کراتینه و ریزش مو
۱۳ شهریور ۱۴۰۱ ۱۰ دیدگاه zohre.kh

کراتینه و ریزش مو؛ دلایل، چرایی ریزش و روش درمان!

به این مطلب امتیاز دهید

تنها کسانی که واقعاً راز زیبایی و لطافت موهای سلبریتی‌ها را می‌دانند، آرایشگرهای آنها هستند! اما با یقین بالایی می‌توان گفت که بسیاری از سلبریتی‌ها هم از درمان کراتینه مو استفاده می‌کنند. در واقع این روش برای صاف و لطیف‌کردن موها امروزه آنقدر محبوب شده که به غیر از زنان و دختران، حتی مردان و پسران هم به آن روی آورده‌اند. اما همانطور که بسیاری از محققان در حوزه‌ی مو و زیبایی در حال حاضر درمورد ارتباط بین درمان‌های کراتینه و ریزش مو گمان‌هایی را مطرح می‌کنند، آیا این روش واقعاً می‌تواند آسیب‌های زیادی به مو وارد کند؟ در این مطلب رابطه بین کراتینه و ریزش مو را بررسی کرده و به شما یاد می‌دهیم برای حصول بهترین نتیجه از درمان کراتینه، چه مراقبت‌هایی را برای موهایتان باید در نظر بگیرید. پس با ما همراه باشید.

کراتین و کراتینه مو چیست؟

قبل از شروع بحث کراتینه و ریزش مو، اول از همه ببینیم که اصلا کراتین چیست و کراتینه درمانی چه معنایی دارد؟ کراتین خانواده‌ای از پروتئین‌های ساختاری فیبری است که مو، ناخن و لایه بیرونی پوست شما را می‌سازد. کراتین موها را قوی و درخشان می‌کند، اما این پروتئین در موهای مجعد و بدحالت کمتر است که منجر به خشکی و وز‌شدن موها می‌شود.

در واقع این روش برای صاف و لطیف‌کردن موها امروزه آنقدر محبوب شده که به غیر از زنان و دختران، حتی مردان و پسران هم به آن روی آورده‌اند.

کراتینه درمانی هم چیزی نیست جز یک فرآیند شیمیایی که در آن یک آرایشگر، تارهای مویتان را با پروتئین کراتین می‌پوشاند تا آنها را صاف و براق کند. در حالی که انواع مختلفی از درمان‌های کراتینه وجود دارد، اما همه آنها شامل تزریق کراتین به نواحی متخلخل مو برای سالم‌تر‌کردن آنها می‌شوند.

اما جالب اینجاست که کراتین قادر به رام‌کردن موخوره نیست! پس برای انجام این کار، فرمالدئید به محصولات کراتینه اضافه می‌شود. این ماده شیمیایی با قفل‌کردن زنجیره‌های کراتین در یک خط مستقیم عمل کرده و موها را صاف می‌کند. با این حال فرمالدئید یک ماده‌ی سمی است.

نتایج یک درمان کراتینه‌ی مو می‌تواند تا شش ماه دوام داشته باشد و متخصصان ممکن است ترکیبات فرمول را متناسب با نوع و نیاز موهای شما سفارشی کنند. بسته به طول و ضخامت مو، بافت مو و فرمول درمانی مورد استفاده این درمان ممکن است بین دو تا چهار ساعت طول بکشد.

به پوستت جون تازه بده

مراقبت‌های قبل از کراتینه مو

قبل از وارد‌شدن به بحث کراتینه و ریزش مو می‌خواهیم مراقبت‌های ضروری قبل از درمان کراتینه مو را بررسی نماییم. بدین منظور، رعایت نکات زیر ضروری است:

این ماده شیمیایی با قفل‌کردن زنجیره‌های کراتین در یک خط مستقیم عمل کرده و موها را صاف می‌کند.
  • رنگ دائمی، نیمه دائمی یا‌هایلایت خود را دقیقا قبل از درمان کراتینه انجام دهید. درمان کراتینه روی رنگ انجام شده و آن را مهر و موم می‌کند و باعث می‌شود رنگ موی شما ماندگاری بیشتری داشته باشد و زنده‌تر به نظر برسد.
  • مطمئن شوید در چند روز آینده، هیچ رویدادی که در آن نیاز به استفاده از کلاه، آرایش و حالت‌دهی و یا بستن مو وجود دارد را نداشته باشید، زیرا موها باید به مدت سه روز پس از درمان آزاد باشند.
  • تقویم و برنامه‌ریزی خود را مرور کنید تا مطمئن شوید برای سه روز پس از درمان، هیچ برنامه‌ای که باعث خیس‌شدن موهای شما می‌شوند را نداشته باشید. در واقع تا سه روز پس از کراتینه نه می‌توانید حمام کنید و نه می‌توانید به استخر و امثال آن بروید و در مجموع، هیچ رطوبتی نباید روی موهای شما بنشیند. پس بهتر است دقیقا قبل از انجام کراتینه مو یک حمام کامل را در برنامه‌ی خود بگنجانید.
  • پیش‌بینی آب و هوا را بررسی کنید. اگر قرار است باران ببارد، شما قطعا به یک کت بارانی با کلاه گشاد و یک چتر نیاز خواهید داشت.
  • به همسران خود بگویید موهای شما نباید تا سه روز بعد خیس شود.
  • درمان‌های کراتینه برای زنان باردار یا شیرده توصیه نمی‌شود.
  • شامپو و نرم‌کننده‌های بدون سولفات را از قبل خریداری کنید، زیرا پس از درمان کراتینه نمی‌توانید از شامپوهای معمولی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: کراتین چیست ؟

مراقبت‌های بعد از کراتینه مو

در ادامه بحث بررسی کراتینه و ریزش مو به مراقبت‌های پس از انجام کراتینه می‌رسیم. ابتدا یادتان باشد با توجه به حجم و بلندی موهای شما، جلسه‌ی درمانی می‌تواند بین 2 تا 3 ساعت طول بکشد.

بنابراین برای این مدت طولانی یک سرگرمی مثل کتاب یا تلفن همراه با خود داشته باشید. پس از انجام درمان هم، مراقبت از مو در طول 72 ساعت پس از پایان درمان برای دستیابی به بهینه‌ترین و ماندگارترین نتایج کلیدی است، یعنی سه روز رعایت دقیق این دستورالعمل‌ها:

ابتدا یادتان باشد با توجه به حجم و بلندی موهای شما، جلسه‌ی درمانی می‌تواند بین 2 تا 3 ساعت طول بکشد.
  • موهای خود را به هیچ وجه خیس نکنید.
  • اگر نیاز دارید که حتما دوش بگیرید، از یک کلاه ضدآب ستفاده کنید.
  • اگر ورزش می‌کنید و یا به هر دلیلی عرق می‌کنید، زودتر به خشک‌کن رفته و موهای خود را با یک سشوار خشک کنید. برای اینکه بهترین نتایج را از درمان کراتینه موی خود بگیرید و در عین حال بوی عرق نگیرید، بهتر است در این سه روز قید ورزش‌کردن را بزنید!
  • شما حتی با کلاه شنا هم مجاز به ورود به استخر و دریا نیستید.
  • سونا، جکوزی، دوش بخار، اسکی، اسکیت برای 3 روز ممنوع است.
  • اگر باران یا مه پیش‌بینی می‌شود، همه جا یک چتر و یک کلاه بارانی گشاد به همراه داشته باشید.
  • حتی هنگامی که صورت خود را می‌شویید و یا دندان‌های خود را مسواک می‌زنید، سعی کنید آب به موهای شما برخورد نکند. اگر چند قطره آب روی موهای شما پاچید، به سرعت آن را با سشوار خشک کنید.
  • پس از اینکه 72 ساعت که از درمان کراتینه‌ی موهای شما گذشت، می‌توانید به حمام بروید. فقط دقت کنید که تا 6 ماه آینده بهتر است فقط از شامپوهای مخصوص برای موهای کراتینه شده استفاده کنید، زیرا در غیر این صورت، ماندگاری درمان روی موهای شما به 2 تا 4 ماه تقلیل خواهد یافت. این شامپوها فاقد انواع ترکیبات دارای سولفات و پارابن هستند. برخی از افراد برای کمتر‌کردن هزینه‌های خود ترجیح می‌دهند تا از شامپو بچه استفاده کنند، اما همه‌ی شامپو بچه‌ها فاقد سولفات نیستند. پس اگر می‌خواهید برای شستن موهای خود از شامپو بچه استفاده کنید، حتما لیست مواد تشکیل دهنده‌ی روی بسته بندی آن را بخوانید تا مطمئن شوید که هیچ سولفاتی در ترکیبات آن وجود ندارد. به‌طور مثال، شامپو بچه‌ی فیروز دارای سولفات است، اما شامپو بچه‌ی ایروکس فاقد سولفات بوده و برای موهای کراتینه شده مناسب است.
  • پس از کراتینه تا 6 ماه آینده، هنگام استخر رفتن یا آب‌تنی‌کردن در آب دریا حتما از کلاه ضدآب استفاده کنید. کلر موجود در آب استخر و نمک موجود در آب دریا، ماندگاری کراتینه‌ی موهای شما را کاهش می‌دهند.

آیا کراتینه‌کردن مو باعث ریزش مو می‌شود؟

بله! متاسفانه رابطه‌ای بین کراتینه و ریزش مو وجود دارد، اما نه برای همه. درمان کراتینه به دلیل مواد شیمیایی خشن مورد استفاده در ساخت مواد آن می‌تواند باعث ریزش مو در برخی افراد شود. این مواد شیمیایی گاهی می‌توانند بلافاصله یا پس از مدتی باعث سوزش پوست سر شده و سپس منجر به خارش و ریزش بیش از حد مو شوند.

اکثر مردم کراتینه را به عنوان یک عامل ترمیم‌کننده‌ی مو برای موهای خشک و آسیب‌دیده خود استفاده می‌کنند. این درمان به خوبی عمل می‌کند و اکثر مردم می‌توانند تاثیر آن را روی لطافت و صافی موهایشان تأیید کنند و بگویند که کراتینه‌کردن موها، ظاهری کاملاً جدید به آنها بخشیده است.

موهای شما ممکن است بعد از کراتینه درمانی حتی سالم‌تر و درخشان‌تر از قبل شوند. با این حال، درمان کراتینه برای همه مفید نیست. برخی از افراد با استفاده از کراتین نتایج غیرمنتظره‌ای را تجربه می‌کنند؛ یعنی به جای اینکه موهایشان ترمیم شود، خشک‌تر و آسیب‌دیده‌تر می‌شود و بیشتر از قبل دچار ریزش مو می‌شوند.

با این حال، درمان کراتینه برای همه مفید نیست. برخی از افراد با استفاده از کراتین نتایج غیرمنتظره‌ای را تجربه می‌کنند؛

اما با این که انتظار می‌رود کراتینه نتایج مثبتی به همراه داشته باشد، پس چرا این اتفاق می‌افتد؟ در قسمت بعد به دلایل احتمالی رابطه بین کراتینه و ریزش مو می‌پردازیم.

چرا گاهی بعد از کراتین درمانی موها می‌ریزد؟

محققان برای توضیح رابطه بین کراتینه و ریزش مو به 3 دلیل استناد می‌کنند. این دلایل شامل مواد شیمیایی خشن مورد استفاده در ساخت این محصول، حساس‌بودن پوست سر شما و گرمای زیادی که هنگام استفاده از کراتینه روی موهایتان اعمال می‌شود، می‌باشند.

کراتین یک پروتئین محافظ است که به‌طور طبیعی توسط بدن تولید می‌شود و ناخن، مو و پوست شما را می‌سازد. اما هنگام ساخت درمان‌های کراتینه مو، آنچه در فرآیند تولید استفاده می‌شود، کراتین مشتق شده از شاخ، پر، پشم و پوست حیوانات است. تولیدکنندگان همچنین برخی از مواد شیمیایی مانند فرمالدئید را به آن اضافه می‌کنند که می‌تواند برای سلامتی و پوست سر شما مضر باشد.

به عنوان پروتئینی که بدن شما به‌طور طبیعی آن را تولید می‌کند، انتظار می‌رود کراتین روی مو، ناخن یا پوست شما تاثیر جادویی داشته باشد. این محصول نوعی درمان برای مو است که شما آن را اعمال می‌کنید و انتظار دارید موهای شما کاملاً براق، صاف و پرپشت‌تر به نظر برسند.

اما آیا همیشه اینطور است؟ خیر! چون چیزی که معمولا روی موهای خود می‌زنید، کراتین خالص نیست. مواد شیمیایی اضافه شده به محصولات کراتینه ممکن است برای برخی افراد مضر باشند، اما همچنان برای برخی دیگر موثر هستند. در اینجا این دلایل به تفصیل آورده شده است تا به شما کمک کند بهتر بفهمید که چرا ممکن است پس از استفاده از کراتین دچار ریزش مو شوید.

کراتین یک پروتئین محافظ است که به‌طور طبیعی توسط بدن تولید می‌شود و ناخن، مو و پوست شما را می‌سازد.

محصولات کراتینه اغلب فرمالدئید دارند

درمان کراتینه برای رشد مو حاوی بسیاری از مواد شیمیایی خشن از جمله فرمالدئید است. از آنجایی که فرمالدئید یک ماده شیمیایی سمی است که می‌تواند حتی باعث ایجاد سرطان در انسان شود، بنابراین تجربه ریزش مو پس از استفاده از کراتین مصنوعی غیرعادی و عجیب نیست!

هنگامی که کراتین ترکیب شده با فرمالدئید را به موهای خود می‌زنید، این ماده با ریشه‌ی موهای شما واکنش نشان داده و فولیکول مو را ضعیف می‌کند و ریزش مو را آسان‌تر می‌نماید.

ممکن است پوست سر شما حساس باشد

استفاده از هر گونه ماده شیمیایی خشن روی مو می‌تواند باعث تحریک پوست سر برخی افراد شود. اگر پوست سر حساسی دارید، از درمان کراتینه و استفاده از هر ماده شیمیایی خشن دیگری که ممکن است به موهای شما آسیب برساند، خودداری کنید. چندین نشانه نشان‌دهنده حساس‌بودن پوست سر است.

آیا گاهی احساس ناخوشایندی مانند درد، سوزش، خارش و قرمزی در پوست سر خود احساس می‌کنید؟ شرایط ذکر شده ممکن است به دلیل تغییر در محیط زندگی، استفاده از برخی لوازم آرایشی، تغییر رژیم غذایی یا زمانی که استرس دارید رخ دهند. اگر چنین است، یعنی پوست سر شما حساس می‌باشد و قبل از کراتینه‌کردن موها باید با آرایشگر خود مشورت کنید.

بنابراین، اگر آنها می‌خواهند کراتین را به عنوان یک محلول درمانی روی سر شما بمالند، موهایتان را خیس نمی‌کنند و در نهایت، تا حد زیادی از ریزش مو جلوگیری می‌شود.

حرارت زیاد ناشی از اتوکشیدن موها حین کراتینه درمانی می‌تواند موها را بسوزاند

حرارت بالای اتو، یکی از بهترین توضیحات برای درک رابطه بین کراتینه و ریزش مو است. همانطور که می‌دانید، فرآیند کراتینه‌کردن شامل استفاده از کراتین روی موهای شما، سشوار‌کردن مو و مهر و موم‌کردن آن با استفاده از اتوی مو است. اگر تا به حال موهای خود را حتی یک بار کراتینه کرده باشید، حتما به خاطر دارید که در مرحله‌ی اتو کشیدن چه حرارت بالایی به موهای شما منتقل می‌شود.

گرمای شدید، به ویژه در صورت استفاده مکرر، باعث خشکی و شکننده‌شدن موها می‌شود که این امر خود منجر به ریزش مو می‌شود. البته نگران نباشید، چون این نوع ریزش مو معمولا موقت است و پس از مدتی، موهای جدید جای موهای ریخته‌شده را پر خواهند کرد.

چگونه از ریزش موی بعد از کراتینه جلوگیری کنیم؟

پس از کراتینه درمانی، راه‌های طبیعی مختلفی برای جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد آن وجود دارد، از جمله شستن منظم موها و نوشیدن آب زیاد. بسیاری از افراد ممکن است امید خود را از دست بدهند و تصمیم بگیرند موهای خود را بتراشند، به‌خصوص اگر دچار ریزش بیش از حد مو شوند، اما این بهترین اقدام نیست.

بهترین راه‌حل برای ریزش مو پس از استفاده از کراتین، اجتناب از درمان کراتینه در آینده است. اما اگر عاشق کراتین هستید و نمی‌توانید استفاده از آن را متوقف کنید، از نکات زیر برای جلوگیری از ریزش مو استفاده نمایید:

بهترین راه‌حل برای ریزش مو پس از استفاده از کراتین، اجتناب از درمان کراتینه در آینده است.

شستن مرتب موهایتان، بعد از کراتینه جهت جلوگیری از ریزش مو

برای کمتر‌کردن رابطه‌ی بین کراتینه و ریزش مو، نحوه‌ی شستن صحیح موهایتان را جدی بگیرید. کراتین حاوی برخی مواد شیمیایی است که به اندازه کافی خشن هستند تا باعث شکستن و رساندن آسیب به موهایتان شوند! بنابراین، پس از این درمان نباید مواد شیمیایی مضر بیشتری را به موهای خود بیفزایید. بنابراین هنگام شستن موهای خود، فقط از یک شامپوی ملایم استفاده کنید تا با آسیب بیشتری مواجه نشوید. چنین شامپوهایی حاوی مواد پاک‌کننده‌ای هستند که ملایم‌تر از بقیه بوده و پس از از بین بردن چربی و کثیفی، موهای شما را نرم‌تر می‌کنند. شستشوی منظم با استفاده از یک شامپوی ملایم، پوست سر را تمیز و قوی‌تر می‌کند و آن را از عفونت‌هایی که می‌توانند به موهای شما آسیب برسانند، دور نگه می‌دارد. استفاده از شامپوهای بچه یا مخصوص کراتینه‌ی بدون پارابن و سولفات، بهترین گزینه‌ی ممکن است.

ماساژ‌دادن پوست سر بعد از شستشو، بعد از کراتینه جهت جلوگیری از ریزش مو

برای جلوگیری از ریزش مو بعد از کراتینه درمانی، ماساژ‌دادن موهای خود را بعد از هر بار شستشو به عادت تبدیل کنید. ماساژ‌دادن مو یا پوست سر فواید مختلفی از جمله جلوگیری از ریزش مو و تحریک رشد مجدد مو را دارد و همچنین به بهبود جریان خون و کاهش استرس و اضطراب کمک می‌کند.

فقط از روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل و کرچک برای ماساژ پوست سر خود استفاده کنید. این روغن‌ها موهای شما را تقویت کرده و رشد آنها را بهبود می‌بخشند و از تشکیل شوره سر جلوگیری می‌نمایند. برای این منظور، اطمینان حاصل کنید که کل پوست سر را با استفاده از نوک انگشتان خود ماساژ می‌دهید و فشار یکسانی را در سرتاسر آن اعمال می‌کنید.

فیس براش آیلو کیوت اسکین یاسی
فیس براش سیلیکونی آیلو یه هدیهٔ متفاوت برای یه آدم متفاوت

از برس‌زدن یا شانه‌کردن موهای خیس خودداری کنید

موهای خیس مستعد شکستگی و ریزش هستند، بنابراین از شانه زدن آنها تا زمانی که کاملاً خشک شوند، خودداری کنید. اگر مراقب نباشید، می‌توانید با این کار موهایتان را بیش از حد کشیده و به سرعت از ریشه جدا کنید.

اما برخی از افراد پس از حمام دچار گره‌خوردگی موهایشان می‌شوند و برای آنها، برس زدن موها در حالت خیس همیشه بهترین گزینه است. در این صورت، از برس زدن موهای خیس خود با برس معمولی خودداری کنید و به جای آن، یک شانه با دندانه پهن انتخاب کنید تا به پوست سر خود آسیبی نرسانید.

اما برخی از افراد پس از حمام دچار گره‌خوردگی موهایشان می‌شوند و برای آنها، برس زدن موها در حالت خیس همیشه بهترین گزینه است

هیدراته بمانید

پس از کراتینه درمانی، مطمئن شوید که مقدار زیادی آب بنوشید تا از ریزش موهایتان جلوگیری کنید. کم آبی بیش از آنچه فکر می‌کنید به موهای شما آسیب می‌رساند. آب ناکافی در بدن شما می‌تواند موهایتان را خشک کرده و باعث دو شاخه‌شدن موها شود و به راحتی موهای شما را بشکند.

کم آبی همچنین از رشد مجدد مو جلوگیری می‌کند. مو برای زنده‌ماندن نیاز به تغذیه مناسب دارد، در حالی که آب جزء ضروری تغذیه‌ی آن است. نوشیدن آب زیاد، سلول‌های مو را هیدراته کرده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: کراتین برای موهای دکلره شده

از استرس دوری کنید

ریزش مو یکی از عوارض جانبی استرس است. استرس همچنین باعث سفیدی مو، آکنه و شوره سر می‌شود. همچنین وقتی می‌بینید موهایتان می‌ریزد، به استرس شما افزوده می‌شود. با این حال، برای جلوگیری از ریزش بیشتر مو پس از درمان کراتینه، به هر طریقی باید از ایجاد استرس جلوگیری کنید.

این کار اگرچه سخت به نظر می‌رسد، اما باید راه‌هایی برای کمک به مدیریت استرس خود بیابید. باید هر کاری که ممکن است را برای دور نگه‌داشتن ذهنتان از فکر ریزش موهایتان انجام دهید. به عنوان مثال، ورزش‌کردن درمان خوبی برای استرس است. راه‌های دیگر برای جلوگیری از استرس، عبارتند از:

  • صحبت‌کردن با افراد مثبت
  • انجام تمرین‌های خودآرام‌سازی، مانند یوگا، شنا و مدیتیشن
  • استراحت مقطعی در محل کار
  • مراجعه به مشاور و روان‌شناس

داشتن یک رژیم غذایی سالم

گاهی رابطه‌ی بین کراتینه و ریزش مو ممکن است به دلیل عادات غذایی ناسالم شما باشد. تغذیه مناسب نقش بسیار زیادی در سلامت موهای شما دارد و از طریق یک رژیم غذایی سالم می‌توانید از ریزش مو جلوگیری کرده و حتی آن را درمان کنید.

یک رژیم غذایی سالم برای رشد مو باید حاوی ویتامین D، آهن، آنتی‌اکسیدان‌ها و بیوتین باشد. همه اینها را می‌توانید از خوردن تخم‌مرغ، ماهی‌های چرب، آجیل، میوه‌ها و سبزیجات برگ‌دار دریافت کنید.

ورزش

ورزش منظم می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند، اما باید آن را با تغذیه‌ی سالم و متعادل همراه کنید. هنگامی که افراد به‌طور منظم ورزش می‌کنند، گردش خون آنها افزایش می‌یابد و اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به پوست سر ارسال می‌شود.

ورزش منظم می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند، اما باید آن را با تغذیه‌ی سالم و متعادل همراه کنید.

بگذارید موهایتان استراحت کنند

بدترین اشتباهی که ممکن است مرتکب شوید این است که چند روز پس از کراتینه درمانی به آرایشگر مراجعه کنید. اکنون که موهای شما بعد از این درمان سالم تر، براق‌تر و پرپشت‌تر به نظر می‌رسند، ممکن است وسوسه شوید که موهایتان را حالت دهید.

به پایان مطلب بررسی رابطه بین کراتینه و ریزش مو می‌رسیم. درمان کراتینه یک راهکار ترمیم‌کننده‌ی مو برای موهای آسیب‌دیده است. با این حال، این روش گاهی اوقات می‌تواند باعث ریزش مو در برخی افراد (به‌خصوص آنهایی که پوست سرشان حساس است) به دلیل ماده شیمیایی فرمالدئید استفاده شده در ساخت آن شود.

همچنین، گرمای اتو که حین درمان روی موهای شما اعمال می‌شود هم ممکن است به صورت مقطعی باعث ریزش موهای سرتان شود. اما همانطور که در این مقاله نشان دادیم، کارهایی وجود دارد که همچنان می‌توانید برای جلوگیری از ریزش بیشتر مو پس از درمان‌های کراتینه انجام دهید.

منبع +++++

آیا کراتینه‌کردن مو باعث ریزش مو می‌شود؟

بله! متاسفانه رابطه‌ای بین کراتینه و ریزش مو وجود دارد، اما نه برای همه. درمان کراتینه به دلیل مواد شیمیایی خشن مورد استفاده در ساخت مواد آن می‌تواند باعث ریزش مو در برخی افراد شود. این مواد شیمیایی گاهی می‌توانند بلافاصله یا پس از مدتی باعث سوزش پوست سر شده و سپس منجر به خارش و ریزش بیش از حد مو شوند.

چگونه از ریزش موی بعد از کراتینه جلوگیری کنیم؟

پس از کراتینه درمانی، راه‌های طبیعی مختلفی برای جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد آن وجود دارد، از جمله شستن منظم موها و نوشیدن آب زیاد. بسیاری از افراد ممکن است امید خود را از دست بدهند و تصمیم بگیرند موهای خود را بتراشند، به‌خصوص اگر دچار ریزش بیش از حد مو شوند، اما این بهترین اقدام نیست.

ماساژ‌دادن پوست سر بعد از کراتینه مناسب است؟

برای جلوگیری از ریزش مو بعد از کراتینه درمانی، ماساژ‌دادن موهای خود را بعد از هر بار شستشو به عادت تبدیل کنید. ماساژ‌دادن مو یا پوست سر فواید مختلفی از جمله جلوگیری از ریزش مو و تحریک رشد مجدد مو را دارد و همچنین به بهبود جریان خون و کاهش استرس و اضطراب کمک می‌کند.فقط از روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل و کرچک برای ماساژ پوست سر خود استفاده کنید.

۱۳ شهریور ۱۴۰۱ ۱۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی