۲۶ آذر ۱۳۹۸ ۰ دیدگاه admin

عوارض افزایش وزن سریع

به این مطلب امتیاز دهید

بسیاری از افرادی که تا حدودی لاغر هستند به دنبال راهکاری برای افزایش وزن هستند، ولی آن‌ها باید با عوارض افزایش وزن سریع، آشنایی‌های لازم و اطلاعات کافی داشته باشند و سپس از روش‌های اصولی اقدام کنند تا وزن خود را بالاتر ببرند. امروزه بیشتر افرادی که می‌خواهند چاق‌تر شوند باید با کسانی که در این زمینه تخصص و علم کافی دارند مشورت کنند تا آنها بهترین روش‌ها را برای آنها بیان نمایند، تا آن‌ها دچار عوارض خطرناک افزایش وزن سریع نشوند.

 از آنجایی که عوارض افزایش وزن سریع هم مانند بسیاری از رژیم های غذایی سرخود خطرناک است، باید شما به خوبی اطلاعات خود را در زمینه عوارض خطرناک افزایش وزن سریع بیشتر کنید تا برایتان مشکلی به وجود نیاید. برخی از افرادی که با عوارض افزایش وزن سریع و خطرات آن آشنایی ندارند در ادامه با ما همراه باشند تا آن‌ها را بیان کنیم.

معرفی برخی از که عوارض افزایش وزن سریع :

همانطوری که بیان کردیم عوارض افزایش وزن سریع بسیار خطرناک می‌باشد و به همین دلیل اگر نمی‌خواهید دچار عوارض خطرناک افزایش وزن سریع شوید باید به توصیه‌های پزشک در این مورد دقت داشته باشید. برخی از مهم‌ترین عوارض خطرناکی که در افزایش وزن سریع وجود دارد عبارت است از :

اگر به دنبال تاثیرات چاقی بیش از حد هستید می‌توانید مقاله ما را در زمینه عوارض چاقی بیش از حد مارا مطالعه کنید.

  1. خوردن کالری های بیش از حد و انبار شدن چربی در بدن 

برخی از افراد برای اینکه چاق شوند کالری بیش از حدی را وارد بدن خود می‌کنند، این دسته از افراد باید بدانند که خوردن کالری‌های بیش از حد یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین عوارض افزایش وزن سریع می‌باشد، به همین دلی آن‌ها باید به درستی تعداد کالری‌هایی که بدن به آن نیاز دارد را مشخص کنند و 300 تا 400 کالری را بیشتر از نیاز روزانه خود مصرف نمایند.

عده‌‍ای از این افراد بر این باور می‌باشند که این روند را باید به طور مداوم انجام دهند، در صورتی که باید بدانید تنها چند روز باید از این رژیم غذایی استفاده کنید. در غیر این صورت بعد از مدتی چربی‌های بسیار زیادی در بدن شما انبار می‌شود و به همین دلیل دیگر به سختی آن‌ها را می‌توانید از بین ببرید. بر این اساس اگر می‌خواهید به عوارض افزایش وزن سریع دچار نشوید به این نکته مهم دقت بسیاری داشته باشید و تعداد کالری‌های روزانه خود را به درستی کنترل کنید.

 

  1. مصرف بیش از حد پروتئین و مبتلا شدن به بیماری 

 همانطوری که می‌دانید مصرف کردن پروتئین نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری عضلات دارد و به همین دلیل است که بسیاری از افراد ورزشکار هم از پروتئین استفاده می کنند. اما باید بدانید یکی از عوارض افزایش وزن سریع همین مصرف پروتئین بیش از حد می‌باشد، برخی از افراد بر این باور هستند که با مصرف زیاد پروتئین بدن زیباتری خواهند داشت و به همین دلیل روزانه بیشتر از 500 گرم از پروتئین استفاده می‌کنند.

استفاده کردن بیش از حد از پروتئین موجب می‌شود فرد به بیماری‌هایی در معده، گوارش، سیستم بدنی و … مبتلا شود، که در صورت اهمیت ندادن به این موضوع بیماری او شدت پیدا می‌کند. بر این اساس اگر می‌خواهید به عوارض خطرناک افزایش وزن سریع دچار نشوید بهتر است مصرف پروتئین خود را به درستی کنترل کنید.

  1. مصرف بیش از حد کربوهیدرات و چربی

کسانی که بیش از حد لاغر هستند و می‌خواهند چاق‌تر شوند به کربوهیدرات و چربی بیشتری در بدن خود نیاز دارند، ولی باید بدانید که اگر میزان چربی‌های وارد شده به بدن بیشتر از حد مجاز باشد عوارض افزایش وزن سریع را به همراه خواهد داشت. چربی و کربوهیدرات اگر در بدن بیشتر از حد مجاز باشد، موجب بیماری‌هایی مانند چربی خون می‌شود. به همین دلیل است که شما باید در اندازه و گرم صحیح چربی و کربوهیدرات به بدن خود برسانید، تا دچار عوارض خطرناک افزایش وزن سریع نشوید.

عوارض افزایش وزن سریع

کربوهیدرات و چربی

چربی و کربوهیدرات از جمله مهمترین عوامل و مواد غذایی می‌باشند که در چاق شدن افراد لاغر نقش دارند، به همین دلیل مصرف درست آن را فراموش نکنید. اگر می‌خواهید به بهترین نحو ممکن این ماده غذایی را به بدن خود برسانید بهتر است با متخصصانی که علم کافی در این مورد دارند مشورت کنید.

  1. مصرف بیش از حد سس و ادویه در گوارش مشکلاتی به وجود می‌آورد

بسیاری از غذاها هستند که شما باید به آن‌ها سس و ادویه های لازم را بزنید، افرادی که در رژیم لاغری به سر می برند به هیچ عنوان نباید این سس‌ها و ادویه را مصرف کنند، ولی افرادی که در رژیم چاقی هستند باید این مواد را مصرف کنند، ولی اندازه آن باید صحیح باشد. یکی از عوارض افزایش وزن سریع به وسیله مصرف این سس‌ها و ادویه‌ها می‌باشد، چرا که مصرف بیش از حد آنها موجب می‌شود فرد دچار بیماری‌هایی در سیستم گوارشی خود شود.

عوارض افزایش وزن سریع

مصرف بیش از حد سس و ادویه

غذاهایی که سس زیاد دارند چربی و کربوهیدرات زیادی را هم در درون خود جای داده‌اند، به همین دلیل در مصرف آن‌ها باید دقت بسیاری داشته باشید تا به بیماری دچار نگردد. از جمله عوارض خطرناک افزایش وزن سریع همین مصرف بیش از حد سس‌ها و ادویه‌ها می‌باشد که باید به این موضوع دقت بسیاری داشته باشید.

 

  1. عجله کردن برای افزایش وزن 

افرادی که می‌خواهند وزن خود را بیشتر کنند برای اینکه اضافه وزن داشته باشند بسیار عجله می‌کنند و به همین دلیل هرگونه غذای پرکالری و چربی داری را میل می‌کنند. در واقع باید بدانید از جمله مهم‌ترین و اصلی‌ترین عوارض افزایش وزن سریع همین عجله کردن در خوردن غذاها می‌باشد تا سریع‌تر چاق شوند. اگر شما بیشتر خوراکی‌ها و غذاهایی که وجود دارد به طور مداوم در طول روز بخورید بدون شک چاق می‌شوید ولی روند چاق شدن شما به هیچ عنوان اصولی نمی‌باشد و به همین دلیل دچار بیماری‌های گوناگونی می‌شوید.  از جمله عوارض خطرناک افزایش وزن سریع که بسیاری از افراد با آن آشنایی ندارند بیماری‌های چربی خون، اختلال در سیستم گوارش، از دست رفتن طراوت و زیبایی پوست و … می‌باشد. به همین دلیل است که شما باید در خوردن غذاهای خود دقت بسیاری داشته باشید.

عوارض افزایش وزن سریع

عجله کردن برای افزایش وزن

یکی از بهترین راه‌هایی که شما می‌توانید از این طریق از عوارض افزایش وزن سریع جلوگیری کنید، این است که با پزشک در این مورد مشورت کنید تا او بهترین روش را به شما معرفی کند. پزشک متخصص از آنجایی که علم کافی و لازم را در این مورد دارد به خوبی تمامی نیازهای شما را بررسی می‌کند و یک رژیم غذایی سالم و درستی را به شما می‌دهد تا شما هرچه سریعتر به صورت اصولی چاق شوید. بنابراین اگر می‌خواهید به عوارض افزایش وزن سریع و بیماری‌های متنوع دچار نشوید بهتر است با پزشک و فرد متخصصی مشورت کنید.

برای پیشگیری از افزایش وزن نامتعارف شما باید یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید تا بتوانید این عوارض را کاهش دهید. برای آشنایی بیشتر با رژیم‌های غذایی می‌توانید مقاله‌های مارا در زمینه رژیم غذایی لاغری و رژیم غذایی چاقی دنبال کنید.

۲۶ آذر ۱۳۹۸ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی