درمان موی زائد صورت
۱ تیر ۱۴۰۱ ۱۱ دیدگاه zohre.kh

درمان موی زائد صورت؛ همه روش‌های رفع موی زائد از پوست صورت

به این مطلب امتیاز دهید

رشد موی زائد می‌تواند در نتیجه مسائل ژنتیکی، اختلالات غدد، تنبلی تخمدان، رشد تومورها، بهم ریختن تعادل سطوح هورمون‌ها و… باشد. مشخصا این عارضه برای زنان بسیار ناخوشایند است و به‌محض مشاهده این موها درصدد رفع آن برمی‌آیند. روش‌های متنوعی مانند دارودرمانی، اپیلاسیون، شیو و… وجود دارد که می‌توانند به‌شکل موقتی شما را از شر این موهای زائد خلاص کنند. یکی دیگر از راه‌های تاییدشده و جواب‌داده، درمان موی زائد صورت با الکترولیز است. در ادامه با ما همراه باشید تا درمورد راه‌های درمان موی زائد صورت، خصوصا الکترولیز اطلاعاتی به شما بدهیم.

آن‌چه خواهید خواند...

الکترولیز

ابتدا باید بدانید الکترولیز چیست. الکترولیز موهای زائد، تنها روش درمانی است که توسط FDA به‌عنوان روش دائمی جهت از بین موهای زائد تأیید شده است. در این روش برای کسب بهترین نتیجه، نیازبه انجام چندین جلسه است و باید طول دوران درمان را برای رفع همیشگی موهای زائد تکمیل کرد.

روش‌های متنوعی مانند دارودرمانی، اپیلاسیون، شیو و… وجود دارد که می‌توانند به‌شکل موقتی شما را از شر این موهای زائد خلاص کنند.

البته که الکترولیز صرفاً یک روش درمانی برای خانم‌ها محسوب نمی‌شود، بلکه آقایان نیز می‌توانند حتی با وجود تیره‌تربودن و زمخت‌تربودن موهایشان از آن بهره ببرند. گفتیم که الکترولیز تنها روش درمانی دائمی موهای زائد است و دیگر روش‌های درمانی، مانند کرم‌های موضعی، لیزر، اپیلاسیون، شیو‌کردن و…، به‌عنوان روش‌های درمانی موقت یا نیمه‌موقت استفاده می‌شوند.

شما ممکن است با استفاده از دیگر روش‌های از بین‌برنده موهای زائد شاهد کاهش رشد موهایتان باشید، اما الکترولیز تنها روش درمانی است که برای همیشه موهای زائد شما را از بین خواهد برد. اگرچه برای دستیابی به هدف ازبین‌رفتن دائمی موها نیاز به زمان خواهید داشت.

الکترولیز توسط یک متخصص مجرب در کلینیک رسمی انجام می‌شود و طی آن یک سوزن یا میله نازک در داخل فولیکول‌ موی شما قرار گرفته و سپس یک جریان الکتریکی به آن وارد می‌شود. نتیجه این اتفاق، تخریب فولیکول مو خواهد بود. تخریب فولیکول مو فقط در یک باز زمانی خاص از سیکل رشد مو که فاز آناژن نام دارد، امکان‌پذیر است.

بنابراین شما برای حصول نتیجه از این درمان باید چندین جلسه درمانی را به‌شکل متوالی انجام دهید. تعداد جلسات مورد نیاز جهت مؤثر بودن این روش به سطح ناحیه درمانی، تراکم موها در آن ناحیه، سطح هورمون‌ها، ژنتیک، سلامتی و هر مسئله پزشکی که بیمار ممکن است با آن درگیر باشد، بستگی دارد.

به پوستت جون تازه بده

کدام بخش‌های بدن را می‌توان با الکترولیز درمان کرد؟

ناحیه مورد درمان در الکترولیز می‌تواند یک ناحیه باریک مثل ابروها یا هر ناحیه دیگری باشد. شما می‌توانید حتی برای نواحی حساس لب بالایی که اصولا هنگام انجام اپیلاسیون دچار سوزش و التهاب می‌شود و یا در جایی که موهای سفید باعث تغییر رنگ پوست شما شده است، از الکترولیز استفاده کنید.

علاوه‌براین‌ها شما می‌توانید از این روش در ناحیه چانه یا خط فک که محل رویش موهای تیره و ضخیم است، بهره بگیرید. اگرچه موهای این ناحیه اغلب به‌دلیل مسائل ژنتیکی یا هورمونی به‌وجود آمده‌اند و در صورت درمان مشکل داخلی که منشا این عارضه است، از بین می‌روند؛

بااین‌حال الکترولیز می‌تواند یک روش درمانی مکمل و البته همیشگی باشد، الکترولیز قادر است برای اصلاح موی زائد ناحیه خط ریش‌ها هم استفاده شود. درحقیقت به‌جز نواحی بینی و گوش، از روش درمانی الکترولیز می‌توان جهت ازبین‌بردن موهای زائد صورت بهره برد، زیرا انجام الکترولیز روی هر نوع پوست مخاطی خلاف قوانین بوده و نواحی گوش و بینی از این دسته هستند.

نواحی دارای خال‌های گوشتی سیاه هم جز بخش‌های ممنوعه است و بهتر است الکترولیز برای موهای زائد آن ناحیه استفاده نشود، مگر اینکه بیمار رضایتنامه کتبی به پزشک خود بدهد.

بیشتر بخوانید: علت موی زائد صورت خانم‌ها چیست؟

مزایای الکترولیز برای ازبین‌بردن موهای زائد صورت

الکترولیز برای از بین بردن دائمی موهای زائد صورت مزایای بسیار زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این روش درمانی بهترین آمار موفقیت در میان دیگر روش‌های رفع موهای زائد را دارد. وقتی پای خلاص‌شدن از شر موهای زائد به‌شکل دائمی در میان باشد، این الکترولیز است که بهترین نتیجه را خواهد داشت.
  • از این روش می‌توان در انواع مختلفی از پوست و مو استفاده کرد. در این روش برخلاف لیزر درمانی، رنگ‌دانه‌های مو مورد تهاجم و آسیب‌دیدن قرار نمی‌گیرد و تنها به فولیکول‌های مولد مو حمله می‌شود. افرادی که به هر دلیلی داوطلب خوبی برای انجام لیزر درمانی نباشند، می‌توانند از روش الکترولیز بدون هیچ‌گونه محدودیتی استفاده کنند.
  • با حذف هزینه‌هایی که درطول عمر صرف محصولات از بین‌برنده موقتی موهای زائد می‌شوند، از هزینه‌های کلی زندگی کاسته می‌شود.
  • این روش برخلاف دیگر روش‌های درمان موی زائد صورت در نواحی کوچک‌تر صورت مثل ابروها هم به‌خوبی عمل می‌کند.
این روش برخلاف دیگر روش‌های درمان موی زائد صورت در نواحی کوچک‌تر صورت مثل ابروها هم به‌خوبی عمل می‌کند.

مراقبت‌های پیش از انجام الکترولیز

برخی نکات و مراقبت‌هایی وجود دارد که باید پیش از انجام الکترولیز درنظر گرفته شود. این مراقبت‌ها عبارتند از:

  • برای گرفتن بهترین نتیجه از الکترولیز، شما باید مقاومت خود را تا آستانه درد بالا برده و تا سر حد آن اجازه انجام عمل را بدهید.
  • طی انجام این درمان، باید تا جایی که امکان دارد آرامش خود را حفظ کنید.
  • زمانی از روز را برای الکترولیز انتخاب کنید که حال عمومی و روحی خوبی دارید. این مهم است که هنگام انجام الکترولیز سرحال باشید و خستگی خاصی احساس نکنید.
  • توصیه می‌کنیم در روز انجام الکترولیز تا جایی که ممکن است استرس و اضطراب را از خود دور کنید.
  • رژیم غذایی شما می‌‌تواند فعالیت درمانی شما را تحت‌تأثیر قرار دهد. بنابراین بهتر است در روزِ انجام الکترولیز از مصرف محرک‌هایی مانند شکلات، کافئین و یا شکر خودداری نمایید.
  • از قرارگرفتن درمعرض تابش نور خورشید حداقل تا ۴۸ ساعت پیش از انجام عمل خودداری کرده تا از انبساط عروق خونی خود جلوگیری کنید.
  • روز پیش از انجام عمل، روز عمل و روز پس از انجام الکترولیز، مصرف آب بالایی داشته باشید. درمان فولیکول‌های کم آب مشکل‌تر و حساس‌تر است و همچنین هیدراته بودن بدن شما به پوست شما کمک می‌کند تا روند بهبودش سریع‌تر شود.
  • برخی از افراد فکر می‌کنند مصرف یک مسکن ساده ۳۰ دقیقه پیش از زمان انجام الکترولیز می‌تواند روند عمل را برایشان آسان‌تر کند.
  • Retin A ، Tazorac یا هر ویتامین A دیگری را بهتر است حداقل یک هفته پیش از انجام الکترولیز مصرف نکنید.
  • توصیه می‌شود مصرف قرص آکوتان را حداقل ۶ ماه پیش از الکترولیز متوقف کنید.
  • برخی افراد معتقدند یک وعده غذایی مناسب پیش از انجام درمان می‌تواند حال بهتری پس از انجام درمان به شما بدهد.

روش‌های درمان موی زائد صورت با الکترولیز

همان‌طور که گفتیم در روش درمانی الکترولیز، یک جریان الکتریکی به‌وسیله یک سوزن بسیار ظریف و نازک یا یک میله فلزی به داخل فولیکول‌های هر مو فرستاده شده و آن‌ها را تخریب می‌کند. انجام این روش درمانی به سه شکل کلی امکان‌پذیر است:

  • درمان الکترولیز به روش گالوانیک
  • درمان الکترولیز به روش ترمولیز
  • درمان ترکیبی

درمان موی زائد صورت با روش الکترولیز گالوانیک

در سطوح بالاتر روش گالوانیک الکترولیز از فرستادن یک جریان الکتریکی به فولیکول‌های مو استفاده می‌کنند. پزشک متخصص این کار را با قرار دادن یک سوزن بسیار نازک و ظریف در داخل مو و ایجاد یک جریان الکتریکی کوتاه و انفجاری انجام می‌دهد.

این جریان الکتریکی باعث بروز یک عکس‌العمل آنی در حلال آب نمکی موجود در ریشه فولیکول مو می‌شود و نتیجه این امر، تجزیه و تخریب فولیکول رشد مو خواهد بود. الکترولیز گالولنیک روی هر فولیکول مو به‌شکل جداگانه‌ای عمل می‌کند و به‌همین‌دلیل است که این فرآیند خصوصا برای درمان نواحی گسترده‌تر با تراکم بالاتر مو کمی وقت‌گیر است و دقت بالایی نیاز دارد.

الکترولیز گالوانیک یکی از موثرترین روش‌های درمان موی زائد صورت است و آمار این گزاره را با نرخ موفقیت ۸۰ درصدی (۸۰درصد موهای زائد به‌شکل دائمی از بین می‌روند) اثبات می‌کند. این روش امروزه یکی از در دسترس‌ترین روش‌های درمانی است که توسط FDA نیز تایید شده است.

فیس براش آیلو کیوت اسکین یاسی
فیس براش سیلیکونی آیلو یه هدیهٔ متفاوت برای یه آدم متفاوت

درمان موی زائد صورت با روش الکترولیز ترمولیز

این فرایند نیز همچون فرایند گالوانیک با استفاده از فرستادن امواج رادیویی با فرکانس بالا به فولیکول‌های مو انجام می‌شود و از این‌جهت مشابه همان روش است.

با این تفاوت که جریان الکتریکی در این روش به‌شکل متناوب به پایه فولیکول مو اعمال می‌شود. بنابراین این شکل تناوبی ارسال باعث می‌شود سلول‌ها تا نقطه تخریب (الکترو- انعقاد) کاملا گرم شوند. این در مقابل روش گالوانیک است که فرستنده‌ها به‌شکل انفجاری و کوتاه در پایه فولیکول‌های مو اعمال می‌شوند.

محدودیت اصلی روش ترمولیز این است که این روش برای همه انواع موها مناسب نبوده و عمدتاً برای موهایی که ریشه سطحی دارند، مناسب است. به‌شکل معمول هم این روش نرخ موفقیت ۱۰ تا ۱۵ درصدی دارد.

درمان موی زائد صورت با روش الکترولیز ترکیبی

در دو بخش‌ قبلی، درمان به روش گالوانیک و ترمولیز را شرح دادیم. برای برخی افراد با نظر پزشک متخصص نیاز است که رفع موهای زائد با الکترولیز به‌شکل ترکیبی انجام شود و درصد موفقیت در رفع آن‌ها بالاتر رود. این اقدام به نظر پزشک، جنس موهای زائد، ناحیه درمانی، تراکم و… بستگی دارد

این فرایند نیز همچون فرایند گالوانیک با استفاده از فرستادن امواج رادیویی با فرکانس بالا به فولیکول‌های مو انجام می‌شود و از این‌جهت مشابه همان روش است

بیشتر بخوانید: موهای زائد بینی و دردسرهای از بین بردن آن

اقدامات پس از انجام الکترولیز

برای کسب بهترین نتیجه از این روش درمانی، لازم است برخی اقدامات را به‌عنوان اقدامات مراقبتی پس از جراحی مد نظر داشته باشید. این اقدامات مراقبتی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • به هیچ عنوان نباید ناحیه مورد درمان را لمس کرده و بخارانید.
  • برای ۲۴ ساعت پس از انجام عمل، توصیه می‌شود از شستن و یا استفاده‌کردن از لوازم ارایشی در محل درمان اجتناب نمایید. حتی شستن با صابون معمولی نیز منجر به سوزش، التهاب و بروز عفونت‌های احتمالی می‌شود.
  • در شب بعد از انجام الکترولیز، در ناحیه درمان‌شده از پماد یا کرم آنتی باکتریالی که پزشکتان تجویز کرده است، استفاده کنید.
  • از مصرف عطر یا محصولاتی که در ترکیباتشان الکل دارند در محل درمان بپرهیزید. این محصولات باعث خشکی و حساسیت بیشتر پوست شما می‌شود.
  • تا ۷۲ ساعت پس از الکترولیز، از قرارگرفتن درمعرض تابش خورشید اجتناب نمایید. نور خورشید باعث ایجاد نقاط و لک‌های حاوی رنگ‌دانه قهوه‌ای روی پوست شما می‌شود.
  • حداقل در ۴۸ ساعت اولیه پس از الکترولیز، از شنا‌کردن در استخرهای کلردار خودداری کنید.
  • در صورتی که نواحی زیر گردن خود را درمان کرده‌اید، باید از فعالیت‌هایی که موجب تعریقتان می‌شود اجتناب کنید؛ چرا که عرق‌کردن می‌تواند باعث ورود باکتری به فولیکول‌های باز موهای شما شده و عفونت‌هایی جزئی در پی داشته باشد.
  • اگر شاهد پوست‌پوست‌شدن ناحیه درمان شدید، به هیچ وجه نباید آن‌ها را با ناخن‌های خود جدا کنید. این کار باعث زخم‌شدن پوستتان خواهد شد. اجازه دهید این پوسته‌های کوچک به‌شکل طبیعی جدا شوند.
  • تا زمان انجام جلسه بعدی درمانی، از موچین برای کندن موها استفاده نکنید.

مشاهده نتایج انجام الکترولیز

نتایج اولیه حاصل از این روش درمانی، به‌طور متوسط بین ۶ تا ۱۸ ماه پس از انجام جلسات ابتدایی حاصل می‌شود. لیزر درمانی روی موهای زائدی که رنگ روشن‌تری دارند عمل نمی‌کند؛ اما این روش درمانی فارغ از اینکه موهای بدن شما چه ضخامت یا چه رنگی دارند، عمل کرده و نتایج را پس از مدتی‌ به شما نشان می‌دهد.

برای گرفتن بهترین نتایج و مشاهده نتیجه نهایی، درمان‌های چندگانه و مداوم نیاز خواهد بود. شما باید به درمان خود پایبند باشید و تمام جلسات درمانی که پزشک متخصص برایتان تعیین می‌کند را انجام دهید. تنها در این صورت می‌توانید نتیجه درمان خود را ببینید.

خطرات و عوارض جانبی انجام الکترولیز

بروز عوارض جانبی، جزئی رایج از روش‌های درمانی است، اما مشخصا آن‌ها تا یک روز پس از انجام عمل رفع می‌شوند. رایج‌ترین عوارض این درمان، قرمز‌شدن ملایم به‌دلیل سوختن جزئی پوست است. اطمینان داشته باشید درد و تورم پس از الکترولیز در کیس‌های درمانی به‌ندرت اتفاق می‌افتد.

توجه داشته باشید فولیکول‌های خمیده می‌توانند کار الکترولیز مو را سخت‌تر کرده و روند درمان را کندتر کنند. اپیلاسیون یا استفاده از روش‌های رفع موقتی موهای زائد می‌تواند فولیکول مو را دچار خمیدگی یا تغییر شکل کرده و کار نفوذ سوزن به ریشه مو را مشکل‌تر کند.

اپیلاسیون یا استفاده از روش‌های رفع موقتی موهای زائد می‌تواند فولیکول مو را دچار خمیدگی یا تغییر شکل کرده و کار نفوذ سوزن به ریشه مو را مشکل‌تر کند.

هزینه درمان موی زائد صورت با الکترولیز

هزینه‌ای که شما قرار است برای درمان موهای زائد خود پرداخت کنید، به فاکتورهای مختلفی مانند اندازه ناحیه تحت درمان، تراکم موها، جنس موها، تعداد جلساتی که باید انجام دهید، مراقبت و نگهداری بعد از درمان شما بستگی دارد. برخی از پزشکان هزینه درمان را به‌شکل ساعتی دریافت می‌کنند.

باید بدانید هزینه الکترولیز با هر جلسه انجام درمان به‌دلیل کمتر‌شدن تراکم و حجم موهای زائد کمتر خواهد شد، اما شما ممکن است برای تثبیت نتیجه درمانی به جلسات بیشتری نسبت به لیزر احتیاج داشته باشید.

سؤالات متداول در رابطه با درمان موی زائد صورت با الکترولیز

الکترولیز تا چه حد دردناک است؟

بیشتر افرادی که این روش درمانی را انجام می‌دهند، اعتقاد دارند درد آن کاملا قابل تحمل است. بسیاری از افراد هم برخی اقدامات را جهت کاهش درد ناشی از الکترولیز انجام می‌دهند که شامل مصرف مسکن‌های ساده می‌شود. برخی دیگر نیز این فرایند درمانی را بسیار دردناک می‌دانند. فاکتورهای فراوانی برای این عامل وجود دارد و توصیه ما این است که آستانه تحمل درد خود را برای انجام الکترولیز بالا ببرید.

چه تعداد جلسات درمانی برای رفع کامل موهای زائد نیاز است؟

تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان کامل موها، بستگی به سطح ناحیه درمانی، ژنتیک، تراکم و جنس موهای شما دارد. خصوصا تراکم رشد مو که نقش بسیار مهمی در میان این فاکتورها دارد و می‌تواند هزینه را تا میزان زیادی کاهش یا افزایش دهد.

درمان موی زائد صورت با الکترولیز بهتر است یا لیزر درمانی؟

هر دو روش لیزر درمانی و الکترولیز، اثرات پایدارتری در مقایسه با شیو‌کردن و اپیلاسیون مو ایجاد می‌کنند، اما به‌طور کلی به نظر می‌آید که الکترولیز بهترین عملکرد را داشته باشد و یقینا نتایج این روش پایدارتر خواهد بود. الکترولیز همچنین خطرات پایین‌تر و عوارض جانبی بسیار کمتری را برای شما به همراه خواهد داشت و دیگر شما پس از انجام درمان نیاز نیست چند ماه یا چند سال بعد برای تثبیت درمان مراجعه کنید.

در واقع روند درمانی با الکترولیز بعد از مدتی پایان می‌یابد و این در حالی است که لیزر درمانی یک روش نیمه موقت بوده و نیاز است بعد از انجام مراحل اصلی درمان، هر چند ماه یا هر چند سال یک‌بار جهت تثبیت و نگهداری به پزشک خود مراجعه کنید.

آیا درمان موی زائد صورت با الکترولیز در دوران حاملگی خطر دارد؟

در دوران حاملگی استفاده از الکترولیز گالوانیک یا روش ترکیبی به‌دلیل استفاده از جریان مستقیم رادیویی توصیه نمی‌شود. همان‌طور که گفتیم روش ترمولیز از جریان مستقیم استفاده نمی‌کند و این فشار را به فولیکول‌های مو به‌شکل تدریجی و متناوب وارد می‌کند. بنابراین اعتقاد پزشکان بر این است که مطمئن‌ترین شکل الکترولیز برای استفاده در دوران حاملگی همین روش ترمولیز است.

در دوران حاملگی استفاده از الکترولیز گالوانیک یا روش ترکیبی به‌دلیل استفاده از جریان مستقیم رادیویی توصیه نمی‌شود.

روش‌های مختلف برای از بین بردن موهای زائد صورت

روش‌های دیگری نیز برای رفع موهای زائد صورت وجود دارد که ما به‌اختصار آن‌ها را شرح می‌دهیم.

درمان موی زائد صورت با استفاده از موچین

موچین یکی از روش‌های سنتی و ارزان برای از بین بردن موهای زائد صورت است. در این روش از یک موچین‌ معمولی برای کندن یا کشیدن مو از ریشه استفاده می‌شود. رفع موهای زائد با استفاده از موچین معمولا ماندگاری ۳ تا ۸ هفته‌ای خواهد داشت.

درمان موی زائد صورت با انجام اپیلاسیون

اپیلاسیون گزینه در دسترس دیگری است که برای از بین بردن موهای زائد صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش می‌تواند برای چهار هفته موها را از ناحیه مورد نظر محو کند.

دستگاه‌های اپیلاتور به‌طور کلی مانند موچین عمل می‌کنند؛ تنها تفاوتی که این دستگاه‌ها دارند این است که اپیلاتور با گرفتن هم‌زمان چندین مو آن‌ها را از ریشه بیرون می‌کشد. از آنجایی که مو از ریشه خارج می‌شود، رشد مجدد آن به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت. همچنین برخی اوقات اپیلاسیون باعث می‌شود موها مجددا به‌شکل نرم‌تر و ظریف‌تری رشد کنند.

بیشتر بخوانید:‌ حذف مو زائد صورت؛

درمان موی زائد صورت با وکس‌کردن

وکس‌کردن نیز روش موثر دیگری برای رفع موهای زائد صورت محسوب می‌شود. برای انجام این روش، دو نوع کیت وکس وجود دارد که عبارتند از:

  • نوارهای مومی که پیش از استفاده باید بین دستانتان گرم کنید.
  • مومی که خودش در یک وارمر ذوب شده و سپس با چوب روی ناحیه موردنظر قرار داده می‌شود.

درمان موی زائد صورت با استفاده از کرم‌های موبر

کرم‌های موبر یکی دیگر از گزینه‌های در دسترس و آسان رفع موهای زائد صورت هستند. نتایج استفاده از این کرم‌ها با ماندگاری بیشتری نسبت به شیو‌کردن همراه است و ارزان‌تر از روش‌هایی مانند اپیلاسیون خواهد بود. این کرم‌ها در ترکیبات خود مواد شیمیایی مختلفی، مانند سدیم، دی‌اکسیدتیتانیوم و سولفید‌باریم دارند که پروتئین‌های مو را تجزیه کرده و به‌راحتی حل می‌شوند.

اگرچه این مواد به‌شکل کلی بی‌خطر است، اما خطر واکنش روی پوست را دارند و به همین علت پیش از اولین استفاده حتما باید روی قسمت کوچکی از پوست ناحیه‌ای غیر از صورت تست شوند.

کرم‌های موبر یکی دیگر از گزینه‌های در دسترس و آسان رفع موهای زائد صورت هستند.

درمان موی زائد صورت با بند انداختن

بند انداختن یکی دیگر از روش‌های سنتی از بین بردن موهای زائد صورت است. در این روش از یک نخ معمولی برای کندن موهای زائد از فولیکول پایه استفاده می‌شود. نتایج ماندگاری رفع موهای زائد با بندانداختن بیشتر از اصلاح یا موچین بوده و باعث رشد بیشتر موها و ضخیم‌تر‌شدن آن‌ها نیز نمی‌شود.

درمان موی زائد صورت با لیزر درمانی

مشکل اصلی اکثر روش‌های درمان موهای زائد صورت این است که نتایج آن‌ها موقتی بوده و نهایتا برای چند هفته دوام دارند. برای نتایج طولانی‌تر، لیزر درمانی موهای زائد صورت پیشنهاد می‌شود. البته که این روش درمانی دائمی نیست، اما نسبت به روش‌های دیگر رشد مجدد موها دیرتر اتفاق می‌افتد.

در این روش درمانی از لیزر و پرتوهای ضربان‌دار آن جهت آسیب ‌رساندن به فولیکول‌های مو و درنتیجه ریزش مو‌های زائد استفاده می‌شود. این یک راه‌حل نیمه دائمی بوده و موها حدودا پس از گذشت شش ماه از درمان دوباره رشد می‌کنند. البته که گاهی اوقات موها مجددا رشد نمی‌کنند یا اگر رشد کنند، بسیار نازک و کرک‌مانند هستند.

در این مطلب شما با روش‌ها و چگونگی درمان موی زائد صورت، خصوصا با روش الکترولیز آشنا شدید. حقیقتا پیشرفت تکنولوژی و بکارگیری روش‌های مختلف باعث شده دیگر نگرانی آن‌چنانی برای از بین بردن موهای زائد وجود نداشته باشد. خصوصا که الکترولیز به‌عنوان تنها روش رفع دائمی موهای زائد در دسترس است و شما می‌توانید برای درمان خود از آن استفاده کنید. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات کاملی در این زمینه به شما بدهیم.

منبع ++++

الکترولیز چیست؟

ابتدا باید بدانید الکترولیز چیست. الکترولیز موهای زائد، تنها روش درمانی است که توسط FDA به‌عنوان روش دائمی جهت از بین موهای زائد تأیید شده است. در این روش برای کسب بهترین نتیجه، نیازبه انجام چندین جلسه است و باید طول دوران درمان را برای رفع همیشگی موهای زائد تکمیل کرد.

کدام بخش‌های بدن را می‌توان با الکترولیز درمان کرد؟

ناحیه مورد درمان در الکترولیز می‌تواند یک ناحیه باریک مثل ابروها یا هر ناحیه دیگری باشد. شما می‌توانید حتی برای نواحی حساس لب بالایی که اصولا هنگام انجام اپیلاسیون دچار سوزش و التهاب می‌شود و یا در جایی که موهای سفید باعث تغییر رنگ پوست شما شده است، از الکترولیز استفاده کنید.

مشاهده نتایج انجام الکترولیز چه زمانی است؟

نتایج اولیه حاصل از این روش درمانی، به‌طور متوسط بین ۶ تا ۱۸ ماه پس از انجام جلسات ابتدایی حاصل می‌شود. لیزر درمانی روی موهای زائدی که رنگ روشن‌تری دارند عمل نمی‌کند؛ اما این روش درمانی فارغ از اینکه موهای بدن شما چه ضخامت یا چه رنگی دارند، عمل کرده و نتایج را پس از مدتی‌ به شما نشان می‌دهد.

۱ تیر ۱۴۰۱ ۱۱ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی