۱۸ آبان ۱۳۹۸ ۰ دیدگاه admin

رژیم غذایی چاقی

به این مطلب امتیاز دهید

در دنیای امروزه افراد به دنبال چیزهایی هستند که ندارند برای مثال افراد چاق به دنبال لاغری و اندامی زیبا هستند و افراد لاغر به دنبال راهکار­‌‌‌هایی برای داشتن اندامی چاق و توپر. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که چاق شدن کار بسیار آسان تری نسبت به لاغر شدن می‌باشد و در آن نیازی به داشتن یک رژیم غذایی چاقی مناسب نمی‌باشد و می‌توان به راحتی با مصرف هر چه بیشتر مواد غذایی دارای کربوهیدرات و غذاهای چرب و سنگین این مشکل را در کمترین زمان حل کرد؛ اما باید بگوییم که برای چاقی نیز باید به دنبال رژیم غذایی چاقی مناسب و یا دکتر تغذیه برای چاق شدن بود و برای این کار نیز حتما می‌بایست اصول خاصی را رعایت کرد.

رژیم غذایی لاغری

راه‌هایی برای چاق شدن افراد لاغر می‌تواند بسیار متنوع باشد ولی حتما باید راهی اصولی و علمی را انتخاب کرد زیرا چاق شدن به کمک مکمل غذایی برای چاق شدن و یا معجون چاق کننده سریع می‌تواند همان گونه که افراد را در زمانی بسیار کم چاق کند، در همین مقدار زمان نیز وزن اضافه شده را از آن‌ها بگیرد و یا در بعضی موارد باعث آسیب رساندن به سلامت جسمانی افراد شود؛ پس اگر به دنبال یک راه مطمئن و یک رژیم غذایی چاقی مناسب و بی‌ضرر هستید می‌توانید با ما همراه باشید و اطلاعات لازمه را کسب کنید.

اما اگر به دنبال یک رژیم لاغری مناسب هستید مقاله ما در رابطه با رژیم غذایی لاغری را مطالعه نمایید.

دلایل چاق نشدن با وجود رعایت رژیم غذایی چاقی

بسیاری از اوقات ممکن است افرادی را در اطراف خود ببینید که اندام بسیار لاغری دارند و پیش خود بگویید که این فرد هرچه می‌خورد چاق نمی‌شود اما ما حتی با نفس کشیدن هم چاق می‌شویم و یا افراد بگویند با اینکه ماه‌ها رژیم غذایی چاقی را رعایت می‌کنند اما وزنی اضافه نکرده‌اند؛ در اینجاست که باید به شما بگوییم که این نشانه‌ی خوبی نیست و ممکن است فرد به دلیل مشکلات و یا بیماری‌هایی که در بدن خود دارد به این مشکل گرفتار شده باشد و خود در جریان نباشد.

بهتر است افرادی که به دنبال رژیم غذایی چاقی مناسب هستن قبل از شروع هر کاری ابتدا سراغ یک پزشک رفته تا دلایل لاغری را ابتدا به صورت علمی چک کنند و سپس در صورت نبود مشکلی به سراغ رژیم غذایی چاقی بروند. ما در زیر بعضی از دلایلی را که می‌تواند باعث لاغری در افراد بشود را برای آشنایی بیشتر شما عزیزان مطرح کرده‌ایم.

کم‌کاری و یا پرکاری غدد تیروئید

یکی از مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند باعث لاغری بدون دلیل در افراد شود مشکلات غدد تیروئید می‌باشد. غدد تیروئید یکی از مهم‌ترین غدد موجود در بدن می‌باشد که وجود مشکلاتی در کارکرد آن می‌تواند ضرر‌های زیادی را برای سلامتی افراد داشته باشد. یکی از نشانه‌های وجود مشکل در غدد تیروئید، چاقی و یا لاغری بی‌دلیل و یا غیرمعمول می‌باشد؛ پس بهتر است حتما با مراجعه به پزشک متخصص ابتدا تیروئید خود را چک کرده و در صورت وجود مشکل با مصرف دارو آن را درمان کنید و سپس به فکر رژیم غذایی چاقی مناسب باشید.

دیابت‌های نوع اول و دوم

یکی از بیماری‌هایی که امروزه در جامعه بسیار زیاد شده است دیابت می‌باشد. دیابت مختص افرادی با سن بالا نمی‌باشد و حتی نوجوانان و یا کودکان نیز ممکن است به این بیماری دچار شوند. دیابت به دو دسته نوع اول و نوع دوم تقسیم می‌شود. دیابت نوع اول بیشتر در سنین کم و کودکی و دیابت نوع دوم در سنین بالا رخ می‌دهد. یکی از عوارض این بیماری در هر دو نوع، لاغری می‌باشد. این بیماری نیز به سادگی با انجام آزمایش‌های ساده قابل تشخیص می‌باشد و در صورت مصرف دارو می‌توان عوارض آن را بسیار کاهش داد. 

به پوستت جون تازه بده

استرس و افسردگی دشمن اول شما

همه‌ی ما خوب می‌دانیم که حالات روحی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر خورد و خوراک افراد داشته باشد. بسیاری از افراد می‌گویند که در زمان‌‌هایی که دچار استرس و یا مشکلاتی هستند بیشتر به خوردن روی می‌آورند و بعضی‌ها اصلا میلی به خوردن ندارند که همین امر باعث اضافه شدن و یا نشدن وزن آنها می‌شود. پس افراد می‌توانند با کنترل حالات روحی همچون استرس، اضطراب، افسردگی و … در کنار رعایت رژیم غذایی چاقی مناسب و یا داشتن برنامه غذایی برای وزن گرفتن در مدت زمان مناسب به وزن ایده‌آل خود برسند.

رژیم چاقی

 

متابولیسم بدن

سوخت و ساز بدن نشانه بر سالم بودن آن است ولی اگر سوخت و ساز و یا همان متابولیسم از حد معمول خود بالاتر رود می‌تواند باعث ایجاد لاغری در افراد باشد زیرا در چنین شرایطی بدن هر گونه موادی را که دریافت می‌کند، سریع می‌سوزاند و به انرژی تبدیل می‌کند. افرادی که دارای متابولیسم بیش از اندازه می‌باشند می‌توانند با مراجعه به یک پزشک و با در نظر گرفتن شریط بدنی‌شان مناسب‌ترین برنامه غذایی چاقی را دریافت کنند و وزن خود را افزایش دهند.

رژیم غذایی چاقی

خوردن غذا در مدت زمان طولانی

افراد زیادی هستند که غذای خود را در مدت زمان زیادی میل می‌کنند. صرف غذا  به صورت آهسته باعث می‌شود فرمان سیری هنگامی به مغز فرستاده شود که هنوز فرد غذای زیادی را مصرف نکرده‌ است و همین امر نیز موجب اضافه نشدن وزن او ‌شود. افراد می‌توانند در کنار رژیم غذایی چاقی خود، مدت زمانی خاصی را برای صرف غذایشان در نظر بگیرند و سرعت غذا خوردن خود را بالا برده و به بالا رفتن وزن خود کمک کنند.

رژیم غذایی چاقی شامل چه چیزهایی می‌شود؟

رژیم غذایی چاقی می‌بایست علاوه بر اضافه کردن وزن، بر سلامتی فرد نیز تاثیر بگذارد؛ پس می‌بایست افراد رژیم غذایی چاقی خود را بر پایه‌‌ی مواد سالم و مغذی بنا کنند تا علاوه بر اندامی زیبا، جسمی یالم نیز داشته باشند. ما می‌خواهیم در زیر، مهم‌ترین کارهایی را که افراد می‌بایست برای چاق شدن و سالم ماندن خود انجام دهند را بیان کنیم.

۱۸ آبان ۱۳۹۸ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی