کراتین برای موهای دکلره شده
۹ شهریور ۱۴۰۱ ۱۲ دیدگاه zohre.kh

کراتین برای موهای دکلره شده

3/5 - (2 امتیاز)

موهای صاف، زیبا و درخشان در زیبایی شما تاثیر زیادی دارد. بسیاری از بانوان علاقه زیادی به داشتن موهای بلوند و دلکره شده دارند. دغدغه اصلی این افراد برای کراتین مو این است که آیا کراتین برای موهای دکلره شده مناسب است یا خیر. همان‌طور که می‌دانید کراتین، یک روش درمان شیمیایی برای مو است و به همین دلیل انجام آن نیازبه دقت، تجربه و مراقبت زیادی دارد. این غیر قابل انکار است که درمان‌های کراتینه ظاهر مو را بهبود می‌بخشد، چراکه با بالابردن سطح پروتئین مو، به سلامت و احیای آن کمک می‌کند. شک و تردیدهای زیادی در مورد درمان کراتینه وجود دارد. یکی از معروف‌ترین سوالات این است که آیا پروتئین کراتین برای موهای دکلره بی‌خطر است؟ زیرا هر دو روش با موادشیمیایی انجام می‌شود. برای رسیدن‌به پاسخ این سوال و آشنایی با انوع کراتینه مو، مزایا و مراقبت‌های بعد از انجام کراتین، با ادامه مطلب همراه باشید.

آیا کراتینه مو بعد از دکلره واجب است؟

بحث‌ها و نظرات مختلفی درباره انجام کراتین برای موهای دکلره شده وجود دارد. از آنجایی که فرآیند دکلره مو، تهاجمی است و ممکن است تارهای مو را شکننده کند، برخی بر این باور هستند که نباید بعد از آن موها را کراتین کرد. این درحالی است که اگر مراقبت‌ها، نکات و دستورالعمل‌های کراتین موهای دکلره را به‌خوبی رعایت کنید، انجام آن کاملا بی‌ضرر است.

همان‌طور که می‌دانید کراتین، یک روش درمان شیمیایی برای مو است و به همین دلیل انجام آن نیازبه دقت، تجربه و مراقبت زیادی دارد.
  • اگر موهای بلوندشده دارید و می‌خواهید کراتین کنید، باید حداقل چهار هفته صبر کنید. این به این دلیل اتفاق می‌افتد که فرآیند دکلره، موها را خشک‌تر و آسیب‌پذیرتر می‌کند.
  • درمان‌های کراتینه توسط ابزارهای حرارتی مانند سشوار و اتوهای مو انجام می‌شوند و منطقاً، این گرمای بیش‌ازحد ممکن است برای موهایی که به تازگی فرآیند سفید شدن را پشت سر گذاشته‌اند، مضر باشد.
  • نکته مهم دیگری که باید بررسی کنید این است که آیا موادشیمیایی استفاده‌شده در درمان کراتینه با موادشیمیایی موجود در دکلره مو سازگار است یا خیر. برخی از درمان‌های کراتینه می‌توانند رنگ موهای شما را تغییر داده و آسیب‌های احتمالی را تشدید کنند.

با این حال، برخی از درمان‌های کراتینه جدید وجود دارد که به‌طور خاص برای موهای بلوندشده طراحی شده‌اند. این نوع از کراتین‌های مو، فرمول‌هایی دارند که رنگ بلوند را واضح‌تر کرده و به محوکردن ته رنگ زرد کمک می‌کنند.

با رعایت این قوانین، کراتین برای موهای دکلره شده کاملاً امکان‌پذیر است. فقط به یاد داشته باشید حداقل چهار هفته به موهای خود استراحت دهید و درمان کراتینه خود را عاقلانه انتخاب کنید. همچنین اگر موهای شما به‌دلیل فرآیند سفیدکردن، بیش‌ازحد آسیب‌دیده است، درمان کراتینه مو را برای مدت طولانی‌تری به تعویق بیندازید.

اگرچه کراتین ظاهر مو را بهبود می‌بخشد، اما همچنان یک درمان شیمیایی است و ممکن است استفاده از آن برای موهای شکننده مناسب نباشد.

به پوستت جون تازه بده

تاثیر کراتین روی رنگ مو چیست؟

اگر از کراتین برای موهای دکلره شده به‌درستی استفاده کنید، رنگ موهای شما تغییر نمی‌کند و بهترین نتیجه را از این درمان خواهید گرفت. اگر رنگ مو شما بین قهوه‌ای روشن و بلوند باشد، کراتینه درمانی می‌تواند رنگ مو شما را یک یا دو درجه روشن کند. در رنگ موهای مشکی و قرمز، تغییر تقریباً محسوس است؛ به این معنی که درمان صافی مو، رنگ مو را تیره می‌کند و اگر آن را روشن کند بستگی‌به درجه رنگ موهای شما دارد.

اگر نمی‌خواهید رنگ مو شما بعد از کراتین تغییر کند، مهم است که به ترتیب اعمال این دو فرآیند(رنگ کردن مو و کراتین) روی موهای خود توجه داشته باشید. اگر رنگ مو شما طبیعی است، به این معنی که هرگز از رنگ مو استفاده نکرده‌اید، رنگ مو بعد از کراتین تغییر نخواهد کرد. به‌طورکلی بعد از کراتین مو، رنگ مو قهوه‌ای تیره همچنان قهوه‌ای تیره خواهد بود و بلوند نیز همچنان بلوند است.

رنگ کردن موها قبل‌از انجام کراتینه درمانی، می‌تواند رنگ موهای شما را حتی بهتر کند.

چگونه کراتین از رنگ موهای شما محافظت می‌کند؟

رنگ کردن موها قبل‌از انجام کراتینه درمانی، می‌تواند رنگ موهای شما را حتی بهتر کند. با انجام کراتین بعد از رنگ‌کردن موهای خود، رنگ را قفل می‌کنید و به آن درخشندگی و شادابی بیشتری می‌بخشید.

به همین دلیل توصیه می‌شود ابتدا موهای خود را رنگ کنید، سپس کراتین انجام دهید و از تمام مزایای معمول کراتین مو بهره ببرید. همچنین در صورت رعایت نکات مهم و اصولی می‌توانید کراتین برای موهای دکلره شده نیز انجام دهید. به‌طورکلی کراتین:

  • به ترمیم آسیب‌دیدگی موها کمک می‌کند.
  • موها را هیدراته کرده و رطوبت را در آن حفظ می‌کند.
  •  با ایجاد نرمی و لطافت با موخوره مقابله می‌کند.
  • موهای کدر را روشن می‌کند.

مزایای عالی درمان کراتینه برای موهای رنگ‌شده:

  • آسیب‌های ناشی‌از رنگ‌کردن موهای شما را ترمیم می‌کند.
  • PH موهای شما را متعادل می‌کند.
  • موها را از شر رسوبات شیمیایی باقی‌مانده از رنگ‌کردن خلاص می‌کند.
  • همچنین کراتین، نوعی از مواد را به تارهای موی شما متصل می‌کند و به آن یک لایه محافظ می‌بخشد.
به همین دلیل توصیه می‌شود ابتدا موهای خود را رنگ کنید، سپس کراتین انجام دهید و از تمام مزایای معمول کراتین مو بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: کراتین مو برای موخوره؛

بهترین روش برای کراتینه‌کردن موهای دکلره شده

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، کراتین‌های ویژه‌ای برای موهای دکلره وجود دارد که علاوه‌بر صافی مو، به احیا و ترمیم آن نیز کمک می‌کند. برای این منظور توصیه می‌شود حتما به افراد حرفه‌ای و باتجربه در این زمینه مراجعه کنید و از مشورت آن‌ها جهت کراتین برای موهای دکلره شده استفاده کنید.

درواقع موادهای کراتین مو، تنوع زیادی داشته که هرکدام کارایی و اثرات متفاوتی دارند. شما با شناخت جنس مو، حالت و میزان سلامت آن، می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. در این میان، موهای دکلره از حساسیت بیشتری برخوردار هستند که باید بهترین و مناسب‌ترین مواد کراتین برای کمک‌به صافی و زیبایی آن استفاده شود، زیرا شما قصد ندارید به موهای خود آسیب بزنید و آن را شکننده‌تر کنید.

در بین انواع کراتین مو، کراتین با مواد ترمیم‌کننده مولکولی گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود، زیرا این نوع از کراتین دارای نرم‌کننده‌ها و پروتئین‌هایی است که به موهای شما کمک می‌کند تا سلامت و زیبایی قبلی خود را به دست آورد. کراتین موجود در این محصول به بازسازی پیوندهای شکسته در ساقه مو کمک می‌کند.

به همین خاطر اگر موهای شما در اثر حالت‌دادن، دکلره‌کردن یا رنگ‌کردن آسیب‌دیده باشد، می‌توان از این کراتین برای موهای دکلره شده استفاده کرد. جالب است بدانید این کراتین بدون فرمالدئید است و نیازی‌به گرما ندارد.

انواع کراتین برای موهای دکلره شده

آنچه موهای شما به آن نیاز دارد، نوع کراتین مو را تعیین می‌کند. برخی از انواع کراتین، صافی بیشتری داده و برخی دیگر با هدف احیا و ترمیم مو انجام می‌شوند و صافی کمتری را ایجاد می‌کنند. درجه صافی مو نیز در موادهای مختلف کراتین متفاوت است؛ به این معنی که اگر صرفا قصد دارید موهای خود را صاف کنید، برخی از کراتین‌ها صافی معمولی و برخی لختی صددرصد ایجاد می‌کنند. به‌طور کلی رایج‌ترین انواع کراتینه مو شامل موارد زیر است:

آنچه موهای شما به آن نیاز دارد، نوع کراتین مو را تعیین می‌کند.


کراتینه برزیلی

  • این درمان کراتینه، موخوره را از بین می‌برد و موهای شما را صاف می‌کند.
  • حجم مو را دست نخورده نگه می‌دارد.
  • این نوع کراتین برای افرادی با موهای بسیار مجعد که دربرابر رطوبت آسیب‌پذیر هستند، مناسب است.

کراتینه برزیلی توسط آرایشگر روی موهای شما اعمال می‌شود. سپس موهای شما با سشوار خشک شده، از یک برس گرد با روکش فلزی برای شانه‌کردن موهای شما استفاده می‌شود. سپس از یک اتو صاف‌کننده برای اطمینان ‌از چسباندن مواد کراتین به موهای شما استفاده می‌شود. کل فرآیند کراتین برزیلی حدود یک ساعت طول می‌کشد. اثر درمانی و صاف‌کنندگی کراتینه برزیلی، بین حدود سه تا شش ماه باقی می‌ماند. درمان کراتینه برزیلی فاقد فرمالدئید است.

کراتین نرم

  • درمان کراتینه نرم به‌آرامی موخوره را از بین می‌برد.
  • موها را صاف می‌کند.
  • برای موهای با بافت نرم یا متوسط ​​توصیه می‌شود.

مواد کراتین نرم از ریشه مو تا نوک مو اعمال می‌شود. شیوه انجام آن نیز با استفاده‌از سشوار و اتو سرامیکی است. اثرات آن نیز حدود دو ماه باقی می‌ماند.

کراتینه جاپزیلیان ترکیبی‌از درمان کراتینه برزیلی با درمان صاف‌کردن موی ژاپنی است. نام این نوع از کراتین نیز به دلیل همین ترکیب است.

کراتینه جاپزیلیان

کراتینه جاپزیلیان ترکیبی‌از درمان کراتینه برزیلی با درمان صاف‌کردن موی ژاپنی است. نام این نوع از کراتین نیز به دلیل همین ترکیب است. اثرات این نوع کراتین نزدیک‌به پنج ماه بیشتر از درمان برزیلی برای انواع مو باقی می‌ماند. روش انجام کراتین جاپزیلیان به‌گونه‌ای است که ابتدا کراتینه برزیلی با استفاده‌از یک سشوار و اتو سرامیکی انجام می‌شود.

پس از آن، مواد صاف‌کننده ژاپنی با یک شانه روی مو اعمال می‌شود. این مرحله، دو بار روی تارهای مو انجام شده تا به‌خوبی موها صاف و لخت شود. بعد از گذشت یک ساعت که مواد روی مو خشک و سفت شد، موها آبکشی و سشوار می‌شوند. برای این نوع کراتین حدود سه تا چهار ساعت زمان نیاز است.

کراتین اکسپرس

  • کراتین اکسپرس برای صافی کوتاه‌مدت استفاده می‌شود.
  • برای آن دسته از افرادی که موهای موج‌دار یا صاف دارند که به‌دلیل رطوبت وز می‌شوند، مفید است.

کراتین اکسپرس، به‌صورت سرم روی موها اعمال شده و با سشوار و اتو سرامیکی موها را صاف می‌کند. استفاده‌از شامپوی بدون سولفات مبتنی‌بر کراتین در روزهای متناوب به طولانی‌شدن مدت صافی مو به‌طور معمول تا شش هفته کمک می‌کند. این نوع از درمان کراتینه برای مو بی‌خطر است، زیرا حاوی یک عنصر طبیعی است. این درحالی است که سایر موادشیمیایی موجود در انواع کراتینه مو، می‌توانند برای مو مشکلاتی ایجاد کنند.

فیس براش آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست
برش پاکسازی آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست

مزایای انواع کراتینه مو

همان‌طور که اشاره شد، هر نوع از کراتین برای ویژگی‌های خاصی از مو مناسب بوده و اثرات متفاوتی را برجای می‌گذارند. اما به‌طورکلی تمام انواع کراتینه مو دارای برخی مزایای مشترک هستند که در صورت انجام صحیح آن‌ها توسط آرایشگر، می‌توانید از آن‌ها برای داشتن مویی زیبا و درخشان بهره ببرید. برخی از مهم‌ترین مزایای انواع کراتینه مو، عبارتند از:

  • کراتین، پروتئین موجود در مو را افزایش داده و آن را قوی و درخشان می‌کند.
  • در صورت انتخاب و انجام صحیح، درمان کراتینه می‌تواند پاسخی برای برخی مشکلات موهای شما باشد.
  • کراتین، موهای شما را صاف می‌کند.
  • انواع کراتین مو، باعث کاهش وزی مو، زیبایی و درخشندگی آن می‌شود.
  • کراتین برای موهای دکلره شده می‌تواند راهی برای کاهش آسیب و شکنندگی آن باشد.
  • افزودن رطوبت به موها، می‌تواند به طولانی‌شدن اثرات درمان کراتین کمک کند.
برای این نوع کراتین حدود سه تا چهار ساعت زمان نیاز است.

مراقبت‌های بعد از کراتینه کردن موهای دکلره شده

علاوه‌بر انتخاب کراتین متناسب‌با ساختار و ویژگی‌های مو و انجام صحیح کراتین برای موهای دکلره شده، برای رسیدن‌به بهترین نتیجه و طولانی‌کردن اثرات درمان کراتین، باید مراقبت‌های بعد از آن را به‌خوبی انجام دهید. رعایت برخی نکات مهم می‌تواند کراتینه موهای شما را حفظ کرده و زیبایی موهای شما را دوچندان کند. برخی از مهم‌ترین نکات مراقبتی بعد از کراتینه موهای دکلره شده، شامل موارد زیر است:

موهای خود را خشک نگه دارید

 هنگامی‌که برای انجام کراتین موهای خود به سالن می‌روید، به یاد داشته باشید از آرایشگر خود بپرسید که چه مدت باید از آب و شستن مو اجتناب کنید. به‌طور معمول بعد از کراتین مو، باید سه روز از حمام‌کردن و شست‌وشوی موهای خود خودداری کنید. با این حال، به‌دلیل وجود درمان‌های متفاوت کراتینه، این مدت زمان می‌تواند متفاوت باشد. توصیه می‌شود در مدت زمان تعیین‌شده توسط آرایشگر، به‌هیچ عنوان موهایی خود را نشویید.

. رعایت برخی نکات مهم می‌تواند کراتینه موهای شما را حفظ کرده و زیبایی موهای شما را دوچندان کند.

شامپو و نرم‌کننده بدون سولفات را انتخاب کنید

قبل از شستن موها، شامپو و نرم‌کننده‌ای را انتخاب کنید که فاقد سولفات باشد. استفاده‌از محصولات شوینده مو که دارای سولفات است، به روند اثرگذاری کراتین مو شما آسیب می‌رساند. توصیه می‌شود بعد از انجام انوع کراتین مو، از شامپو و نرم‌کننده بدون سولفات استفاده کنید، زیرا:

  • به‌آرامی موهای شما را تمیز کرده و حالت می‌دهد.
  • نتایج عالی برای درمان کراتین مو به‌همراه دارد.
  • ترکیبات آن ملایم بوده و به مو آسیب نمی‌زند.
  • به افزایش عمر درمان کراتین مو کمک می‌کند.
  • صافی و درخشندگی موها را دوچندان می‌کند.

پس از کراتین، موهای خود را به دفعات نشویید

 پس‌از گذشت سه روز از انجام کراتین مو، سعی کنید موهای خود را روزانه نشویید. رعایت این نکته پس از انجام کراتین برای موهای دکلره شده، به ماندگاری درمان تا حد زیادی کمک می‌کند. برای آن دسته از افرادی که دارای موهای چرب هستند، شستن یک روز در میان مو توصیه می‌شود. اما اگر موهای شما بعد از گذشت چند روز همچنان تمیز به‌نظر می‌رسد، بهتر است شستن موها را چند روز در میان انجام دهید.

توجه داشته باشید سه روز اول بعد از کراتینه، موهای شما از هر زمان دیگری آسیب‌پذیرتر است.

بعد از انجام کراتین برای موهای دکلره شده، موهای خود را نبندید

توجه داشته باشید سه روز اول بعد از کراتینه، موهای شما از هر زمان دیگری آسیب‌پذیرتر است. پس در این مدت تمام سعی خود را کنید که موها در بهترین حالت خود باشد. بنابراین از بستن مو با کش، گیره و یا هر وسیله دیگری خودداری کنید. همچنین از سرکردن کلاه یا قراردادن مو پشت گوش نیز اجتناب کنید، زیرا در این مدت موهای شما حالت‌پذیر و شکننده است.

بعد از کراتین موهای دکلره شده از روبالشی ابریشمی استفاده کنید

 ممکن است قبلا شنیده باشید استفاده‌از روبالشی ابریشمی می‌تواند به کاهش هرگونه اصطکاک کمک کند. همچنین این جنس روبالشی، موهای شما را صاف‌تر کرده و کمتر درمعرض آسیب قرار می‌دهد.

بنابراین توصیه می‌شود به لیست مراقبت‌های بعد از کراتین برای موهای دکلره شده، خرید یک روبالشی ابریشمی را نیز اضافه کنید. به خاطر داشته باشید با خوابیدن روی روبالشی نخی، موهای شما بیشتر درمعرض آسیب قرار می‌گیرد.

بعد از ورزش موها را سشوار کنید

برای رعایت مراقبت‌های بعد از کراتین مو در سه روز اول، باید موهای خود را کاملا خشک نگه دارید. به خاطر داشته باشید این خشک‌کردن مو، شامل تعریق نیز می‌شود.

اگر هنگام ورزش یا انجام فعالیت‌های سنگین عرق کرده‌اید و موهای شما خیس شده است، خیلی مهم است که به محض اتمام کار، موهای خود را با سشوار خشک کنید. این کار به شما اطمینان می‌دهد که عرق‌کردن به درمان کراتین موی شما آسیب نمی‌زند.

برای رعایت مراقبت‌های بعد از کراتین مو در سه روز اول، باید موهای خود را کاملا خشک نگه دارید.

بیشتر بخوانید: کراتین چیست و با بدن، پوست و موی ما چه می‌کند؟

سایر نکات مراقبتی بعد از کراتین موهای دکلره شده

  • بعد از انجام انواع کراتین مو، استفاده‌از هرگونه محصولات آمونیاک‌دار مانند رنگ مو و یا بی‌رنگ‌کننده‌های مو را متوقف کنید.
  • آب استخر و دریا دارای سطح کلر و سدیم بالایی است. این مواد به ساختار و عملکرد مواد کراتین مو آسیب می‌زند. بنابراین توصیه می‌شود از رفتن‌به استخر و یا شناکردن در آب‌های آزاد مانند دریا، به مدت دو هفته تا یک ماه بعد از کراتین خودداری کنید.
  • به هیچ وجه موهای کراتین‌شده را با آب داغ نشویید.
  • برای ایجاد ثبات و ماندگاری مواد کراتین، موهای خود را با محصولات شوینده فاقد نمک، مانند شامپوهای با سطح‌PH پایین و یا شامپو بچه بشویید.
  • انجام کراتین برای موهای دکلره شده، نیازبه مراقبت‌های بیشتری دارد.

داشتن موهایی صاف و درخشان، دغدغه بسیاری از افراد است که از داشتن موهای وز و بدحالت رنج می‌برند. انواع کراتین مو وجود دارد که باتوجه‌به ویژگی‌های موهای مختلف طراحی شده‌اند. کراتین برای موهای دکلره شده نیز یکی از چالش‌هایی بزرگ برای جلوگیری از آسیب و شکنندگی مو و درعین حال صاف‌بودن آن است.

امروز با وجود مواد کراتین متناسب‌با ساختار موهای دکلره شده، این چالش و نگرانی نیز حل شده است. بنابراین توصیه می‌شود ابتدا نوع، جنس و سلامت مو خود را ارزیابی کرده و سپس در بین انواع کراتینه مو، مناسب‌ترین آن را انتخاب کنید. علاوه‌بر این، رعایت مراقبت‌های بعد از کراتین موهای دکلره شده نیز به حفظ زیبایی و درخشندگی موهای شما کمک می‌کند.

منبع ++++++

آیا کراتینه مو بعد از دکلره واجب است؟

بحث‌ها و نظرات مختلفی درباره انجام کراتین برای موهای دکلره شده وجود دارد. از آنجایی که فرآیند دکلره مو، تهاجمی است و ممکن است تارهای مو را شکننده کند، برخی بر این باور هستند که نباید بعد از آن موها را کراتین کرد. این درحالی است که اگر مراقبت‌ها، نکات و دستورالعمل‌های کراتین موهای دکلره را به‌خوبی رعایت کنید، انجام آن کاملا بی‌ضرر است.

تاثیر کراتین روی رنگ مو چیست؟

اگر از کراتین برای موهای دکلره شده به‌درستی استفاده کنید، رنگ موهای شما تغییر نمی‌کند و بهترین نتیجه را از این درمان خواهید گرفت. اگر رنگ مو شما بین قهوه‌ای روشن و بلوند باشد، کراتینه درمانی می‌تواند رنگ مو شما را یک یا دو درجه روشن کند. در رنگ موهای مشکی و قرمز، تغییر تقریباً محسوس است؛ به این معنی که درمان صافی مو، رنگ مو را تیره می‌کند و اگر آن را روشن کند بستگی‌به درجه رنگ موهای شما دارد.

مزایای انواع کراتینه مو

1. در صورت انتخاب و انجام صحیح، درمان کراتینه می‌تواند پاسخی برای برخی مشکلات موهای شما باشد. 2. کراتین، موهای شما را صاف می‌کند. 3. انواع کراتین مو، باعث کاهش وزی مو، زیبایی و درخشندگی آن می‌شود. 4. کراتین برای موهای دکلره شده می‌تواند راهی برای کاهش آسیب و شکنندگی آن باشد.

۹ شهریور ۱۴۰۱ ۱۲ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی