فواید میکرودرم آبریژن
۸ خرداد ۱۴۰۱ ۱۱ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

فواید میکرودرم آبریژن؛ جوان سازی پوست در یک جدال نابرابر

به این مطلب امتیاز دهید

امروزه توجه به سلامت و زیبایی پوست، به یک امر مهم میان افراد، به ویژه زنان تبدیل شده است. بسیاری به دنبال راهی هستند تا بتوانند پوست خود را تمیز، شاداب و جوان نگه دارند. استفاده از روش‌های مختلف برای جوان‌سازی پوست، با توجه به نوع پوست بسیار اهمیت دارد. برخی برای این کار، ماسک‌های طبیعی را پیشنهاد می‌کنند؛ عده‌ای با مراجعه به پزشک متخصص، داروها، کرم‌ها و لوسیون‌های مراقبت از پوست و جوان‌سازی را امتحان می‌کنند. یکی از راه‌هایی که امروزه مرسوم شده و بسیاری را به خود علاقه‌مند کرده، میکرودرم آبریژن است. ما در این مقاله قصد داریم تا علاوه ‌بر معرفی این روش، نحوه کار آن و فواید میکرودرم آبریژن را برای شما بازگو کنیم.

میکرودرم آبریژن چیست؟

این روش برای اولین‌ بار در سال 97-1996 در کشور ایالات متحده آمریکا و توسط سازمان غذا و دارو انجام شد و به تایید سازمان‌های مربوطه رسید. تا کنون صدها دستگاه میکرودرم آبریژن از برندها در طراحی مختلف ساخته شده ‌است. دلیل وجود طرح‌های گوناگون این دستگاه به نوع مشکل پوستی و هدف از انجام این عمل زیبایی بستگی دارد.

استفاده از روش‌های مختلف برای جوان‌سازی پوست، با توجه به نوع پوست بسیار اهمیت دارد.

میکرودرم آبریژن یک روش کم‌تر تهاجمی است که برای تجدید رنگ و بافت کلی پوست استفاده می‌شود. این روش می‌تواند ظاهر آسیب‌های ناشی از نور خورشید، چین و چروک‌ها، خطوط ریز، لکه‌های ناشی از افزایش سن، اسکار آکنه، ملاسما و سایر نگرانی‌ها و شرایط مربوط به پوست را بهبود بخشد.

در این روش از یک اپلیکاتور مخصوص با سطح سایندگی مناسب استفاده می‌شود تا به آرامی لایه‌ی بیرونی ضخیم پوست را برداشته و آن را جوان کند. یک از تکنیک‌های مرسوم میکرودرم آبریژن، استفاده از ذرات ریز اکسید آلومینیوم یا بی‌کربنات سدیم است که آن را با مکش اسپری می‌کند تا نتیجه مشابه استفاده از سطح ساینده را به دست آورد.

میکرودرم آبریژن یکی از بهترین و موثرترین روش‌های جوان‌سازی پوست در بین افراد، به ویژه زنان است. یکی از فواید روش میکرودرم آبریژن، ترمیم و بازسازی پوست و از بین بردن پوست‌های مرده است. شما با استفاده از روش میکرودرم، به راحتی می‌توانید بافت‌های آسیب‌دیده ناشی از در معرض آفتاب قرار گرفتن، افزایش سن و پیری، لکه‌هایی که در اثر افزایش سن ایجاد می‌شوند، جای آکنه و … را از بین ببرید.

به پوستت جون تازه بده

کارکرد میکرودرم آبریژن چگونه است؟

میکرودرم آبریژن روشی است که باید در مطب پزشک انجام شود. این روش معمولاً حدود یک ساعت طول می‌کشد. بهتر است میکرودرم را توسط یک متخصص مراقبت از پوست مجاز انجام شود. همچنین دانستن این نکته نیز حائز اهمیت است که میکرودرم بدون نیاز به بیهوشی یا تزریق داروی بی‌حس‌کننده انجام می‌شود.

میکرودرم آبریژن روشی است که باید در مطب پزشک انجام شود.

قبل از شروع، شما باید روی یک صندلی مخصوص بنشینید و سپس متخصص از یک دستگاه دستی استفاده می‌کند تا به آرامی روی ذرات اسپری کند یا لایه بیرونی پوست را در نواحی مورد نظر دور کند. در پایان درمان، برای تاثیر بهتر یک مرطوب کننده و همچنین ضد آفتاب به پوست شما زده می‌شود. در زیر 3 نوع نحوه کار این روش را بررسی خواهیم کرد:

روش نوک الماس

روش دستی نوک الماس برای لایه‌برداری ملایم سلول‌های مرده در پوست شما طراحی شده است. در عین‌حال بلافاصله می‌تواند این سلول‌های مرده را مکش کند. عمق ساییدگی ممکن است تحت تأثیر فشار اعمال شده روی دستی و همچنین مدت زمان ماندن مکش روی پوست باشد. این نوع اپلیکاتور میکرودرم آبریژن، عموماً در نواحی حساس‌تر صورت مثل نزدیک چشم استفاده می‌شود.

میکرودرم آبریژن کریستالی

میکرودرم آبریژن کریستال از یک دستی ساطع‌کننده کریستال استفاده می‌کند تا به آرامی روی کریستال‌های ریز اسپری شود تا لایه‌های بیرونی پوست از بین برود. مانند روش نوک الماس، سلول‌های مرده پوست فورا ساکشن می‌شوند. انواع مختلف کریستال‌هایی که ممکن است مورد استفاده قرار گیرند، عبارتند از: اکسید آلومینیوم و بی کربنات سدیم.

هیدرودرم آبریژن

هیدرودرم آبریژن روش جدیدتری است. این روش شامل ترکیب لایه‌برداری بدون کریستال و تزریق محصولات به پوست است. گفته می‌شود این فرآیند، تولید کلاژن را تحریک می‌کند و جریان خون را به پوست شما به حداکثر می‌رساند.

بیشتر بخونید: انواع ابزار پاکسازی پوست را بشناسید! 

فواید میکرودرم آبریژن چیست؟

میکرودرم آبریژن یک روش غیرتهاجمی برای جوان‌سازی و بهبود سطح پوست است. در این روش با استفاده از تکنیک‌های مختلف، لایه‌ی سطحی پوست شما برداشته می‌شود. بعد از التیام کامل، لایه‌ی سطحی جدید زیباتر، یکدست‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این روش، بدون عارضه بودن انجام آن است.

لایه‌برداری به روش میکرودرم بدون استفاده از مواد شیمیایی و با بی‌حسی، برای انواع پوست‌های به ویژه مستعد بروز آکنه بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. با استفاده از دستگاه میکرودرم آبریژن شما به راحتی می‌توانید عمل لایه‌برداری و لیفتینگ کامل را انجام دهید و از پوستی شاداب و با طراوت لذت ببرید.

لازم است این نکته را بدانید که عملیات مکش دستگاه، باعث افزایش گردش جریان خون و ساختن کلاژن در پوست خواهد شد و این عمل موجب افزایش قوام پوست شده و بعد از چند جلسه، پوست کاملا سفت شده و چروک‌های سطحی پوست از بین می‌رود، زیرا فرآیند بازسازی پوست به صورت تدریجی انجام خواهد شد.

نتایج حاصل از انجام عمل میکرودرم آبریژن دائمی است. پس از اتمام این روش و عملیات پاکسازی، لازم است پوست را با استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب محافظت نماییـد. برای حصول نتایج بهتر پیشنهاد می‌شود از یک ماسک مناسب با پوست بعد از انجام میکرودرم استفاده کنید. حال بیایید برخی از مهم‌ترین فواید روش میکرودرم آبریژن را با هم بررسی کنیم:

از بین برنده لک‌های پوستی

همه‌ی ما روزانه بسیاری از زمان خود را در بیرون از خانه سپری می‌کنیم. همین عامل سبب می‌شود لک‌های پوستی به دلیل در معرض آفتاب قرار گرفتن و افزایش سن، گریبان‌گیر بسیاری از افراد شود.

این لک‌ها در گذر زمان با مصرف داروهای مختلف، حاملگی و … بیشتر شده و در برخی موارد به وضوح قابل مشاهده هستند. با استفاده از میکرودرم، نه تنها سلول‌های حاوی لک پوستی از بین می‌روند، بلکه با مصرف ویتامین C، به روشن‌تر شدن پوست نیز کمک می‌شود.

میکرودرم خانگی رویت، پوستتو احیا کن
میکرودرم خانگی رویت، پوستتو احیا کن

نابودکننده جوش‌های سر سیاه

یکی از مشکلات پوستی که بسیاری با آن مواجه هستند و روش درمان مناسبی را نمی‌توانند برای آن پیدا کنند، جوش‌های سرسیاه است. متخصصین حوزه سلامت پوست از روش میکرودرم آبریژن، به عنوان یکی از راهکارهای بسیار موثر و مفید برای از بین بردن جوش‌های سر سیاه استفاده می‌کنند.

جوان‌سازی پوست از فواید میکرودرم آبریژن

مهم‌ترین فایده میکرودرم آبریژن، تاثیر بر جوان‌سازی پوست افراد است. در قسمت‌های قبل توضیح دادیم که با چه روش‌هایی می‌توان از این روش استفاده کرد تا پوست خود را ترمیم و جوان‌تر کنید.

از بین بردن منافذ باز پوست

عموما برای افراد پیش می‌آید که بعد از نابودی جوش‌ها، حفره‌ه‌هایی تحت عنوان جای جوش ایجاد خواهد شد. اگر این محل‌ها روی پوست ماندگار شوند، سبب ایجاد منافذی بعضا بزرگ و عمیق می‌شوند.

پزشکان حوزه پوست برای درمان این عارضه، روش میکرودرم را توصیه می‌کنند، چرا که به راحتی می‌توان این منافذ را پر کرد و از بین برد. البته بد نیست در پایان این قسمت، به این نکات نیز توجه کنید:

  • اصلی‌ترین و مهم‌ترین مزیت میکرودرم، بدون عارضه بودن آن است.
  • میکرودرم با فواصل زمانی کوتاه قابل انجام است.
  • در پوست‌هایی با رنگ مختلف و حتی بسیار تیره نیز می‌توان از این روش درمانی استفاده کرد.
  • این روش بدون درد بوده و نیازی به استفاده از مواد بیهوشی یا بی‌حس کننده‌های موضعی نیست.
  • از بین بردن لک‌های حاملگی
  • کوچک کردن و حتی بستن منافذ پوست
  • روش میکرودرم سریع و ساده بوده، به همین دلیل به آن ”لایه‌برداری زمان ناهار” نیز می‌گویند؛ یعنی می‌توان در زمان استراحت برای ناهار از این روش استفاده کرد و دوباره به سر کار بازگشت.

آیا استفاده از روش میکرودرم آبریژن عوارض دارد؟

عوارض جانبی رایج میکرودرم آبریژن، شامل حساسیت خفیف، تورم و قرمزی است. این موارد معمولاً ظرف چند ساعت پس از درمان از بین می‌روند. ممکن است به شما توصیه شود از یک مرطوب‌کننده برای به حداقل رساندن خشکی و پوسته پوسته شدن پوست استفاده کنید. کبودی جزئی نیز ممکن است در برخی از موارد رخ دهد که علت عمده آن بیشتر به دلیل فرآیند ساکشن در طول درمان ایجاد می‌شود.

عوارض جانبی رایج میکرودرم آبریژن، شامل حساسیت خفیف، تورم و قرمزی است.

زمان ریکاوری بعد از عمل چه مدت است؟

اکثر افراد پس از انجام این عمل و بهره بردن از فواید میکرودرم آبریژن به زمان برای بهبودی نیاز ندارند. اگر فردی عوارض جانبی را تجربه کرد، پس از چند روز ناپدید می‌شود. در اکثر افراد، پوست در عرض یک هفته بهبود می‌یابد.

هزینه روش میکرودرم چقدر است؟

با توجه به محل زندگی شما و مکان انجام درمان، هزینه می‌تواند برای هر درمان متغیر باشد. اگر به یک سالن شیک در یک منطقه ثروتمند می‌روید و درمان صورت را انتخاب می‌کنید، باید انتظار پرداخت مبلغ بالایی را برای میکرودرم آبریژن خود داشته‌ باشید.

اما اگر درعوض میکرودرم آبریژن بدون زواید را در سالن محلی انتخاب کنید، هزینه شما در پایین‌ترین سطح مقیاس خواهد بود. درمان با بالاترین قیمت، لزوما بهترین نیست، اما رویه‌هایی که قیمت پایینی دارند، باید با شک و تردید مورد بررسی قرار گیرند.

چه مدت باید روش میکرودرم را انجام دهیم؟

تعداد جلسات درمان شما، به هدف نهایی شما بستگی دارد. اگر به دنبال بهبود یک مشکل پوستی خاص هستید، واقعاً به یک سری درمان نیاز دارید تا اثرات مثبت آن را مشاهده کنید.

به طور کلی، 6 تا 10 درمان با فاصله 7 تا 14 روز برنامه‌ریزی می‌شود. تعداد و دفعات درمان‌ها بسته به نیاز پوست و اهداف مراقبت از پوست شما متفاوت است. عموما متخصصی که به آن مراجعه می‌کنید و روش شما را انجام می‌دهد، بهترین برنامه درمانی را برای وضعیت خاص شما اطلاع می‌دهد.

تعداد و دفعات درمان‌ها بسته به نیاز پوست و اهداف مراقبت از پوست شما متفاوت است.

روش میکرودرم برای چه سنین مناسب است؟

با توجه به اینکه محدودیت سنی یا جنسیتی خاصی برای انجام این روش وجود ندارد، اما معمولاً کودکان بالای 12 سال تا بزرگسالان 65 ساله می‌توانند میکرودرم آبریژن را انجام دهند. پوست افراد بالغ بالای 70 سال ممکن است خطر بالاتری نسبت به کبودی و ساییدگی پوست داشته باشند. افراد کمتر از 12 سال نیز ممکن است گاهی تحت مراقبت متخصص پوست یا جراح پلاستیک تحت درمان قرار گیرند.

بهتر است این افراد میکرودرم آبریژن را انجام ندهند:

  • اگر در بدن خود خالی دارید که در حال رشد، خون‌ریزی یا تغییرات دیگر است، نباید از این روش استفاده کنید، زیرا این لکه‌ها ممکن است علائم سرطان پوست باشند.
  • چنانچه در حال حاضر از داروی ضد جوش ایزوترتینوئین استفاده می‌کنید، یا سابقه‌ی مصرف آن را دارید. اگر در 6 ماه گذشته این دارو را مصرف کرده‌اید، احتمال زیادی وجود دارد که پس از میکرودرم به عوارضی مثل باقی ماندن جای زخم دچار شوید. بنابراین، بهتر است اندکی صبر کنید تا بتوانید میکرودرم آبریژن را انجام دهید.
  • اگر جای زخم روی پوست‌تان باقی می‌ماند و به سختی ازبین می‌رود.
پوست افراد بالغ بالای 70 سال ممکن است خطر بالاتری نسبت به کبودی و ساییدگی پوست داشته باشند.

بیشتر بخوانید:‌ پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم؛

میکرودرم آبریژن یک عمل زیبایی است. یک متخصص پوست، کریستال‌های ریز را روی پوست اسپری می‌کند یا می‌مالد و لایه بالایی را از بین می‌برد. یکی از فواید میکرودرم آبریژن، جوان‌تر نشان دادن پوست است. افراد بسته به نوع پوست و دلیل درمان می‌توانند به صورت هفتگی، هر 2 هفته یا ماهانه این درمان را انجام دهند. اکثر افراد برای جوان‌سازی پوست صورت و گردن، درخواست میکرودرم آبریژن می‌کنند، اما متخصص می‌تواند این روش را در هر ناحیه‌ای از پوست انجام دهد.

منبع ++++

میکرودرم آبریژن چیست؟

میکرودرم آبریژن یک روش کم‌تر تهاجمی است که برای تجدید رنگ و بافت کلی پوست استفاده می‌شود. این روش می‌تواند ظاهر آسیب‌های ناشی از نور خورشید، چین و چروک‌ها، خطوط ریز، لکه‌های ناشی از افزایش سن، اسکار آکنه، ملاسما و سایر نگرانی‌ها و شرایط مربوط به پوست را بهبود بخشد.

کارکرد میکرودرم آبریژن چگونه است؟

قبل از شروع، شما باید روی یک صندلی مخصوص بنشینید و سپس متخصص از یک دستگاه دستی استفاده می‌کند تا به آرامی روی ذرات اسپری کند یا لایه بیرونی پوست را در نواحی مورد نظر دور کند. در پایان درمان، برای تاثیر بهتر یک مرطوب کننده و همچنین ضد آفتاب به پوست شما زده می‌شود.

فواید میکرودرم آبریژن چیست؟

میکرودرم آبریژن یک روش غیرتهاجمی برای جوان‌سازی و بهبود سطح پوست است. در این روش با استفاده از تکنیک‌های مختلف، لایه‌ی سطحی پوست شما برداشته می‌شود. بعد از التیام کامل، لایه‌ی سطحی جدید زیباتر، یکدست‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این روش، بدون عارضه بودن انجام آن است.

۸ خرداد ۱۴۰۱ ۱۱ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی