رفع خارش ریش صورت آقایان
۲۱ آذر ۱۴۰۰ ۱۱ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

رفع خارش ریش صورت آقایان

1.3/5 - (3 امتیاز)

تصمیم گرفته‌اید بعد از مدت‌ها ریش‌هایتان را بلند کنید؟ اما مشکل خارش آن را چه کنید؟! در مواردی غیر ممکن بودن رفع خارش ریش صورت آقایان از موانع بلند کردن ریش در خیلی از آنهاست. حتی بر خلاف سلیقه شخصی آنها و گاها همسرانشان ناچار به زدن ریش‌ها می‌شوند. در این مقاله به بررسی تمام نکاتی که باید راجع به رفع خارش ریش صورت آقایان بدانید می‌پردازیم، با کیوت مگ همراه باشید.

اگر همسر، دوستان و اطرافیانتان با زدن ریش‌هایتان مخالفت می‌کنند شاید ظاهر متفاوت ریش‌هایتان برایشان جذابیت دارد اما آن‌ها در پوست شما زندگی نمی‌کنند! یا شاید بعد از مدت‌ها شروع کرده‌اید به بلند کردن ریش‌هایتان! برای خلاصی از خارش ریش‌ها چه کنید؟! اول از همه بدانید که تنها نیستید.

رفع خارش ریش صورت آقایان

خارش ریش‌ها در آقایان یک مرحله از بلند کردن آنهاست. پوست شما باید به حجم موی در حال رشد روی آن عادت کند و احساس خارش کاملا طبیعیست.

اگر مدتی تحمل کنید حتی ممکن است از بین برود. اما قابل درک است که در بعضی موارد این خارش کاملا غیرقابل تحمل می‌شود. اما هیچ نگران نباشد! راه حل‌های امتحان شده و کارآمدی وجود دارد که به شما معرفی می‌کنیم تا بی دردسر به تیپی که لایق آن هستید دست پیدا کنید. فراموش نکنید ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم.

خارش ریش‌ها در آقایان یک مرحله از بلند کردن آنهاست
به پوستت جون تازه بده

دلیل خارش ریش در آقایان چیست؟

سوال بسیار مهمی است! دلیل اصلی آن اصلاح پوستتان با تیغ است. بعد از تیغ زدن ممتد طی سال‌ها موهایتان را ضخیم و زبر کرده‌اید و به همین علت موقع رشد کردن پوستتان شروع به خارش می‌کند و گاها شوره‌های سر سختی روی پوست می‌آورند. تعجبی ندارد! ریش هایتان کاملا طبیعی در حال رشدند ولی گاها شبیه به کودکی می‌شوند که تازه شروع به راه رفتن کرده باشد.

هم زمان با شروع بلند شدن ریش هایتان حس خشکی پوست را هم تجربه خواهید کرد. ریش‌های زیادی که روی پوستتان رشد کرده‌اند آن را خشک می‌کنند و در بعضی موارد حتی این حس را می‌دهند که گرد و غبار‌های اطراف را هم به خود جذب می‌کنند.

گاهی ریش هایتان آشغال‌های خورده ریز و حتی سهم کوچکی از غذایتان را به خود اختصاص می‌دهد که کاملا غیر قابل اجتناب است. دلایل اساسی احساس خارش در ریش‌ها اینهاست. حالا وقت آن رسیده که به راه حل‌هایی برای خلاصی از خارش ریش‌ها در آقایان بپردازیم و آنها را معرفی کنیم.

رفع خارش ریش صورت آقایان

راه حل‌های ارائه شده نیازمند دقت و حوصله هستند تا به نتیجه مطلوب منجر شوند. در طی دوران انجام آنها مرتبا با خودتان تکرار کنید «من ریش‌هام رو به خاطر خارشش اصلاح نمی کنم» این کار به قوی شدن اراده شما برای کنار آمدن با خارش دیوانه کننده ریش‌ها تا زمانی که درمان شود کمک می‌کند دوست من.

قدم اول برای رفع خارش ریش صورت آقایان

ریش هایتان را تمیز کنید

به خاطر همه آلودگی‌ها و غذاهایی که روی ریشهایتان می‌ریزد نیاز اساسی به تمیز شدن پیدا می‌کند. ریش هایتان را بشورید. کاملا تمیز و با دقت! وقتی روی تی شرت مورد علاقه و جدیدتان کمی غذا می‌ریزد با آن چه می‌کنید؟!

لکه‌اش را پاک می‌کنید و آن را در ماشین لباسشویی می‌اندازید. پس به نحوه تمیز کردن ریش هایتان دوباره فکر کنید. روزانه هزاران سلول مرده پوستی و آلودگی روی پوستتان اضافه می‌شود و اگر کامل تمیز و شسته نشوند ایجاد التهاب و خارش چیز تعجب آوری نیست.

چگونه ریش‌ها را تمیز کنید؟

تمیز کردن کامل ریش‌ها اگر تنها راه حل خلاصی از خارش ریش‌ها در آقایان نباشد مهم‌ترین آنهاست! ریش هایتان را کامل تمیز کنید تا سالم، مرتب و بدون خارش باشند. اولین سوال این است! چند وقت یکبار لازم است آنها را بشویید؟ هر روز یکبار. اگر بیش از‌اندازه ریش‌ها را بشویید بیش از‌اندازه خشک می‌شود و این اتفاق جالبی نیست.

اما در صورت کثیف شدن ریش‌ها و احتیاج به شستشو بیشتر از یکبار در طی روز این کار را بدون شامپو، صابون و تنها با آب انجام دهید. از انتخاب روتین شخصی خود بر اساس تجربیاتتان نترسید! اگر به طور جدی احساس نیاز به تغییر روتین شستشوی روزی یکبار می‌کنید اینکار را انجام دهید! ریش‌ها با هم متفاوتند.

  • مرحله ۱: به مقدار کافی شامپو(ترجیحا مخصوص شستشوی ریش) روی دست بریزید. شستشوی ریش‌ها را شروع کنید و آرامشتان را حفظ کنید. این کار را با دقت و حوصله انجام دهید. به آرامی انگشتان را از لابلای ریش‌ها تا سطح پوست برسانید و سعی کنید آن را تا حد ممکن تمیز کنید. اینکار باعث حفظ تمیزی و آب رسانی به پوستتان می‌شود.
  • مرحله ۲: جهت دار آبکشی را انجام دهید تا ریش‌ها کمی مرتب قرار بگیرند.
استفاده از نرم کننده روی ریش‌ها از دیگر عوامل مهم برای خلاصی از خارش ریش‌ها در آقایان می‌باشد

نکته۱:

دمای آب برای شستشو و آب کشی ریش هایتان اهمیت زیادی دارد. اگر با آب خیلی داغ اینکار را انجام دهید؛ پوستتان را بیش از‌اند ازه خشک می‌کنید و سرعت رشد ریش‌ها را کم می‌کنید. ابتدا با آب کمی گرم شستشوی ریش‌ها را انجام دهید تا روزنه‌های پوستی باز شود و سپس می‌توانید دما را به سرد تغییر دهید. این روند شستشو برای شروع یک روز خوب هم عالی به نظر می‌رسد.

نکته ۲:

بعد از شستشوی ریش‌ها آن‌ها را کاملا خشک کنید. باقی ماندن هر میزان آبی مابین ریش‌ها موجب تحریک پوست و خارش می‌شود. بهترین روش خشک کردن با دقت ریش‌ها با یک حوله تمیز است.

دلیل اصلی خارش ریش اصلاح پوستتان با تیغ است. بعد از تیغ زدن ممتد طی سال‌ها موهایتان را ضخیم و زبر کرده‌اید و به همین علت موقع رشد کردن پوستتان شروع به خارش می‌کند و گاها شوره‌های سر سختی روی پوست می‌آورند. تعجبی ندارد! ریش هایتان کاملا طبیعی در حال رشدند.

قدم دوم برای رفع خارش ریش صورت آقایان:

روی ریش هایتان از نرم کننده استفاده کنید

استفاده از نرم کننده روی ریش‌ها از دیگر عوامل مهم برای خلاصی از خارش ریش‌ها در آقایان می‌باشد. با انجام اینکار رطوبت کافی و مورد نیاز ریش‌ها به آنها می‌رسد و در عین حال نرم و قابل مرتب کردن و شکل گیری می‌شوند. از ایجاد موخره در انتهای ریش‌ها جلوگیری می‌شود و همین‌ها باعث تسکین خارش ریش‌ها می‌شود.

متخصصین مصرف شامپو و نرم کننده‌های مخصوص به ریش را پیشنهاد می‌کنند اما به هیچ وجه از مصرف شامپو و نرم کننده موهای سرتان برای ریش‌ها نترسید. اینکار هیچ ممانعتی ندارد و فقط به رایحه شامپو و نرم کننده‌تان هنگام خرید توجه کنید.

بیشتر بخوانید: اصول مراقبت از پوست مردانه 

فیس براش آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست
برش پاکسازی آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست

قدم سوم برای رفع خارش ریش صورت آقایان:

ریش هایتان را مرطوب کنید:

برای حفظ رطوبت ریش‌ها طی روز استفاده از نرم کننده‌ی تنها جوابگو نیست. محصولات فراوانی در بازار برای حفظ رطوبت مورد نیاز ریش و جلوگیری از خارش آن موجودند و تحت عنوان روغن ریش به فروش می‌رسند. استفاده چند قطره از آن برای ریش‌ها کفایت می‌کند.

روغن اکالیپتوس برای کمک به رشد سریع‌تر ریش‌ها مناسب است. در صورت در دسترس نبودن روغن مناسب ریش می‌توانید از روغن آرگان، جوجوبا یا کرچک هم استفاده کنید. اگر می‌خواهید جشن بگیرید و به ریش هایتان جایزه بدهید. کمی روغن به کل ریش‌ها بمالید. حوله‌ای را با آب داغ نم دار کنید و آن را روی ریش‌ها قرار دهید. هر زمان حوله سرد شد مجددا آن را در آب داغ ببرید و اینکار را تا ۳۰ دقیقه تکرار کنید.

قدم چهارم برای رفع خارش ریش صورت آقایان:

ریش هایتان را مرتب و کمی اصلاح کنید:

ریش هایتان را رها کرده‌اید تا به شکل طبیعی و غریزی رشد کنند و از خاریدنشان تعجب می‌کنید؟! مشکلی نیست اگر می‌خواهید صبر کنید تا قد ریش‌ها به‌اندازه‌ای که می‌خواهید برسد و بعد حتما دست به کار شوید و آن را به دست آرایشگرتان بسپارید تا یکنواخت و مرتبش کند.

این کار باعث مرتب شدن ظاهر ریش‌ها و از بین رفتن قسمت‌هایی از ریشتان می‌شود که به خاطر جهت رویش متفاوتشان هیچ وقت قابل مرتب شدن با بقیه ریش‌ها نبودند و به راحتی باعث شلخته و آشفته شدن ظاهرتان می‌شدند.

نکته ۳:

با تمامی این توجهات همچنان قسمت‌هایی از پوست شما به دلیل وجود موهای زیر پوستی می‌خارد! آن‌ها را با ریش تراش بتراشید و از شرشان خلاص شوید. می‌توانید این موها را در نواحی اطراف ریش به شکل جوش‌های قرمز پیدا کنید.

نکته ۴:

می‌توانید این کار را (تراشیدن موهای رفته زیر پوست) با اتصال سری محافظ روی ماشین ریش تراشتان انجام دهید و با آن بین ریش‌ها بروید.

قدم پنجم برای رفع خارش ریش صورت آقایان:

ریش هایتان را شانه کنید:

شانه کردن همیشگی ریش‌ها باعث بهبود ظاهر و مرتب بودن آنها می‌شود. جنس ریش‌ها را مطلوب‌تر می‌کند. موجب رویش آنها در یک جهت مشخص می‌شود و احتمال بروز خارش را کمتر می‌کند.

اما قبل از انجام این کار به نکات زیر توجه کنید:

• موهای صورتتان (ریش ها) از موهای سرتان زبرترند، پس باید متفاوت شانه شوند.

• استفاده از یک برس قدیمی و مستهلک برای این کار فایده‌ای نخواهد داشت. کمی هزینه کنید و برس نو مخصوص اینکار بخرید.

• شانه نکردن مناسب ریش‌ها باعث افزایش شانس ابتلا به موخره می‌شود.

• بهترین زمان برای شانه کردن ریش‌ها بعد از دوش گرفتن است. ابتدا بعد از دوش گرفتن ریش‌ها را خشک کنید و سپس شانه کنید.

. ریش هایتان را به خوبی بشویید. ان‌ها را مرتبا مرتب و اصلاح کنید.


قدم ششم برای رفع خارش ریش صورت آقایان:

تغذیه مناسب:

تحقیقات زیادی نشان داده‌اند که سلامت ریش هایتان درگیر با سلامتی بدنتان می‌باشد. به طور کلی هر چیزی که برای سلامتی قلب و سایر اعضای بدنتان مفید باشد قطعا برای پوست و موهایتان هم مفید است و می‌دانید که یک ریش سالم نمی‌خارد! قبل از قانع کردن خودتان برای خوردن فست فودها به بهانه نداشتن وقت و … یادتان بیاید که حتی داشتن ریش‌های سالم هم نیازمند تغذیه مناسب است.

  • اول از همه می‌توانید مکمل‌های غذایی افزایش رشد مو مثل بیوتین به وعده هایتان اضافه کنید. بیوتین باعث افزایش کیفیت و رشد موها می‌شود. بیوتین حاوی ویتامین ب ۶، سی و‌ای (E)می‌شود.
  • ویتامین‌های سی و‌ای ( E ) باعث افزایش تولید سبیوم (چربی نرمال پوست) می‌شود که موجب شادابی و مرطوب ماندن پوست و مو می‌باشد.
  • ویتامین اِی ( A ) موجب افزایش سلامت پوست و تقویت رشد مو می‌شود.
  • ویتامین بی با کمک پروتئین‌های خوراکی وعده‌های غذاییتان سلول‌های جدید پوستی تولید می‌کند. همچنین مصرف میزان کافی از ویتامین بی باعث کاهش استرس و کاهش ریزش مو می‌شود.
  • روغن امگا-۳ باعث حفاظت از غشای سلولی می‌باشد که نهایتا موجب جلوگیری از کدورت و خشن بودن موها و ریش‌ها می‌شود.

همه آن چیزهایی که برای خلاصی از خارش ریش‌ها در آقایان لازم است گفته شد.

حتی در مواقعی که به خاطر خارش زیاد احساس می‌کنید ریش هایتان لیاقت رسیدگی را ندارند این کارها را انجام دهید. ریش هایتان را به خوبی بشویید. ان‌ها را مرتبا مرتب و اصلاح کنید. ریش‌ها را شانه کنید و به آنها روغن بمالید تا در نهایت نتیجه را به صورت داشتن ریش‌هایی مرتب سالم و بدون خارش ببینید.

بیشتر بخوانید: روتین مراقبت از پوست آقایان در 8 گام

در نهایت برای آقایانی که اصلاخ می‌کنند یا به ته ریش و ریش‌های کوتاه علاقه بیشتری دارند راه بسیار ساده تری پیشنهاد می‌کنیم و آن شستشوی پوستشان با فیس براش کیوت اسکین مخصوص آقایان است. در کمتر از یک دقیقه شستشویی کامل و پوستی تمیز و بدون خارش خواهید داشت. همچنین با شستشوی کامل صورت با دستگاه فیس براش کیوت اسکین سطح پوستتان به طور کامل برای برای اصلاحی عمیق و نرم آماده می‌شود. بی دردسر و سوزش اصلاح کنید و لذت ببرید.

دلیل اصلی خارش ریش چیست؟

دلیل اصلی خارش ریش اصلاح پوستتان با تیغ است. بعد از تیغ زدن ممتد طی سال‌ها موهایتان را ضخیم و زبر کرده‌اید و به همین علت موقع رشد کردن پوستتان شروع به خارش می‌کند و گاها شوره‌های سر سختی روی پوست می‌آورند.

ایا شانه کردن ریش ها کار درستی است؟

شانه کردن همیشگی ریش‌ها باعث بهبود ظاهر و مرتب بودن آنها می‌شود. جنس ریش‌ها را مطلوب‌تر می‌کند.

راه حل های رفع خارش ریش صورت اقایان چیست؟

1.ریش هایتان را تمیز کنید 2. روی ریش هایتان از نرم کننده استفاده کنید 3. ریش هایتان را مرطوب کنید 4. ریش هایتان را مرتب و کمی اصلاح کنید 5. ریش هایتان را شانه کنید

۲۱ آذر ۱۴۰۰ ۱۱ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی