بوتاکس پنجه کلاغی
۸ تیر ۱۴۰۱ ۱۱ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

بوتاکس پنجه کلاغی؛ مزایا و انواع روش تزریق بوتاکس در خطوط پنجه کلاغی دور چشم

به این مطلب امتیاز دهید

چین‌وچروک و خطوط اطراف چشم، از جمله علائمی است که با افزایش سن ظاهر می‌شود. این خطوط با توجه به دلایل زیاد و نوع سبک زندگی ممکن است عمیق‌تر شوند. همان‌طور که می‌دانید این خطوط‌ اضافی پوست، روی زیبایی تاثیر زیادی دارند. به‌همین خاطر بسیاری از افراد برای ازبین‌بردن و جلوگیری از شدت آن، به دنبال اقدامات درمانی زیادی هستند. یکی از موثرترین درمان‌ها، بوتاکس پنجه کلاغی نام دارد. شما با بوتاکس خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم، می‌توانید چین‌وچروک‌های کنار چشم خود را کاهش دهید. به این شکل در کمترین زمان، با حداقل هزینه و عوارض بوتاکس پنجه کلاغی، پوستی صاف، زیبا و جوان را در اطراف چشم خود تجربه خواهید کرد. برای آشنایی با این روش درمانی، مزایا و عوارض آن و مراقبت‌های موردنیاز بعد از این درمان، با ادامه مطلب همراه باشید.

بوتاکس پنجه کلاغی چیست؟

پنجه کلاغی به‌عنوان خطوط خنده، خطوط لبخند یا خطوط کانتال جانبی نیز شناخته می‌شود. این خطوط چین‌و‌چروک‌هایی هستند که در قسمت بیرونی چشم شما ایجاد شده که هنگام لبخندزدن یا خندیدن برجسته‌تر می‌شوند و به آنها خطوط پنجه کلاغی می‌گویند، زیرا شبیه‌به پنجه‌های کلاغ بوده که در گوشه چشم شما ظاهر می‌شوند.

شما با بوتاکس خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم، می‌توانید چین‌وچروک‌های کنار چشم خود را کاهش دهید.

دلایل متعددی برای ایجاد خطوط پنجه کلاغی وجود دارد که مهم‌ترین آن، افزایش سن است. اما برخی دلایل دیگر شامل موارد زیر است:

  • ژنتیک: از نظر ارثی برخی افراد بیشتر از دیگران مستعد ایجاد چین‌و‌چروک هستند.
  • آفتاب: قرارگرفتن درمعرض نورخورشید، می‌تواند به پوست شما آسیب برساند و باعث پیری زودرس آن شود. به‌همین دلیل نیاز به بوتاکس پنجه کلاغی برای شما بیشتر خواهد بود.
  • آلودگی هوا: کثیفی، گردوغبار و سموم، می‌تواند پوست شما را زبر کرده و باعث سایش و چروک آن شود.
  • استرس: اگر موقعیت‌های پراسترس را تجربه کنید یا زمان کافی برای خود نگذارید، ممکن است پوست شما زودتر پیر شود.
  • کشش ناحیه پوست: این کار روی پوست استرس وارد می‌کند و می‌تواند آن را ضعیف و آسیب‌دیده کند.

وقتی جوان هستید، پوست شما مملو از کلاژن و آلاستین است. این دو پروتئین پوست شما را حجیم و محکم می‌کند. این پروتئین‌های طبیعی پوست با افزایش سن کاهش یافته و باعث افتادگی پوست و ایجاد چین‌و‌چروک می‌شوند.

این امر به‌ویژه در اطراف چشم‌ها، جایی که پوست شما نازک‌تر و حساس‌تر است، بیشتر بروز می‌کند. بوتاکس پنجه کلاغی یکی از رایج‌ترین راه‎کارها برای ازبین‌بردن خطوط در ناحیه اطراف چشم است.

به پوستت جون تازه بده

علائم خطوط پنجه کلاغی

ممکن است در اواخر دهه بیست و اوایل سی سالگی متوجه اولین نشانه‌های خطوط پنجه کلاغی شوید، زیرا در این سنین خطوط کم‌رنگ و نازک در اطراف چشم‌ها ظاهر می‌شوند. با گذشت زمان، این خطوط به‌تدریج عمیق‌تر شده و به‌طور فزاینده‌ای قابل مشاهده می‌شوند.

این روال تا جایی ادامه می‌یابد که چین‌وچروک‌ها، ظاهر پنجه کلاغی به‌خود می‌گیرند. برای جلوگیری از عمیق‌شدن این خطوط، روش‌های درمانی و مراقبتی زیادی وجود دارد که مهم‌ترین آن بوتاکس پنجه کلاغی است.

آیا تزریق بوتاکس برای درمان خطوط پنجه کلاغی موثر است؟

بوتاکس پنجه کلاغی یک درمان آرامش‌بخش برای عضلات است. این روش درمان چین‌وچروک اطراف چشم، با متوقف‌کردن سیگنال‌های عصبی از رسیدن به ماهیچه‌ها عمل می‌کنند تا توانایی منقبض‌شدن خود را از دست بدهند. هنگامی که از این تزریق برای خطوط پنجه کلاغی استفاده می‌کنید، ماهیچه‌های اطراف گوشه‌چشم شما شل شده، بنابراین پوست شما صاف می‌شود. این اثرات ممکن است به‌خصوص در هنگام خنده قابل توجه باشد.

این روش درمان چین‌وچروک اطراف چشم، با متوقف‌کردن سیگنال‌های عصبی از رسیدن به ماهیچه‌ها عمل می‌کنند

این روش بسیار مفید و موثر بوده و به‌طور کلی، حدود سه روز طول می‌کشد تا تزریق بوتاکس پنجه کلاغی، نتایج قابل توجهی اطراف چشم شما ایجاد کند. ماهیچه‌های اطراف چشم شما ممکن است پس از چند روز شروع به شل‌شدن کنند. نتایج معمولاً سه تا چهار ماه باقی می‌ماند. برای حفظ صافی اطراف چشم، باید هر چند ماه یکبار برای تزریقات بعدی به پزشک مراجعه کنید.

مزایای تزریق بوتاکس برای درمان خطوط پنجه کلاغی

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، بوتاکس یک روش درمانی موثر برای کاهش و تعدیل خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم است. این یک درمان موقت و دوره‌ای با استفاده از موادطبیعی ایمن محسوب می‌شود.

با بوتاکس صرفا عضلات ناحیه موردنظر شل شده و میزان تحرک آن برای جلوگیری از عمیق شدن چروک‌های پوستی کاهش می‌یابد. شما در کمتر از چند روز اثربخشی بوتاکس پنجه کلاغی و مزایای تزریق بوتاکس برای درمان خطوط پنجه کلاغی را مشاهده خواهید کرد. برخی از مهم‌ترین این مزایا شامل موارد زیر است:

  • صاف و جوان شدن پوست، با استفاده از روشی ساده، بدون ریسک و عوارض جدی
  • رسیدن‌به بهترین و مناسب‌ترین نتیجه درمانی در کمتر از چند ساعت
  • کمک‌به ازبین‌بردن چروک‌های اطراف چشم
  • کمک‌به جلوگیری از ایجاد و تشدید چروک‌های پوستی
  • رسیدن‌به پوستی صاف، زیبا و جوان، با صرف کمترین هزینه نسبت‌به دیگر درمان‌های پزشکی
  • دوران محدود نقاهت بوتاکس پنجه کلاغی و امکان انجام کارهای روال روزمره زندگی بعد از تزریق

نحوه تزریق بوتاکس پنجه کلاغی

بوتاکس پنجه کلاغی اطراف چشم شما و با سوزن‌های بسیار ظریف و کوچک تزریق می‌شود. یک پزشک باتجربه می‌تواند درد، تورم و کبودی ناشی از این تزریق‌ها را به‌حداقل برساند. از آنجایی که خطوط پنجه کلاغی شامل ناحیه کوچکی اطراف چشم است، خود درمان فقط چند دقیقه طول می‌کشد.

این درمان را می‌توان با سایر روش‌های درمانی ترکیب کرد و می‌توان آن را در همان روز با بوتاکس برای سایر نواحی صورت، از جمله خطوط اخم و سایر چین‌و‌چروک‌ها انجام داد. نشانه‌های تزریق ضعیف بوتاکس پنجه کلاغی عبارتند از:

  • محل تزریق با بقیه صورت تعادل ندارد.
  • محل تزریق با ناحیه زیرچشم تعادل ندارد.
از آنجایی که خطوط پنجه کلاغی شامل ناحیه کوچکی اطراف چشم است، خود درمان فقط چند دقیقه طول می‌کشد.

مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس پنجه کلاغی

در اینجا کارهایی که می‌توانید برای اطمینان از بهبودی سریع و بدون درد انجام دهید، آورده شده است:

 صورت خود را به‌آرامی حرکت دهید

 برای کمک به جابجایی بوتاکس پنجه کلاغی در عضلات و کاهش خطر جابجایی آن، نواحی تحت درمان را در اولین ساعات پس از آن به آرامی حرکت دهید. همچنین برخی تمرین‌ها را بدون زیاده‌روی انجام دهید. برخی از حالات صورت را تمرین کنید، ابروهای خود را بالا ببرید و لبخند بزنید تا عضلات تحت درمان، احساس سفتی نکنند.

 روی مناطق تحت تزریق فشار وارد نکنید

 در 24 ساعت اول باید سعی کنید تا حدامکان در محل‌های تزریق فشار ایجاد نکنید. برای به‌حداقل رساندن فشار روی مناطق حساس ناشی از بوتاکش پنجه کلاغی، از موارد زیر اجتناب کنید:

  • خوابیدن روی صورت
  • ماساژهای صورت
  • فشاردادن یا مالش خیلی شدید
  • پوشیدن کلاه یا سربند

 دوری از این موارد، خطر انتقال محلول به ناحیه ناخواسته صورت شما، به‌خصوص به سمت چشم‌ها را کاهش می‌دهد.

در 24 ساعت اول باید سعی کنید تا حدامکان در محل‌های تزریق فشار ایجاد نکنید.

از انجام فعالیت‌‌های شدید اجتناب کنید

توجه داشته باشید افزایش فشارخون می‌تواند باعث ایجاد کبودی و تورم در ساعات اولیه بعد از درمان شود. به‌عنوان بخشی از مراقبت‌های بعد از بوتاکس پنجه کلاغی، از فعالیت‌های شدید، درازکشیدن و ماندن در محیط های بسیار گرم مانند سونا برای حداقل سه ساعت خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: شستن صورت بعد از بوتاکس؛

مصرف الکل و سایر داروهای رقیق‌کننده خون را محدود کنید

 الکل و رقیق‌کننده‌های خون می‌توانند صورت شما را در 24 ساعت اول پس از تزریق، مستعد کبودی کنند. اگر بعد از بوتاکس پنجه کلاغی، مقداری حساسیت یا سردرد خفیف را تجربه کردید، از پزشک خود در مورد مسکن‌های بدون نسخه‌ای که می‌توانند بدون رقیق‌شدن خون درد شما را تسکین دهند، مشورت بگیرید.

مراقبت‌های بعد از بوتاکس پنجه کلاغی ممکن است ساده باشد، اما بخشی جدایی‌ناپذیر از بهبودی شما است. پیروی از این چند مرحله آسان به اطمینان شما برای رسیدن‌به بهترین نتیجه که همان داشتن پوستی شاداب‌تر و جوان‌تر است، کمک می‌کند.

آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

عوارض و خطرات بوتاکس خطوط پنجه کلاغی چشم چیست؟

بوتاکس برای بسیاری از افراد مبتلا‌به خطوط پنجه کلاغی، به‌دلیل اثربخشی و زمان بهبودی کوتاه، مناسب‌ترین گزینه به‌نظر می‌رسد. اگرچه ممکن است برخی عوارض جانبی محدود را در این درمان تجربه کنید، اما باید بدانید خطرات جدی‌تر بسیار نادر هستند. توصیه می‌شود قبل از درمان بوتاکس پنجه کلاغی، با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی و پزشک خود در مورد انجام آن صحبت کنید.

به‌طور کلی، عوارض جانبی خفیف تا متوسط در اکثر افرادی که از بوتاکس برای ازبین‌بردن خطوط پنجه کلاغی استفاده می‌کنند، گزارش شده است. ممکن است بعد از تزریق بوتاکس، متوجه کمی قرمزی، تورم و کبودی‌های کوچک اطراف چشم خود شوید. چنین اثراتی به این دلیل رخ می‌دهد که پزشک شما بوتاکس را در عضلات اطراف چشم تزریق می‌کند.

این عوارض بوتاکس پنجه طلایی طبیعی است، اما باید توجه داشته باشید شما نباید التهاب گسترده را تجربه کنید. سایر عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

  • تجمع بیش‌ازحد اشک در چشمان شما
  • خشکی پوست (به‌خصوص در اطراف محل تزریق)
  • افتادگی پلک
  • ابروهای کج
  • سردرد
چنین اثراتی به این دلیل رخ می‌دهد که پزشک شما بوتاکس را در عضلات اطراف چشم تزریق می‌کند.

اگر هر یک از عوارض نادر اما جدی زیر را تجربه کردید، فوراً به‌دنبال کمک پزشکی باشید:

  • ضعف ماهیچه که از صورت شما شروع می‌شود و به بدن شما سرایت می‌کند.
  • مشکلات کنترل مثانه
  • مشکل در تنفس
  • از دست‌دادن قدرت گفتار یا بینایی
  • مشکلات بلع غذا و نوشیدنی

چگونه خطوط پنجه کلاغی را پنهان کنیم؟

باید بدانید که درمان بوتاکس پنجه کلاغی برای چین‌وچروک‌های خیلی عمیق، درمان قطعی نیست و صرفا برای کاهش و جلوگیری از عمیق شدن این خطوط بسیار عمیق کاربرد دارد. همان‌طور که می‌دانید پنهان‌کردن خطوط پنجه کلاغی سخت است، اما در اینجا چند نکته وجود دارد:

  • صبح و شب قبل از آرایش از کرم مرطوب‌کننده دورچشم استفاده کنید.
  • سعی کنید از پرایمر مبتنی‌بر سیلیکون برای پرکردن خطوط عمیق چین‌وچروک‌های خود استفاده کرده و ظاهری صاف‌تر ایجاد کنید.
  • کانسیلر و کرم پودر را به‌درستی استفاده کنید.
  • آرایش سنگین چین‌وچروک را برجسته‌تر می‌کند.
  • یک فونداسیون با پوشش سبک تا متوسط ​​یا یک مومیایی زیبایی را امتحان کنید.
  • اگر وقت ندارید یک فونداسیون جدید تهیه کنید، سعی کنید فونداسیون فعلی خود را با یک اسفنج مرطوب استفاده کنید. برای پوششی سبک و بی‌عیب، آن را به‌خوبی باهم مخلوط کنید.
  • از پودر شل روی خطوط پنجه کلاغی خود استفاده نکنید، زیرا می‌تواند در چین‌وچروک‌های شما بنشیند.
  • با حذف مژه مصنوعی، سایه چشم براق و خط چشم مایع، توجه را از چشمان خود دور کنید. به‌جای آن، از یک هایلایتر روی گونه‌های خود و یک رژ لب دراماتیک استفاده کنید.
درمان بوتاکس پنجه کلاغی برای چین‌وچروک‌های خیلی عمیق، درمان قطعی نیست

راه‌های جلوگیری از خطوط پنجه کلاغی

خطوط پنجه کلاغی بخشی طبیعی از افزایش سن است، اما کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای محدودکردن و جلوگیری از تشدید این چین‌و‌چروک‌ها و کاهش سرعت رشد آنها انجام دهید. این موارد درکنار درمان بوتاکس پنجه کلاغی، در داشتن پوستی شفاف، صاف و زیبا به شما کمک می‌کند.

  • قرارگرفتن دربرابر نورخورشید را محدود کنید.
  • هنگامی که درمعرض نورخورشید هستید، حتی برای مدت کوتاهی، از کرم ضدآفتاب با فاکتور محافظت از آفتاب (SPF) 30 یا بیشتر استفاده کنید.
  • از کلاه و عینک آفتابی دربرابر آفتاب استفاده کنید.
  • روزانه از ضدآفتاب استفاده کنید.
  • یک مرطوب‌کننده یا کرم پودر با SPF 15+ را امتحان کنید.
  • غذای سالم بخورید. رژیم غذایی حاوی میوه‌های تازه، سبزیجات، غلات کامل و روغن‌های سالم می‌تواند از پوست شما دربرابر آسیب‌های ناشی‌از رادیکال‌های آزاد محافظت کند.
  • ورزش کنید. ورزش روزانه باعث حرکت جریان خون شده و اکسیژن کافی را به پوست می‌رساند.
  • از عینک آفتابی پلاریزه استفاده کنید.
  • دورچشم را با سایه‌های بزرگ ضدآفتاب محافظت کنید.
  • سیگار کشیدن را ترک کنید. سیگار باعث تولید رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود که باعث ایجاد چروک‌ها پوستی و پیری زودرس آن می‌شود.
  • هرگز از تخت‌های برنزه‌کننده استفاده نکنید.
  • از مرطوب‌کننده‌ها و کرم‌های دورچشم حاوی کلاژن و آنتی‌اکسیدان‌ها، مانند ویتامین C استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بوتاکس چیست؟

هزینه تزریق بوتاکس برای از بین‌بردن خطوط پنجه کلاغی چقدر است؟

آنچه شما برای درمان بوتاکس پنجه کلاغی پرداخت خواهید کرد، براساس تعداد واحدهای موردنیاز برای چروک‌های شما محاسبه می‌شود. همچنین توجه داشته باشید هزینه شما بسته‌به محل زندگی، کلینیک انتخابی، نوع برند مواد تزریق شده و تعداد واحدهای دریافتی (میزان مواد مورد تزریق) متفاوت خواهد بود.

توجه داشته باشید بیمه، کمک هزینه بوتاکس پنجه کلاغی را پوشش نمی‌دهد، زیرا این یک درمان پزشکی درنظر گرفته نمی‌شود، بلکه یک درمان آرایشی انتخابی است.

خطوط و چروک‌های پنجه کلاغی، یکی از رایج‌ترین نگرانی‌ها برای داشتن پوستی صاف و جوان است. این خطوط که به‌شکل پنجه کلاغ کنار چشم وجود دارد، با خندیدن و لبخندزدن بیشتر نمایان می‌شوند. بسیاری از افراد برای درمان این خطوط اقدام می‌کنند و از سوی پزشک، راه‌های درمانی مختلفی به آن‌ها پیشنهاد می‌شود.

از رایج‌ترین درمان‌ها برای این نوع چروک‌ها، بوتاکس پنجه کلاغی است. با استفاده از بوتاکس می‌توانید خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم خود را به‌راحتی تعدیل کرده یا کاهش دهید. توصیه می‌شود برای افزایش اثربخشی این درمان، حتما مراقبت‌های بعد از بوتاکس اطراف چشم را رعایت کرده و دستورالعمل‌های پزشک خود را انجام دهید. همچنین توصیه می‌شود برای بوتاکس پنجه کلاغی حتما به مراکز درمانی معتبر مراجعه کنید.

منبع +++++++

بوتاکس پنجه کلاغی چیست؟

پنجه کلاغی به‌عنوان خطوط خنده، خطوط لبخند یا خطوط کانتال جانبی نیز شناخته می‌شود. این خطوط چین‌و‌چروک‌هایی هستند که در قسمت بیرونی چشم شما ایجاد شده که هنگام لبخندزدن یا خندیدن برجسته‌تر می‌شوند و به آنها خطوط پنجه کلاغی می‌گویند، زیرا شبیه‌به پنجه‌های کلاغ بوده که در گوشه چشم شما ظاهر می‌شوند.

آیا تزریق بوتاکس برای درمان خطوط پنجه کلاغی موثر است؟

بوتاکس پنجه کلاغی یک درمان آرامش‌بخش برای عضلات است. این روش درمان چین‌وچروک اطراف چشم، با متوقف‌کردن سیگنال‌های عصبی از رسیدن به ماهیچه‌ها عمل می‌کنند تا توانایی منقبض‌شدن خود را از دست بدهند. هنگامی که از این تزریق برای خطوط پنجه کلاغی استفاده می‌کنید، ماهیچه‌های اطراف گوشه‌چشم شما شل شده، بنابراین پوست شما صاف می‌شود. این اثرات ممکن است به‌خصوص در هنگام خنده قابل توجه باشد.

راه‌های جلوگیری از خطوط پنجه کلاغی چیست؟

1. از کلاه و عینک آفتابی دربرابر آفتاب استفاده کنید. 2. روزانه از ضدآفتاب استفاده کنید. 3. یک مرطوب‌کننده یا کرم پودر با SPF 15+ را امتحان کنید. 4. غذای سالم بخورید. 5. رژیم غذایی حاوی میوه‌های تازه، سبزیجات، غلات کامل و روغن‌های سالم می‌تواند از پوست شما دربرابر آسیب‌های ناشی‌از رادیکال‌های آزاد محافظت کند. 6. ورزش کنید.

۸ تیر ۱۴۰۱ ۱۱ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی