طراوت شادابی و جوانی پوست
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

راز حفظ شادابی و جوانی پوست

به این مطلب امتیاز دهید

عوامل موجب شادابی و جوانی پوست:

حفظ شادابی و جوانی پوست نیاز به شناسایی کامل نوع پوست و عوامل تاثیر گذار بر آن است. پوست بدن بسته به منطقه آناتومیک و سن و شرایط بدنی و آب و هوا تغییر می کند. هر نقطه از بدن با نقطه دیگر از نظر رنگ، ضخامت، مقدار چربی، مقدار مو، خشکی، صافی، جریان خون و لطافت متفاوت است. بنابراین نقاط مختلف پوست، نیاز به مراقبت های متفاوت دارد. در اینجا در مورد نکات کلی نگهداری و بهداشت پوست بدن توضیح میدهیم.

بهداشت پوست صورت، بسیار مهم است.

به پوستت جون تازه بده

برای حفظ شادابی آن چند نکته کلی و اصلی را ابتدا باید در مورد پوست صورت بدانید:

۱) پوست شما از چه نوعی است: چرب، خشک، معمولی یا مختلط.
۲) پوست صورت نسبت به سایر نقاط بدن متفاوت است زیرا نازک و حساس است و در زیر آن عضلات، عروق و نسوج مهمی قرار دارند. مثلا حتما متوجه شده اید که برخی کرم هایا لوسیون هایی که بر پوست دست، پا و تن خود می مالید قابل مصرف در پوست صورت نیست و ممکن است موجب آزردگی صورت شود.
۳) نحوه مصرف، خواص و مقدار مصرف مواد آرایشی گوناگون که برای صورت مصرف می شود، از قبیل پاک کننده ها، تقویت کننده ها، مرطوب کننده ها، ماسک ها، کرم های ترمیم کننده و انواع مواد آرایشی، بسیار مفصل و پیچیده است ولی عملا مراقبت پوست صورت امر پیچیده ای نیست و فقط نیاز به دانستن چند نکته کلیدی دارد.
اگر روزانه فقط دو بار، هر بار ۳ دقیقه از وقت خود را صرف رعایت نکات بهداشتی پوست صورت کنید همیشه پوستی جوان و شاداب خواهید داشت. مهم‌ترین نکته آن است بدانید چه باید بکنید و سپس آنکه بدانید از چه چیزهایی باید بپرهیزید.

ابتدا باید بدانید پوست شما از چه نوعی است تا بتوانید اقدامات بهداشتی مناسب را رعایت نمایید. بطورکلی پوست افراد مختلف براساس مقدار چربی آن به چهار نوع تقسیم می شود: معمولی، چرب، خشک، مختلط(ترکیبی).

۱- پوست معمولی: پوستی است که ترشح چربی آن در حد متعادل است و دچار خشکی یا چربی بیش از اندازه نیست. اکثر افراد دارای چنین پوستی هستند. پوست معمولی در هنگام لمس، کاملا باطراوت و تازه است.
۲- پوست چرب: در پوست بدن یک فرد بالغ در حدود ۲ میلیون غده چربی وجود دارد که بیشتر آن ها در پوست صورت، سر، سینه، پشت و دست و پا پراکنده هستند ولی کف دست و پا فاقد غده چربی است.

چربی پوست دو عمل انجام می دهد:

۱) دفع برخی مواد زائد
۲) محافظت پوست در برابر سرما، رطوبت، مواد خارجی از جمله مواد آرایشی، گرد و خاک، میکروب ها و نور آفتاب. اگر ترشح چربی پوست بیش از حد طبیعی باشد، پوست فرد همیشه چرب و براق است. حداکثر چربی پوست در سنین ۱۶ تا ۵۰ سالگی است.
٣- پوست خشک: این پوست به علت کمبود ترشح چربی و آب، خشک، زبر و نسبتا خشن است، نرمی و لطافت لازم را ندارد و معمولا ظرف چند سال به رنگ تیره می گراید. پوست خشک مکررا، پوسته پوسته می شود. خشکی پوست می تواند در اثر تابش آفتاب مداوم یا بادهای خشک گرمسیری باشد ولی بسیاری از افراد بطور ژنتیکی دارای پوست خشک هستند.
۴) پوست مختلط: این نوع پوست بسیار شایع است که برخی نواحی پوست بدن خشک و برخی نواحی چرب است. مثلا ممکن است پوست گونه و پشت دست خشک و پوست پیشانی، بینی و چانه چرب باشد.

طراوت پوست خشک

تست نوع پوست:

برای تشخیص نوع پوست خود کافی است یک تکه کاغذ سفید و تمیز را به روی پیشانی، گونه ها، بینی و چانه خود بکشید و سپس آن را بررسی کنید. اگر بر روی کاغذ لکه های روغنی کم و بیش وسیعی مشاهده شود پوست شما چرب است.

اگر فقط اثر مختصری از چربی بر روی کاغذ بیفتد نشانه آن است که شما دارای پوست معمولی هستند.

اگر کاغذ با اصطکاک بر روی پوست حرکت کند و اثری از چربی بر روی آن نباشد، پوست شما از نوع خشک است.

اما اگر کاغذی که بر روی پیشانی، چانه و بینی کشیده می شود چرب شود، ولی کاغذی که بر روی گونه ها کشیده می شود هیچگونه چربی نداشته باشد نشانه آن است که پوست شما از نوع مختلط است.

توجه داشته باشید که حداقل از ۴ ساعت پیش از انجام این آزمایش نباید صورت خود را با آب یا صابون شسته باشید و کرم یا لوازم آرایشی بر روی آن مالیده باشید، چون این مواد موجب تغییر چربی پوست میشوند.

الفبای مراقبت روزمره:

دست آخر باید اضافه کنیم که شما هر نوع پوستی که داشته باشید برای مراقبت از آن نیاز به پاکسازی و شست‌وشوی صحیح، تغذیه آن با کرم‌ها و لوسیون‌های مغذی و البته مسلما علاقه به آرایش صورت دارید. برای این کارها می‌توانید از وسیله‌ای به‌نام فیس‌براش کمک بگیرید. به جرأت می‌توان گفت این وسیله بهترین راه برای شست‌وشوی صورت از کثیفی‌هاست و کارکرد آن ۶ برابر بهتر از شست‌وشو با دست است. شست‌وشوی آن به شدت نرم و ملایم است. در ضمن برای ماساژ و ریلکس کردن عضلات صورت و در نهایت جوان‌تر ماندن عضلات صورت و جلوگیری چین و چروک‌های زودرس پوست بسیار موثر است و اینکه برای آرایش صورت و پخش مواد آرایشی بهترین وسیله است. برای آشنایی بیشتر با این محصول اینجا را کلیک کنید.

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

1 دیدگاه برای راز حفظ شادابی و جوانی پوست

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی