ماسک مو ضد موخوره
۳ آذر ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه zohre.kh

5 ماسک مو ضد موخوره و 7 ترفند ضد دوشاخه شدن مو

به این مطلب امتیاز دهید

یکی از مشکلاتی که سلامتی و بهداشت موها را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، موخوره (دوشاخه شدن انتهای مو) است. این عارضه علاوه بر اینکه زیبایی موها را پایین می‌آورد، رشد آن‌ها را با مشکل روبرو می‌کند. احتمالاً اولین راهکاری که برای رفع این مشکل به ذهنتان می‌رسد، این است که انتهای موهایتان را کوتاه کنید؛ اما راه‌حل قطعی برای درمان موخوره، قیچی کردن آن‌‌ها نیست. متخصصان پوست و مو توصیه می‌کنند بهترین روش برای بهبود مشکلات مو، استفاده از روش‌های طبیعی است. یکی از محصولات مراقبت از مو که رشد و سلامت موها را تقویت می‌کند، ماسک مو است. در این مقاله، لیست جامعی از ماسک مو ضد موخوره را برایتان ارائه خواهیم کرد تا با استفاده از آن‌ها از شر موخوره خلاص شوید.

یکی از محصولات مراقبت از مو که رشد و سلامت موها را تقویت می‌کند، ماسک مو است.

بهترین ماسک مو ضد موخوره چه ویژگی‌هایی دارد؟

درمان موخوره به‌راحتی انجام نمی‌گیرد؛ بنابراین، کوتاه‌کردن موها سریع‌ترین راه به نظر می‌رسد. اما فایده دیگری برای موها ندارد و فقط یک گزینه پیشنهادی برای حذف کردن انتهای موها است.

ماسک مو علاوه بر اینکه موخوره را در بلندمدت بهبود می‌دهد، دارای خواص مفیدی برای موها است و به‌عنوان یک تغذیه مقوی برای موها به‌حساب می‌آید. از طرفی ماسک مو ضد موخوره یک راهکار مؤثر برای جلوگیری از بروز این عارضه است.

شما می‌توانید به‌منظور بهره‌مندی از خواص ماسک مو، از محصولات موجود در داروخانه‌ها یا ماسک مو خانگی استفاده کنید؛ روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون، برای بهبود دوشاخه شدن انتهای موها مفید هستند و می‌توانید با استفاده از آن‌ها ماسک مو طبیعی بسازید.

اما در حالت کلی بهتر است از ماسک موهایی استفاده کنید که دارای فواید تقویتی برای انواع مو هستند. ویژگی‌های منحصربه‌فردی که بهترین ماسک‌های مو دارند، عبارت‌اند از:

مرطوب‌کننده مو است

اگر موهایتان وز می‌شوند، احتمالاً شما موخوره و خشکی مو را سریع‌تر و بیشتر از دیگران تجربه می‌کنید؛ بنابراین، ماسک موی شما باید دارای خاصیت مرطوب‌کنندگی باشد. ماسک‌های آب‌رسان بهترین گزینه برای درمان و پیشگیری از موخوره موهای خشک هستند.

اگر ماسک انتخابی شما دارای این ویژگی است، حتماً قبل از استفاده یکبار موهای خودتان را با شامپو بشویید تا چربی‌های آن از بین بروند. آماده‌سازی موها قبل از استفاده از ماسک مو، خواص مرطوب‌کنندگی را به حداکثر می‌رساند.

حاوی پروتئین‌های مفید برای مو است

برخی از موها بسیار نازک هستند؛ در نتیجه، در برابر موخوره و مشکلات مختلف مقاومت پایینی دارند. ماسک‌هایی که از مواد پروتئینی سازگار با مو ساخته شده‌اند، از دوشاخه شدن انتهای موهای نازک جلوگیری می‌کنند.

همچنین ماسک موهای تجاری که مبتنی بر پروتئین هستند، انتهای موهای نازک را بازسازی می‌کنند. اگر موهای شما نازک هستند، سعی کنید هنگام ساخت ماسک مو ضد موخوره، از روغن‌ها یا مواد غذایی حاوی پروتئین استفاده کنید.

ماسک‌هایی که از مواد پروتئینی سازگار با مو ساخته شده‌اند، از دوشاخه شدن انتهای موهای نازک جلوگیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ماسک مو چیست؟ 

برای موهای چرب عوارضی ایجاد نمی‌کند

ممکن است استفاده از ماسک مو برای درمان عوارض موهای چرب مناسب نباشد. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم اگر موهایتان چرب هستند، در این مورد با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

استحکام مو را افزایش می‌دهد

یکی دیگر از مسائل تأثیرگذار در انتخاب و خرید ماسک مو، توجه به خواص تقویتی آن برای افزایش استحکام مو است. ماسک‌هایی که حاوی روغن‌های طبیعی؛ مانند روغن زیتون، نارگیل یا آرگان هستند، موها را تقویت می‌کنند. همچنین محصولات مراقبت از مو که پروتئین گندم دارند، برای استحکام مو مفید هستند و از آسیب موها در برابر گرما مراقبت می‌کنند.

دستورالعمل استفاده از آن روی بسته‌بندی وجود دارد

برخی از ماسک‌ها ممکن است با نوع پوست یا موی شما سازگار نباشند. اگر می‌خواهید از ماسک‌های تجاری استفاده کنید، قبل از خرید مطمئن شوید روش استفاده از آن‌ها روی محصول نوشته شده است. همچنین اگر این محصول را از فروشگاه‌های سنتی تهیه می‌کنید، درباره مراحل استفاده، فواید و عوارض آن از فروشنده سؤال کنید.

به پوستت جون تازه بده

علت‌های بروز موخوره چیست؟

دوشاخه شدن مو یکی از مشکلاتی است که معمولاً در انتهای ساقه مو بروز می‌کند. البته ممکن است این عارضه در تمامی قسمت‌های ساقه مو بروز کند.

برخی از پزشکان ادعا می‌کنند یکی از دلایل بروز موخوره، استرس زیاد در افراد است. به‌طوری‌که تنش‌های روانی باعث ایجاد تنش‌های فیزیکی و مکانیکی می‌شوند. در نتیجه، موها با گره‌زدن‌های نامناسب و برخورد شدید با آن‌ها مستعد بروز موخوره می‌شوند.

بیشترین دلایلی که موها را ضعیف می‌کنند، رژیم غذایی، تغییرات هورمونی و کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. این مشکلات موها را خشک و شکننده می‌کنند. بنابراین، استعداد موها برای دوشاخه شدن ساقه بیشتر می‌شود. برخی دیگر از علت‌های بروز موخوره به سبک زندگی افراد مربوط می‌شوند که عبارت‌اند از:

  • استفاده زیاد از ابزارهای حرارتی برای زیبایی
  • استفاده از محصولات شیمیایی برای آرایش موها
  • استفاده از برس‌ها و شانه‌های غیراستاندارد
  • عدم توجه به بهداشت موی سر
  • اصلاح نکردن موها در طولانی‌مدت
  • استفاده از محصولات مراقبت از موی بی‌کیفیت

7 ترفند آسان برای پیشگیری از دوشاخه شدن ساقه مو

باوجوداینکه موهای شما در مقابل عوارض مختلف مقاومت می‌کنند، اما ممکن است در برابر خشکی و موخوره آسیب‌پذیر باشند. اگر انتهای موها (قدیمی‌ترین قسمت از ساقه آن) ضعیف شوند، لایه محافظ خود را از دست می‌دهند و موخوره ایجاد می‌شود.

بررسی دلایل بروز این مشکل به شما کمک می‌کند آن‌ها را به حداقل برسانید. همچنین روش‌هایی وجود دارند که می‌توانید از بروز موخوره جلوگیری کنید. در این بخش از مقاله «ماسک مو ضد موخوره»، راهکارهای مؤثری که برای بهبود و پیشگیری از بروز موخوره کمک می‌کنند، عبارت‌اند از:

با موهای خیس با لطافت برخورد کنید

موهای خیس آسیب‌پذیری بالایی دارند؛ هنگام شستن موها با نرمی برخورد کنید. همچنین پس از شستن، آن‌ها را به‌آرامی خشک کنید و از برخورد خشن با موها پرهیز کنید.

موهای خیس آسیب‌پذیری بالایی دارند؛ هنگام شستن موها با نرمی برخورد کنید.

موهایتان را در حالت بسته شانه نکنید

احتمالاً موهایتان را در حالت خیس یا خشک شانه می‌کنید. اگر موهایتان هنگام شانه کردن بسته باشند، آسیب بیشتری به آن‌ها وارد می‌شود.

به آب‌رسانی موهایتان اهمیت بدهید

یکی از کلیدی‌ترین روش‌های پیشگیری از موخوره و تقویت موهای سر این است که آن را مرطوب نگه‌دارید. علت این مسئله این است که موهای خشک در بروز موخوره استعداد بیشتری دارند.

برای مرطوب کردن موها می‌توانید از نرم‌کننده موی سر استفاده کنید. اما بهترین راهکار استفاده از ماسک موهای آب‌رسان است؛ مواد تشکیل‌دهنده ماسک‌ها از نرم‌کننده غلیظ‌تر هستند. از طرفی ماندگاری ماسک روی موها بیشتر از نرم‌کننده است.

استفاده از وسایل حرارتی را کاهش دهید

استفاده بیش از حد و روزانه از وسایل حرارتی برای حالت دادن موها، آن‌ها را خشک می‌کند و موها پروتئین خود را از دست می‌دهند.

پیشنهاد می‌کنیم از وسایل حرارتی مانند اتو مو کمتر استفاده کنید و پس از شستن موهایتان، اجازه دهید آن‌ها به طور طبیعی و بدون استفاده از سشوار خشک شوند. همچنین اگر برای استفاده از وسایل حرارتی مجبور هستید، میزان گرمای آن‌ها را تنظیم کنید.

از شانه کردن زیاد موها خودداری کنید

برس زدن افراطی موها را شکسته و دوشاخه می‌کند. بهتر است برای حالت دادن موها روزانه بیش از یکبار از برس استفاده نکنید. همچنین اگر موهایتان به یکدیگر گره‌خورده‌اند، برای باز کردن آن‌ها از محصولات مراقبتی بهره‌مند شوید.

بهتر است برای حالت دادن موها روزانه بیش از یکبار از برس استفاده نکنید.

از روبالشی ابریشمی استفاده کنید

برای اینکه عوامل ایجاد ضعف در ساقه موها را کاهش دهید، باید علاوه بر مراقبت‌های روزانه، شب‌ها هم به سلامت آن‌ها اهمیت بدهید؛ برای مثال، بهتر است به‌جای استفاده از روبالشی نخی از روبالشی ابریشمی استفاده کنید. روبالشی ابریشمی اصطکاک موها با بالش را کاهش می‌دهد؛ در نتیجه، آسیب موها کمتر می‌شود.

از محصولات زیبایی به مقدار کم استفاده کنید

در حالت کلی استفاده از محصولات زیبایی برای سلامتی موها خطری ندارد. اما محصولاتی که بر پایه مواد شیمیایی ساخته شده‌اند، آسیب موها را افزایش می‌دهند و یک خطر جدی برای موها به‌حساب می‌آیند.

انواع ماسک طبیعی مو برای پیشگیری و درمان موخوره

کوتاه‌کردن موها برای خلاص شدن از دست ساقه‌های دوشاخه ایده جالبی به نظر نمی‌رسد. این راهکار مشکل را به‌صورت ریشه‌ای حل نمی‌کند و فقط برای پوشاندن ظاهر مشکل کاربرد دارد. اما استفاده از ماسک مو ضد موخوره علاوه بر اینکه برای بهبود ساقه مو مؤثر است، عوامل آسیب‌زا را کاهش می‌دهد.

پیشنهاد می‌کنیم برای درمان موخوره به پزشک متخصص مراجعه کنید. اما اگر می‌خواهید از روش‌های خانگی کمک بگیرید، ماسک‌هایی که بر پایه مواد طبیعی ساخته می‌شوند، برای افزایش استحکام و مقاومت ساقه مو مؤثر هستند. روش ساخت و استفاده از ماسک‌های طبیعی خانگی به شرح زیر است:

ماسک مو ضد موخوره تخم‌مرغ

درگذشته بسیاری از افراد از تخم‌مرغ برای ترمیم مو استفاده می‌کردند. این ماده غذایی سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب است که برای مو فواید زیادی دارند.

  • روش تهیه ماسک موی تخم‌مرغ: زرده تخم‌مرغ را از سفیده آن جدا کنید. سپس زرده را در ظرف دیگری هم بزنید و به آن 2 تا 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1 قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. این مواد را با یکدیگر به‌خوبی ترکیب کنید. همچنین می‌توانید زرده تخم‌مرغ را با سفیده و 1 قاشق‌چای‌خوری روغن بادام ترکیب کنید و طبق روش زیر از خواص آن بهره‌مند شوید.
  • دستورالعمل استفاده از ماسک تخم‌مرغ: این ماسک خانگی را روی موهای مرطوب بمالید. البته باید قبل از استفاده، گره‌های مو را باز کنید تا مواد ماسک با تمامی قسمت‌های موهایتان برخورد کنند. 30 دقیقه پس از این کار، موهایتان را با شامپو بشویید.
این میوه استوایی سرشار از ویتامین‌های A، D، E و مواد معدنی مانند آهن، پتاسیم و منیزیم و اسیدهای آمینه است.

بیشتر بخوانید: 10 ماسک مو با آووکادو؛

ماسک مو ضد موخوره آووکادو

این میوه استوایی سرشار از ویتامین‌های A، D، E و مواد معدنی مانند آهن، پتاسیم و منیزیم و اسیدهای آمینه است. آووکادو علاوه بر اینکه برای شفاف کردن موها مفید است، به بهبود شکنندگی موها کمک بسیاری می‌کند. از طرفی این میوه به‌عنوان یک نرم‌کننده عالی برای موها به کار می‌رود.

  • روش تهیه ماسک موی آووکادو: 1 عدد آووکادوی رسیده را به‌خوبی له کنید. سپس 1 عدد سفیده تخم‌مرغ را به آن بیفزایید و ترکیب کنید. اگر تهیه این ماسک برایتان مقدور نیست، 1 عدد آووکادوی رسیده را با 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا زیتون مخلوط کنید و از این ترکیب بهره‌مند شوید.
  • دستورالعمل استفاده از ماسک آووکادو: این ماسک را به نوک موها بزنید و پس از 20 دقیقه آن را با آب یا شامپو بشویید. پیشنهاد می‌کنیم این ماسک را هر هفته یکبار روی موهایتان استفاده کنید.

ماسک مو ضد موخوره آلوئه‌ورا

یکی از محبوب‌ترین مواد طبیعی که برای پوست و مو فواید بسیاری دارد، گیاه آلوئه‌ورا است. این گیاه پر خاصیت علاوه بر بهبود شکنندگی مو، شوره و ریزش مو را درمان می‌کند. همچنین یک نرم‌کننده قوی برای موها به‌حساب می‌آید.

  • روش تهیه ماسک موی آلوئه‌ورا: خواص این گیاه به‌قدری زیاد است که می‌توانید از آن به‌تنهایی به‌عنوان ماسک مو استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید با استفاده از آلوئه‌ورا یک ترکیب شگفت‌انگیز تهیه کنید، ژل 1 یا 2 برگ از این گیاه را استخراج کنید. سپس این ژل را همراه با 1 قاشق غذاخوری آب‌لیمو و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید.
  • دستورالعمل استفاده از ماسک آلوئه‌ورا: این ماسک را روی موهایتان بمالید و پس از گذشتن چند دقیقه موهایتان را بشویید. اگر می‌خواهید از حداکثر فواید این ماسک بهره‌مند شوید، این کار را 2 تا 3 بار در هفته انجام دهید.
یکی از محبوب‌ترین مواد طبیعی که برای پوست و مو فواید بسیاری دارد، گیاه آلوئه‌ورا است.

ماسک مو ضد موخوره موز

به دلیل اینکه موز دارای کربوهیدرات، پتاسیم و روغن‌های طبیعی است، یک ماده مغذی برای موها به شمار می‌رود؛ موز ساقه مو را تقویت می‌کند و ساقه موهایتان دوشاخه شدن را تجربه نمی‌کنند.

از طرفی باعث بهبود خاصیت ارتجاعی مو می‌شود و موهایتان صاف و ابریشمی به نظر می‌رسند. همچنین موز به علت دارابودن روغن‌های طبیعی، برای موهای خشک بسیار مفید است.

  • روش تهیه ماسک موی موز: 1 عدد موز رسیده را همراه با 2 قاشق غذاخوری ماست، 1 قاشق‌چای‌خوری آب‌لیمو و مقداری گلاب به‌خوبی ترکیب کنید؛ برای این کار می‌توانید از مخلوط‌کن استفاده کنید. همچنین می‌توانید این ماسک را با روش دیگری تهیه کنید؛ یک موز رسیده را له و سپس آن را با 1 عدد تخم‌مرغ مخلوط کنید. سپس به ترکیب موز و تخم‌مرغ 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و 3 قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و آن‌ها را هم بزنید.
  • دستورالعمل استفاده از ماسک آلوئه‌ورا: این ترکیب را روی سرتان بمالید و پس از گذشتن 1 ساعت، موهایتان را بشویید. بهتر است این ماسک را دو بار در هفته روی موهایتان بمالید.

ماسک مو ضد موخوره روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل یک راهکار درمانی شگفت‌انگیز برای موهای دوشاخه است. همچنین این روغن موها را نرم، درخشان و زیبا می‌کند. این روغن به دلیل اینکه با سرعت بالا به ساقه مو نفوذ می‌کند، آن را مرطوب نگه می‌دارد. از طرفی به علت وجود ویتامین E در ساختار این روغن، در بازسازی موهای آسیب‌دیده و خشک بسیار مؤثر است.

  • روش تهیه و دستورالعمل استفاده از ماسک موی روغن نارگیل: شما می‌توانید از این روغن به‌تنهایی به‌عنوان ماسک مو استفاده کنید. مقداری از این روغن را بردارید و موهایتان را از ریشه تا انتهای آن‌ها با این روغن آغشته کنید. این کار را هنگام شب قبل از خواب انجام دهید و صبح روز بعد موهایتان را با یک شامپوی معمولی بشویید.

حذف موخوره از روی سر یا درمان سریع آن تقریباً غیرممکن است. اما شما می‌توانید با انجام راهکارهای ساده، برخی از عوامل بروز این مشکل را حذف نموده و آسیب‌های احتمالی را کاهش دهید.

یکی از محصولات مفید برای درمان و بهبود ساقه مو، ماسک مو ضد موخوره است. اگر موها یا پوست سرتان حساس است، حتماً قبل از مصرف هرگونه روغن یا ماسک طبیعی مو، با متخصص پوست و مو مشورت کنید.

منبع +++

علت‌های بروز موخوره چیست؟

دوشاخه شدن مو یکی از مشکلاتی است که معمولاً در انتهای ساقه مو بروز می‌کند. البته ممکن است این عارضه در تمامی قسمت‌های ساقه مو بروز کند. به‌طوری‌که تنش‌های روانی باعث ایجاد تنش‌های فیزیکی و مکانیکی می‌شوند. در نتیجه، موها با گره‌زدن‌های نامناسب و برخورد شدید با آن‌ها مستعد بروز موخوره می‌شوند.

آیا شانه کردن مو باعث موخوره میشود؟

برس زدن افراطی موها را شکسته و دوشاخه می‌کند. بهتر است برای حالت دادن موها روزانه بیش از یکبار از برس استفاده نکنید. همچنین اگر موهایتان به یکدیگر گره‌خورده‌اند، برای باز کردن آن‌ها از محصولات مراقبتی بهره‌مند شوید.

آیا آلوئه ورا برای موخوره مو مناسب است؟

یکی از محبوب‌ترین مواد طبیعی که برای پوست و مو فواید بسیاری دارد، گیاه آلوئه‌ورا است. این گیاه پر خاصیت علاوه بر بهبود شکنندگی مو، شوره و ریزش مو را درمان می‌کند. همچنین یک نرم‌کننده قوی برای موها به‌حساب می‌آید.

۳ آذر ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی