۶ تیر ۱۴۰۲ ۰ دیدگاه admin

آیا ویروس با آنتی بیوتیک‌ از بین می‌رود؟

به این مطلب امتیاز دهید

شاید بسیاری از شما این سوال در ذهنتان به وجود  آید که آیا آنتی بیوتیک‌ می‌توانند ویروس ها را از بین ببرند و یا اینکه توانایی انجام دادن این کار را ندارند. در واقع باید در پاسخ این پرسش به شما بگوییم که آنتی بیوتیک‌ توانایی از بین بردن هر نوع ویروسی را ندارند، به عنوان مثال آنها نمی‌توانند ویروس کرونا را از بین ببرند و در این مورد نقش مهمی از آنها بر نمی‌آید.برخی از ویروس ها و میکروب هایی که در بدن وجود دارند، به وسیله آنتی بیوتیک‌ها درمان می‌شود. شما باید بدانید آنها داروهایی می‌باشند که عفونت ها ناشی از میکروب را درمان می‌کنند. عملکرد اصلی و مهمی که آنتی بیوتیک‌ بر عهده دارند این است که از رشد و تولید آنها در بدن جلوگیری می‌کنند و در این امر نقش مهمی را هم بر عهده دارند. برای اینک با وظایف آنها آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه توضیحاتی بیشتری را عنوان می‌کنیم.

نقش آنتی بیوتیک در بدن

باید بدانید که آنتی بیوتیک‌ در دهه 1920 کشف شدند و تا زمانی که آنها کشف نشده بودند بسیاری از افراد از درد گلو و یا عفونت‌های باکتریایی دیگری جان خود را از دست می‌دادند. انجام دادن بسیاری از جراحی‌های بدن بدون این داروها بسیار خطرناک بود و به همین دلیل از انجام آن خودداری می‌کردند.

اما بعد از اینکه داروهای آنتی بیوتیک‌ها در دسترس افراد و پزشکان قرار گرفت، امید به زندگی افراد هم بسیار بیشتر شد و جراحی‌هایی که در بدن هم صورت می‌گرفت ایمن تر بود. بسیاری از مردم از برخی عفونت هایی که مرگبار بودند جان سالم به در بردند و سلامت شدند.

آنتی بیوتیک‌

بیشتر بخوانید: فرق بین ویروس و میکروب

بیشتر باکتری‌هایی که در بدن ما زندگی می‌کنند، بدون خطر هستند و به سلامتی بدن آسیبی وارد نمی‌سازند. البته باید بدانید برخی از آنها هم بسیار بی خط هستند و حتی برای سلامتی حضور آنها در بدن ضروری می‌باشد، با این حال باید بدانید که اگر باکتری در بدن وجود داشته باشد امکان دارد تمامی اعضای بدن را آلوده کند ولی خوشبختانه با آنتی بیوتیک‌ تمامی آنها درمان می‌شود.

برخی از عفونت‌ها در بدن وجود دارند که تنها با آنتی بیوتیک‌ها‌ از بین می‌روند، برای اینکه شما با آنها آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید.

برخی از عفونت هایی که با آنتی بیوتیک‌ درمان می شود

همانطوری که بیان نمودیم برخی از عفونت‌های که در بدن وجود دارد تنها به وسیله آنتی بیوتیک‌ از بین می‌رود و از آنجایی که انواع آنها بسیار زیاد است باید برای هر یک از بیماری‌ها مورد استفاده قرار گیرد. از جمله مهمترین عفونت‌هایی که با آنتی بیوتیک‌ها درمان می‌شود و می‌تواند سلامتی بدن را رو به بهبودی ببرد عبارت است از :

  • گلو درد یکی از مهمترین بیماری‌هایی به شمار می‌رود که با انواع آنتی بیوتیک‌ها به خوبی درمان می‌شود.
  • عفونت گوش در برخی از افراد که با این مشکل مواجه می‌شوند با مصرف برخی از آنتی بیوتیک‌ها که تعداد آنها متنوع است درمان می‌گردد.
  • عفونت‌های دندانی که بیشتر دندانپزشکان برای از بین بردن آن آنتی بیوتیک‌ها را توصیه می‌نمایند.
  • سرفه های مزمن، جوش ها و آکنه های پوستی و … در واقع باید بدانید پزشکانی که مصرف آنتی بیوتیک‌ را برای بیماران تجویز می‌کنند دلایل متنوعی دارند و برای درمان هر یک از عفونت های بدن این آنتی بیوتیک‌ها را توصیه می‌کنند تا افراد از آنها استفاده کنند. اینکه برخی از ویروس ها با آنتی بیوتیک‌ها درمان شود و یا از بین برود، بستگی به نوع ویروس و یا تشخیص پزشک دارد که در این زمینه به خوبی تجربه دارد و می‌تواند شما را راهنمایی کند.

عوارض جانبی استفاده از آنتی بیوتیک‌

بدون شک همه شما به خوبی می‌دانید که روده تان سرشار از باکتری می‌باشد و حضور آنها در روده به این دلیل است که هضم غذا را آسان تر سازد. در واقع در روده هم باکتری‌های بد وجود دارد و هم باکتری‌های خوب، که هر یک از آنها روی سیستم گوارشی بدن تاثیر می‌گذارد.

در حالی که این باکتری‌ها در حال عفونت باشد باید از آنتی بیوتیک‌ که هر یک از آنها ویژگی‌های مختلفی دارند استفاده کنید. در برخی از موارد و افراد امکان دارد که این دارو برای آنها چندان مناسب نباشد و به همین دلیل برای آنها عوارضی داشته باشد که این عوارض عبارتند از :

  • اسهال و استفراغ
  • حالت تهوع
  • درد های شکم
  • از دست دادن اشتهای بدن به غذا
  • سوء هاضمه، خارش پوستی، سرفه و ….
آنتی بیوتیک‌

تمامی این علائمی که بیان کردیم نشانه این است که شاید بدن شما به آنتی بیوتیک‌ حساسیت داشته باشد. بر همین اساس اگر می‌خواهید از آنها استفاده کنید، باید با پزشک خود مشورت کنید تا بر اساس مشکل شما یکی از داروها را به شما معرفی کند که برای بدنتان ضرر نداشته باشد و به سلامتی‌تان آسیبی وارد نسازد.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که داروهای مصرفی تان ضد سرطانی است، باید بدانید مصرف آنتی بیوتیک‌ برای شما خطراتی دارد، چرا که از عملکرد داروهای شما جلوگیری می‌کند، بر همین اساس در زمان مصرف هر یک از این داروها باید با پزشک مشورت نمایید تا بهترین آنها را بر اساس سیستم ایمنی بدنتان به شما معرفی کند.

مقاومت بدن در برابر آنتی بیوتیک‌

یکی از نکات بسیار مهمی که در مورد مصرف آنتی بیوتیک‌ باید به آن توجه بسیار زیادی داشته باشید و به آن دقت کنید، این است که مصرف بیش از حد آنها موجب می‌گردد بدن دیگر نتواند در برابر قارچ ها و میکروب‌هایی که در بدن وجود دارد مقاومت کند، بر همین اساس استفاده از آنها باید درست و اصولی باشد.

استفاده زیاد از آنها موجب می‌شود که مقاومت ضد باکتریایی افزایش پیدا کند، در واقع باید بدانید با استفاده زیاد از آنها امکان دارد که باکتری ها و میکروب ها با آنها ترکیب شوند و یک باکتری فوق العاده را شکل دهند. باید بدانید که این باکتری فوق العاده بسیار خطرناک است و از پیشرفت آن باید جلوگیری نمود تا به بدن آسیبی وارد نسازد.

ویروس

بهترین روش استفاده از آنتی بیوتیک‌ این است که آنها را به صورت هوشمندانه مورد استفاده قرار دهید، چرا که در غیر این صورت امکان دارد باکتری‌های فوق العاده زیادی در بدن شکل بگیرد.

اگر پزشک شما برایتان تجویز می‌کند که بدن به دارو آنتی بیوتیک‌ها نیاز دارد، باید به توصیه او عمل کنید و در غیر این صورت به هیچ عنوان این دارو را نباید استفاده نمایید. تعداد روزهایی که باید از این دارو استفاده کنید هم دارای اهمیت بسیاری است و پزشک این مورد را هم برای شما مشخص می‌کند و شما باید به آن عمل کنید تا همیشه بدن سالمی داشته باشید.

۶ تیر ۱۴۰۲ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی