسی تراپی به‌تنهایی یا با کمک روش‌های دیگر، برای درمان اسکار (جای زخم‌های آکنه) و ترمیم جای بخیه استفاده می‌کنند.

اما به طور گسترده، کربوکسی تراپی برای جای بخیه و اسکار در کشورهای آمریکایی، اروپایی و آفریقایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
به پوستت جون تازه بده

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی یک روش غیرتهاجمی است که برای درمان عوارض پوستی و زیبایی بدن به کار می‌رود. در این روش غیر جراحی، پزشک گاز کربن‌دی‌اکسید را از طریق تزریق زیرجلدی وارد پوست می‌کند. این گاز با واردشدن به لایه‌های زیرین پوست، با افزایش جریان خون و بهبود انعطاف‌پذیری پوست، باعث کاهش سلولیت می‌شود.

کربوکسی تراپی برای بدن سمی نیست و نسبت به سایر عمل‌های زیبایی مانند لیپوساکشن عوارض کمتری دارد. تجربیات پزشکان در استفاده از این روش، ثابت کرده است که به طور موقت باعث کاهش چربی زیر پوست می‌شود، اما 28 هفته پس از اولین جلسه درمانی، بافت چربی‌ها به حالت قبلی برمی‌گردد.

متخصصان زیبایی با تزریق کربن‌دی‌اکسید به زیر پوست، ترک‌های پوستی را درمان می‌کنند. کربوکسی تراپی که در صاف‌کردن پوست‌ها نقش مؤثری دارد، یک روش درمانی محبوب برای کاهش چین‌وچروک است. کربن‌دی‌اکسید با تحریک جریان خون، اکسیژن پوست را افزایش می‌دهد. در نتیجه تولید کلاژن در پوست بیشتر می‌شود و ظاهر پوست جوان‌تر به نظر می‌رسد.

روش انجام کار کربوکسی تراپی چگونه است؟

کربوکسی تراپی در درمان قسمت‌های مختلف بدن، روش‌های متفاوتی دارد. اما اصول کار همه آن‌ها یکسان است. روش اجرا به این نحو است که مخزن گاز کربن‌دی‌اکسید را از طریق لوله پلاستیکی به یک تنظیم‌کننده جریان وصل می‌کنند. با این ابزار، پزشک میزان جریان گاز را بادقت بالایی تنظیم می‌کند.

از طریق این تنظیم‌کننده، گاز به سمت لوله‌های استریل که دارای یک فیلتر در قسمت انتهایی آن است، هدایت می‌شود. وظیفه این فیلتر، جداکردن ناخالصی‌های گاز قبل از ورود به بدن است. سپس گاز رد شده از فیلتر، به یک سوزن بسیار کوچک منتقل می‌شود. نهایتاً پزشک گاز کربن‌دی‌اکسید فیلترشده را از طریق این سوزن به زیر پوست تزریق می‌کند.

در نتیجه تولید کلاژن در پوست بیشتر می‌شود و ظاهر پوست جوان‌تر به نظر می‌رسد.

نحوه اثرگذاری کربوکسی تراپی بر پوست به چه صورت است؟

یکی از مهم‌ترین دلایل بروز سلولیت، ترک‌های پوستی و سیاهی زیر چشم، ضعف گردش خون در آن نواحی است. با استنشاق اکسیژن، گلبول‌های قرمز آن را به سمت بافت‌های بدن می‌برند. سپس دی‌اکسیدکربن را جذب می‌کنند و به سمت ریه‌ها هدایت می‌کنند.

نهایتاً این گاز از طریق بازدم از بدن خارج می‌شود. پزشک با تزریق گاز کربن‌دی‌اکسید به پوست، گلبول‌های قرمز خون را با غلظت بالایی به آن ناحیه هدایت می‌کند.

این چرخه، گردش خون و اکسیژن را در نواحی تزریقی افزایش می‌دهد. با هجوم گلبول‌های قرمز به آن ناحیه، گردش خون بیشتر می‌شود. در نتیجه خاصیت ارتجاعی پوست و سیاهی زیر چشم بهبود می‌یابد و رنگ‌دانه‌های پوست درخشان‌تر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: کربوکسی تراپی یا دی اکسید تراپی چیست؟

کاربردهای کربوکسی تراپی در زیبایی افراد

کربوکسی تراپی یکی از امن‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی در زمینه پوست و مو است. هدف اصلی پزشکان از تزریق گاز کربن‌دی‌اکسید به پوست صورت و بدن، هدایت خون و اکسیژن بیشتر به آن ناحیه است.

افزایش جریان خون در یک ناحیه از پوست، باعث درمان سلولیت، رفع تیرگی زیر چشم، ترمیم ترک‌های پوستی، ترمیم کلاژن، حذف رسوبات چربی، درمان سندروم رینود و آلوپسی می‌شود.

همچنین افرادی که به دنبال یک روش غیر جراحی برای درمان جای بخیه و اسکار هستند، برای انجام کربوکسی تراپی به پزشک مراجعه می‌کنند. بررسی کاربردهای این تکنیک درمانی با جزئیات بیشتر، به شرح زیر است:

همچنین افرادی که به دنبال یک روش غیر جراحی برای درمان جای بخیه و اسکار هستند، برای انجام کربوکسی تراپی به پزشک مراجعه می‌کنند.

کربوکسی تراپی یک روش حمایتی برای افزایش رشد مو

عوامل ژنتیکی، محیطی یا بیماری، چند دلیل عمده ریزش موی افراد هستند. برای پزشکان تفاوتی ندارد؛ علت اصلی ریزش موی سر هرکدام از این موارد باشد، متخصص پوست و مو با کربوکسی تراپی جریان خون در فولیکول‌های مو را افزایش می‌دهد.

زمان موردنیاز برای بازسازی فولیکول‌های مو، در حالت عادی بین 2 تا 6 سال است. اما با کربوکسی تراپی این زمان به 3 ماه کاهش می‌یابد. به همین دلیل است که این روش محبوبیت بالایی در زمینه درمان ریزش مو و افزایش رشد مو پیدا کرده است. پزشکان در این روش غیرتهاجمی و ایمن، گاز کربن‌دی‌اکسید را به نواحی کم مو تزریق می‌کنند.

در واقع با این کار اکسیژن‌رسانی به فولیکول‌ها بهبود می‌یابد و جریان خون بیشتر می‌شود. افزایش خون اکسیژن‌دار در آن ناحیه، بازسازی فولیکول‌ها را بهبود می‌دهد. این کار باعث افزایش تولید کلاژن و پروتئین‌ها در قسمت تزریق می‌شود. در نتیجه، مجموعه این اتفاقاتی که زیر پوست رخ می‌دهند، رشد مو را بیشتر می‌کند.

در نتیجه، مجموعه این اتفاقاتی که زیر پوست رخ می‌دهند، رشد مو را بیشتر می‌کند.

کربوکسی تراپی برای جای اسکار

آکنه شایع‌ترین عارضه پوستی است که افراد زیادی آن را تجربه می‌کنند. بدتر از بروز آکنه روی پوست و ظاهرشدن یک ضایعه زشت، ماندن جای آن‌ها پس از بهبودی است که به نام اسکار شناخته می‌شود. علت بروز اسکار پس از بهبود جای جوش، تخریب رشته‌های کلاژن پوست است.

تزریق کربن‌دی‌اکسید به زیر پوست دارای اسکار، کلاژن‌های آن قسمت را ترمیم و سازماندهی می‌کند. به همین دلیل بافت پوست در محل اسکار بهبود پیدا می‌کند. پزشکان این تکنیک را همراه با سایر روش‌ها برای درمان جای اسکار استفاده می‌کنند.

کربوکسی تراپی برای جای بخیه و اسکار و ترمیم زخم

یکی از روش‌های کمکی برای درمان جای زخم، کربوکسی تراپی است. در این درمان، دقیقاً مشابه روش‌های قبلی، از گاز CO2 برای تزریق بهره می‌گیرند.

این گاز سنتز کلاژن فیبروبلاست را بیشتر می‌کند و جای زخم بهبود می‌یابد. امروز پژوهشگران پزشکی در حال تحقیق در زمینه تأثیر کربوکسی تراپی بر زخم‌های ناشی از عمل‌های جراحی هستند. البته نتایج تحقیقات و تجربیات پزشکان نشان داده است که این تکنیک روش مؤثری برای درمان زخم‌های عمیق نیست.

جوان‌سازی و درمان افتادگی پوست با تزریق کربن‌دی‌اکسید

پزشکان از کربوکسی تراپی به‌عنوان یک روش درمانی برای کاهش پیری پوست استفاده می‌کنند. تزریق گاز CO2 لایه درم پوست چروکیده را حجیم و متراکم می‌کند.

همچنین برخی افراد علاوه بر افتادگی پوست، دارای ضایعه‌های پوستی بیشتری از جنس چربی هستند که این تکنیک، روش مناسبی برای ازبین‌بردن بافت چربی آن‌ها است. نتایج تزریق پس از جلسه درمانی نشان می‌دهد که پوست افراد لطیف‌تر، جوان‌تر و سالم‌تر به نظر می‌رسد. همچنین تجربیات نشان داده‌اند این روش همراه با مزوتراپی اثرات فوق‌العاده‌ای دارد.

همچنین برخی افراد علاوه بر افتادگی پوست، دارای ضایعه‌های پوستی بیشتری از جنس چربی هستند که این تکنیک، روش مناسبی برای ازبین‌بردن بافت چربی آن‌ها است.

سؤالات متداول

  • آیا کربوکسی تراپی جای بخیه، درد دارد؟ به گفته متخصصان پوست و مو این روش هیچ دردی ندارد. برخی از پزشکان قبل از انجام کربوکسی تراپی، محل تزریق را با یک کرم مخصوص بی‌حس می‌کنند. باوجوداینکه اجرای این تکنیک دردی ندارد، اما برخی از مراجعه‌کنندگان پس از اتمام فرایند تزریق ادعا می‌کنند در آن ناحیه به مدت کوتاهی احساس عجیبی دارند. این به دلیل احساس سوزن‌سوزن شدن در محل تزریق است که به طور سریع از بین می‌رود. کربوکسی تراپی سرپایی انجام می‌شود و هر جلسه درمانی به مدت 15 الی 30 دقیقه طول می‌کشد. تزریق کربن‌دی‌اکسید به زیر پوست از طریق یک سوزن خیلی نازک و به طور مورب انجام می‌شود.
  • تعداد جلسات درمانی کربوکسی تراپی چقدر است؟ این کاملاً بستگی به فرد موردنظر و تجویز پزشک دارد. اما به‌طورکلی فرایند درمان عوارض پوستی با کربوکسی تراپی، حدود 10 الی 20 هفته طول می‌کشد. مراجعه‌کنندگان معمولاً نتایج را بعد از جلسه پنجم مشاهده می‌کنند و با مراجعات بعدی نتایج کامل درمان را مشاهده می‌کنند.
    همچنین برای درمان سلولیت، معمولاً 6 تا 10 جلسه کربوکسی تراپی برای فرد مراجعه‌کننده ضروری است. اما در افرادی که برای رفع ترک‌های پوستی به کربوکسی تراپی مراجعه می‌کنند، 4 تا 6 جلسه درمانی نیاز است.
  • مزایای کربوکسی تراپی نسبت به سایر روش‌های درمانی و زیبایی چیست؟ کربوکسی تراپی به‌عنوان یک روش غیر جراحی طرف‌دار زیادی دارد. این روش تزریقی، به دلیل عدم سمی بودن، راحتی در اجرا و نتایج شگفت‌انگیز قابل‌مشاهده، مورد استقبال جراحان زیبایی قرار گرفته است. همچنین افراد مراجعه‌کننده پس از جلسات درمانی نیازی به استراحت ندارند.
  • اقدامات قبل و بعد از جلسه درمانی کربوکسی تراپی چیست؟ هیچ اقدام خاصی برای قبل از جلسه درمانی لازم نیست. اما پزشکان توصیه می‌کنند افراد باید پس از جلسه درمانی به مدت چند ساعت محل تزریق را شستشو ندهند. در صورت نیاز برای انجام اقدامات قبل و بعد، متخصصان زیبایی این موارد را به فرد اطلاع می‌دهند.

بیشتر بخوانید: کربوکسی تراپی زیر چشم؛ 

افراد به‌اشتباه فکر می‌کنند برای درمان عوارض پوستی، باید هزینه‌های زیادی پرداخت کنند.

جای بخیه و اسکار از عوارضی هستند که زیبایی فرد را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. افراد به‌اشتباه فکر می‌کنند برای درمان عوارض پوستی، باید هزینه‌های زیادی پرداخت کنند. حتی برخی دیگر به‌اشتباه بر این باورند که ترمیم عوارض پوستی بدون جراحی امکان‌پذیر نیست. جراحان زیبایی دائماً در حال پژوهش و جستجوی روشی هستند که بدون تیغ جراحی و با حداقل‌ترین هزینه‌ها، زیبایی پوست صورت و بدن افراد را به آن‌ها بازگردانند.

یکی از روش‌های غیر جراحی و اقتصادی برای درمان عوارض پوستی، کربوکسی تراپی است. البته بهتر است مردم هنگام مراجعه برای کربوکسی تراپی جای بخیه و اسکار، پزشک متخصص پوست و مو را انتخاب کنند، زیرا اعتماد به سالن‌های زیبایی برای درمان‌های پوستی و زیبایی، می‌تواند عواقب بدی داشته باشد.

منبع +++++++++

روش انجام کار کربوکسی تراپی چگونه است؟

کربوکسی تراپی در درمان قسمت‌های مختلف بدن، روش‌های متفاوتی دارد. اما اصول کار همه آن‌ها یکسان است. روش اجرا به این نحو است که مخزن گاز کربن‌دی‌اکسید را از طریق لوله پلاستیکی به یک تنظیم‌کننده جریان وصل می‌کنند. با این ابزار، پزشک میزان جریان گاز را بادقت بالایی تنظیم می‌کند.

آیا کربوکسی تراپی جای بخیه، درد دارد؟

به گفته متخصصان پوست و مو این روش هیچ دردی ندارد. برخی از پزشکان قبل از انجام کربوکسی تراپی، محل تزریق را با یک کرم مخصوص بی‌حس می‌کنند. باوجوداینکه اجرای این تکنیک دردی ندارد، اما برخی از مراجعه‌کنندگان پس از اتمام فرایند تزریق ادعا می‌کنند در آن ناحیه به مدت کوتاهی احساس عجیبی دارند.

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی یک روش غیرتهاجمی است که برای درمان عوارض پوستی و زیبایی بدن به کار می‌رود. در این روش غیر جراحی، پزشک گاز کربن‌دی‌اکسید را از طریق تزریق زیرجلدی وارد پوست می‌کند. این گاز با واردشدن به لایه‌های زیرین پوست، با افزایش جریان خون و بهبود انعطاف‌پذیری پوست، باعث کاهش سلولیت می‌شود.

۱۷ شهریور ۱۴۰۱ ۹ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

9 دیدگاه برای کربوکسی تراپی برای جای بخیه و اسکار

من اصلا از روش کربوکسی تراپی راضی نیستم.برای بهبود زخم استفاده کردم جای زخم اسکنرهای بدی بوجود اومد.اگر زخم خودبه خود بهبود پیدا کرده بود خیلی بهترازاین میشد

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی