۲۵ آذر ۱۳۹۸ ۲ دیدگاه admin

عوارض کاهش وزن سریع

به این مطلب امتیاز دهید

بسیاری از افرادی که می خواهند اضافه وزن داشته باشند از عوارض کاهش وزن سریع خبر ندارند و به همین دلیل می‌خواهند هرچه سریعتر خود را لاغر نمایند. این دسته از افراد باید بدانند که عوارض کاهش وزن سریع بسیار خطرناک می‌باشد و به همین دلیل باید مراقب باشند و نکاتی که در کاهش وزن بسیار اهمیت دارد را به خوبی مورد بررسی قرار دهند.

اگر می‌خواهید به عوارض کاهش وزن سریع دچار نشوید باید بسیار مراقب رژیم غذایی خودتان باشید و ورزش را در کنار رژیم غذایی هرگز فراموش نکنید. برای اینکه با خطرات و عوارض کاهش وزن سریع آشنایی بیشتری داشته باشید برخی از عوارض آن را در ادامه معرفی می‌کنیم.

برای آشنایی با رژیم غذایی لاغری مقاله ما در زمینه رژیم غذایی لاغری را مطالعه نمایید.

معرفی برخی از عوارض کاهش وزن سریع :

همانطوری که بیان نمودیم عوارض کاهش وزن سریع بسیار خطرناک است و به همین دلیل شما باید بسیار مراقب باشید. برخی از مهمترین عوارضی که این موضوع دارد عبارت می‌باشد از :

  1. بیشتر از چربی هم در بدن خود سوخت و ساز خواهید داشت 

یکی از مهمترین و اصلی ترین عوارض کاهش وزن سریع این است که، شما علاوه بر چربی‌هایی که در بدن خود دارید چیزهای دیگری را هم می‌سوزانید. در واقع باید بدانید که هدف اصلی از کاشه وزن سوزاندن چربی می‌باشد نه اینکه عضلات خود را هم از بین ببرید، عضلات عضوی در بدن هستند که همیشه باید در بدن باقی بمانند. زمانی که شما بخواهید خود را سریع لاغر کنید مقدار زیادی آب در بدن شما از دست می‌رود و همراه آنها بافت عضلاتی هم کاهش پیدا می‌کند. شما باید در هنگام لاغر شدن دقت داشته باشید که بافت عضلانی خود را به هیچ عنوان از دست ندهید و تنها چربی‌هایی که در بدن وجود دارد را از بین ببرید. یکی از مهمترین و بنیادی ترین عوارض کاهش وزن سریع این است که افراد دچار پوکی استخوان می‌شوند و این بیماری هم یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک می‌باشد که در صورت کاهش وزن سریع افراد به آن دچار می‌گردند.

اگر دچار لاغری بیش از حد هستید می‌توانید با مطالعه مقاله عوارض لاغری بیش از حد  با ضررهای لاغری زیاد آشنا شوید.

  1. تغییر در گوارش :

یکی دیگر از مهمترین عواملی که در عوارض کاهش وزن سریع نقش دارد این است که که در گوارش شما مشکلاتی به وجود می‌آید. زمانی که شما در عرض یک هفته رژیم غذایی را دنبال کنید که کم کالری است و یا اینکه اصلا کالری نداشته باشد بدون شک در سیستم گوارش شما مشکلاتی به وجود خواهد آمد. در این صورت امکان دارد که شما اسهال و یبوست را تجربه کنید و به همین دلیل معده شما اذیت می‌شود. کارکرد عالی و بی نقص سیستم گوارش شما شدیدا به نوع مواد غذایی که میل می‌کنید بستگی دارد.

به عنوان مثال شما باید بدانید که اگر برنامه‌ای را انتخاب کنید که کم کالری است ولی گوشت زیادی بخورید بدون شک دچار یبوست می‌شوید، چرا که مصرف فیبر خود را بسیار کاهش داده‌اید.

عوارض کاهش وزن سریع

بر این اساس باید بدانید که اگر نمی‌خواهید دچار عوارض کاهش وزن سریع در مورد سیستم گوارش خود شوید، بهتر است با پزشکی که در این زمینه تجربه دارد مشورت کنید تا بهترین برنامه تغذیه‌ای را برای شما بنویسد. اگر خوراک و تغذیه شما اصولی باشد بدون شک در سیستم گوارشی‌تان مشکلی به وجود نیاید. بسیاری از افراد باور اشتباهی دارند و به همین دلیل از خوردن مایعات پرهیز می‌کنند، این دسته از افراد باید بدانند که کم آبی موجب یبوست آنها می‌شود، به همین دلیل به هیچ عنوان به بدن خود کم آبی ندهید.

  1. سردرد :

یکی دیگر از مهمترین عواملی که در عوارض کاهش وزن سریع نقش دارد و بسیار شایع می‌باشد، همچنین افراد زیادی به آن دچار می‌گردند سردرد می باشد. زمانی که شما رژیم غذایی سختی را به خود بدهید بدون شک کالری کمتری را به بدن خود می‌رسانید، در این صورت کربوهیدرات مواد غذایی هم کاهش پیدا می‌کند و در اثر آن گلیکوژن بدن هم بسیار کمتر می‌شود. زمانی که چنین اتفاقی برای بدن شما بیفتد بافت عضلانی در بدن شکسته می‌شود تا به دنبال گلیکوژن های ذخیره بگردد. مغز ما تنها تغذیه‌ای که دارد ار گلیکوژن است و به همین دلیل اگر این ماده به مغز نرسد بدون شک فرد دچار سردرد می‌شود. برخی از این سردردها بسیار دردناک می‌باشند و به همین دلیل شما باید بسیار مراقبت تغذیه خود باشید.

عوارض کاهش وزن سریع

 

  1. بازگشت وزن کم شده :

طبق تحقیقاتی که بر روی مهمترین عواملی که در عوارض کاهش وزن سریع نقش داشته انجام شده است، بسیاری از محققان به این نتیجه رسیده‌اند که 20 درصد افرادی که می‌خواهند هرچه سریعتر لاغر شوند و رژیم های سختی به خود می‌دهند، بدون شک وزن آنها یک بار دیگر باز می‌گردد. بر این اساس باید بدانید که اگر می‌خواهید وزن خود را کم کنید، بهتر است به صورت اصولی اقدام کنید، چرا که در غیر این صورت بدن شما بسیار آزار می‌بیند و مقاومت آن بعد از مدتی به طور کلی از بین می‌رود.

  1. سنگ کیسه صفری :

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است و بسیاری از محققان آن را ثابت کرده‌اند، بسیاری از کسانی که می خواهند وزن خود را سریع کم کنند از جمله مهمترین عوارض کاهش وزن سریع که به آن دچار می‌شوند این است که سنگ صفری می‌گیرند. این کیسه و سنگ را کبد تولید می‌کند و برای معده بسیار ضرر دارد. کیسه صفرا یک از ویژگی‌هایی که دارد این است که می‌تواند صفرای درون خود را در روده کوچک بریزد تا از این طریق مولکول های چربی که در آنجا حضور دارند را از بین ببرد.

یکی از مهمترین عواملی که در عوارض کاهش وزن سریع نقش دارد شکل گیری تعدادی سنگ در درون این کیسه می‌باشد. این سنگ‌ها زمانی که تعداد بیشتری داشته باشند منجر به گرفتگی می‌گردند و به همین دلیل برای اینکه آن‌ها را از بین ببرید باید عمل جراحی انجام دهید.
اگر شما مایل هستید وزن خود را کم کنید و بر این باور می‌باشید که اضافه وزن دارید، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا شما را به خوبی در این مورد راهنمایی کند، پزشک متخصص از آنجایی که تجربه و علم کافی در مورد کاهش وزن اصولی دارد برنامه منظمی را به شما می‌دهد تا شما بر اساس آن برنامه رژیم غذایی خود را کنترل کنید.

بسیاری از افرادی که به دنبال مهمترین عواملی که در عوارض کاهش وزن سریع نقش دارند هستند، باید بدانند که سنگ کیسه صفری بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل بی نهایت باید مراقب رژیم غذایی خود باشند. هر خوراک و تغذیه‌ای مزیت های خودش را دارد و به همین دلیل شما باید بدانید که تمامی آن‌ها برای بدن ضروری و لازم می‌باشند. به همین زمانی که به پزشک برای تغذیه خود مراجعه کنید تا دچار عوارض کاهش وزن سریع نشوید او بهترین برنامه تغذیه روزانه را به شما ارائه می‌دهد.

کاهش وزن سریع بجز تاثیرات و عوارض گفته شده در بالا تاثیرات زیادی نیز بر روی پوست شما دارد که می‌‎توانید با مطالعه مقاله تاثیر لاغری بر پوست با آن آشنا شوید.

۲۵ آذر ۱۳۹۸ ۲ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

2 دیدگاه برای عوارض کاهش وزن سریع

ممنون از مقاله خوب و مفیدتون.

رضایت شما باعث خوشحالی ماست

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی