بهترین ماسک برای آکنه
۸ مرداد ۱۴۰۱ ۹ دیدگاه zohre.kh

بهترین ماسک برای آکنه؛ بررسی و دستورالعمل 10 ماسک خانگی

به این مطلب امتیاز دهید

طبیعی‌ترین روش برای درمان جوش‌های پوست، استفاده از ماسک صورت است. اکثر جوش‌های آکنه که در پوست افراد ایجاد می‌شوند، از نوع جوش‌های سطحی هستند و درمان آن‌ها در خانه به‌راحتی انجام می‌گیرد. افرادی که علائم این عارضه پوستی را دارند، با انگیزه‌های مختلفی به پزشک مراجعه نمی‌کنند. بسیاری از آن‌ها به دنبال آسان‌ترین روش برای پیشگیری و درمان آکنه هستند. ماسک‌های صورت علاوه بر کاربردی که در درمان برخی از مشکلات پوستی دارند، برای پوست‌های سالم هم بسیار مفید هستند. دغدغه مردمی که به پوست‌هایشان اهمیت می‌دهند، این است که بهترین ماسک برای آکنه چیست. در ادامه، موضوع مهم ماسک صورت و ارتباط آن با سلامت پوست را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

بهترین ماسک برای آکنه چه ویژگی‌هایی دارد؟

مراقبت مستمر از پوست بدن، آن را در برابر بروز بیماری‌ها و مشکلات پیچیده محافظت می‌کند. یکی از بهترین روش‌ها برای اهمیت‌دادن به بهداشت پوست، کمک‌گرفتن از ماسک‌های طبیعی است که فواید آن توسط پزشکان معتبر دنیا تأیید شده است. اصلی‌ترین کارکرد ماسک صورت این است که پوست شما را برای مدت‌زمان طولانی مرطوب نگه می‌دارد.

ماسک‌های صورت علاوه بر کاربردی که در درمان برخی از مشکلات پوستی دارند، برای پوست‌های سالم هم بسیار مفید هستند.

در نتیجه لایه‌برداری پوست راحت‌تر انجام می‌گیرد و مواد مغذی در زمان کمتری به عمق پوست نفوذ می‌کنند. انواع جوش‌های صورت با یکدیگر تفاوت زیادی دارند و دلایل بروز آن‌ها یکسان نیست، به همین دلیل در انتخاب بهترین ماسک برای آکنه، عوامل زیادی تأثیرگذار است.

ماسک صورت برای برخی از جوش‌ها، یک راهکار درمانی و برای برخی دیگر یک تقویت موقت محسوب می‌شوند. اگر می‌خواهید از ماسک صورت برای رفع جوش‌ها استفاده کنید، شرایط پوستتان و فواید آن ماسک را بررسی کنید. پیشنهاد می‌کنیم حتماً قبل از تهیه ماسک صورت، پاسخ سؤالات زیر را بادقت بررسی کنید:

  • هدفتان از استفاده از ماسک صورت چیست؟ اگر می‌خواهید برای زیبایی بیشتر پوست سالم صورتتان از ماسک استفاده کنید یا می‌خواهید جوش‌های سطحی پوستتان را درمان کنید، نوع ماسک انتخابی شما باید متفاوت باشد.
  • پوستتان خشک است یا چرب؟ ترکیبات بعضی از ماسک‌ها حاوی مقداری ویتامین E است که استفاده زیاد از آن‌ها برای پوست‌های چرب مفید نیست و جوش آکنه را زیاد می‌کند. برخی دیگر که در ترکیباتشان ویتامین C دارند، برای پوست‌های چروک و پیر مناسب هستند؛ زیرا ویتامین C به تولید بیشتر کلاژن پوست کمک بسیاری می‌کند و در جوان‌سازی پوست بسیار مؤثر است.
  • آیا ماسک را برای درمان جوش آکنه استفاده می‌کنید؟ جوش‌های صورت به علت تجمع چربی و باکتری در روزنه‌های پوست ایجاد می‌شوند. بهترین ماسک برای آکنه بانفوذ به لایه‌های زیرین پوست، منافذ بسته شده را باز می‌کند. بهتر است برای رفع علائم جوش آکنه، از ماسک‌هایی استفاده کنید که حاوی اسید سالیسیلیک است. این اسید به‌عنوان یک ماده فعال، تحریک پوست را آرام می‌کند و بروز جوش آکنه جدید را کاهش می‌دهد.
مراقبت مستمر از پوست بدن، آن را در برابر بروز بیماری‌ها و مشکلات پیچیده محافظت می‌کند.
به پوستت جون تازه بده

ماسک‌های صورت چه فایده‌ای برای پوست دارند؟

ماسک‌های صورت مکمل‌های مفیدی هستند که در مراقبت از پوست کاربرد قابل‌توجهی دارند. مهم‌ترین ویژگی آن‌ها این است که مواد شیمیایی درون خود ندارند و با قراردادن روی صورت، موادمغذی طبیعی را به پوست منتقل می‌کنند. استفاده از ماسک صورت آرامش زیادی به شما می‌دهد.

هنگامی که ماسک طبیعی را روی صورت خود می‌گذارید، برای مدت‌زمان مشخصی کاری انجام نمی‌دهید و استرسی ندارید، همین آرامش و رفع استرس برای مدت‌زمان کوتاه، به‌سلامت پوست و موی شما کمک بسیاری می‌کند. از طرفی به علت اینکه از یک ماده برگرفته از طبیعت بهره می‌گیرید تا پوستتان زیباتر شود، تأثیر شگفت‌انگیزی در افزایش اعتمادبه‌نفس شما دارد.

خوبی این ترکیب طبیعی این است که مرد باشید یا زن، فرقی نمی‌کند و همگی می‌توانید از این محصول طبیعی استفاده کنید، فقط باید مناسب‌ترین ماسک را نسبت به شرایط خودتان انتخاب کنید. نکته قابل‌توجه در مزیت ماسک صورت این است که این ترکیب فقط برای درمان استفاده نمی‌شود و اگر پوستتان سالم است، می‌توانید برای آب‌رسانی و ارتقای زیبایی و شفافیت پوستتان از آن بهره‌مند شوید. علاوه‌بر موارد ذکر شده، ماسک‌های صورت فواید زیادی دارند که به شرح زیر هستند.

پاک‌سازی عمیق صورت

یکی از چالش‌های مراقبت از پوست این است که استفاده از محصولات آرایشی یا قرارگرفتن در محیط‌های خاص، سطح سلول‌های پوستتان را آلوده می‌کند. برای ازبین‌بردن این ناخالصی‌ها و جلوگیری از آسیب‌دیدن پوست، باید آن را پاک‌سازی کنید.

محصولات بهداشتی زیادی وجود دارند که ناخالصی‌ها، باکتری‌ها و چربی‌های پوست را پاک‌سازی و تمیز می‌کنند، اما این محصولات به لایه‌های زیرین پوست نمی‌رسند و پاک‌سازی به‌صورت عمیق انجام نمی‌گیرد. ویژگی شگفت‌انگیز ماسک‌های صورت این است که پوستتان را به‌طور عمیق پاک‌سازی می‌کنند و کثیفی‌های آن را از بین می‌برند.

یکی از چالش‌های مراقبت از پوست این است که استفاده از محصولات آرایشی یا قرارگرفتن در محیط‌های خاص، سطح سلول‌های پوستتان را آلوده می‌کند.

آبرسانی و مرطوب‌کردن پوست

اصلی‌ترین عامل زنده نگه‌داشتن پوست، رسیدن آب به آن است. پوست به علت قرارگرفتن در معرض هوا، رطوبت خود را از دست می‌دهد، سلول‌های زنده پوست کاهش می‌یابند و پوست به‌مرورزمان خشک می‌شود. قراردادن ماسک روی پوست صورت به‌عنوان یک مانع بین پوست و هوا عمل می‌کند و باعث می‌شود آبرسانی به پوست تقویت شود. در نتیجه ماسک برای آب‌رسانی به پوست صورت و بدن بسیار مفید است.

رفع لکه‌های پوست

وجود لکه و قرمزبودن پوست، یک عامل مزاحم برای زیبایی صورت است. مواد سازنده بعضی از ماسک‌های صورت دارای ویتامین c هستند که هیپرپیگمانتاسیون پوست را کاهش می‌دهند. این عمل رنگ پوست را تغییر می‌دهد، بافت آن را یکدست می‌کند و علائم پیری را از روی پوست کاهش می‌دهد.

همچنین با پاک‌سازی پوست، اکسیژن بیشتری به آن می‌رسد و گردش خون در سطح پوست افزایش می‌یابد، پوست شفاف‌تر و درخشان‌تر می‌شود و جوان به نظر می‌رسد. با ازبین‌رفتن لکه‌ها، پوست صورت نرم‌تر می‌شود و ظاهر شاداب آن حفظ می‌شود.

متعادل‌کردن چربی پوست

پوست به طور طبیعی سبوم (چربی) تولید می‌کند. اگر پوست صورتتان در تولید چربی به‌درستی عمل نمی‌کند، باید منتظر خشک‌شدن آن و بروز مشکلات پوستی باشید. یکی از راه‌های جبران کمبود سبوم پوست این است که از مواد طبیعی حاوی چربی استفاده کنید. ماسک‌های صورت که در ترکیباتشان ویتامین E دارند، ضعف این چربی را جبران می‌کنند و یک روش عالی برای کنترل چربی پوست هستند.

یکی از راه‌های جبران کمبود سبوم پوست این است که از مواد طبیعی حاوی چربی استفاده کنید.

تغذیه پوست

عادت‌های نادرست و عدم رعایت نکات بهداشتی در زندگی روزمره، باعث می‌شوند مواد غذایی موردنیاز برای تولید سلول‌های پوستی جوان‌تر تأمین نشود. ماسک‌های صورت که ترکیب اصلی آن‌ها از طبیعت گرفته شده است، ابتدا سطح پوست را پاک‌سازی می‌کنند و سپس موادمغذی موردنیاز پوست را به‌راحتی به آن می‌رسانند. تغذیه پوست توسط ماسک‌های طبیعی، در زمان کمتری انجام می‌شود و تأثیر بهتری برای جوان‌سازی پوست دارد.

بیشتر بخوانید: ماسک سیب زمینی

درمان جوش آکنه

جوش‌های صورت یک عارضه پوستی دردسرساز هستند که درمان آن‌ها نیاز به‌صرف هزینه و زمان نسبتاً زیادی دارد. یکی از روش‌های ارزان و سریع برای درمان جوش آکنه، استفاده از ماسک‌های رفع جوش صورت است. این ماسک‌ها با عملکرد بالای درمانی و پیشگیری، عوامل اصلی بروز جوش را حذف می‌کنند و با تقویت سلول‌های پوست، از ایجاد آکنه بیشتر جلوگیری می‌کنند.

10 ماسک صورت برای رفع جوش

قراردادن ماسک روی پوست صورت یک راه تضمینی برای درمان جوش نیست، اما یک روش طبیعی و آسان است که فواید زیادی برای پوست دارد. بیشتر از تأثیر ماسک برای درمان جوش، انتخاب بهترین ماسک برای آکنه مهم است که کدام ماسک را انتخاب کنید تا سازگار با پوست شما باشد و علائم آکنه را بدتر نکند.

فیس براش آیلو پرو
یک دستگاه با دو قابلیت: شستشوی پوست و ماساژ صورت

بهترین ماسک بر اساس مواد تشکیل‌دهنده آن و شرایط شما تعیین می‌شود. 10 ماسک پرطرفدار که روش درست‌کردن آن‌ها آسان است و می‌توان برای درمان خانگی جوش‌های سطحی به کار بُرد، عبارتند از:

ماسک زردچوبه از انواع بهترین ماسک برای آکنه

این ماسک که روش تهیه آن بسیار راحت است، خواص ضدباکتری و ضدالتهاب دارد و پوست را ضدعفونی می‌کند. روش ساخت ماسک زردچوبه این است که نصف قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را با 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید، سپس یک تکه پنبه را به سرکه سیب آغشته کنید و روی پوستتان بزنید و پنج دقیقه صبر کنید، در ادامه ماسک را روی پوستتان بمالید و پس از گذشت 15 تا 20 دقیقه آن را با آب گرم بشویید.

این کار را دو بار در هفته انجام دهید و از مالیدن آن در اطراف چشم خودداری کنید. برای رفع رنگ زردچوبه از روی پوست، صورتتان را با پنبه آغشته به شیر پاک کنید.

قراردادن ماسک روی پوست صورت یک راه تضمینی برای درمان جوش نیست، اما یک روش طبیعی و آسان است که فواید زیادی برای پوست دارد.

ماسک آووکادو و لیمو

خاصیت آووکادو برای تولید بیشتر کلاژن پوست است که در بازسازی سلول‌های پوست مؤثر است. طرز تهیه این ماسک به این نحو است که آووکادوی له شده را با 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و آب نصف یک عدد لیمو را به آن اضافه کنید.

ماسک را روی پوستتان قرار دهید و پس از گذشتن 10 دقیقه آن را بشویید. بهتر است این ماسک را دو بار در هفته شب‌ها انجام دهید و اگر پوستتان حساس است، مقدار آب‌لیمو را کاهش دهید.

ماسک عسل و جوش‌شیرین

خاصیت ضدالتهاب جوش‌شیرین برای آکنه مفید است. 1 قاشق غذاخوری عسل را با 1 قاشق چای‌خوری آب‌لیمو و 1 قاشق چای‌خوری جوش شیرین ترکیب کنید. ترکیب را به پوست صورتتان (به جز اطراف چشم‌ها) بمالید و پس از گذشت 15 دقیقه با آب گرم و سپس آب سرد بشویید.

ماسک سرکه سیب و خاک رُس از انواع بهترین ماسک برای آکنه

وظیفه خاک رس برای بیرون کشیدن ناخالصی‌ها از پوست است و اسیدهای طبیعی سرکه سیب، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برند. 1 قاشق غذاخوری خاک رس را با پودر 1 عدد کپسول پروبیوتیک و 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط کنید. این ماسک را روی پوست صورتتان قرار دهید و پس از گذشت 15 دقیقه با آب خنک بشویید و مرطوب‌کننده بزنید.

ماسک زغال چوب و آلوئه‌ورا

زغال چوب برای جذب روغن اضافی مفید است و آلوئه‌ورا خواص تسکین‌دهنده و ضدالتهاب دارد. ترکیب 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا و 1 قاشق غذاخوری زغال چوب را با 1 قطره اسانس درخت چای مخلوط کنید. این ماسک را به‌صورت دایره‌ای روی پوست خود بمالید. پس از گذشت 15 دقیقه آن را با آب گرم بشویید.

ماسک سیر و شیر از انواع بهترین ماسک برای آکنه

سیر یک ماده طبیعی فوق‌العاده است که بسته‌شدن منافذ را کاهش می‌دهد، باکتری‌های پوست را از بین می‌برد و التهاب جوش‌های آکنه را کم می‌کند. شیر هم در لایه‌برداری پوست نقش مهمی دارد.

طرز تهیه این ماسک قدرتمند به این نحو است که 1 حبه سیر له شده را در 1 قاشق غذاخوری آلوئه‌ورا رقیق کنید. سپس 2 قاشق غذاخوری شیر را به این ترکیب اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شوند. این ماسک را روی پوستتان قرار دهید و پس از 10 دقیقه آن را با آب گرم بشویید و پوستتان را لایه‌برداری کنید.

ماسک درخت چای و تخم‌مرغ از انواع بهترین ماسک برای آکنه

روغن درخت چای به علت خواص ضدباکتریایی که دارد، یک گزینه خوب برای درمان آکنه است. برای آماده‌سازی این ماسک، ابتدا 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا را به همراه 2 قطره روغن درخت چای و 1 عدد سفیده تخم‌مرغ مخلوط کنید و هم بزنید. این ترکیب را روی پوستتان بمالید و پس از 15 دقیقه آن را با آب بشویید.

ماسک خیار از انواع بهترین ماسک برای آکنه

خیار به علت خواص ضدالتهابی و آبرسانی که دارد، پوست را روشن می‌‌کند و برای درمان آکنه بسیار مفید است. این ماسک که روش درست‌کردن آن به‌راحتی آب خوردن است، با 1 عدد خیار پوست گرفته‌شده و 1 قاشق غذاخوری ماست یونانی تهیه می‌شود.

ابتدا خیار رنده‌شده را با ماست یونانی مخلوط کنید و سپس روی پوست صورتتان بمالید. پس از گذشت 10 دقیقه ماسک را از روی صورتتان بشویید. دقت کنید که استفاده از خیار و ماست سرد موجود در یخچال، به تسکین پوست شما کمک می‌کند.

ماسک جو دوسر و روغن آرگان از انواع بهترین ماسک برای آکنه

این ترکیب به علت اینکه قدرت تسکین‌دهندگی بالایی دارد و pH پوست را تنظیم می‌کند، گزینه خوبی برای ایجاد شفافیت در پوست و درمان آکنه است. برای درست‌کردن این ماسک، در مرحله اول 3 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر را با یک‌چهارم فنجان آب گرم آن‌قدر هم بزنید تا حالت خمیری به خود بگیرد.

سپس 1 قاشق غذاخوری روغن آرگان را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. پوست صورتتان را به‌خوبی با آب و مواد شوینده بشویید تا منافذ پوستتان باز شوند. ماسک را به‌آرامی روی پوستتان بمالید و پس از 15 دقیقه صورت خود را با حرکات دایره‌ای به‌آرامی ماساژ دهید و در نهایتاین ماسک را با یک پاک‌کننده ملایم و آب بشویید.

ماسک لیمو و توت‌فرنگی از انواع بهترین ماسک برای آکنه

توت‌فرنگی به علت داشتن خواص آنتی‌اکسیدان و ویتامین C، به کاهش التهاب و درمان آکنه کمک می‌کند. 2 عدد توت‌فرنگی بزرگ و 1 قاشق غذاخوری آب‌لیمو را به‌خوبی با یکدیگر له کنید تا مواد به‌خوبی با هم ترکیب شوند. این ماسک را روی پوستتان که از قبل تمیز کرده‌اید، قرار دهید و پس از گذشت 15 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

اگر روی پوستتان علائم جوش آکنه را می‌بینید، بهتر است بدانید مهم‌ترین نکته، تشخیص علت بروز آن است.

بیشتر بخوانید:‌ ماسک نعنا برای پوست؛ 

علل وجود جوش آکنه چیست؟

اگر روی پوستتان علائم جوش آکنه را می‌بینید، بهتر است بدانید مهم‌ترین نکته، تشخیص علت بروز آن است. اگر علت بروز این التهاب پوستی را به‌درستی بفهمید، می‌توانید متناسب با آن روش درمانی یا نوع ماسک صورت را انتخاب کنید. عدم آگاهی از دلایل و علت‌های بروز جوش صورت، هزینه‌های درمانی آن را به‌شدت افزایش می‌دهد و ریسک ایجادشدن جوش‌های بیشتر را بالا می‌برد.

تشخیص علت بروز جوش‌های سطحی تا حد زیادی راحت است و بیشتر جوش‌های سطحی علت یکسانی دارند، اما اگر جوش آکنه صورتتان بیشتر از دو یا سه عدد است و با روش‌های مراقبتی و بهداشتی درمان نمی‌شوند، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید.

علت بروز التهاب پوستی آکنه به‌طورکلی به سه دسته تقسیم می‌شود که در اکثر مواقع این سه عامل با یکدیگر باعث ایجادشدن جوش می‌شوند. سه علت اصلی بروز جوش آکنه عبارت‌اند از:

  • فعالیت بیش‌از اندازه غدد چربی و تولید سبوم زیاد
  • آلوده‌بودن محیط پوست و رشد باکتری‌ها
  • تجمع سلول‌های مرده پوست در منافذ

راه‌های درمان سریع جوش صورت چیست؟

استفاده از مواد طبیعی برای درمان جوش‌ها بسیار مفید است، اما این آسان‌ترین راه است و ممکن است صحیح‌ترین راه نباشد. اولین اقدامی که درمان جوش صورت را بسیار راحت و سریع می‌کند، این است که راه‌های جلوگیری از آن را بادقت انجام دهید تا جوش ایجاد نشود یا در صورت ایجاد شدن جوش، درمان آن سریع و با روش‌های خانگی انجام گیرد. برای اینکه درمان جوش‌های صورتتان سریع انجام شود، نکات زیر را بادقت رعایت کنید:

  • پوست صورتتان را روزانه با آب و شوینده معمولی تمیز کنید.
  • از دست‌کاری جای جوش خودداری کنید، زیرا باعث حرکت عفونت به سمت منافذ دیگر و بروز جوش‌های بیشتر می‌شود.
  • با دریافت مشاوره از پزشک متخصص، محصول طبیعی مناسب پوست‌هایتان را تهیه کنید.
  • عوامل تحریک پوست صورتتان را حذف کنید.
  • در انجام توصیه‌های پزشکی و مصرف محصولات بهداشتی افراط یا تفریط نکنید.
  • از انجام خودسرانه روش‌های درمانی خودداری کنید.
ماسک‌های صورت به علت ماهیت طبیعی‌شان، برای زیبایی و درمان عارضه‌های پوستی فواید زیادی دارند

ماسک‌های صورت به علت ماهیت طبیعی‌شان، برای زیبایی و درمان عارضه‌های پوستی فواید زیادی دارند. نوع ماسک انتخابی شما در زمان و هزینه درمان جوش آکنه بسیار مؤثر است. پیشنهاد می‌کنیم قبل از استفاده از ماسک صورت با مشاور پوستی ارتباط بگیرید و نام بهترین ماسک برای آکنه را از ایشان بپرسید.

برای انتخاب مواد موردنیاز برای ترکیب ماسک، ابتدا باید تشخیص دهید پوست شما چرب است یا خشک. سپس تشخیص دهید علت بروز جوش صورتتان چیست. با کمک مجموعه‌ای از اطلاعات درباره خودتان و فواید مواد تشکیل‌دهنده ماسک، بهترین ماسک برای آکنه را انتخاب کنید. درنهایت پیشنهاد می‌کنیم اگر تهیه ماسک صورت برایتان سخت است، از ماسک‌های آماده موجود در داروخانه‌های معتبر سراسر کشور استفاده نمایید.

منبع +++++++++

بهترین ماسک برای آکنه چه ویژگی‌هایی دارد؟

مراقبت مستمر از پوست بدن، آن را در برابر بروز بیماری‌ها و مشکلات پیچیده محافظت می‌کند. یکی از بهترین روش‌ها برای اهمیت‌دادن به بهداشت پوست، کمک‌گرفتن از ماسک‌های طبیعی است که فواید آن توسط پزشکان معتبر دنیا تأیید شده است. اصلی‌ترین کارکرد ماسک صورت این است که پوست شما را برای مدت‌زمان طولانی مرطوب نگه می‌دارد.

ماسک‌های صورت چه فایده‌ای برای پوست دارند؟

هنگامی که ماسک طبیعی را روی صورت خود می‌گذارید، برای مدت‌زمان مشخصی کاری انجام نمی‌دهید و استرسی ندارید، همین آرامش و رفع استرس برای مدت‌زمان کوتاه، به‌سلامت پوست و موی شما کمک بسیاری می‌کند. از طرفی به علت اینکه از یک ماده برگرفته از طبیعت بهره می‌گیرید تا پوستتان زیباتر شود، تأثیر شگفت‌انگیزی در افزایش اعتمادبه‌نفس شما دارد.

راه‌های درمان سریع جوش صورت چیست؟

استفاده از مواد طبیعی برای درمان جوش‌ها بسیار مفید است، اما این آسان‌ترین راه است و ممکن است صحیح‌ترین راه نباشد. اولین اقدامی که درمان جوش صورت را بسیار راحت و سریع می‌کند، این است که راه‌های جلوگیری از آن را بادقت انجام دهید تا جوش ایجاد نشود یا در صورت ایجاد شدن جوش، درمان آن سریع و با روش‌های خانگی انجام گیرد.

۸ مرداد ۱۴۰۱ ۹ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی