۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ۰ دیدگاه admin

نکاتی در مورد ورود ویروس کرونا به سطح پوست

به این مطلب امتیاز دهید

 آیا ویروس کرونا از سطح پوست نفوذ پیدا می‌کند ؟

بدون شک بسیاری از افراد امروزه با ویروس کرونا آشنایی پیدا کرده‌اند و در مورد ویژگی‌های کلی آن اطلاعات لازم را به دست آورده‌اند. اینکه آیا ویروس کرونا به سطح پوست نفوذ پیدا می‌کند و یا خیر شاید پرسش بسیاری از افراد باشد که در مورد آن اطلاعات لازم را ندارند، به همین دلیل در ادامه برخی از نکاتی که در این مورد اهمیت بسیاری دارد را بیان می‌کنیم تا اطلاعات شما در این مورد بیشتر شود.

ویروس کرونا و سطح پوست :

اینکه یکی از توصیه‌های پزشکان در مورد پیشگیری از ویروس کرونا شستشوی دست ها می‌باشد یک امر مسلم است و بسیاری از پزشکان افراد را به این امر تشویق می‌کنند تا از شیوع این ویروس جلوگیری شود. اینکه چگونه بیماری کرونا به افراد منتقل می‌شود یکی از مسائل مبهمی به شمار می‌رود که بسیاری از پزشکان هنوز پاسخی مطمئن برای آن پیدا نکرده‌اند. در اصل باید بدانید که ویروس کرونا از طریق تماس دست ها با محیط آلوده و یا عطسه و سرفه منتقل می‌شود. فردی که بیماری کرونا دارد اگر دست‌هایش با مکان‌های مختلف در تماس باشد و فرد دیگری که دچار این بیماری نشده است با آن مکان ها در ارتباط باشد بیمار می‌شود.

کرونا ویروس

البته باید بدانید که اگر فرد سالم دست های آلوده خود را به دهان، بینی و یا چشم های خود بمالد این بیماری در او هم به وجود می‌آید . در واقع قدرت سرایت ویروس کرونا بسیار زیاد می‌باشد و بر همین اساس پزشکان توصیه می‌کنند که بهداشت عمومی را باید رعایت کنید تا به این بیماری دچار نشوید. اینکه می‌گویند بیماری کرونا از طریق پوست وارد بدن می‌شود، یک حقیقت است، ولی اینگونه که تنها پوست شما آلوده شود مهم نیست، بلکه اگر پوست شما با صورتتان برخورد داشته باشد به این بیماری دچار می‌شوید.

بیماری کرونا مانند بیماری آنفولانزا می‌باشد ولی یکی از تفاوت‌های اصلی که در این بیماری وجود دارد این است که، شدت سرایت آن بسیار زیاد می‌باشد و اگر فردی بهداشت عمومی خود را رعایت نکند بدون شک امکان دارد که به این بیماری دچار نشود. بسیاری از افرادی که ویروس کرونا وارد بدنشان می‌شود بهبودی پیدا خواهند کرد، اما البته برخی از آنها که مشکلات تنفسی دارند و یا سن آنها بالا می‌باشد مکان دارد که جان خود را از دست بدهند.

بیشتر بخوانید: آیا ویروس با آنتی بیوتیک‌ از بین می‌رود؟

درمان بیمارانی که از طریق سطح پوست به ویروس کرونا مبتلا شده اند :

بسیاری از کسانی که در مورد ویروس کرونا اطلاع پیدا می‌کنند و از آن در هراس هستند شاید این سوال برایشان به وجود آید که آیا این بیماری راه درمانی دارد و کسانی که بیمار شده‌اند می‌توانند درمان شوند و یا خیر. در پاسخ به این سوال باید گفته شود از آنجایی که علم پزشکی مانند علوم دیگری که روز به روزدر حال پیشرفت می‌باشد هم پیشرفت می‌کند و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها راه چاره ای پیدا خواهند کرد.

اکنون که سراسر دنیا بسیاری از افراد درگیر این بیماری شده‌اند و می‌خواهند راه درمان ویروس کرونا را بیایند، بسیاری از پزشکان در پی کشف دارویی برای این بیماری هستند و بدون شک در آینده ای نه چندان دور بهبودی خود را بدست خواهند آورد. زادگاه این بیماری کشور چین بوده است ولی هنوز چین دارویی برای این بیماری پیدا نکرده است ولی از آنجایی که پزشکان ایرانی توانایی و دانش بیشتری دارند بدون شک درمان آن را پیدا خواهند کرد.

ویروس کرونا

اینکه برخی از افراد بر این باور هستند که ویروس کرونا اگر از طریق پوست وارد بدن شود هرگز درمان نمی‌شود، یک باور بسیار اشتباه می‌باشد. در واقع شما باید بدانید ویروس کرونا اگر از طریق تماس دست با صورت و یا عطسه و سرفه افراد بیمار به افراد دیگر منتقل شود، با روش درمانی بیماری کرونا می‌تواند به طور کلی از بین برود. یکی از نکاتی که در مورد ویروس کرونا اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر هنوز به این بیماری دچار نشده‌اید، بهتر است تمامی نکات بهداشتی را رعایت کنید تا به این بیماری دچار نشوید. از جمله مهمترین نکات رعایت بهداشت عمومی می‌باشد و شستشوی مکرر دست ها، که در این صورت از ورود ویروس به بدن خود جلوگیری خواهید کرد.

چگونه افراد مبتلا به ویروس کرونا را تشخیص دهیم ؟

[su_panels panels_color=”#ffffff” border_color=”#7385ff” text_color=”#000000″ radius=”10″] یکی از بهترین روش‌هایی که افراد مبتلا به ویروس کرونا را می توان تشخیص داد آزمایش پی آر سی می‌باشد، که در این روش از طریق اثر انگشت پزشکان به خوبی می‌توانند متوجه شوند که آیا این بیماری و ویروس در بدن آن فرد وجود دارد و یا ندارد. در واقع باید بدانید از مخاط ریه فردی که مبتلا شده است هم آزمایش و نمونه برداری می‌کنند تا متوجه شوند که آیا فرد به این بیماری دچار شده است و یا نشده است. روش‌هایی که پزشکان برای تست کرونا انجام می‌دهند بر اساس علائم بیماری فرد هم می‌باشد و فرد بیمار هم اگر متوجه تب، سرفه های خشک و سردرد های مکرر در بدن خود شد باید بداند که به این بیماری دچار شده است و باید سریعا به پزشک مراجعه کند تا روش های درمانی برای او دنبال گردد.[/su_panels]

روش های پیشگیری از نفوذ ویروس کرونا به سطح پوست :

روش‌هایی که برای جلوگیری از ویروس کرونا به سطح پوست معرفی شده است متنوع می‌باشد و اگر هر یک از این روش‌ها را به خوبی اجرا کنید، این ویروس وارد بدن شما نمی‌شود. این روش‌های پیشگیری عبارت می‌باشد از :

  1. یکی از مهمترین روش‌های پیشگیری از ویروس کرونا این است که شما به طور مداوم دست‌های خود را بشویید، در واقع بعد از اینکه با هر مکانی دست شما برخورد داشت، باید آنها را شستشو دهید، شستشوی دست‌های شما باید 20 ثانیه زمان ببرد و تمامی نواحی آن را به خوبی شستشو دهید.
    ویروس کرونا
  2. اینکه شما دست‌های خود را به صورت خود نزنید از دیگر روش‌های پیشگیری از ورود ویروس کرونا به سطح پوست شما می‌باشد. در واقع باید شما عادت کنید که هرگز دست های خود را سمت صورت‌تان نیاورید تا در این صورت به این بیماری دچار نگردید.
  3. استفاده کردن از ماسک برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا توصیه نمی‌شود، بلکه فردی که به این بیماری دچار شده است باید از ماسک استفاده کند، چرا که نفس های او این ویروس را حمل می‌کند. البته برای اینکه احتیاط کنید و دچار این ویروس نشوید بهتر است از این ماسک هم استفاده کنید، ولی دقت داشته باشید که باید هر 4 ساعت یکبار آن ماسک را دیگر استفاده ننمایید.
    ویروس کرونا
  4. ضد عفونی کردن مکانی که شما زیادی با آن تماس دست خواهید داشت هم امر مهمی است که با الکل می‌توانید این کار را انجام دهید و تمامی مکان‌هایی که شما به آنها دست می‌زنید را ضدعفونی کنید.
۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی