مزوتراپی ابرو
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ۱۴ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

مزوتراپی ابرو؛ هزینه‌ها، مزایا، مضرات و مراحل درمان

به این مطلب امتیاز دهید

ابروها هم مثل چشم‌ها از مهم‌ترین اجزای صورت هر فرد هستند و نقش مهمی در فرم‌دهی به چهره و ویژگی‌های کلی آن دارند. از قدیم ابرو را طاق صورت می‌نامیدند و شاید برای همین است که ابروها هنوز هم از اهمیت بالایی برخوردارند و هر چند سال یک‌بار شاهد تغییرشکل ابروها از نازک و کمانی گرفته تا پر و حجیم هستیم. به‌همین دلیل سالم نگه‌داشتن و محافظت از ابروها مهم است. اما در وهله اول باید بدانیم چه چیزی باعث بیماری یا ریزش ابرو می‌شود؟ و ما چگونه می‌توانیم به سلامت ابروهایمان کمک کنیم؟ آیا هرکاری که برای ابروهای خود انجام می‌دهیم در درازمدت به ابروها کمک می‌کند یا به آن‌ها آسیب می‌رساند؟ مزوتراپی ابرو یکی از روش‌های جدید و ایمن است که با استفاده از تزریق‌های زیرپوستی در نقاط خاصی از مزودرم به توقف ریزش ابروها و تحریک رشد مجدد آن‌ها کمک می‌کند. این مقاله به بررسی علل ریزش ابرو، راه‌های جلوگیری از آن، مزوتراپی برای ابرو، فواید، عوارض و مراقبت‌های آن خواهد پرداخت. در انتها نیز درباره هزینه مزوتراپی و روش‌های تقویت ابرو صحبت خواهیم کرد.

علل ریزش یا نازک‌شدن ابرو

چرخه زندگی فولیکول‌ها به‌طور طبیعی مدام دچار مرگ و بازسازی می‌شود. اما بااین‌حال، گاهی عوامل محیطی یا درونی نیز می‌تواند به فولیکول‌ها آسیب رسانده و منجربه مرگ آن‌ها شود.

مزوتراپی ابرو یکی از روش‌های جدید و ایمن است که با استفاده از تزریق‌های زیرپوستی در نقاط خاصی از مزودرم به توقف ریزش ابروها و تحریک رشد مجدد آن‌ها کمک می‌کند.

این موضوع باعث توقف رشد تارهای ابرو می‌شود. البته خطای آرایشگر در چیدن بیش‌ازحد تارهای ابرو، همیشه عامل نازک‌شدن آن‌ها نیست، زیرا عوامل داخلی نیز می‌توانند بر شکل ظاهری ابروها تأثیر بگذارند. برخی شرایط پزشکی مانند آلوپسی توتالیس، آلوپسی یونیورسالیس و آلوپسی آره آتا که در آن بدن به فولیکول‌های مو حمله می‌کند یا شرایطی مانند عدم تعادل تیروئید، رژیم غذایی نامناسب و استرس نیز می‌توانند منجربه ریزش مو در قسمت‌های مختلف بدن شوند.

بسته به نظر پزشک با درمان‌های مختلف ازجمله مزوتراپی ابرو می‌توان به بهبود ریزش ابروها در برخی از این موارد کمک نمود. در ادامه به توضیح بیشتری در مورد عوامل ریزش ابرو می‌پردازیم.

نقش آلوپسی آره آتا در ریزش ابرو

آلوپسی آره آتا یک بیماری خودایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به اشتباه، بخشی از بدن را به‌عنوان دشمن شناخته و به آن حمله می‌کند. آلوپسی آره ‌آتا فولیکول‌های مو را هدف قرار می‌دهد و تولید مو را کند یا متوقف می‌کند. انواع مختلفی از آلوپسی وجود دارد که باعث ریزش سکه‌ای، طاسی کامل، ایجاد اسکار همراه با طاسی و ریزش ابرو می‌شود. آلوپسی می‌تواند ناخن‌های دست و پا را نیز درگیر کند.

نقش کمبود موادمغذی در ریزش ابرو

بدن انسان به درشت‌مغذی‌ها (کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها، چربی‌ها) و ریزمغذی‌ها (اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب، ویتامین‌ها و موادمعدنی) نیاز دارد.

این مواد روی رشد و تقویت مو تأثیر می‌گذارند، بنابراین کمبود هریک از آن‌ها می‌تواند باعث ریزش مو شود. ریزش مو می‌تواند ناشی از کمبود آهن، ویتامین D و ویتامین B12 باشد. کمبود روی نیز می‌تواند باعث رشد موهای شکننده شود و ممکن است مزوتراپی ابرو بتواند به رفع این موضوع کمک کند.

بیشتر بخوانید: مزوتراپی چیست؟

ریزش مو می‌تواند ناشی از کمبود آهن، ویتامین D و ویتامین B12 باشد.

نقش پسوریازیس در ریزش ابرو

پسوریازیس یک اختلال خودایمنی است که باعث تکثیر سریع سلول‌های پوست می‌شود، به‌طوری‌که لکه‌های قرمز، ضخیم، پوسته پوسته و دردناک روی پوست ایجاد شده و فولیکول‌های مو مسدود می‌شوند. در نتیجه، رشد مو متوقف می‌شود.

نقش درماتیت تماسی در ریزش ابرو

درماتیت تماسی در اثر تماس با یک آلرژن یا یک محرک سمی ایجاد می‌شود و ممکن است باعث احساس خارش و سوزش یا توقف رشد ریشه مو شود.

نقش درماتیت سبورئیک در ریزش ابرو

درماتیت سبورئیک معمولاً یک وضعیت خاص و مداوم است که در اثر قارچ یا تولید بیش‌ازحد چربی در پوست ایجاد شده و منجربه بروز شوره حتی در ابروها می‌شود.

نقش کچلی کرم حلقوی در ریزش ابرو

کچلی کرم حلقوی نیز یک بیماری قارچی است. در این بیماری لکه‌های قرمزی که دچار خارش شده و ترشح و تاول ایجاد می‌کنند، عامل ریزش مو هستند.

نقش مشکلات تیروئید در ریزش ابرو

بیماری تیروئید یکی از علل شایع ریزش ابرو است. غده تیروئید هورمون‌هایی تولید می‌کند که متابولیسم را تنظیم می‌کنند. وقتی این غده بیش‌ازحد یا خیلی کم هورمون تولید کند، بدن از تعادل خارج شده و تعدادی از فرآیندهای طبیعی مانند رشد مو متوقف می‌شود.

نقش بیماری هانسن در ریزش ابرو

بیماری هانسن (جذام) توسط باکتری ایجاد شده و به‌صورت زخم‌هایی در سراسر پوست ظاهر می‌شود. علائم جذام لپروماتوز، شامل ضایعات و ریزش مو در سراسر بدن، بی‌حسی و ضعف‌اندام است.

نقش اضطراب در ریزش ابرو

استرس و اضطراب بیش‌ازحد می‌تواند باعث تغییرات فیزیولوژیکی مانند کاهش اکسیژن‌رسانی به فولیکول‌های مو و نوسانات سطوح هورمونی شود که به ریزش ابرو کمک می‌کنند.

اسکین اسکرابر کیوت اسکین، درما اف
اسکین اسکرابر، جعبه ابزار پوست

نقش بارداری و زایمان در ریزش ابرو

بارداری و زایمان می‌تواند در چرخه هورمون‌های بدن نوسان ایجاد کند. این نوسانات می‌توانند چرخه رشد موها را به‌هم ریخته و باعث ریزش مو شوند.

نقش تلوژن افلوویوم در ریزش ابرو

تلوژن افلوویوم نوعی ریزش غیرطبیعی مو است و زمانی رخ می‌دهد که چرخه رشد طبیعی مو توسط تغییرات هورمونی یا سایر تغییرات بدن قطع شود.

نقش افزایش سن در ریزش ابرو

بالا‌رفتن سن در مردان و زنان با نازک‌شدن تارهای مو و ابرو همراه است، چون سطح استروژن در زنان و تستوسترون در مردان کاهش می‌یابد.

برداشتن مداوم ابرو یا استفاده بیش‌ازحد از محصولات آرایشی

برداشتن بیش‌ازحد ابروها یا استفاده بیش‌ازحد از مداد یا سایه ابرو، آسیب‌های جزئی در ابرو ایجاد می‌کند و در نهایت ممکن است رشد مو در آن نقطه متوقف شود.

نقش شیمی درمانی در ریزش ابرو

فرایند شیمی درمانی به گونه‌ای طراحی شده است که تمام سلول‌هایی را که به سرعت تقسیم می‌شوند (از جمله فولیکول‌های مو)، هدف بگیرد. به‌همین دلیل است که وقتی افراد تحت این درمان قرار می‌گیرند، موها، مژه‌ها و ابروها به‌صورت دسته‌ای می‌ریزند.

به‌همین دلیل است که وقتی افراد تحت این درمان قرار می‌گیرند، موها، مژه‌ها و ابروها به‌صورت دسته‌ای می‌ریزند.
به پوستت جون تازه بده

آیا راهی برای جلوگیری از ریزش ابرو وجود دارد؟

وقتی ابروهای خود را برمی‌دارید، می‌کشید و با آن‌ها رفتار نادرستی دارید، در واقع به محیط و محل زندگی فولیکول آسیب می‌رسانید که می‌تواند منجربه رشد ضعیف فولیکول‌ها، ریزش زودرس مو، رشد موهای ضعیف یا مرگ فولیکول‌ها شود.

اما چه راه‌حلی برای جلوگیری از ریزش ابروها وجود دارد؟ در درجه اول، بهترین کار این است که با ابروهای خود با احتیاط رفتار کنید. به خاطر داشته باشید هر آسیب شدیدی که به موها وارد شود، ممکن است برگشت‌ناپذیر باشد. موهای ابرو می‌توانند دوباره رشد کنند، مشروط بر این‌که آسیب زیادی به چرخه مو یا سلول‌های بنیادی فولیکولی وارد نشده باشد.

استفاده از سرم‌های تقویت‌کننده ابرو ممکن است در این مورد مفید باشد. استفاده مکرر از سرم‌ها به تحریک رشد مو درطول زمان کمک می‌کند. در موارد شدیدتر میکروبلیدینگ، جراحی پیوند و مزوتراپی ابرو پیشنهاد می‌شود.

مزوتراپی ابرو چیست؟

بسیاری از ما احتمالا یکی دو بار قربانی چیدن اشتباهی تارهای ابرو و موچین‌شدن بیش‌ازحد ابروهایمان شده‌ایم. رنگ‌کردن، سایش ابروها در اثر پاکسازی صورت و موارد دیگری که به مرور زمان بر سلامت ابروهای ما تأثیر می‌گذارند هم نقش مهمی در شکل نهایی ابروها دارند.

ابروها یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های چهره افراد هستند، چون به چشم‌ها زیبایی و به صورت شکل می‌دهند و نقش مهمی در ارتباطات ظاهری دارند. وقتی ابروها شروع به ریزش کنند، باور این‌که ممکن است درمان غیرجراحی مفیدی برای بهبود وضعیت آن‌ها وجود داشته باشد که حتی بتواند به حفظ و افزایش فولیکول‌های مو نیز کمک کند، شاید سخت باشد.

اما خبر خوب این‌جاست که مزوتراپی ابرو، 90 درصد موثرتر از درمان‌های مشابه برای این معضل گزارش شده است. این روش منحصربه‌فرد از تزریق‌ مواد فعال به مزودرم (لایه میانی پوست) توسط سوزن‌های بسیار ظریف، برای تحریک رویش ابرو استفاده می‌کند. این مواد به تقویت رشد تارهای ابرو مو و توقف ریزش آن‌ها کمک می‌نماید.

بیشتر بخوانید: بلافیل چیست؟

برای اکثر زنان و مردان،‌ داشتن مو و ابروهای زیبا بسیار مهم است.

فواید مزوتراپی ابرو

خوشبختانه در بیشتر موارد ریزش مو و ابروها را می‌توان مدیریت و کنترل کرد. برای اکثر زنان و مردان،‌ داشتن مو و ابروهای زیبا بسیار مهم است. این موضوع باعث می‌شود آن‌ها بیشتر احساس دوست‌داشتنی‌بودن و مورد پسند قرار‌گرفتن داشته باشند. برخی دیگر از فواید مزوتراپی ابرو به‌صورت زیر هستند:

  • رشد موهای ضخیم‌تر
  • کاهش ریزش مو
  • کمک به گردش خون
  • تحریک تولید کلاژن
  • تحریک رشد مو
  • احساس اعتمادبه‌نفس مجدد
  • راه‌حل دائمی
  • یک روش ایمن و قابل اعتماد
  • بدون درد و خونریزی
  • دیدن نتایج بلافاصله پس از انجام کار
  • صرف زمان کم

روش انجام مزوتراپی ابرو

 در مزوتراپی‌ها از جمله مزوتراپی ابروها، ترکیبی از مواد گوناگون مانند ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، اسید هیالورونیک، عصاره گیاهان و… به پوست تزریق می‌شود. این روش، جزو روش‌های درمان سرپایی محسوب شده و طی زمان بسیار کوتاهی در مطب توسط پزشک متخصص انجام می‌شود. گاهی برای مشاهده نتیجه بهتر و ‌داشتن ابروهایی زیباتر، 2 یا 3 جلسه مزوتراپی لازم است.

عوارض مزوتراپی ابرو

مانند هر روشی که با هدف تغییر ظاهر انجام می شود، احتمال بروز عوارض و خطرات در مزوتراپی ابرو نیز ممکن است وجود داشته باشد. هرچند خطرات مزوتراپی بسیار کم هستند و تاکنون هیچ مورد مرگ‌و‌میر ناشی از درمان گزارش نشده است.

به‌نظر می‌رسد بروز عوارض زمانی که دستورالعمل‌های پزشکی رعایت نمی‌شوند یا زمانی که یک متخصص آموزش‌دیده درمان را انجام نمی‌دهد، شایع‌تر است. خطر اصلی مرتبط با مزوتراپی ابتلابه عفونت شدید پوستی است، اما در صورتی که مزوتراپی در محیطی تمیز انجام شود، این خطر نیز وجود نخواهد داشت.

برای افرادی که آستانه درد پایینی دارند، ممکن است یک بی‌حس‌کننده موضعی تجویز شود تا در هنگام تزریق، درد یا ناراحتی کمتری احساس کنند. یکی دیگر از عوارض جانبی احتمالی، احساس سوزش است که در اثر نتیجه کار مواد زیر پوست به‌وجود می‌آید. این عارضه، نسبتا شایع و کوتاه‌مدت است و جدی تلقی نمی‌شود.

علاوه‌براین، مراجع ممکن است در ناحیه‌ای که مزوتراپی در آن انجام شده است، احساس بی‌حسی داشته باشد که طی دو هفته پس از عمل کاهش می‌یابد. یکی دیگر از عوارض جانبی رایج در مزوتراپی ابرو، ایجاد کبودی، خارش و تورم در محلی است که درمان انجام شده است. کبودی معمولا در مناطقی که تزریق انجام شده باشد، ظاهر می‌شود.

برای کاهش این مشکل، ممکن است پزشک به مراجع توصیه کند که کرم‌ها یا پمادهای خاصی را روی آن ناحیه بمالد. عارضه جانبی رایج دیگر هم، ایجاد تورم در محل‌هایی است که تزریق انجام شده است و به احتمال زیاد به‌صورت برجستگی‌های کوچکی دیده می‌شود و لمس آن‌ها نباید دردناک باشد. این توده‌ها باید ظرف چند روز فروکش کنند.

مراجع ممکن است در ناحیه‌ای که مزوتراپی در آن انجام شده است، احساس بی‌حسی داشته باشد که طی دو هفته پس از عمل کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: مزوتراپی بینی؛ 

مراقبت‌های قبل و بعد از مزوتراپی ابرو

موهای ابرو درست مانند موهای روی سر هستند و در یک چرخه رشد می‌کنند. بسته به این‌که فولیکول‌های موی ابرو تا چه حد سالم باشند، ۱۲ تا ۱۶ هفته طول می‌کشد تا بیشترین پتانسیل ابرو مشاهده شود. در ادامه به توضیحاتی درباره اقدامات و مراقبت‌های قبل و بعد از مزوتراپی خواهیم پرداخت.

مراقبت‌های قبل از مزوتراپی ابرو

  • داروهای ضدانعقاد و ضدپلاکت مانند آسپرین و ایبوپروفن، ممکن است باعث خونریزی در ناحیه درمان شوند. بنابراین، بهتر است قبل از مزوتراپی ابرو از مصرف این داروها خودداری کنید.
  • 24 تا 48 ساعت قبل از مزوتراپی، الکل و قهوه مصرف نکنید.
  • برای جلوگیری از رقیق‌شدن خون، قبل از مزوتراپی از مصرف ماهی‌های چرب، سیر و دمنوش‌های گیاهی خودداری کنید.
  • اگر دارویی مصرف می‌کنید که ممکن است باعث رقیق‌شدن خون شود، لطفاً با پزشک مشورت کنید.
  • شب قبل از درمان، می‌توانید با یک اسکراب ملایم ناحیه ابروی خود را لایه‌برداری کنید تا پوست مرده از بین برود.
  • از 3 روز قبل از درمان ابرو از اصلاح، وکس‌کردن یا رنگ ابرو خودداری کنید.
  • از دو هفته قبل از مزوتراپی، برنزه نکنید.
  • 2 هفته قبل از درمان، هیچ نوع لایه‌برداری یا فیشیال صورت انجام ندهید.
  • یک ماه قبل از درمان، مصرف محصولات ویتامین Aرا قطع کنید (این ویتامین پوست را به میزان قابل توجهی نازک می‌کند).
  • 3 هفته قبل از مزوتراپی از بوتاکس استفاده نکنید (می‌تواند بر تقارن تاثیر بگذارد).
  • سعی کنید قبل از درمان، خواب خوبی داشته باشید.
  • قبل و درطول جلسه درمان، مقدار زیادی آب بنوشید. این کار به پوست اجازه می‌دهد جوهر رنگدانه را راحت‌تر بپذیرد، بدون این‌که خون رقیق شود.
  • یک صبحانه خوب در روز درمان میل کنید تا استقامتتان افزایش یابد، زیرا درمان‌هایی مانند مزوتراپی کالری زیادی می سوزانند.
  • محصولات مختلفی درطول درمان با پوست تماس پیدا می‌کنند که شامل مداد مومی، دستمال مرطوب، فیلم چسبناک، دستکش نیتریل، کرم بی‌حس‌کننده و رنگدانه‌ها می‌شود. درصورت آلرژی به هرکدام از این موارد به پزشک اطلاع دهید.
بسته به این‌که فولیکول‌های موی ابرو تا چه حد سالم باشند، ۱۲ تا ۱۶ هفته طول می‌کشد تا بیشترین پتانسیل ابرو مشاهده شود.

مراقبت‌های بعد از مزوتراپی ابرو

بلافاصله پس از عمل باید یخ روی ناحیه درمان شده گذاشته شود و ممکن است برای کاهش تورم در 48 ساعت اول نیاز به استفاده مجدد از کیسه یخ باشد.

طی 15 دقیقه تا 2 ساعت پس از درمان مقداری قرمزی، سوزش، خارش، تورم و کبودی مشاهده خواهید کرد که بین 6 تا 72 ساعت به اوج خود می‌رسد. بنابراین، بهتر است مراقبت‌های زیر را برای کاهش عوارض پس از مزوتراپی ابرو انجام دهید:

  • حداقل تا 4 ساعت پس از درمان از شستشو یا دوش‌گرفتن خودداری کنید.
  • سه بار استفاده از ژل آرنیکا در روز و طی 48 ساعت به رفع کبودی کمک می‌کند.
  • تا 24 ساعت پس از تزریق از داروهای ضدالتهاب (آسپرین، موترین و غیره) یا ویتامین E استفاده نکنید.
  • وان آب گرم، سونا، جکوزی و ماساژ تا 48 ساعت پس از درمان توصیه نمی‌شود.
  • پس از 48 ساعت، حمام یا دوش آب گرم برای کمک به بهبود توصیه می‌شود.
  • تا دو هفته پس از انجام این روش، از قرار‌گرفتن در معرض مستقیم خورشید، تخت‌های برنزه، سونا یا گرما خودداری کنید.
  • حداقل یک‌هفته پس از درمان از حمام‌کردن در دریاها، اقیانوس‌ها یا آب های آزاد (در فضای باز) خودداری کنید.
  • تا 48 ساعت پس از تزریق از هرگونه ورزش شدید (هر چیزی که باعث تعریق یا افزایش ضربان قلب شود) خودداری کنید.
  • پس از 48 ساعت، می‌توانید فعالیت‌های بدنی منظم خود را در حد تحمل از سر بگیرید.
  • اگر قرمزی یا توده کوچکی را روی ابروها تجربه کردید، چند بار در روز از کمپرس گرم استفاده کنید.
  • در 24 ساعت اول، مقدار زیادی مایعات (آب) بنوشید.
  • برای دفع سموم از طریق دستگاه گوارش، فیبر اضافی بخورید.
  • 72 ساعت پس از درمان از یک رژیم کم‌کربوهیدرات و پروتئین بالا پیروی کنید. بهترین نتایج با شیک‌های پروتئین بالا (پنج بار در روز) و یک وعده غذایی کم‌کربوهیدرات که شامل سبزیجات تازه، سبزیجات بخارپز، گوشت، ماهی و مرغ پخته شده یا آب‌پز باشد، به‌دست می‌آید.
  • از مصرف الکل، برای تسهیل دفع سموم در کبد خودداری کنید.

التهاب تا 4 هفته پس از درمان وجود خواهد داشت، اما پوست معمولا عرض چند روز پس از عمل بهبود می‌یابد.

هزینه مزوتراپی ابرو

معمولا برای درمان‌های پزشکی یا زیبایی نمی‌توان رقم خاصی تعیین کرد. درمورد مزوتراپی ابرو هم وضعیت بر همین منوال است و به‌علت این‌که میزان آسیب و ریزش ابرو یا مسائل درونی مثل سطح هورمون‌های هر فرد با دیگری متفاوت است و تعداد جلسات و مواد مصرفی نیز ممکن است متفاوت باشد، هزینه این درمان توسط پزشک و پس از ویزیت تعیین می‌شود.

اما معمولا این هزینه‌ها از 400 هزار تومان شروع شده و با توجه به نوع درمان و تجهیزات پزشکی تا 1 میلیون تومان یا بالاتر نیز می‌تواند افزایش داشته باشد.

درمورد مزوتراپی ابرو هم وضعیت بر همین منوال است و به‌علت این‌که میزان آسیب و ریزش ابرو یا مسائل درونی مثل سطح هورمون‌های هر فرد با دیگری متفاوت است

روش‌های تقویت ابرو و پیشگیری از ریزش آن

گاهی‌اوقات می‌توان با کمک راهکارهای زیر از ریزش ابرو جلوگیری کرد:

  • مقدار زیادی پروتئین بدون چربی، میوه و سبزی تازه را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.
  • راه‌هایی مانند ماساژ، یوگا، ورزش و مدیتیشن، برای آرامش و کاهش استرس پیدا کنید.
  • درمقابل میل به برداشتن بیش‌ازحد ابروها یا استفاده از مواد شیمیایی خشن روی صورت و نزدیک ابروها مقاومت کنید.
  • سعی کنید زیاد از رنگ ابرو استفاده نکنید.
  • درصورت نیاز به استفاده از رنگ ابرو، با کمی وازلین از ابروهای خود محافظت کنید.
  • با کمک ترکیبی از روغن بادام شیرین و رزماری به تقویت، رشد و حالت‌دادن به تارهای ابرو کمک کنید. این ترکیب اگر هر شب استفاده شود، باعث تغذیه و پرپشت‌شدن ابروها می‌شود.
  • استفاده از روغن نارگیل و کرچک نیز به تقویت ریشه ابرو کمک می‌کند.
روش‌های مختلفی برای مراقبت از ابرو وجود دارند که از آن جمله می‌توان به سرم‌ها، روغن‌های گیاهی، میکروبلیدینگ، کاشت و مزوتراپی ابرو اشاره نمود.

محافظت از ابروها یکی از اصول زیبایی چهره محسوب می‌شود. برخی بیماری‌ها مانند آلوپسی آره آتا، پسوریازیس، درماتیت تماسی، درماتیت سبورئیک، کچلی کرم حلقوی، مشکلات تیروئید، بیماری هانسن و اضطراب، می‌توانند باعث ریزش مو و ابرو شوند. روش‌های مختلفی برای مراقبت از ابرو وجود دارند که از آن جمله می‌توان به سرم‌ها، روغن‌های گیاهی، میکروبلیدینگ، کاشت و مزوتراپی ابرو اشاره نمود.

در مزوتراپی، موادمغذی و ویتامین‌ها با کمک سوزن‌های ظریف به فولیکول‌های ابرو تزریق می‌شوند. این روش عوارض جانبی خاصی ندارد، اما از فواید آن می‌توان افزایش اعتمادبه‌نفس، هزینه پایین، رشد موهای ضخیم‌تر، تحریک گردش خون و تحریک کلاژن‌سازی را نام برد.

منبع +++++++

نقش آلوپسی آره آتا در ریزش ابرو چیست؟

آلوپسی آره آتا یک بیماری خودایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به اشتباه، بخشی از بدن را به‌عنوان دشمن شناخته و به آن حمله می‌کند. آلوپسی آره ‌آتا فولیکول‌های مو را هدف قرار می‌دهد و تولید مو را کند یا متوقف می‌کند. انواع مختلفی از آلوپسی وجود دارد که باعث ریزش سکه‌ای، طاسی کامل، ایجاد اسکار همراه با طاسی و ریزش ابرو می‌شود. آلوپسی می‌تواند ناخن‌های دست و پا را نیز درگیر کند

آیا راهی برای جلوگیری از ریزش ابرو وجود دارد؟

وقتی ابروهای خود را برمی‌دارید، می‌کشید و با آن‌ها رفتار نادرستی دارید، در واقع به محیط و محل زندگی فولیکول آسیب می‌رسانید که می‌تواند منجربه رشد ضعیف فولیکول‌ها، ریزش زودرس مو، رشد موهای ضعیف یا مرگ فولیکول‌ها شود.

روش انجام مزوتراپی ابرو چگونه است؟

در مزوتراپی‌ها از جمله مزوتراپی ابروها، ترکیبی از مواد گوناگون مانند ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، اسید هیالورونیک، عصاره گیاهان و… به پوست تزریق می‌شود. این روش، جزو روش‌های درمان سرپایی محسوب شده و طی زمان بسیار کوتاهی در مطب توسط پزشک متخصص انجام می‌شود. گاهی برای مشاهده نتیجه بهتر و ‌داشتن ابروهایی زیباتر، 2 یا 3 جلسه مزوتراپی لازم است.

۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ۱۴ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی