مراقبت از مو برای بلند شدن
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه zohre.kh

مراقبت از مو برای بلند شدن را بیاموزید!

به این مطلب امتیاز دهید

تاثیر مو در زیبایی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و استفاده از زیبایی موها هم نیاز به مراقبت از آن‌ها دارد. در حقیقت این موهای شاداب و سالم است که به چهره افراد زیبایی می‌بخشد و موهایی که از سلامت کافی برخوردار نیستند نه تنها بر زیبایی چیزی نمی‌افزایند، که یقینا می‌توانند استایل فرد را کاملا خراب کنند. در این مطلب ما می‌خواهیم راهکارهای مراقبت از مو برای بلند شدن، زیبا و شاداب ماندن را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

راهکارهای مراقبت از مو برای بلند شدن

موها برای سالم بلند شدن نیاز به روتین روزانه و مراقبت‌های ویژه‌ای دارند. شاید فکر کنید برای بهبود وضعیت موهایتان نیاز به صرف هزینه زیادی دارید؛ اما سخت در اشتباه‌اید! شما می‌توانید با راهکارهای کوچک اوضاع را بهبود ببخشید و نتایج همین مراقبت‌های ساده را در کمترین زمان ممکن ببینید.

شاید فکر کنید برای بهبود وضعیت موهایتان نیاز به صرف هزینه زیادی دارید؛

مراقبت از پوست سر برای بلند شدن موها

پوست کف سر مانند زمینی است که قرار است در آن گیاهان رشد کنند؛ بنابراین تمام راهکارهای مراقبتی از پوست سر شروع می‌شوند. اگر پوست کف سر شما سالم باشد، محیط ایده‌آلی را برای رشد سالم موها فراهم می‌کند.

علاوه بر این سالم نگه داشتن پوست سر باعث می‌شود خون و مواد مغذی به شکل سریع‌تری به فولیکول‌های مو برسند و در نتیجه موها قوی‌تر و سالم‌تر رشد کنند. راهکارهای مراقبت از پوست کف سر هم بسیار آسان است.

می‌توانید برای از بین بردن آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی کف سر پوستتان را با یک شامپوی روزانه معمولی بشویید و حین شستشو با نوک انگشتانتان به نرمی کف سر را ماساژ دهید تا سرعت گردش خون افزایش پیدا کند.

مراقبت از مو برای بلند شدن با روغن‌تراپی

روغن‌های گیاهی کمک شایانی در زمینه سلامت موهای شما خواهند کرد. در حقیقت ماساژ سر با روغن‌های گرم یکی از ساده‌ترین و بهترین راه‌های پیش روی شما است. این فرایند نه‌‌تنها به شما آرامش می‌بخشد و سرتان را سبک می‌کند، که ضخامت و قدرت تار موهایتان را نیز افزایش می‌دهد.

علاوه بر این روغن‌تراپی با تغذیه ریشه موها استحکام و جوان‌سازی آن‌ها را به همراه دارد. روغن‌ اسطوخودوس، روغن نارگیل، روغن آرگان و روغن بادام بهترین روغن‌های گیاهی موجود در بازار برای ماساژ سر و موها محسوب می‌شوند. برای استفاده از این روغن‌ها کافی است ابتدا مقداری از روغن را کف دستتان ریخته و ماساژ دهید تا گرم شود.

سپس روغن گرم را به پوست کف سرتان بمالید و با نوک انگشتانتان ماساژ دهید و این کار را تا آغشته شدن تمام موهایتان به روغن ادامه دهید. می‌توانید برای جذب و اثرگذاری بهتر روغن با یک حوله، روسری یا کلاه سر خود را بپوشانید تا گرم شود. یک تا دو ساعت بعد موهای خود را با شامپوی معمولی و آب سرد بشویید. تاثیرات این روغن‌تراپی به زودی در موهایتان نمایان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: مراقبت از موی بلند؛

در حقیقت ماساژ سر با روغن‌های گرم یکی از ساده‌ترین و بهترین راه‌های پیش روی شما است.

مراقبت از مو برای بلند شدن با کاهش دفعات استفاده از شامپو

شما اصولا شامپو را برای از بین بردن آلودگی و چربی‌های اضافی موجود بر کف سر استفاده می‌کنید. اما فراموش نکنید بخشی از چربی‌های کف سر برای رشد موها مفید هستند و از بین بردن آن‌ها با استفاده مداوم و زیاد از شامپو می‌تواند موها را خشک، وز و شکننده کند.

خصوصا که بسیاری از شامپوها حاوی سولفات هستند و استفاده بیش از حد از این ماده سلامت مو را به خطر می‌اندازد. راهکار پیش روی شما این است که از شامپوهای بدون سولفات استفاده کرده و تعداد دفعات شامپو زدن را کاهش دهید.

همچنین می‌توانید در حمام شامپو را به کف سرتان بزنید و ماساژ دهید و کمی صبر کنید تا کف شامپو خودش به ساقه موها برسد. همچنین زیاد موهایتان را در حمام چنگ نزنید؛ چرا که موهای خیس آسیب‌پذیرتر هستند و شستشوی خشن موجب شکستگی آن‌ها خواهد شد. حتما از یک نرم‌کننده متناسب با وضعیت موهایتان نیز استفاده کنید. نرم‌کننده موجب حفظ رطوبت و جلوگیری از خشکی موها می‌شوند.

خصوصا که بسیاری از شامپوها حاوی سولفات هستند و استفاده بیش از حد از این ماده سلامت مو را به خطر می‌اندازد.

مراقبت از موها برای بلند شدن با خشک کردن صحیح آن‌ها

فراموش نکنید که موها نازک هستند و همین موضوع سبب آسیب‌پذیر بودن آن‌ها می‌شود. هیچ‌ وقت نباید موهایتان را به‌صورت خشن و با حوله‌های زبر خشک کنید. اگر موهای بلندی دارید، بهتر است از حوله حمامتان برای خشک کردن موها استفاده نکنید؛

چرا که باعث گره خوردن و زبر شدن موهایتان می‌شود. می‌توانید به کمک یک حوله نرم یا تی‌شرت‌های قدیمی آب موهایتان را به‌آرامی بگیرید و اجازه دهید موها در مجاورت با هوای آزاد خشک شوند. همچنین پس از خشک کردن موها توصیه می‌کنیم با سرم‌های ضد وز از وز شدن و بدحالت شدن موهایتان جلوگیری کنید.

مراقبت از مو برای بلند شدن با استفاده از شانه‌‌های دندانه‌ پهن

بسیاری از افراد با موهای بلند عادت دارند موهایشان را در حمام زمانی که خیس است، خشک کنند. اگر جزو این دسته از افراد هستید، توصیه می‌کنیم از این اشتباه هر چه سریع‌تر دست بکشید. موهای خیس بسیار آسیب‌پذیر هستند و شانه کردن در این وضعیت باعث شکستگی و وز شدن آن‌ها می‌شود.

باید اجازه دهید موهایتان کمی خشک شود و سپس از یک شانه دندانه‌پهن استفاده کنید. اگر موهایتان پس از خشک شدن گره می‌خورد، می‌توانید یک اسپری نرم‌کننده گره‌بازکن بزنید و سپس موهایتان را شانه کنید. علاوه بر این، بهتر است از قسمت پایینی مو برای شانه زدن استفاده کرده و کم کم به قسمت‌های بالایی بروید. این تکنیک مانع از کشیده شدن، گره خوردن و ریزش موها می‌شود.

مراقبت از مو برای بلند شدن با نوک‌گیری موها

شاید برایتان عجیب باشد؛ اما کوتاه ‌کردن و نوک‌گیری منظم مو برای رشد سریع‌تر، از بین بردن موخوره و تقویت موها بسیار لازم است. بهتر است هر ۶ تا ۸ هفته یک‌بار موهایتان را نوک‌گیری کنید تا با سرعت و سلامت بیشتری رشد کنند.

مراقبت از مو برای بلند شدن با استفاده از از روبالشی‌ ابریشمی

روبالشی‌های نخی یکی از اصلی‌ترین علل ژولیدگی و گره خوردن موها محسوب می‌شوند و توصیه می‌کنیم به جای این روبالشی‌ها از یک روبالشی ابریشمی باکیفیت استفاده کنید؛ زیرا این نوع پارچه نرم‌تر بوده و تقریبا هیچ گونه اصطکاکی با موهای شما ایجاد نمی‌کند.

اصطکاک مو با روبالشی علت اصلی موخوره و زبر شدن موها است. علاوه بر این پارچه‌های نخی نسبت به پارچه‌های ابریشمی منافذ بیشتری دارند و رطوبت مو را جذب می‌کنند. بنابراین استفاده از آن‌ها موجب خشک و پوسته پوسته شدن کف سر می‌شود. این در حالی است که روبالشی‌های ابریشمی رطوبت را حفظ کرده و موهای شما را برای مدت بیشتری خوش‌حالت نگه خواهد داشت.

کاهش دفعات استفاده از وسایل حرارتی

واضح است که استفاده بیش از حد از وسایل حرارتی حالت‌دهنده می‌تواند آسیب جدی به موها وارد کند. دمای بالای این وسایل باعث کاهش ضخامت و درخشندگی موها شده و آن‌ها را کدر، وز، خشک و بدفرم می‌کند. مشخصا بهتر است برای مراقبت از مو برای بلند شدن کمتر از این وسایل استفاده کنید.

می‌توانید به جای آن‌ها موهای خیستان را در حوله میکروفایبر بپیچید و منتظر بمانید تا خشک شود. اگر این روش راضی‌تان نکرد و به هر شکلی نیاز به وسایل حرارتی حالت‌دهنده داشتید، حتما قبل از استفاده از آن‌ها یک محافظ حرارتی مو نیز استفاده کنید. این کار باعث می‌شود یک سد حفاظتی روی ساقه موهایتان قرار بگیرد.

واضح است که استفاده بیش از حد از وسایل حرارتی حالت‌دهنده می‌تواند آسیب جدی به موها وارد کند.

داشتن رژیم غذایی سالم

برای مراقبت از موهای بلندتان تنها رعایت روتین‌های روزانه موضعی کافی نیست و علاوه بر آن‌ها باید رژیم غذایی مناسب حاوی انواع مواد مغذی هم داشته باشید. رژیم غذایی شما برای رشد بهتر موها باید شامل موارد زیر باشد:

مصرف امگا 3

یکی از مهم‌ترین مواد مغذی که برای رشد و سلامت موها نیاز دارید، اسیدهای چرب امگا 3 است که موجب افزایش سرعت رشد مو شده و از ریزش آن‌ها نیز جلوگیری می‌کند. همچنین این اسیدها فرایند رطوبت‌رسانی به موها را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند. ماهی‌های چرب مثل قزل‌آلا و سالمون، جو دوسر، گردو، بذر کتان و دانه چیا سرشار از این ماده مفید هستند.

پروتئین‌ها

جالب است بدانید موها از پروتئین تشکیل شده‌‌اند و کمبود پروتئین در بدن شما منجر به ریزش آن‌ها خواهد شد. بنابراین برای حفظ سلامت موهایتان باید از غذاهای سرشار از پروتئین مانند گوشت، تخم‌مرغ، حبوبات، قارچ و … استفاده کنید.

ویتامین‌ها

مهم‌ترین ویتامین‌هایی که برای رشد و سلامت موهایتان نیاز دارید، شامل ویتامین‌های گروه D ،C ،B و E می‌شوند که مصرف آن‌ها از ریزش مو جلوگیری کرده و ریسک سفید شدن زودرس موها را کاهش می‌دهد.

بنابراین شما باید در رژیم غذایی خود حتما از موادی مانند سبزیجات دارای برگ‌های سبز مانند اسفناج، مرکبات، آووکادو، بادام، پرتقال، تخمه آفتاب‌ گردان، گوجه فرنگی و محصولات حیوانی مانند تخم‌مرغ و جگر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: مراقبت از مو در زمستان

مراقبت از مو برای بلند شدن با نوشیدن آب کافی

شاید برایتان عجیب باشید، اما کمبود آب در بدن به خشکی پوست منجر شده و موهایتان را وز، شکننده و آسیب‌پذیر می‌کند. آب آشامیدنی حاوی مواد مغذی مثل مس، روی، کلسیم و آهن است که تمام این عناصر برای سلامت پوست و مو مفید و مورد نیاز هستند. بنابراین سعی کنید در طول روز آب کافی بنوشید.

با روش‌های مراقبت از مو برای بلند شدن آشنا شدید. فراموش نکنید که موها همواره برای سالم ماندن و رشد کردن نیاز به مراقبت دارند.

منبع ++++

آیا روغن های گیاهی به سلامت مو کمک میکنند؟

روغن‌های گیاهی کمک شایانی در زمینه سلامت موهای شما خواهند کرد. در حقیقت ماساژ سر با روغن‌های گرم یکی از ساده‌ترین و بهترین راه‌های پیش روی شما است. این فرایند نه‌‌تنها به شما آرامش می‌بخشد و سرتان را سبک می‌کند، که ضخامت و قدرت تار موهایتان را نیز افزایش می‌دهد.

نحوه شانه زدن مو چگونه است؟

باید اجازه دهید موهایتان کمی خشک شود و سپس از یک شانه دندانه‌پهن استفاده کنید. اگر موهایتان پس از خشک شدن گره می‌خورد، می‌توانید یک اسپری نرم‌کننده گره‌بازکن بزنید و سپس موهایتان را شانه کنید. علاوه بر این، بهتر است از قسمت پایینی مو برای شانه زدن استفاده کرده و کم کم به قسمت‌های بالایی بروید.

مهم‌ترین مواد مغذی برای رشد مو چیست؟

یکی از مهم‌ترین مواد مغذی که برای رشد و سلامت موها نیاز دارید، اسیدهای چرب امگا 3 است که موجب افزایش سرعت رشد مو شده و از ریزش آن‌ها نیز جلوگیری می‌کند. ماهی‌های چرب مثل قزل‌آلا و سالمون، جو دوسر، گردو، بذر کتان و دانه چیا سرشار از این ماده مفید هستند.

۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی