حذف مو زائد صورت
۳۰ فروردین ۱۴۰۱ ۱۵ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

حذف مو زائد صورت؛ آموزش همه‌ی روش‌های دائم و موقت

به این مطلب امتیاز دهید

همه زنان موی زائد صورت دارند، حتی افراد مشهور فوق العاده. ما انسان های پرمویی هستیم، و این چیزی نیست که از آن خجالت بکشیم. همه افراد به نوعی به دنبال راهی برای از بین بردن موهای زائد صورت خود هستند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید با استفاده از برخی از روش‌های سنتی و طبیعی می‌توانید مو زائد صورت و بدن خود را از بین ببرید.

آن‌چه خواهید خواند...

حذف موهای زائد صورت در بانوان تأثیر بسزایی در زیبایی آنها دارد. در قدیم از روش بند انداختن برای حذف مو زائد صورت استفاده می‌شده است که روشی موقت است اما امروزه روش‌های جدید دیگری هم برای حذف موهای صورت وجود دارند که بعضی دائمی و بعضی دیگر موقتی هستند. مثل روش‌های لیزر مو زائد صورت، استفاده از وکس و شیو کردن. راه‌های زیادی برای حذف این موهای زائد وجود دارد که در این مقاله در مورد این روش‌ها و مزایا و معایب آنها بیشتر با شما صحبت خواهیم کرد.

مو زائد چیست و علت به وجود آمدن آن چیست؟

موهای زائد، موهایی ضخیم و تیره هستند که تقریبا برای همه ناخوشایند است و ظاهری نامطلوب ایجاد می‌کند. موهای زائد در کشاله ران، کمر، باسن، گلو، قفسه سینه، صورت، اطراف ناف، روی گوش و در نواحی مختلف دیگری از بدن ممکن است رشد کنند. رفع موی زائد صورت بخصوص برای خانم‌ها، تبدیل به دغدغه‌ای مهم شده است؛ چرا که بعضی از افراد به دلایل شرایط هورمونی و ژنتیکی که دارند ممکن است دچار پر مویی نیز باشند.

حذف موهای زائد صورت در بانوان تأثیر بسزایی در زیبایی آنها دارد.
به پوستت جون تازه بده

حذف موهای زائد  صورت با استفاده از بند انداختن

بند انداختن یک روش موقتی و رایج برای حذف مو زائد صورت است. این روش از قدیم مورد استفاده بوده است و هنوز هم در تمام آرایشگاه ها برای اصلاح صورت به کار می‌رود. باید گفت این روش کمی تخصصی‌تر است و با تمرین می‌توان آن را آموخت. در این روش نخ با ترفند خاصی روی پوست صورت حرکت می‌کند و با به دام انداختن موهای اضافه صورت در بین نخ، موها کنده می‌شوند. این روش هم تا حدودی موها را به صورت تکی جدا می‌کند ولی زمان کمتری نسبت به موچین نیاز دارد.

در حذف مو زائد صورت با استفاده از بند انداختن ازهیچ گونه ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود. حساسیت زا نیست و زمان زیادی نیاز ندارد. پس از بند انداختن معمولا چند هفته طول می کشد تا موها دوباره پر شوند. به طور کلی بند انداختن یک روش سالم و بی خطر در نظر گرفته می شود فقط باید قبل از بند انداختن پوست صورت پاکیزه باشد و از بند تمیز استفاده می‌شود.

فردی که بند می‌اندازد باید دست‌های خود را کاملا تمیز بشوید و اگر از دستکش استفاده می‌کند دستکش خود را دائما بشوید و یا این که هر فرد یک دستکش اختصاصی با خود به همراه داشته باشد تا آلودگی‌ها از صورت دیگران به صورت او منتقل نشود و جوش نزند.

آیا بند انداختن عوارض دارد؟

چون در بند انداختن از مواد شیمیایی استفاده نمی شود عارضه جدی و خاصی به دنبال ندارد. اما یکی از مشکلات رایجی که وجود دارد جوش زدن پس از بند انداختن است. این جوش ها پس از چند روز از بین می‌روند اما راه‌هایی برای کاهش و رفع آنها وجود دارد.

حذف موهای زائد صورت
رایج ترین روش حذف موهای زائد صورت بند انداختن است.

پس از بند انداختن چه کارهایی انجام دهیم؟

سعی کنید بعد از بند انداختن اصلا به پوست خود دست نزنید و موهای روی صورت خود را به آرامی با یک دستمال کاغذی پاک کنید.

بهتر است پس از بند انداختن صورت خود را با یک صابون ملایم مثل صابون بچه بشویید تا آلودگی های احتمالی آن رفع شود. از یک ماسک خنک کننده مثل ماسک‌های آماده بعد از اپیلاسیون یا ماسک‌های خانگی مثل ماسک خیار یا ماست وخیار استفاده کنید تا التهاب صورت‌تان بخوابد.

بهتر است تا یکی دو روز صورت خود را کمتر بشویید و برای شستشوی آن حتما از آب سرد استفاده کنید. کمپرس آب سرد می‌تواند التهابات پس از بند انداختن را رفع کند.

بیشتر بخوانید: رفع موی زائد با زرد چوبه را بیاموزید!

حذف مو زائد صورت با استفاده از موچین

یکی دیگر از روش‌های رفع سریع مو زائد صورت استفاده‌کردن از موچین است. موچین، موها را از ریشه می‌کند و زمان بیشتری طول می‌کشد تا موها دوباره رشد کنند؛ اما حتی با استفاده از موچین هم موها احتمالا ظرف چند هفته دوباره رشد خواهند کرد.

کندن موهای زائد در قسمت‌هایی از صورت راحت‌تر انجام می‌شود که سطح کمتری داشته باشد، نقاطی مانند زیر ابرو و بین دو ابر و چانه برای این منظور بهتر هستند. اگر برای کل صورت از این وسیله استفاده کنید زمان زیادی از شما می‌گیرد و قطعاً کندن دانه دانه موها طاقت‌فرسا خواهد بود. قبل از کندن مو از تمیز بودن موچین مطمئن شوید، آن را با آب گرم و صابون بشویید و سپس در جای خشک نگهداری کنید.

برای استفاده از موچین به نکات زیر توجه کنید:

  • قبل از شروع، صورت خود را با یک دستمال گرم بپوشانید تا پوست نرم شود. در حالی که پوست خود را محکم نگه داشته‌اید، هر بار یک تار مو را بکشید. و همیشه در جهت رشد مو اینکار را انجام دهید.
  • استفاده از موچین می‌تواند ناراحتی جزئی ایجاد کند، اما معمولاً دردناک نیست. اگر درد دارید، یک تکه یخ را روی ناحیه بمالید تا قرمزی و التهاب را کاهش دهد.
  • موچین را قبل و بعد از استفاده حتماً با الکل ضد عفونی کنید. موچین می‌تواند باعث رشد موهای زیر پوستی شود. هچنین اگر به تازگی بوتاکس صورت انجام داده اید، استفاده از موچین را برای مدتی به تعویق بیاندازید.
استفاده از موچین می‌تواند ناراحتی جزئی ایجاد کند، اما معمولاً دردناک نیست.

حذف مو زائد صورت با استفاده از کرم موبر

یکی دیگر از روش‌های آسان رفع مو زائد صورت استفاده از کرم‌های موبر است. این کرم‌ها با تضعیف پروتئینی به نام کراتین در موهای شما، باعث ریزش آن‌ها می‌شوند. نتیجه رفع مو زائد صورت با استفاده از کرم‌های موبر تا دو هفته موثر است.

برخی افراد به دلیل بوی نامطبوع کرم‌های موبر در زمان گذشته، این روش را کنار گذاشته‌اند ولی باید بدانید مدل‌های جدید و تولید شده در بازار بدون بو هستند. این کرم را روی قسمت مورد نظر صورت بمالید، به دلیل مواد خاص استفاده شده در ترکیب آنها موها از سطح پوست جدا می‌شوند

 ترکیبات کرم‌های موبر مواد شیمیایی مانند کلسیم تیوگلیکولات و پتاسیم تیوگلیکولات هستند که زنجیره دی سولفید موجود در کراتین را می‌شکنند و به همین دلیل باعث ضعیف شدن مو می‌گردند.

اگر می‌خواهید از این روش برای از رفع مو زائد صورت خود استفاده کنید، قبل از شروع آن را روی قسمت کوچکی از پوست تست کنید تا اگر حساسیت یا خارش ایجاد کرد از مصرف آن پرهیز کنید. اگر این مواد را برای مدت بیش از زمان توصیه شده روی پوست نگه دارید، باعث آسیب و سوزش پوست می‌شوید.

نحوه استفاده از کرم موبر به شکل زیر است:

یک لایه کرم روی مو زائد صورت قرار دهید؛ اجازه دهید کرم حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه روی صورت شما بماند؛ با استفاده از پارچه مرطوب به آرامی کرم را پاک کرده و موهای ناخواسته را از بین ببرید؛ صورت خود را با آب بشویید و خشک کنید.

این محصولات به صورت ژل، کرم و لوسیون در دسترس هستند. در حالی که این کرم ها می‌توانند موهای هر قسمت از بدن را از بین ببرند، برخی از کرم ها مخصوص از بین بردن موی صورت طراحی شده‌اند. این بدان معنی است که آنها صورت را صاف، لایه برداری و مرطوب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: منافذ پوست صورت چیست؟

حذف مو زائد صورت با استفاده از شیو کردن

شاید فکر کنید تیغ زدن موهای صورت شما را زبر و ضخیم می‌کند اما تحقیقات چیزی دیگری نشان می‌دهد. مطالعات علمی ادعا می‌کند که با شیو کردن فقط نوک موهای شما تیزتر می‌شود. البته چون شیو کردن موها را از ته نمی‌کند خیلی زود دوباره موها رشد می‌کنند. اما خوب بدون درد است و به اعتراف کسانی که از این روش استفاده می‌کنند از جمله تعدادی از خانم‌های بازیگر معروف، آرایش روی صورت‌های شیو کرده بهتر می‌نشیند.

اگر برای رفع موهای زائد صورت و اصلاح آنها از تیغ استفاده می‌کنید مراقب باشید احتمال دارد مقداری با تیغ بریدگی ایجاد شود، پیشنهاد ما این است قبل از تیغ زدن دوش بگیرید تا بدن مرطوب و فولیکول ها نرم شود این کار از رویش مو به داخل جلوگیری می‌کند.

حذف مو زائد صورت با استفاده از وکس

برای این که بتوانید از روش موقتی وکس برای حذف موهای زائد صورت خود استفاده کنید باید صبر کنید تا موهای صورت شما به اندازه کافی رشد کنند. وقتی موها حدود 6 میلیمتر شدند می توانید وکس کنید. برای وکس کردن باید مهارت داشته باشید یا به فرد ماهر مراجعه کنید چون اگر با دقت و مهارت انجام نشود می‌توان پوست شما را زخم نماید.

وکس
با وکس کردن جوش های سرسیاه از بین می رود.

اگر قبل از وکس کردن پوست صورتتان را لایه برداری کنید نتیجه بهتری مشاهده خواهید کرد. وکس کردن کمی دردناک است بنابراین بهتر است یک ساعت قبل از وکس کردن مسکن مصرف کنید تا درد کمتری احساس کنید.

هنگام وکس کردن باید حتما دمای وکس مناسب باشد. اگر دما کمتر از مقدار مطلوب باشد موهای شما به درستی جدا نمی شوند و اگر بیشتر باشد ممکن است پوست صورت شما را بسوزاند. امروزه نوارهای آماده وکس کردن در فروشگاه ها موجود است که کار را بسیار آسان تر کرده است و افرادی که تازه کار هستند هم می‌توانند از  این روش برای حذف مو زائد صورت خود استفاده نمایند.

این نوارها داغ نیستند و به پوست آسیب نمی‌رسانند. فقط کافی است قبل از استفاده هر نوار را 30 تا 40 ثانیه بین دستان خود بگیرید تا گرم شود.

مراقبت‌های قبل و بعد از وکس

حتما قبل از وکس صورت خود را بشویید تا آلودگی نداشته باشد. اگر از کاردک استفاده می‌کنید به تمیز بودن کاردک اهمیت بدهید. بهتر است از وکس‌هایی استفاده کنید که حاوی مواد مفید و مغذی برای صورت باشند مثل وکس آلوئه ورا.

پس از حذف مو زائد صورت با استفاده از وکس، از مرطوب کننده استفاده نمایید تا التهاب صورت کمتر شود. مرطوب کننده‌های چرب برای این کار مناسب نیستند چون با بستن منافذ پوست ممکن است باعث جوش زدن پوست صورت شوند.

در حذف مو زائد صورت با استفاده از وکس، پوست لایه برداری و شفاف می‌شود. زمانی که قرار است به مهمانی بروید این روش گزینه بسیار مناسبی خواهد بود به ویژه این که جوش‌های سرسیاه هم با وکس کردن از بین می‌روند. اما اگر برای حذف مو زائد صورت خود دائما از وکس استفاده نمایید پوست صورت شما شل خواهد شد.

وکس کردن برای افراد مسن که پوست صورتشان شل شده است مناسب نیست. افرادی هم که پوست بسیار حساس و نازکی دارند سعی کنند از روش‌های دیگر برای حذف مو زائد صورت خود استفاده کنند.

حذف مو زائد صورت با استفاده از ماشین اصلاح برقی یا اپیلیدی

اپیلیدی گزینه‌ی دیگری برای از بین بردن مو زائد صورت است. این تکنیک می‌تواند موها را تا چهار هفته از بین ببرد، که اگر سرتان شلوغ است و نمی‌خواهید مرتبا موهای صورت خود را تراشیده یا موچین کنید، ممکن است انتخاب بهتری باشد.
اپیلاتورها مانند موچین و ماشین اصلاح عمل می‌کنند.

با این تفاوت که اپیلاتورها موهای صورت را با گرفتن همزمان چند مو و کندن آنها از ریشه از بین می‌برند. به دلیل این که مو از ریشه کنده می‌شود، رشد مجدد آن مدت بیشتری طول می‌کشد.

از ماشین اصلاح یا اپیلیدی نیز مانند تیغ می‌توان برای تمام نقاط بدن استفاده کرد. اما بهترین دستگاه‌های برقی نیز به خوبی تیغ تیز اصلاح نمی‌کند، با این حال در صورت اصلاح با ماشین اصلاح ضرورتی برای استفاده از آب و صابون نیست، این نکته در خارج از منزل یک مزیت محسوب می‌شود.

به علاوه چون تیغ ماشین اصلاح پوست را لمس نمی‌کند، آن را نمی‌برد. با این حال استفاده از ماشین اصلاح باعث رشد موهای درون روییده می‌شود و زیربغل را تحریک می‌کند.

از ماشین اصلاح یا اپیلیدی نیز مانند تیغ می‌توان برای تمام نقاط بدن استفاده کرد.

پس از آماده شدن برای از بین بردن موها با اپیلاتور، این مراحل را دنبال کنید:

1. اپیلاتور را با زاویه 90 درجه نگه دارید.
2. پوست خود را محکم بکشید. اپیلاتور را در جهت رشد مو حرکت دهید.
3. برای جلوگیری از شکستن موها، اپیلاتور را آهسته روی صورت خود بکشید. آن را خیلی سخت روی پوست خود فشار ندهید.
این روند می‌تواند دردناک باشد، اما آهسته حرکت دادن اپیلاتور می‌تواند باعث کاهش ناراحتی شود. اگر بعد از انجام این کار حساسیت دارید، یک قالب یخ را روی نقاط دردناک بمالید تا تورم و التهاب کاهش پیدا کند.

کدام روش برای از بین بردن مو زائد صورت برای همیشه مناسب است؟

اگر از نخ، اپیلاسیون، موچین، موبر و… برای از بین بردن مو زائد صورت استفاده کنید باز هم پس از گذشت ۳ یا ۴ روز با رشد موهای صورت رو برو خواهید شد. تنها راه برای از بین بردن مو زائد صورت برای همیشه لیزر می‌باشد اما به شرطی که جلسات لیزر موهای زائد را بطور کامل بگذرونید.

حذف موهای صورت با استفاده از لیزر

اگر از بند انداختن و وکس کردن صورت خود خسته شده اید و یا وقت کافی برای آن ندارید و یا تحمل درد آن را ندارید، میتوانید موهای صورت خود را لیزر کنید تا برای همیشه از شر آنها خلاص شوید. لیزر کردن یک روش دائمی برای حذف مو زائد صورت است اما لازم است برای آن هزینه و زمان صرف کنید.

در حذف موهای صورت با استفاده از لیزر، اشعه لیزر به فولیکول‌های مو تابیده می شود و با آسیب رساندن به فولیکول‌ها رشد آنها را مهار می‌کند. با انجام 3 تا 7 جلسه لیزر، موهای زائد شما حذف می‌شود.

 حذف موهای زائد صورت
اگر از بند انداختن و وکس کردن صورت خود خسته شده اید و یا وقت کافی برای آن ندارید و یا تحمل درد آن را ندارید، میتوانید موهای صورت خود را لیزر کنید

بایدها و نبایدهای حذف مو زائد صورت با استفاده از لیزر

  • لیزر درمانی در مواردی موهای صورت را حذف می کند که رشد موها ناشی از مشکلات هورمونی نباشد. در خانم‌هایی که مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند موهای زائد بر روی چانه رشد می‌کنند برای رفع این موها ابتدا به دنبال درمان مشکلات هورمونی باشید سپس موهای زائد را حذف نمایید.
  • کسانی که پوست خود را برنزه کرده اند نمی‌توانند موهای خود را لیزر نمایند.
  • کسانی که بیماری‌های ناشی از حساسیت به نور دارند و دارو مصرف می‌کنند یا مبتلا به بیماری ای خود ایمنی مثل لوپوس هستند نباید سراغ لیزر بروند. به هر حال لام است قبل از اقدام به حذف مو زائد صورتتان با لیزر، ابتدا در مورد وضعیت سلامت خود با پزشک مشورت نمایید.
  • یک ماه قبل از لیزر کردن، اپیلاسیون نکنید.
  • موقع لیزر کردن حتما عینک مخصوص بزنید و به هیچ وجه موهای اطراف چشم خود را لیزر نکنید.
  • فردی که لیزر انجام می‌دهد باید کاملا مهارت و تخصص داشته باشد چون در غیر این صورت احتمال ایجاد زخم و تاول وجود دارد.
  • رشد موی لیزر شده یک تا دو هفته بعد از لیزر کردن ادامه دارد  پس از این مدت موها می‌ریزد.
  • عوارضی مانند خارش، تورم و قرمزی پس از چند روز از بین می‌رود.

حذف موهای زائد با الکترولیز

الکترولیز شامل استفاده از فرکانس‌های رادیویی موج‌کوتاه است که از طریق سوزن‌های ظریفی که مستقیما در فولیکول‌های مو قرار می‌گیرند، توزیع می‌شوند. در این روش از گرمای متمرکز شده استفاده می‌شود که هر بار یک فولیکول مو را تخریب می‌کند تا از رشد باز بماند.

این روش برای افرادی مناسب است که به دنبال روش دائمی هستند ولی به دلیل نازکی و روشن بودن موهای صورت خود، نمی‌توانند لیزر انجام دهند. هدف، ازبین‌بردن فولیکول موست تا رشد موهای جدید را تحریک نکند. این روش باید توسط یک متخصص پوست یا یک الکترولوژیست معتبر انجام شود.

رفع مو زائد صورت با این روش نیازمند چند جلسه درمان است. استفاده از این روش به معنی رفع مو زائد صورت برای همیشه نیست، بلکه این معنی را می‌دهد که شما برای مدتی طولانی رشد موهای زائد را کند کرده‌اید. الکترولیز را می‌توان برای نواحی مختلف بدن و انواع پوست انجام داد. شایع‌ترین عارضه جانبی این روش درد و قرمزی ناشی از تحریک پوست است.

میکرودرم رویت
میکرودرم خانگی رویت، پوستتو احیا کن

برتری‌های الکترولیز نسبت به لیزر

  • رنگ مو و رنگ پوست محدودیتی در انجام الکترولیز ایجاد نمی‌کند. حتی موهای سفید را هم می‌توانیم با الکترولیز از بین ببریم. برخلاف IPL و لیزر که محدودیت‌هایی در این زمینه دارند.
  • بعد از اتمام دوره‌ی درمانی، نیازی به جلسات سالانه نیست. برخلاف لیزر که در برخی از افراد نیاز به تکرار سالانه جلسات وجود دارد.

ضعف‌های الکترولیز نسبت به لیزر

  • مدت زمان و تعداد جلسات الکترولیز به ویژه برای مناطق وسیع مثل پاها بسیار زیاد است. همچنین برای حذف موهای زائد در ناحیه‌ی بیکینی به تعداد زیادی جلسه لازم است. برای برخی افراد حذف کامل موهای این ناحیه‌ تا ۳۰ جلسه طول می‌کشد.
  • درد و ناراحتی بیشتری نسبت به لیزر ایجاد می‌کند. به درمان‌جویان توصیه می‌شود که برای کاهش درد الکترولیز قبل از شروع جلسه قرص مسکن مصرف کرده و بعد از جلسه از یخ استفاده کنند.
  • خطرات و عوارض الکترولیز بیشتر از لیزر است. خطراتی مانند ایجاد اسکار و ابتلا به عفونت هرچند نادر ولی جزو عوارض محتمل الکترولیز هستند.
به طور کلی امروزه از الکترولیز به عنوان روش جایگزین برای کسانی نمی‌توانند لیزر کنند، استفاده می‌شود و انتخاب اول پزشکان و بیماران نیست.

الکترولیزر بهتر است یا لیزر ؟

الکترولیز در دست پزشک ماهر می‌تواند روش موثری باشد ولی به دلیل درد زیاد، هزینه‌ی بالا، سرعت کم و خطر صدمات دائمی به پوست طرفداران کمی دارد. همچنین این روش در برخی افراد موثر نیست.

الکترولیز تنها راه موثر برای حذف دائم موهای زائدی که رنگ روشن دارند؛ مثل خاکستری، سفید، قرمز یا بور. همچنین کسانی که رنگ پوست بسیار تیره دارند، نمی‌توانند از لیزر استفاده کنند و تنها راه حذف دائم موهای زائد برایشان الکترولیز است.

به طور کلی امروزه از الکترولیز به عنوان روش جایگزین برای کسانی نمی‌توانند لیزر کنند، استفاده می‌شود و انتخاب اول پزشکان و بیماران نیست.

از بین بردن موهای زائد برای همیشه غیرممکن نیست! همه افراد در طول زندگی با مشکل موهای زائد مواجه هستند. موهای صورت می‌توانند برای برخی افراد آزار‌دهنده باشد، اما خلاص شدن از شر موهای زائد یک راه‌حل آسان دارد. بسته به روش انتخابی، می‌توانید برای روزها، هفته‌ها یا ماه‌ها از شر موها خلاص شوید.

منبع: +

مو زائد چیست و علت به وجود آمدن آن چیست؟

موهای زائد، موهایی ضخیم و تیره هستند که تقریبا برای همه ناخوشایند است و ظاهری نامطلوب ایجاد می‌کند. موهای زائد در کشاله ران، کمر، باسن، گلو، قفسه سینه، صورت، اطراف ناف، روی گوش و در نواحی مختلف دیگری از بدن ممکن است رشد کنند.چرا که بعضی از افراد به دلایل شرایط هورمونی و ژنتیکی که دارند ممکن است دچار پر مویی نیز باشند.

پس از بند انداختن چه کارهایی انجام دهیم؟

بهتر است پس از بند انداختن صورت خود را با یک صابون ملایم مثل صابون بچه بشویید تا آلودگی های احتمالی آن رفع شود. از یک ماسک خنک کننده مثل ماسک‌های آماده بعد از اپیلاسیون یا ماسک‌های خانگی مثل ماسک خیار یا ماست وخیار استفاده کنید تا التهاب صورت‌تان بخوابد. بهتر است تا یکی دو روز صورت خود را کمتر بشویید و برای شستشوی آن حتما از آب سرد استفاده کنید. کمپرس آب سرد می‌تواند التهابات پس از بند انداختن را رفع کند.

کدام روش برای از بین بردن مو زائد صورت برای همیشه مناسب است؟

اگر از نخ، اپیلاسیون، موچین، موبر و… برای از بین بردن مو زائد صورت استفاده کنید باز هم پس از گذشت ۳ یا ۴ روز با رشد موهای صورت رو برو خواهید شد. تنها راه برای از بین بردن مو زائد صورت برای همیشه لیزر می‌باشد اما به شرطی که جلسات لیزر موهای زائد را بطور کامل بگذرونید.

۳۰ فروردین ۱۴۰۱ ۱۵ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

15 دیدگاه برای حذف مو زائد صورت؛ آموزش همه‌ی روش‌های دائم و موقت

میخایم موی اضافی بریزانم

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی